Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Articolele de pe Bloomberg uneori zici că sunt scrise de Hoștiuc. „Why can’t Europe do tech?” Well, Europa știe să producă tehnologie proprie, și produce, atâta tot că corporațiile europene nu sunt la fel de numeroase sau de mari precum cele americane. La fel cum unicornii europeni în start-ups sunt mai rari decât caii cu morcov în frunte de peste ocean. Pentru că degeaba îi înjurăm noi frustrați pe americani în aproape orice discuție, realitatea e una singură: există diferențe între SUA capitalistă și Europa socialistă. Diferențe de legislație, diferențe de reglementări, dar mai ales diferențe de mentalitate. E un cumul de factori care face ca în Europa să nu apară prea curând un Gates, un Jobs, un Musk sau un Zuckerberg.

    Apoi mai e definiția termenului „tech”. Pentru mulți tehnologia se rezumă la electronice mici și servicii IT, uitând că siguranțele din panoul electric, mașinile lor europene sau sateliții (SES, anyone?) nu merg cu rugăciuni, ci cu tehnologie.

    00
    • bingo, „unicornii” europeni au alt profil fata de cel american. Opereaza B2B se adreseaza in special eficientizarii pe procese mari, au ciclu de dezvoltare mult mai lung cu runway si burn mult mai mic.

      Nu au nimic „glam”, un warehouse management software cu integrare SAS nu e un subiect sexy.

      believe me, am folosit toate cuvintele cheie profi.

      00
  2. Mi se pare cam mult 6-12 euro pentru 100 de km. Adica 12-24 de euro pentru 100 km dus-intors? Nu o sa incurajeze mobiliatea ca nu te poti duce la serviciu si sa nu iti ajunga salariul de drum. Doar pentru bucurestenii care vin la munte ar fi ceva.

    00
  3. Și taxa aia de autostradă, că e mică sau mare, tot stând la coadă se va plăti pentru că noi nici acum nu ne-am obișnuit să plătim taxa de pod de la Fetești altfel decât cash la ghișeu.

    00
  4. Incredibil ne certam pe o taxa la o autostrada invizibila, asta cred ca este o noua performanta in materie de cat ne prosteste guvernul.

    00
    • Tot citeam comentariile așteptând să facă cineva observația asta. Ăștia au ajuns la nivelul la care SE PREFAC că ne aruncă praf în ochi…

      00
  5. La articolul cu taxa ptr comarnic-bv, eu zic ca e cam mult ptr cineva care locuieste in Ro si are un salariu mediu. Poate ca nu face naveta, dar tot mi se pare ca-i cam mult 6-7€ la traiul din Ro.

    Daca va fi pe bune asta, vor fi repercursiuni grave din punctul meu de vedere.

    Traficul pe DN1A se va dubla, cel putin. Sa vezi ambutejaze pe Lipanesti-Magurele-Valenii de munte-Homoraciu- Maneciu-Cheia. Deja se merge foarte nasol.

    Plus cale ferata aiurea putin mai sus de Magurele, Valenii de Munte se trece destul de greu uneori, cale ferata extrem de nasoala care taie DN-ul in Homoraciu de doua ori, inca odata si la Maneciu. La iesire din Maneciu spre Cheia, zona Plai, e nasoala soseaua. Sa nu mai vb cat de dificil e sa depasesti in sus spre Cheia. Ai doar vreo doua portiuni mai ok. Serpentinele care incep la Valea Berii (cred ca asa-i zice acolo) sunt foarte proaste si periculoase. In sensul ca asfaltul e rupt de tot din cauza camioanelor.

    Vedem…

    00
    • Traficul pe DN1A se va dubla, cel putin. Sa vezi ambutejaze pe Lipanesti-Magurele-Valenii de munte-Homoraciu- Maneciu-Cheia. Deja se merge foarte nasol.

      nu. transportatorii vor plăti. autocarele vor plăti. e mai ieftin să dai 10€ decât să tot schimbi vitezele când ai 50 tone încărcătură.
      și vitezomanii la fel. ai mașină de 50.000€ și te caci pe tine la 5€?
      îi dai ca să nu te înghesui cu toți săracii și loganiștii.

    • Stai linistit, in 2030 cand va fi gata nu o sa mai para mult 6-7€

      00
    • Cum puteti sa va plangeti ca e scump cand nu au inceput sa faca nimic la autostrada asta. Mi-e teama ca vin extraterestrii peste noi pana sa termine astia autostrada. Cand va fi gata ai de ales, platesti pentru confort/siguranta/economie de timp sau nu platesti. Dar intai sa o vedem gata.

      00
    • Pe aici sunt multi care-s mai umblati decat mine prin lume. Mai exista vreo tara care sa aiba vinieta, taxa de drum in benzina, supracciza lu’ Ponta / Sova, taxe de pod (Ruse si Cernavoda) PLUS taxa de autostrada?
      Chiar sa fim campionii prostiei universale?

      00
    • exact la asta ma refer, nu se va muta tot traficul de pe DN1 pe DN1A, ci doar cateva procente din el, suficient sa-l dubleze pe cel actual. si cine se va muta, cei cu masini mai slabute, cei cu un venit mai mic care cred ca fac economie cu 12€, tinand cont ca daca o iei pe DN1A, inseamna ca ar fi trebuit sa mergi din cap in cap Comarnic-BV, care ar fi 12€. ca daca au treaba in Predeal, de exemplu, atunci musai sa ia autostrada si sa dea doar 6€ presupun.

      in rest, sunt sigur, asta daca se va implementa taxa, transportatorii si navetistii vor avea la dispozitie abonamente mult mai avantajoase.

      00
    • cine se plange ca e scump? nu ma plang, eu doar imi exprim punctul de vedere. ce cred eu despre consecintele unei posibilitati ca asta. iar incepeti ca la articolul trecut „despre angajatorii din vest?”
      pe mine ma doare-n cot, daca e sa cobor la mintea unora.. am taxe de autostrazi platite mai mult de cat ati bagat voi motorina sau benzina in ultimii ani.

      00
    • eu sincer nu inteleg logica… momentan exista doar dn1 si dn1a … nu exista nici o autostrada… spui ca in momentul cand v-a mai exista al 3 lea drum… dn1a o sa aiba trafic dublu?

      00
    • @smk
      se construieste cumva total aparte, individual de DN1??

      00
  6. Ne plangem de fake news si apoi le propagam chiar noi.
    Nu sunt 1.3 bln conturi false din 2 bln, wtf. Au zis ca au sters 1.3 bln pana acum, ceea ce e complet altceva. Tot 2 bln de conturi reale au si in orice moment exista 3% conturi fake. Iar ei le sterg cam cu aceeasi viteza cu care aia le creeaza.
    Peste cativa ani vor fi sters 5 bln conturi fake, iar atunci cum o sa raportezi: din 2 miliarde de conturi, 5 miliarde erau false?

    00
  7. Pau in 2080 cand va fi gata autostrada aia, 6e va fi ca 60 bani pentru romani. Sa nu se mearga cu nave spatiale pana cand va fi gata. Voi.nu va dati seama ce vorbiti, noi nu avem un pod peste Dunare, sunt nistr vapoare din anii 70, ti-e frica sa nu te scufunzi cu ele. Ma uitam in Tulcea, e o varianta/centura de vreo 6 km maxim, se chinuie sa refaca acei km de minim 6 luni si nu reusesc.

    00
  8. Stai putin, deci si vinieta si taxa de autostrada? Hmz, birocratia spune altceva in acest caz… fie o construieste un privat 100% si atunci stabileste el pretul fie o construieste statul si atunci bine doar vinieta… una din doua, pentru 2/2 presimt cateva zeci de procese

    00
  9. Eu as plati pentru autostradă. Ieri am fost la Predeal să-mi recuperez soția, că iar a rămas trenul in pană.
    Era una, roșie la fața, cu Loganul, cu 50 km/h in zona cu limitare 80km/h. Băi, se făcuse o coloană in spatele ei…
    La întoarcere alt constipat la fel cu 50 la ora in zona cu 80, frâna tot timpul.
    Aș plăti, că să nu plătesc la doctor sau sa nu fac accident.

    00
  10. Bravo lui Mihai Vasilescu pentru articolul Arta trece prin stomac. Macar astia sunt asumati, mai sunt destui care joaca in ambele tabere, dupa cum e nevoie si dupa directia din care vin banii.Un mare organizator de festivaluri ia la Cluj bani de la PNL si la Oradea de la PSD. Voios. Si face Chef ca-n Teleorman, cu taraful din Videle, intr-un festival de film. Tot mai mult conexe decat film. Deci banii sa curga, nu conteaza de unde vin…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.