M-am dus la o casierie ING ca să îmi aduc aminte cum e să ai de-a face cu bugetari

Aveam de scos niște bani, nu mult, 2000€. Pentru că limita e de 2.000 lei la bancomat, mă duc la o casierie ING.

Acolo, pe lângă căldură, dau de o casieră simpatică, care mă informează că am un comision mai mare dacă scot bani prin ei (0,7%) decât dacă scot de la bancomat. Răspunsul meu cu “dar e o limită la bancomat și am nevoie de banii mei azi, nu câte 2.000 lei pe zi” a fost primit fără satisfacție. După care tipa se așează pe scaun și în loc să proceseze cererea de retragere a banilor mei, avea discuții cu colegul de serviciu, pentru că nu aveau clienți și erau singuri la serviciu. Moment în care i-am spus că nu e cazul să discute comisioanele mele și să îmi dea banii. S-a enervat un pic, a înghițit în sec și s-a apucat de treabă.

Și aici începe partea cu adevărat amuzantă. Ca să arate cine e șeful, tipa îmi spune că semnăturile de pe cerere nu corespund cu ce au ei ca specimen. Am zâmbit. Am întrebat-o dacă glumește, dar ea era serioasă. I-am spus că nu am cum să reproduc semnătura exact, că nu sunt robot, dar o mai fac o dată pentru ea. Plus, am acte pe numele meu, nu sunt un boschetar care încearcă să înșele banca.

Soluția ei a fost să merg să dau din nou semnătură la colegi. Știți cum e, bugetarul clasic, mergeți dvs la ghișeul doi ca să mai luați un act complet inutil.

Am zâmbit și am cerut să fac o reclamație, pentru că pot. Și am făcut, cerând sancționarea casierei pentru abuz și incompetență.

Am explicat șefei de sucursală și colegei de la investigații interne același lucru: știu că semnătura nu corespunde 100%, dar dacă nu îi spuneam să înceteze cu prostiile, acum aveam banii, pentru că am retras bani de vreo 3 ori în ultimul an, sume mult mai mari, și nu a clipit nimeni la semnătura mea și că problema nu e la mine.

Trebuia să am un răspuns la reclamație ieri. N-am avut.

update: au răspuns. consideră că nu s-a întâmplat nimic greșit.

 

sigla-ing

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

109 comentarii

  1. Cred ca esti singurul cu limita de 2k lei la bancomat. Noi toti avem 20k…
    Pe de alta parte ING sunt niste mega jegosi la faza cu limitele. Ele pot fi modificate din online banking doar in jos. Pentru a le modifica in sus trebuie sa suni la ei si nu poti pentru o perioada mai mare de 7 zile + te taxeaza pentru aceasta operatiune.

    00
    • Limitele le poti modifica si in sus din aplicatie. Eu tocmai am facut-o, fara sa dau telefoane.
      Si da, noii bugetari sunt functionarii din banci. Mai bine am treaba cu finantele decat sa merg la banca pentru vreo operatiune.

      00
    • Corect – e prima oara cand aud de limita de 2000 RON la ING…

      Habar n-am cat am , dar cred ca minim 20.000….

      00
    • Asta pentru ca un casier la Mega Image are salariu mai mare decat unul din banca. True story!

      00
    • limita maxima e de 40k pe zi din 5 trageri. tragerea maxima e de 9900 lei. comision de 1.5 lei pe tragere.
      limita se schimba din online banking si se rezolva instant.

      00
  2. HA HA AHAAAAA HAAAA
    HAA HAHAA HAA

    ING !
    Eu am ramas dereglat de cand cu reclama aia a lor cu dusul la dublu… Sa economisim apa la dus, ca sa putem plati ratele la ING.

    Bai, pe bune, de ce mai stai la ei ? Stie toata lumea ca e o banca de snobi pentru snobi.

    00
    • Pe bune ca ING au cele mai faine servicii de internet banking. Toti ceilalti parca-s in epoca de piatra relativ la ING.

      00
    • Cand o sa imi ofere si ceilalti servicii de banking free sau ieftine si nu o sa mai fiu taxat pentru interogari de sold sau retrageri de la bancomat poate o sa schimb banca, intre timp ceilalti sa o suga.

      00
    • Voi va plangeti de servicii si pentru ca platiti un leu la sume de sute de mii.

      00
    • Eu sunt un client ING multumit si nu imi pasa daca platesc cativa lei in plus pentru diferite servicii. In acst caz va sfatuiesc sa va tineti banii la saltea si sa nu mai folositi sistemele de management bancar.

      00
  3. Poti retrage de doua ori pe zi din bancomat. 2×2.000 lei. Aveam nevoie de 6.000 lei a doua zi asa ca am scos seara 2×2.000 si a doua zi dimineata inca 2.000.

    00
    • Poti scoate de mai multe ori si mai multi bani. Trebuie doar sa-ti modifici limitele folosind HomeBank.

      00
  4. Eu cu ING am terminat-o de mult. Comisioane peste comisioane, unele orase nu au nici macar casierii and so on. La BT e mult mai ok.

    00
    • Am avut parte de experiente diferite, am cont la ING de prin 2009 si la BT de prin 2010; oamenii de la ING nu m-au deranjat niciodata cu prostii, in schimb de la BT ma suna la cate 5-6 sa imi vanda o super oferta noua de asigurare de sanatate sau viata si mai si insista cu prostii de genul „dar stiti ca nu puteti anticipa ce vi s-ar putea intampla; chiar nu va pasa de viata dumneavoastra, nu doriti sa fiti impacati psihic ca sunteti asigurat? „

      00
    • La BT cand am vrut sa-mi deschid cont, mi-au dat cartea de telefon de completat. Era si lume, si-am zis ca le iau acasa.

      Cand am vazut acasa ca trebuie sa declar si cati dinti de lapte mi-au gazut cand aveam 5 ani, le-am dat cu flit.

      Nu stiu acum cum sunt, dar de fiecare data cand am interactionat cu BT am avut la hartogaraie ..

      00
    • @faraonu: Stii ca poti sa le spui la telefon: „Va rog sa nu ma mai sunati, sa treceti in CRM-ul dvs ca nu mai doresc sa fiu sunat”? Convorbirile sunt inregistrate, daca nu se conformeaza si-o pot lua in bot.

      00
    • Am cont la BT de 10 ani.
      No problem at all.
      Pe cind ei aveau zero comision la retragere numerar din bancomat restul bancilor se lafaiau in comisioane.
      1 leu pe luna internet bankikg la BT? O gluma pare , dar e real.
      Agentii? Mai mult decit suficiente!

      00
    • BT au fost ok(am cont la ei de 10+ ani)… s-au cam stricat in ultimii ani. pe langa spectaculoasele oferte de asigurari ce mi le fac tot la 2-3 luni gen: daca iti rupi mana, primesti incredibila suma de 500 de lei.

      cel mai tare m-au enervat cand mi s-au porprit conturile. m’a sunat o duduie de la ei ca am poprire pe cont(fara somatie, fara sa imi dea timp de solutionare, nimic) si incerc sa ii explic doamnei ca suma s-a platit in aceasi zi la alta banca si le aduc confirmarea de indata ce se proceseaza plata. duduia ca nu, ca nu… ca daca nu i-o aduc acum imi trag ei banii popriti din conturile de economii…
      ziua urmatoare am inchis contul la ei.

      10
  5. Vezi ca limita o poti avea 2000 Lei doar daca ai contul facut demult, dar o poti modifica din ING Home Bank, pana la 20K.

    00
  6. Chiar m-am uitat si eu pe contul de ing cu ocazia asta :
    standard – 20k limita pe zi pt un card visa electron

    00
  7. Am pățit ceva similar cu Raiffeisen când trebuia să scot o sumă mai mare decât limita de la bancomat… plusat cu o strâmbătură din nas de la ghișeistă: „da’ știi că ai comision, nu?” combinată c-o privire scârbită „săraca dreacu’, de unde rahat scoți tu atâția bani?!”.

    00
  8. iti poti schimba tu limita de retrageri la bancomat, cat si la transferuri de pe card.
    si eu am 20 mii ron.

    00
  9. io la raiffeisen aveam un depozit de 15k lei pe care am dorit sa-l lichidez. dupa comisionul de la casierie am ramas cu aproape 10 lei peste suma initiala. lel.

    00
  10. poti cere sa ai un plafon mai mare la retragerea din zid

    00
  11. La ING nu merge sa faci o ‘deblocare’ care dureaza 24 de H si sa poti scoate o suma mai mare de la bancomat fara comision?
    La Raiff. parca se poate.

    00
  12. Nu cred ca e o coincidenta faptulca si eu am patit la fel. Dar intr-un alt judet. Mai exact, la o luna dupa ce am ridicat cardul si am facut divese plati, ma trezesc cu el blocat in celalalt capat al tarii. Dupa ce am sunat si verificat mi s-a comunicat ca nu corespund semnaturile(cea de cand am luat cardul cu cea de cand am deschis contul). Asta dupa o luna! Ar trebui investigata treaba si unii sa raspunda pentru chestiile astea.

    00
  13. E putin ciudat sa nu mearga sa faci macar 2 retrageri la bancomat de EURO al ING folosind un card in EURO. Nu bancomat de lei sau card in lei. Tot client ING sunt si in franta am scos 2000 euro in 2 minute, in 2 transe de cate 1000 euro de la un bancomat francez oarecare. Adica limitele la card nu ar fi asa mici daca scoti direct in euro si cardul este tot in euro.

    00
  14. ING-ul are un sistem automatizat de plata si chiar de depunere numerar asa incat functionarii nu prea au mare lucru de facut. Probabil ca din cauza asta au si salarii mai mici, asa incat ajung pe acolo tanti bugetare. :)
    Pana luna trecuta aveam un super tip consultant la ING insa m-a anuntat ca pleaca la BRD unde sistemul informatic este mizer. N-am inteles atunci de ce face asta, insa acum incep sa inteleg..

    00
  15. In toamna trecuta , cand aveau reclamele cu card de credit cu 12 rate fara dobanda, ma duc si solicit si eu unu ca am zis ca e bun la casa omul. Am dus tot ce cereau pe site, am completat la ei in sediu o gramada e hartii, am semnat mai mult decat in ultimii doi ani dupa care imi zic ca in 7 zile maxim imi vine cardul de la Bucuresti.
    Dupa 7 zile ma suna sa le aduc adeverinta cu stadiul cotizatiilor la pensie. Pe site nu se mentiona nimic de asa ceva si ii zic asta si celui care m-a sunat. E de accord cu mine dar… o cer cei de la Bucuresti si nu e dificil, trebuie doar sa ma duc la casa de pensii sa le cer situatia. Refuz sa fac asta si fac o reclamatie trimisa prin email. Dupa cateva saptamani, cand nu credeam ca mai primesc ceva de la ei vine un raspuns la emailul meu cu un nr de inregistrare. Dupa alte cateva saptamani imi raspunde cineva ca nu mai e nevoie de dovada contributiei la casa de pensii dar ca a expirat dosarul si trebuie sa fac altul sa imi poata da cardul de credit.

    In consecinta, in luna mai m-am dus si mi-am inchis contul si mi-am lichidat cardul de debit pe care il aveam la ei. In iulie ma suna sa ma intrebe de ce l-am inchis si daca voi recomanda si altora serviciile bancii ING

    00
  16. Incompetenta, discutabil. Nu am inteles insa unde e partea cu abuzul?
    Pe partea cu semnatura, daca lor li se pare ca semnatura pare sa fie facuta de altcineva, sunt obligati sa stopeze operatiunea – te pun sa semnezi din nou, sau sa iti refaci specimenul de semnatura de la dosar (care trebuie apoi aprobat de la centrala), insa cert e ca operatiunea initiala nu mai poate continua.
    Esti un caz fericit, lucratoarea respectiva te-a informat ca nu e avantajos ce vrei sa faci – nu sunt obligati sa faca asta, puteai sa te trezesti ca iti opereaza ridicarea de numerar prin casierie (asa cum ai solicitat tu), insa iti da o suma mai mica (oprind comisionul de X %).
    De ce trebuia sa primesti raspuns ieri? Si-au dat singuri termen de raspuns?

    00
    • @alexpopPartea cu abuzul e ca a fost nesimtita si cu siguranta tinea in mina si buletinul omului.
      O singura experienta am avut la ING la casierie si mi-a trecut. Probabil aceeasi vacuta mov cu ifose pe coc.

      00
    • Da,abuzul e tocmai partea cu semnatura.

      00
    • Ba Alex, taci dreaq din gura.

      00
    • @Mumu – multumesc pentru comentariul constructiv, apreciez inteligenta ta.
      @Jules – eu tot nu vad unde a fost nesimtita – inafara faptului ca vorbea cu colegul, poate – in rest a respectat intocmai procedurile bancii, adica si-a facut meseria. Bag de seama (atat din cele din articol, cat si din comentarii) ca lumea nu cunoaste care sunt procedurile interne ale unei banci.
      Daca i s-a parut ca difera semnatura a alertat cu siguranta departamentele care se ocupa cu asa ceva (antifrauda, conformitate, spalare de bani).
      Vad ca unii o tin una si buna cu semnatura. Eu tocmai asta va explic – sunt reguli clare in orice banca despre semnaturi, daca nu corespunde, se blocheaza operatiunea si se urmeaza un flux bine definit. Chiar daca deja a fost identificat clientul, nu are voie sa aprobe operatiunea fara sa solicite actualizarea specimenului de semnatura. Femeia si-a facut jobul si daca unora li se pare nesimtire asta, inseamna ca exista o problema. Poate nu sunt de acord cu procedurile bancii, ok, dar asta nu inseamna si ca angajatul care respecta acele proceduri e si nesimtit. Poate a facut alte actiuni si e nesimtit, ok, dar pentru ca a respectat regulamentul bancii nu cred ca are cum sa fie nesimtit.
      Daca angajatul a facut ceva gresit, stati fara grija ca cei care se ocupa de investigatia interna (si sunt obligati sa faca investigatie la orice sesizare, tot conform procedurilor interne ale bancii) scot la iveala toate neregulile, se analizeaza inregistrarile video/audio, documente etc. Daca se gaseste vreo neregula, clientului i se da mesajul standard „angajatul a fost sanctionat conform reglementarilor interne”, iar intern se ia decizia de cercetare disciplinara (iar comitetul de cercetare disciplinara decide daca se sanctioneaza angajatul si cu ce masura) – dar aici nu a fost cazul, conform update-ului facut de Zoso, nu s-a regasit nicio neregula.

      00
  17. n-am înțeles unde sunt bugetarii in povestea asta.
    de altfel, birocrația la privat e nasoala peste tot (din proprie experienta): enel, vodafone, rds, BCR, brd, carpatica

    00
  18. ING este o banca minunata, pana interactionezi cu angajatii.
    In special cu cei de pe Buzesti. Care mi-au lasat impresia ca sunt recrutati de la o asociatie de retardati, sa beneficieze de scutiri la taxe.

    00
    • Subscriu. Parca’s prea tineri aia de acolo. O pipitza care nu stia pe ce lume e, un timp de la care am facut un imprumut si cand il sunasem pentru o confirmare era la examen la facultate. Si mai era unu care era speriat de bombe

      Era doar o doamna mai intreaga la mine, da’ aia nu stiu ce facea acolo

      00
  19. Va dau un pont. Sucursalele ING sunt in regim de franciza . Adica angajatii de acolo au un patron roman care ii exploateaza ca pe saormari. De asta au atitudinea asta. Daca vrei poti sa faci reclamatie la sotia patronului :P

    00
    • Casieriile sunt ale lor. Sucursalele fara casierii sunt francize.

    • si daca e franciza ce? crezi ca ei nu trebuie sa se supuna nivelului de calitate convenit de catre ING?
      eu daca maine iti dau dreptul sa deschizi un MC in franciza, asta inseamna ca te poti apuca sa vinzi niste carnati de plescoi intre doua felii de paine?

      00
    • 1. Ieri am avut nevoie de 50.000 lei și s-a rezolvat instant printr-un simplu telefon la ei (mi-au ridicat lumita). A durat mai mult să scot banii din bancomat ptr că fanta e îngustă, nu permite trecerea a mai mult de x bancnote odată.
      2. Da, și mie mi-au lăsat un gust amar cei de la sucursala de care vorbești (Aro). Dar bugetari nu sunt, ptr că pe birou strălucea un minunat Galaxy S7 edge.

      00
    • Poate era fake :P

      00
    • Ai informați din interior !!:)

      00
    • Tot businessul pe Romania este in franciza.

      00
  20. bai baiatule, eu eram la restaurant si cand sa platesc cu cardul ing…cardul blocat. bani aveam, asa ca am pus mana pe telefon ca sa vad de ce era blocat. mi s-a spus ca a fost blocat pentru ca trebuia sa actualizez datele si pentru asta trebuie ca sa merg la banca si sa dau cu subsemnatul. le-am zis ca sunt la retsaurant, ca nu am bani sa platesc si sa imi deblocheze cardul, dupa care ma duc si la banca. ntz, nu a mers asa. a trebuit sa sun pe cineva, sa aduca bani pentru nota de plata, dupa care mers si facut mare scandal la ing, pentru ca reclama trimiteau si pe mail si pe sms, dar un cacat de mesaj ca sa imi actualizez datele nu au putut sa trimita, au gasit de cuviinta sa blocheze cardul. asa ca le-am dat eject din viata mea si nu regret o clipa. acum relationez cu unicredit. par ok. sa vedem cat ii va tine.

    00
    • Pai e vina ta…

      Cacatu’ ala de avertisment cu actualizarea datelor a fost cel putin un an de zile. Auzisem peste tot de el, si nu era vorba doar de ING. Toate bancile se supuneau aceleiasi reglementari.

    • Succes cu UniCredit :)

      00
    • NOU
      #48

      Nu, nu am ajuns la faza cu blocat cardul, insa cu „trebuie sa actualizez datele” a fost o intrega poveste!
      Cardul de identitate imi expira la sfarsitul lui mai, de prin aprilie am primit avertismente, pe diferite canale, ca daca nu imi actualizez datele, o sa patesc cutare si cutare … De indata ce am luat noul card, am facut scan si le-am trimsi pe mail, am primit si confirmarea. Dar luna trecuta, primesc avertizare ca blocare este iminenta!
      A trebuit sa le remanitesc ca nu numia ca am facut actualizarea datelor personale, dar chiar mi-o confirmasera luna trecuta!
      Multa birocratie.
      SI m-a anunta ca dobanda la deposit scade la 0.75%, dar asta nuami pentru sume mai mici d eun million. Daca as fi depus la ei mai mult de un million, nu mai primeam de loc dobanda!
      Poate cineva sa spuna la care banca NU s-a lovit niciodata de astfel de probleme?!

      00
  21. HomeBank > Carduri > Modifica limitele. La mine acum e la 20 000 lei, am urcat-o fara probleme atat prin telefon cat si prin HomeBank cand am avut nevoie. E aiurea sa zici ca 2000 Eur nu-i mult, sa ai limita la 500 Eur, sa te dai priceput cu tehnologia si sa ai astfel de dileme. Noroc cu tine ca le platesti femeilor alora salar’, 14 Eur nu-s de colo.

    00
    • Vreau si eu 14 euro pentru o operatiune care dureaza 14 minute. Asta inseamna 60 de euro pe ora. Daca nu o fi gata treaba in 7 minute, asta insemnand 120 de euro pe ora!
      ‘Tu-i in gura de jegosi.

      00
  22. Bre, la Transilvania, teoretic mai inapoiati, suni si iti cresc pe loc limita de retragere. Pana la 9 sau 10k.

    00
  23. la unicredit poti ridica limita la retragere sunand la call center. noua limita se aplica imediat.

    00
  24. Eu am conturi la Raiffeisen si singura chestie care ma nemultumeste deocamdata e faptul ca la absolut orice ridicare de bani de la bancomatele lor imi elibereaza numai hartii de 100 si de 200. Trebuie sa aleg eu sa zicem 390 de lei ca sa am si ceva mai marunt. Si zilele trecute, la sediul RZB de langa ANAF (Brasov) era o fatuca langa bancomate si m-a intrebat daca ma poate ajuta cu ceva. I-am zis oful meu si a replicat surprinsa: nu se poate, toti ceilalti intrebati au spus ca bancomatele elibereaza bancnote prea mici!!!WTF! Sa fiu eu singurul ghinionist? Ma enerveaza ca de cate ori ridic sume mai mari, trebuie sa intru la casierie sa mi le schimbe in bancnote de 50 si 10.

    00
  25. Limita de retragere/debitare este pe zi, nu pe operatiune si este pusa pt protectia clientului (in caz de furt al cardului-ii stiti p-aia care-si noteaza pin pe card?!- clonare, fraude, etc). Limita poate fi coborata sau urcata de catre titular conform procedurilor fiecarei banci in parte.
    Cat despre semnatura, na, mai sunt si tampiti pe lume.

    00
  26. Limita e 20000k zi, dar se poate modifica online sau telefonic.
    E adevarat, dispenserul nu stie sa dea mai mult de 9000 lei / tranzactie insa daca ai nevoie de mai mult scoti in mai multe transe.

    00
  27. De aia trebuie sa iubesti nebuneste romania. Tara guvernata de prostie multa si crasa, incompetenta etc.

    00
    • Care e legatura intre guvernare si faptul ca cetateanca de la ghiseu nu si-a baut cafeaua de dimineata ?!

      00
    • Romania este o tara frumoasa, daca te ‘descurci’. Accepti treaba asta, e ok. Vrei sa schimbi ceva? Nu poti, din cauza celorlalti 80%. Parca in ultimul timp incepe sa se mai miste ceva.

      Anyway, cultul reclamatiilor si cerutul drepturilor cam lipseste, macar de-ar fi mai multi reclamagii, incet s-ar misca lucrurile in directia buna.

      00
    • @miluch Mai citeste inca odata ce am scris pentru ca nu ai inteles. Nu stiu la ce cafea te gandesti tu dar daca vrei sa insinuezi ca asta este o exceptie si nu o regula in romania te-as ruga frumos sa imi spui ce ai fumat?

      00
  28. La 1000 de lei cat primesc alea pe luna la ce te-ai astepta?

    00
  29. Asta imi aduce aminte cand am sunat la Citi sa scot 12000 de lei la bancomat, am sunat, m-au identificat, mi-au zis ca este riscant si ca vor ridica limita pentru 10 minute si sa revin cu un telefon dupa ce scot banii.

    Am golit un bancomat si pe celalalt cred ca 3 sferturi. Sunat inapoi, pus limita la loc. Zero comisioane.

    Din pacate Citi nu se mai ocupa cu persoanele fizice :(

    00
  30. Mie, sincer, mi se pare ca si tu esti cam neobrazat.
    Multi nici nu va dati seama cum aruncati doar cu aroganta si nesimtire din orice…

    00
  31. In trecut era posibil sa suni la callcenter si dupa cateva intrebari ridicau limita pentru o ora. Acum nu se mai poate?

    00
    • Asta era posibil in trecut. Acum exista Homebank.

      00
    • se poate si la telefonul de langa bancomat, doar ca mai nou se taxeaza cu 10 ron parca. este utila cand ti-ai spart telefonul, nema baterie sau alte probleme.

      00
  32. NOU
    #70

    Sa inteleg ca tipa nu era vreo bunaciune ? trece mai usor timpul daca te holbezi la ceva frumos.

    00
  33. Da, semnătura e o prostie gravă, dar limita la ING o poți crește tu direct din homebanking la fiecare bard, până la 6.000 lei numerar pe retragere, câte retrageri vrei pe zi, și limita totală, cred că 40.000 sau 50.000 e maximul. Nu era nevoie să mergi la ghișeu, că nu pentru asta folosim ING-ul. :)

    00
  34. Limitele se pot modifica din aplicatia homebank si poti pune ce limita vrei tu, la fel si cu numarul de tranzactii pe zi.
    Acum o luna am scos aproximativ 25 000 lei dintr-un bancomat, dar exista o limita fizica a numarul de bani pe care il poti scoate din el (in cazul meu nu puteam scoate mai mult de 6000 ron si a trebuit sa fac mai multe retragere de cate 6000).

    00
  35. Pe vremurile cand eram plin de bani, tot asa, aveam limita la 2.000 lei. Am marit’o la 20.000/zi, dar puteam scoate decat in transe de 6.000 lei. Totul s-a rezolvat repede.
    In rest, in Pitesti, in 2 locuri unde nu au casierie, si 1 cu casierie, am fost tratat super de fiecare data cand am avut de lucru cu fetele de acolo.

    00
  36. De ce nu ai luat numele casierei?
    Mai poti trece o data pe la sediu, sa iei numele casierei?

    00
  37. ING e boerie… in alte tari ai limita de retragere £300 / zi

    00
  38. de-asta e cel mai bine sa semnezi cu degetul! :-) nu mai ai probleme cu semnatura (asta daca n-ai probleme inainte cu dobanzile la banca lui Nutu Camataru) …

    00
  39. Băncile sunt cele mai viclene si perverse instituții din România, în sens pur capitalist. Pe mine nu mă deranjează, că de când m-am mutat la ING plătesc oricum comisioane la jumătate față de B.Transilvania, dar totuși e fascinant.

    ING Bank consideră pe extern doar plăți in EUR, chiar daca suma este cerută în lei. De exemplu Facebook, care nu e în România, solicită din contul meu în lei in 21 martie 2016 o plată de 100,07lei la un boost de postare.

    Ce face ING? Transformă suma cerută de Fb in lei la curs BNR (4.4694), apoi imi vinde EUR la cursul lor de vândut EUR la luzări de 4.5305. Pe extras apare suma cerută -100.07 si cât s-a tras de fapt – 101.44.

    O să ziceți că diferența e mică. Greșit. La o operatiune care durează jumătate de secundă cu totul, banca mi-a luat 1.4% din sumă (e card de debit, nu are descoperire de cont cu taxe suplimentare sau alte clauze).

    Dobânda interbancară ROBOR12 e pe la 1.19% (ROBOR 12 luni este rata dobanzii platita la creditele in lei atrase de catre bancile comerciale de la alte banci comerciale).

    So: comparând si exagerând puțin, stiind că intr-un an sunt cam 31.5 milioane secunde, rezultă că un comision de 1.4% in jumătate de secundă din banii MEI este de 63 milioane de ori mai rentabil decât imprumutul surplusului de bani al ING către alte bănci la ROBOR12 pe 1 an. QED. :)

    00
  40. ce vaca ! Ma iertati dar nu m-am putut abtine. Observ cu tristete ca in Romania cel ce sta in spatele unui ghiseu se crede dumnezeu. Brusc el nu e pus acolo sa ajute clientul din banii caruia primeste salariu. El e pus acolo deoarece e o fiinta superioara si faptul ca te ajuta pe tine (mai amaratule) e un act care iti face onoare si daca nu-ti botezi primul nascut cu numele lui esti de kkt. Evident ca mai sunt si oameni normali in spatele ghiseelor dar majoritatea au impresia ca munca prestata de ei e un favor pt tine. Cred ca functionarul de birou e imediat dupa portarul de institutie pe scara celor mai frustrati oameni cu care intri in contact fara sa vrei.

    00
  41. Limita standard este 20k si poate fi ridicata pana la 40k.
    Exemplu personal: http://imgur.com/a/Uhizm

    00
  42. Ai fost mirlan la faza asta. Ce ai rezolvat prin escalarea conflictului? Angajata a informat clientu despre comision, si i-ai taiat-o scurt, ca esti expert mai mare care le stie pe toate.

    O fi fost o neintelegere la inceput, mare scofala nemaipomenita. La rubrica Crybaby of the Month de pe Vice tre sa ajungi.

    00
    • Prin escalaDArea conflictului s-a creat (cel puțin în parte) premisa ca domnișoara respectivă să nu mai supună clienții neobedienți frecușurilor birocratice ca măsură punitivă (dacă cumva crezi că ea a invocat neconcordanța semnăturii de vigilentă ce e, felicitări, ești singurul!). E posibil să beneficiezi și tu de asta.

      00
  43. S’teti prosti. Rau. V-o spun cu tot respectu’.
    Am deschis acu’ vreo 6 ani un cacat de cont la ING. Trebuia s-adun ceva bani din toata tara pt infiintarea unui club. Surpriza, toata lumea imi spunea ca nu poa’ sa bage banii-n contu’ ala. Idioatele de la ING habar n-aveau ce se-ntampla, asa ca am abandonat.
    Dupa 2 ani (haha!) am primit instiintare ca tre’ sa le dau 45 lei (parca) pe an pt administrarea contului, pt 2 ani venea putin sub 100 lei. Le-am zis ca n-am putut beneficia de cont pt ca din 20 persoane n-au putut vira bani decat vreo 3 (n-au mintit, pt ca mi-au trimis banii prin Western Eunion) si ca nu le dau nici un ban, iar daca mai primesc vreo notificare le bag in portbagaj si le duc sa dea o proba de inot pe Dunare.
    N-am mai auzit nimic de ING si nici dator la ei nu sunt. Cand stii cum sa pui problema se rezolva!

    00
  44. Toți se dau experți mai sus, dar nimeni nu întreabă: de ce să scoți cash 2.000 eur, când limita maximă de plăți în numerar e de 5.000 lei pe zi? De ce nu face zoso plățile cu cardul sau prin Home Bank? Cum de nu s-a mai lovit de limita de 2.000 lei în atâția ani? ;)

    00
    • pentru că nu am aproape niciodată nevoie de cash. în ultimii cinci ani am avut nevoie doar de două ori de cash. asta era a treia oară.

    • Poate vreau sa plec in strainatate si schimb bani de aici. Se mai practica. Poate fac o plata „informala”.

      Ideea e ca genul asta de problema se rezolva simplu or prin aplicatia home banking or sunand la serviciu clienti pentru cresterea temporara a limitei de retrageri de la bancomat. Mersul in agentie chiar nu ar trebui luat in considerare.

      00
    • Limita maxima de 5.000 de lei pe zi este valabila pt firme.
      Mai mult de atit, este vorba de plata pe o singura factura astfel ca poti achita oricite facturi de 4.999 lei.

      00
    • Nota 4, stai jos, vorbesti prostii, citeste inainte sa semnalizezi ca esti prostovan, sau pur si simplu taci. Ah, nu, asta ar fi fost un semn de inteligenta.

      00
  45. Acum, pe partea de home banking, cam toate băncile sunt ok. Si cam toate băncile iti dau dureri de cap atunci cand trebuie să interacționezi cu funcționarii de la ghișee. Adica ncsf.

    00
  46. NOU
    #92

    Am avut un card ingcardcontrol la ei de 6 ani si intr-o zi mi l-au anulat fara nici o notificare si cel mai grav ,timp de 3 zile nu am primit nici un motv.Dupa 3 zile au venit cu idiotenia ca nu corespunde semnatura ; dar care semnatura fratilor ca nu foloseam decat cardul ,fara sa semnez nimic.Morala este ca nici o banca nu este mai presus decat alta si toti angajeaza oameni ieftini pentru servicii la fel

    00
  47. Experienta mea cu ING a fost misto atat timp cat nu a fost nevoie de oameni :). De problema cu retragerea m-am lovit si eu si s-a rezolvat cu telefon, la casieria vietii am fost si eu…

    Overall pentru mine ING e inca ok. Raiffeisen e insa aproape :)

    00
  48. Am patit fix acelasi lucru. M-au pus sa mai vin cu un act cu poza (pe langa buletin). M-am dus cu Pasaportul. Mi-au zis ca tot trebuie sa semnez la fel ca prima oara, chiar daca am doua acte de identitate cu poza cu care sa dovedesc ca sunt eu.

    00
    • Eu am adus si carnetul de sofer! Aveam buletin, pasaport, carnet siii….mi-au blocat contul de 3 ori anul trecut! Nu corespundeau semnaturile!!!
      Ai, n-ai treaba cu ei, gasesc ei motive sa iti faca viata amara!

      00
  49. Iarta-mi impertinenta, dar anul trecut am scos de la bancomat 14.000 lei intr-o singura zi. Am facut tranzactia de 3 ori ca parca nu incap prin fanta mai mult de 5.000 o data, dar am reusit fara probleme.

    00
  50. Vali, intradevar semnatura trebuie o aiba o acuratete cat mai exacta mai nou in tot sistemul bancar, chiar daca te prezinti cu actul de identitate in original. Acest lucru este cerut de catre BNR, daca ulterior se intampla ceva pe contul tau, gen frauda, sa nu existe dubii privind specimenul. Faptul ca te-a pus sa contrasemnezi te protejeaza si pe tine chiar daca nu observi asta. Daca ar fi venit cineva cu un CI fals in locul tau si ar fi ridicat bani din cont? Ce ai spune? Ca nu corespunde semnatura si ai depune o sesizare contra casierului . Crede-ma ca si bancile sunt amendate cu sume uriase de catre BNR pentru astfel de lucruri. Cat despre atitudinea casierei , foarte urat si neprofesionist , pentru asta trebuia sa depui sesizare. Nu lucrez in ING, dar sunt tot din sistemul bancar. Vad si analizez zilnic astfel de spete. Cateodata sau de multe ori gresim noi, dar am tinut sa scriu ca nu este nimic in neregula ca sa iti verifice/actualizeze semnatura.

    00
    • Well, specimenul de semnătură îl dai mai întotdeauna chinuit, pe un colț de tejghea… Anyway, abuzul nu s-a produs prin solicitarea semnăturii, ci prin faptul că nu s-a permis repetarea ei la același ghișeu, pe loc.

      00
  51. Mergi cu cardul la B.T.
    No limits.

    00
  52. ING si altii ca ei sint niste comunisti.
    Este aceeasi problema ca si la firme: Stampila tata ca altfel nu primesti/depui/ceri nimic!!!
    O indobitocire a omului.

    00
  53. >> Ca să arate cine e șeful, tipa îmi spune că semnăturile de pe cerere nu corespund cu ce au ei ca specimen. Am zâmbit. Am întrebat-o dacă glumește, dar ea era serioasă. I-am spus că nu am cum să reproduc semnătura exact, că nu sunt robot, dar o mai fac o dată pentru ea. Plus, am acte pe numele meu, nu sunt un boschetar care încearcă să înșele banca.

    >> Am explicat șefei de sucursală și colegei de la investigații interne același lucru: știu că semnătura nu corespunde 100%, dar dacă nu îi spuneam să înceteze cu prostiile, acum aveam banii, pentru că am retras bani de vreo 3 ori în ultimul an, sume mult mai mari, și nu a clipit nimeni la semnătura mea și că problema nu e la mine.

    >> Trebuia să am un răspuns la reclamație ieri. N-am avut.

    > update: au răspuns. consideră că nu s-a întâmplat nimic greșit.

    Vali, nu că aş ţine cu jegoşii, dar aia nu ţi-a făcut-o să-ţi dea chit.
    De exemplu, când a trebuit să-mi schimb cardul (trecuse data expirării), am completat o foaie şi mi-a atras atenţiat că semnătura (pe foaie nu mai ştiu dacă mi-a atras atenţia) pe pajura cardului trebuia să fie aceeaşi/similară cu semnătura care am făcut-o atunci când mi-am făcut cont la bancă. Nu cred că a făcut-o intenţionat tipa, cred că e procedură standard peste tot. Adică, dacă mi-au făcut-o mie şi altora pentru un card nou, bănuiesc că se aplică şi la extrageri d-ăstea cum făcuşi tu.

    Totuşi… ING (privat) = bugetari (public)?

    00
  54. Problema cu semnataura am avut si eu la raifaisen, specimenul l-am transformat in X, nu le venea sa creada ca vreau sa semnez cu X

    00
  55. Numai bogati pe blogul asta. Toata lumea are retrageri constante peste limita setata.?

    00
  56. Eu mi-am micsorat limita pentru ca sa nu mai pot scoate sume mari ca incepuse sa se miscoreze milionu …

    00
  57. la sediul folosit de tine in articol ( piata sfatului) am pierdut 40 de minute acum 2 ani. am mers la unu din bancomate si am selectat limba, si a aparut in acelasi timp cu mesajul de pin si ceva eroare de-aia „a program has encountered.. ” si am dat ok :D pus pin-ul si de acolo a inceput sa se miste in reluare – de fapt s-a intepenit acolo, puteai apasa pe butoane dar nimic nu se procesa. dupa 5 minute m-am dus si le-am deranjat pe alea de acolo care au sunat la „bucuresti” si dupa 25 de minute de asteptat m-am dus si le-am zis sa faca ceva sa rezolve problema ca n-am timp de asteptat si dadea din coate. am ridicat telefonul ala din filiala si am vb direct cu cineva de la bucuresti care a intrat remote si a dat restart la windows, in 2-3 minute a pornit 98/xp nu mai stiu ce era si apoi cerea inserarea cardului :D mi-a zis persoana sa chem pe cineva din filiala si sa-i dau la telefon – si i-a spus sa mearga in spatele bancomatului ca mi-a fost aruncat in interior cardul cf unei proceduri in cazul unei blocari. pierdut inca 10 minute cat a scris aia o hartie cu evenimentul.

    partea amuzanta vine acum – dupa ce am semnat hartia aia, etc eu tot trebuia sa-mi rezolv problema si imi zice tipa sa incerc la bancomatul ala – i-am facut semn ca nici vorba dar o provoc pe ea sa bage cardul si a zis ca nu vrea sa riste – dovada faina de incredere :)

    noroc ca in filiala mai erau un bancomat si avea si bani in el

    00
  58. Acum vreo 4 ani aveam şi eu limita de 2000. Acum, n-o mai am. Am scos 10.000 fără probleme.

    Te doare capul cu semnăturile. De unde până unde îi doare pe ei cum te semnezi tu. Dacă am chef, pot să mă semnez diferit în fiecare zi. Azi fac o floricică, mâine fac un dreptunghi, e fix problema mea. Cât timp îmi asum ceea ce am semnat ca luat la cunoştinţă, nu ar trebui să intereseze pe nimeni cum arată semnătura. Aici e şi ipocrizia. Ei încercau să-ţi spună că un document pe care tu, în faţa lor îl acceptai ca semnat de tine, de fapt, putea fi semnat de altcineva.

    Şi fix ca la bugetari. Pe-acolo aud tot felul de idioţenii de genul „Da, nu vă putem primi cererea pentru că este bătută la calculator. Trebuie să o completaţi de mână.”. Iar, din câte am observat, majoritatea o fac intenţionat. În primul rând, o cerere, se depune, nu se primeşte. Pot să depun ce rahat vreau eu. Pot să-i scriu o poezie şi să-mi dea număr de înregistrare pe ea. Dar bugetarul nu înţelege asta. El vrea să-ţi arate ţie că el stă între tine şi ce ai tu nevoie.

    00
  59. Răule, la agenția aia pur și simplu n-aveau 2000 euroi cash ca să ții de-a în mînă, deaia erau așa triști și boi. Se poate întîmpla și dacă e vorba de sume mari de cash în RON.

    Boi că puteau să ți-o spună din prima, n-avem cash-ul trebuie să mai aștepți. Au ales varianta cu plimbatul clientului pînă se încasează banii ceea ce evident că e un pariu riscant, sunt euroi adevărați nu pixeli virtuali pe ecran.

    Și nu ești singurul client, au primit telefoane din timp de la clienții fideli care au făcut rezervare la scos euroii, ca la frizerie unde te trezești că intră unul și ocupă scaunul gol exact cînd te ridicai de pe fotoliu ca să ocupi tronul după juma’ de oră de stat la coadă.

    Ce mama măsii!? Aaaa zice frizerița, e client fidel, a dat telefon și a făcut rezervare, vine la ora cutare fix.

    Așa e și la ghișeu la bancă cînd vrei să scoți euroii. La depuneri nu.

    00
  60. la bt toate erau bune, dar mai nou au bagat comision la primire bani… in baza unei actualizari automate de contract cu ei… pe care multi nu au semnat-o vreodata. in rest toate bune

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube