Text (2019)

Ce spuneam cu câteva articole în urmă este valabil nu doar pentru oamenii ocupați, ci și pentru oameni al căror business este onlineul (creatori de conținut, bloggeri, vloggeri, oameni de agenție, agenții de online, de media, de piar și de desigg și tot ce vă mai trece prin minte): foarte mulți ignoră să își pună în ordine prezența online.

Nu îmi mai bat gura cu metode de a face asta, prea puțini citesc blogul ăsta, prea puțini înțeleg ce spun și prea puțini vor să facă ceva. Am început să vând analize de gen pentru că mi-e mai simplu, 2 clienți pe lună pun niște coaste pe grătar.

Dar, pentru cei interesați, vreau să vă arăt un grafic simplu: canalele de trafic pentru acest blog.

201901313831165959

Facebook (social) este la 7% de cel puțin cinci ani. Pagina de FB nu e afișată pe blog, dau share acolo când îmi aduc aminte, nu bag nici un ban și asta se vede.

Traficul din Google (cu verde) a crescut în ultimii doi ani de la 21% la 30%, fără să fac nimic în perioada asta. 10% trafic în plus pe an fără să fac nimic. Pe lângă 10% creștere naturală yoy. Pentru că, așa cum zice Andrei și așa cum o dovedesc și vânzările de cărți, textul încă e bun și căutat.

Care e lecția: textul încă se caută, dar oamenii sunt ocupați să se plângă sau să caute soluții pentru a crește canalele de distribuire a textului (Facebook de obicei) în loc să optimizeze forma în care e prezentat, dar și textul însuși. Și e atât de simplu, și se face o singură dată, și rezultatele dăinuiesc peste ani. Dar nu poți să vinzi așa ceva când toată lumea vorbește doar de Facebook, Youtube, Instagram, Tik Tok și alte canale prin care să redirecteze trafic către site-uri nu tocmai puse la punct.

Alte articole pe tema asta: Facebook nu mai trimite trafic, Branduri și bloguri în 2019, Bloggingul moare și în 2019.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

14 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 2265
  2. Fuck logic:
    Traficul din Google (cu verde) a crescut în ultimii doi ani de la 21% la 30%, fără să fac nimic în perioada asta. 10% trafic în plus ->pe an<- fără să fac nimic.


    Comentariu apreciat.423
    • Mbine, nu e chiar fara sa faca nimic. Pt ca bo$$ scrie zilnic ori pune guest posts. Adica work ethic. Normal daca vaslesti in fiecare zi sa se vada ceva, nu?

      223
    • da, aia au intrat din greseala din google, au citit doua comentarii si au iesit. n-au mai intrat vreodata… trafic care conteaza :))

      175
    • Sincer, acest blog e unul din puținele pe care le citesc. Calitate. Și asta se vede.
      Îmi place să-mi încep dimineața cu o doză de știrile zilei.

    • Cred ca se referea la faptul ca primeste cu 10% mai mult trafic de pe google acum comparativ cu acum doi ani si treaba asta se mentine constanta in fiecare an, nu ca are o crestere de 10% pe an care se cumuleaza.

      33
  3. facebook nu a fost niciodata ceva serios in materie de “text”. acolo e ca si la cancan trebuie sa ai un titlu cat mai click bait ca mai toti doar cu titlul raman si dau share si like-uri. vezi cazul moise guran…
    facebook a fost -este – va fi o mizerie

    188
  4. Eu m-am lăsat de Facebook cand au început sa-si facă cont toate mătușile de la țară și îmi comentau la fiecare poza din concediu asa ca le-am dat block, mi-am filtrat lista de prieteni la vreo 200 si contul este private.
    Nu am reușit sa renunț de tot, de când cu #rezist cam de acolo îmi iau știrile politice, urmăresc vreo 10 persoane din presa scrisa care au câteva postări zilnice legate de economie si ce prostii mai face PSD, postări cu explicații si grafice pentru tot afonul in ale inflației.
    In rest am Instagram sa urmăresc fotografi talentati, destinatii de concedii, modele gen anyarayne si cateva conturi cu pisici, câini si vagaboante, restaurante dar asta este alta mâncare de pește.


    Comentariu indecis. Tu ce zici?1124
  5. Pe facebook trebuie sa pui titlul share masiv!!!

    121

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.