BMW X5 2014 review

Model 2014, F15 pentru cunoscători. 40d cu pachet M și ceva opționale (detalii mai jos). Configurație mai specială care nu mă aștept să rezoneze cu unii cititori dar e important să îmi placă mie că eu plătesc pentru ea.

Mai întâi un pic de background: BMW-ul mi s-a părut mereu așa, de coca, până când am avut un seria 1 de închiriat în Grecia. După o zi i-am spus soției că ne luăm BMW (deja căutam mașină mai nouă). După 6 luni de căutări pe BMW Gebrauchtwagenbörse și înnebunit soția cu linkuri, am dat peste exemplarul (aproape) perfect: 3 ani, 38K km, puțin peste jumătate din prețul inițial și, cel mai important, în configurația dorită. Am vrut neapărat scaune sport cu Alcantara și asta e configurația de săraci aparent, deci găsești numai mașini aproximativ chele cu ea. Chiar și dacă aș fi înnebunit și m-aș fi gândit la un compromis, soția a zis să nu mă prezint cu lemn pe bord și piele albă (sau culoarea caramelei) că nu acceptă ea, deci am eliminat lejer 2/3 din opțiuni (greu de găsit ceva cu piano black și/sau aluminiu). O dată găsita mașina, culoarea nu am putut să o mai aleg (aș fi preferat gri metalizat) dar oricum am zis că se potrivește cu cântecelul – apropos știați că rușii zic Bumer la BMW? Material de studiu de la dl. Seryoga: Cherni Bumer.

Bun, câteva detalii din configurație, demne de menționat după părerea mea:

  • pachet M – de gustibus, dar fără mi se pare că arată a mașină de tataie. Tataie german cu bani dar orișicât. Plus că în pachetul M intră și chestii care nu țin de estetică (suspensii, scaune).
  • trapă – veneam cu frică de pe Koleos (da, da, eu sunt și cu review-ul de Koleos) că o să îngheț iarna, s-a dovedit a fi neîntemeiată. E cu totul altceva să ai lumină în habitaclu. Știu, iei piele albă și e mai lumină – nu, mersi.
  • leduri adaptive – mult peste xenon după părerea mea, fiind pe sistem LED Reflector nu mai există acel cut-off supărător “lumina acceptabila/noapte completa” – în schimb sunt mult mai supărătoare pentru cei de pe contrasens. Mereu când ma întâlnesc cu una similară mă gândesc “alt dobitoc cu farurile prea sus” până să îmi dau seama ca e tot un X5 sau 6. Pe generația nouă de X3, X5 și seria 5 au trecut pe combinație de Projector pe faza scurtă și Reflector pe faza lungă semn că totuși e nevoie de o lentilă dar aici intrăm în niște detalii și obsesii de-ale mele pe care le putem discuta pe larg altă dată. Vreau doar să mai menționez că nu mai sunt becuri de schimbat, mașina are doar LED-uri.
  • dacă tot e vorba de obsesii, Night vision cu Dynamic Light Spot (o demonstrație aveți aici). E bun pentru bicicliști, pietoni și căprioare. Se uită lumea cam ciudat că pare că pui reflectorul pe ei. Camera cu infraroșu e o jucărie de impresionat pasagerii ocazionali. Bonus – noaptea proiectoarele speciale stau aprinse la intensitate mică pentru amatorii de mers cu farurile de ceață aprinse (vezi imagini). Totul legal, omologat.
  • radar pentru adaptive cruise control și sistem anticoliziune (mașini și pietoni) – te poate salva dacă ești mai căscat dar mai dă și unele false positives. Cruise control-ul adaptiv e tot un fel de jucărie – ori suntem atenți la drum ori nu.
  • Surround view – 4 camere cu ajutorul cărora se creează o imagine virtuală de sus sau se poate vedea după colț dacă botul e ieșit.
  • alte dotări, unele de serie pe 40d  sau în general pe X5 (sistem audio Harman Kardon de 600W, scaun șofer cu memorie, portbagaj cu acționare electrică, keyless entry, navigație, head-up display, bord multifuncțional LCD, volan încălzit, etc.)

Ce nu are: inserții ceramice pe butoane (ha ha), suspensie adaptivă din aia top-what-you-call-it (nu se poate pe pachet M), scaune confort cu masaj (nu se poate cu scaun sport), soft-close la uși (probabil inutilă), piele (am evitat cât am putut), sistem audio B&O de 1200W, telecomandă de garaj integrată în oglindă (la asta mă oftic dar se poate face retrofit relativ ușor dacă mă apucă nebunia). La momentul când am luat-o puteam să recit toate echipările și chiar unele coduri de opționale, în timp s-au mai estompat – deci posibil sa omit anumite chestii.

Așa, să trecem la lucruri importante.

Motorizare și transmisie:

Mai întâi de toate vreau să lămuresc că am luat cutie manuală pentru că am avut experiențe neplăcute cu DSG. Glumesc desigur (să vedem câți sar), X5 nici nu are cutie manuală – numai automată cu 8 trepte fabricată de ZF. Dar divaghez. “La ce trebuie 8 trepte” aud din spate? Păi…la 140km/h am 2000rpm, e liniște și bine, la cruising de oraș stă la 1200 într-a 6-a și la cruising pe DN tot așa dar într-a 8-a.

În mod confort cutia schimbă binișor sub 2000rpm, uneori și la 1500: moment rezervat pentru viziuni apocaliptice cu turbine subturato-încleiate și cuplu insuficient – ca să vă faceți o idee, la turația aia motorul dezvolta deja 450Nm, mai mult decât majoritatea motoarelor de dimensiuni mai “civilizate”.

Motorul e un 3.0 diesel 6 cilindri încolonați, cu două turbine garnitură, 313 cai și 640 Nm între 1500 și 2500 rpm dacă vrem să fim preciși. Cuplul e bestial și aducător de zâmbet – dacă e nevoie după o zi de muncă. Toarce frumos, ralanti la 700, la semafor e oprit.

Unpopular opinion: Având în vedere mersul lucrurilor e probabil ultimul diesel pe care o să îl conduc și o spun cu sinceră tristețe. Fiecare cu părerea lui dar ce au făcut oamenii cu motorul ăsta mi se pare fantastic și nu văd cum ar fi inferior unuia pe benzină (noxele sunt altă discuție, să nu fim ipocriți că mulți ar anula DPF-ul și la centrala termică dacă ar putea și le-ar aduce un câștig). Dacă e să vorbim de noxe, dpdv legislativ motorul e Euro6 și la 15k km vrea și un plin de pipi (pardon, uree, adică Adblue). Dar guest_author, ai luat diesel acum când se pregătesc sa-l interzică? Yeah, yeah, să ajungem noi acolo și mai stăm de vorbă. Până atunci ne distram. Dar devalorizare! Desigur, ai pe mână o mașină de lux câțiva ani, vrei să fie și gratis. Combinația ideală a românului e să ia ceva la SH, să îl folosească 2 ani și apoi să îl vândă cu același preț sau mai mare. Cum era? Și cu tigaia unsă, și cu untura în pod?

Ținuta de drum:

bestia are 2.4 tone cu 2 pasageri și plinul făcut și totuși ajunge la sută în 6 secunde. Depășirile nu sunt o problemă, reprizele 80-130 o plăcere. Dacă e voie, se duce la 170 fără să simți – de fapt ea cam pe la 150 se simte bine. Asta pe confort – dacă treci pe sport (și cutia și modul de condus) e de-a dreptul violentă și incomod de condus la viteză mică. E pentru distracții intense și de scurtă durată. Sunetul motorului e mai pronunțat din cauza Active Sound-ului, o măgărie (zic unii) prin care sunetul de la motor e amplificat prin boxe. Mie mi se pare destul de discret ca să nu deranjeze. Modul ECO calmează accelerația și oferă și “coasting” (decuplare cutie de roți pentru rulat pe liber) dar introduce un mic delay la recuplare.

Despre manevrabilitate: mașina e un pic mai scurtă ca un Seria 5 Touring, dar chiar și așa mai are 10 cm pana la 5 metri. Nu poți să zici că te strecori – dar venind de pe Koleos nu simt nici o diferență la capitolul ăsta. Are reputația unui SUV care se conduce ca un hatchback sportiv și nu pot să zic că e greșită. Nu ai nici o senzație de barcă sau de cocoțare (ajută și scaunele sport).

Chestii subiective: Nu degeaba sloganul e Freude am Fahren. De la modul cum merg manetele de la semnalizare și ștergătoare până la finisaje, totul e o plăcere și se vede că producătorul bavarez a gândit totul. Exemplul ăsta de limbă de lemn al revistelor sau emisiunilor auto l-am introdus voit. Pana mea, și Audi tot bavarez e dar parcă nimeni nu e conștient sau nu știe să se uite pe o hartă. În fine, revenind, practic de asta am ales un BMW second hand față de un Nissan nou (ambele cu garanție): diferență minimă la preț versus feeling. Un X-Trail nou full option e 48k și tot 2.0 175 cai e motorizarea, deci despre ce vorbim? Și cum folosesc mașina în fiecare zi, chiar vreau să mă simt bine. De cum arată nu mai zic nimic.

Consum:

Mai contează la 300+ de cai? Pe 15k km am 8.9 la pompă și 8.5 în bord (fix consumul de la Koleos cu 175 cai și 2.0). La 90km/h poți să vezi şi 5l/100km dar orice accelerare costă. La viteze de autobahn trece de 10 bine, mai bine nu te uiți că oricum trebuie să fii atent la drum. Rezervorul are 85 litri (woo-hoo, 100 euro plinul!), deci o autonomie de cam 1.000km. Casco – depinde cine ești, ce ai făcut și unde ești așa că discuția nu are rost. La fel și cu impozitul.

Aspecte diverse:

  • roțile sunt ceva special. Cele de iarnă sunt toate 4 la fel, 255 55 R18 (18 e dimensiunea cea mai mica pe care o acceptă mașina) – run flat, le-am primit la promoție cu mașina, săru-mâna. Cele de vară însă sunt de 20 și “staggered” – 275 40 R20 pe față și 315 35 R20 pe spate. Sunt autocare cu cauciucuri mai înguste de atâta. Costurile la cele de vară sunt cel puțin interesante. Cele de iarna pe 18 costa cam jumătate. Problema mare e greutatea – 20kg cauciucul, 20kg janta, în total 40kg fiecare roată. Evident ca stau la depozit, le-am cărat o dată și a fost de ajuns. Sunt run flat pentru că mașina nici nu are cric în dotare, d-apoi rezervă. Am reușit să zgârii două jante de vară (nici nu a fost greu) – deh, balonul subțire cu cheltuială se ține.
  • schimb de ulei la 30k km, verificare (whatever that means) la 60k km. Nu vă pot da detalii de revizii normale pentru că au fost incluse într-un pachet promo și abia a trecut prima. Mi s-a șoptit ceva legat de 1.000 EUR la reprezentanță (ulei, filtre) dar vom vedea.
  • singura asemănare cu Koleosul e portbagajul cu tailgate, o chestie foarte bună pentru care aș plăti ca opțiune la alte mașini dacă ar exista. Mai schimbi un pantof, te mai odihnești după excursie.
  • sistemul audio e cu multe clase peste Bose-ul de la Renault. Subwooferele sunt sub scaune și te simți ca la concert (doare capul după 10 minute la volum ¾, maxim am dat doar de vreo două ori). Mă întreb cum o fi B&O-ul dar nu cred ca as face diferența.
  • scaunele cu memorie și profilele atașate de chei sunt bune pentru două persoane care folosesc alternativ mașina (memoria conține inclusiv poziția volanului și a head-up display-ului, profilul conține diverse dubioșenii de la culoarea iluminatului ambiental la view-ul preferat de pe navigație).
  • volanul încălzit e fantastic, am crezut că e o fiță dar m-am înșelat. Bun e și portbagajul acționat electric mai ales când mașina e murdară sau vii cu ceva în mână.

Aspecte negative, dacă se pot numi așa:

  • am o jenă legată de meniul de la telefonie (sper să nu mă fac de râs dar nu am găsit, sincer). Foarte frumos, două telefoane conectate, ia apeluri de pe amândouă dar nu are lista de apeluri formate. Nu știu cum le-a scăpat, cred că e singura chestie negândită. Dacă ai un număr în lista de apeluri formate pe telefon, mult noroc, nu poți să îl folosești.
  • fiind o mașina SH, parbrizul nu mai e ca în prima zi (multe ciupituri mici) și din păcate nu se prea poate trata decât cu Kaskovit când i-o veni vremea.
  • diverse chestii de la prea multă tehnică: la parcare dacă te apropii cu botul de ceva pornește surround view-ul dar dacă vrei sa dai înapoi după, nu mai pornește camera din spate, rămâne pe surround view. Dacă vrei camera spate trebuie să te joci la butoane. La unele chestii cred că trebuie să RTFM din nou deși îl citisem deja din ziua când am fost să o văd (yes, I am that guy)
  • ledurile adaptive nu pot prevedea orice situație, se mai întâmplă să rămână pe faza lungă dacă vine o mașină din lateral de exemplu.
  • volanul se coboară și se ridică automat la venire sau plecare (e electric tot). Cică pentru confort – confortul lor financiar când se va strica de la atâta frecuș. Nu se poate dezactiva din ce am citit pe forumuri (sau cel puțin nu fără bricolaje).
  • puteau să facă ceva mai interesant cu atâta LCD în bord (gen ca la Audi cu navigația)

Alte aspecte negative nu sunt deocamdată :). Serios, sunt mulțumit, nu mai înjur ingineri francezi, mă urc cu plăcere în ea, îi mai arunc o privire la plecare. Mașina are acum 55k km (8 luni), nici un greiere, să te duci la spălătorie e o plăcere, întoarce capete pe strada deși are 4 ani. Interiorul se ține bine și nu cred că mai iau altceva decât textil/alcantara. E pur și simplu mai comod decât să stai pe mușama.

Ca încheiere – sincer nu e o mașina de România, să îți bați joc de ea prin gropi, să îi scrii numere pe oglinzi și să înghită praful zilnic în timp ce stai cu frica dacă o mai găsești când te întorci. Strict din punctul meu de vedere e tot ce am căutat la o mașina și cred că greu se poate găsi ceva mult mai fain (cel mai probabil saltul de performanță/confort făcut acum nu mai poate fi reprodus – achievement unlocked?). Costurile sunt asumate, dai un ban dar stai (mai) în față. Viața e scurtă, mai trebuie să ne și bucurăm de ea.

Întrebări, comentarii? Easy on the hate. Scuze pentru posibile typo și pentru poza de samsar la interior.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

134 comentarii

  1. foarte tare review. să o stăpâniți sănătosi.

    mie unul îmi place softclose.

    00
    • N-am, nu știu, mă gândesc că să trântesc o ușă încă pot „manual”. Plus că am înțeles că mai dau erori și se deschid in mers. Aș fi curios să văd live totuși.

      00
    • Daca te gandesti vreodata sa iti iei masina cu softclose, cauta pe cineva care are deja, urca-te in masina la el si tranteste putin usa cand o inchizi. Pe urma uita-te in ochii lui și imagineaza-ti ca ala ai putea fi tu.

      00
    • Trebuie să înțeleg pentru ce e…ca să nu facă zgomot? Ca înțeleg ca nu o închide decat dacă o apropii deci nu ma scutește de acțiune în sine. Și nu uiți cum se închide o ușă normală? :)

      00
    • sa vezi ce frumos e atunci cand saturat de tranteala, lasi usa asa usor sa nu se tranteasca. . .Si asa de usor iti trage si degetul.
      Una peste alta este o optiune mai mult fancy decat utila. Daca ar fi sa imi iau alta masina , ar fi ultima optiune care ar conta.

      00
    • Softclose este foarte util cand ai copil si doarme. Nu mai trantesti usa.

      Nu se intampla absolut nimic daca o trantesti.

      Daca se strica se comporta ca o usa normala.

      Este foarte cool si luxos un softclose.

      00
  2. In sfarsit o masina adevarata :)

    00
  3. Oare ce intrebari sau comentarii ai putea avea la masina asta? :)

    00
  4. poza 2 unde e facuta? in ce localitate?

    00
  5. damn….cuplul ala :)

    00
  6. Asta cu “greu se mai poate gasi ceva mai multumitor” e complet relativa si depinde de asteptarile fiecaruia si de masinile cu care el a circulat. Pune la volanul X5-ului pe unul care a mers toata viata cu S class si iti garantez ca o sa comenteze ca plastic, ca parca nu sta asa bine in scaun, ca nu-i plac butoanele, ca nu-i place rezolutia dispaly-ului etc.

    Da-i inschimb unuia care a mers cu Logan o Insignia, de exemplu si va spune ca e cea mai faina masina din lume.

    Din punctul meu de vedere X5-ul e cea mai ok masina de la BMW.

    00
    • Da, complet subiectiv, știu. Dar tot nu e un salt așa mare, asta voiam sa zic.

      00
    • Oricum, ma bucur ca ai 0 greieri in masina asa cum spui. Poate zic o banalitate dar am constatat pe propria piele ca orice se desface, inlocuieste, schimba, demonteaza etc la interiorul masinii, inapoi nu se mai poate pune asa cum trebuie din pacate. Si vorbesc de reprezentante nu service-uri de cartier. Asa ca eu as tine parbrizul original cat mai mult, chiar si cu mici ciupituri + la orice eventuala reparatie as trage de mecanic sa demonteze cat mai putin de pe masina. Nu stiu cum e in afara dar in Romania eu n-am avut parte de nicio reparatie care sa nu se lase cu mici greieri in urma demontarilor. Poate-s eu mai ghinionist.

      00
    • De acord.

      00
  7. Cum sa vrei gri? Culoare fada,banala nu exista. Negru e mult mai elegant. Daca zice cineva de alb, e cocalar si nimic nu imi va mai schimba parerea.
    Toate costurile alea listate mai sus ma sperie, dar daca tu iti permiti si esti multumit, bun asa.
    Eu personal as lua ceva mai agil cu 300+ cai, dar asta e doar parerea mea.

    00
    • Trebuia să îndeplinească și cerințe de zi cu zi, nu numai jucărie. Așa luam un M140i și gata. Problema mea e că nu mai îmi place să stau prea jos în mașină so SUV it is.

      00
    • Cocalar, zici?

      00
    • @Zarax, dacă auzi vreun posesor de mașină d-asta mai răsărită, cică premium, care spune că e super ieftină întreținerea și nu bagă niciun ban, atunci să știi că ori mașina lui e un cazan în care nu mai are rost să bage bani, ori mănâncă căcat.

      00
  8. Cum ar fi sa aiba deschidere/inchidere automata a portierei ? (Nu ma refer la soft close).

    00
  9. Pret?

    00
  10. legat de lista de apeluri formate, cu siguranta ai asa ceva. cand apesi pe butonul de telefon de pe volan, intri fix in acea lista.

    daca ai iPhone si ai in lista contacte care in numele lor contin caractere speciale gen emoticonuri, acea lista de apeluri formate nu va functiona pe navigatia de la BMW. mi-a luat ceva vreme sa pricep de ce nu imi descarca lista de apeluri formate si de la asta era.
    ce trebuie sa faci: scoti caracterele speciale de la contacte ( cel mai probabil ai un numar pe care il apelezi des si are un astfel de caracter), desperechezi telefonul si masina, stergi telefonul din meniul bluetooth si masina din telefon; le conectezi din nou si ar trebui sa-ti mearga.

    00
    • Verific, merci. Nu vorbesc foarte mult la volan de asta e posibil să nu fi încercat toate variantele.

      00
    • Cand apăs butonul de pe volan nu se întâmplă nimic. Dacă țin apăsat face redial la ultimul număr. M-am mai uitat, nici o listă de dialled numbers. Posibil în 2014 să nu fi fost…poate pot să rezolv cu update cum zice Znuff.

      00
    • Sigur s-a pus si in 2014. Eu am asa ceva pe un F10 din 2013.

      Mai poti verifica ceva: mergi in iDrive, in meniul cu telefonul si ar trebuie sa vezi acolo un submenu cu ultimele apeluri formate. Daca e goală lista atunci se întâmpla fix ce am zis mai sus.

      Testul pe care il poti face e sa reimperechezi telefonul si masina si sa suni la un numar pe care nu-l ai in agenda, gen 1234, nu trebuie sa fie real. Ar trebui sa apara in lista. Eventual sa ștergi absolut toate telefoanele înregistrate in iDrive.

      00
    • Gata am lamurit misterul, „nu se intampla nimic” pentru ca nu ma uit la head-up display. Sincer nu ma asteptam ca aia sa fie singura cale sa ajungi la ele, credeam ca e si o linie in meniu, outgoing calls. Deci user problem (dar cineva trebuia sa treaca pe la cursul de Interfata Om Masina dupa parerea mea).

      00
    • e un pas inainte, dar daca iti zic ca si pe head-up ar trebui sa apara 100%? :D

      oricum e bine ca s-a lamurit o parte din mister. sa te bucuri de masina, e foarte frumoasa!

      00
    • Pai pe head-up apare. NUMAI pe head-up, de unde si confuzia.

      00
  11. La agenda telefonica de pe masina te cred, si mie imi scapa logica folosita de ei la alcatuirea listei cu ultimele apeluri. Despre volan, ce sa zic… Nu esti in target :D a fost gandit pentru burtosi.

    Ai avut pana acum vreun false positive cu radarul? Pe mine m-a ferit de doua ori de rahat cand a franat singura in situatii in care nu cred ca as fi reactionat atat de repede, in rest a stat cuminte.

    00
    • Da, dar numai la configurații complet ciudate ale drumului (rampe mare în parcări subterane – 1 dată, mașină în curbă aproape de parapeți temporari – de două ori în același loc zile diferite deci clar e o problema acolo).

      00
  12. Nimic negativ, doar ma laud cu masina mea cu care bat Europa. Saracilor.

    00
  13. am o jenă legată de meniul de la telefonie (sper să nu mă fac de râs dar nu am găsit, sincer). Foarte frumos, două telefoane conectate, ia apeluri de pe amândouă dar nu are lista de apeluri formate. Nu știu cum le-a scăpat, cred că e singura chestie negândită. Dacă ai un număr în lista de apeluri formate pe telefon, mult noroc, nu poți să îl folosești.

    Incearca un software update. Poti sa-l faci singur cu un stick USB descarcand software-ul direct de la BMW. Baga VIN-ul aici: https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

    volanul se coboară și se ridică automat la venire sau plecare (e electric tot). Cică pentru confort – confortul lor financiar când se va strica de la atâta frecuș. Nu se poate dezactiva din ce am citit pe forumuri (sau cel puțin nu fără bricolaje).

    Stai linistit. Am vazut masini cu ~300.000km cu sistemul ala si n-au probleme.

    puteau să facă ceva mai interesant cu atâta LCD în bord (gen ca la Audi cu navigația)

    Pentru aia e Heads-Up Display :)

    • Am nevoie de hartă, nu de indicații că nu folosesc navigația în sine. Nu mă plâng, doar că fiind LCD e mai versatil. Probabil la următoarele iterații. O să studiez și cu update-ul de soft, merci, întâi să determin cu certitudine că problema nu e userul.

      00
    • Mda se pare ca am ultima versiune dar asa cum am scris mai sus, problema era la mine. Informatia apare numai in Head-up display cand apesi butonul de pe volan si dispare dupa cateva secunde.

      00
  14. Cand ai zis poza de samsar ma asteptam sa vad un colaj. :D

    00
  15. As zice ceva nasoale dar nu prea am ce…:)

    00
  16. Poza de pe malul lacului e din Dolomiti, Misurina? Parca vad unde am parcat acu 3 saptamani…

    00
  17. guest_author: La 1 octombrie imi fac CASCO, RCA si imi cumpar si un set de anvelope.
    FMI: PIB-ul Romaniei a crescut in ultimul trimestru cu 7%, cu mult peste asteptarile analistilor.

    00
  18. Are semnalizare?

    00
  19. As vrea sa stiu ce lucreaza autorul articolului, ca mi se pare cam dubioasa trecerea de la Koleos la X5.

    00
  20. Ai avut probleme la caseta de direcție? Ușoară „bătaie înfundată” la drumuri denivelate?

    00
    • Nu. Sper că dacă apare să o facă în garanție.

      00
    • Am un prieten care este la a 2-a. Răspunsul neoficial BMW: „asa face toate. Nu a fost proiectată pentru drumurile noastre”. Să o stăpânești cu plăcere. O mașină foarte faină.

      00
  21. Salut am si eu un E90 facelift, ce fici ii faci un review?si e si de vanzare

    00
    • Da, boss, ii fac.
      Zi un pret si dotari, lasa nr de tel, adresa de corespondenta, adresa de mail si iti trimit un cont. Costa 50 lei articolul. E promotie, momentan.

      00
  22. felicitari si ptr review si ptr masina!

    00
  23. Ca un sfat , fara hatereala , trebuia sa te urci intr-un Cayenne inainte de achizitia M5-ului. Este o masina putin mai rafinata , performanta si as mai putea pune 2 cuvinte la care M5-ul trebuie sa se multumeasca cu locul 2.

    Dar… daca iti place tie BMW… :))

    00
  24. NOU
    #88

    Io am bmw cu un v8i din 2012 din us. In rest ce zice omu cam e…

    00
  25. Deci eu care nu pot sa strang 60.000 euro intr-o viata de ce as vrea sa pierd 100.000 euro luandu-mi masina asta? Va dati seama? :(

    00
  26. Foarte fain x5-ul :)

    00
  27. NOU
    #92

    zic si io…un jeep patriot sau compass, nimeni?

    00
    • Nu, ca nu-mi plac Fiat-urile.

      Scuze nu m-am putut abtine dar e o diferenta de clasa (lungime, interior, motorizari).

      00
    • are nwradu la un compass. motor de ascutitoare, but still.

      00
    • tot ce trebuie să știi despre compass, de la radu

      Consumul mare este principala problemă a mașinii. În oraș consumă cam 13-14 litri/100 km, ceea ce este mai mult decât mă așteptam. La 70-90 km/h consumă cam 5-7 litri, la 120 km/h cam 8 litri, la 140 km/h cam 10 litri.

      forester 2.5, 230cp, consuma 12-15 in oraș, mergând porcește și agresiv cu el :)

    • @vali – Brasov nu e oras. Da-te cu Foresteru’ prin Bucale la ora 6pm si dupa vorbim.

      00
    • da, bos, 15% consum :)

  28. BMW face masini gandite cu capul, nu cu motto-ul ala bashit „design to cost”. Fiecare detaliu e gandit sa te simti cat mai confortabil. Eu venind de pe Logan, X1 mi se pare nava spatiala. In aceleasi dimensiuni si cu aceleasi costuri cu combustibilul, pur si simplu te bucuri de placerea de a conduce. Stiu, suna a marketing, dar chiar asa e – dai un ban si nu ‘stii ca nu-l mai ai’, ci chiar merita.

    00
  29. NOU
    #100

    Nici cauciucurile nici jantele nu sunt 20 kg bucata. Sunt cam 14-15 kg cauciucurile in dimensiunea aia de 20″ (depinde de marca totusi) si cam 12-14 kg jantele.
    Daca te deranjeaza asta, poti oricand sa-ti iei jante forjate, doar ai BMW.

    00
  30. Ca sa fiu un pic carcotas, motorul dezvolta 630Nm, nu 640Nm. Eu il am pe un seria 3 f30 din 2014, 1700kg, tot cu tractiune integrala. Sunt tare curios cum se simte pe un SUV, comparat cu o berlina.
    In ceea ce priveste „last dialed numbers” , eu le pot accesa cu butonul de telefon de pe volan, si le vad pe display-ul de la kilometraj, nu pe cel principal, de la navigatie.

    00
  31. ” Pentru beemveu’ asta trebuie dacat 4-5 domnite pă Austria” – asa ar zice baietii de la mine din cartier…ca sunt sigur ca toata lumea se gandeste la acelasi lucru, masina asta e predestinata doar unei singure bresle.
    Stiu, sunt hater…

    00
  32. Io tot cred ca e tapa si si-o lauda asa, ca doara nu era sa zica „ce bou am fost”. Nu de alta, dar nu prea am vazut pe strada multe, deci lumea nu se i ghesuie sa cumpere

    00
  33. Unde ai găsit X-Trailul de 48.000€? Că eu am primit oferta cu prețul de listă 37.000€, Tekna, 2.0 X-Tronic CVT. Nu mai ai ce să mai pui pe el, darămite ca să mai însemne 11.000, că la Nissan nu ai decât pachete fixe, iar la Tekna e full, nu mai ai decât vopsea metalizată și nu știu ce piele diferită de aia standard la vreo 300€.

    00
    • Tekna 2.0 4×4 incepe de la 45.500 vopseaua e 900, un pachet urban e 900 si ala, mai adaugi un al doilea set de roti si ajungi pe acolo. Ah ca se dau rotunzi si dupa aia zic reducere 10k la cine intreaba e altceva. In fine nu vreau sa ma justific dar ideea e ca luasem in considerare si X-Trail nou. Poate nu la modul serios cu targuire cu un dealer.

      Uite link configurat acum. Imi place ca pe nissan.ro in locul butonului de configurator e butonul „Solicita o oferta”.
      https://www.nissan.de/fahrzeuge/neuwagen/x-trail/konfigurator.html

      00
    • Mda, sunt curios daca masinile sunt identice si pur si simplu le dau cu 10k in plus in Germania. Tind sa cred ca da ca vopseaua e 900 in De si 630 in Ro si chiar nu cred ca dau strat mai subtire pentru Ro.

      00
    • Scuze, am crezut că zici în România. În România Tekna, 4×4 2.0 CVT este 38.700 preț de listă. Nu știu cum nu ai găsit lista de prețuri:
      https://www.nissan.ro/gama/modele/noul-x-trail/pret-si-specificatii.html#grade-T32-2
      Ar mai fi 1000€ în plus vopseaua metalizată și pielea aceea specială. Cu discount poți ajunge la 35.000€ sau chiar un pic mai jos.

      00
    • Diferențele sunt normale fiindcă sunt alte cheltuieli logistice, publicitate, personal, taxe etc. În principiu, de la poarta fabricii mașinile pleacă cu același preț indiferent de țara de destinație. Raportat la prețul mașinii, 10.000€ diferență chiar mi se pare mult, la alte mărci sunt câteva mii de euro. Este însă posibil ca Nissan să aibă un brand mai bun în Germania și să-și permită. În România știu sigur că Renault controlează absolut tot, concesionarii lor nu au voie să scadă nici măcar 5€ fără aprobarea lor. De aceea, din zona asta poți spera doar la diverse accesorii oferite suplimentar de concesionar, nu și la preț (în plus față de ce a aprobat Renault).

      00
  34. Foarte bine scris reviewul, felicitari. Iar masina arata bine de tot, si o tii curata, si eu as intoarce capul dupa ea :p.

    00
  35. Am o mica curiozitate: parasolarul e tot din plastic „made in china”? La modelul anterior parca asa era.

    00
  36. nu e cazul de fata. dar toti cocalarii cred ca „nu ei sunt cocalarii cu bmw” ci aialalti

    00
  37. Da domne… masina serioasă… Chapeu proprietarului…

    00
  38. NOU
    #121

    Ar fi interesant de văzut și un review la Alfa Romeo, generații recente, dar e puțin probabil că toți au Logan sau BMW

    00
  39. O alta zi in care am economisit 48k eur ca nu mi-am luat X5 ca guest_author.

    00
  40. Ma gandeam si eu la un X5, dar acum ca am aflat ca nu are cutie manuala nu imi mai cumpar :(
    Serios acum, mai mult decat review-ul mi-au placut comentariile… desi pariez ca peste 90% din cei care comentam nu ne permitem masina asta, n-am vazut nici macar un hater!

    00
  41. „… modul cum merg manetele de la semnalizare …”

    Stai, are si semnalizare!?!

    00
  42. Interesant review, ai dreptate, nu este o masina de Romania.

    00
  43. @A – intrebari:
    – daca ai luat-o de pe bmw.de cum ai adus-o in tara? personal sau e serviciu oferit de bmw?
    – garantie extinsa via bmw – europlus? sau are alta denumire pachetul?

    00
  44. În loc de jurnal: mașina țipa zilele trecute că trebuie schimbate plăcuțele față în 800km. Se pare că avea nevoie de un reset la senzori (prea multă tehnică strică aparent).

    Altfel no issues, cam puțini kilometri vara asta din motive de a doua mașină, a ajuns la 71.500km, consum 8.91 la pompă. Am reușit să zgârii încă o jantă, studiez dacă să le duc la reparat sau nu (3 din 4 acum).

    00
  45. Hai că a venit și prima revizie plătită de mine: ulei, consumabile și plăcuțe spate, a cool 1000 euro la reprezentanță (inclusiv o echilibrare de roți). În plus a fost un recall și au schimbat și cooler-ul de la EGR. Distanța între revizii a fost cam de 25.000km, mașina a ajuns la 83.000. Consumul e tot la 8.9 la pompă, 8.5 în bord.

    00
  46. Cum se comporta cu anvelopele de iarna pe 18? Am achizitionat recent un model similar si nu stiu daca sa-mi cumpar jante pe 19(255) pt iarna sau sa schimb doar anvelopele pe jantele originale pe 20 (275/315). Arata bine cu rotile de iarna? pune o poza.

    00
    • N-am cum sa pun poza și oricum presupun că e prea târziu pentru ce vrei tu. Nu arată fantastic dar e fantastic pentru buzunar. Acum că am ajuns la punctul în care trebuie să schimb cauciucurile de iarnă (cred, sunt pe la 4.5-5.5mm spate față) cred ca iau tot pe 18. Aș putea să găsesc niște jante pe 20 styling 611M orbit grey sau negre pe la 800 euro dar cauciucurile de iarna pe 20 sunt inca 1000-1200. Deci cred că rămân la 18…

      00
  47. Also, fun stuff, am înlocuit cauciucurile de vară. Împreună cu montaj, un senzor nou pentru plăcuțele față (că a continuat să facă figuri) și montaj grilă radiator originală (cea gri argintiu, că proprietarul anterior o vopsise neagă și se cojea, arăta oribil) a fost un rotund 1500 euro. Cum ziceam, balonul bmsubțire cu cheltuială se ține.

    În rest, se apropie momentul 4 ani și trebuie să mă decid dacă o mai țin. Înclin să da, pentru că nu găsesc altceva asemănător. Seria 3 e prea mică și prea joasă pentru mine, seria 5 Touring e la fel de lungă (de fapt mai lungă) și practic să găsesc o mașină la fel de dotată e foarte dificil. Deși face 7 ani are doar 91k km deci mai merge 2-3 ani fără probleme.

    00
    • ai scris greșit „10 ani”. mai merge lejer 10 ani fără probleme.

    • Vom vedea :) depinde și ce se face cu regulile astea noi „ia hibrida nu-i hibrida”. Ideea e să nu înceapă să se strice lucruri la ea că devine scump. De exemplu la schimbat grila am avut emoții că pe ea e montată camera infraroșu. Dacă se strică e 3000 euro.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube