Știrile zilei – vineri, 23 februarie 2018

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

40 comentarii

  1. “Poliția vrea să păstreze radarele
    Pentru că orice altceva ar însemna muncă. Și munca nu place. Plus proceduri. Poliția nu vrea proceduri. Poliția vrea pândă.”

    Vezi ca luni dam lucrare de control surpriza.

    Serios? Deci tu, spus altfel, vrei acum iti tina altii de sase cand incalci regulile de circulatie? Dar te-ai gandit sa nu le incalci? Zici ca suntem in Seinfeld, sa scoatem timp bun boss.

    Reglementarea vitezei are ca scop fluidizarea traficului si cresterea vitezei medii de deplasare. In plus, total intamplator, pe anul 2015, avem aproape 10 morți din accidente rutiere (la o sută de mii de persoane) față de media UE de 5. O fi din cauza vitezei?

    De acord, avem probleme, dar faptul ca un aspect al unei probleme nu merge bine nu inseamna ca e ok sa te pisi pe celelalte care merg.


    Comentariu apreciat.750
    • încearcă și coerent acum, te rog.

    • uite ca eu cam respect limita de viteza, dar nu sunt de acord cu panda ca singura metoda de actiune.
      cu toata panda lor vedem in continuare tembeli care trec pe rosu, depasesc aiurea, opresc in buza trecerii de pietoni etc. tot ce trebuie sa faci e sa nu depasesti limita de viteza prin sate daca nu ai pe altul in fata, in rest poti sa nu ai itp, rca, carnet etc.
      politia trebuie sa fie in trafic, impreuna cu noi. prin sanctionarea continua si constanta a nesimtitilor din trafic s-ar imbunatati multe. dar spaga nu se prea ia usor asa si daca politia si-ar face treaba sefii nu ar mai primi parte din incasarile la negru.


      Comentariu apreciat.620
    • Adi, politia trebuie sa faca munca de prevenire a accidentelor. Nu panda in tufis si pedepsirea aleatoare a contravenientilor.
      Ia gandeste-te, ce previne mai multe accidente, un politist in tufis sau o masina de politie vizibila de la cativa km?


      Comentariu apreciat.370
    • cata, am mai zis-o mai demult. eu as scoate toate harburile si rablele abandonate ale politiei, le-as vopsi curat si le-as monta vizibil pe toate drumurile. as pune politisti in masini civile sa mearga pe drumuri aiurea si sa dea flashuri in fiecare sat. as face departament radio, sa intre pe frecvente si sa confirme la fiecare “e vreun control colegu’?”. as face departament waze la politie care sa adauge random avertismente de politie pe unde le vine.

      si tot asa, cu costuri minime, as rezolva 90% din probleme.


      Comentariu apreciat.570
    • legi o baterie la un girofar și le lași in intersecție cu luminile pornite.

    • Dupa logica asta inseamna ca suntem de acord si cu modificarea legilor ce obliga anchetatorii sa-i anunte pe suspectii pe care-i supravegheaza ca le asculta telefoanele. La asta tin minte ca am sarit cu totii in sus :)

      Oricum, n-am inteles de ce trebuie sa stea cu radarul in masina si din 100 de masini ce merg cu viteza sa prinda 3 (restul de 97 trecand lejer in timp ce ei completeaza procesele verbale pentru aia 3) in loc sa puna niste radare fixe din care doar unele sa functioneze (dar tu sa nu ai idee care sunt) cum fac si altii.


      Comentariu apreciat.410
    • @cata, masina de politie vizibila previne accidente!? Adica nu ai patit niciodata sa mergi linistit la limita de viteza si cand apare o masina de politie, brusc idiotul din fata decide sa franeze speriat pana la 30km/h testandu-ti ABS-ul? Nu mi se pare prevenire.

      160
    • Adi:

      1. Viteza nu omoara, deci argumentul tau legat de numarul de morti e invalid. Omoara lipsa drumurilor, neacordarea de prioritate, depasirile riscante, cazanele cu roti resapate, vorbitul la telefon, mentalitatea de meltean, neopritul la trecere… vrei sa mai continui?

      2. In nici o tara, radarele nu au ca rezultat fluidizarea traficului. Din contra, e chiar invers. Aia care oricum ar respecta legea stau cu latei la cur si prefera sa mearga fix sub limita, incurcand circulatia. Restul o calca imediat ce au trecut de radar. Ce-ai rezolvat?

      3. Radarul care se vrea util se plaseaza in zone unde e nevoie de el, se semnalizeaza din timp etc. In romania, e plasat fix in curba, dupa tufis sau exact dupa semnul cu noua limita de biteza. Explica-ne te rog cum asta ajuta siguranta in trafic.


      Comentariu apreciat.200
    • @vali: ca sa fiu in ton cu tine, ca imi place si mie sarcasmul, credeam ca te pricepi sa unesti puncte si sa colorezi intre linii :)

      asadar:

      1. Vezi ca luni dam lucrare de control surpriza.
      Unele controale trebuie sa fie neanuntate pentru ca au rolul sa verifice daca regulile se respecta si cand nu e autoritatea prin zona, pt ca, sic, un semn ca totul e ok e atunci cand faci ce trebuie si cand nu se uita nimeni pe tine. (Se numeste responsabilitate si respect fata de munca si oamenii implicati.)
      Pe principiul asta, cu taiatul radarelor ascunse, ar trebui ca opc-ul sa nu mai faca controale surpriza si sa ii anunte pe comerciantii aia care vand produse expirate ca vin in control.
      Apropos, imi aduc aminte cand ziceai laudativ ca in germania erau baietii in masini nemarcate pe autostrada si te opreau daca erai cius magarus.

      2.Serios? Deci tu, spus altfel, vrei acum iti tina altii de sase cand incalci regulile de circulatie? Dar te-ai gandit sa nu le incalci? Zici ca suntem in Seinfeld, sa scoatem timp bun boss.
      Imi aduc aminte ca tu ai afirmat destul de des ca incalci viteza legala, si mai erai ofticat si de faptul ca nu iti permiteau tie altii cu harburi sa faci ilegalitati. Pe principiul tot suntem egali, dar tu vrei ceva mai multa egalitate pt ca pitong. Astfel, asta era o referinta strict la tine ca, in contextul sofatului, vrei o tara ca afara, da sa inceapa altii munca, ca tu esti mai smecher si ai masina.

      3. Reglementarea vitezei are ca scop fluidizarea traficului si cresterea vitezei medii de deplasare. In plus, total intamplator, pe anul 2015, avem aproape 10 morți din accidente rutiere (la o sută de mii de persoane) față de media UE de 5. O fi din cauza vitezei?
      Un mediu este mai sigur si de incredere atunci cand este predictibil. Daca respectam regulile de circulatie cat mai multi, scadem accidentele. Comportamentele haotice (trecut pe rosu, depasiri ampulea, stationari pe banda 1, sicanari in trafic, etc) conduc la haos si maresc riscurile pentru toti participanii.
      In plus, fix aceleasi comportamente nasoale de mai sus ingreuneaza traficul. Viteza medie in tara asta este de 60-70km ora, asta ca sa intelegi de ce o sa faci buc-oradea in aproximativ 10 ore oricat te-ai chinui tu.
      Stiu ca pare paradoxal, dar daca mergem toti ceva mai incet si cu aceeasi viteza, o sa ajungem mai repede la destinatie, si, mai important, in siguranta.
      Plm, riscuri exponentiale pentru castiguri liniare. Glhf.

      4.De acord, avem probleme, dar faptul ca un aspect al unei probleme nu merge bine nu inseamna ca e ok sa te pisi pe celelalte care merg.
      Problema 1: unii trec pe rosu. Solutie: sa scoatem semafoarele.
      Problema 2: unii merg peste viteza legala. Solutie: sa scoatem radarele.

      Pt restul
      Panda chiar are rol de preventie, ca si alte masuri precum prezenta unui cap de creta intr-o intersectie problema, semnele de avertizare, campaniile tv. Amenzile si contraventiile sanctionate serios, cu permis si luat niste bani, sunt cam ultima linie de preventie pe care garda o poate face in ideea ca poate iti vine mintea la cap si nu mai treci pe rosu, nu mai depasesti pe linie continua, nu mai mergi cu 100 in zona de 70, etc, si nu mai pui si alti oameni nevinovati in pericol.
      Altfel cand ati vrea sa primiti sanctiuni? DUPA ce faceti accident si omorati un om? Fix asta este rolul unei sanctiuni, de a corecta cat se poate un comportament INAINTE sa prezinte pericol social.

      In plus, daca nu incalcati regulile nu primiti amenda, asa ca de ce va simtiti deranjati? Ca va arde la portofel cand sunteti jmecheri si faceti o ilegalitate? Asta e pretul, asumati-va faptele. Si voi vreti ceva mai multa egalitate pt voi, lol.

      Si in final, alte puncte de unit, si linii de colorat: traficul suntem noi, si reprezinta la o scara mai mica, dar fidela, societatea in care traim.


      Comentariu apreciat.260
    • Legal , da , poti sa mergi cand ai sosele. In practica incearca sa faci un drum Arad- Galati mergand legal. Sate cu limite de 40, carute, biciclete, idioti care cred ca soseaua e numai a lor si tot asa.

      80
    • @rasta, ba da, multi… dar daca TU mergi regulamentar nu ai avea nici o problema cu asta…

      34
    • Domnule negru, unde ai dedus ca eu nu merg regulamentar? Pe DN eu merg cu 90-100 km/h, altul reduce viteza brusc si fara motiv real pana la 30km/h doar pentru ca a vazut o masina de politie. Sunt cazuri pe autorstrada, vin zmeii cu cat le poate masina, reduc viteza in spatele TIRului sa ii las sa treaca, ma bag si eu sa depasesc tirul si te trezesti ca zmeul a frant brusc la 90 pe banda 2 ca a vazut masina politiei/a auzit in statie ca e radar.
      Ai dreptate, cam neregulamentar, in tara in care hotii guverneaza doar fraierii mai merg la limita legala de viteza.

      40
    • @thebblack – Daca TU mergi legal s-ar putea sa mori, pentru ca depasirile alea ilegale si fortate nu pun in pericol doar pe cel ce depaseste.
      Inclusiv la limitare de 50, daca toata lumea merge cu 59 , ii vei obliga sa te depaseasca cu 80 ca sa si depaseasca, si fortezi crearea unor situatii “la limita” in trafic, sporite de idioti.

      60
    • Aditza taticu,esti gabor la lutiera si ti-e frica de faptul ca o sa ramai fara spagutza,fara panda in boscheti???Ca prea esti pornit.Mai incercati baaa si cu munca cinstita,nu numai cu pitulushul.

      30
    • rasta, ar putea la fel de bine sa aiba o avarie, sa evite un obstacol sau un copil. tu ai obligatia sa iti conduci masina proprie astfel incat sa eviti orice astfel de potential pericol. eu chiar mi-am luat-o o data exact pe tema asta, isi lua militianul o gogoasa la coltul strazii si mosneagul s-a gandit ca poate totusi respecta galbenul oprind cam 1 metru in intersectie si eu in curul lui; m-am dat jos, i-am cerut scuze si l-am intrebat daca accepta amiabila si asta a fost; ah militianul nici macar nu era de la rutiera, ne-a aruncat o privire plictisita si a plecat in treaba lui.

      baliverne, tu votezi cu psd-ul nu? iar adrian severin e idolul tau… nu vad alta explicatie pentru care tu sa justifici furtul si incalcarea legii doar pentru ca si ceilalti o fac. hai sa desfintam cu totul legea circulatiei si sa mearga fiecare cum vrea, nu ar mai fi atata scandal, nu ar mai fi amenzi, fiecare ar ajunge la timp… o, ce lume minunata ar fi!

      50
  2. ar trebui mai multe radare pe maşini neinscripţionate. şi mai multe radare/camere în oraş, în apropierea trecerilor de pietoni, unde există restricţii de 20/30km/h, că s-au umplut oraşele de babuini la volan, o mână pe telefon- una pe volan.
    Talpa tată, ai 5m liberi în faţă, dă-i talpa tare, calcă pietonii, suie-te pe cel din faţă, că saracul n-are SUV ca impresarul de tine care sta in porumb.


    Comentariu apreciat.460
  3. Acum se va vedea cat de mult tine Klaus la scaunul lui. In mod normal ar trebui sa respinga cererea de revocare a LCK indiferent de raportul (consultativ) al CSM. Asa zisul raport a lui Tudorel e jalnic, zici ca e un referat scris pe genunchi – nici nu trebuia sa se mai chinuie, trebuia pe o coala A4 sa scrie “Asa a zis Dragnea” si sa citeasca.


    Comentariu apreciat.230
    • Klaus nu e genul care sa actioneze la impuls. WTF – dupa atata timp nu te-ai prins inca?
      Nu stiu care va fi decizia lui – sper ca cea pe care o dorim cu toti. Insa ar putea sa ne faca si o surpriza… Caz in care s-a cam lins pe bot de orice…


      Comentariu apreciat.270
    • Cristi Danileţ: “Oameni din partidul condus de un condamnat penal cer revocarea unui procuror-şef în baza declaraţiilor unor inculpaţi făcute la televiziunea unui condamnat penal“.

      170
    • @kmlx ti-am dat minus numai pentru ca ai adus aminte de rama aia scarboasa,danilet.

      30
  4. Locuiesc in Belgia de 6 ani si am facut cateva zeci de mii de km pe autostrazile, soselele si drumurile de aici, cat si in tarile vecine. Si aici se sta la panda, dupa colturile la cladiri, dupa masini parcate, in dubite de politie marcate cu un scris foarte mic, lizibil de la mai putin de 30m.. Pe autostrada stau ascunsi in spatele pilonilor de pod, sau in refugiile de pe centrul spatiului care desparte sensurile pe autostrada. Stau uneori pe banda de urgenta, sau sus pe poduri care trec peste autostrada. Si in majoritatea cazurilor, in masini nemarcate. Stau la panda pe autostrazi, drumuri nationale, pe stradute cu limita de 30.. Am luat doua amenzi de viteza pe autostrada de la pandari, doua de la camere fixe care sunt multe, una de la o camera pusa temporar la un drum in lucru, doua in aceeasi zi, acelasi loc, luat de camere care masoara timpul si viteza medie pe o distanta de aprox 10km spre Bruxelles dinspre Bruges, sau invers.

    Mai sunt si magari uneori. Sotia a sunat la politie intr-o dimineata ptr ca o masina de turisti (anglia), ne blocase iesirea dinspre garaj si intarzia la munca. A venit un motociclist de la politie sa constate, apoi a sunat la ridicari sa vina sa ia masina. In timpul asta, politistul care se prezentase, intreba pe sotie ca unde lucreaza, pe unde o ia, ca poate ajunge la timp.. ea tot o tinea ca intarzie. Apoi a plecat.

    La cateva minute mai tarziu, acelasi politist, a luat-o cu 93km/h pe limita de 70. Deh.. :))

    Deci, sunt pandari prin Belgia mai multi ca-n ro. Si nu te iarta, nu stau la discutii, primesti doar plic acasa. E normal pana la urma..

    Aici se prefera pandarii in defavoarea camerelor de masurat media de viteza pe diferite segmente de autostrada, centuri ale oraselor, etc. Cand ai medie pe 5, 10, 15, 20km. Mergi mai precis ca satelitul.

    Am mers pe pilot automat cu 122km/h unde era 120. Si la dus si la intors cate 50€ amenda. :)

    despre amenzi de viteza in belgia, am pus in semnatura


    Comentariu apreciat.240
  5. Legat de partea cu radarul in masina de orice fel nu ii inteleg inca utilitatea. Totusi suntem in secolul in care o chestie de genul acesta se poate usor automatiza cu niste camere fixe amplasate în zonele unde se produc accidente des din cauza vitezei și in localitățile unde se stie ca au fost accidente. Faci asta si rezolvi problema daca vrei, insa e o problema cu sistemele de acest fel si anume nu stiu ca in Romania putem fi cu toții oameni si nu e om care sa nu greșească.

    80
  6. a nu stiucata oara testat. Mers lejer in oras chiar daca e aglomerat, zmeii pe langa mine – forje bagari excesive, ambalari franari etc… Ii vezi la maxim 5 masini mia in fata dupa 5 km, sau in alte cazuri in paralel sau in spate chiar.
    Ieri era plin de politie in pantelimon ii ardea pe micuti original, ca e zona de 50 si e greu cu 3 benzi totusi si inca nu s-a inventat waze.

    120
    • Da boss, te inteleg, am observat ca nu mai poti sa mergi lejer sa te relaxezi, asa cu un 50 sa admiri peisaju ca trebuie sa-ti iei flash-uri din spate, depasiri la limita, frane in fata.

      30
  7. nesimtirea se combate cu parul. da, nu avem autostrazi, pentru ca daca am avea numarul accidentelor ar scadea. Eu as face un sistem in punctele critice de genul camera la intrare in localitate si camera la iesire din localitatea respectiva, timpul dintre cele 2 camere si atat.

    90
  8. Bai nu pot sa cred ca Telekom pierde clienti, vrei sa spui ca client service execrabil nu e spalat de campanii cu cu vedete si #?

    NU POT SA CRED!

    110
  9. Vedeți ce se întâmplă dacă poliția nu stă la pândă: https://www.liveleak.com/view?i=ce3_1519269715

    22
  10. Politicienii din Georgia probabil își iubesc țara. Cei de la noi, nu. Și iubirea de tara nu înseamnă lăbăreli cu centenar, voievozi și Basarabia e Romania.

    30
  11. Vreau o tara ca afara, da fara masini nemarcate, da?! Si fara sa-mi confiste masina pe loc daca’s vitezoman, da?!

    90
    • Da mah nene.. vreau o tara ca afara unde sa am autostrada si sa nu fiu nevoit sa alerg pe DN ca sa ajung si eu acasa pana cand nu se demodeaza camasa pe mine.

      12
  12. Radare FIXE cu masurarea vitezei medii pe acel tronson. Plasate la fiecare 2 km in localitati si 5 km in exterior. Concomitent cu toate rahaturile de limitari ca pe acolo e pensiunea si casa primarului din Rahateii de Deal si Besinile de Vale.

    20
  13. Cum cacat a scazut numarul accidentelor prin folosirea radarelor ascunse??

    02

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.