Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

14 comentarii

  1. NOU
    #1

    Mie imi convine ideea de ratb gratis. Mdlp de prostituata asta de firea. Nu am masina, nu am bani si nu am nimic de pierdut. Astept thumbs down.

    140
    • Primul de care imi aduc aminte ca a venit cu chestia asta de ratb gratis a fost Prigoana in campanie, care venise si cu cifre din care reiesea ca oricum ratb e subventionata la greu de primarie si ca incasarile pe bilete se duceau in mare parte pe casiere, controlori si intretinere puncte de vanzare. Problema e ca gratuitatea nu rezolva aglomeratia sau traficul (ba mai scade si confortul zic eu) si lasa niste someri. Ar fi bune niste cifre inainte de decizie sa vedem realitatea curenta, ce bani fac din bilete si cat cheltuie pe fiecare chestie. Poate era buna decizia inainte de a plati tone de bani pe sistemul de cartele uti, poate au eficientizat punctele de incarcare/emitere cu metode alternative de incarcare online sau la bancomate si au scazut costurile respective.

      80
    • Cat timp concediaza trantorii aia spagari de controlori RATB, imi convine.

      30
  2. Păi dacă va fi RATB-ul gratis să facă și gigacaloria și kilowatul gratis pt. bucureșteni. Dacă tot face o treabă să o facă până la capăt.


    Comentariu apreciat.310
  3. ideea in sine de transport public gratuit nu e nici pe departe rea, insa implementarea o sa fie romaneasca… asa ca mi-e teama de rezultat

    60
    • E rea ma e rea. Pentru ca in lumea normala cand ca _conductor hotarasti ca dai gratis ceva trebuie sa tai bani de altundeva.
      Sti cum se rezolva ce a facut Firea? Fie taie bani de altundeva (probabil de la investitii in infrastructura) fie maresc ceva taxe/impozite locale. Fie se imprumuta si le lasa la urmatorii o gramada de datorii.

      Cuvantul “gratuit” intotdeauna e o iluzie. Ca la teleshopping cand iti zice ca iti vinde o tigaie dar dupa aia tre sa platesti 70lei transportul.

      10
  4. pomana pt alegatorul PSD pe principiul a furat maica da ne-a dat si noua,
    partea proasta e ca ramanem in mocirla din cauza acestor pomeni si bani care trebuiau sa modernizeze urbea sau sa creeze locuri de munca se risipesc

    50
  5. Au fost si alti destepti inaintea noastra care au facut transportul gratuit. Acum sunt in corzi dupa meciurile cu Merkel si FMI.

    30
    • Si sunt altii la care a mers…cand 70% din bugetul Ratb e de la primarie ce rost mai are sa vinzi bilete? Eventual pui o taxa de 1 leu si cresti taxa auto cu 5-10% ca oricum aia cu masina nu voteaza

      40
  6. Hai sa vedem daca pleaca kaufland din tara cu legea 51%.

    20
  7. La 50 de lei pe luna, pentru toate liniile, RATB-ul era gratis.
    Daca esti elev sau student, mai era o reducere, abonamentul costa, in final, 25 de lei pe luna. 5 beri.
    Pensionarii aveau de mult gratuit.
    Practic, pentru cine a facut madam Fufa abonamentele gratis? Pentru aia care muncesc, si care, sa fim seriosi, au 1,5 lei pe zi, echivalent, sa ajunga la munca?
    Masura de cacat. Oricum, pariez ca NU va fi implementata.
    As vrea sa se deschIda niste pariuri la casele de pariuri, pentru povestile politicienilor. Cat ar fi cota la pariuri pentru rahatul asta cu RATB-ul? As paria pe nu.

    40
  8. “Metrou in Drumul Taberei, in 2017” – as paria 100 de euro ca NU va fi.
    Serios, merita sa se deschidă o linie de pariuri pentru promisiunile politicienilor! :)

    20
  9. Propun sa se uneasca toate orasele/satele din Romania cu Bucurestiul, sa fie gratis transportul si intre ele.

    60
  10. Cât sărăcie se poate fura din RATB-ul ăla dacă 70% e subvenţionat? Că biletele/abonamentele nu se poate zice că-s foarte ieftine.

    Înţeleg un 20-30% dar 70%??

    Păi atunci ce spune fosta ştiristă e relativ fezabil. Dai afară toate caseriţele, controlorii, desfiinţezi toate chioşcurile de bilete, şi cam tot acolo eşti.

    Şi ce-i mai important cred, nimeni nu se mai stresează cu controale, rentabilitate, bla bla-uri din astea SF pentru românia, pentru că oricum e finanţat de stat, şi rentabilitatea nu mai poate fi cuantificată.

    Asta până peste 5-10 ani când or să explodeze pe capete autobuze şi tramvaie din cârpeli şi jeg-ul adunat…

    50

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.