Toyota Auris Hibrid 2018 review

Costuri / Dotări :

Mașină noua a constat 22.000EUR la dealer, cu nivel de echipare Sol.

Dacă folosești programul rabla-plus, primești 2.000 EUR pe mașina veche, care se reduc din prețul de mai sus.

Ca o mică descriere a sistemului hybrid, rularea se face dintr-un motor de benzină de 1.8L și un motor electric de 30-40CP. Nu se încarcă la priză, ci doar din frânare și mersul fără tracțiune. Exista o baterie extra pe undeva prin mașina, care va alimenta motorul electric și astfel următoarele porniri de pe loc vor fi eco.

Ideea principală este să economisești combustibil la plecările de pe loc și ca vedere de ansamblu, o baterie mică e mai puțin poluantă ca producție decât o baterie mare a unei mașini full-electric. Per total, e un gadget drăguț.

Ca dotări : cutie automată, lumini automate, keyless entry/start, senzori de parcare, scaune încălzite față, cameră video pentru marșarier, scaune confortabile în față, lane & parking assist, 3 prize de 12V (bord, scaune spate, portbagaj).

Există și safety-assist: detectează impact iminent cu mașini/pietoni, te atenționează vizual/audio, până în 40 km/h și oprește mașina, peste 40 km/h doar îți reduce viteza. O dată am intrat cu 30 km/h pe o străduță înghesuită de mașini parcate și a început să țipe și să încetinească. N-am avut alte ocazii de test pentru acest sistem de siguranță, sper să nu fie nevoie.

Secțiunea de safety-assist din manualul de utilizare e scrisă cu foarte multe precizări despre situații în care nu ar putea să funcționeze și cu avertismentul general că tot trebuie să fii atent la volan și să nu te bazezi în totalitate pe sistemul ăsta.

Alte opțiuni majore de adăugat ar fi fost tavan de sticlă și navigație.

Condusul, după 1.000km parcurși până acum :

Ideal ar fi să pleci ușor pe baterie, să stai în modul eco și să nu te grăbești.

Merge pe electric până la 30km/h, dar pentru accelerații blânde. Dacă apeși cu forță pedala de accelerație, intră imediat pe benzină. De la 30-40km/h încolo, intră benzina. Din mers nu se simte nici o trecere, în staționare se simte o mică vibrație. La mersul pe electric trebuie să fii atent la pietoni, pentru că s-ar putea să nu audă doar zgomotul pe care îl fac anvelopele pe asfalt.

E destul de bine antifonată pentru oraș și autostrăzi în stare bună. Dacă drumul pe care mergi e praf o să fie zgomot și înăuntru.

Iarna, cu temperaturi între 0 și -10 pornește imediat pe benzină și o să meargă și ceva pe electric.

Nu o să îți cadă chiloții de la accelerație. Nu e o mașină de făcut liniuțe sau de viteză. Chiar face 11 secunde de la 0 la 100km/h. Nu se simt găuri de putere de la 100 la 150km/h. Ajunge și la 170, dar nu asta e ideea.

Consum oraș: iarna în București, 5-7%. Cu tot cu accelerații să prinzi semafoare, stat la semafoare, ambuteiaje, întors seara din Pipera până la Dristor etc. În ambuteiajele în care stai în trafic mai pornește motorul de benzină din când în când ca să mai bage o dușcă la baterie.

Consum autostradă: cu mers între 130 și 150km/h am scos între 6.5 și 7.0%

Am înțeles de la cunoscuți cu aceeași mașină că reușesc să scoată 3-4% în oraș, dar nu știu câtă răbdare au ei în trafic și cât de blânzi sunt cu pedala de accelerație. Poate mai scade după rodaj, poate mai scade pe vreme mai caldă.

Părțile care nu îmi plac :

Bordul are doar un port usb.

Ecranul de la computerul de bord e frumos și cam atât: dacă n-ai navigație e doar un mp3 player sau un gif cu roți și baterii.

Butoanele de la ecran sunt touch și cam greu de nimerit când conduci, generațiile precedente aveau butoane tactile.

Opinii personale :

Partea audio mi se pare jalnică. Poate e ok pentru majoritate și sunt eu elitist, dar se putea mai bine. Zornăie boxele din uși dacă au piesele prea mult bass. E ok în oraș la volum mic, dar când mergi cu viteză și vrei mai mult volum, nu face față. Nu știe să facă seamless track play. Cititul de tag-uri merge din când în când.

Căutând pe net, amplificatorul audio e cam slab, boxele din uși au magneti destul de mici. Mi-e groază că trebuie să stau să îmi caut alt "casetofon" și să schimb boxele din uși. Nici nu știu dacă e posibil așa ceva la reprezentanță ca să mențin garanția mașinii.

Alt lucru ciudat sunt jantele din dotare și anume faptul că nu poți să alegi jante mai mici. La ce nivel de dotare am cerut, am primit jante de 17" și anvelope de 45mm. Probabil ar fi fost mai confortabilă cu jante de 15-16. Doar din perspectiva gropilor de la noi, nu cred că o să ducă o viață lungă.

Navigația costă 1.000€ extra, deși e doar un software de instalat. Cumva mi se pare scump, cumva mă bucur că n-am plătit pentru ea ca apoi să folosesc Google Maps.

Impozitul pentru această mașină, pentru anul 2019 în București: 8 lei.

Ca poluare, mașina e listată cu 79g CO2/KM. Rabla+ îți dă niște bani în plus pentru hibrid (până în 100g CO2/KM), astfel am reușit să recuperez 2.000eur din mașina veche (care acum pe piață se vinde cu 800-1.300EUR). Există și hibride care scot sub 50g CO2/KM (acolo reducerea de rabla este 4-5.000eur, dar și mașinile costă 30.000EUR).

După un mic studiu de piață, la banii ăștia, alte opțiuni de hibrid sunt Toyota C-HR sau Hyundai Ioniq.

Toyota C-HR, care e doar un Auris mai înălțat, cu bord mai urat, claustrofobie pentru locurile din spate și fără 4×4. De Hyundai nu există prea multe informații online.

În concluzie :

Dotările listate în prima parte a articolului mă încântă pentru că înainte n-aveam de nici unele la rablă, iar acum viața mea e mult mai simplă la volan. Mașina e ok, e safe, nu are probleme majore.

Hybridul e un gadget mișto, dar nu merită să fii îngâmfat (smug) din cauza lui. O să salvezi planeta conducând această mașina hybrid ? Probabil că nu. E un început de tehnologie cu foarte multe condiții: dacă ar conduce toată lumea electric/hibride, dacă n-am mai avea scandaluri ca diesel-gate, dacă brusc n-am mai avea mașini vechi pe străzi poate ar fi ceva.

Revenind cu picioarele pe pământ, când te uiți în jurul tău realizezi că n-o să salvezi nimic. Mai sunt ani lumină până la viitorul lipsit de poluare auto. Stații de încărcare pentru mașini electrice, taxare vehicule vechi și poluante, ITP-uri pe bune…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

87 comentarii

  1. Me gusta. Ce fel de cutie automata este, hidraulica sau pilotata? Covorasele de cauciuc sunt oribile. Asa a venit masina?

    Thumb up 8 Thumb down 5
    • E eCVT, principiu putin diferit fata de cutiile de viteze clasice – practic ai “o infinitate” de viteze, asa ca nu simti “cum schimba”.


      Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 0
    • Asa sunt covorasele de cauciuc la toyota. Masina venea doar cu mocheta, asa ca astea de cauciuc au costat extra.

      Thumb up 2 Thumb down 0
  2. Am un model mai vechi pe motorina, am condus și modelul asta dar în afara sistemului hibrid, dpdv al calității interiorului și antifonarii nu a evoluat deloc mașina.
    Astept sa conduc modelul nou cu versiunea 4 de sistem hibrid dar nu îmi pun prea mari speranțe.

    Thumb up 13 Thumb down 4
    • nu stiu dc ti-ai luat negativ, bordul ala arata de parca au furat de la 5 marci diferite si n-au reusit sa se inteleaga ce sa puna in masina asa ca probabil nevasta unuia a avut cuvantul final :?

      Thumb up 20 Thumb down 7
  3. Initial m-am uitat si eu la Auris, facand si un test drive. Pe parcurs insa mi-am schimbat optiunea spre CH-R. Cautam o masina care sa fie proiectata mai recent si cu un aspect care sa arate ok si dupa > 5 ani cat intentionez sa o folosesc. Pe bancheta spate la Auris sa sta cam aiurea pentru ca este inaltata din cauza bateriei. La CH-R bateria este mai spre mijlocul masinii repozitionata. Defapt CH-R foloseste noua platforma Toyota TNGA din 2017, similar Prius. Are geamurile mai mici in spate, insa este mai inalta la interior si cred ca acest lucru compenseaza.

    Thumb up 7 Thumb down 4
  4. Daca ar fi sa cumpar o masina hibrida, 99% as alege o Toyota. Sunt pioneri in domeniu, au cea mai mare experienta in domeniu si primul lor hibrid a fost folosit cu succes ca taxi in anul 2000 in Vancouver, Canada http://vanmag.com/city/vancouver-taxi-driver-worlds-first-hybrid-cabbie/

    Acum 1 an am inchiriat un Ford Fusion (Mondeo in Europa) Titanium Hybrid si impresiile mele sunt cam aceleasi cu ale tale. Desi afara erau in jur de 20C pornea pe benzina, pana pe la 50-60 km mergea pe electric, mi s-a parut mai lent decat o masina pe benzina, pe ecran iti putea arata ce module foloseau electricitatea si care benzina, bateria era in portbagaj si pe o surafata de 2/3 din el ocupa 15-20 cm in inaltime. Pe parcursul a 2000 KM a consumat cam 5.6l/100 fata de 8l/100 km cu cat e creditat acelasi model pe benzina (2l Turbo AWD).

    Problema la un hibrid e diferenta de pret intre modelul hibrid si cel regular. De regula e cam $ 3k intre ele si ia cam 3 ani sa recuperzi diferenta. Ford Fusion Titanium numai pe benzina (2L Turbo AWD) are cam acelasi pret cu hibridul, insa hibridul e mai lent.

    Thumb up 11 Thumb down 1
    • Daca te uiti la Auris la preturile de pe site, e doar vreo 1500 de euro diferenta intre varianta Luna CVT(automata) cu motor 1.6 benzina si Luna Hibrid. Daca vrei sa compari cu varianta manuala da, ies 3000 de euro, dar compari mere cu pere.

      La hibrid mai scazi vreo 500 de euro ecobonusurile si probabil si reducerea din pretul de lista e un pic mai mare (proportionala cu pretul). Deci dai in plus undeva la 800-900 de euro pe motorul hibrid.

      Acum nu stiu cum e motorul ala de 1.6, poate merita daca preferi ceva mai vioi. Acum 3 ani cand am luat eu Auris era disponibil doar un 1.2 destul de lesinat, cu diferenta de pret si mai mica, deci alegerea a fost clara. Practic dupa ce am scazut si bonusurile de la Rabla iesea hibridul gratis, pot considera ca am platit doar taxa de cutie automata.

      Thumb up 5 Thumb down 0
    • Pretul e uriaș la ce oferă. Iar consumul în oraș cam mare pentru o hibridă.E totusi o mașină de clasa mica iar 22.000 e un pret imens.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 34 Thumb down 29
    • E mai lenta datorita tipului de motor folosut pentru hibride. Atkins vs otto

      Thumb up 11 Thumb down 2
    • @Adi: Auris e compacta din categoria golfului. Ala cam cat costa?
      Masini mici la Toyota sunt Aygo si Yaris.

      Thumb up 9 Thumb down 2
  5. Daca am fi carcotasi am spune ca interiorul spatiul din spate tapiteria sunt imprumutate de la skoda fabia. Dar nu suntem carcotasi. Nu ne spune autorul nimic despre speranta de viata a bateriei, cost de inlocuire, ceva defecte (service, manopera) ce apar de obicei la modelele hibride etc


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 13 Thumb down 22
    • “Condusul, după 1.000km parcurși până acum ” => informatiile astea pe care le ceri tu, le gasesti pe net, avand in vedere ca omu a facut doar 1000 km


      Comentariu apreciat. Thumb up 27 Thumb down 2
    • Hai ca iti zic eu, ca am aproape aceiasi masina (tot putini KM, gen 3500). Practic ai 10 ani garantie la baterie/sistem Hybrid. Adica 4 peste cei 6 ani de garantie generala. Ce se intampla peste 10 ani o sa vedem.


      Comentariu apreciat. Thumb up 30 Thumb down 1
    • Pai Costele banuiam ca s-a informat el pe net inainte de a cumpara masina . In cazul in care nu a cumparat-o ca pe o pereche de sandale, o vezi probezi iti place o cumperi pe loc

      Thumb up 3 Thumb down 11
    • Bateria are viata de circa 10 ani. Mai nou se pot inlocui doar celulele “arse”. Daca ai service complet la Toyota primesti o reducere. Daca nu… min 4000 Euro in Europa.

      Thumb up 5 Thumb down 0
    • Bateria e garantata 5 ani. Dupa cei 5 ani, se face un test anual, care costa 200ron (sau ceva de genul) si atata timp cat faci testul asta se extinde garantia. Dar maxim 5 ani de test. Deci daca se strica in primii 10 ani, ti-o schimba Toyota si te costa putin. Daca se strica dupa, e treaba ta.

      Thumb up 9 Thumb down 0
  6. Nu conteaza foarte tare, dar “garda” anvelopei – acel “45” in situatia autorului – reprezinta procent din prima dimensiune (latimea anvelopei), si nu inaltimea absoluta a anvelopei in milimetri. Astfel ca, daca intuiesc bine si anvelopele de pe Aurisul autorului sunt 225/45R17, fiecare anvelopa va avea circa 10cm inaltime.

    Sa o stapanesti sanatos!


    Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 1
    • Ok, mersi de clarificare, nu stiam asta.

      Oricum, tot cred ca mergeau jante mai mici si anvelope mai mari pt gropile de la noi.

      Thumb up 1 Thumb down 2
  7. navigatia e nasoala.In reprezentanta au zis ca se actualizeaza dupa 1 an.Cand mi-au vandut-o ziceau ca de 2 ori pe an.Revizii la 15000 km.consum 5,2 l/km .146 euro prima revizie (In Franta)

    Thumb up 10 Thumb down 1
  8. Mai multe despre interior in timp?
    Eu am făcut un test drive cu auris touring si tot mi s-a părut cam inghesuita inăuntru

    Thumb up 3 Thumb down 0
  9. Lăsând la o parte calitatea materialelor din zona levierului cutiei și acel cesulet digital la care Toyota nu vrea sa renunțe, sistemul hibrid al lui Auris este o varianta excelenta pentru cei care vor consum redus și o alternativa la diesel, dar nu vor sa stea cu teama autonomiei reduse pe care o ai la un plug in hybrid sau ev. Bateria este pe undeva prin portbagaj și nu are “probleme” cum se aberează pe aici. Sunt taxiuri prin Roma cu 300 000km și bateria originala. La hybrid nu este asa solicitata, mai mult ajuta alternatorul și motorul sa nu sustina prea mulți consumatori. Bonusul este e cvt. Sa primești și automata în banii ăștia mi se pare foarte ok. Noua Corolla construita pe platforma tnga – Toyota New Global Architecture) va oferi și varianta de motorizare hibrid cu motor termic de 2 litri pe lângă 1.8 ul actual. O alternativa practica la un diesel, care nu salvează planeta dar care e o propunere convingătoare în clasa ei. Interiorul pentru mine este, doar pe alocuri, o ușoară dezamăgire la capitolul calitate.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  10. Toyota: hats off pentru fiabilitate. Am rămas impresionat de cum s-au comportat două Toyete preț de vreo 180K și 300K km

    Thumb up 13 Thumb down 0
  11. Android Auto sau Apple CarPlay are?

    Thumb up 6 Thumb down 4
  12. Genul de hibird cu care scoți consum foarte mic în oraș. Că nu de fraieri bagă hibride și pe taxi.
    Dacă era TDI și 300k km parcă altfel îți plăcea.

    Thumb up 10 Thumb down 7
    • I-am răspuns lui Iugas și commentul lui nu mai este. Fun. 😬

      Thumb up 7 Thumb down 4
    • Nu mai este commentul, ca mnoah..moderare, desi nu mi se pare ca am exagerat cu ceva.
      Imi placea daca era cu o baterie reincarcabila de la retea. Asa cum e acum mie mi se pare ca e hybrid doar pt. taxe scazute. Nu pare a avea cine stie ce economie de combustibil sau noxe semnificativ scazute sub un euro 6.
      Ps. Nu am avut si nu voi avea diesel vreodata.

      Thumb up 7 Thumb down 4
    • O zice si Cosmin T mai sus, dar cu alte cuvinte

      O alternativa practica la un diesel, care nu salvează planeta dar care e o propunere convingătoare în clasa ei.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  13. Este un pas. Intermediar, până când Elon M va veni cu bateria perfecta: ultracapacitate, produsa ecologic, din materiale ieftine și accesibile. Da până atunci unii au chef să facă ceva. Un pas mic …

    Thumb up 4 Thumb down 15
    • Elon ar face bine sa vina si cu un prelungitor revolutionar pentru astia mai amarati care stam la bloc.


      Comentariu apreciat. Thumb up 44 Thumb down 3
  14. Eu am aproape aceiasi masina (varianta Touring Sports dar aceiasi echipare, tot 2018 – 3400 KM pana acum, chiar si aceiasi culoare) asa ca mai adaug niste comentarii la cele de mai sus:

    Masina vine cu Garantie de 6 ani si 10 ani pentru bateria de la sistemul Hybrid
    Daca o treci in modul “Power” reactioneaza foarte alert cand atingi acceleratia
    Teoretic are Park Assist pentru parcarea laterala – vireaza singura – in doua luni de cand o am nu am folosit niciodata feater-ul asta
    Varianta pe care o am eu (pe care am dat 21K cu tot cu Rabla) are foarte mult spatiu pentru bagaje – peste 510L
    Bateria de 12V e mai mica decat la o masina “clasica” – eu am reusit sa omor complet masina pentru ca am lasat-o 30 de minute cu caldura si farurile pornite in modul “accessory mode” – nu aveam frana apasata cand am apasat pe Power. Am fost salvat de cei de la Toyota Assist desi teoretic puteam sa o resuscitez cu cabluri legate la o alta baterie
    Nu se inchide singura cand nu e cheia in preajma – am stat 24 H cu ea deschisa pentru ca am uitat sa ating manerul portierei ca sa o inchid (e prima mea masina, si chiar m-am obisnuit cu Keyless Entry&Go)
    In spate clar nu e la fel de mult loc ca un Prius desi, cel putin varianta Touring Sports, e vanduta ca un “Prius mai ieftin”
    Am observat ca am cam 5.9% consum atat in oras cat si in afara (mers mixt E85/DN1/A1/A3/Judetene)
    Are Faza lunga automata dar uneori in localitati mai putin iluminate devine imprecisa (vede ceva luminite si nu o aprinde desi nu vin alte masini)


    Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 1
  15. Pur şi simplu nu înţeleg politica de modele şi preţuri Toyota şi Honda in Europa. La atâţia ani de când a început dieselgate nu aduci Camry, Accord şi Corolla, care rup peste tot în lume? Înţeleg că europenii suntem tdi-şti, dar totuşi.

    Thumb up 15 Thumb down 2
    • Auris e fix Corolla. De anul asta reveni si oficial numele in Europa:
      https://www.motoringresearch.com/car-news/toyota-corolla-returns-auris-name-retired/

      Thumb up 1 Thumb down 1
    • Camry hibrid mi se pare ca baga in Europa anul asta. Da, e de cacao ca Toyota nu mai are de ceva timp un sedan mediu/mare la noi. Lexus nu se pune, diferenta la preturi e enorma.

      Thumb up 8 Thumb down 0
    • Se exista si Camry si Corolla. Vezi la ei pe site. Au scos in schimb Avensis (care era cam echivalent cu Camry)

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Accord e Honda si se aduce in Europa.

      Thumb up 0 Thumb down 3
    • în europa camry se vindea și se vinde în RU, UA și MD. Începând cu noua generație, se va comercializa și în țările în care se vindea Avensis, Avensis fiind terminat în 2018, și practic camry umple golul rămas în ofertă.

      în europa se vând ambele forme de corolla.
      sedanul este acelasi dar cu design exterior diferit.
      hatchback-ul este identic dar îi spune Auris.

      Accord-ul în formă europeană a fost terminat recent (deci fără generație nouă) pentru că cerere scăzută de sedanuri

      Thumb up 1 Thumb down 1
  16. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 44 Thumb down 98
  17. Foarte util review. Cum ti-au părut angajații de la dealer? Dau informații corecte? Se poate negocia prețul de lista?

    Thumb up 6 Thumb down 0
    • Pana raspunde autorul, ma mai bag eu putin in seama :-)

      Cand am luat-o eu, in Septembrie/Octombrie, era o promotie direct pe site-ul Toyota la Hybride (Reducere de 10% – de la 25K la 23K, asta fara sa includa reducerea Rabla care a dus pretul la 21K + 400E ticketul Remat) asa ca la dealer nu ma asteptam la mega reduceri. Amuzant insa a fost faptul ca tipul de la Toyota Bucuresti Vest mi-a facut “o oferta” cu 100E peste pretul recomandat. Eu am luat de la Toyota Ploiesti, care mi-au oferit cu 100E sub pretul de pe site + culoare metalizata (teoretic era extra 500E) gratis.

      (apropo de cei de la Toyota Bucuresti Vest, cand am mers la ei, dupa ce mi-au prezentat masina si mi-au dat o carte de vizita mi-au zis ca sincer, in locul meu, ar lua 2000E si ar merge in Vitan sa-si ia o masina de acolo – le-am zis ca am carnet de 2 saptamani)


      Comentariu apreciat. Thumb up 27 Thumb down 2
    • @Gelu ce talent înnăscut pentru vânzări aveau băieții! În loc să te trimită la Vitan, nu mai bine întrebau “n-ați vrea să vedeți și un Lexus?”

      Thumb up 18 Thumb down 1
    • Am luat de la Toyota Nord.
      Initial am sunat sa intreb de un test drive si preturi si nu m-a contactat nimeni 3 zile.

      Apoi am sunat din nou si m-a luat in primire o domnisoara cu care am dus tot procesul de cumparare la capat.

      Cand am luat masina era o oferta pe site care o ducea de la 24000 la 22000 si pentru ca atunci am intrebat de ea, ala a fost pretul final. Din el s-au scazut 2000 rabla, deci totalul de plata pentru mine a fost 20000.

      N-am incercat sa negociez pretul.

      Thumb up 3 Thumb down 1
    • @Gelu: si eu te sfatuiam la fel in locul lor. Cand o sa stergi masina in parcare si o sa ajungi la tinichigiu o sa intelegi ce spun.

      Thumb up 6 Thumb down 1
    • @alex E ok, am casco :-) (plus ca senzorii ajuta pentru ce zici tu). Pana una alta, mi-a lovit-o altcineva in parcare.

      Thumb up 6 Thumb down 1
  18. Daca esti din Bucuresti poti sa iti iei o legitimatie sa parchezi gratuit (inlcusiv in parcarile alea din centru cu 10 lei ora):
    http://www.aspmb.ro/Parcaje/viniete1.pdf

    Thumb up 16 Thumb down 0
  19. Aia care vor sa salveze planeta sunt bogatanii care isi cumpara cate o masina ca asta si o folosesc din an in paste la vreun eveniment unde e si presa prezenta pt imagine. Restul vor sa salveze in primul rand propriul portofel. Nu ca ar fi ceva rau in asta dat hai sa nu ne mai cacam pe noi gratuit!


    Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 2
  20. Masina asiatica, de clasa mica, zgomotoasa la interior, si suspensii facute pentru drumuri ca in palma. Sistemul audio este probabil facut de aceeasi firma ca cea care furnizeaza si pentru Hyundai, adica e basic, si low performance.
    Nu te mai stresa cu pierdutul garantiei. Ia-ti ceva cu Android Auto/Apple car, si instaleaza la o firma autorizata, care sa stie si sa-ti adapteze ca sa mearga comenzile de pe volan.
    Sper din tot sufletul ca la banii aia ai suspensie independenta pe spate.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 20 Thumb down 24
    • Are suspensie independenta pe spate.
      Aparent “casetofoanele” cu android apple care ar putea fi montate pe Auris sunt cu comenzi de volan printr-o mufa standard. Cautarile continua :D

      Thumb up 1 Thumb down 1
    • @zoso – vai ce urat e sistemul ala multimedia recomandat de tine, si pretul e pe masura

      eu am cumparat via China (aveau depozit in europa) si cu 300 E + 170 Ron montarea (am fost la toyota pt o Corolla) am cumparat un quad core cu 3 Gb ram si android 7. nu se compara tehnic cu ce ai recomandat tu dar se imbina perfect cu masina si isi facea treaba decent radio/navigatie (waze/here/g maps). cand incerc sa le combin sa las un youtube deschis si navigatia incep sa apara probleme pentru ca procesorul e de clasa unui telefon mediu de prin 2012, dar daca vreau radio + waze merge absolut perfect (in 2 ani de cand folosesc solutia asta am avut fix 3 blocari )

      Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Sunt fan cutie CVT si de asemenea Toyota. Dar cu parere de rau si-au cam luat-o in cap. Primul Prius a fost scos in 1997. Au tehnologia hibrid de 21 de ani si ei vand acceasi masina, acelasi interior anost, aceleasi plastice dure. Se bazeaza pe faptul ca toata lumea stie masinile lor ca si fiabile. In anul 2018 ei au la vanzare aceleasi motoare pe Corolla ca in 2008. 1.4 de 90-100 de cai si 1.6 de 130 de cai. Tot legat de japoneze aveam aceeasi problema si cu Honda. Au tinut aceleasi motoare pe Civic cat a tinut Opel motoarele de `Isuzu (alea 1.7 diesel). Abia anul asta Honda si-au mai revenit cu 1.5 ala de 180 de cai(nu stiu cat e de fiabil dar macar e o schimbare) si pretul e cat de cat ok. Legat de Toyota din articol consider ca un pret decent pentru ea, la cum este descrisa de autor, e undeva pe la 18.000. E o masina decenta si care nu ar trebui sa te lase la greu. Si daca te lasa garantia mi se pare destul de mare cat sa nu iti faci griji. Sa o folositi cu placere.

    Thumb up 7 Thumb down 6
    • man, motoarele de 1.8 și 2.0 sunt foarte bune și foarte fiabile. de ce să te complici cu motoare noi, când e de ajuns să le mai iei la pilă pe astea pe care le ai? de ce să faci 1.4 turbo? pentru că ăsta e viitorul? spoiler, nu e. viitorul e “mișcarea mașinii electric” + “trecerea pe benzină”.

    • Ți-ai răspuns singur. La alea cu motoare “ca în 2008” nimeni nu spune “nu știu cât e de fiabil”. Nu poți pune în aceeași găleată tehnologie dovedită în timp și alta care nu a trecut testul anilor. Și aici vine decizia de marketing. Cui te adresezi, care e publicul tău, cine îți sunt clienții? Vinzi unora care nu vor să se aștepte la surprize, să nu facă drumuri la service, mai ales când ai n oameni care încă visează la mașini “care nu au moarte” și îți umplu capul cu legende despre mașini care au făcut milioane de km și Mercedesuri “cap de cal”? Sau vinzi unora care vor să aibă mereu cea mai nouă tehnologie, dar care riscă să aibă probleme majore și să te înjure non-stop (și nu doar mecanice, bug-urile de soft sunt tot mai prezente)? Dileme, dileme, noroc că inginerii și managerii din industrie nu sunt comentatori pe bloguri.

      Thumb up 14 Thumb down 1
    • Scuze. Nu am zis că nu sunt fiabile. Mă deranjează faptul că sunt puturoase și la capitolul asta nu au inovat nimic. Și până la urmă nici la hibrid nu au făcut mare lucru în plus față de atunci când au apărut.

      Thumb up 2 Thumb down 5
    • Inainte am avut un Opel Astra G cu motor diesel facut de isuzu, asa ca.. heh.
      Intradevar, bun motor, dar cadea restul masinii si tot trebuia sa bag bani in ea ( 2-3-4 sute de eur in fiecare an).

      Si-or fi luat-o in cap, dar Toyota vinde cel mai mult global : probabil functioneaza chestia asta cu pasi mici si siguri.

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • 2,4 milioane mașini în america
      300.000 camry
      300.000 corolla.
      400.000 rav4
      https://www.best-selling-cars.com/brands/2018-full-year-usa-toyota-north-america-and-lexus-sales/

  22. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 5 Thumb down 30
    • spune nu limbajului de lemn al jurnaliștilor auto!

    • Pentru romgleza apasati tasta 1

      Thumb up 17 Thumb down 4
    • Și cam ce panoramă vezi tu când te uiți de pe locul din spate prin tavanul de sticlă, că pentru șofer și copilot e cam incomod să stea cu gâturile sucite? Blocurile gri care arată ca o sorcovă molestată de Anul Nou și abandonată? Chiloți puși la uscat pe balcoane?

      Thumb up 14 Thumb down 8
    • Initial am vrut sa scriu tabla invizibila.

      Spor la citit presa auto consacrata cu reviewuri pozitive.

      Thumb up 7 Thumb down 3
    • ce de critici, si nici nu m-am luat de faptul ca nu poti incepe o propozitie fara inutilul “ca” sau de constructii literar-artistice gen “rularea se face dintr-un motor” :) Adica toata lumea intelege dar tot gresit e.

      Thumb up 3 Thumb down 1
    • e cam cea mai inutilă dotare existentă pe utilaje

      Thumb up 0 Thumb down 3
  23. E o masina onesta cu care te deplasezi in siguranta la costuri apropiate de un diesel.

    Thumb up 10 Thumb down 3
  24. Foarte misto masina, mi-a placut mult dintotdeauna. Atata doar ca la cei 1.95 metri ai mei, pur si simplu nu incap pe locul soferului.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  25. Vin cu o completare legata de fiabilitatea hibridelor Toyota, dupa o experienta de 8 ani, 5 masini detinute si 290k km condusi de mine + nevasta.

    Masinile astea sunt tancuri din punctul de vedere al fiabilitatii. Pur si simplu refuza sa se strice, iar daca totusi si strica defectiunile sunt minore. In tot acest interval SINGURELE defectiuni ce au aparut sunt:
    – rulment roata (Lexus RX400h)
    – senzor deschidere usa sofer (Prius Gen2)
    – toba sparta de la rugina si sudata (Prius Gen2)
    – reparat stergator ce nu mai mergea (Prius Gen2)

    Priusul asta ce tot apare mai sus il am de la 90k km si acum are 230k km si merge ca in ziua cand l-am luat.

    Ca un bonus, schimbi placute de frana si discuri mult mai rar ca la o masina normala, pentru ca daca franezi usor masina incetineste din motorul electric care genereaza energie si abia la oprire intra placutele.


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 2
  26. mi se pare că bordul arată super urât

    Thumb up 15 Thumb down 2
  27. hibrid fara incarcare, beah….

    Thumb up 6 Thumb down 15
  28. Cu riscul sa imi iau minusuri si injuraturi… toyota sunt masini fiabile, cu consum decent la hybride, dar nu spectaculos. Interioarele mi se par urate, materiale de proasta calitate, sistemele de sonorizare sunt proaste, display-urile de proasta calitate… cutiile automate sunt ok. Daaar, nu poate fi vorba de “placerea de a conduce”. Te duc din punctul a in b si cam atat… designul exterior, mai ales la modelele noi, este discutabil. Parerea mea este ca se vor demoda repede…

    Thumb up 7 Thumb down 1
  29. din punct de vedere estetic, exteriorul utilajului este meh, iar la interior bordul pare preluat de la o dubă veche și ciopârțit astfel încât să încapă.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  30. Multumesc! astept review-ul acesta de cand a apartu avalansa de masni pe zoso. Am fost si eu prin septembrie la un auris drive test si o sa incerc anul acesta sa iau un combi second :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. hibridul, ca si electrica, este over-rated. no ofense dar masina asta este incredibil de urata – la interior mai ales – spartan in stil sicriu – damn – la 20-22 k eur mi se pare incalificabil.dar ma rog, pt mine estetica la interior conteaza 70% fata de estetica exterioara doar 30% – si asta pt ca eu stau inauntru si trebuie sa-mi placa mie de unde voi sta eu – de afara o vad putin pana urc in ea, ce cred ceilalti ma lasa rece. orisicat – la consumul ala poluex mai putin eu cu 1.6 hdi si consum in oras de 5.7 % si 4% in afara.dap, diesel. ca sa nu vorbim de cata poluare produce crearea unei baterii electrice.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  32. Gasesti si despre Ioniq informatii online. Uite un review in 5 parti (aproape 3 ore in total), in limba romana: https://www.youtube.com/watch?v=dZn6J871voY

    Thumb up 1 Thumb down 0
  33. Viata e prea scurta ca sa conduci asa ceva.Am avut un auris la fel, dar 1,4 diesel, ca masina de servici. Oribila, dar sa mai si dau bani pe ea.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. Salut,
    Faceti-mi mie o recomandare intre auris touring hibrid si corollo 1.6 sedan.

    Multumesc, Emil

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.