Tesla Model 3 Performance review

Continuând eforturile de electrificare/decarbonizare ale familiei (începute cu Toyota RAV4 în primăvară), în noiembrie am comandat un Tesla 3 Performance (înlocuind un BMW M4) care a ajuns săptămâna trecută. Hai să vedem cum e după 1.000km în 6 zile.

Comanda și livrarea

Test drive în shop-ul local, comandă online în aceeasi zi. Estimare de livrare decembrie – ianuarie 2020. Pe forumuri lumea așteaptă și 4-5 luni așa că nu mă așteptam să o văd până prin februarie. Dar am citit că poți găsi una pe site-ul lor (Tesla Inventory) de la o comandă anulată sau amânată, așa că m-am uitat obsesiv (de câteva ori pe zi) și am avut noroc. Tesla au alocat mașina de pe stoc și au confirmat livrarea la început de decembrie.

Trecând peste mici probleme cu finanțarea (prin 3rd party), livrarea efectivă a fost bine organizată, am trecut prin înregistrare – verificare mașină – setare cont pe telefon – plecare în mai puțin de 40 de minute. Fără probleme de raportat la mașină (iarăși noroc – mulți forumiști au raportat diverse nereguli, la vopsea, elemente nealiniate etc).

Primul șoc

În test drive nu mi-am permis să apăs accelerația cum trebuie, era băiatul din magazin cu mine. Dar când am făcut asta, am rămas fără aer în instalație! Este cu totul altceva, alt nivel față de orice încercasem înainte (am avut câteva modele destul de rapide la viața mea…)

Practic, e prea rapidă pentru drumurile din UK și pentru permisul/portofelul meu. Trebuie un efort de voință uriaș să nu ajungi în primul șanț. Similar cu motociclismul (pentru cunoscători). Pentru că senzația nu este că mergi tare, dimpotrivă totul e foarte calm. Doar zgomotul de rulare/vânt crește în intensitate și ăsta e cam singurul mod să deduci viteza – și abilitatea asta se câștigă în timp.

Al doilea șoc

Estimam că n-o să stea pe curbe la fel de bine ca M4 sau Cayman (mașinile mele anterioare), dar m-am înșelat. E mai grea ca M4 cu 100kg, dar toată greutatea este la nivelul podelei, centrul de greutate e mult mai jos. De asemenea e all-wheel-drive și vine cu cele mai bune cauciucuri (Michelin Pilot Sport 4). Stă excelent pe viraje, n-am ajuns la limita de aderență încă pe un drum virajat.

Al treilea șoc

Consumul – mai mare decât ce citisem pe net : 281.8kWh/km sau 3.55km/kWh, dar am folosit-o la maxim și la temperaturi joase (4-5 grade în medie). Cu toate astea, am făcut un tabel cu toate încărcările și costurile (în UK rețeaua Supercharger e £0.22/kW și acasă o încarc cu £0.15/kW momentan). Costul pentru 1.000km este de £51.43 – M4 m-ar fi costat cel puțin £180. Când reușesc să intru pe un contract de £.05/kWh noaptea va fi și mai scăzut, având în vedere că voi încărca în majoritatea timpului de acasă.

Range anxiety?

N-am avut până acum. Două drumuri mai lungi de 160km, mașina calculează unde să mă opresc să reîncarc, puncte de reîncărcare sunt cam peste tot, iar viteza de încărcare fantastică. Am prins 600mile/oră viteza de reîncărcare (câte mile autonomie reîncarc într-o oră), iar cu versiunea 3 de superchargere viteza va trece peste 1.000mile/oră. Asta înseamnă că opririle de reîncărcare sunt de maxim 40 minute (20 după ce sunt toate V3), nu este un inconvenient.

Merită?

Să recapitulăm: o mașină la un cost similar cu o bavareză medie normală (nu sport! M4-ul e mai scump), cu aceeași capacitate de încărcare (spațioasa), cu performante mult superioare (suta în 3.4 secunde), și costuri (combustibil și service) mult mai mici. Cu cea mai mare viteză de încărcare de pe piață, și cu rețeaua de superchargere bine pusă la punct, fără să te calci ˙în picioare cu alte modele de electrice decât cele Tesla.

Răspunsul este foarte clar: da, merită, cel puțin în UK. Și va mai merita mult timp de acum, chiar dacă BMW sau alții vor veni cu un model similar, rețeaua de încărcare va fi în continuare mult superioară.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

128 comentarii

  1. Felicitari pentru achizitie!
    Ca intotdeauna, e vorba de gusturi, dar eu nu m-as putea obisnui vreodata cu un interior atat de basic. Un volan si o tableta.

    00
    • adica fara pedala de ambreiaj si schimbator!

      00
    • merge pusă pe gpl, știu eu un meseriaș în berceni.

    • Cum ar fi sunat comentariul tau acum 100 de ani:

      “…e vorba de gusturi, dar eu nu m-as putea obisnui vreodata cu un interior mai complicat care are mai mult de un bici si doua hamuri.” 😃

      00
    • @Exeo – un model mai complicat care nu are bici și hamuri vrei să spui.
      da, și mie serios îmi pare un mare downgrade(de fapt e cost cutting) simpla tabletă, gayanu dar tot aș vrea să am, plm nu sunt deloc fan minimalism așa că pâna la mașini zburătoare fără volan nu vreau să aud ‘dar are doar o tabletă’.

      00
    • Englezii au o vorba, „it’s like marmite!” – ori iti place la maxim la prima vedere, ori nu te poti obisnui cu lipsa de butoane, manete, schimbatoare etc. Pentru mine a functionat, sunt la prima categorie, imi place la maxim faptul ca nu a stranutat un „button monster” pe dash :)

      00
    • congrats.
      dar nu inteleg ceva: poti incarca intr-o ora 600 de mile autonomie. tesla model 3 performance are 600 de mile autonomie? credeam ca are undeva la 300 de mile.

      00
    • E simplu :) da, am 300 mile autonomie deci incarcarea dureaza doar jumatate de ora. Teoretic – pentru ca practic viteza de incarcare este scazuta intre 0-20 si 80-100 pentru a proteja bateria (se face balansare intre celulele individuale) asa ca de fapt de la 22% la 95% e 40 minute total (vezi imaginea inclusa in articol)

      00
    • @bmw, pai zice chiar el. Viteza de incarcare e 600 de mile pe ora, adica ii face „plinul” in 40 de minute.

      00
    • Adrian, gandeste-te putin cum erau telefoanele inainte de 2007, si cum sunt acum.

      Inteleg ca primul impact la pierderea milioanelor de butonase este unul vizual, dar crede-ma cand iti spun ca experienta ta se va concentra in ce vezi pe ecran – exact cum te astepti si cand cumperi un smartphone. Si dupa cateva ore, poate zile, vei incepe sa vezi masinile „normale” ca fiind chitch.

      00
    • thebblack da, am inteles acum

      00
    • @Andu Tu ești antreprenor d’ăla de pe Aleea Castanilor? Comentezi prea mult pe prea mult blog-uri.

      00
    • @ Vali
      „merge pusă pe gpl, știu eu un meseriaș în berceni”
      Plus butoane si alte optionale pentru toate gusturile.😂😂😂
      Am vazut un clip pe YouTube mai vechi in care unu a pus motorul de Tesla pe Audi.

      00
    • Eu am un Volvo XC90, exact asta mi-a placut cel mai mult la interior, minimalismul. Totusi la Tesla interiorul mi se pare mult prea frust, am mers in modelx si models.

      00
    • @BMW
      Stii cum e cand resetezi computatorul de bord, mergi 10km si-ti arata consum de 10L/100km, desi tu n-ai mers 100km? Cam asa e cu incarcarea asta cu 600 mile pe ora. Americanii au alt mod de gandire, ei exprima consumul de carburant in „distanta parcursa cu un galon”. De ce asa si nu invers, carburant consumat pe distanta? Pai vine din istoria si mentalitatea specifice lor, cifrele mari reprezinta ceva mai bun, mai valoros, cifrele mici reprezinta putin. Prin urmare, suna mai bine cand masina iti arata ca faci multe mile cu un galon, decat sa-ti arate ca iti consuma putin la distanta. Doar pretul, costul trebuie sa arate mai mic, ca sa fie bine.

      00
  2. giveaway la m4 ?

    00
  3. Consumul ala nu imi e prea clar, cred ca ai facut ceva greseli la conversie… Nu are cum sa fie 281KWh pe km, poate pe suta de km… Ma insel?

    00
  4. Corect – 0.281 kWh pe km sau 281 kWh pe 100km!

    00
  5. Cu ce companie ai lucrat pentru finanțare și cât de ușor a decurs totul? Mai multe detalii, dacă ești amabil. Merci.

    Să primești mai multă putere (5%) și range mai mare printr-un update de software, e mind blowing. Faine vremuri. :)

    00
    • Initial am folosit Black Horse, singura legatura directa de pe site-ul Tesla cand faci comanda. Nu mi-a placut lipsa de comunicare totala, si din partea Tesla dar si din partea BH. Intr-un final dupa 3 saptamani au refuzat sa finanteze si alt contact din Tesla mi-a recomandat o firma specializata pe finance de business, citycapital.co.uk. Pe astia ii recomand cu trei maini – super profesionisiti si comunicare perfecta. Ei au rezolvat in 3 zile

      00
  6. Am citit tot articolul… Dar acum ma uit cu scarba la punga de pufuleti de pe birou…

    00
  7. Cum e build quality și ergonomia față de BMW? Eu personal am mers cu un S și am ramas f dezamăgit (pare făcută de începători, scaune oribile, pielea parcă e vinilin de Dacie 1310). La ergonomie mă refer la tabletă versus butoane pentru stuff.

    Legat de consum cred că trebuie văzut mai încolo peste vreo 10-15k când vei avea ocazia să faci și drumuri mai lungi pe autostradă, temperaturi mai joase etc.) La 1000 km nici nu a trecut bucuria inițială.

    00
    • In interior se vede o diferenta de calitate – e undeva la nivel de Toyota comparand cu BMW, Audi sau Porsche. Eu n-am stat mult in model S dar am inteles ca e un pas inainte la modelul 3 – calitate, si quality control la iesirea din fabrica.

      00
    • Ergonomie – sunt lucruri cu care te obisnuiesti imediat (de ex sa arunci ochii pe ecran, fix langa volan, sa vezi viteza sau alte lucruri utile) si unele care sunt mai dificil de accesat: setarea auto/manual la stergatoare de exemplu. Exista un top de sugestii de la clienti si rezolvarea stergatoarelor este in top asa ca nu ma indoiesc ca un update ulterior il va rezolva. E o chestie de obisnuinta. Ar fi fost bun un HUD…

      00
    • Mda așa am auzit și eu ca 3 ar fi mai ok decât S de asta întrebam cum e față de BMW.

      La ergonomie presupun că te obișnuiești – deși unele lucruri le vreau la buton (încălzirea în scaune sau volan, AFL-ul, mute la radio, zoom la hartă, sport mode…)

      But no HUD? Nu au deloc sau nu e pe mașina asta? AFL presupun că nu se pune problema fiind americani.

      00
    • Nu au pus HUD pentru ca Elon e fixist, el zice ca mai devreme sau mai tarziu masina o sa se conduca singura oricum si nu e nevoie.
      Sunt multe shortcut-uri pentru functiile de baza, vizibile tot timpul pe ecran, cum ar fi degivrarea, scaunele incalzite, temperatura etc. Dar ergonomic vorbind, sunt mai dificile de actionat (in mers) pentru ca nu ai feedback tactil si trebuie sa muti privirea de la condus la ecran.

      00
    • In our lifetimes? :) Nu sunt așa sigur.

      Am și eu ecran tactil și îl urăsc cu pasiune, în mers nu se poate folosi, mai cer copilotului să apese pe el ca să nu mă enervez.

      Dar da, interesantă mașină :)

      00
    • Personal, as fi bucuros sa apara un update unde toate functiile se pot comanda vocal. Nu suntem departe…deja pe telefoane/Alexa/Siri/Bixby se pot face o gramada de chestii, e doar soft

      00
    • Ahahaha da: „Teslea, ia fute-i un claxon lu’ ăsta mai dă-l în pula mea de nesimțit”

      00
    • @A. „Sa ii dau si flashuri?”

      00
    • @Johnyb: Trei! Ultimu’ lung! Ia uite-l cum merge…Teslea start recording și după aia upload direct pe Trafictube cu titlul „Un bou”.

      00
    • Ce am uitat sa mentionez ca ecranul e superb, capeti incredere ca fiecare apasare functioneaza cum ar trebui. si se misca foarte bine (pinch zoom de exemplu e instant)

      00
    • intre timp i s-a indeplinit dorinta lu john, la ultimu update exista comenzi vocale… :)))

      00
  8. Ai tupeu sa vi cu ea pina in Romania de sarbatori? Ce calificativ Ncap are, adica cati porci Ncap in porbagaj?

    00
    • Porci – vreo 5-6 cel putin :)
      Euro NCAP foarte bun
      https://www.youtube.com/watch?v=IXb-FMUXYjM

      As avea curaj sa ajung pana la intrarea in RO: Bristol-Arad, 2200km, 24h30 din care 3h50 incarcare (pe Google Maps traseul normal are 22h45). Nu stiu inca cum m-as descurca in Romania, stiu ca sunt ceva articole (Buhnici) deci cred ca se poate.
      Folosesc un route planner foarte bun
      https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=b468d489-58b2-4801-bcc7-004b62fe2922

      00
    • @ John: la noi in tara se foloseste mult aplicatia Plugshare, unde ai toate statiile de incarcare pe coduri de culoare in fct de putere

      00
    • Mă îndoiesc că la distanța Bristol – Oradea diferența e de doar 2 ore.
      Am văzut un test comparativ între un Passat și o Tesla (nu știu ce model, ziceau că e cel cu autonomia ceea mai mare), pe distanța Wuppertal – Budapesta. Adică vreo 1.200 Km, față de 2.400 Km.
      Pornind dimineața la 8 din același loc, alimentate complet, Passatul a ajuns la destinație seara la 10, iar Tesla dimineața la 5. Deci 7 ore diferență. Și a folosit fast charging peste tot. Passatul a alimentat doar la destinație.
      Iar la nivel de costuri, diferența era infimă: 83 EUR pentru Passat și 70 EUR pentru Tesla.

      00
  9. Mișto mașina. Cum stă cu asigurarea? Casco este mai scump? Service-ul în ce constă? Cu te descurci cu infrastructura?

    Cred că mobilitatea electrică începe să devină o alternativă mișto. Îmi vine să-mi tai OO-le. Acum o lună și ceva un dealer renault dădea la firme Zoe în leasing pe 0 euro + bateria la 59,00 euro pe lună . Merită o încercare să văd dacă ma descurc cu infrastructura. (da nu aș fi fost eu dacă eram ceva mai spontan)

    Un cunoscut are una ca a ta în gri. A fost la Paris cu ea, peste tot a putut încărca mașina fără probleme. Acasă și la serviciu o încărca la priză, cică ajunge dacă stă noaptea și ziua la muncă la încărcat. Un supercharger este la un magazin la aprox. 10 min pe jos – face din când în când o plimbare.

    00
    • Asigurarea m-a costat £1200 pe an, 100 mai mult ca la M4. Din cauza de 9 puncte pe permis :) (vitezomania costa). Deci usor mai mare ca la o masina >300CP echivalenta (costa mai mult reparatiile..banuiesc). Stiu forumisti care dau 6-700, fara puncte si poate ceva mai multa vechime.
      Service? ce service? :) – 2 ani sau 25000 mile, „brake fluid, pads, and calipers, filters, and air conditioning”
      Pana acum a fost foarte usor cu infrastructura. Am Supercharger (150w) in parcarea mall-ului la 10 minute, reteaua Lidl are incarcatoare de la PodPoint (50kw) la 2 minute de casa, am incarcat in 3-4 puncte pana acum (Bristol, Telford, Wokingham). Comparativ, incarcarea la superchargere Tesla e mult mai simpla – „it just works”, iei cablul apesi pe butonul de pe mufa (care deschide portul de incarcare) si mai apesi odata sa inchei. La PodPoint a durat 4-5 minute numai sa caut aplicatia, log on, cauta chargerul, da-i comanda, nu se conecteaza mai incearca odata etc.

      00
    • John, sa inteleg ca suntem vecini cat de cat? Eu pe langa Bath. :)

      00
    • Da, M4/M5 junction – vecini de judet

      00
  10. Super. Presupun ca ai si apa calda acasa :)

    00
  11. frumos, ca si a doua masina e ideala, sau poate chiar si singura daca 90% din drumuri sunt prin oras si apropiere. In Romania nu o poti scoate asa ieftin fiindca nu se importa direct aici nu? Ma refer strict pt tichetul acela oferit de stat pt masini electrice.

    00
  12. Misto cu electrica, chiar mi-as lua una, la modul cel mai serios. Dar… Prima problema sunt consturile de achizitie. Dar sa zicem ca te incadrezi la un Zoe care e mai jos un pic (cu toate ca iei masina cu motor pe benzina de 2 ori mai mare la banii aia).
    Problema 2, ce faci apoi cu incarcarea? Te duci in fiecare zi la Mega si petreci cateva ore acolo? (doar Tesla se incarca asa repede). Renault da la Zoe un timp de incarcare de 3.5 ore la statiile cel mai des intalnite (in UK). Pentru ca daca stai la bloc, nu prea ai alternativa. Ce faci? Scoti prelungitorul pe geam?

    00
    • Parcurgi zilnic 200 – 250 km cat are Zoe autonomie, ca sa incarci zilnic?

      00
    • Nu, dar pe saptamana da. Si tot ar fi neplacut.

      00
    • Salut,

      În Munchen aveau chargere simple și în parcările din cartiere.

      Pe teritoriul României promiteau cei de la E.ON că instalează încă 30 de stații (pe lângă cele 10 instalate) până la sfârșitul lui 2020.
      Sunt totuși puține și probabil că ai dreptate însă, mai durează câțiva ani până când infrastructura va încuraja achiziția de electrice.

      PS: foarte mișto culoarea, să te bucuri de ea, John!

      00
    • @kilroy, nu, dar media sare de suta… Si de obicei pe coclauri.

      00
    • Instalati aplicatia Plugshare si vedeti toate statiile!

      00
    • Pe mine ma roade alta intrebare legata de infrastructura de incarcare pe care nu pare s-o abordeze nimeni , si anume bulucelile si turismul de weekend. Adica asa:

      1.Fast forward 10 ani cand toti avem electrice pe baterii.
      Eu vreau sa merg de 1 mai la mare. Ma trezesc sambata dimineata la 6 si plec. Autonomie 250 de kilometri. Pana la mare sunt, sa spunem, 300.

      2.Cu mine mai pleaca 100.000 de ciumpalaci, care vor si ei la mare.

      3. Bateria ma tine teoretic pana la intrare in Constanta, practic risc sa raman pe autostrada, deci trebuie sa opresc sa incarc al una dintre cele 100 de puncte de incarcare. Sau hai sa zicem o mie, rotund. Asta inseamna 100 de puncte la fiecare 25 km, ca benzinariile acum.

      4. Cu mine mai vor sa incarce 100 de baieti, ca si ei au, in medie, aceeasi autonomie. Asteptam fiecare sa incarcam 30 de minute.

      5. Daca sunt al 50-lea la coada la un singur punct, ajung la mare duminica dimineata si dorm in camp , daca sunt al 100-lea ajung luni.
      Gresesc eu matematica pe undeva?

      Cum facem in cazul de mai sus?
      Plecam de joi?
      Circulam o zi din zece inafara orasului?
      Se limiteaza locurile de pe autostrada si rezervam un loc de incarcare pentru peste 2 ani de 1 mai si peste trei ani un weekend la ski in Poiana Brasov?

      De-aia astept eu sa se potoleasca lumea cu electrica pe baterii…ca nu bate chimia.

      00
    • In state exista problema asta in weekend-urile cu holidays

      https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU

      In UK n-am auzit sa fi fost vreodata asa rau. Dar.. vorbim de o situatie ipotetica, vorbim de 4-5 ani, pai in 5 ani se pot schimba asa multe incat nu ai cum sa-ti faci planurile de acum. Eu am luat-o sa ma bucur acum de ea, si daca se inrautateste situatia, luam altceva, pe hidrogen sau whatever. Momentan, si in orizontul apropiat, n-am de ce sa-mi fac griji

      00
    • @Habarnam poate scrii o carte, Aventurile lui Habarnam la tinerețe- că te comporți ca tizul tău mai prichindel când a văzut prima dată un automobil :)

      00
    • @Habarnam
      1. Nu trebuie sa incarci 30 de minute, trebuie sa incarci doar inca 20-40 de km care presupun ca se incarca mai rapid
      2. Asa cum google maps iti arata unde e aglomeratie la fel iti va arata in viitor cat de aglomerate sunt statiile de incarcare si timpul estimat de asteptare
      3. Autonomia la Model 3 e de 400 de km, Bucuresti Constanta sunt 225 de km, de ce inventezi tu probleme unde nu sunt?
      4. Procentual vorbind vehiculele electrice sunt infime si o sa dureze foarte mult sa echilibreze raportul pe strada. Pana acolo reteaua de chargere o sa creasca proportional cu cererea.
      5. Tehnologia avanseaza. Cand au aparut smartfonurile cu ecran tactil si baterie de o zi vs nokia 5110 cu bateria de 2 saptamani parea aberant insa azi avem incarcare rapida si lumea traieste si daca isi incarca tel de 2 ori pe zi. Tot aici mentionez si viteza de incarca care tot creste.
      Probabil in 10 ani autonomia o sa fie de cca 500-700 de km si incarcarea ultra rapida, cum zice john la 1000 de mile pe ora sau poate si mai bine.

      00
    • @ John
      Era o situatie ipotetica, ca tu ai sarit startul, esti ok multa vreme.
      Dar da, discutia e cumva Electrica Versus Hidrogen, pe termen lung.
      Ma mira de ce cu probleme evidente, se baga mult mai multi bani in promovarea unei solutii complicate in detrimentul uneia infinit mai simple si mai rapide ca adaptare a industriei auto.

      @Peter Pan
      Ma chinui sa scriu la ea cat de des pot, doar ca varianta asta n-o sa fie pentru aia mici….

      @BigBear
      1. Corect, dupa care caut alta statie….si tot asa. Cu ailalti 100.

      2. Ai dreptate, dar si cu google maps si fara, eu tot cam intr-o ora-jumate traversez Bucuresti-ul…scurtez 10 minute poate, dar drumuri „libere” pe care sa fac 15 minute nu exista…

      3. Sunt infime „acum”. Problema e ca matematic problema expusa nu poate fi rezolvata doar din cresterea numarului de puncte de incarcare…e nesustenabil sa ai sute de mii de puncte de incarcare folosite de cateva ori pe an…

      4. Avanseaza si nu prea. Benzina are aceeasi cifra octanica de 60 de ani incoace iar eficienta motoarelor, cu tot avansul tehnologic si turbinele, a crescut abia cu un 15-20%.
      Nici bateriile nu dau mai mult curent pentru ca sunt limitate de reactiile chimice din interior, si asteptand o inventie rasunatoare in materie nu mi-as tine respiratia.

      La telefoane s-a schimbat dinamica folosirii si oamenii au acceptat sa incarce de doua ori pe zi in schimbul unor foloase foarte mari : Conectarea permanenta la net, aplicatiile, etc.
      La masini nu primesti mare lucru in plus, dar ramai cu limitarea libertatii de miscare…Si asta la cote nerealiste.
      De asta mi-e mie frica. Mai ales ca alternativa exista (hidrogen),si tare mi-e ca toata povestea asta cu „Electrica e viitorul” e doar o incercare de a stoarce bani dintr-o tehnologie fara mare vitor in forma asta.
      Baietii seriosi ( japonezii si mai nou nemtii inteleg) pun banii pe alta casuta….

      00
    • @Habarnam – model 3 long range are 500 de km autonomie. Crezi că îți e destul pentru un drum de 250 de km?

      00
    • Hidrogenul e o prostie! Mare! Nu poți adapta stațiile actuale la el, este mai scump și nesigur.
      De ce să faci o infrastructură electrică mai bună și mai puternică, cu costuri minime, când poți să creezi de 0 alta, rafinării, transport + mijloacele de transport aferente, eficiență energetică mai scăzută.
      Dacă tot crezi că hidrogenul e sigur, vezi Hindenburg.

      00
  13. Ai nevasta friguroasa (da, atat am inteles eu din articol). In rest sunt la curent cu Tesla.

    00
  14. in ce zona stai? ma dai o tura?? nu vin cu mana goala, aduc un powerbank :D

    00
  15. Ai avut deja ocazia sa „mulțumești” sistemelor active de siguranta?

    00
    • Da. Nu am auto pilot (este absolut inutil din cauza legislatiei din UK, plus ca nu e nici macar in stadiu beta de finalizare) dar pe adaptive cruise cu lane assist, de 2 ori pe autostrada a franat fara motiv la schimbare banda (din banda de viteza pe banda de mijloc) pentru ca era un TIR pe banda lenta. Nu foarte placut… dar citisem si ma asteptam

      00
    • John, ai Auto Pilot (asa se cheama cand dai de 2 ori tap pe maneta in jos). Ce nu ai e Full Self Driving (care asa cum ai zis, e redus suficient in EU momentan cat sa nu merite cei 7k in plus).

      00
  16. Felicitări pentru achiziție!
    Din păcate costul inițial este prohibitiv pentru consumatorul „mediu”. Noi umblam dupa 320 din 2005 sau a4 2.0 tdi din 2006, in ultima instanta Logan. Tesla deocamdată se adresează celor cu venituri mari.
    În rest in review corect: toate electricele accelerează fantastic ( chiar și troleibuzele). Nu agreez ideea că nu poți conduce mașina până nu îți setezi un cont; probabil că în 5 ani ANAF va trimite popriri și la Tesla, daca ai datorii la stat nu mai poți conduce sau incarca). Nu agreez nici ideea de tableta Allview care înglobează toate funcțiile/informațiile/butoanele. Dar asta e trendul. De asemenea problema incarcarii. Nu e clar care se înmulțesc mai repede mașinile electrice sau stațiile de încărcare. Deocamdata in Romania stații de încărcare sunt doar in marile orase ceea ce înseamnă că trebuie să îți planifici bine călătoriile și opririle.

    Oricum felicitări și așteptăm review-uri la 1 an și 10 ani

    00
    • nu anaf ci politia,

      ai amenzi de circulatie neplatite? ia un block pe app pana le platesti si lasi masina in parcare :)

      ai depasit ca porcul viteza legala.. ia un mesaj de la politie pe tableta

      ai parcat unde e loc interzis… primesti mesaj pe tableta.. insisti.. direct amenda in contul tau :)

      frumos, nu?

      Nu e SF.. in Dubai e realitate, masinile de taxi au gps.. si orice incalare a legii apare in contul soferului. La sfarsitul zilei vede daca lasa permisul la birou si isi ia pauza o saptamana de munca.

      00
  17. Am ratat eu prețul?
    Foarte faine prețuri aveți la curent pe acolo, auzi la el 0.05 euro pe noapte … lux .

    00
    • Yup, a zis tot, curat, cursiv. A ratat pretul. Gogule, ai dat toate detaliile sa putem afla informatia, dupa cateva zeci de clickuri, mailuri telefoane si mai stiu eu ce. Da bre si o cifra, ok, nu la penny, dar ballpark cum ar zice francezul. 20, 25, 50? I-ai scuti pe multi de un efort finalmente inutil.

      00
    • Pretul e la 2 clickuri distanta pe site-ul tesla :) in UK, Standard Range Plus (254 mile, 1 motor) e £38,500; Long Range (348 mile, 2 motoare) e £47,000; si Performance e £52,000. Dotarile sunt simpliste, ai de ales culoarea exterioara (5 culori, alb perlat standard si restul £1,000 – in afara de rosu £2,000), extra optiune carlig (£1,000), interior (standard negru, alb £1,000) si Full Self Driving (£5,800).

      00
    • De la anu’ avem si BIK 0 asa ca Tesla 3 devine o optiune serioasa pentru a doua masina.

      @John: PCH sau PCP?

      00
    • @Paul: PCP, peste 4 ani ma pot decide daca o pastrez sau schimb cu alta noua (daca tehnologia evolueaza suficient sa merite efortul)
      Pe firma am luat-o, deduc costul integral ceea ce inseamna £10.700 mai putin la taxe anul viitor. Si deduc si cheltuielile de intretinere viitoare.

      00
    • @John: mersi de info.
      Probabil tot pe varianta PCP voi merge dar versiunea long range; vad ca au conditii bune (10k miles).
      Iti spun in martie cat e asigurarea cu 9+ NCB si zero puncte in capatul celalalt al M4.

      00
  18. N-a zis o nimeni pe aia cu „luam două Skoda Octavia și un Peugeot 206 de 10 ani de banii ăia”?

    00
  19. in romania daca ai tesla si se strica trebuie sa o urci pe platforma si sa o trimiti in austria sau germania….. ca se strica ma refer si la un eventual accident…
    am citit toate comenturile si constat cu atentie si ingrijorare ca nu a comentat nimeni ” da de unde ai ba tu bani de masina asta ???? ia spune tu ce contracte ai cu statu ?? platesti impozite ??
    si ca bonus : sa-l sunam si pe CTP sa si spuna si el parerea.

    Pentru autor : am mers cu tesla model S si te inteleg perfect ce spui cand zici de accelaratie dar totusi iti spun sincer ca nu as da bmw m4 decat pe bmw m5.
    bafta

    00
    • Depinde ce nevoi si asteptari ai.. eu imi doresc Tesla de cand au lansat Roadsterul, am intuit ca va fi o poveste de succes.
      ..Si, cum e M4-ul tau? :)

      00
  20. Misto! Cat prinde maxim?

    00
  21. Diferenta de greutate e de 4 ori mai mare, 1574 kg M4 si 1935 kg Model 3. Deci nu 100 ci 400 de kg.

    Pilot Sport 4S cred ca ai, uita-te mai bine. M-as mira ca exact pe varianta Performance sa puna mai slabul Sport 4.

    Consum ma gandesc ca ai 28,16 kWh/100km. Maricel, cred ca numai I-Pace te intrece. Taycan (non S) ar consuma 26, dar asta oficial. Real vad dupa ce fac ziua de test cu el, prin Ianuarie.

    Ai uitat sa ne povestesti despre al patrulea soc: masina scumpa cu interior de masina ieftina. Mai ales la materiale si finisaj.

    Misto ca ai curent asa ieftin la teava. La noi e de 2 ori si ceva mai scump. La ce misc eu prin oras, cu 4-5 litri de benzina, imi iese momentan mai ieftin. Si e si mai ieftina daca o pocneste cineva.

    Cum e cu locurile din spate? Dupa ce am citit review-uri m-am dus si eu sa ma dumiresc si intr-adevar, nu incap. Mai ales headroom canci.

    Sa-ti traiasca masina si sa o enjoy pina nu se umple de electrice si o sa stati cu orele geana pe chargere sa se elibereze unul. S-au bagi un charger acasa in garaj si esti boer.

    01
    • Sau.

      00
    • Pardon! Am uitat sa zic ca M4 e convertible. Deci diferenta e mai putin de 100kg.
      M4 Convertible F82 = 1750kg
      M4 Performance = 1847kg deci diferenta de 97
      In plus, la M4, o gramada din greutatea in plus fata de Coupe este la mecanismul acoperisului – care-ii da un centru de greutate si mai ridicat.

      Ai dreptate, sunt PS4S (nu vazusem S-ul din coada detaliu minor).

      In acte, poate Taycanul scoate 26, in realitate..astept posesorii de Taycan :) Iarna orice electrica are probleme cu consumul (chimia bateriilor nu functioneaza bine, plus ca nu ai pierderi de 60-70% energie de unde sa incalzesti habitaclul ca la motoarele termice)

      Mie nu mi se par finisajele asa de proaste. Pielea este sintetica, poate mai jos la calitate dar nu cu mult, dar e ecologica. Orice alt element este la nivel de japoneze si nu cu mult in jos fata de premium. Iar ecranul si infotainment-ul bate la fund orice alta masina.. cu mult peste.

      00
  22. Ecologic my ass ?
    în Germania, mașinile electrice emit mai mult CO2 decât mașinile cu motoare diesel, potrivit unui studiu al fizicianului german Christoph Buchal. Ținând cont de emisiile de CO2 legate de producția de baterii și de mixul energetic german, care încă utilizeaza si carbunele, mașinile electrice ar emite cu 11 până la 28% mai mult decât echivalentele lor diesel, potrivit acestui studiu prezentat miercuri la Institutul Ifo din Munchen.
    Extragerea și procesarea litiului, cobaltului și manganului utilizate pentru baterii necesită multă energie. Astfel, bateria unui model Tesla 3 reprezintă între 11 și 15 tone de C02. Luând în considerare o durată de viață de 10 ani și o utilizare de până la 15.000 de kilometri pe an, acest lucru se ridică la 73 până la 98 de grame de CO2 pe kilometru, potrivit oamenilor de știință germani Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl și Hans -Werner Sinn.
    La acestea se adaugă emisiile de CO2 legate de producția de energie electrică necesară pentru rularea modelelor electrice. În realitate, potrivit studiului, un Tesla ar emite în final între 156 și 181 grame de CO2 pe kilometru, ceea ce este mai mult decât o mașină diesel comparabilă de la marca germană Mercedes, de exemplu.
    Articol aprilie 2019

    00
    • E o realitate in Germania, si numai in Germania – ei produc un procent foarte mare de electricitate din gaz si carbune. Iar procesarea petrolului pentru masini nu necesita multa energie? :) (pe langa cobalt si alte metale rare necesare in extractie si rafinare).
      Dar Germania se indreapta spre un viitor verde, investesc din ce in ce mai mult in regenerabile. Situatia se schimba treptat in bine – pe cand la fosile, nu.

      00
    • Deci un cercetător german a zis că o mașină americană electrică, poluează mai mult decât o mașină diesel germană (poate cu emisii corecte, haha), deoarece producția de curent electric germană se bazează pe surse poluante!
      Mamă ce-mi place asta!

      00
  23. Eu am citit articolul asta la vrajeala asa…de unde drac sa adun eu bani de asa ceva?
    Serios acum!
    S-o folosesti sanatos omule!

    00
    • Multumesc omule! Crede-ma ca daca visezi la asa ceva, se poate indeplini. Eu am visat de 10 ani. Si acum 10 ani eram in aceeasi situatie ca tine. Dar lucrurile se schimba

      00
  24. Merge cu asigurare la Euroins?
    Poti daca ii pun numere de Bulgaria cat ma duce impozitul?

    00
    • Nu râde de euroins. M-au plătit în două săptămâni când a venit unul asigurat la ei si s-a frecat de portiera mea. Probabil mi-am consumat cota de noroc pe tot anul.

      00
  25. Sa o stapanesti sanatos!
    Pt mine articolul este ft interesant pt ca am fost in fata unei alegeri similare in Septembrie anu asta. De la M5 la Tesla S. Am fost la drive test in Wembley si mi-a placut maxim insa am considerat ca momentan nu se potriveste nevoilor mele fiindca mai merg la Leeds si Notthingham o data pe saptamana si nu imi ajunge autonomia.
    Ms de review.

    00
  26. Nu că vreau să fiu Gică Contra, dar UK are doar 30% energie electrică din surse nepoluante, așa că o mașină electrică-n ziua de azi e doar…fiță. Electric sau clasic, mașina poluează. Să nu uităm că bateriile alea nu-s tocmai reciclabile când se termină „zeama” din ele.
    Abia aștept să chițăie Suedia și Norvegia că nu știu cum să scape de maldărul de baterii uzate. Le vând eu un pont: „export” în țările sărace din Asia, că aia au spațiu căcălău.
    Dar da e mișto să ai autonomie de 300 km și să stai cu ea-n priză ca telefonu’.

    00
  27. O așteptăm peste 5 ani să ajungă în Ro sh. Tesla cu volan pe dreapta.

    00
  28. Cat a costat masina ? Sa o stapanesti sanatos, arata beton !

    00
  29. Cine-a cumpărat o Tesla anul ăsta: felicitări, v-ați ales cu o mașină grozavă.
    Cine-a cumpărat acțiuni Tesla anul ăsta: felicitări, ați făcut între 15 și 200 la sută profit în câteva luni, în funcție de momentul ales pentru cumpărare.

    00
  30. O revolutie adevarata in transportul electric va fi atunci cand se va inventa un sistem de inlocuire rapida a bateriei (cum era pe vremuri cu caii de posta).
    Ajungi la o statie, urci pe o rampa, un robot scoate bateria consumata si-ti monteaza una plina. Simplu si rapid, cam cat ai face un plin la rezervor.

    00
    • Stiam de sistemul din Israel. Dar, s-ar putea gandi un concept, cam cum este benzina si motorina la momentul actual (cu aceleasi caracteristici la nivel mondial).
      Nu conteaza producatorul auto, sistemul sa fie gandit universal pentru toate masinile.

      00
    • Sunt multe tehnologii in dezvoltare care pot schimba complet situatia, nu cred ca stie cineva cum va arata viitorul in 10-20 ani. Capacitoare, chimii diferite, moduri diferite de a stoca energia mai dens, pilele de combustie cu hidrogen. Poate un mini reactor de fuziune nucleara in fiecare masina :))
      Tesla a cumparat o companie de capacitori – care se incarca si descarca mult mai repede decat bateriile clasice dar nu tin mult curent – asa ca ma astept ca generatia viitoare se foloseasca o combinatie de capacitori cu baterii.

      00
    • a avut si tesla, nu renteaza.
      Probabil daca se vor mai face progrese cu bateriile peste 20 de ani nu va mai fi asa de nasol. Dar deja de la o autonomie de 350 de km in sus nu mai e rau. poate fi incomod uneori(de vreo 3 ori pe an), dar ne obisnuim. Acum 10 ani un telefon a carui baterie tinea doar 3-4 zile era considerat foarte slab. Dam una pe alta

      00
  31. Fa si un review despre cum sa o cumparam. Ca eu strang banii aia pentru casa.

    00
  32. NOU
    #124

    Misto review! Eu tot pandesc sa se extinda optiunile de reincarcare la noi, sa iau ceva electric (ma gandeam la un i3 „pentru iubita” :P )

    00
    • Vezi sa nu iti placa tie mai mult decat iubitei. Am mers cu i3 zilele astea (170cp) si se simte mai puternica decat motorul de 224cp pe motorina tot de la ei din grup. MULT mai puternica. Nu imi imaginez senzatia din 3-4-5 sute de cai electric

      00
    • Sa vezi cum e cu P100DL, îți rupe capul când accelerezi. Pur și simplu simți sângele cum urca din picioare spre corp, vederea se întunecă și apare un gol imens în piept.

      00
    • Devii iron-man?

      00
  33. Faină postarea și informativa. Mai aflăm și noi ăștia săraci cum sunt mașinile din noua generație, ca să zic așa. Și multe info în comentarii. Bun.
    Că la ăla care o lasă „în față pe avari” nu o să mă duc să citesc în veci.
    Să o folosești fără incidente, John.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.