Cum te ferești de service-urile auto țepare

Am auzit recent două povestiri cu mașini, una cu piese înlocuite și alta cu reparat aceeași problemă de două ori și ea persistă, și mă întreb cum de mie nu mi s-a întâmplat asta.

Adică, știu că pe vremuri mergeam cu mașina la service și stăteam lângă ea, pentru că așa se făcea atunci, dar credeam că timpurile alea au trecut. Sau poate sunt doar eu.

Metoda mea e simplă: mă informez din timp cu privire la costuri. Cam cât ar costa piesele, cât e de dat jos de pe mașină și așa mai departe, pentru ca atunci când mecanicul îmi spune o sumă, eu să știu deja ce și cum.

Am avut ceva de sudat la mașină. Sudura, 50-100 lei. Dat jos jumătate de mașină pentru a ajunge la punctul de sudat: 400 lei. Mult, până am văzut unde trebuia sudat și cât de greu se ajungea acolo.

Schimbat suspensiile spate (subaru saggy butt): știam dinainte cât sunt arcurile, cât sunt amortizoarele, nu m-au surprins costurile.

Voi ce alte metode folosiți?

mark-cuban-shark-tank

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. Hmm n-ai incercat tu sa comanzi piesele din China? :))

    00
  2. NOU
    #2

    Eu de cand am dat unuia 2000 de lei si doar mi-a spalat motorul de banii astia, fac pe cat posibil sa asist la manopera.

    00
  3. NOU
    #3

    Am ajuns sa cred ca daca nu ai omul tau de incredere, sau un service care sa iti permita sa asisti la reparatie ( la 3cm de mecanic) – esti ca si rupt in cur. Toti vor sa te arda pe toata partile si sa iti schimbe toata masina…

    Nu cred ca mai exista oameni corecti, la marginea strazii

    00
    • Conform legilor actuale in orice service poti sta langa mecanic. Nu e o chestie discutabila.

      00
    • NOU
      #5

      Plus sa ai si niste cunostiinte cam cum ar trebui facuta operatiunea, nu sa dea idiotul cu ciocanul direct in piesa si sa zica „asa intra boss”

      00
    • Sau, după ce da cu ciocanu, și rupe piesa: Asta e boss, oricum trebuia schimbata. Pai fmm, nu avea nimic = ghinion :(

      00
  4. Am folosit si varianta „cunoscut”, si cea „recomandare”
    Cel mai multumit am fost totusi la reprezentanta. Chiar daca costa mai mult.

    00
    • Dus masina spaniola la reprezentanta comuna vag pentru deschis usa blocata. Masina adusa de 2 saptamani. Nu am stat langa ei deoarece aveau loc de servit cafea. Dupa 1 ora iese masina mea impinsa din boxa si o pornesc baietii cu ceva redresor. „Ne pare rau domu`…am ascultat muzica si s-a terminat bateria.” A doua zi nu porneste si dau jos capacul protector de pe baterie ca sa vad ca rombat. In torpedou aveam intre actele masinii ceva pliant de la varta. inclin sa cred ca varta era pusa din Spania.

      00
    • Varta a avut cineva pe mașină până a dus-o la service pentru altceva. Dupa un timp, în miezul iernii îi moare bateria. Când se uită la baterie, ce să vezi? Nu, nu era tacsu’. Era o baterie no name.

      00
  5. Documentare pe net in legatura cu service-ul respectiv, cerut o oferta de pret pentru ce aveam nevoie. Am lasat masina, am luat-o dupa o zi si cu prima ocazie am verificat sa vad daca piesele chiar au fost schimbate (discuri + placute frana in cazul meu). Totul a fost ok, sunt multumit, probabil mai revin, Pana la prima teapa :))

    00
  6. pentru orice problema, doar la reprezentanta.
    costa mai mult dar stau linistit.

    00
    • HAH!!! Esti glumet! Hai sa-ti fac un rezumat al povestilor de la reprezentante, traite de mine si cei FOARTE apropiati: ulei schimbat pe jumatate, filtru ulei pus stramb (ramas in drum cu masina la mama naibii), nuanta vopsea gresita, piese aftermarket platite ca OEM, suruburi lipsa dupa reparatie (cazut scut motor in drum), schimbat piese functionale pe bani grei pana la descoperirea defectului (adica lipsa experienta), luat masina de la reperat si ramas cu ea in drum dupa 20-30 km: programare peste 2 saptamani (reprezentata Mercedes). Mecanicii/tinichigii/vopsitorii buni, nu fac purici in reprezentante pe un salariu mediocru. Ei vor pleca, intotdeauna, iar locul lor va fi luat de „incepatori”.
      Sa nu mai aud de reprezentante cat traiesc!!

      00
    • La reprezentanta Renault – Auto Marcus Group – mi-au schimbat usita de la rezervor cu una rupta de la un benzinar, eu avand diesel.

      Sa vezi ce surpriza am avut cand m-am trezit la peco cu usita in mana cu eticheta de benzina pe ea. :)

      Asa ca fuck reprezentanta.

      00
    • @Gabi: sunt reprezentante si reprezentante.

      00
  7. Muncesc 9 ore pe zi, calatoresc la munca 2 ore pe zi, dorm 7.5 ore pe zi, iar restul timpului il petrec cu familia, Imi petrec timpul ne fiind nici zidar, nici mecanic auto, nici bucatar, nici pilot de raliu, nici cunoscator de intrigile politice si interesele media, nici expert in fraude informatice.
    Pentru mine, exista cineva care sa nu ma tzepuiasca la orice interactiune cu orice „specialist” care sa nu necesite sa imi vad familia mai putin?

    00
  8. reprezentanță, dacă există în localitate. dacă nu, se recomandă consolidarea relației cu mecanicul, să-ți fie ca un frate. să îi duci flori cînd se însoară, să te duci martor cînd divorțează, să îi oferi un umăr pe care să își plece capul cînd plînge. costă cam cît reprezentanța, poate un pic mai mult, dar măcar e în localitate. :D

    00
  9. Reparatii usoare, diagnoza le fac singur, restul m-i le face un prieten de familie.

    00
  10. Am mecanicul meu de vreo 8 ani de cand am si masina….
    O cunoaste in detaliu si eu ma simt foarte confortabil cu ideea asta.

    Totusi, de fiecare data cand i-o dau pentru diferite probleme sau revizii, il pun sa ma sune si sa-mi spuna ce e de inlocuit, ce probleme a gasit si cat costa (la distribuitorul lui de piese) fiecare lucrare si piesa in parte.

    Dupa aia fac un research mic pe net de juma’ de ora si il sun inapoi si ii dau Go!-ul. Asta daca nu gasesc ca o piesa e mult mai ieftina pe net :))

    00
  11. Ce zici tu e valabil daca sti ce trb facut la masina. Dar daca nu sti e cel mai nasol.

    00
  12. La Opel Rucom Craiova m-am dus cu o masina noua la revizia anuala … avea km putini, sub 5.000…
    Mi-au facturat ulei+filtre si nu au schimbat NIMIC.
    A meritat sa fac revizia la ei, doar ca sa nu pierd garantia :))

    00
    • Teoretic la 1 an se schimba uleiul chiar daca nu ai facut kilometrii. Cica isi pierde uleiul proprietatile.

      00
  13. Vali, cu Meganul unde mergeai la service in Brasov ?

    00
  14. Eu imi cumpar numai masini -noi -pe care le tin max 3- 5 ani dupa care le vand si iau alta -in fapt masina e in garantie 5 ani -si schimb doar consumabilele -asta ca sa nu ma apuc sa fac suduri aiurea la masina sau sa schimb piese scumpe la o masina de peste 5 ani -ptr. ca nu merita! In plus la noi sunt tot felul de mecanici care se pricep ei la toate masinile din lume -si te trezesti aproape de fiecare data cu ceva rupt/stricat/indoit la montaj/demontaj asa mai bine nu! O masina noua este solutia pentru a evita surprize neplacute atat cat esti acoperit de garantie! In rest eu nu stau langa masina pentru ca merg numai in service de reprezentanta un am garantie la final .

    00
  15. Varianta simpla: Te interesezi cât costa piesa pe care o schimbi . Mergi la service și vezi cât costa la ei , dacă își pun un adaos nesimțit de 100% cauți altul. Mergi la service-uri recomandate pe forumul mărcii . De fiecare data întrebi în 3 locuri cât ar costa manopera.
    Varianta mai complicata: Pe lângă cele de mai sus îți instalezi programul de piese și cel de reparații pentru marca deținută. Te uiți acolo la timpI de manopera și ce presupune. Am avut surpriza ca pentru o fulie de alternator sa mi se ceara 200 lei manopera si în programul de service îmi arata ca se schimba direct pe mașină și durează 15 minute.

    00
  16. „ce 100 200 lei acolo manopera”
    cu mecanic care ia 10 20 lei pe ora iti dai seama ca-ti cam lucreaza dezinteresat, mi se pare chiar amuzant cum concluzia cititorilor tai e ca serviciile in ro sunt ieftine. ieftine, dar nu fac nici pe atat..
    in uk manopera e 40 de lire pe ora. 3 ore, ceva complicat, si a facut salariul minim pe economie in ro. uneori nici nu face sa o duci la mecanic mai bine o faci tu sau iti iei alta. de-aia masinile mai vechi de 7-8 ani aici costa un chilipir(audi a4 2005 700 lire etc)

    00
  17. N-ai cum sa te feresti decat daca stii ce are masina, iti cauiti piesele si intrebi de manopera, cat costa si te duci fix pe lucrare. Daca te duci direct la tzepar si il intrebi „oare ce are aceasta masina?” se apuca de ti-o demonteaza „sa vada ce are”, apoi, cu masina facuta varza iti spune ca el nu lucreaza cu piesele tale, ca nu da garantie, etc. si se apuca sa-ti comande piesele la preturi cu 20% – 50% mai scumpe. Si iti pune ce vrea muschii lui pe masina cu scuza ca „doar cu aceste piese lucreaza”. Poti sa-i faci dupa aia reclama negativa pe bloguri, dar banii dati raman la el, tzeapa ti-ai luat-o. Cu siguranta nu o sa te mai duci a doua oara. Service-urile seriose sunt cele care iti spun din start pretul la manopera si se ofera sa iti faca lucrarea cu piesele tale. Daca mai stabilesti si o relatie cu patronul, te poti duce de mai multe ori acolo, dar e bine sa intrebi in prealabil de preturi.

    00
  18. Feriti-va de jegosii de la Peugeot Braila ! Nu te lasa sa stai langa masina ca cica au camera dar camera nu bate pana la ei. Trebuia sa faca un schimb de ulei am cumparat de ala sintetic scump si animalele au pus altul reconditionat si au schimbat si gentile cu unele ruginite. Mi-am dat seama la cateva saptamani ca muream cu ei de gat.
    Concluzia: ori ai mecanic de incredere, ori stai langa masina !!

    00
    • Trebuia să mergi fain frumos la RAR să verifice uleiul. Era ok şi după 3 săptămâni. Se face frumos analiză, şi dacă se constată că uleiul nu e nou, abia aşteaptă şi funcţionarii de la RAR să mai facă o pâine cinstită.

      00
    • Ce fel de genți erau? Samsonite? Hermes?

      00
    • Louis Buton d’ala si Dolce and Banana…

      00
  19. Daca nu e vorba de vreun schimb de ulei si filtre , pe care as putea sa le fac si singur daca nu mi-ar fi scarba de mizerie, merg doar la service-uri autorizate, cu reputatie ok , care stiu ca repara genul ala de masina, cer contract de reparatie , factura pe tot ce fac ei acolo, inclusiv pe piese, nu ma uit la d-aia care ma ia din prima cu ” hai ca pot sa te scad cu TVA-ul daca nu facem factura”. Gen , nici sa nu aud.
    Daca nu am incredere cer piesele vechi si cutiile de la piesele noi.
    Mai mult nu pot sa fac, ca inseamna sa mi le schimb singur. Si de stat langa mecanici nu am timp sa stau ca nu ma platesc ei pe mine paznic , eu pe ei sa-si faca treaba.
    Am mai luat si mici tepe, normal , unele legate de pretul pieselor comandate prin service , altele legate de diagnoza direct de la reprezentanta de la Ford ( CSD) . Aia e . N-am mai trecut pe la ei si ” la revedere”.

    00
  20. Eu n-am masina si nu ma pricep. Daca mi-as lua, cum verific eu toate alea? Bine, cat costa piesele e destul de simplu de aflat pe net, nu trebuie sa te pricepi, dar:
    1. Avand in vedere ca nu-s mecanic de unde si cum stiu eu ce piese sunt bulite ca sa stiu ce trebuie sa caut?
    2. De unde stiu eu ce operatiuni implica inlocuirea unei piese ca sa pot verifica tariful respectivei operatiuni?
    3. In cazul in care stiu ce operatiuni sunt necesare, ce fac? Service-urile isi afiseaza tarifele pe net sau ma duc din service in service, ca la piata, „cat imi luati ca sa faceti asta?”
    Presupun ca mai sunt si altii/altele care nu stiu ce si cum trebuie reparata masina lor.

    00
    • Costul reparatiei = pretul pieselor + timp de schimb * tarif manopera.

      Tariful pentru manopera este exprimat in LEI/ora si este fix de obicei la orice service.

      00
  21. Aceeasi chestie cu aruncat un ochi peste preturi + mers la același mecanic. Cu fordul am mers 8 ani, 95% din cazuri, la acelasi mecanic. Din când în când mai verificam prețurile. Tot timpul era pe acolo. Am fost suficient de des, încât să ne împrietenim! N-am comentat când n-a avut timp de jaful meu, sa-l facă pe loc sau a 2-a zi (am înțeles, pt ca avea coada de masini a căror roată făcea cât toată mașina mea). Nici el n-a zis nimic atunci când a schimbat de 3 ori aceeași piesă. Fara bani în plus. S-a întamplat sa fie o piesa proastă, defectă!

    00
  22. reprezentanta..

    toti amicii mei se duc la alt amic care are service si care le da muie de fiecare data. ce ma uimeste este ca, dupa atatia ani, unii inca nu s-au desteptat, desi dovezile sunt cu duiumul

    00
    • NOU
      #47

      Nu poti aprecia calitatea lucrarii daca nu ai un minim de cunostiinte, in orice domeniu. Daca ei dau banul si nu-si bat capul cum e cheltuit, e problema lor.

      00
  23. NOU
    #48

    Ce tot o dati cu reprezentata de parca ar fi sfantul graal ?
    Iti poti lua teapa (adica lucrat de mantuiala) si la reprezentata, pentru ca, ghici ce ? TOT ROMANII LUCREAZA SI PATRONEAZA.
    Am auzit multe experiente neplacute cu reprezentata, de la piese schimbate degeaba la vopsit prost cu elemente gazate/stropite.

    00
    • LAAutomarcus group, Renault cica au boala sa schimbe senzorul de pedala de frana, am doua renaulturi de fiecare data cand masina nu trage nu merge e puturoasa, schimbam senzorul de pedala de frana. Ultima data s-au ars 2 sigurante nu mia mergeau stopurile pe spate, clar senzorul de pedala de frana plus test calculator plus sigurantele si culmea sau ars si becurile, in fiene…400 de lei….plm

      00
  24. Astia cu ‘la reprezentanta, evident’ probabil inca n-ati patit-o sau n-ati observat c-ati patit-o! Absolut la toate reprezentantele din orasul meu am inteles de la amici ca se fac manareli: ba la uleiuri si filtre neschimbate, ba la manopera, ba la preturile pieselor. Eu, de cand i-am platit sa-mi verifice antigelul (pana la minus cat e OK) si am remarcat ca nici macar nu au deschis capota nici nu mai apropii de ei :p

    00
  25. La reprezentanta. In Brasov.
    Am avut diferite marci, tot timpul la reprezentanta. Uneori multumit, de multe ori doar semimultumit sau chiar nervos. Nu am identificat tepe. Sau daca au fost, au fost atat de bine date ca nu le-am vazut si nu m-au afectat.
    Nu stiu alta metoda si nici mecanica/electronica/tinichigerie nu am chef sa invat.
    Eu si la spalatorie las masina si vin mai tarziu sa o iau. Bine, e aceiasi spalatorie de ani de zile, sa zicem ca ne stim.

    Una peste alta, merg mult la noroc. Cred ca nu are rost sa imi frec creierul atata pentru o bucata de tabla vopsita si niste plastic.

    00
  26. Daca imi permiti Vali sa pun un link – https://www.autoeconom.ro/harta

    Autoeconom.ro ajuta in sensul asta oferind posibilitatea de a compara oferte de pret de la service-uri auto verificate.

    00
  27. Cum te ferești de service-urile auto țepare ?
    R: umblu cu sarma si patent la mine

    00
  28. Eu sincer merg doar la reprezentanta. Nu am intilnit deloc romani pe acolo.
    Da masina are doar 5 luni si abia am facut primul schimb de ulei.

    00
  29. De ce nu au serviceurile auto cameră pt fiecare stație de lucru?

    Se înregistrează video toată reparația şi se predă clientului pe stick la sfârşit.

    Cred că s ar evita multe probleme astfel.

    00
    • NOU
      #57

      Si ce rezolvi cu o camera de supraveghere care inregistreaza 400×400 ?
      Ca sa aiba vreo relevanta inregistrarea, ar trebui un gopro pe capul mecanicului.

      00
  30. NOU
    #58

    Eu am alta curiozitate, in calitate de necunoscator. Cum ma asigur ca intradevar mi-au schimbat piesa? Si cum ce piesa mi-au pus? Inafara de a intreba, ei pot sa spuna orice.

    00
    • NOU
      #59

      E obuna practica sa ti se dea piesa veche inapoi (in cutia in care a venit piesa veche). Asta e teoretic.
      Practic, îi cred in stare de orice.

      00
  31. Am făcut o revizie la colina motors. Am facut un mic semn pe filtrul de aer. Au scos masina de pe rampa, am desfacut carcasa filtrului si era acelasi filtru. Am făcut scandal mecanicul a dat-o ca era curat si nu a avut rost sa il schimbe. Am suspecat ca nu au făcut nimic mi-au spus sa se uite pe inregistrari, am refuzat cerad refacerea servisarii sau returnarea banilor si am sunat la anpc (la o veche cunoștință). Am primit banii inapoi (pe factura aparea filtrul de aer). Solutia e sa stai cu ochii pe ei.

    00
  32. Rezolvarea mea e simpla: intotdeauna masini noi. Si japoneze. De obicei, pe astea nici macar mecanicii nostri nu reusesc sa le strice.
    Zero stress. Masinile pornesc oricand si cel putin 8-10 ani nu faci nimic decat revizii la reprezentanta.
    Iar prin „nou” inteleg nou, adica zero km, asa cum cumpara doar fraierii, nu cum cumpara inteligentul mioritic tipic „doar trei ani, boss” si masina are 200.000 km.
    Am avut italiene, germane, englezesti – fiasco-uri. Japonezele sunt solutia anti-stress (nu spun branduri ca se lasa cu hatereala).

    00
    • Bine că ai tu soluția plătind minim 20 000 euro pentru o mașină japoneză.

      Mulțumim!

      Noi nu ne-am fi dat seamă că dacă ai o mașina nouă în garanție și pe care o schimbi o dată la 5 ani nu ai probleme.

      00
  33. Eu am avut 2 mecanici de pe forumul marcii care se ocupau de masina, cand nu putea unul apelam la celalalt si invers. Preturile au fost foarte bune la piese si masina daca nu aveam cum sa o duc eu, o ridicau ei si o si aduceau inapoi.

    Bine cand eram la stadiul de ridicat si adus deja ne cunosteam suficient de bine si stiam pe mana cui las masina. Intre timp am vandut masina si am schimbat marca cu ceva nou ce sper ca nu se va defecta atat de des.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube