Nu pot să înțeleg deloc deconectarea asta…

Am ieșit în dimineața asta că aveam ceva de făcut repede cu mașina. Ceață moderată. Jumătate dintre mașini nu aveau luminile aprinse. Asta e deja obișnuință, dar…

Am traversat câteva străzi unde se merge tare și unde sunt frecvent accidente între mașini care merg tare. Unul vrea să taie strada, crede că are timp, se aruncă, ălalalt vine cu viteză, accident. Toți, absolut toți sunt oameni care locuiesc în zonă. De 10 ani de când stau aici, mereu în zonele astea au loc tamponări între o mașină din zonă și alta.

Acum, problema: tu stai aici și știi zona. De ce mergi tare (limita e 70, se merge cu 90 și mult peste, în cazul a doi cocalari de care vorbim altă dată)? Nu vezi câte accidente se întâmplă? Nu conectezi cele două evenimente? Deloc? Deloc deloc? Nu te duce capul, atunci când mergi cu viteză, să te gândești că iese unul de pe o stradă lăturalnică? Nu te duce capul să te asiguri când ieși în strada mare de cinci ori, că știi ce se întâmplă?

Exemplul cel mai bun e un nene care a făcut două accidente cu mașina de firmă în același loc. Îi lasă mașina acasă, stă în zonă, nu se poate să nu fi văzut nici unul din cele 2 accidente lunare din zonă. Și totuși, nici nu s-a gândit că i se poate întâmpla lui.

Nu pot trece peste deconectarea asta. Nu doar în situația asta, ci în multe multe altele. Nu pot să înțeleg ce e în mintea oamenilor. Deloc.

fun-alone-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Am cunoștințe care au cumpărat mașini mai bune soțiilor după ce au făcut diferite accidente, acum tipele se dau cu mașini scumpe cu diferite sisteme de siguranță și frânare. Concluzia o trageți voi.

    PS: era un studiu acum ceva ani că multe accidente se întâmplă în zone cunoscute soferilor, pe principiul, ce mi se poate întâmpla, doar sunt la mine în cartier…

    00
    • Ce de la Autoliv aveau o statistica legat de accidente și într-adevăr cele mai multe accidente se petrec într-o zona de maxim 40 de km de acasă.

      Șoferii se relaxează când sunt aproape și nu mai sunt la fel de atenți.

      În rest, șoferii nu sunt conștienți, nu gândesc ce li se poate întâmpla.

      00
    • La fel a fost si in cazul accidentului ce transporta angajatii Mega Image. Soferul de pe camion mai avea cativa km pana acasa.

      00
    • mishule, muta-te la 41 de kilometri de unde stai acum. problem solved.

      00
  2. ” Mie nu mi se poate intampla niciodata ! Eu sunt destept ! Da, alora li s-a intamplat, i-am vazut, dar aia sunt prosti, nu destepti ca mine ! ”

    Nu e nicio mare filozofie, majoritatea adultilor din lumea asta, nu neaparat romanii, nu neaparat brasovenii de la tine din cartier, au o anumita aroganta si o senzatie de invincibilitate, nu-i intereseaza riscul actiunilor lor, pentru ca aia care au gresit si s-au fript sunt ” mai prosti „.

    00
    • Tot avem ceva în plus, ca tara din UE cu cele mai multe victime în accidente rutiere, raportat la populație.
      Da, infrastructura… Dar atunci te adaptezi la ea, nu te superi pe sat și faci ce vrei tu, ca tot tu o încurci, nu aia care nu fac infrastructura. Nu-i pedepsești în felul asta :))

      00
    • Plus ca mai toti se cred soferi mai buni decat media…

      00
    • Oho, era sa intru ieri intr-un brasovean, care a intrat in sensul giratoriu de parca era in tarla ma-sii. Nu asigurare, nu prioritate, nu nimic, nici macar n-a incetinit cand l-am claxonat.

      00
  3. Filosofia “eu nu o să pățesc niciodată așa ceva”

    00
  4. NOU
    #10

    Dacă aia e o zonă de 70 kmph și au loc frecvent accidente, oare cine ar trebui să ia imediat masuri de siguranță a traficului?!

    00
  5. Bă eu cred că nici mama poliției nu rezolvă problema. Vine din oameni, nu din frică de legi.
    Proști și teribiliști există mereu.
    Ce nu pot pricepe este autismul in evaluarea riscurilor. Dacă fac X este probabil să se întâmple Y. Mai ales că zona este cunoscută pentru accidente frecvente.

    00
    • De acord, dar oamenii nu pot fi educati/invatati altfel decat cu amenzi groase. De-asta cand ies romanii in vest nu mai dau flashuri, merg legal etc. Pentru ca au auzit ei ca sunt mari amenzile in Austria/Germania etc.

      00
    • Am niște selfie-uri făcute de radarele fixe prin Franța și DE.
      Aș putea alege una ca poză de buletin.

      00
  6. Metoda accidentul.
    O batrana ramane fara economiile de o viata in urma unui apel fals.
    Batrana asta se uitase zilnic la stiri si radea de alte batranici care cazusera in aceeasi capcana.
    Masina de cusut singer.
    Mama batranicii de mai sus luase o masina singer cu seria y12345 cu 15000marci in 1995.
    Accidentul din Brasov.
    Batrana de la punctu 1 are un fiu.
    Fiul lucreaza la o firma si are masina de servici. Fiul este un anonim pana cand apare o stire in care ” un nene care a făcut două accidente cu mașina de firmă în același loc.”

    Concluzie-Prostia este ereditara.

    00
  7. nu e deconectare, e lipsa de rabdare combinata uneori cu plictiseala, rutina si oboseala, nu pot sa uit cum mi-am crapat odata un far din spate la parcarea langa gardul unde parcasem de mii de ori, era pe la 11 noaptea dupa un drum de 8 ore de la cluj pe ploaie si ninsoare cu ceata si-am zis sa se duca dracu cu spatele mai repede si s-a dus

    00
  8. Eu vad 2 treburi:
    1.nu se pune suficient accent la instruirea soferilor pe partea de condus preventiv.
    2.asa sunt multi romani: le place sa moara cu dreptatea in mana..

    00
  9. NOU
    #19

    Pentru că 60-70% dintre oameni sunt proști și retardați. Dar cu retard din ăla grav. Dacă nu le-ar fi spus alții de mici să stea cu gura închisă, le-ar fi curs bale non stop din gură pentru că ei nu pot gândi cu mintea lor.

    00
  10. Indolenta, aia e.

    00
  11. Poate un motiv pentru care cele mai multe accidente se intampla pe o raza de 40 km de casa o reprezinta si faptul ca cele mai multe deplasari au loc pe o raza de 40 km de casa.
    Eu, de exemplu, circul minim 300 de zile pe an in Bucuresti (de obicei pe o raza de 20 km), iar in afara orasului circul de maxim 7-8 ori pe an.

    00
  12. Benoclatul in telefon ne-a tampit. Ca sa nu zic ca nu mai exista memorie de lunga durata.

    00
  13. Eu zic că în cazul celor care se bagă pe strada mare nu apreciază corect viteza cu care vin tâmpiţii care bagă talpă 130 pe drum cu limită 70 pentru că el ştie că ăla ar trebui să vină cu max. 80 şi crede că are timp să se bage. O dată am tranversat un drum naţional drept, aţă, unde era 50 pentru că localitate, m-am uitat, am văzut maşina departe, am făcut 3 paşi. Norocul meu a fost că am auzit un motor urlând şi am fugit că mă lua în plin un idiot care avea cel puţin 180 şi deja începuse să învârtă de covrig pentru că nu ştia dacă continui să trec sau mă întorc.

    00
  14. Sigur tine de IQ. Faza vazuta ieri in trafic. Se circula cu 120, eu a doua masina in coloana dar la distanta de cel din fata. In fata, pe sensul nostru, un tractor vroia s-o ia la stanga si astepta cu semnalizarea sa treaca cei de pe sens opus. Asta din fata mea franeaza brusc si nu-si pune avariile. Primul semn de prostie dar treaca de la mine. Stam vreo juma de minut. Cand s-a eliberat sensul opus tractoristul intoarce capul si se asigura din spate. Dupa care intra pe drumul secundar. Cu tot cu masina din fata mea. Soferul acesteia hotarase ca are timp sa-i ia fata tractorului. Prostie in stare pura. Mai ales ca tractorul avea semnalizarea foarte vizibila.

    00
  15. Pe vremuri numai cei avuți aveau mașină, și aceea era condusă de șofer plătit pentru asta.

    Azi s-a căzut în cealaltă extremă, toată lumea își permite una, dar din păcate nu și șofer. Rezultatele se văd.

    Șofatul ar trebui văzut ca o activitate înregimentată, ca la fabrică, pur și simplu faci X că să iasă Y, e bine reglementată și nu dă loc la interpretări.

    Cum ar fi să-mi fac și eu casă și să încep cu acoperișul, îl cocoț apoi pe niște pari și fac o groapă sub el, după care pun zidurile, dar mai înainte mobilez casa și pe urmă tencuiesc sufrageria?

    00
    • tu stii ca se da examen ca sa ai carnet, nu?

      00
    • ambele exemple sunt gresite:

      – si la fabrica apar greseli chiar daca exista acele proceduri;

      – exista si case construite de la acoperis in jos

      00
    • @Lucifer
      Se dau BANI ca sa iei examenul pentru carnet.
      Si ii recunosti imediat in trafic, dupa cum merg ca autistii pe strada. Esti la mana norocului, daca exista riscul sa dai nas in nas cu unul care nu cunoaste semnele, nu stie sa acorde prioritate si altele. Pentru ca astia au impresia ca daca s-au urcat pe automata, gata, li s-au rezolvat probleme si ei stiu sa mearga, ce mare branza sa tii volanul, ei aveau doar nevoie de plasticul ala care le da voie sa fie la ei pe tarla, cand merg pe strada.
      Asadar, TOTI dau examen, dar nu asta te face sofer. Ci felul in care iei examenul. Normal ca iesi handicapat cu carnetul in mana, daca nu ai dat pe bune, sa vezi cum te arde politistul ca nu te asiguri cum trebuie si ca nu cedezi trecerea, sau intri in intersectie ca berbecul, de exemplu.
      Eu am dat de 5 ori, ca n-am vrut sa dau bani. Si asta este foarte bine. M-au ars politistii pentru toate chichitele posibile, pana am invatat sa fiu atenta si n-au mai avut motiv sa ma pice. Da, aproape am mai platit inca o data scoala (care e cam echivalentul unei spagi), ca orele suplimentare costa 150 de lei sedinta. Si am mai pierdut vreo cateva luni in plus, dar… e mai bine asa.

      Sa vezi cum e sa faci stanga in intersectie si te claxoneaza si iti iei toate injuraturile posibile de la aia din spate, ca te opresti in mijlocul intersectiei, sa le dai prioritate alora care vin din sens opus, care au si ei, tot verde. Multi n-au habar de prioritatea de dreapta, care se aplica cand schimbi directia spre stanga. Ei daca au verde, se duc in ce directie vrea pla lor, ca doar e verde, da-i drecu’ pe fraierii care vin din sens opus :)))… „Faaaaa, proastooo, nu stii sa te baaaagi, cine ti-a dat fa carnet?!?!”.
      :)))

      00
  16. Si astia cu farurile sunt uneori inconstienti. Acum 2 saptamani, pe la ora ~07:00, eram aproape de iesirea din Bucuresti de pe Soseaua Alexandriei si cand ma uit in oglinda sa trec pe banda 1 (devansasem doua masini) ma trezesc ca era unul care mergea cu farurile stinse. Nu avea treaba omul.

    00
    • Ăla merită o muie și 20 de lovituri de bici, nevastă-sa 15 și copilul 10. Copilul o ia preventiv și anticipat pe coajă, să nu fie bou ca ta-su și retardat ca mă-sa. Familia Stupid.

      00
    • Ionut, cand tu esti dobitoc, iti bati si familia preventiv? Intreb pentru un prieten.

      00
  17. Cred ca foarte multi merg pe gandirea: am facut lucrul acesta mereu asa in ultimele x zile/ani si nu mi s-a intamplat nimic, deci fac tot asa si azi.

    00
  18. In munca de rutina oamenii fac greseli. De ex dca esti genist citeam mai de mult ca nu lucrezi decat 4 ore la dezamorsat mine prin Africa(mine anti personal) si dupa o perioada gen 2 saptamani luau pauza obligatorie de o saptamana, nu mai stiu exact. Stiau ei de ce bagau pauze desi dezamorsatul unei mine e o joaca. Asa se intampla si unele accidente: rutina iti scade atentia.

    00
  19. cei care fumeaza de ce continua sa o faca intre 2 reclame anti-fumat? pentru ca ei cred ca n-o sa li se intample tocmai lor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube