Pentru dl. Țiriac și Țiriac Auto Rulate

 

În interviul de mai sus, dl. Ion Țiriac se plânge de scăderea pieței auto, care a căzut rău de tot pentru unele dintre mărcile pe care dumnealui le reprezintă în România (Mercedes, Jeep, Jaguar). Și pentru că asta nu era de ajuns, s-a trezit pe cap cu o ditai flota de mașini second hand de care nu poate scăpa. Pentru că sunt un băiat simpatic și un fan al nurorii sale, îi ofer câteva idei pe tema asta:

  • da, e nasol să te trezești cu un ditai parcul de mașini recuperat de la rău platnici, dar nu e un capăt de lume. problema nu e asta. problema e că mașinile alea sunt jalnice și scumpe. un băiat deștept le-ar fi băgat în service, le-ar fi făcut bec din toate punctele de vedere și abia apoi le-ar fi scos la vânzare. toți oamenii care au vizitat parcul Țiriac Auto Rulate au spus același lucru: mașinile nu merită banii ceruți pe ele, pentru că arată dezastruos.
  • scosul la vânzare. nu e de ajuns să ai un site de doi lei unde să ai mașinile, trebuie sa fie și un site cât de cât acceptabil ca funcționalități. oamenii de la TBI sau NEW KOPEL pun din când în când mașinile pe AutoVit, că nu costă atât de mult și e cel mai mare târg auto online. da, e nasol să fii nevoit să alergi după clienți, era mai bine când veneau ei la tine și tu îi tratai cu superioritate.
  • de ce prețurile sunt fie în lei, fie în euro? pe bune? și da, toate prețurile trebuie date în jos cu 1.000€ ca mașinile să devină atractive.

Da, știu, e mai mișto să le vinzi o mașină și să nu îți pese de nimic după aceea. La naiba, Porsche România își băteau joc de clienții veniți la service la mare artă, și n-au murit. Dar vremurile se schimbă și clienții nu dispar, ba chiar se întorc să îți bată obrazul. Și nu, SUV-urile Hyundai nu sunt o mașină dezirabilă după 4 ani, nici măcar la jumătate de preț.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

24 comentarii

  1. Eu nu inteleg cum poti rula ditamai businessurile si sa nu apelezi la servicii de genul “clienti misteriosi”. Nu neaparat la o firma, ci la o cunostinta, un prieten, o ruda mai indepartata.

    Asa afli si tu cum e tratat un client care nu a fost vazut in compania ta sau a unui anturaj cu bani, sa vezi cat de egal este tratat sau servit.

    00
  2. Să vezi ce jale e în service-urile Ford (și Hyundai) ale lui Țiriac. Aceiași șpăgari, aceeași atitudine împuțită față de client. Mă rog, cam așa este pe la toate reprezentanțele de la noi, știu, dar patronii lor parcă nu ies la TV să se plângă că “viața este trist”.

    00
  3. In parcul de la Tiriac ajung si masini de la alte firme de leasing. Pe cand lucram la una dintre aceste firme de leasing aveam la tiriac vreo 40 de masini. Strategia lor era simpla, luau masinile de la noi, puneau minim 2000 in plus la pret si asteptau… Din cate imi aduc aminte nu au vandut nicio masina. Chiar de intrebau clientii de ce pe site-ul nostru apar masini care sunt la tiriac dar cu pret mult mai mare acolo.

    Nici firma unde lucram eu nu baga bani in masinile recuperate, le vindeau asa cum le recuperau. Am trimis chiar si la un targ auto din Germania vreo 8 trailere full si s-au dat toate( habar nu am daca s-au intors toate in tara cumparate de samsari:))))

    10
  4. Vezi, boss, că Jeep nu mai e demult la Țiriac, e la AutoItalia. Mercedes-Benz are reprezentață oficială (Casa auto e doar dealer). La ȚiriacAuto au rămas Jaguar/Land Rover, Mitsubishi și Hyundai (la nivel de importator ;)
    Sunt cu ochii pe tine. Vezi de ce ziceam că e bine să cunoști piața…

    00
  5. Nu e bine sa te bucuri de raul altuia, dar in ceea ce priveste Porsche România – divizia de Service, vestea ca au probleme m-ar face sa juisez, asta daca as fi femeie.
    Imi cer scuze pentru termenul folosit, insa cand ma gandesc cum atunci cand masina era in garantie, OBLIGATORIU trebuia sa-mi fac reviziile la ei, platind triplu decat in alta parte, deoarece stim cu totii, daca capacul de la bidonul de 4 l cu ulei nu este deschis de un specialist, se poate altera uleiul si apoi distruge motorul , iar filtrele de polen daca nu sunt puse de un meserias de la Porsche România, se poate duce naibii distrIbutia si se pierde garantia.
    Apoi trebuia sa ca pentru o revizie anuala, adica schimb ulei, filtre si pus computerul pe ea de verificare, adica treaba de max 40-60 de minute, sa vin la 9 dimineata cu masina, sa o las la ei si sa ma intorc pe la 5-6 sa o iau.
    Cu toata dragostea le urez sa aiba parte de ce le doresc eu !

    00
  6. Clientul trebuie sa fie in centrul oricarei activitati de comert, cand te dai rotund, inevitabil, iti cam tai craca de sub picioare, banii sunt in buzunarele lor, trebuie sa-i meriti

    00
  7. Cica iti garanteaza ca masinile nu au avut probleme si ofera garantie pentru ele. Dar tot scumpe ramin pentru niste masini de care trebuie sa scapi pentru a recupera ceva restante. Ei vor sa si cistige si atunci trag de timp. Semnalele de genul o singura masina noua cumparata intr-un judet intr-o luna se cunosc dar nu inseamna nimic pentru el.
    Mai trec pe la Otopeni din cind in cind. Preturi nesimtite la multe masini. Plus ca la unele vezi clar ca au fost busite si reparate cam in graba.

    00
  8. Au multe lipsuri cei de la Tiriac Auto (tot grupul, nu doar rulate): totul se reduce la jumulirea clientului. La ei orice consumabil (ulei, antigel, apa distilata, lichid parbriz, filtru, placute frana) costa de 3-5 ori cat la magazin si este exact acelasi reper. Ca sa nu pierzi garantia, esti legat de ei si asa o revizie ajunge la 2500 lei. Si timpii de manopera sunt total nesimtiti. Citez din deviz: resetare interval de service: 0,5 h (x 198 lei / h). Aceasta fiind o operatiune de 30 s, realizata printr-o combinatie de taste si/sau clickuri.

    La ei cursul euro e neaparat cursul de vanzare la ING Bank (stiu ei de ce, e cel mai mare) si multe alte moduri de jumulire care iti lasa un gust amar.

    10
  9. Ha, ha, de aia nu vinde el, pentru ca nu se baga statul sa-l ajute. Ce tupeu are! Asa afaceristi grozavi, sa tot ai. Nu s-a gandit ca nu vinde pentru ca nu baga niciun ban in promovare, zgarcitul, asta nu i-a venit in minte.

    00
  10. Poate ca nu poate factura mai putin de 0.5h…in alta ordine de idei, stiu un baiat care repara/softa gps-uri care avea pret standard 100 lei si nu ducea lipsa de clienti. O data mi-a povestit ca a trebuit doar sa apese pe butonul de resetare la un gps si pentru asta tot 100 lei a cerut. Ideea e ca el stie ceva, iar clientul nu. Pentru asta isi incaseaza banii. Sigur ca exista altii e piata mai ieftini, dar daca nu stii de unde sa ii iei, asta e!

    00
  11. Porsche România îşi bătea joc şi de cei care nu-i erau clienţi. Pe mine ani de zile m-au sâcâit cu sms-uri de la Porsche Leasing şi telefoane de la ceva firme de piar. Ba că mi s-a emis o factură de leasing, ba una de asigurări, de casco, de pizdoiul măsii, ba mă sunau ăia de la piar să mă întrebe cât de satisfăcut am fost la ultima vizită la ceva service Audi. Degeaba le spuneam de fiecare dată să mă lase în pace că nu am şi nici n-am avut vreodată contact cu ei, nu am nici Audi şi nu mai vreau să aud de ei niciodată. Piarul avea versuri pregătite pentru astfel de ocazii, minciuni frumoase că se rezolvă. Cei de la Porsche Leasing mai nesimţiţi, cică dacă ei au numărul acesta în sistem, nu pot să facă nimic.

    De abia au încetat mesajele de la Porsche Leasing, probabil a expirat contractul, au început altele de la Raiffeisen Bank. Ba că îmi e rata scadentă, ba că mă dau la biroul de credit. O bancă cu care iarăşi nu am avut vreodată de-a face. Deocamdată situaţia pare la fel, promisiuni dar mesajele continuă să sosească. O să mai încerc odată, apoi luăm la rând autorităţile.

    Şi nu sunt singurii. M-au sunat de mai multe ori nişte recuperatori de la Vodafone. Altă companie cu care n-am avut contract niciodată. Am numărul actual de telefon de ceva ani, era cartelă pe Vodafone dar după ceva timp l-am portat pe Digi, fiind mai potrivit cu nevoile mele de altfel restrânse. Acum mă sună recuperatorii că cică unul din proprietarii anteriori ai numărului ar fi avut ceva datorii şi să le spun eu unde-l pot găsi.

    00
  12. @cartuse, au pe deviz si operatiuni mai scurte, cum ar fi completat lichid parbriz, 20 min. Si asta oricum dureaza mai mult decat resetare interval, cam 2-3 minute. Si n-ai retinut ca era vorba de revizie periodica (obligatorie, in garantie), asa ca resetare interval cam intra in ce trebuie sa faca, dar la ei costa extra.

    Si nu ma duc la “meseriasi” care fac si ei un ban, ci la ditai service autorizat de producator. Ma astept sa nu umble cu tepe ieftine la timpii de lucru.

    Si confirm si eu ca o revizie periodica la TA dureaza de dimineata pana seara. Ca sa nu ti se para aiurea devizul pentru 2-3 ore reale de lucru, mai mare decat salariul mediu pe economie.

    00
  13. Experienta recenta la Porsche bucuresti nord: burduful unei planetare scapa ulei, seful de service incearca sa ma convinga ca e ceva normal, dupa ce la prima vizita m-au trimis la plimbare spunandu-mi ca masina e ok, si sa revin dupa 1000km. La revenire imi spun ca nu mai am garantie. In fine dupa 3 zile s-au convins ca mai am garantie si trebuie sa revin a 3 a oara sa rezolve o problema de cacat

    00
  14. Da-i dracu’, la masini au cel putin 70% profit producatorii. Stiu cat profit au cei care fac piese de schimb si acela e inca mic fata de cat au producatorii originali.

    00
  15. eu am avut o ‘interactiune’ cu cei de la service. tupeul si nesimtirea de la tiriac service m-au lasat masca. Si cu o gaura in portofel. Pentr o operatie ce trebuia facuta pe garantie. Nu vreau sa fiu rautacios dar in ziua in care tiriac service o sa cada am sa dau de baut. De ce? uite asa.

    01
  16. Am luat de la rulate o masina in ianuarie. Jumatate din parcul de atunci de masini erau pregatite foarte bine, cealalta jumatate asa si asa. Am facut la ei revizie in aceeasi zi (ulei, filtru ulei si de aer), a durat o ora.
    La cumparare am negociat 500 de euro la plata cash.
    Mi s-au parut profesionisti si de treaba.

    00
  17. @Sakura: Eu am patit ceva asemanator, mi-au dat dobitocii de la RDS un numar de fix care mai fusese alocat in trecut. Ma sunau recuperatorii la 3 dimineata sa ma intrebe daca pot dormi linistit cand stiu ca am datorii.
    Desi ii dusesem contractul meu de telefonie in original unui director local amenintarile telefonice n-au incetat. A fost nevoie sa ma comport ca un tigan scapat din pestera ca sa fiu luat in seama.

    10
  18. @Florin : si de ce sunt cei de la RCS dobitoci ? daca iti dadeau numarul lui Capatos era mai bine ? trebuiau sa se intereseze intai de abonat? sa angajeze un detectiv particular sa vada cine a detinut numarul inainte si ce probleme are acela? lol

    00
  19. NOU
    #20

    Buna ziua.. Tot caut unde sa scriu ceva de TIRIAC SI COMPANIILE LUI!!
    De o saptamana incerc sa vorbescla TITRIAC AUTO BUCURESTI/, las mesaje , pentru ca vreau sa achizitionez un Jaguar F-PACE, nimeni nu ma baga in seamaa
    Le merge foarte bine, cred . Il admiram pe TIRIAC pana acum, dar se pare ca nu are nevoie de nimic , doar sa-si bata joc de romani. Sunt clienta de 20 ani AUDI , si vroiam sa incerc si altceva, dar se pare ca nu are nevoie Tiriac de vanzari. De ce nu ma lasa pe mine sa deschid sa fiu dealer Jaguar?

    10
  20. La ce probleme am eu cu gagiul asta de tiriac (cu ” t ” mic)pe la service-urile lui….nu e de-a mai discuta ca sa nu-mi fac nervi;pur si simplu incerc sa uit.
    Ca sa simplificam ,eu in viata mea si cat o sa traiesc eu nu mai calc la service-urile lui din Brasov.PUNCT!!!
    Nu recomand sub nici o forma a se face nimic la el,nici mecanica nici vopsitorie.
    Nu inseamna ca altii sunt mai buni,dar aici este de a evita.

    00
  21. NOU
    #22

    Am dus la service-ul Tiriac Auto – Hyundai de pe Expozitiei un Jeep Compass din 2007, importat tot de ei. Se implineste o luna de zile de cand masina e la ei, si intercoolerul pe care au promis ca il aprovizioneaza in 6-8 zile nu a ajuns nici pana acum. Cel care a receptionat masina nu raspunde la telefon, sau imi respinge apelul. Costul estimat al reparatiei, indicat telefonic, este de circa 1500euro, la care nu am comentat. Nu exista nicio sectiune de reclamatii pe site-ul lor. Voi cum ati proceda in locul meu? Multumesc.

    00
  22. Am achiziționat de la Tiriac Auto din Expoziției un Hyunday i20 NOU, anul 2017, si am avut prima revizie gratuită inclusă (din negocierea cu aceatia).
    M-am programat cu o saptamana inainte de a merge la revizie.
    Ca sa ma pot programa a fost nevoie sa sun de doua ori.
    Mi s-a raspuns cu superioritate si chiar deranjat ca am mai sunat inca o data, dupa 2-3 ore de așteptare.
    Dupa 4-5 ore ore de așteptare, au reușit sa ma programeze!
    Practic, revizia a presupus schimbarea filtrului de ulei, de polen, schimbul uleiului de motor si a lichidului de frâna.
    Revizia telefonic mi-au spus ca durează pana la o ora si jumatete si a durat 5 ore!! Se poate verifica cand a s-a intrat cu masina si cand s-a ieșit.
    Nu va recomand sa mergeti la Țiriac Auto!!!
    Nu se respecta programarile, nu poti vedea cand este reparata masina, revizia dureaza 5 ore!! desi exista programare!!

    00
  23. Fugiti de Service-ul Tiriac Auto din bulevardul Expozitiei din Bucuresti- sunt talhari la drumul mare, iti inventeaza defecte, iti scot fise de la diverse echipamente, risti sa nu mai ai masina intreaga niciodata si iti factureaza 5-6lucrari inexistente
    Am dus masina la Service-ul Tiriac Auto din bulevardul Expozitiei din Bucuresti cu o mica problema la Selectorul de viteze care functiona cu intermitente. Bineinteles ca nu au reparat nimic si au indicat schimbarea cu totul, peste 1000 euro + manopera. A durat mai mult de 4 saptamani iar dupa ce au facut 5-6 teste si au zis ca totul e perfect, iar dupa ce am platit tot si am vrut sa plec cu masina, s-au aprins toti martorii de pericole, plus scoaterea din functiune a ESP, TSE cu alarma majora pe bord. M-am intors la ei si mi-au zis ca din cauza ploii a intrat apa, s-au ars senzorii gravitationali si ma costa 1000 de euro sa repare asta. Am luat masina, am dus-o la un alt service care a descoperit ca oamenii scosesera fisele de la senzorii gravitationali si pusesera apa cu sticla in materialul textil din podea. Au uscat podeaua, au conectat senzorii si in 1 ora masina era perfect functionala- un cost de 300 de lei. Acum astept sa vad daca mi-au mai deconectat si altceva sau ce piese au luat din ea. Sunt socat.
    Se pare ca domnii isi fac target-urile in aceasta maniera. E mai rau ca in Ferentari, te fura pe fata cu nesimtire. Acesti oameni trebuiesc acuzati de talharie, de distrugere de bunuri, sunt hoti la drumul mare. Rusine, rusine mare pentru o firma cu asa maniere- numele angajatilor Ionut Voicu si sef service Cristi.
    Talhari!!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.