Tehnologie spațială în București: garduri pentru linia de tramvai!!!

Un reportaj complet halucinant: timpul dintr-un capăt în altul al unui tramvai s-a redus la jumătate după ce primăria a cheltuit 300.000€ și a pus niște garduri de fier ca să nu mai ocupe șoferii linia de tramvai. Pentru că Bucureștiul e capitala secolului trecut.

Și da, asta trebuie făcut la toate liniile, în locul stâlpișorilor ălora mizerabili de plastic. Reduci timpul la jumătate și șoferii care se înghesuie și se plâng că stau în înghesuială vor prinde și ei din zbor poveștile de la birou.

Ce ai făcut, Costele, ai mers pe jos 500 metri și ai luat tramvaiul și ai ajuns la muncă în 20 de minute în loc de o oră și 10? Ce tare! Eu fac azi plinul a doua oară pe luna asta, dar măcar stau jos și ascult ce muzică vreau la mine în mașină. Hai că ne mai auzim, mă duc să termin treaba, că rata nu se plătește singură.

Și după jumătate de an, vor începe să își facă singuri calcule.

Oricum, imaginile astea sunt pur și simplu adorabile. Uitați-vă la ei cum stau cuminți și resemnați!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. Sa zicem ca este Ok ce au facut, soferii din bucuresti nu pot fi educati altfel, dar acum ar trebui la capatul tramvaiului (la europa) sa faca o parcare mare (eventual un bloc) pentru navetisti.
    Probema cu gardul asta o sa fie iarna cand din 2 benzi de circulatie o sa devina una.
    Mai bine puneau https://betak.ro/ro/parapet-conform-sr-en-1948.html astia mai preiau din efort

    00
  2. O soluție simplă, ieftină, ce are efectul scontat. Gardurile sunt necesare și pentru linia 1 de tramvai. E aberant să vezi cum 300 de oameni stau înghesuiți într-un tramvai ce așteaptă după cu cocalar ce și-a luat jip și blochează linia.

    00
    • Problema e și că stau înghesuiți. De asta nu renunță nimeni la mașini, că nu ai cum să mergi în așa hal.

      00
    • 300 oameni într-un tramvai x 15 tramvaie x 6 ore = 4500 x 6 = 27.000 de călătorii

      unde am considerat:
      x15 tramvaie pentru că blocarea liniei nu afectează doar un singur tramvai ci ritmul de circulație pentru toate tramvaiele de pe linia respectivă – aici am presupus că 15 tramvaie (nu neapărat cu același număr de traseu) folosesc segmentul de linie blocat.

      x6 ore pentru că perturbarea ritmului de circulație cauzată de un singur cocalar nu se poate remedia instant și durează ore bune re-intrarea în graficul normal de circulație – de multe ori se „remediază” doar la încheierea programului de circulație la ora ~23 seara.

      iar dacă luăm în considerare și
      http://romanialibera.ro/social/biletul-unic-ratbmetrorex-costa-5-lei-si-este-valabil-doar-o-ora-700329

      27000 x 5 lei = 135 000 lei daune provocate de un singur cocalar ce decide să blocheze o linie de tramvai.

      00
  3. Welcome in the third century!
    So simple, so great!

    00
  4. Hai ca nu mai e mult pana la autostrazile suspendate subteran ale lui Oprescu. Dar oare 300.000 nu e cam multisor pentru niste garduri?

    Vali, ai pus de doua ori codul de embed pentru ytb.

    00
  5. juma din ei au doar un surub in asfalt. Cineva a vazut o oportunitate acolo.

    00
    • Prietene, exagerezi aiurea. Patru suruburi serioase pe picior de gard. Stau in zona si bat colentina si mosilor si pe jos ai cu masina. Cand nu o sa mai puta in 21 si 66 ma urc si in ratb.

      00
  6. Cred ca am numarat 5 sau 6 autobuze (din care vreo 2 troleibuze) care stateau in aceeasi coloana cu masinile. N-ar fi o idee buna sa permita si autobuzelor macar accesul pe portiunea ingradita? Cred ca ar ajuta si mai mult transportul in comun.

    00
  7. Da, dar cine plangea in pumni aseara pe Trafictube (Facebook) ca Firea le-a luat jucaria? Majoritatea.
    Parca avea Timberlache o melodie potrivita pentru context, dar nu mai stiu cum ii zicea. Aaa…cry me a river.

    00
  8. Boss soseaua aia nenorocita este una dintre cele mai importante iesiri din Bucuresti. Tramvaiul nu ar avea ce cauta pe acolo. Deserveste mizeria aia de talcioc si cam atat. Plus ca mai exista si autobuze care au cam acelasi traseu.

    00
    • Pe lângă „talciocul” ăla, mai deservește și unul dintre cele mai mari cartiere din București.

      00
    • Soseaua aia nenorocita se numeste Colentina, si poarta numele cartierului pe care-l strabate, unul din cele mai mari din Bucuresti. Faptul ca TU o folosesti strict pentru a iesi din oras, nu inseamna ca cele cateva sute de mii de suflete care chiar locuiesc acolo nu au dreptul la transport in comun civilizat.

      00
    • Până la talcioc sunt mii de apartamente si case. Intr-un tramvai intră 300 de persoane. In autobuz 80.
      Cu puțin efort ar putea înființa o linie care să meargă direct in Pipera.
      Dar cu toate astea șoferii le vor desființate.

      00
    • Ciocu’ mic ca in week-end cand se voteaza esti plecat cu masina

      00
    • frumos ar fi sa existe metrou acolo, pentru ca, asa cum toti stim, colentina e un „oras” maricel.

      00
    • exista un proiect de linie de metrou care sa facă legătura între Universitate și capătul Colentinei, via Moșilor Noi, poate fi văzut trasat cu linie punctată și pe hărțile de la metrou. probabil a avut prioritate legătura cu Otopeni. alea 300.000 de suflete ar trebui să se exprime, altfel vor circula cu 21 și în secolul 22.

      00
  9. Mi s-ar parea normal ca si autobuzele RATB, alea care stau blocate in trafic (se vad cateva in video), sa aiba acces pe linia de tramvai. Am vazut chestia asta in multe orase europene si functioneaza foarte ok.
    Asta este unul din primii pasi pentru decongestionarea traficului – transport public mai rapid.

    00
    • Si in Iasi se mai au statii comune, dar nu peste tot. Ca mai e pana ajunge sa fie oras european. :(

      00
    • Eu am vazut chiar si taxi-uri pe linia de transport in comun (vorbesc serios) si mi se pare o idee f buna. Mai lasi masina acasa, mai ales daca vrei sa iesi la un pahar cu prietenii.

      Numai ca in orasele unde am vazut asta nu erau garduri sa inchida linia dedicata, soferii stiau ca daca intra acolo si-o iau peste portofel. Sau poate erau, pur si simplu, mai civilizati…

      00
    • Caracalu’ s-a mutat in primaria Bucuresti !
      Solutie de ev mediu pt boi e asta? In locul celor 300k de euroi puteau monta camere si softul necesar si bagau amenzi tuturor celor ce calca liniile de tramvai.
      Ati vazut la Londra bariere la intrarea in zona 0? Orice fapta de eroism faci in trafic in 2 saptamani ti-ai primit muia acasa.
      Nu vreau sa ma gandesc cum va arata orasul plin de garduri. In plus in cazul unui incendiu sau mai stiu eu ce nebunie gen colectiv sunt curios cum se vor descurca masinile de interventie prin garduletele alea.

      00
  10. Sper sa tina si sa nu dispara peste noapte, cu toate ca doar saptamana asta mai este nou.
    De saptamana care vine o sa fie ‘fer vechi’

    00
  11. Dragonul Rosu and Europa likes this!

    00
  12. Si eventual inainte sa plece autobuzele sa fie date bine cu lubrefiant sa poata sa mearga langa tramvai.

    00
  13. De la 1 la 10, cât de mult te-a bucurat asta?

    :-))

    00
      1. las-o-n pendula goală, stâlpișorii ăia despărțitori erau călcați în picioare de cocoși cu matiz.

      ăștia la fel

    • vali, la stalpii aia din poza, eu i-as pune pe pozitii fix la fel, acelasi model, dar cu un drug de fier in ei si de supraveghere cu live-feed in zona … for the lolz :)

      00
  14. De necrezut! Crezi ca vor amenda si parcarea ilegala in secolul asta? Dar cladirea primariei, va primi adeverinta ISU? ca stau in ilegalitate si nesiguranta de un an.

    00
  15. Pe anumite zone bucățile de gard sunt prinse doar cu câte 2 șuruburi în loc de 8 (câte un șurub pe fiecare picior, deși sunt prevăzute 4 găuri/picior) Dacă împingi un pic gardul probabil talpa cedează și se îndoaie.

    https://imgur.com/a/iNXpG

    00
  16. si cam cat credeti ca va dura pana cand un baiat de cartier, deasupra tuturor, o va lua nestingherit dupa tramvai? am vazut cazuri in care masinile treceau printre doua refugii dispuse fata in fata si ingradite cu garduri.

    80% dintre romani au un compartament bovin, instinctual, animalic, e suficient ca unul cu ceva rude pesediste sa intre pe acolo and the rest will follow.
    stati sa vedeti.

    00
  17. Doua chestii sar in ochi:
    1. 300.000 EUR pentru niste garduri de fier e invitatie pentru DNA.
    2. pe toata durata clipului, doar la inceput apare un tramvai pe linia opusa, in rest gol; ce ii opreste sa mai cheltuie inca 1.244.548.658 EUR ca sa vina tramvaiele la un minut?

    00
    • M-ai facut curios cu faza cu 300.000 euro, caci si mie la prima vedere mi se pare enorm.
      Dupa care m-am uitat un pic pe detalii. Distanta pe care e realizat proiectul e putin peste 5 km (intre Str. M. Eminescu si Carrefour Colentina), deci 10 km de garduri (montate pe ambele parti).
      Apoi m-am uitat la stop cadrul facut pe video (apare mai sus in articol) unde apare un Fluence care pare cadrat de doua garduri. Modelul ala de Fluence are 4620 mm lungime, deci ma gandesc ca un gard are 2 metri lungime cu aproximatie. Avem 10000 de metri impartit la 2 m gardul, inseamna 5000 de garduri, ori asta inseamna cam 60 euro gardul de 2 m, cost in care intra si manopera de montaj si sa nu uitam profitul acelei firme, caci nimeni nu face munca patriotica.
      Parca nu mi se mai pare atat de enorm costul.

      00
  18. In tarile cu mai multa apa calda s-au inventat bordurile alea uriase (da, n-a fost Videanu’ primul ;-) ) si nu prea poti trece usor pe linia de tramvai. Nu strici „decorul” si nici cei mai cocalari nu si-ar baga x5-ul pe-acolo.

    In fine, carcoteala. Trebuiau sa inceapa de undeva – si bine c-au facut-o. Incepusem sa-mi pierd speranta si ma gandeam ca mai trebuie o ocupatie germana ca sa ne civilizeze cu forta.

    00
  19. Acum 9 ani, FIX 9 ani (sfarsit de 2008) filmam traseul meu cu tramvaiul 41.
    Nu s-a schimbat nimic in astia 9 ani, podul Grant & Co. in continuare sunt blocate de masini. Bineinteles, peste jumatate au o singura persoana in ele, soferul.
    Am mai facut un test Domenii – Baneasa, eu pe bicla, colegu’ in SUV. A ajuns cu maximum 5 minute inaintea mea…
    Nu invata, ma, lumea. Cand se va opri traficul de tot, sa stai ORE blocat, abia atunci vor incepe sa gandeasca.

    00
    • pai si care e combinatia ? a ajuns si inaintea ta cu 5min, a stat si comod, a ascultat muzica, n-a transpirat….

      00
    • Care e combinația? Dacă nu e nici o combinație, de ce pendula mea va plângeți de prețul benzinei, de taxele auto, anvelope si alte cacaturi, dacă nu e nici o combinație ca unul aproape pe jos ajunge in același timp cu unul aflat la volan?

      00
    • Mi-am mai adus aminte un caz: 2006, de la Victoriei la Iancului. Eu pe jos + metrou, seful cu mașină personală. Locuiam cam in aceeași zona. Eu ajunsesem acasă, el era pe la Obor, in mașină. Adică, abia facuse jumătate din drum.
      Asta in 2006. Zece ani mai târziu oare cum ar fi această „cursă”?
      Cât costă un abonament la metrou, ce costuri lunare implică o mașină? Cât e impozitul, de exemplu? Cat e asigurarea, cat costă un schimb de ulei, anvelope, ITP, loc de parcare… toate astea fara a pune si benzina?
      Dar cel mai tare ma interesează de ce va plângeți? Doar stați la căldură și nu transpirați!

      00
    • traficul de acum este mai lejer decat cel din 2006-2008

      00
  20. dar si tramvaiul in sine e tehnologie spatiala. din secolul al XIX-lea, da’ orisicat

    00
  21. Traiesc de 2 Ani in Spania si n-am văzut atâtea gropi câte apar in clipul asta in primele 10 sec.

    00
  22. Da, boss, dar nu tot Bucureștiul muncește în Europa sau Dragonul Roșu

    00
  23. Veste buna pentru ” magneti”; câte kg are bosule gardul?

    00
  24. buna treaba. acum sa bage si tramvaie suficiente. apoi sa dubleze numarul si sa desfinteze 66-le pe portiunea comuna

    00
  25. Daca legea nu era respctata atunci cand era trasata linie continua de ce credeti ca o sa fie respectata cand au pus gardurile. In afara de facut stanga de pe strazile laterale gardurile nu folosesc la nimic. A… nu, folosesc. Boss circula fluent. Pe mine ma termina faza asta peste tot stalpi si stalpisori si garduri care sunt apoi rupte

    00
  26. NOU
    #69

    Pai si comentariile rautacioase despre Firea unde sunt acum?

    00
    • Poate pe aici sunt mai putini spalati pe creier (din toate taberele) care nu injura orice e facut de „adversar”.

      00
    • uite un comentariu răutăcios:
      de ce abia acum? duamna promitea, în maxim juma de an revoluție în materie de trafic, abia acum pune niște amărâte de garduri, că în restul programului are niște sclipiri de inteligență de rămân mirat. Bucureștiul încă e mocirlă

      00
  27. Bună treaba, dar 300.000 EUR e cam mult

    00
  28. Vad ca toata lumea se leaga si de cei 300k Euro. Nu stiu daca sunt multi sau putini dar tinand cont de faptul ca traseul are vreo 6km deci vreo 12km de garduri rezulta un pret de vreo 25 euro/metru de gard iar aici nu stiu ce sa zic ca nu am avut pana acum nevoie de gard din fier forjat, dar ceva imi spune ca nu e atat de umflat pretul.

    00
    • nu e fier forjat, e din oţel sudat. modelul e mai potrivit într-un parc, pentru carosabil exista anumite standarde şi norme de respectat.

      00
    • e ok pretul. un panou din ala de sarma zincata de la bricostore e 80 lei, imi inchipui ca un gard din asta e ceva mai scump.

      00
    • NOU
      #76

      Ba da, elementele de fier forjat sunt destul de scumpe, iar in pretul de 300k intra si montajul (transport, gaurit asfalt, turnat beton, curatenie, forta de munca).

      00
  29. in anglia toate autobuzele au camera de filmat si pe fata si in spate. soferul autobuzului cand isi vede banda ocupata apasa doar un buton si camera face poza.a doua zi amenda e trimisa, a 3-a zi amenda e primita. simplu.
    daca nu platesti amenda acolo te poti trezi oricand cu masina ridicata, inclusiv din fata casei ….

    00
  30. Să reținem că pe aici trec toate maşinile care merg pe
    E 85 spre Moldova deci traficul va fi foarte greoi.
    Sute de turisme şi microbuze care veneau din Voluntari făceau stânga la capătul liniei tramvaiului 21.Acum trebuie să vireze la semafor la Carrefour şi va fi coadă permanentă până în Afumați pentru cei care intră în Bucureşti.Astăzi deja era coadă până la semafor la Fundeni.Nici nu -mi vine să mă gândesc ce va fi de crăciun şi revelion când traficul va creşte.

    00
    • „Sute de turisme şi microbuze care veneau din Voluntari făceau stânga la capătul liniei tramvaiului 21” – ilegal blocand circulatia din sens opus.

      00
  31. Au daramat ei zidul Berlinului, crezi ca nu vor face brese si in asta ?
    In Titan, vizavi de Park Lake au pus aia un gard intre liniile de tramvai, ca sa nu mai traverseze oaia si berbecul strada pe unde vrea, in drum spre casca gura la „mol”.
    Ce crezi, cate zile a durat pana cand oaia si berbecul au daramat portiuni din gard exact in fata intrarilor in respectivul mall.
    Da, o zi.

    00
  32. un singur dezavantaj vad la gardurile astea… pompieri, ambulante, care vor sa intoarca. acum de exemplu intre giratoriul de la obor si intersectia de la eminescu nu mai au pe unde. ma rog, la o super urgenta ma astept ca masina de pompieri sa treaca dracului prin gard, dar si asta e problematic, pt ca au lasat suruburile f lungi deasupra piulitei si si-ar sparge anvelopele

    00
  33. Chiar acum la TV se dau secvențe de la discuțiile pentru bugetul pentru 2017, și Ministerul transporturilor solicita pentru anul următor cu o treime mai puțini bani decât în 2017!

    00
  34. astept sa vad cand va fi zapada. cum o vor lua de pe linia tramvaiului. o sa ajunga pe banda de masini ziua, ca abia noaptea o vor putea incarca.
    daca se produce un accident cu victime blocam traficul pana ajunge ambulanta/politia/descarcerarea?

    00
  35. Ceva asemănător, dar în zona Eroii Revoluției.

    https://youtu.be/Ihg8_GFpZLs

    00
  36. Este doar o chestie de timp pana se vor baga prin spatele tramvaiului. :)

    00
  37. Desi in mult alte tari din lumea mare aceasta este o metoda simpla si eficienta de civilizare si organizare a traficului, miticii se plang si urla, ca vai nu merge, dar ce-o sa faca ambulanta, dar pompierii, avai vine iarna, va fi furat, o sa se impiedice extraterestrii, etc. Raspunsul e la fel de simplu: se va rezolva cum au rezolvat si altii care au pus gard din asta. Of, viata de capitalist.

    00
  38. Hai ca se poate.
    Este inadmisibil sa ti se sugereze permanent sa mergi cu transportul in comun, dar in schimb sa o iei pe jos de la pasajul Baneasa pana la podul B.Vacarescu/ Pipera si sa nu te ajunga vreun tramvai din urma.

    00
  39. Faza e ca in realitate se circula mai bine si cu masina. Stam toti la coada si nu se mai baga dobitoci sa intoarca pe linia de tramvai sau sa blocheze intersectia. La ora de varf, din Voluntari pana la Obor fac cu 15 minute mai putin. Pe ceas.

    Sa faca asa la toate liniile de tramvai de pe bulevarde. Si daca scot si infectiile alea de trolee care blocheaza circulatia sau o incetinesc si suplimenteaza cu tramvaie care sa vina la fiecare 5 minute, sa vezi descongestionare de trafic.

    00
  40. Vedem cat rezista. :)
    Pe la intersectii sunt deja strambe si cu resturi de far pe langa.

    00
  41. Macar tramvaiele sa circule.Or sa apara tramvaie ambulanta, tramvaie pompieri si desigur tramvaie taxi.Ultima aroganta in loc de S class iti iei… tramvai.

    00
  42. Sincer decat sa fi pus gardurile astea, mai bine punea niste becuri pe colentina (si da sunt becuri pe colentina, pusi sa lumineze copacii nu strada). Noapte nu vezi nimic. Daca iti sare unul in fata, praf l-ai facut.
    Ma bucur ca se face ceva, dar asta cu gardul mai putea sa astepte.

    00
  43. NOU
    #96

    Da, e singura solutie viabila.

    Eu personal as alege varianta cu bordura foarte inalta si spatiu verde (gazon) – greentrack intre sinele de tramvai… Videanu ar juisa de fericire….

    00
  44. Ah si inca o chestie care stiu ca nu o sa fie vazut bine. Dar sa desfinteze complet tramvaiul 21, e complet inutil. Si in locul lui sa demoleze linile de tramvai si sa faca doua benzi de circulatie pentru masini, una pentru un sens si cealalta pentru celalalt sens. Problem solved.
    De cand stau in Bucuresti, tramvaiul intotdeauna a fost cea mai proasta metoda de a calatori cu transportul public.
    Gata acuma toata lumea s-a suparat pe mine.

    00
  45. Si totusi,nu credeti ca o solutie mai buna ar fi sa scape de tot de tramvaie??
    Practic,tramvaiul ocupa 2 benzi,care ar fi putut fi mutate langa bordura,eliberand aceste 2 benzi,care puteau fi folisite exclusiv de autobuze si biciclete/scutere.Impreuna cu o investitie in autobuze pentru a inlocui liniile vechi de tramvai,schimbarea ofertei pentru pensionari(in loc de gratuit,o reducere de…70%?),suplimentarea autobuzelor in orele de varf si adaugarea unui controlor in absolut fiecare autobuz(paguba din momentul actual fiind mult mai mare decat salariul acestuia) s-ar putea fluidiza traficul,sper.
    Ah,si desigur,camere de luat vederi pentru a amenda soferii care folosesc aceste benzi.

    00
    • – 1 Tramvai poate transporta aproximativ 300 de calatori (1 autobuz cam 80)
      – tramvaiele circula folosind curent electric: poleaza mai putin, cheltuielile cu combustibil sunt mai mici si intretinerea este mai ieftina

      Poate ar fi o solutie scoaterea tramvaielor de pe stradute, gen Mosilor spre capat, , dar trebuie o analiza clara, ce implicatii are, cum raman conectate zonele acelea cu mijloacele de transport in comun, in termeni corecti nu o sa se intample niciodata.

      00
  46. Gardul a inceput sa rugineasca!

    00
  47. Probabil nu sunteți șoferi în București. Gardurile sunt puse pe toate bulevardele în mijlocul benzii a doua. Aceasta devine de nefolosit. A se vedea sos oltenitei. Prima banda este întotdeauna de nefolosit din cauza mașinilor parcate sau oprite pe carosabil, legal sau nu. 70 la sută din bulevarde au rămas cu o banda folosibila. Eu conduc de 15 ani in București, nu am blocat niciodată tramvai, dar am făcut multe depășiri pe linia de tramvai.
    Nu cred că au avut autorizație de construcție pentru țigănia asta sau aviz de la circulație. Iar dacă au avut, înseamnă că acolo lucrează niste incompetenți. Eu daca intru cu mașina în obstacolele montate pe drum, voi da in judecata administratorul drumului. Soluția este HCL prin care se interzice staționarea pe bulevarde și procedura de emitere automata si încasare a amenzilor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube