Știrile zilei – 14 ianuarie 2019

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

46 comentarii

  1. Misto noul passat

    00
  2. Mai usor cu stirile despre reabilitarea retelelor de apa/canalizare, ca Gabita a fost si bolnava si nu poate fi deranjata cu mizerii din astea.

    00
  3. America e o lume diferita, interesanta parerea americanilor unde se pare ca „masina” nu e totuna cu „masina germana”. Un comentariu vis-a-vis de VW ca asta ar fi considerat blasfemie in Romania: „So, basically a Camry, but slower, less reliable and worse gas mileage”.

    00
  4. Oare de prin 2024 vor reusi si VW sa schimbe interiorul? Ca arata la fel de prin 1990…

    00
    • Exact la asta ma gandeam – arata la nivel de anii 95-2000

      00
    • plus ca in anul 2020 astia inca mai pun frana de mana clasica pe masini in loc sa puna la buton. Uitati-va si voi, arata fix ca o pwla sculata in mijlocul masinii…

      PS: stiu ca vor venii toti ciumacării wanna be sa-mi zica ca ei au nevoie de frana clasica pt intoarceri cu frana de mana sau alte cocalarisme.

      00
    • @geretus – ca sa schimbe interiorul asta insemana sa investeasca bani in R&D, insa atata timp cat exista prosti care sunt dispusi sa cumpere acelasi interior din anii 2000, de ce ar cheltui bani?

      00
    • xtz: o să fie tare mișto să pățești și cu frâna cum poți păți și cu butonul de la geamuri dacă băieții de la o spălătorie scumpă îți dau cu puțină apă pe acolo și apoi rămâi cu geamurile pe jumătate date jos până se usucă contactele / jumătate de zi.
      Poate nu ne trebuie electronică peste tot. :)

      00
    • Varianta din articol, este pt pietele din America si China si tare mi e teama ca nu o sa aiba nimic de a face cu ce o sa vada Europa…

      00
    • @xtz te ai uitat vreodata prin geam intr un passat din 2006 pana azi? si nu ai vazut nicio diferenta fata de 95? n ai vazut nici ca nu mai are manivela la frana de mana? Daca nu, sunt convins ca te ai uitat la alta masina… sau doar vorbesti si tu sa te afli in treaba…

      00
    • @dude – pariu ca ai VW :))

      00
    • Eu n-am VW, da’ sa fim seriosi, Passat are frana la buton de 12 ani, iar interiorul a fost schimbat. A, ca nu tuturor le place interiorul ala… ghinion, orientati-va spre Honda. Altora nu le place interiorul futurist de la Honda, sau ala complet cretin, de la Toyota.

      00
    • Honda are interior futurist? Ca proprietar de Honda îl consider mai degrabă spartan, minimalist, orientat către cu totul alte experiențe decât la mașinile germane. Chiar dacă are comenzi touch, în timp ce Mercedes, BMW și alții ca ei au tot butoane și rotițe, parcă tot nu e chiar așa de futurist.

      00
    • @zarax n-am. dar intamplarea face sa stiu masinile unora din cunoscutii mei… si ceea ce afirma xzt n are nicio legatura cu realitatea. dar daca vrei, facem pariu…
      A decis un prostovan ca vw nu baga bani in RsiD ca nu i se pare lui ca s-a schimbat bordul de 20 de ani. Deci vw e primul la vanzari in lume, a vandut 6.24mil de vehicule, dar toti sunt prosti. Dar ztx stie ca nu au cheltuit cu cercetarea iar frana e maneta. Daca era vorba de renault, la fel as fi reactionat… (iar de asta am avut)

      00
    • @dude, tu daca chiar nu vezi ca VW are acelasi bord si acelasi cadran central de cel putin 14 ani incoace, inseamna ca ori esti chior, ori esti prost. Incepand cu Passat B6 (2005), bordul si consola centrala arata aproape identic, exceptand mici retusuri, iar pana si modelul care o sa iasa in 2020 o sa fie la fel, astfel avand in vedere ca Passat-ul este reinoit cam o data la 5 ani, inseamna ca din 2005-2025 (20 ani) Passat are acelasi interior. Legat de frana de mana, nu stiu de ce te-ai opărit aiurea, ca nu vorbeam de VW, vorbeam de producatori in general si de masini produse in 2020 care dupa parerea mea ar trebui bagat in dotarea de serie frana de mana la buton, in plus se vede ca nu ai deschis articolul despre noul Passat, ca acolo ai fi vazut in poza ca acel VW din 2020 are frana de mana tip pulete, dar nu, tu ai ales ca esti fanboy VAG si oricine zice ceva contra, indiferent ca este argumentat, tu sari ca sa-ti aperi idolii orbeste, tipic fanboy-lor VAG . Ieşi acasa!

      00
    • mda, deci nici nu te-ai obosit să cauți passat B8.
      Passat din articol este facelift al modelului existent NMS, este mai învechit și mai ieftin decât passatul B8 care se vinde în EU.
      și în cele din urmă, care o fi problema să știi tot timpul unde se află comenzile în oricare mașină te urci, sau să ai o frână de mână care funcționează mai bine decât o electronică?

      00
    • @ztz: tu citesti, dar nu intelegi. hai sa te ajut.
      1. nu am vw.
      2. passatul din articol este model USA. Din 2012 passatul model usa nu este identic cu cel din eu. de aici frana care te deruteaza pe tine. Deci pt doua regiuni diferite au dezvoltat doua modele diferite, dar tu ai decretat ca nu au schimbat bordul ca sa nu cheltuie bani pe desen…
      Nu stii sa faci diferenta intre doua modele, dar ai pretentia ca te pricepi.
      Dupa mine, esti parerist.
      E prima data cand corectez unul, si imi pare rau ca am incercat.
      Ies

      00
    • @dude repet, ca vad ca pricepi mai greu, nu era vb de frana de mana de la pasat, am zis altceva, mai incearca sa recitesti poate de data asta intelegi. Doi la mana, arata-mi si mie diferentele de bord dintre passat american si passat european. Da, sunt diferente la exterior, dar la interior sunt la fel. Trei la mana, au recunoscut mai multi pe aici ca interiorul de Passat este aproape identic de mult timp, tu in schimb o tii pe a ta. Tu chiar nu vezi acel schimbator de viteze incadrat de butoane care e la fel din 2005 incoace? Bordul la fel….

      Si cica tu nu ai VW, aham…Doar un fanboy obsedat poate sa o tina pe a lui in ciuda evidentelor. Hai, poate incepi sa ne zici si cum VW are cele mai bune motoare diesel lol, cum crede tot cocalarul roman fan VAG. Well, spoiler alert, VAG are niste basini de motoare, cand BMW si Peugeot lucrau la generatia a 3-a de motoare commonrail, VAG inca vindea masini cu motoare tractoras poluatoare in draci Pompa-duza, iar cand in sfarsit au investit si au produs si ei motoare commonrail , fortati de imprejurari (pentru ca motoarele pompa-duza nu mai puteau tine pasul cu normele de poluare impuse de EU), atunci s-a vazut cat de buni sunt VAG la fabricat motoarele, ca le pocneau motoarele ca floricelele de porumb, celebrele 2.0 l diesel prima generatie, doar arunca un ochi pe forumul VW la B6, B7 sa vezi ce e acolo zici ca-i parastas, jale si durere, nu mai pun la socoteala motoarele pe benzina , celebrele 1.2 si 1.4 TSI care la fel fac poc si de care a scris si Vali. Sa mai zic si de mirificele cutii DSG cu frecare uscata? Deci scuteste-ma cu carutele de la VAG la care aspira orice coclet autohton, ca pe mine nu ma impresioneaza deloc. Singurele motive pentru care as cumpara o masina de la VAG sunt faptul ca majoritatea mecanicilor stiu sa repare VAG si pretul pieselor, fiind masini foarte raspandite, majoritatea comerciantilor de piese auto aduc piese VAG de aici concurenta si pretul mai mic si varietatea pieselor.

      Hai, mai baga o fisa, poate iti iese de data asta.

      00
  5. NOU
    #20

    In Finlanda fac training general cu populatia pe retele neuronale. Noi ne chinuim cu pasta de dinti si sapunul. Cam mare diferenta, desi la noi e un fel de India, avem o poulatie care ar fi deschisa spre asa ceva si una la ani lumina de orice inseamna alfabetizare tehnologica/stiintifica.

    00
  6. Pe partea de politica dai din ce in ce mai mult materiale de la soparle. Numa Wtf moments.

    Citez din domnu banu: „Economia o duce bine, aialalti sunt isterici” , TLDR pentru a nu face trafic inutil altei soparle.

    00
    • Domnul Banu face o propaganda soft si mascata pt PSD. A luat-o si el pe ulei, ca d-na Mugiu-Pipipi?

      00
    • Mi se pare fascinant cum bolșevismul reușește să se propage la oameni care probabil nici măcar comunismul nu l-au trăit… „Cine nu e cu noi, este împotriva noastră”. Cum exprimi niște idei în afară celor agreate cum ești „dujmanul poporului”.
      Deci, alexzen, dă un exemplu de catastrofă economică, pentru că, totuși, cifrele au încăpățânarea să nu susțină isteria. Asta desigur, dacă pentru tine 40 de bani pierduți de leu în 10 ani este o tragedie sau o inflație de 3%/an e o catastrofă, na, asta e.
      Pentru o secundă, nu te poți gândi că, în loc să fiu pesedist sunt pur și simplu un om care s-a plictisit să cauționeze proștii? În 30 de ani mi-a ajuns cu cei 15.000 de specialiști CDR, mi s-a luat de 10 ani cu termitele băsiste, mi s-a luat de piruetele PNL care azi e cu PSD, mâine cu PNL… Dar, na, asta e, tot eu sunt ăla spălat pe creier :)

      00
    • Dle Banu, de acord, pot aparea isterice personaje precum Moise Guran ( apropo, isi respecta prenumele, nu? :) ) si n-ar strica mai putin nerv ( dar sa nu uitam de un alt isteric din anii 30 care o dadea inainte cu baubaul Hitler pe cand toti ceilati faceau partide de vanatoare si tratate de pace cu el – il chema Winston Churchill ).
      Dar nu sunt de acord cu tonul general al mesajului: baieti, chilaxx, economia merge, politica nu ne afecteaza, nu va mai inflamati ca tot pesede iese, ca sunt bine organizati, si oricum nu-i asa mare bai, numaifitiisterici.
      Mie personal mi se pare de prost gust perspectiva asta intr-un context de emigratie masiva din tara, comparabil cu zonele de razboi. O fi mergand bine treburile la firma Dv, dar nu generalizati.
      Azi ati reusit sa castigati definitiv dispretul meu.

      00
    • Domnu Banu, anu asta mi-am propus sa judec utilitatea intrarii intr-o dezbatere de sinceritatea demersului interlocutorului, ori in conditiile in care pana si aripa de trogloditi a familiei mele a inteles cat de canceroase sunt „masurile economice” ale PSD cred am tot dreptul sa ii zic unui specialist cu orbul gainilor ca arunca soparle.

      Facem si noi putina munca, sau luam ce pica de la comisia de prognoza de bun? Ca asa 3% inflatie in scripte va pot spune si eu ca o sa avem fara sa ma uit pe vreo analiza, respectam angajamentele, ce naiba.

      Sunt oameni simpli care fac comparatia de pret la alimente de baza cu mai multa intuitie economica.

      Cum era aia cu cei 10.000 de specialisti?

      00
    • Deci aruncăm la gunoi Eurostatul și luăm de bun ce vede alex la megaimaj. Argument beton, ce să zic..

      00
    • Nu domnu Banu, doar confirmam.

      Da ce rost mai are sa va citim daca confirmati ce zice comisia de prognoza? economia duduie, aia din opozitie sunt niste panicarzi nerecunascatori.

      In loc sa o intoarceti usor arogant poate era mai util sa veniti si cu ceva valoare adaugata. Sau cine stie, o valoare adaugata pentru cineva, si ne intoarcem la soparle.

      00
    • În 30 de ani mi-a ajuns cu cei 15.000 de specialiști CDR, mi s-a luat de 10 ani cu termitele băsiste, mi s-a luat de piruetele PNL care azi e cu PSD, mâine cu PNL… Dar, na, asta e, tot eu sunt ăla spălat pe creier

      Iar in acesti 30 de ani PSD-ul nu a facut nimic rau pentru tara, nu? Minerii, infrangerea oricarei opozitii reale, marile tunuri bancare din ’90, epoca Nastase, Bechtel etc? Ati uitat asa repede? Haideti, ca sunteti mai in varsta decat mine, din cate imi dau seama.

      Ce masuri economice a luat PSD-ul pentru cresterea economiei? De ce inca nu avem autostrazi, de ce inca iesi mai bolnav decat ai intrat din spital, de ce pleaca asa de multi oameni din tara, daca PSD-ul nu a facut nimic rau?

      00
  7. „VW a vândut peste așteptări anul trecut”, păi normal, după scandalul Dieselgate cred că așteptările erau 0.

    00
    • Dar după ăia de au rămas șomeri sau au pierdut contracte în economia orizontală îți pare rău? Dar pentru taxele care se plătesc în România și banii care nu mai intră în economia locală și națională îți pare rău?

      00
    • pe ala nu-l afecteaza, stai linistit. ii afecteaza tot pe amaratii aia de munceau acolo. jumate probabil nu-si vor gasi prea curand altceva de munca.

      00
    • *taxele care NU se mai plătesc în România

      00
    • @mst
      Logica nu e punctul tau forte, nu? Uite, Nestle n-o sa aiba nici o problema, doar isi muta fabrica 100 de km mai la est, paguba-n ciuperci din punctul lor de vedere. Insa pentru angajati va fi mai nasol cand nu-si vor mai lua salariul, pentru firmele care lucrau cu nestle (de exemplu pentru aia care se ocupau de depozitul lor din Timisoara, pentru firma care se ocupa de transportul napolitanelor, etc) va fi mai aiurea cand vor pierde contractul, si inclusiv pentru statul roman va fi aiurea ca vor pierde niste taxe. Dar e ok, tie nu-ti pare rau pentru Nestle.

      00
    • Cât despre accesul la apă discuția e veche de când lumea. Mama Natură / Dumnezeu îți dă apă în stare brută de doar în câteva puncte, nu oriunde, nu oricum. Ca să o aducă cineva de pe munte sau din pământ până la robinet sau în sticlă, și să o mai și potabilizeze, costă bani. Până și o cazma să sapi un puț costă bani. La fel și să o evacuezi, tot bani. Nu vrei să dai bani pentru apă? Faci o excursie până la munte și te adapi cu căprioarele.

      00
    • @Ionut
      hai ma, las-o-n colo de treaba, chestia aia cu apa a fost de un cacat maxim.

      00
    • @sabotor: poți argumenta de ce a fost „de un căcat maxim”?

      00
    • nu am specificat foarte clar ca de nestle nu imi poate parea rau? era subinteles ca de angajati si economia locala imi pare rau. disperatilor

      00
    • @Ionut
      pai din cauza asta:

      The one opinion, which I think is extreme, is represented by the NGOs, who bang on about declaring water a public right. That means that as a human being you should have a right to water. That’s an extreme solution.

      Adica, pana mea, e o chestie extrema ca oamenii sa aiba dreptul la apa? Daca oamenii au dreptul la apa nu inseamna ca cineva trebuie sa extraga apa, s-o imbutelieze, s-o transporte si apoi o dea pe gratis, ci inseamna ca daca tu ajungi la un izvor/balta/rau/lac, ai dreptul sa bei din apa aia. Dreptul la apa inseamna ca nu se ajunge la situatii de genul:

      Fueling the controversy were instances in which large corporations privatized the water supplies of communities forced to sell or lease the resource due to economic hardship, only to raise the water rates of local residents to prices higher than many could afford, essentially cutting them off from their own resource.

      00
    • Proști sunteți, mă, să îmi bag pl! O dați cu Nestle că vă pare rău că pleacă, că plătea salarii și alte alea, ce dacă sunt niște scârbe. Și Sebastian Ghiță, Dan Voiculescu, Liviu Dragnea, Ioan Nicuale, Gigi Becali, Sorin Ovidiu Vântu etc. Și Bechtel plătea salarii în Bolivia, dar oamenilor nu le era bine cu ei acolo. Și Schweighofer plătește salarii, dar vinde lemn furat. Și Coca-Cola plătește salarii în India, dar le confiscă resursele de apă. Și exemple sunt destule. Nestle să se duce învârtindu-se, orice gol se umple. Dacă nu e Nestle, va fi altă corporație din vest, ce vine la noi să plătească salarii mici.

      https://listverse.com/2018/01/03/10-outrageous-nestle-scandals/

      00
    • Omiți câteva lucruri:
      – Planeta este împărțită juridic în mai multe modele de drept, în care dreptul la proprietate (și nu numai) este tratat diferit de la țară la țară. De exemplu ceea ce un american consideră normal poate fi ilegal într-o țară musulmană și tolerat într-o oarecare formă în UE. De obicei cetățenii UE se arată cei mai indignați că pe Terra există oameni cu o gândire diferită de a lor, la fel cum și ăia ”de dincolo” se miră de noi. De aici și până la stereotipuri, epitete și xenofobie nu e decât un pas.
      – Până la a fi privatizate resursele naturale sunt monopol al statului în multe jurisdicții, nu ale companiilor private. Chiar dacă retorica comunistă ne-a învățat despre ”bunul obștesc”, nu te poți servi din resursele respective pentru că nu sunt ale tale. Statul îți cere redevențe pe ele. Strict pe apă în România este vorba în primul rând de RA Apele Române. Nu poți să sapi un puț la tine în curte așa cum vrei, trebuie să ceri voie statului român. La fel dacă găsești o comoară, dai de petrol etc, trebuie să predai ce ai găsit sau să cotizezi, altfel te alegi cu un frumos dosar penal.
      – În alte jurisdicții resursele se găsesc pe proprietate privată sau drepturile de exploatare sunt cedate de către stat unor investitori privați sub diverse forme. Asta înseamnă că nu te poți duce să bați la poarta fabricii și să îi ceri paznicului să îți aducă un bax de apă. Nu îți convine situația? Cumpără fabrica, terenul pe care sunt resursele, și oferă-le gratis la populație. Mergi la americanul cu sondă de petrol în curte și dă-i întâi o geantă de bani ca să fii mai apoi filantrop pe banii tăi.
      – Drepturile omului sunt diferite de la țară la țară și de la caz la caz. Istoria ne arată că ăia care au scris așa frumos despre ele și-au păstrat sclavii, că ăia nu erau oameni. Drepturile omului sunt reglementate și de anumite cutume sociale. De exemplu sexul este un drept natural al omului, dar nu îți alegi femeile pe stradă la fel cum alegi merele la piață. A trecut vremea când le luam de păr și le târam în peșteră. :)

      Problema pentru care s-au bășicat socialiștii la discursul tipului de la Nestle nu e că apa nu ar fi un bun public. Problema e că în anumite state corupte resursele respective sunt date unor investitori cu practici cel puțin discutabile. Acolo nu e neapărat vina investitorului, oamenii sunt oameni până la urmă, și chiar și cei mai civilizați dintre noi au tendința să facă câte o măgărie, să treacă pe roșu, să fure pixuri și hârtie de la birou, să facă ceva să le fie mai bine chiar dacă știu că nu e 100% corect. Acolo e problema statului/autorităților în calitate de arbitru, mai exact a eșuării protejării intereselor cetățenilor din jurisdicția respectivă. Oamenii au tendința să ceară socoteală doar firmelor private, când în realitate culpa este și a statului. Doar că oamenii percep statul ca pe un monstru invizibil cu care este imposibil să te lupți, și de aceea statul este iertat și își îndreaptă atenția către firme, că ele sunt la îndemână și pot fi mai ușor trase la răspundere.

      00
  8. VW-urile vandute in SUA sunt in general mai urate decat cele pentru piata europeana, dar da, puteau sa schimbe si ei interiorul ala…

    00
  9. Doar mie mi se pare ca volanul de la noul Passat nu e aliniat cu scaunul soferului? Si cei de la Mercedes au treaba asta…

    00
  10. Noul Passat pentru piata nord americana. Diferit de cel european.

    00
  11. Passat, acest ”bolid” dorit de toata Romania, un simbol, un statut pentru romanul de la ”bloc”. Oriunde te duci, drum european, national, judetean, autostrada, nu are loc de tine vreun pilot de Passat, ii stai in cale. Sau poate o fi vreo ”obtiune” sa faca flash-uri cand intalneste un obstacol in cale.

    00
  12. Interesant articolul despre cursurile de AI gratuite in Finlanda. M-am inscris si eu:)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.