Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

20 comentarii

  1. ”Zara este o companie de vânzare cu amănuntul din La Coruña,Spania, care a fost fondată în 1975 de Amancio Ortega și Rosalía Mera. Acest lanț de magazine este nava amiral a grupului Inditex, care deține și mărcile: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Uterqüe, Stradivarius și Bershka.” mergi in mall si mai bine de jumatate din magazine sunt ale lui. Iluzia posibilitatii de a alege


    Comentariu apreciat.470
    • dragule, tu ce vrei sa alegi, producatorul efectiv sau calitatea hainelor? Zara e mai low-cost, Dutti e mai mid-range. Da, poti alege calitatea hainelor de la acelasi producator. Si pe segmentele respective e alta concurenta.

      20
    • Daca vrei haine de calitate te duci la un croitor si ii zici ce si cum sa-ti faca,nu te duci sa le iei de pe un raft,unde mai sunt 10 bucati din acelasi model(dintr-un material de proasta calitate de altfel,sintetic)

      02
  2. Lui cocalarul ala basit de la accident nu ii trimite nimeni un glont in plic, cu felicitari? Oare ce gust o avea creierul lui? Sper ca nu foarte picant…

    20
  3. Oare cand o sa invatam sa purtam centura? Fie ca stam in spate sau in fata?


    Comentariu apreciat.220
  4. un articol interesant despre uber/gig economy/automatizare in ft
    https://www.ft.com/content/88fdc58e-754f-11e6-b60a-de4532d5ea35

    21
  5. Mda, ca scaunele pt copii si centurile de siguranta sunt pt prosti. Ei conduc bine sau merg pe distante scurte, nu le trebuie.
    Bietul copil.

    160
  6. s-a schimbat interfata total la chrome sau sunt eu hackuit?

    40
  7. Ba, nush cum plm nu ma mira ca era intr-un BEMVEU cel care a produs accidentul.

    Legat de RCA sper sa se aplice ce scrie in stirea respectiva, in plus avand in vedere ca firma la care iti faci RCA-ul iti va plati reparatia ar trebui sa se introduca si o lege ca cei care au CASCO echivalent au si RCA. Nu de alta dar in the “great’ U S of A este fix asa si merge bine procesul. Asigurarea se incheie pe numele tau si acopera tot, dar da preturile sunt maricele si pentru salariile americanilor insa macar stai linistit.

    80
    • Prefer să plătesc dublu la RCA, dar să-l fac la firma care, în cazul în care sunt partea nevinovată într-un accident, să mă despăgubească pe mine. Punct de pornire: pe siteul ASF este o listă, un top al asigurătorilor cu cele mai multe/puține plângeri înregistrate la autoritate.

      Și pentru a ț-șpea oară, NU, NU E CASCO. Asigurarea casco e mai complexă, acoperă și furtul, și daunele produse de fenomene meteo, și altele. RCA-ul ăsta cu decontare directă ar face DOAR ce spune domnu’ de mai sus, ‘firma la care iti faci RCA-ul iti va plati reparatia’, atât. Pentru restul, gen vandalism, furt etc, să existe în continuare CASCO.

      10
    • @Eugen se pare ca n-ai citit ce am scris. Esti obligat sa ai RCA dar daca iti faci CASCO, sa fie inclus in pretul respectiv si RCA-ul, nu sa faci DOUA!

      Este atat de simplu si nu inteleg ce explici pentru a t-spea oara? Ai Casco, bun, ai inclus tot ce tine de vandalism, dezastre naturale etc. dar sa ai si RCA-ul inclus in Casco-ul respectiv, aka faci amiabila sau declari accidentul si tu iti vezi de ale tale si iti repari masina cu hartia de la politie care intra pe partea de RCA iar ala isi trage repercursiunile.

      10
    • MrHollow nu zicea că e acelaşi lucru cu CASCO, dar dacă va fi aşa, practic RCA-ul cu decontare directă este inclus în CASCO.

      Practic ar fi super pentru că cei ce au CASCO oricum, gen leasing-uri şi alte cele nu mai au nevoie de RCA, pentru că CASCO-ul acoperă şi dacă e vina ta, şi dacă nu e vina ta.

      E inclusiv, şi acoperă şi alte lucruri în plus. Aşa ar trebui să fie demult, iar cine nu are, să se judece cu cocalarii prin judecătorii să-şi recupereze dauna, şi garantat data viitoare îşi vor face RCA.

      Eu de ex am şi RCA şi CASCO, şi dacă se va aplica legea asta, practic RCA nu mai am nevoie pentru că mă acoperă CASCO.

      20
    • Șăfu’ Vali, să știi că n-am găsit nimica despre RCA-ul cu decontare directă pe site la ASF. Nici la texte de OUG, nici la propuneri lansate în dezbatere publică…

      00
    • Nu ție îți explicam. La fiecare comentariu în care menționam de RCA cu decontare directă, îmi săreau în cap unii cu ‘dar avem CASCO și aici in România’. Ca RCA-ul să fie inclus în CASCO… da, pare o măsură de bun-simț.

      10
  8. Citez din articolul despre rovignietă:

    “(N)umărul este căutat într-o bază de date a vehiculelor pentru care s-a emis o rovinietă și, în cazul în care nu este găsit printre acestea, se interoghează baza de date a Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul Ministerului de Interne. Aici se identifică proprietarul vehiculului. Sistemul emite un proces verbal de contravenție pe numele proprietarului identificat în DRPCIV. Mai departe acesta este semnat de un agent constatator și trimis la domiciliul proprietarului.”

    Caz concret:
    Am vândut o mașină în 2007. Eram primul proprietar, mașina era luată de nouă. Am făcut contractul cu cumpărătorul, totul legal etc. Am scos-o de la impozitele locale (București sectorul 4), proprietarul a băgat-o la impozitele locale de domiciliu propriu (București, sector 5).
    Anul trecut, prin noiembrie, primesc de la CNADNR un PV de amendă prin poștă, mașina trecuse peste podul de la Fetești fără să plătească taxa de pod. Evident, cumpărătorul nu o înmatriculase pe numele său, iar în baza de date a DRPCIV mașina apare în continuare pe numele meu. Așadar, eu nu mai sunt proprietarul mașinii (dovadă că nu plătesc impozite pe ea), în schimb CNADNR îmi trimite mie amenda, pentru că “noi folosim baza de date a Poliției, asta e situația, fie plătiți amenda și vă recuperați banii de la cel care a cumpărat mașina, fie mergeți în instanță și cereți anularea PV-ului de amendă” (discuție cu funcționar CNADNR la sediul instituției, a treia zi după ce am primit PV-ul prin poștă).
    Proprietarul nu mai locuiește la adresa la care stătea în 2007, n-am de unde să-l iau. Prin urmare, am mers în justiție, să fie Judecătoria cu oameni și judecătorii ocupați, ce mama dreaq!

    Din presă, forumuri etc. am înțeles că sunt multe cazuri de acest fel, atât de multe că CNADNR a ajuns să dea lămuriri și sfaturi pe site-ul propriu despre ce trebuie să facă oamenii – http://www.cnadnr.ro/ro/peaj/intrebari-si-raspunsuri-privind-peajul (întrebarea nr. 6).

    De unde a apărut această situație, în care instituțiile publice responsabile pun oamenii pe drumuri pentru probleme pe care ele ar trebui să le rezolve? În ciuda faptului că are drept de inițiativă legislativă (prin Ministerul Transporturilor), CNADNR a lăsat ca această problemă legală să apară. Pe ei nu îi interesează că există o lacună în legislație, respectiv faptul că legea nu penalizează suficient pe cumpărătorul unei mașini care alege să nu radieze vehicului de la fostul proprietar și să-l înmatriculeze pe numele lui. Și, desigur, pe experții CNADNR nu îi interesează să obțină acces la baza de date a serviciilor de taxe locale, ca să vadă clar cine este prorprietarul mașinii și să-i trimită lui amenda… Asta, în țara în care autoritățile publice dau milioane de euro pe soluții IT și baze de date…
    Dacă o astfel de problemă a putut să apară, de ce ne mai mirăm că CNADNR este o instituție debusolată și continuăm să așteptăm de la ea să construiască autostrăzi?

    Exemplu de băieți isteți: Poliția Rutieră. Poliția rutieră a gândit cu capul și, dacă prinde o mașină că încalcă legea, trimite persoanei înscrise la registrul de înmatriculări o somație, cerându-i să indice prin fax sau scrisoare recomandată cine a condus autoturismul cu nr. XXX pe segmentul de drum YYY în data de ZZZ – altfel, încasează amenda cuvenită. Am pățit chestia asta acum vreo cinci ani, când m-a luat radarul undeva pe E85, la volanul mașinii socrului meu. Omul a primit o astfel de somație prin poștă, a trimis datele mele pe fax (mă rog, le-am trimis eu pentru el) și am primit PV-ul de amendă, pe care am plătit-o. Deci, se poate. Dar nu și pentru CNADNR.

    Apropo de amenda pe mașina vândută în 2007: am urmat sfatul oficial al CNADNR și am contestat amend. Am avut câștig de cauză la Judecătorie, care a decis anularea PV-ului. Dar, ce să vezi, CNADNR a făcut recurs la Tribunalul București! Aștept, deci, decizia finală!

    70
  9. NOU
    #18

    Senzational, nemaintalnit, in exclusivitate, e aglomeratie in prima zi de scoala.

    10
  10. Au aparut in Ro tot felul de legi si amenzi dar modul in care se pun in practica e o joaca.
    Sa va spun povestea unei tip care traieste peste ocean, a ajuns in Ungaria a inchiriat masina, s-a dat cu ea in Romania, a luat ceva amenzi de viteza – nu a patit nimic. A luat amenda in Austria, a primit amenda pe posta in america, a aruncat-o la gunoi, dupa inca o luna a primit recomandata si a trebuit sa semneze de primire, nu stiu daca a platit-o sau nu dar cu siguranta daca mai ajunge prin Austria si il opreste politia cu siguranta va avea probleme.
    In Romania informatizarea e aproape de 0, prezenta politiei pe drumurile europene in weekenduri aproape zero.

    20
  11. Cred ca vor continua sa creasca mult Inditexul, merita. Armancio Ortega este un om simplu, de la care multi dintre bogatii lumii ar avea ceva de invatat. Desi este batran, inca merge la servici zilnic.

    Noi locuim aici in A Coruna iar sotia lucreaza la birouri, si el e mereu prezent printre angajati. A facut foarte multe lucruri bune si a dat de lucru multor oameni, iar angajatii sai il apreciaza mult. Vedeti aici un video realizat anul asta, cand a implinit 80 de ani: https://www.youtube.com/watch?v=4OOiyIAkg0k.

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.

Top articole

7 zile