De ce Twitter e masiv pe TV în America și la noi e zero?

Ați văzut probabil că majoritatea serialelor americane au un hashtag de twitter atașat, care rulează pe ecran câteva secunde la început. Asta pentru că Twitter este intens folosit de americani în timp ce se uită la televizor, iar producătorii au observat acest obicei și se folosesc de el pentru a pune în legătură fanii unui serial sau al altuia.

În timpul ăsta, la noi mișcarea se întâmplă de obicei la evenimente sau la premiere de formate internațioanale, și nici atunci prea puternic.

Vina ar putea fi aruncată în spatele televiziunilor, care au în mare parte emisiuni ieftine sau mizerabile, și am avea dreptate, dar numai parțial. Alte câteva motive ar putea fi:

  • lejeritatea cu care e tratată social media și lipsa înțelegerii că, dacă eu intru pe twitter și văd că 3 prieteni discută despre asta, poate e cazul să mă uit și eu. a fost preferat facebook, unde conversația e îndreptată spre paginile emisiunilor sau artiștilor, iar conversația e strict controlată.
  • libertatea prost înțeleasă a internautului, care face ca “delia, ce sexy ești azi” să devină “delia, ți-aș face si ți-aș drege, să moară mama” și “sezonul ăsta nu e la fel de spectaculos ca ăla de acum 4 ani” să devină “sunteți cea mai proastă televiziune din lume, nu știu de ce nu muriți de rușine cu asemenea mizerii de emisiuni”.
  • falsitatea vedetelor, care nu interacționează deloc cu fanii în afara momentelor în care chiar trebuie și care sunt apoi șocate că lumea le consideră false și găunoase.
  • lipsa unor abonamente de internet care să permită conectarea intensă la aceste servicii.

Trist că toți piariștii și producătorii nu au fost în stare să transforme și să monetizeze pierderea de vreme de pe rețelele sociale în ceva util.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. pai stai, ei ori se uita la serial ori stau pe tuităr ?

    00
  2. Insert sponges Bob „no-one cares!” meme in here..

    00
  3. La început Facebook a părut o rețea de socializare serioasă. Toți românii și-au făcut cont pe ea și uite ce s-a întâmplat cu Facebook-ul. Cred că twitter-ul este perfect cu românii care îl utilizează până acum.

    00
  4. Sau poate ca acolo e o piata unde internetul mobil se taxeaza crunt si care a evoluat de la sms-urile trimise cu nemiluita la twitter. Daca o retea de socializare e populara intr-o tara nu inseamna ca e musai sa fie la fel in alta parte. La noi poate ar merge mai simplu linkul paginii de Facebook.

    00
  5. La abonamente te contrazic: ele există, dar românii ori nu vor să de bani pe ele, ori nu folosesc internetul decât pentru torenţi și poptamași.

    00
  6. De ce am vrea să fim ca ăia, serios? O nație de drone trepanate separate de restul lumii prin membrana foarte fină a bulei lor de săpun. Dacă te intereseaza ceva, google it. Pentru unu ca tine care trăiește din internet, înțeleg justificarea, în rest… ce-i mult strică.

    00
  7. Acolo a aparut fenomenul ‘social’ si mass-media si-a invatat lectia. Cum spui si tu, fiecare emisiune TV are user pe twitter si pe facebook; invita cititorii sa trimite poze, idei pe care le citesc in emisiune, etc…
    Pana si celebrul/sobrul CNN a intrat in joc – deh, cand esti listat la bursa si ai evaluare de miliarde, altfel sta treaba.
    De ce anume nu a prins si la noi fenomenul nu stiu … Pana la urma erau suficienti care stateau noaptea la DD in direct si dadeau telefon. Banuiala mea este ca multi din consumatorii mari de TV nu prea stau pe internet. Asta si faptul ca TV-urile de la noi cu cateva exceptii nu sunt decat niste copii proaste ale celor de afara.

    00
  8. Pentru a putea difuza „Schindler’s List”, Antena 1 a semnat ca nu difuzeaza reclame in timpul celor 3 ore de film. Parerea ta e ca ar fi trebuit sa apara cate-un hashtag ici-colo, ca sa-i bage in seamna pe cei cativa pierde-vara de pe Twitter?

    00
  9. pentru ca ma cauti dupa mailu de aci si ma blochezi pe Twitter . merci te pup

    00
  10. La bullet-ul 2: se intimpla si in US la fel, deci il poti scoate din ecuatie. Dar totusi, in .ro nu exista vedete. Adica eu nu vad ever in ce context ar merita sa caut #delia. In rest, la TV cine „e prost” sa renunte la „SMS la 9898 cu doar 3 euro /sms” in detrimentul unui hashtag? Atit vad ei in perspetiva: pana la finalul emisiunii.

    00
  11. Sau, motivele adevărate nu au nimic de a face cu copilăriile enumerate de tine, si au tot de a face cu faptul ca twitter e pentru prosti? Si poate la noi prostii au alte probleme decât includerea social media in emisiunile televizate? Just sayin…

    00
  12. Un alt motiv pentru care twitter e popular in sua e pentru ca ei sunt natie de stalkeri, care vor sa afle ce-a mai facut vedeta lor preferata, sa intre in contact cu ea, etc. Pe când in Europa, nobody gives that much of shit of Who you are. https://mobile.twitter.com/forrester/status/469761640087707648

    00
  13. #Twittersuge e destul de hipsterish

    00
  14. Twitter mi se pare in continuare o retea de socializare cu aspect dezordonat, o vad utia pentru cei ca tine, care traiesc din informare, aflat repede link-uri de la stiri si event-uri importante, dar pentru a o folosi strict ca retea de socializare, cum sunt folosite facebook // vkontakte // instagram, mi se pare extrem de nepractic si obositor, in general twitter nu prea este folosit masiv altundeva in afara de America de Nord .

    00
  15. Facebook a prins foarte tare după ce toate reclamele TV și apoi emisiunile TV aveau afișată pagina de FB. Practic, au făcut reclamă moca pentru Facebook aproape doi ani. Afișarea unui hashtag ar putea ajuta Twitter, dar așa este, oamenii preferă Facebook pentru că șterg automat orice comentariu negativ.

    00
  16. Televiziunea in Romania este de cacao, dupa parerea mea. Punct. Nu ma mai uit la tv de cativa ani, pentru ca nu am ce sa vad. Antene, Realitati, B1-ri, etc.

    00
  17. scurt si concis… Bravo, foarte fain articol.

    00
  18. Romanul cugeta cu patos, el stie tot despre orice. Romanul este expert in politica, fotbal, mondenitati si poate avea o parere de pertinenta sau nu in toate domeniile. Crezi ca-i ajung 128 de caractere sa se exprime?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube