Cum a trecut mașina asta ITP-ul?

O doamnă cumpără un Logan MCV cu un preț bun. După câteva săptămâni, mașina crapă. La verificări, află că de fapt nu are 135.000km, cât arăta bordul, ci 660.000km. Știrea e pe Digi24.

Bun. Cum a trecut mașina asta de ITP? Nu există nici o normă care să spună “nene, acum 2 ani avea mai mulți kilometri, ai umblat la ei, marș cu ea de aici”? Dacă nu, de ce nu există? Dacă da, hai să îl arestăm pe ăla care a permis ca mașina să aibă acte.

Că nu e normal.

frauda-kilometri

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

119 comentarii

  1. Care-i procedura atunci cand schimbi motorul masinii cu unul nou? Se poate reseta kilometrajul sau nu?

    00
  2. Pai iti spun cum se scoate ala de la statie: „a schimbat ceasurile de bord, dom’le, eu nu am cum sa verific asta. Eu citesc ce scrie acolo”. :D

    00
    • Citesti ce scrie acolo, dar nu il intrebi pe proprietar de ce apar informatii diferite?

      00
    • Ideea era ca ala ar trebui sa vada istoricul si sa i se aprinda beculetul. Cum naiba avea peste 600K acum doi ani si are 130K acum?

      00
    • Pai eu unul habar nu am ce ii apare pe monitor celui de la statia ITP, asa ca nu pot sa imi dau cu parerea ce vede si ce nu. Poate nici nu vede istoricul, ci doar introduce date intr-un istoric accesibil RAR ului si celor care acceseaza mareata baza de date. Plus, intra in atributiile ITP istului sa i se aprinda beculete din astea? Legal vorbind, concret, nu moral. Ca acolo e intotdeauna de discutat. :)

      00
    • Adica au camere in toate statiile ITP, accesibile oricand pentru cei de la RAR si nu au acces la istoricul masinii? Eu n-as prea crede. E chestie de baza.

      00
    • E si normal ca intra in atributiile ITP-istului sa vada ca masina aia are un mare semn de intrebare. Nu mai vorbesc de faptul ca i-a dat ITP-ul si apoi a cazut grav motorul.

      00
    • Cu siguranță îi apare eroare când introduce în baza de date un kilometraj mai mic. Știu asta de la un inginer care face ITP UL la reprezentanta.

      00
    • Probabil daca bagi o hartie de 100 dispare eroarea

      00
    • A mers cu spatele

      00
  3. Ai lege pentru așa ceva? Pe cine poți trage legal la răspundere? Proprietarul, statia ITP sau RAR?
    Ar mai fi un aspect: ultimul ITP este din iunie 2019 și este la mai mult de 2 ani de la precedentul. Oare o fi fost dusa acolo cu platforma că talonul era suspendat pe noua lege.

    00
    • Ai numele proprierarilor.
      Ai numele ITP-urilor.
      Ai RAR.
      Din aproape în aproape se poate afla anul cănd a fost dat km-ul înapoi și probabil deținătorul autovehicului la acea dată.
      Bang loviturile de bici.

      00
    • Degeaba ai numele alea. În instanță trebuie să dovedești ce acuzi.
      Problema e că nu prea ai in lege ce sa acuzi la RAR. Trebuie menționat undeva in talon sau CIV resetarea kilometrajului?

      00
    • De acord cu tine că în instanță trebuie să ai dovezi.
      Mă gîndesc că atît timp cît cineva este proprietar al unui bun și nu l-a declarat furat este responsabil.
      Este clar că legea în cazul ăsta este inexistentă sau este foarte greu să dovedești în instanță că te-a înșelat.
      Dar în acest caz este clară înșelăciunea.
      Un avocat ar limpezi lucrurile.

      00
    • @sly
      Chiar și înșelăciunea e greu de dovedit în acest caz. De exemplu e greu de dovedit că starea tehnică a mașinii si prețul sunt direct legată de numărul de kilometri. Mai este în discuție și ce acte și verificări a prezentat vânzătorul și ce verificări a făcut cumpărătorul. La dracu costa câteva zeci de euro un raport ok pe net.
      Am mai scris acum câteva săptămâni că am discutat cu un mecanic care se mai ocupa de „aranjat” mașini. 80 %din cei care cumpără in Romania nu își iau cele mai elementare măsuri de prevedere.
      Vezi in comentarii (nr 41 ) ce am scris.
      https://zoso.ro/ford-admite-motoarele-ecoboost-problema/#comments

      00
    • Pot exista cauze pentru care kilomentrajul sa fie dat napoi (la 0) dar nu la shimbarea motorului.
      ITP-ul inseamna doar „inspectie tehica periodica”. OPeratorul consemneaza datele pe care le citeste, Nu schimba bec, nu recomanda schimbarea distributiei sau a uleiului, nu investigheaza (de ce are greieri, de ce huruie) , nu repeta testul ca poate a doua oara e mai bine. Gen pus contact -> martor airbag aprins -> Fail. „Hai domle, ca se aprinde doar din cand in cand!”
      Din perspectiva asta ITP-ul nu face munca de detectiv,
      Legi exista deja pentru asta: inselaciune spre exemplu. Trebuie doar aplicate

      00
  4. Deci:
    1. 670.000km erau in 2016, acum probabil are 900.000km…
    2. Loganul tine 900.000 km

    00
  5. NOU
    #31

    Istoricul contractelor de vânzare-cumpărare arată însă că Dacia a fost vândută de o firmă de protecție și pază cu 1.300 de lei unei persoane care se ocupă cu dezmembrări.

    si vanduta cu 2.800 de euro

    faina afacere.

    00
  6. La cum arata istoricul probabil masina avea itpul ecpirat cand a fost cumparata(interval de 2 ani si 8 luni intre ultimele itpuri.
    Nimic neinregula nici aici…

    00
  7. Nu conteaza cate milioane de km are masina la un ITP. La ITP se verifica: sistemul de franare, sistemul de iluminare, sistemul de directie, noxele ce le elimina masina, seria de caroserie coincide cu cea a motorului, parbrizul nefisurat, anvelope de alte dimensiuni, urme de coroziune pe elementele vizibile sau pe cele de rezistență. Il doare pe ITP in pula de km derulati si alte fente si smenuri.

    00
    • „seria de caroserie coincide cu cea a motorului” – asta n-o sa coincida niciodata.
      Apropo de serie motor, la fosta masina mi-au gasit seria de motor la cumparare si apoi la inca cel putin 1 ITP. Apoi pur si simplu nu au mai gasit-o. A disparut. Actualmente masina e la socru-meu, face ITP si ii scrie acolo „fara serie”. Nu am nicio explicatie.

      00
  8. Din moment ce o dacie are minim juma de milion de km in plus, eu zic sa fim multumiti cu masinile nemtesti care au doar vreo 50000 km dati inapoi.

    00
    • Ooh you sweet summer child.

      00
    • Nu exista masina adusa din Germania care sa aiba numai 50000 de km dati inapoi.
      Sunt 2 variante:
      1. nu s-a umblat la kilometraj (situatii foarte rare)
      2. a fost dat inapoi cu minim 150-200 de mii

      Nu se complica nimeni pentru 50 de mii.

      00
    • AndreiG – si romanul cumpara masina cu kilometri dati inapoi deoarece este mai ieftina cu 500-600 de euro… stiu asta din proprie experienta. Romanii nu merita masini cu rulaj putin!

      00
  9. Dar care era afacerea aia atat de buna la un Logan din 2010 pus cu 2700 de euro de s-au grabit asa sa o ia ?
    O fi contat si ca „vânzătorul le-a livrat mașina la scară cumpărătorilor, deși a avut de făcut drumul de la București la Roșiorii de Vede.” ba le-a mai si lasat 100 de euro din pret. Nimic dubios intr-adevar.
    De ce naiba ai verifica tot la milimetru, cand ala mai ca iti pune si un plin de rezervor numai sa o cumperi…

    00
  10. Ba, modul in care pui intrebarile astea ma face sa cred ca efectiv n-ai nici cea mai mica idee despre HALUL in care se face ITP-ul in unele locuri din provincie.
    Si CULMEA!!!, nici nu te costa in plus, conteaza doar sa stie patronul service-ului ca esti de incredere si nu il dai in gat.

    00
  11. Si ca doctorita mai sunt inca 10 milioane de romani prosti ce vor sa cumpere masini ieftine ca deh, 2800 euro masina si inca 2000 de papusoi investiti in reparatii… asa ca da, femeia a platit pentru un jeg de masina 4800 de euro

    00
  12. In concluzie Dacia bate Toyota la fiabilitate.

    00
  13. Sa il arestezi? Eu zic sa-l impuscam direct.
    Nu mai conteaza ca Huidu a omorat 3 oameni si n-a facut o oră de parnaie. Hai sa il arestam pe unu care exista posibilitatea sa fi fost neatent/dobitoc fara consecinte grave.

    00
    • Da, vad ca exista si oameni ca tine. De exemplu, sa-l scoata pe Dragnea din puscarie pentru ca Iliescu nu a fost si el condamnat pentru mortii de la mineriade. Pai ce naiba, nu?

      Cica la tine „fara consecinte grave”. Pana crapa un MCV din asta in mers si moare cineva. A, stai, la asta nu te-ai gandit. De ce nu te-ai gandit? Te-ai prins, sunt sigur.

      00
    • Ba voi cred ca nu stiti ce inseamna arestul. Si pentru ce se da.
      Maine poimaine vrem sa il aresteze si pe ala care ne-a dat restul gresit.
      Ce se intampla cu motorul ala de 1 milion de km? Explodeaza ca la Hirosima? Ati vazut prea multe filme…
      Inteleg sa il aresteze ca e corupt, dar pana acolo mai e nevoie de niste probe.
      Poate a fost doar neatent. Nu merita arest pentru asa ceva.

      00
    • Da, neatent. Când ma duc la wc dimineața, mi se mai întâmplă să dau înapoi kilometrajul cu 500 k. Din neatenție, oboseala. E dimineață, ce vrei.
      @cezar zi ce mașini ai la vânzare și lasă vrăjeala

      00
    • Ba inaptilor, eu vorbesc de ala de la Rar, nu de proprietar. Voi nu cititi textele? Nu vedeti pe cine vrea Vali arestat?
      Sau sunteti direct pe comentarii?
      P.S. Am o masina de spalat Albalux. Are doar 40 de cicluri de spalare pana acum. Pentru pretentiosi. O vrei?

      00
    • Da, cezarica, ala de la rar merita sa faca puscarie pentru ca o primit spaga si pentru ca e platit din banii tuturor, altfel nu avea cum sa-i scape juma de milion de km.

      00
    • Ma bebica, tocmai asta am spus. Ca exista posibilitatea ca ala sa fi fost neatent. Adica proprietarul s-a dus cu km dati inapoi si dobitotcul de la RAR din neatentie, oboseala/mortii masii, a luat de bun ce era pe bord. Citeste mai jos comentarii de la oameni carora li s-a intamplat acelasi lucru.
      Daca e spagar merita puscarie, daca e doar neatent nu merita.
      Nu puteam sa aruncam cu arest asa una doua, ca altfel am fi 95%din romani in puscarie.

      00
  14. Cineva va face puscarie pentru inselaciune, asa sa fie dati exemplu sa mai taie din avant la altii? Se autosesizeaza cineva? Ca ala precis e dispus acum sa dea banii inapoi si sa linisteasca pe pagubiti, ce e o teapa ratata la alte 9-8 reusite.

    00
  15. sa nu vorbim cu pacat dar niste bastoane/caragiale/albastrei/sutici/ deschid multe usi chiar si la rar/itp

    00
  16. Si eu oare ce-o sa-i spun celui caruia ii voi vinde masina? Oare o sa ma creada ca ala de la ITP avea o tasta lipsa in 08.10.2015?

    Valoare Data Loc
    99771 02.10.2019 Staţie ITP
    72714 06.10.2017 Staţie ITP
    5275 08.10.2015 Staţie ITP
    24516 16.10.2013 Staţie ITP
    – 25.10.2011 RAR

    00
  17. se rezolvă cu o șpagă.

    de exemplu în Anglia dacă nu îți merge un bec la semnalizare nu primești ITP-ul, dar la noi poți să mergi fără frâne că tot îl primești.

    00
    • Serios? Deci vrei sa spui ca in anglia toate masinile cu rugina cacalau isi iau itp-ul pe bune? Tu esti pe bune? Ai impresia ca, spaga s-a inventat fix in romania moderna post 1990? Ca nu iti merge un bec este normal sa te pice dar mai mult mi se pare suedejie mare sa nu fii in stare sa iti schimbi un cacat de bec inainte de itp. E asa, de porc

      00
    • mai ales inainte de ITP.
      Cum am facut si eu cu o seara inainte, verificat toate becurile, frane, semnalizati, proiectoare … cine dracu s-a gandit la becul de la numar? Noroc ca aveam unul la mine cand a inceput „sa-si ceara spaga” ca nu-mi merge un bec

      00
    • deci daca isi face treaba si te controleaza inseamna ca ” isi cere spaga”. Nice!

      00
    • mie mi-au inlocuit la firma care face itp beculetele arse!

      00
    • @ verdenpom . Da, as spune ca toate masinile care au rugina iau itp-ul pe bune. Cred ca nu ai fost pe aici daca ai impresia ca 1. Toate masinile au rugina 2. Ai impresia ca spaga merge aici la fel ca in RO
      Si ca sa intru in detalii, atunci cand masina ta are rugina si intra la MOT test vei primi advisory. Iar daca ai suficient de multa rugina atunci il pica. Ai istorie completa la KM, site unde poti verifica toata istoria masinii (serviciu gratis oferit de guvern). Singura chestie la care poti lua tzeapa e daca nu platesti separat pentru o verificare completa – masina poate fi luata in leasing, poate sa fie garantie la banca etc. Verificarea oferita de .gov nu arata informatiile respective.

      00
    • Raphael stai calm ca si acolo se face MOT pe bani. Poate nu in aceeasi masura ca la noi, dar exista si la ei chestia asta.

      00
    • In UK treci MOT-ul cu defecte minore și ai obligația să le repari până la următorul MOT, Cred că intră și becul despre care vorbești @Radu.

      00
  18. Am o intrebare la care RAR-ul nu a fost in stare sa raspunda: ipotetic vorbing, eu ce fac in situatia in care as vrea sa vand masina de mai jos? Datorita unei „persoane” care a bagat o cifra in plus, efectiv a stricat un istoric foarte usor de verificat. (chiar daca numarul de km este ireal de imaginat).

    Date din RAR – Dosar Autovehicul.
    170556 21.08.2019 Staţie ITP
    141842 05.09.2017 Staţie ITP
    106292 11.09.2015 Staţie ITP
    67251 11.09.2013 Staţie ITP
    32477 20.09.2011 Staţie ITP
    275104 12.05.2011 RAR
    3670 28.04.2010 RAR
    – 29.09.2009 RAR

    Cale oficiala: absolut niciun raspuns
    Cale neoficiala (intrebat personal RAR): mergi in continuare ca nu iti modifica nimeni, este o greseala „omeneasca” cand ti-a facut verificarea.

    P.S.: am observat in 2017 sau 2018 cand au dat drumul la aceasta aplicatie, ca masina mea figura cu 275k de km :|

    Masina personala, masina luata de mine in 2011, masina cu un istoric chiar si pe un forum cunoscut. Cum poate in Romania ca o masina sa faca 750km/zi timp de 365 zile pe an? Ca nu este Tir… nici taxi-ul nu face atat.

    00
  19. Va impartasesc o experienta personala. Incerc sa vand o masina de aprox 3 luni fara prea mare succes. Potentialilor cumparatori le-am prezentat istoricul reviziilor (reprezentanta) si ITP-urile dar au fost la capitolul – whatever. Nu conteaza numarul de km reali sau faptul ca sunt unic proprietar, pe majoritatea ii intereseaza strict cum arata masina & un pret cat mai mic. Am dedus: 1) masina pt romani este o chestiune de statut social – conteaza f mult exteriorul si 2) vor sa fie „ademeniti”. Cineva chiar mi-a spus : puteai sa-i faci si tu un polish interior – exterior sa ia ochii.

    00
    • e octavia aia despre care ziceau toti care pret de audi ?

      00
    • Am dedus: 1) masina pt romani este o chestiune de statut social – conteaza f mult exteriorul si 2) vor sa fie “ademeniti”. Cineva chiar mi-a spus : puteai sa-i faci si tu un polish interior – exterior sa ia ochii.

      samsarii care vând hârburi știu ce fac.

    • @ vasile99 – nope.

      00
    • Eu acum sunt in cautare de ceva microbuz sh. Kilometrii sunt toti dati inapoi la nesimtire, toate masinile au cam acelasi nr de km, intre 200 si 250k, nu conteaza ca au 5 sau 10 ani. Au mers aia cu microbuzele mai putin decat batranica legendara. Si ajungand la subiect, singura metoda prin care sa-mi dau seama daca masina e in stare buna sau nu e cat de tocita e la interior. Si doar daca trece de testul asta il platesc pe mecanic sa faca o verificare calumea. Altfel mai dadeam pe teste cat pe inca o masina…

      00
    • Pentru mine aspectul contează foarte mult. Adică nu mă aștept să fie nouă, înțeleg uzura normală a unei mașini, zgârieturile fine de pe lângă mânere, uzura materialelor care sunt des frecate/folosite, dar nu înțeleg portbagajurile pline de resturi de materiale de construcții, plasticurile cu mai multe zgârieturi decât are un moș de 80 de ani riduri, jegul de 3-4 mm pe anumite zone mai greu vizibile șa de genul ăsta. O mașină neîngrijită ca aspect e foarte probabil să nu fie îngrijită nico dpdv funcțional. Sigur că reciproca nu e valabilă, că mașina poate fi țiplă l după un polish și o curățare profesională dar poate fi un hârb în fond. Altfel, dacă ai o mașină decentă și ceri un preț decent pe ea nu cred că n-ai putea „face cinste” cu un polish și o curățenie în același preț. Așa, ca strategie de marketing.

      00
    • Florin – si ce te face sa crezi ca 99% din masinile aduse nu sunt niste cazaturi ieftinache dar polishate bine de tot? Chilipir cauti cazatura gasesti.

      00
    • Florin. Iesi din tiparul pe care il ai ca e cat se poate de gresit si te arzi singur la bani.
      Am in propietate personala 2 masini
      1 Ford si un BMW din acelasi an.
      De ford am mai vorbit pe aici ,aproape ca l-a mancat rugina pe tot dar masina refuza sa se strice dpdv mecanic.
      BMW-ul arata ca si cum l-am scos ieri din reprezentanta desi au trecut 10 ani peste el. Repar la el la 2 saptamani cate ceva,fara metafore si exagerari iti spun ca am bagat bani in el cam de 2 ori valoarea lui actuala de piata

      00
    • Revin pe subiect: Am vandut masina. A venit cineva interesat de starea tehnica si am facut afacerea. Normal ca i-am dat discount sa o aranjeze dar asta era precizat si in anuntul initial. Deci exista speranta, dar trebuie sa fiti temerari. A durat 3 luni.

      00
  20. – Ce facem noi cand vrem sa vindem o masina?

    – Noi, cand vindem o masina, ii dam km inapoi, curatam interiorul, agatam un bradut la oglinda, scoatem ledurile clorate si aprinse din bord, astupam zgarieturile cu w45, facem rost de niste cauciucuri uzate, schimbam roata de rezerva cu una sparta din beci, cautam un anunt asemanator care contine cuvintele full-option si copiem tot de acolo, pastram capacele de la rotile de iarna, presurile de cauciuc, si ce se mai poate, spalam motorul.

    Dupa cum vedeti, e munca multa si grea.

    00
    • Cand incercam sa vand masina anuk trecut,vedeam pe la altii optiuni listate care nu au aparut decat 10 ani maintarziu in industrie. Lane assist si soft close pe masini 2003.

      00
  21. In Ontario e o chestie simpla, impozitul pe masina se plateste anual sau la 2 ani maxim, practic e un abtibilt pe care trebuie sa il lipesti pe numarul de inmatriculare. Ala se cumpara de la birourile ministerului de transport si de fiecare data cand platesti impozitul te intreaba cati km are masina. In felul asta are un istoric si cand vrei sa o vinzi ajungi tot la ei pentru inmatriculare, e cam greu sa ii spui ca azi are 150 de mii cand anul trecut avea 300 de mii.

    00
    • Să lipești abțibilduri pe mașină în 2019 mi se pare o prostie.

      E greu să notezi în baza aia de date numărul de șasiu sau înmatriculare și toate detaliile?

      Ce urmează, să ne umplem iar parbrizul de roviniete ca să vadă săracii că am fost ieșit din țară, ca pe vremuri? :))

      00
    • Daca iesi din tara nu iti mai trebe rovinieta. Numa’ zic.

      00
  22. Sa repetam sa auda si cei din ultimul rand. Nu intereseaza pe nimeni cati km are masina dpdv oficial. Asta e doar o poveste frumoasa intre vanzatori, reprezentante, service-uri, cacaturi. La RAR la inmatriculari iti cere cartea tehnica a masinii, acte de provenienta si ITP-ul ce il faci acolo. Cand faci ITP la RAR Iti verifica frane, lumini, pule, maturi si gata. Poate sa fie salata de km masina, daca e apta pt drum altceva nu conteaza.

    00
    • Nu îi interesează nici măcar să fie „aptă pentru drum”. De fapt la inspecțiile astea periodice, fie în România, fie aiurea îi interesează două chestii:

      1) Să fie „safe”. Să nu ai cauciucuri slick, să ai roți/frâne/centuri de siguranță/oglinzi/lumini funcționale și reglate corespunzător.
      2) Să nu poluezi.

      Cam atât. De exemplu dacă ai o gaură în radiator probabil mașina nu e „aptă pentru drum”, dar aia e problema ta.

      00
  23. E masina lui Benjamin Button, in 2024 va fi noua, iar pana in 2026 se transforma intr’o piulitza

    00
  24. La primul ITP bosulache de la statie imi explica cum trece la limita masina mea la noxe, ca trebuie schimbate bujiile dupa sunet, in fine diagnostic complet. Masina noua, 2016, benzina, verificari si revizii periodice.

    In spatele meu un nene cu o duba cu o remorca improvizata si ruginita toata, motor schimbat si seriile sterse negocia.

    Cand am plecat baiatul se lamenta de camere.

    Util rau ITP-ul asta, eu il vad ca o taxa de fraier.

    00
  25. Mergi cu mașina pe autostradă în România, din cinci în cinci kilometri e unul cu mașina ruptă pe banda de urgență. În restul țărilor nu prea vezi de-astea. Oare cum se întâmplă asemenea magii?

  26. Am verificat si eu la masina mea. Fostul proprietar a mers doar cu spatele din 2012 pana in 2014 pentru ca de la 180000 km a ajuns la 130000

    00
  27. Acum cativa ani, cand cautam o masina de cumparat dau peste una care parea ok si sun. In anunt avea in jur de 98.000km si il intreb daca e real sau lipseste o cifra din fata. Vanzatorul s-a blocat putin, dar in final zice ca ala e rulajul.

    No bine zic, i-am cerut VIN-ul si am facut cautare pe autodna, unde am gasit poze cu masina. Masina parea ok, fusese scoasa la licitatie cu mici defecte, nimic serios.

    Dar ce sa vezi … am constatat ca vanzatorul din RO a luat de pe site-ul de licitatii poza in care aparea kilometrajul si pur si simplu a editat-o stergand cifra 1 din fata. Apoi a pus poza editata la anuntul de pe olx.

    00
  28. Masina asta a avut noroc la ITP ca nu a picat in chestia aia de vine RAR-ul sa verifice el ca masina e corecta.

    In 11 ani, doar primele 2 ITP-uri nu m-a prins RAR-ul, in rest vin asa de-ai dracu cine stie ce o sa gaseasca. Noxele sunt tot in limita, becurile merg, frana este. Si 300 de mii de kilometri

    00
  29. Volan impletit cu sarma…nuff said.

    00
  30. am o broscuta din 72 si am schimbat kilometrajul ca nu mai mergea.Tipa de la itp…calculator cu actele m.a intrebat ce s.a intamplat de sunt mai putini km…deci se vede , poate deveni obligatoriu si cu ceva acte daca se vrea.Nenea cu verificarea nu cred ca vede, doar cel ce printeaza actele si foaia aia suplimentara.

    00
  31. citat din articolul de pe Digi:
    ” s-a recomandat ca fiind un om care lucrează în armată”

    ca unul care și-a dat demisia din armată la sfârșitul lui 2018 … ăsta este deja primul WTF pentru mine.
    Armata nu mai este ce era pe vremuri, lipsa de finanțare și de dotări s-a răspândit ca un cancer în multe unități. Există câteva unități de elită ici și colo, pentru că trebuie să dea bine la misiunile/exercițiile NATO și în imaginile de propagandă … dar în rest vacs albina, au vopsit gardul … nu se mai obosesc nici măcar să vopsească leopardul fiindcă asta costă prea mult.

    Eram de serviciu pe unitate în iarna 2017-2018… troiene mari până la genunchi… mă trezesc dimineața că din una din mașinile de transport marfă blocate în zăpezile de pe drumul din fața unității coboară un nene care mă roagă să îl ajut cu câțiva litri de motorină sau niște bani de combustibil fiindcă el e din Satu Mare și dacă mai stă mult blocat pe drum rămâne fără combustibil de întoarcere acasă și nu are nici bani destui.
    Cu motorină nu aveam cum să-l ajut, i-am dat 50 lei de la mine din portofel. Credeți că cei din conducere au apreciat măcar gestul meu? Deloc. Cei de la logistică, inclusiv comandantul unității, chiar și-au bătut joc de mine fiindcă l-am ajutat pe om… iar de recuperat cumva banii ăia, nici atât.

    00
  32. Îți povestesc eu la o bere, dacă vrei, cum stă treaba cu ITP-urile. Direct de la sursă.

    00
  33. E un articol despre o casa de avocatura mai mare care ajuta un caz social spectaculos și bombastic. Nimic altceva. Nu va agitați.

    00
  34. Eu pentru o masina cumparata mai demult am verificat km in istoricul rar si aparea 81000 in 2006, apoi 467000 in 2008, apoi revenea la 154000 si continua. Dupa am verificat cartea si fusese la o institutie de stat.

    Ma gandesc ca decontau motorina pe ea sau urmareau sa o scoata la vanzare mai repede din cauza numarului de km. Masina e un auto de teren deci dupa vanzarea de acolo nu a mai facut km multi, e plauzibil cu ce scrie la rar.

    Alta chestie, am observat la mai multe masini ca nr de km fluctueaza, de ex la asta a fost 154 mii a scazut la 149mii dupa cateva luni, apoi la a crescut iar. Repet, nu e o masina la care sa umblii la km. Banuiesc ca cei de la ITP il intreaba pe proprietar cati km are si ala zice ce isi aduce aminte. La ultimul ITP schimbasem ceasurile si mi-au pus putin mai mult ca la ultimul ITP.

    https://ibb.co/rfZfqs7

    Pentru cei curiosi masina e un ARO.

    00
  35. cu 50 de lei in talon, logic.

    00
  36. 10 lovituri de bici!!

    00
  37. Am 2 prieteni cu motociclete din ’97. Ambii au depasit suta de mii de km luna asta. La motocicletele respective, dupa 99 999 urmeaza 00 000. O sa fie misto la urmatorul ITP.

    Eu am luat motocicleta din Germania cu 11000 de km in bord, dar atat in cartea de service, cat si in contractul de vanzare/cumparare era specificat ca la 29000 de km s-a montat un bord nou cu 0 km. M-am dus la RAR cu toate actele, inclusiv traduse – ei au trecut ITP-ul cu 11000 de km. Adica cu toate informatiile sub nas, si tot au trecut ce era in bord si gata.

    00
  38. Mie mi-a trecut greșit un dobitoc și acum îmi apare în felul următor. In 2018 cred că aveam 248k dar a trecut 298k

    Mașină e la mine din 2015

    Staţie ITP 267621 24.04.2019
    Staţie ITP 298152 28.04.2018
    Staţie ITP 198112 07.05.2016
    Staţie ITP 190430 05.04.2014
    Staţie ITP 180803 22.12.2011
    Staţie ITP 150127 19.04.2010
    RAR-23.12.2009 RAR

    Am observat zile astea pentru că atunci pe moment în 2018 mi am luat talonul și am plecat , nici nu știam că se înregistrează kilometrajul.

    Nu îmi fac mari griji pentru că oricum mașină o sa plece de la mine la rabla sau pe o sumă derizorie dar ideea e că se poate întâmpla si asa ceva.

    Km nu au au fost dați înapoi cat a fost mașină la mine cel puțin adică în perioada 12.2015- prezent.

    00
    • La fel si la mine, m-am trezit ca au trecut in loc de 114.000, 141.000. Ca de ce nu. Am observat dupa ce a lansat RAR ceva portal de verificat nr. de km., le-am dat mail, niciun raspuns.
      Masina la mine de la 86.000.

      00
  39. cam multe cazuri in care kilometrajul e trecut gresit in aplicatia RAR, nu credeti? cum zicea unu : astia ori sunt prosti ori sunt incompetenti.

    00
  40. Deci mașina a ajuns la 1 milion și apoi a luat-o de la 0, iar acum are 130k.

    00
  41. Fake ITP e caz penal, trebuie doar sa depuna o plangere penala la tribunalul din orasul ei si se rezolva. Oamenii nu isi cunosc drepturile, drept pentru care sunt calcati in picioare. Si nu e numai vina picoarelor.

    00
  42. cum ba sa furi textu lu zoso ?! ;)
    https://imgur.com/a/uFjNj5V

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube