Știrile zilei – 24 decembrie 2018

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Ultima n-am ințeles-o. În afară de faptul că minunata şi-a fluturat steagul de „sînt diferit”, unde e legătura dintre veganism şi răul de altitudine? I-o fi fost rucsacul mai greu, fiind umplut cu morcovi?

    00
    • Nu știu dacă e vreo legătură între ele, cert e că lipsa de oxigen încetinește digestia. Altitudinea și frigul te vlăguiesc de nu te vezi, ai nevoie de 8000-10000 de calorii zilnic, poate chiar dublu în ziua vîrfului. Carbohidrații sînt baza oricum, deci nu cred că au dat colțu’ doar pentru că erau vegani.

      00
    • @ratza: cred ca alea 8-10000 de calorii/zi reprezintă energia consumată de organism, nu valoarea energetică a ceea ce ingerezi (atîtea calorii e puțin probabil sa poți ingera şi la nivelul mării)…sau?🤨

      00
    • Da, caloriile consumate de organism. Dacă nu vrei să slăbești… compensezi cu mîncare. Sigur că poți barbota 10000 la malul mării, dar mă îndoiesc că-ți trebuie atîtea. Mie sigur nu, însă nici nu mă pot da ca exemplu, fiind relativ frugal. Totuși, în turele de iarnă bag cel puțin dublu față de cele din celelalte sezoane, fără să am cine știe ce fluctuații de greutate.

      00
    • @ratza: 10000 calorii/zi oriunde ~35 felii de pizza, sau 12 hamburgeri, sau 335 de morcovi. Dacă cineva poate mînca atît (fara alcooale),ori are probleme cu glanda (gras si fara Maura, adica), ori e
      Hafþór Júlíus Björnsson.
      Si asta cu dublu aport culinar in ture de iarna iti iese prin Carpați, poate. Ai trait aceeasi experienta la cote mai inalte de 3mii?

      00
    • Normal că în Carpați și-mi iese dublu fiindcă mănînc puțin vara. :)

      Peste 3000m nu am fost.

      00
  2. hai sa aplaudam ca in 5 ani a condus pana i s-au tocit mainile.

    dar cat a poluat nu se pune, nu?

    00
    • in caz ca n-ai priceput, femeia se conducea pentru job, nu mergea in vilegiatura. in caz ca inca nu pricepi iti explic si mai detaliat: cand iti mai cumperi ceva, orice, de la o batista la materiale de constructii pentru casa de la tara, online sau nu, te duci frumusel si ridici cu bicicleta direct de la fabrica, nu apelezi la curieri, ca oamenii aia fac sute de kilometri pe zi. realizezi cat polueaza?

      00
    • in US un tirist face in medie 2000-3000 de mile pe saptamana, un curier in jur de 1000 de mile.

      ea a facut aproape 4000 de mile pe saptamana, intr-o trotineta doar ca a putut si nimeni nu i-a pus piedica. si daca ar fi carat aur, raportul mile-cantitate transportatat e dezastruos.

      repeta dupa mine, s-a pisat pe natura cu bolta.

      00
    • tu nu esti chiar cel mai ascutit cutit din sertar nu? gagica face curierat catre clientul final. cum s-o polua mai mult? cu tiribomba aia, cu duba sau cu tirul?

      00
    • bun, deci un lucru e clar. femeia facea curierat pe distante mari cu o masina mica.

      da, masina mica e mai poluanta per pachet/mila parcursa pe distante mari decat tirul per pachet/mila parcursa. una cara zeci alta mii de pachete, indicele de poluare per pachet e mai mare la masina mica.

      00
    • distante mari? amice, vezi statele unite sunt un pic mai mari decat vascautii din deal. 500 de kilometri pe acolo inseamna doar urmatorul sat.

      00
    • absolut barbate, ai argumente, ce urmeaza, iarna nu-i ca vara si masina nu-i ca tirul, asa-i?

      apoi stai sa-ti mai dau material provocator. un calcul superficial.

      o saptamana, 4000 de mile.
      32 mpg la masina ei, 5 mpg tirul. incarcare medie (50%), 200 kile masina 20000 kile tirul.
      masina arde 0,625 pe kil transportat, tirul 0,04 pe kil.
      nu polueaza masina, nu domle nu.

      00
    • @J – auzi, tie ti se pare logic ce spui? numa’ intreb. Adica na, teoretic eficientele de scara despre care vorbesti tu se manifesta si la nivelul costurilor. Cu alte cuvinte, daca ceea ce tu livrezi cu tirul eu livrez cu Elantra, pe mine ma va costa mai mult, nu? Si daca pe mine ma costa mai mult, pe client sigur il costa mai mult, ca nu sunt retardat. Si daca acel client e ok sa plateasca mai mult, ca doar si el stie ca poate comanda de la un gigel care vine cu tirul, atunci acel client plateste pentru ceva ce doar eu ofer, nu tu cu tirul. Nu? Poate viteza superioara – fac livrari in regim de urgenta de piese auto pentru companii de interventii etc -, poate faptul ca duc pana la usa direct, fara a trebui sa il transfer din tir in duba, poate faptul ca sunt disponibil oricand, poate faptul ca, odata preluat coletul, pleaca direct, nu mai intra in depozit, poate poate poate.

      Logica ne zice ca e ceva, altfel clientii aia ar fi toti dobitoci, dar tu nu si nu, ca nu exista nici un motiv si nici o justificare. Clar.

      00
    • @Jordan: eu vorbeam de poluare, tu de lucruri subintelese.

      bine ai venit la petrecere. iesi bine, stai linistit, iei plusuri.

      00
    • o să menționez niște factori: nu ocupa tot spatiul dintrun

      00
    • fuuuu.

      ok, in mod clar nu ocupa o remorca întreaga de tir într-o singură zi. restul spațiului trebuie umplut cu ceva. si nu ii poti zice lui nenea cu tiru sa mearga pe unde vrei tu sa duca piesele pentru ca probabil ocoleste mult si cere un pret enorm. tirul merge mai incet decat masina. daca ai nevoie sa duci niste piese acum oriunde, te urci in masina si pleci, dupa tir astepti mult si bine

      00
    • hai sa revenim la subiect zic.

      femeia livreaza unul din cele mai poluante pachete, pe scurt.
      unul spune, ca daca un client da cu banul, ce mai conteaza, calcam si pe cadavre, altul ca dureaza cu tirul, ca nu, nu se poate astepta, toti conducem salvari si masini de pompieri.

      eu zic sa ducem controversa pe alta directie, toti vrem sa reziste planeta asta cat mai mult ca de facut praf sigur se face, hai sa si miscam ceva.

      sa fie taxa de mediu pe toate masinile cu ardere interna. echipare cu sim date care transmite in timp real catre RAR ( asa cum e pe casele de marcat catre fisc, in tarile cu apa calda) serie sasiu, nr de kilometri la bord si valoarea gazelor pe evacuare. platesti anual pentru emisii si atunci doamna si altii ca ea nu ar mai face haiducii din astea.
      cei care au licente de transport ar plati si ei, pe alte plafoane evident.

      cu banii extra s-ar face dracului sisteme de transport in comun mai bune, cerceta/dezvolta noi sisteme de productie energie, etc.

      00
  3. Orange/Dialog +Vodafone/Connex 2001-2002. Incerc sa introduc SMS-urile suprataxate dupa modelul francez. Ma intâlnesc cu diverse servicii (marketing, tehnic etc) de la ambele companii (pe atunci, Antonio Eram doar tragea cu urechea la discutiile noastre, acum traieste din asta, bravo lui! :-)).
    Intr-un final, contract cu Orange: 50 EUR/luna/numar scurt (avusesem 1300, 1303). Tarif SMS 0,90 USD (parca), din care Orange lua vreo 0,65 sau 0,67. Si ne platea la 2 luni dupa incasare. Si ne obliga sa avem un numar de telefon fix „de urgenta”, ca sa raspundem zecilor de clienti care trimiteau SMS-uri si nu-si vedeau dedicatia pe Etno TV sau nu primeau soneria comandata. Din cauza de volum mare de SMS-uri, un operator uman trebuia sa intervina in SMS-Center. Telefon la Orange, Vodafone, asteptat etc. Cu toate astea, Etno TV a putut plati salarii aproape un an numai din partea care ii venea din SMS. Adica 10 centi din cei 90 platiti de utilizator.

    Nu s-a schimbat nimic in 16 ani, operatorii vor tine de pozitia lor si vor profita la maxim. La baza, SMS-ul a fost introdus pentru informatii privind reteaua, nu era destinat publicului. Costul real al unui SMS pentru operator este de sub 1 cent.

    • Ce bune erau majoretele alea de la Connex care dansau pe stadion la Rapid si la Dinamo cand ii aveau ca sponsori

      00
    • Dar ce zici de donațiile efectuate prin sms? Cam cât % crezi ca merg efectiv către respectivele cauze?

      00
    • Mihaela, cred ca la SMS-urile pentru donatii nu iau acelasi comision ca la SMS-urile pentru divertisment… Dar nu mai sunt in bransa de vreo 13 ani, nu mai stiu cum functioneaza.

    • Acum cativa ani dădusem pe net peste un grafic cu împărțirea costurilor în cazul unei platforme online de donatii.
      Din păcate nu mai țin minte exact procentul, dar suma taxata mi s-a părut atunci destul de mare, mai ales ca era vorba despre donatii.
      Asa ar fi normal, sa fie mai mic decât în cazul diverselor plăti sau al divertismentului, deasemenea cel care alege aceasta modalitate de a dona ar trebui sa fie informat asupra costului existent.

      00
    • cel mai important fapt e ca putem inchide etno tv doar blocand numerele alea de telefon.
      asta va fi fapta buna de craciun.

      00
    • in 2002 dragul meu lucram la connex si le construiam solutiile de sms suprataxate. Asta cu trasul cu urechea e buna (pentru cat timp a trecut sa spunem ca te iert :).
      Ai dreptate cu operatorii. Ca fapt divers nu s-a schimbat nimic in tarifare de atunci. As putea spune din contra.

      00
    • Antonio, nu ai de ce sa te iriti. Când tu „lucrai la connex si le construiai solutiile de sms suprataxate”, noi am fost primii care le-am introdus pe TV si in reviste (ringtonuri si logo-uri). Am avut prima solutie automatizata care extragea SMS-urile din SMS-C pentru a le afisa pe burtiere. La vremea respectiva operatorii erau preocupati doar de facturarea acestor servicii, in nici un caz de gasirea de solutii de business pentru doritori. Când clienti mai mari veneau la Dialog sau Connex pentru solutii de trimitere de SMS-uri pentru campanii publicitare (Dacia tocmai lansase un serviciu de asistenta pentru toate marcile auto), acestia ajungeau la mine, nu ii servea Connex cu solutii. Singura solutie propusa de operatori la vremea respectiva era trimiterea prin intermediul unui telefon Nokia, legat la un calculator.

      Nu e nici o problema ca ai invatat si tu câte ceva din munca noastra :-) Chiar te felicit.

      PS. Daca la Connex te-ai fi ocupat de asta si Connex ar fi vrut cu adevarat sa ofere solutii de business pentru SMS-uri suprataxate, nu ai fi putut niciodata sa creezi Netopia. Pentru simplul fapt ca ai fi fost in concurenta directa cu angajatorul tau si ti-ar fi taiat aripile foarte repede.

  4. Revizie la 2 saptamani, 1 milion de mile, cat drac castiga duduia asta de isi permite atata benzina?

    00
    • Cristoiu approves this shit!

      00
    • media în usa este de 10-11$/h pentru jobul ăla, ea zice că conduce 24/7 bănuiesc că mai și doarme, dacă schimbă uleiul la 2 săptămâni face ~2500 km/săpt, adică aprox. 350 de km/zi, cam cât face o mașină în medie pe lună în oraș – ca timpi de muncă asta înseamnă că nu are decât pauză de masă, în rest conduce de dimineața până seara, hernia de disc inclusă

      00
    • NOU
      #30

      @ pizzi
      Calculele ies puțin altfel:
      1 milion de mile = 1,609 milioane de km
      1.609.000 / 260 (săptămâni în 5 ani) = 6188 km / săpt
      adică ~880 km / zi

      00
    • ai ratat aproximativul pe care l-am folosit, eu n-am calculat cifrele, am calculat în km după perioada la care a zis ea ca schimbă uleiul și cum uleiul se schimbă pentru benzinar (dac-o fi benzinar și n-o fi diesel) la 5000 km, am presupus că face 5000 km la 2 săptămâni, acum c-o face dublu e o altă poveste – până la urmă 390 km pe zi înseamnă un drum B-IS dus, nici nu e mult pentru o țară ca america să faci 2 drumuri de-astea/zi (*pe vreo autostradă cu o medie de deplasare de 150 km/h)

      00
    • NOU
      #32

      nu, nu l-am ratat, numai că diferența e mai mult decât dublu.
      Dar calculul tău e normal într-o țară în care să nu cumva să calculăm cum trebuie, ci să ne dăm cu părerea, meșterește, că e „cam atât”.
      La 390 de km cât tot insiști tu că e, ar face aproximativ ;) 442.000 de mile. Până la urmă ce mi-e 442.000, ce mi-e 1.000.000

      00
    • get laid, măcar de crăciun :D aproximativ rămâne aproximativ, pornești de la o presupunere, nu te-apuci să calculezi cu calculatorul făcând transformări din mile în km – dacă face 10 000 km în 2 săptămâni tot nu e mult pentru distanțele din america, că acolo nu faci un drum de 400 km în 8 ore, cam asta era ideea ;)

      00
    • Lumea schimba uleiul la 5000km?
      Mai repede decat il schimb eu in tigaie.

      00
  5. In articolul cu Sandero, fix in prima propoziție a pus idiotul de autor subiect între subiect și predicat, n-am avut răbdare să citesc mai încolo..

    00
    • There is more „Ornamentele din jurul aripilor si de pe acoperis te duce cu gandul”

      00
    • Ia de aici:

      ‘Desi s-a crezut ca Dacia va lansa mai intai un nou model de Duster, insa imaginile aparute in publicatia franceza AutoPlus.fr arata ca este vorba despre o a treia generatie de Sandero, una dintre cele mai bine vandute masini in Europa.’

      Bestial!

      00
  6. Aia cu veganca e priceless

    00
    • hm? de ce e priceless?

      00
    • Simplu…bagă tu un an de vegăneală si du te pe Everest după care vezi ce iese😀
      P.S io te sfatuiesc sa nu
      All in all: Sarbatori fericite!

      00
    • Acum îmi dau seama că am un coleg (am avut, mai corect, că ultima lui zi în firmă a fost vineri) care e vegetarian și a făcut o tură pe Everest anul trecut sau acum 2 ani, nu mai știu exact. Bucata „turistică”, să zicem. La vremea aia era ovo-lacto-vege, dar orișicât. A zis că n-a fost ușor, a slăbit crâncen, i-a luat mai mult de 6 luni să-și revină, dar n-a ajuns în spital, s-a întors bine-sănătos și viu. Posibil ca tanti aia să fi avut și alte bube, sau să fi fost prea extremistă în alimentație.

      00
    • vegan != vegetarian. veganii sunt varianta mai tampita a vegetarienilor, urmati in jos pe scara involutiei doar de raw-vegani.

      00
  7. Parte din vină pentru falimentul iminent o are şi CEO-ul Liu Lirong, care ar fi jucat şi pierdut la cazinou cel puţin 1 miliard de Yuani din banii companiei (echivalentul a 144 miliarde dolari).

    Vreau sa schimb si eu la cursul ala

    00
  8. Mai ții minte știrea cu cuplul ăla (acum un an sau doi), care s-au dus pe teritoriul controlat de Daesh, să le țină nebunilor un motivational speech de ce reiki e mai bun decât kalașnicovul, iar nebunii atât de impresionați au fost de ăia doi încât că i-au omorât fără să-i filmeze și le-au expropriat bicicletele?
    (Da, au venit la ăia pe biciclete de grija să nu polueze Orientul Mijlociu…)

    La asta m-am gândit după ce am citit titlu știrii despre vegana dobitoacă.

    00
  9. Răul de altitudine îi paşte pe toţi care urcă la 8k şi nu s-a dovedit ca şaorma să salveze pe cineva de asemenea simptoame, în caz că atât vă duce capul.

    00
    • in schimb veganismul si simptoamele merg mana in mana. succesuri:)!

      00
    • La asta mă gândeam și eu, nu cred că din pricina regimului alimentar, ci a căpoșeniei a decedat

      00
    • man, c’mon, astia de pe aici nu stiu sa se lege la sireturi…
      genul asta de stiri sunt puse fix pt entertainment. nu e ca si cum maine se lasa romanii de sorici si incep cu totii sa fie civilizati.

      00
    • @kmlx-c’moooon de parca civilizatia tine de veganism sau invers…hai sa sa fim putin seriosi(chiar daca pe aici mai mult ne radem)

      00
  10. Serpasii, fiind nepalezi, presupun ca sunt si ei vegani.

    00
  11. Încă mai caut Viena în poza cu steagul Franței…

    00
  12. da ba, asa e, de vina e conducerea molului ca stau ei o ora jumate intr-o incinta inchisa cu motoarele pornite.

    00
  13. vegani sau nu, niciunul din noi nu ar reusi sa urce pana la South Summit, daramite sa se si intoarca de acolo.
    moartea aleia nu a avut nicio legatura cu dieta ei.

    00
  14. scuze, dar nu înțeleg care e faza cu mașinile făcute în Photoshop. îi admir pe cei care fac asta, sunt niște lucrări de artă faine, dar cam atât. Adică încerci să prefigurezi cum va arăta o mașină aflată acum în faza de dezvoltare? Și cam ce faci cu informația asta? O să iasă mașina pe piață in 6 luni și va arăta la exterior fix ca orice alt utilaj de pe stradă.

    Ca să numai zic că habar n-au cum sunt daciile de fapt. În randări ele tot timpul arată ca niște audi-uri, dar când ies pe piață sunt și vor fi în continuare table de renault symbol „inginerizate” pentru un cost cât mai mic.

    iupiiii, mue allview hahahah

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.