Ecommerce: prețul dinamic pentru cine stă pe pagină mai mult timp…

Nu o să auziți de asta pe la conferințe, că nu se folosește încă în România, sau cel puțin nu admite nimeni.

Pe lângă retargetingul obositor, cu urmăritul pe alte site-uri, cu reclamele în Facebook, Google și Instagram la produse la care ne-am uitat, tehnica “ești interesat, măresc prețul” își face loc pe tot felul de site-uri din România.

Tehnica nu e nouă, este frecventă pe site-urile de haine și de electronice, unde e oarecum logică, dar am văzut și eu și mi-au povestit și cititori despre site-uri de nișă, mai mari sau mai mici, care apelează la tehnica asta. Ceea ce e surprinzător, nu pentru că sunt și alții care au bani de așa ceva în afară de cei mari, ci și că se răspândește tot mai mult.

Reiau, pentru cine nu știe cum funcționează: te uiți la un produs, nu vrei să îl cumperi acum, mai revii peste 3 zile, peste 6, peste 10, un roboțel vede că există interes și umblă la preț, sau pune “ultima bucată din stoc”, sau, și mai amuzant, vede că nu e în stoc la alți vânzători și mărește prețul.

Ce nu am mai văzut de mult timp e schema cu “hai să punem prețul cu 20% mai jos, deși nu mai avem produsul pe stoc, să vină cumpărătorii la noi”.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Fix d-aia zic eu de fel ”Mu!e Fashion Days”

    00
  2. Eu am altă tehnică – mă țin de cuvânt în câteva privințe simple.

    De exemplu, în mai bine de 10 ani nu am făcut vreo promoție dincolo de momentul lansării unui produs.

    Când îl lansez, are cel mai mic preț pe care-l va avea vreodată. Apoi, prețul se modifică într-un singur sens – în sus. Oamenii știu că dacă vor cumpăra azi ceva de la mine, acel preț va fi cel mai mic pe care-l vor avea vreodată. Nu vor avea supriza ca peste două zile altcineva să cumpere cu 30% mai ieftin.

    Eventual, vor avea plăcerea aceea pe care o ai când vezi că tu ai luat mai ieftin ce alții vor lua mai scump.

    De asemenea, din când în când, dublez prețurile pentru a sărbători Black Friday. Adică anunț din timp că-n onoarea acelei zile, pot cumpăra produsele mele la preț dublu. Doar în acea zi.

    Am vânzări atunci? Foarte puține la preț dublu, în schimb oamenii posibilitatea să cumpere și la preț normal respectivele produse. Ei, acolo cresc semnificativ, aproape ca-n cazul în care aș fi făcut o promoție cum face toată lumea, cu preț redus.

    Normal, e vorba de o afacere mică, care probabil ar scoate mai mulți bani dacă aș face reduceri cu tot felul de ocazii. Totuși, cred că pentru genul acesta de afacere mică e un avantaj să nu concurezi pe preț. Din contră, să te poziționezi astfel încât oamenii să simtă că plătesc mai mult pentru ceva mai bun.

    00
    • tehnica o fi diferita dar tot la capitolul muie clientului se incadreaza.

      00
    • Cum e la capitolul „muie clientului” când:

      1. anunț că de Black Friday dublez prețurile
      2. anunț că niciodată nu scad prețurile și mă țin de cuvânt
      3. repet iar și iar că se poate trăi foarte bine și fără produsele mele, de altfel existând pe lumea asta o grămadă de oameni care se descurcă fără să fi auzit de mine sau de produsele mele
      4. repet iar și iar că dacă ai probleme cu banii, n-ar trebui să cumperi de la mine ceva, ci să te concentrezi să-ți rezolvi problemele cu banii
      5. înainte să cumperi ceva de la mine, ai o grămadă de elemente care te pot lămuri gratuit dacă produsele mele te ajută sau sunt pierdere de vreme.

      00
  3. Tehnica asta e folosita des de site-uri de rezervari bilete de avion.
    Mai sigur e sa intri cu incognito mode din browser cand cumperi biletul, insa au solutii si pentru cazurile astea.

    00
  4. E destul de frecventă, adusa la nivel de artă de către Wizz Air

    00
  5. daca sterg cookie-urile ajuta, sau imi fac fingerprint oricum si decid pe server dupa asta?

    00
  6. Cu siguranta Amazon foloseste tehnicile astea de vânzari, dar mai au o tehnica, si mai „rafinata”. Ai pus un produs – cu sau fara reducere – in shopping cart si nu-l cumperi. A doua zi e redus cu ceva (5-10-25%), tot nu-l cumperi. A treia zi mai scad putin, poate, poate… Nu-l cumperi, ii maresc pretul. Ca sa-ti para rau ca nu l-ai luat la reduceri. Ca sa te invete minte sa te mai gândesti data viitoare inainte sa cumperi.

    Dar, daca ai rabdare, in general, pretul scade iar dupa un anumit timp. Iar aici afisajul ala zilnic care te anunta cum s-a schimbat pretul poate juca in avantajul tau. Doar ca oamenii, in marea lor majoritate, nu au timp de asteptat, vor acum!

  7. Egzista in RO la cel mai mare magazin online.

    00
  8. Am patit asta cu un curs pe care voiam sa-l cumpar pe udemy. Aparea cu $9.99, dupa ce il puneai in cos era $10.99 si cand incercai sa platesti era $12.99. Stergeai cookie-urile si il vedeai iarasi cu $9.99.

    00
    • nu e mare schema daca se intampla instantaneu cand il bagi in cos…
      asa fac si aia de la g2a cand pe homepage listeaza cu 10$ apoi in pagina produsului e 12$ iar in cos apare 15$ :))

      00
  9. spre deosebire de vodafone care au niște setări atât de proaste că mi-aduc și-acum aminte, la o lună după ce am achitat telefonul comandat pe site-ul lor, că am o comandă în coș – ah, și mi-au oferit reducerea de 10% la o săptămână DUPĂ ce achitasem telefonul 😂😂😂, amazon cred că mi-au cetit mesajele din mail cu ceva, fincă au fost singurul site de vânzări care mi-a oferit kit de cabluri cu lungimi diferite ptr SE, ofertă/spam în mail, fără ca eu să fi căutat așa ceva, sau orice altceva legat de telefonul ăsta pe site-ul lor și nici n-am intrat în contul meu de amz de pe telefon; la cât de plăcut surprinsă am fost, nici nu m-am mai uitat la preț

    00
    • Nu ești singurul care a primit mail de la amazon cu oferta pentru căști. Cam ciudat pentru ca a fost primul spam primit de la amazon.

      00
    • La mine erau cabluri nu casti, dar, da, ciudat, mai ales ca erau fix pentru modelul meu de tel

      00
    • Sau o fi bresa de securitate de la fb, eu nu am avut pb de logare, dar nici in zuck nu mai am incredere

      00
    • email = gmail = google + amazon = love

      00
    • nope, no gmail attached to any of my online acc except for banking, nu amestec banca cu alte alea că sunt paranoică, deci singura breșă putea fi de la browser sau de la vreun cont de yahoo, în fb nici nu am nr de tel salvat, am mai spus, sunt paranoică așa că voi schimba din nou toate parolele de la conturile de mail și fb, just in case (nu că n-aș ști că și google face comerț cu datele mele)

      00
  10. Și Bitdefender schimbă prețurile. :D

    00
  11. La Altex numim aliniere de preturi. Cauta un produs la emag. Este 1599,90 lei. Cauta-l pe altex: 1598,90. Si se face ori de către noi ori de către o firmă specializată care face aceste alinieri…imi scapa numele acum

    00
  12. Aceasta si alte tehnici, dimpreuna cu organigrame, salar, strategie de marketing etc. fac parte din niste clauze NDA pt care, daca le incalci, ajungi sa platesti cat 2-3 apartamente la periferie sau 1 casa pe sos. Pipera.
    De-asta nu se lauda nimeni cu asa ceva.

    00
  13. NOU
    #34

    Bai, eu cand am cumparat ultima data ceva de pe net, am lasat produsul in cos doua zile si mi-au trimis un mail cu un cupon de reducere de 10%.
    Cum s-a ajuns de la asta la cresteri de preturi? WTF?

    Disclaimer: nu am treaba nici cu vanzarile, nici cu site-urile.

    00
  14. Sti ce patesc eu cu Fashion days de la o vreme? Am in wishlist un numar de produse, produsul X apare in wishlist la 450 lei, daca navighez pe site gasesc fix acelas produs la 250 lei am crezut ca e ceva de la mine dar nu e fix acelas produs.

    00
  15. Si uite de aia cumpar de pe ebay (m**e amazon)

    00
  16. Mi se pare stupida metoda in conditiile in care exista comparatoare de preturi. De obicei, folosesc in paralel shopmania, compari si price. Nu am dat gres niciodata. In plus, magazinele pe comparatoare au review-uri, si daca le citesti, poti cumpara de la un magazin no-name care e serios si evita altele mai mari gen cel.ro sau quickmobile.
    Amuzante mi se par reclamele aparute la un produs cautat de mine, la o saptamana doua, DUPA, ce am cumparat.

    00
  17. Jumulirea clientului cu ajutorul Inteligenței Artificiale :) Din acest motiv se culeg date biometrice (amprente, imagini ale feței, irisului) ca să identifice persoanele atunci când vor accesa sistemul și să le vândă ceva cu profit cât mai mare.

    00
  18. Mda … logic. Omul e nehotarat asa ca ii maresti pretul si sa te asiguri ca nu cumpara (mai ales daca faci asta fara sa-i faci un profil din obiceiurile de vizitare/cumparare).

    Eu am vazut chestia oarecum opusa, intru de 3 ori pe site, pun ceva in cos, las acolo cateva sapt si apoi primeam un discount pe mail (pentru orice aveam in cos, la gramada). 5-10-20%

    Bookdepository facea asta inainte de a ajunge la amazon, la noi am patit asta cu pcgarage inainte de era emag (nu mereu)

    00
  19. Am pățit și eu cu pisi garaj. Mă uitam după un lactop Acer, 4999 Lei, l-am băgat în coș, după cateva zile timp in care m-am mai uitat și la alte modele, am revenit la coș și laptopul era 5049. L-am cumparat la acest preț și fix după asta când m-am mai uitat o data la produs, prețul revenise la 4999.

    00
  20. Ce m-a cam scos din tzatzani la emag este ca nu-ti publica review-uri negative (am avut o experienta nefasta cu un vanzator afiliat care a incercat sa-mi vanda alt produs). Cred ca nu le voi mai scrie review-uri.

    00
  21. E o idee buna. Ma mir ca nu am citit despre asta anterior. Engagement diferit in funcție de cât sta un client pe site, in ideea ca timpul asta reprezintă mai mult interes (presupunând ca e activ și nu a rămas browserul așa).

    Ar putea fi folosit pentru content engagement – gen, adaugi mai multe poze intr-o galerie, introduci un CTA către alta pagina, etc.

    Cum se numește tehnica asta in engleaza? Trebuie sa ma documentez. :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.