Ghid: publisheri și site-uri în 2018

Schimbarea asta de algoritm anunțată de Facebook va lovi publisherii rău de tot, mai ales în țările unde sunt 20-30 de site-uri de știri per oraș cu 50.000 locuitori, ca România.

Știu că râd des de majoritatea site-urilor mari de la noi (apropo, Adevărul.ro urma să facă niște schimbări acum 3 luni, nu s-a mai întâmplat nimic, iar specialiștii de la hotnews.ro încearcă de 2 săptămâni să instaleze un certificat https și nu reușesc), dar pe bună dreptate. Pentru că schimbările care trebuie făcute sunt extrem de simple, dar e nevoie de oameni care să le descopere și de oameni care să le facă.

Tăușance are dreptate, e ridicol să te apuci de făcut strategii pentru Facebook azi. Sau să te gândești să crești pagini de Facebook, după ce algoritmul s-a schimbat de atâtea ori în defavoarea paginilor respective, pe care publisherii au cheltuit o căruță de bani pentru a strânge oameni pe acele pagini.

Reiau o întrebare mai veche: de ce au băncile pagini de facebook? de ce au toate magazinele pagini de facebook? ca să ce?! Știți o metodă care să aibă reach 100% și pe care unii au abandonat-o, dar fraierii ăia de la EMAG sau Amazon, de pildă, o folosesc în continuare, pentru că ei sunt mai fraieri și restul magazinelor sunt mai deștepte, deși vând mai puțin? Newsletterele.

Ce e de făcut

Revenit la site-uri mai bune, care să facă plăcere cititorului să revină.

Pe rând:

  1. Făcut fonturi mai mari, eventual webfonts. Cea mai folosită rezoluție pe desktop în România este 1920×1080 și minim 50% din site-urile românești nu sunt făcute pentru așa ceva.
  2. Apăsat F12 în browser. încărcat pagina. dacă se încarcă în mai mult de 5 secunde și are mai mult de 5 mega, e o problemă foarte mare.
  3. Pus conținutul pe primul loc. Nu ai cum să formezi un public fidel și să nu depinzi de facebook pentru trafic dacă ești plin de bannere. Da, e greu să nu depinzi de bannere, dar se poate tria un pic, să nu se încalece unele pe altele și să fie aranjate plăcut pentru cititor.

Pare simplu și este simplu dacă știi ce să faci.

Folosesc hotnews ca exemplu de așa nu pentru că ei au făcut foarte mulți bani cu cheltuieli minime și tot au un site varză. Fiți atenți în colțul din stânga jos cât de repede se încarcă o pagină cu și fără reclamă.

Teribil.


Alte articole pe tema asta:

  • Slate despre cum modelul de afișări nu funcționează, Buzzfeed nu fac bani, deși se fac preș la fiecare inițiativă a Facebook, Mashable la fel.
  • Stratechery despre cum Google și Facebook fac foarte mulți bani omorându-și gazda de pe urma căreia se hrănesc.
  • Articolul lui Alex.
  • Statusul lui Dragoș despre cum Facebook și Google vor, la nivel declarativ, să omoare fake news, dar fac prea mulți bani din asta.
  • Alt status al lui Dragoș despre schimbările recente. Money quote: “un consumator preocupat de lucruri serioase nu e în cea mai bună dispoziție pentru shopping”.

Și vă arăt și cum arată reachul unui autodeclarat expert social media, cu 5.000 prieteni și 8.000 urmăritori. 100 și ceva de like-uri pe postare, click-uri extrem de puține. Ei sunt cei care vă învață să aveți succes pe facebook fără ca ei să aibă succes pe facebook. Sau să aveți trafic pe blog fără să fi avut vreodată trafic pe blog. Sau să faceți SEO fără ca ei să aibă blogul corect SEO.

Oare câți îți dau seama acum că totuși n-ar fi trebuit să concedieze webdesignerul?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. concluzia: diletanti multi, profesionisti adevarati foarte puțini

    00
  2. Facebook și Google sunt făcute in așa fel ca EI să se simtă comozi și să facă bani, tu vii pe doi sau pe trei. Și intotdeauna va fi așa pentru că întotdeauna a fost așa

    Tu ești turist, vii și pleci de pe Google sau fb. Alea sunt țări făcute/organizate in așa fel incât să facă bani de pe urma ta ca turist, nu să fii tu happy. Deștept e cel care vede portițele și tace din gură și se folosește de ele in interes propriu.

    Why: Ăla pe care îl știu toți incetează să fie un avantaj

    00
  3. Suntem in așteptarea lui “the next best thing in online”.
    Pana atunci, un îndemn secular: “Scrieți copii, numai scrieți!”

    00
    • Nu prea cred ca o sa mai fie un the next big thing… facebook, youtube, google…
      N-am nici o treaba cu online-ul, doar asa putin, la un nivel amator, dar am observat un lucru. Cu cat e mai simplu, cu atat mai bine. Lumea fuge de lucrurile complicate. Eram pe facebook in cateva grupuri de vanzari, desi am dat sa nu imi mai apara anunturi din ele, facebook tot imi trimite alerte cu produse puse la vanzare acolo. Asa ca am dat leave. Am inceput sa urasc lucrurile care mi se baga pe gat, sa vreau sa citesc ceva si cand imi e lumea mai draga sa imi apara o reclama pe tot ecranul. E stupid si nu inteleg cum aia nu isi dau seama ca pe termen lung o sa piarda foarte mult.

      00
    • Asta cu notificările pe un Grup mi-a dat si mie bătăi de cap, secretul e sa apeși butonul Join apoi deselectezi Follow.

      00
  4. In 2018 eu sper ca publisherii sa-si respecte vizitatorii, fara reclame agresive pentru ca asta il va face sa-si puna AdBlock, fara articole reclama care nu sunt semnalizate cu (P), fara clickbait, sa nu-si uite lungul nasului chiar daca au 100 de like-urile la un post, macar un articol nou pe zi dar nu de genul țEu sunt destept si voi prosti, luati si comentati ca sa ma convingetiț.

    Consumatorul român de internet s-a deșteptat, nu mai accesează articole care au titluri bombastice cum sunt cele pe zf, gandul sau gsp, nu mai comenteaza la un articol unde un blogger spune ca vrea sa-si cumpere un aparat foto, pune link-uri de profitshare, in condițiile in care acel blogger a pus aceeași întrebare acum 6 luni.

    Noi românii ne laudam cu viteza de internet dar chiar daca majoritatea il folosim doar pentru facebook, p0rn si poze amuzante cei mai multi au deja o serie de site-uri favorite pe care le urmăresc zilnic, daca un publisher isi bate joc de cititori vei fi inlocuit, este suficient content pe net pentru a fi înlocuit.

    Daca nu iti respecți vizitatorii o sa ajungi ca rezistenta.net care nici nu mai au domeniu, like-urile au scăzut de când si-au bătut joc de Ciolos si de #rezist. Au avut sute de comentarii când au postat articole defăimătoare dar au pierdut multi followeri.

    00
  5. the next bit thing va fi cand google si facebook va educa lumea, da, asta e ‘venirea lu hristos’ cand fake-newsurile vor disparea partial de la sine pentru ca omul are ceva mai util de facut pe fb sau goog, deocamdata nu are si e prea mult de munca pentru baietii cu banii sa se implice serios, vor pivota si vor da din gura nerezolvand problema, eventual vor mai arunca un pic de AI dar nefiind prea destept nu va rezolva problema. Sūjikukoku

    00
  6. „Cea mai folosită rezoluție pe desktop în România este 1920×1080”. Da, rezolutia asta e destul de importanta, dar momentan e doar pe locul 3 la general si reprezinta numai 7-8% din utilizatorii romani. Procent ceva mai mic decat utilizatorii care rezistau cu IE6 acum cativa ani prin 2011-2013 si erau abandonati si marginalizati de majoritatea site-urilor cu tehnologie noua :) Plus, eu tot la desktop as incadra si rezolutia 1366×768 care e pe locul 2 si mult mai importanta (cca. 17% din romani). Da, majoritatea sunt laptopuri, dar acum mai toate web analytics-urile disting doar intre smartphones si restul lumii (destktop, laptop si tablete). Atat timp cat inca vad site-uri neadaptate pt. mobil si tinand cont ca pe locul 1, daca vbim. de rezolutii, conduce detasat 360×640 cu cca. 45% de trafic, pentru unii 1920 reprezinta doar detalii, fata de probleme mult mai mari pe care le au.

    00
  7. si de-aia nu are Altex dezabonare la newslettere. (are dar nu merge). same Mediagalaxy, chiar daca e acelasi patron. (in caz ca doamne fereste de dezabonezi la unu din ele)

    00
  8. NOU
    #13

    asta imi scrie cand intru pe hotnews:
    „The owner of media.hotnews.ro has configured their website improperly. To protect your information from being stolen, Firefox has not connected to this website.” E in locul unde pe chrome imi apare ceva banner cu reclama.
    Ma gandesc ca intre profesionisti e un fel de jignire sa primesti mesajul asta.

    00
  9. E apa de ploaie aia cu Make Facebook Great Again … o sa faca si mai multi bani, sunt multe modele de business care se sustin de pe urma traficului din Facebook (da stiu, facebook is bullshit, engagement si plm, doar ca in unele nise merge bine), facebook o sa faca si mai multi bani pentru ca respectivele business-uri vor cumpara si mai multa reclama, probabil ceva nou, un altfel de model de display .. nu stiu, vedem…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube