Să ne spună mecanicii cât ne costă reparația!!!

Peste 90% dintre românii care conduc un autovehicul consideră că ar fi benefică publicarea anuală, cu titlu informativ, a unor prețuri de referință pe piața reparațiilor auto de către o autoritate competentă, arată un studiu realizat de către IRES pentru UNSAR în decembrie 2019. (sursa)

Eu nu înțeleg deloc faza asta. Bine, nu înțeleg nici faza cu statul lângă mașină, pentru că, plm, aici în Brașov n-am pățit niciodată nasoale. Știu că în București e jale, trebuie să îl păzești pe mecanic, că altfel pleacă de la mașina ta ca să repare altele și o reparație de 2 ore durează 3 săptămâni.

Dar altfel faza e simplă. Ora de manoperă costă X lei. Piesele costă Y lei. Alte materiale adiacente costă Z lei. Total, pe deviz, e suma finală. Sigur, dacă face deviz trebuie plătite taxe, se adaugă TVA, e neplăcut. Dar ăsta e prețul civilizației. Dacă nu vrei așa, ți-o repari singur în spatele blocului.

Și sunt două abordări, fie te duci fără să știi nimic și afli acolo ce și cum, fie te informezi de pe net sau de la prieteni cât costă piesele, ca să nu ai surprize. Sau te duci cu un prieten, și când mecanicul începe să abereze, pleci sau îi dai peste bot.

masini-masina-lovita-america

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

119 comentarii

  1. Oamenii mai stau lângă mecanici și pt că le este teamă să nu le fie schimbate filtre, piese… doar pe factură. Sau să nu li se pună piese SH…
    Da, eu am încredere în service-ul la care mă duc de 13 ani, dar nu e mereu aceeași situație.

    00
    • Este incredibil ce gioarse de mașini au cititorii acestui blog care pretind ca au cel puțin 3000 de euro pe luna venit.

      13
    • Motanes, la un service civilizat, iti pun in portbagaj piesele vechi pe care le-au inlocuit sau ti le arata in orice caz.

      00
    • da, in pana mea! până le-am spus să nu mai facă asta, că n-am ce kkt să fac cu ele!!
      la fel cu anvelopele uzate. bos, ce plm să fac eu cu ele acasă?

    • @zoso cum ce să faci cu gumele uzate?
      Le aprinzi în fundul curții.

      01
    • nu sunt sânziana negru.

    • Acum 10 ani unei prietene I s-a schimbat inclusiv volanul la un service de renume la o masina care SH a costat 25k. Mie a doua zi dupa revizie mi s-a oprit masina in drum, in mers a murit motorul, masina cu 10k de km. Si de atunci dupa pornire parca merge in 3 pistoane pt primele sute de metri.

      10
    • Asta era aia cu type-r! Sânziana! Draga de ea mi-a dat block pe instagram

      01
    • @Alex, apropo de asta cu piesele, am două amortizoare, flanșe și niște bielete de direcție pe care habar nu am cum și unde le arunc. Nu am fost atent la „v-am pus piesele vechi în portbagaj”, că trebuia să mi se aprindă beculețul că n-am ce mama dreaq să fac cu ele… :)))

      01
    • Hoții stau pe lîngă hoți.

      01
    • Îm timpul facultății am avut un stagiu de practică într-un service auto. Nu vă vine să credeți ce șmecherii se fac, chiar și la service-urile mari, gen Porsche. Se poate întâmpla ca în loc de piese noi, să îți pună recuperate, iar cele noi să ajungă pe olx.

      10
    • Am in portbagaj 2 bucati spoiler plastic din fundul masinii ca aia de la reprezentanta nu au vrut sa le tina/arunce dupa ce le-au schimbat. Acum cautam sa aflu daca se recicleaza draciile.

      02
    • tind sa cred ca service-urile astea de va pun piesele in portbagaj nu au decontare directa, sau cum i-o zice, cu nici un asigurator ;)
      intr-o vreme asiguratorii, din cauza manevrelor care se faceau, cereau piesele vechi, sau macar poze cu ele. si asa aparuse o noua manevra. zicem ca schimbam si X, facem rost de reperul respectiv de undeva busit, il pozam si gata…ne tragem banii pe o piesa noua.

      00
    • @A.: ai incercat vreodata sa schimbi un bec la Megane 2 ?
      In alea 30 minute fii sigur ca ti-ai luat si carne multa.

      Pe mine m-au refuzat 3 service-uri de cartier cand am fost sa imi schimbe becul.
      „cati bani sa iti iau boss pentru chinuiala de a schimba un bec ?”

      Asadar, fiecare bec schimbat la masina aia inseamna: 30 minute chinuiala, julituri pe maini la greu, blesteme si farmece inginerilor Renault.

      02
    • Când te duci la stomatolog să-ți scoată o măsea, o iei acasă să o pui în vitrină de bibelou? Dacă îți faci un transplant, stai treaz să fii sigur că ți-au înlocuit pe bune rinichiul?

      02
  2. Românii vor să afle gratis, de la autorități.
    Nu să plătească 50-100 lei o constatare și un deviz ofertă.

    Gratis, ăsta e cuvântul magic

    00
    • Hmm nu cred ca asta e problema.
      Problema e ca te duci la service-uri laudate de multi si iti dau niste preturi de te doare capul.
      Exemplu: e un service la Grozavesti pe langa clubul Princess, oameni priceputi, nu zic.
      Cost revizie pentru Audi A5 din 2013 cu piesele cumparte de mine anterior: 200 de lei.
      Cost revizie pentru Volkswagen Golf cu aproximativ acelasi motor din 2011, piese cumparate de mine: 100 de lei. Deci marca e importanta chiar daca mecanicul face practic acelasi lucru, timpul dedicat e acelasi.
      Inca un exemplu: un prieten merge la constatare cu un Polo din 2013, motor 1.2 diesel. Problema: EGR stricat. Cost dat de tovarasii de langa Princess: 3000 de lei cu piesa OE.
      Cost piesa OE la siteuri specializate: aproximativ 1500 lei.
      A cumparat prietenul meu piesa din online, a fost cu ea la un alt service sa i-o monteze, pret montaj 100 lei.

      20
    • Cea mai ok abordare e sa platesc devizul/constatarea si mai apoi daca batem palma sa faci reparatia, sa scazi la final cat am dat pe acea constatare.

      30
    • asta cu pretul dependent de marca e si in vest (desi lumea e oripilata si acolo)
      era unul pe un forum (fost mecanic auto) cu un golf si ii trebuia ceva presa speciala sa demonteze un suport de motor de pe caroserie or something si nu ii convenea pretul de la vw si s-a dus la seat.
      si spre surprinderea lui ii cereau tot pretu de la vw desi daca faceau aceeasi operatiune pt un seat costa mai putin cu vreo 30% :)

      00
    • Nu e gratis daca e de la stat. Platesti impozite, in timp ce statul iti apara diverse interese pe care le ai – sanatate, siguranta etc. prin diversele institutii ale sale – spitale, politie, protectia consumatorului, protectia mediului s.a.m.d. Teoretic.

      12
    • Prețuri diferite se pot vedea la Tess Brasov. Au grila de prețuri manoperă in functie de marcă. Cred că vw, seat și skoda au prețuri asemănătoare iar coloana audi e completată cu roșu, să vadă lumea că e mult mai scump

      00
  3. Ce ma deranjeaza pe mine: operatiuni normate in timp si nerespectate. Un ex: iau masina dupa 3 ore, ma uit pe deviz, facturat 6 ore. Au terminat mai repede….Poate imi explica cineva din interior cum merge treaba…

    10
    • au lucrat 2 oameni.

    • Operatia era normata la 6 ore. Omul a terminat mai repede. In loc sa fii multumit voiai sa platesti mai putin. Dar daca ti-o repara un incepator si ii lua 9 ore ce ziceai?

      10
    • la mine la firma facem service pt utilaje. reparatia e normata, daca ne ducem cu 2 oameni si terminam mai repede, orele de manopera se factureaza normal, la fel si daca un incepator sta mai mukt decat norma (asta nu prea se intampla)

      10
    • Normal ar fi, dacă tot bagă sub nas clienților normative de operațiuni cu preț per oră de manoperă, să factureze de om maxim numărul de ore lucrătoare.

      10
    • La Megane 2.2 schimbatul becului de fază scurtă era facturat 0.5h dar dura efectiv 1 minut. Dar nah, overhead, recepție, bagat masina, scos masina…

      20
    • uneori costa 5 lei.

    • Conform normativei parca se dadea bara jos, dar bajetii de la renault au invatat o miciconga parca

      00
    • E foarte simplu. Oamenii îți repară mașina tot în 3 ore, dar o mai țin în parcare alte 3. Ai prefera asta? Orice mecanic bun îți termină lucrarea în mai puțin timp decât e normat. Trebuie să înțelegi că timpii ăia sunt foarte generoși.

      10
    • Hai cam imi place asta cu normarea orelor. Vreti sa stiti cum se estimeaza versus cat se lucreaza in IT sa zicem pe dezvoltarea sau testare? Mai ales in cazul unui proiect cu statul?

      O sa ajungeti la concluzia ca service-urile sunt ingerasi.

      10
    • Da, si mie mi s-a intamplat. Omul era super meserias si mi-a schimbat distributia in vreo 25 minute, desi la ei erau normate vreo trei ore. Chiar imi spunea ca nu poate sa-mi dea masina mai repede ca are trei ore facturate si apoi poate fac scandal ca a muncit 30 min si mi-a luat banii pe trei ore. I-am spus omului sa faca documentele sa pot pleca si nu fac nici un scandal. Ba chiar i-am multumit. Daca normarea e asa, el nu poate sa iti treaca mai putin. Peste tot in lume sunt oameni diferiti care pot face un lucru in timpi diferiti si normarea nu se face dupa aia care lucreaza cel mai rapid ci mai degraba dupa cei mai lenti.

      10
    • Si ce te faci cand producatorul are normata o operatiune de 0.5h iar service-ul te taxeaza la 1h?… pana la urma normarea o face fiecare dupa cum mi-am dat seama. Acelasi service, aceeasi revizie, o data a fost 1h o data a fost 0.75 pretul fiind acelasi. Pana la urma normele astea se schimba cu timpul si nu imi dau eu seama?

      10
  4. De cand va citesc visul meu este să mă mut în Brașov. Pacat că ati stricat piața imobiliară.

    10
  5. E wild west cu serviceurile, la fel ca la mesteri. Greu gasesti un service decent la pret si sa nu te arda cu reparatii improprii sau inventate. Eu le rotesc de obicei, nu pot sa zic ca am dat de un service la care sa ma intorc de mai multe ori.

    10
    • Si eu le rotesc, ma duc cu piesa in mana dupa ce fac research si stiu exact ce si cum trebuie schimbat. Asta unde nu pot sa o schimb eu. Si chiar n-aveam de gand sa ajung sa ma pricep la masini, dar prea bataie de joc prin service-uri.

      10
    • E bătaie de joc în orice serviciu. Cică lumea nu înțelege statul lângă mecanic, în service. Păzitul meșterilor în casă, îl înțelegeți?

      10
  6. Caz funny. Mers la ITP cu masina. Totul ok pana la acceleratie. Tasneste antigelul peste tot dupa a doua pedala la 4000 de ture. S-a gaurit un furtun in S. Mers peste drum la ditamai service-ul. Furtunul pe comanda speciala 280 lei (original boss). Zic cat e manopera? Pai stai sa facem un deviz (din gura): dat aia jos, dat aia jos, dat si ailalta jos: 200 lei. Totul pe factura, nu-i problema. Zic nu, mersi. Plec in alta parte. Furtun original pe stoc: 68 lei. Manopera: 50 lei. Totul pe factura. Uite, de aia cer romanii niste preturi informative sa nu mai faca astia magarii de genul.

    20
  7. Nu înțeleg: „Ora de manoperă costă X lei. Piesele costă Y lei, materiale adiacente costă Z lei. Total, pe deviz, e suma finală.” – și apoi, scoți mașina și pleci acasă să cauți pe internet folosind coduri de produs ca să afli cu cât le găsești mai ieftin sau cum faci? Mai faci 3-4 constatări că poate alții găsesc alte probleme?
    PS: Cu deviz scos am plătit prețul fără TVA fără nici o problemă.

    10
  8. frizerul meu are un frate care e mecanic. are un service la marginea orasului. mi a zis fratiso (frizerul ) ca daca la el vine un om pe care nu il cunoaste si ii spune sa i schimbe placutele de frana omul ii spune ca are de la 80 lei bucata pana la 350 bucata si il intreaba care vrea. clientul spune ca le vrea p’alea la 350 lei. omul nostru ii pune placutele de 80 de lei si ii da factura ca pt alea de 350 de lei :)
    in limbaj modern si actual el isi spune ca e antreprenor

    30
  9. Pt. ca numai mi se inchidea oglinda laterala de la Nissan automat, nesimtitii de la reprezentanta, repet: REPREZENTANTA, mi-au cerut 2700 RON pt schimbare ceva motoras. Au si tinut-o o zi sa testeze daca nu cumva e arsa numai o siguranta. Eh, a doua zi am fost la un meserias care ghiciti ce: a schimbat siguranta si m-a costat fix 20 RON cu tot cu bacsis!

    00
  10. E un lucru convenit tacit de clienti si de service-uri.
    Noi vrem reparatie ieftina, ei au preturi pentru noi. Dar calitatea pieselor sau a lucrarii e implicit inteleasa de ambele parti.

    Problema mea e cu astia din reprezentante de vin din alea „asa face toate boss”.

    00
  11. Adaosul comercial la piesele pe care le cumperi prin service e 100%, asta in afara de manopera.

    01
    • unde asta? la orice service?

    • E ce recomanda furnizorii de piese.

      01
    • nu știu, eu de obicei când merg să fac ceva, oamenii îmi arată in interfața aia cât costă piesa. și plătesc piesa la cât costă și apoi manopera. nu își pun ei adaos la piesă.

    • ce naiv esti. tocmai mi-am cumparat o lampa de ceata de pe autokarma la 48 de lei pentru Ford Focus 2 . La service mi-au cerut 193+ manopera.
      Programul ala il gasesti pe torrenti si poti seta adaosul tau ca sa ii fie mai usor secretarei de la receptie sa iti calculeze devizul. Pretul apare direct cu adaos.
      Kit de ambreiaj pentru masina mea 800 pe autokarma,la serviceuri nu am gasit sub 1400,exact aceeasi firma.

      10
    • @robert3 – schimbat bujiile la un service in Razlog/Bulgaria – 20 leva (~48.86RON). Pe autokarma sunt 48 RON.
      Chiar mai facut curios cat sunt la service-ul de cartier unde ma duc de obicei.

      00
    • Fiecare service merge pe adaosul dorit, nu e o regulă cu 100% (chiar lucrez in domeniu și adaosurile sunt de 15-60%).
      Adaosul în program se setează după cum dorești.

      Autokarma merge pe adaos 1-15% sau chiar în pierdere la produsele vândute des (gen filtre MANN, ambreiaje LUK etc) – da, e ilegal; da, chiar fac asta, castiga din rulaj, supraviețuiesc din discount comercial de la furnizori.
      Nici un service nu poate funcționa cu adaosul ăsta.

      Oricum, este indicat sa comparați prețurile unei anumite piese având în vedere codul sau producătorul (degeaba compari un set pentru revizie de filtre JC Premium de la Autokarma cu un set de filtre MANN de oriunde, pentru acceasi mașină fiindca cel de-al doilea va costa cel puțin de 2 ori mai mult)

      Da, sunt service-uri care au ca strategie obținerea de câștiguri pe termen scurt (te prind și te ard – iti dau JC Premium la pret de Mann de exemplu), dar sunt și oameni corecți care joacă pe termen lung si care încearcă să facă treabă bună la prețuri decente.

      00
    • Furnizorii recomanda 30%-45%, nu mai mancati rahat.
      Service-urile care lucreaza bine se incadreaza in adaosul asta.
      Serivce-urile care peste 6 luni se inchid iti fac pret din buze, deviz in xls si-ti dau factura cu „piese auto” + „manopera”

      00
    • O cunostinta are firma cu parc auto si, mecanic de meserie fiind, face el cu inca un baiat intretinerea si reparatiile. Cand l-am intrebat de ce se complica, asta mi-a zis. Ei cumpara piese direct de la furnizor si aia le recomanda adaosuri de 100%. Asa, tine masinile in stare buna la o fractiune din preturile de service.

      00
  12. Pentru ca pe la service-uri unii muisti. Nu conteaza ca mergi la reprezentanta sau service de cartier.

    La o revizie la Bavaria Otopeni acum vreo 3 ani am cerut si o verificare de rampa sa vad daca am ceva de reparat si mi-au facut un deviz de vreo 3500 de lei pe reparatii pe langa revizie, ceva pierdere de ulei pe la cutie si nu mai stiu ce pe la cardan, ceva ce se mai strica la BMW des(flansa?!). Zic ok, o sa revin luna viitoare sa repar si astea.

    Intre timp mi se strica un senzor de ABS si mi se aprinde bordul ca pomul de Craciun, tot felul de warnings and shiet si sun la ei si-mi zic ca n-au cum sa ma ajute decat in nu stiu cate zile. Bun, asa ajung la Bimmer, un service prin Ferentari. Imi schimba oamenii senzorul si le zic sa-mi faca din nou o verificare de rampa sa vad cat ma costa la ei reparatiile date de la Bavaria. La plecare imi dau cheile sa plec, le zic de constatare si aia imi spun ca nu am nimic de reparat. Pai si pierderile de ulei de la cutie si cardan etc, le arat ce mi-au dat de la Bavaria? Mecanicul a zis ca masina nu are nici o problema. Imposibil zic.

    Bagam masina inapoi pe rampa sa ma uit si eu impreuna cu mecanicul pe dedesupt si nu aveam pierderi pe nicaieri, masina nu avea nimic.

    20
    • Asta pentru ca in reprezentanta iti iau masina si nu te lasa sa stai langa ea cand o fac. Iti umfla factura cu ce vor si gata, taxa de fraier.

      Valabil pentru orice reprezentanta.

      Eu nu le calc pragul astora, sa le calce cei cu SUV-uri noi care nu se uita la bani.

      00
    • Nu e nevoie sa stau langa masina si nu am o problema cu asta. Unele reparatii dureaza destul de mult si prefer sa fac altceva decat sa stau dupa masina prin service.
      Vreau sa am incredere in service ca imi repara masina cum trebuie cu piesa care trebuie fara sa ma arda.

      Chestia cu piesele furate cred ca se intampla rar si doar la ceva service-uri obscure cu stiinta patronului, altfel mecanicii de capul lor nu au cum sa faca asta.

      00
  13. Mie mi-a rupt mecanicul de fata cu mine 2 plastice de la motor pentru ca i-a fost lene sa desurubeze 2 suruburi de la plasticul de deasupra ,crezand ca cel de dedesubt iese si asa. Bateria am schimbat-o zilele astea si e bosch,eu pusesem varta acum 5 ani,dar intre timp am fost la 5 serviceuri diferite si nu stiu care a comis-o. dupa ce am lasat masina la Ford in reprezentanta din Brasov,pe aripa din dreapta (unde se imbina cu caporta) era un chistoc de tigara stins/lasat acolo.
    Am patit multe fiind prezent langa si si mai multe nefiind prezent.
    Poa’ sa zica oricine orice ,de 1 an incoace sunt muistu ala care sta langa mecanic . Nu mai am ce cauta in serviceuri in care nu poto vedea masina . 95% din mecanici sunt dorei care nu-si asuma eventualele greseli si daca e ceva ce nu se vede pe loc si nu e evident ..nasol pentru tine.

    20
    • „dar intre timp am fost la 5 serviceuri diferite si nu stiu care a comis-o”

      De ce ai fost la 5 service-uri?
      Cautai cel mai bun pret?
      L-ai gasit…..:)

      01
  14. service-urile se supun si ele legii lui sturgeon (90% of everything is crap) doar ca alea de 10% care nu is crap is probabil in alta tara
    la alea de cartier poti filma linistit scene din pripyat si nu se prinde nimeni
    alea autorizate de producator au un frontend decent (adica nu arata ca un scrapyard) dar competenta e cam aceeasi ca la aia tip pripyat (poate iti pierd antifurturile de la roti ceva mai rar totusi). in schimb is mult mai aroganti si mai scumpi

    00
    • Inseamna ca n-ai vazut aroganti la garaj. Efectiv nu cred ca exista mecanic care sa nu fie arogant. E de la uleiul de motor, intra in sange prin piele

      00
    • aroganța e specifică proștilor, în general. Știi vorba aia, cine nu e și fudul, nu e prost destul. Orice ”meseriaș” din ăsta tăntălău e și foarte arogant.

      00
  15. NOU
    #69

    De ce se sta langa masina ????
    Se schimba piese boss
    Eu am patit-o cu cutia de viteze
    Abia imi luase-m masina,mi-a inlocuit cutia cu una care sarea din treapta intai
    Domne ca sti pe la semeringul asta curge putin ulei de la cutie,trebuie schimbat dar dureaza, e si pauza de pranz,vino si tu mai pe seara.
    Dupa o luna a inceput sa sara din treapta 1
    La Bavaria mi-au certut 8000 euro pe o cutie noua
    Abia dupa cativa ani am facut legatura.
    Evitati reprezentantele,lucreaza cu flote, lucreaza cu CASCO,lucreaza cu persoane juridice, de aici si preturile nesimtite
    Si baga si defecte inexistente, daca ai masina noua si scumpa normal ca te sperie

    10
    • „Abia imi luase-m masina”

      Noua?
      Sau ai luat masina de 100.000 euro pret nou , veche de 15 ani la 2500 ca e chilipir si acum te miri ca e scump….
      De aia de 2500 euro acum

      00
    • Pai daca sa porcit la cutie,cred si eu ca era noua
      Ca doar nu era retardat sa ia o cutie de pe un cazan
      Logica pretenas,logica

      00
    • Nu, amice, i-au luat cutia lui bună și au pus-o unui prieten. Cutia prietenului i-au pus-o lui. Așa se face.

      00
  16. Pe cine incerci sa educi? Tot aia la care le propui licente oem pe bani de tigari? :p

    00
  17. io am patit-o cu motorul. mecanic bun, cu adevarat bun. meserias. da’ ticalos. el e ala care salvase motoreta de centrul de colectare. asa ca ma duceam la el din principiu. el stie cel mai bine ce e cu trotineta asta. iar eu guster level infinit in ce priveste mecanica.

    in fine, a venit vremea de o revizie si o duc la el perfect functionala, mai scartaia o placuta, o siguranta arsa, schimbat ulei, cacatisuri. platesc, o iau, plec voios. era primavara, inca era racoare afara, motorul se incalzea greu. a mers minunat pana cand am inceput sa o incing, moment in care la viteza mica nu mai schimba treptele, iar la semafor stateam cu ambreiajul si plecam cu a treia daca acolo ma opream. „gogule, problem!” „pai ado incoace sa vedem”. o vizita si cateva zile mai incolo deviz, „1500 de lei pinioane, cuzineti?!? si nu mai stiu ce + inca 1000 de lei manopera si restul consumabilelor, aproape 3000 de lei in final. in 3 zile e ca noua.”

    tot in ziua aia ma suna un prieten „hai ba, bagam un siriu?” nu poci bre, n-am bani, ca uite necaz. si vine omu, se invarte in jurul motoretei de 2 ori si ma intreaba, n-ai o sticla de 0.5 goala? ia sticla si goleste ulei din motor pana o umple si il lasa pana la liniuta „max”. am facut siriul ca gandul in ziua aia. si dupa o spatmana. si dupa… la fel cum probabil se gandeste si gogu la aia 3000 de lei in continuare.

    01
  18. Din acest motiv nu mi-am cumparat si nu o sa-mi cumpar niciodata masina…
    Cand nu am avut masina de la munca am inchiriat ori de cate ori am avut nevoie sau am folosit taxi. Exista solutii de inchiriat si pe termen lung.
    Consider ca timpul si nervii mei sunt mai importante decat banii. Cand nu o sa-mi mai permit sa fac asta, inseamna ca nu o sa-mi mai permit sa am masina si altele ar trebui sa fie grijile mele.

    00
    • Mihai de unde pot inchiria un BMW M135i?
      De preferat cu motor N55 dus la 450CP.

      00
    • nu am spus niciodata ca asta e solutia aplicabila tuturor. Daca intr-adevar esti pasionat si vrei un anumit model, deja vorbim de altceva. daca vrei doar sa conduci o masina din gama X fara da te doara capul, cum e cazul meu, chiar nu e nevoie sa detii o masina.
      sa ne uitam la toate masinile care stau in cea mai mare parte a timpului – cati chiar au nevoie de ele?

      00
    • @MariusCc, vezi ca e un baeat Mark, vinde bijuterie.

      00
    • sau iti iei masina noua, 7 ani nu ai nici o pb, te costa doar uleiul si alte consumabile care au pret decent si aia e.

      01
  19. Da, se setează adaos direct în programul furnizorilor, pe fiecare marca în parte :Bosch, ate, trw, si asa mai departe. În general adaosurile practicate de service sunt între 15-30%.

    Diferențele pe care le vedeți voi se găsesc în numărul furnizorilor pe care fiecare service îl are. Un service are 2,3 furnizori de piese, maxim 3 : autonet, auto total, Augsburg.

    Aceștia 3 au cel mai mare nr de piese pe stoc. În service contează cel mai mult cât timp ții rampa blocata, o ora costa 100 lei x câți mecanici ai alocați pe rampa respectiva pe ora.

    Deci: dacă cei din service așteaptă piese care vin în 3,4 ore cu diferența mare de preț în minus pentru client, ei de fapt pierd. (exemplu :bennet auto au preturi cu 60-70% mai jos la : febi, bilstein). Pentru ei nu merita costul cu rampa plus operatorul care trebuie sa aloce timp suplimentar pt a cauta în mai multe programe, plus cheltuielile „tesa” pt plăti, contabilitate, urmărire furnizori pentru diferența asta de preț.

    Exista f multe service-uri care montează piese aduse de la n magazine de piese auto online. Aceștia asta fac continuu, lucreaza cu 10,12 furnizori, ii învață în timp pe mărci, produse la care au preturi bune, speculează cantități vandabile pentru x discount suplimentar, cumpăra paleti întregi de filtre cu același cod pe care îl vând în decurs de 6 luni, un an. E diferența de business.

    În calitate de Beneficiar final voi amestecați doua business-uri diferite, presărați cu puțin mecanic de cartier, tăiați tva-ul și taxele aferente activității economice, și apoi trageți concluzii. Sincer sa fiu, sunteți ași în a va uita în buzunarul celuilalt.
    Când faceți business plângeți de taxe și de adaos mic, când cumpărați va vaitati ca fetitele virgine de pe publi24.

    10
  20. Acum vreo 8 ani aveam un Logan 1.4 de la firma, masina condusa de mine de la 0 km. Revizii facute la timp, la service Dacia. Daca imi amintesc bine, kit-ul de distributie trebuia schimbat la 60.000km, gen. Dusa masina in service Dacia, tinuta vreo 3 zile, ca deh…, service mare, aglomerat…facturat aproape 1500 lei doar pentru distributie. Toate bune, doar ca pe la aproape 90.000 km mi s-a oprit in mers si n-a mai plecat de pe loc. Chemat platforma, dusa la service Dacia unde cunosteam veeo 2 mecanici. A deafacut omul capacul de fata cu mine, s-a uitat cu atentie si mi-a batut obrazul: bine dom’ne, nu stiai ca trebuia sa-i schimbi distributia? Am scos carnetul de service din torpedou si i-am aratat ce scrie. Omul s-a amuzat copios, m-a batut pe umar si mi-a spus ca era distributia originala a masinii…Deci da, japca in service e pe masinile de firma. Pentru conformitate, sa amintesc si numele service-ului care “mi-a schimbat” distributia: Auto Meridian.

    10
  21. Orice distribuitor oferă reduceri între 40-60% pe piese pt service.
    Calculul meu spune ca preț manoperă+ preț bonus= client fidel ….?

    00
  22. Cand e vorba de salariile noastre …sunt mici, 4000 lei e putin boss
    Cand e vorba de preturi in service..sunt mari, vrem ieftin…

    Ia socotiti 4000 lei net la om in service, asta vine 8000 brut. Inmulteste cu 2 sau 3 (chrie, amortizari echipamente din service, personal auxiliar, ISU, scolarizari, contabilitate, inspectia muncii, ISO, si toate reglementarile guvernului)
    Dupa care imparte la 160 de ore saptamanal.
    Iese 150 lei pe ora manopera, fara profit firma.
    Mult ? Putin ?

    00
    • Un mecanic are, cel puțin, 4000 lei salariu. Un meseriaș șpăcluitor are și el, cel puțin, 4500 lei. Un inginer mecanic are cam 2500-4000 lei. La Renault și la furnizorii săi, 4000 au ăia cu experiență.

      Sunt domenii în care salariile sunt mici.

      00
  23. Am trimis soția cu Sandero-ul maică-sii la Euromotor Brașov să schimbe discurile de frână și plăcuțele și să o verifice cap coadă că am luat-o din Austria. 1800 lei cu tot cu manoperă plus cadrul motor strâmb că cică a fost lovită, 3000 lei.
    Am fost la mecanicul meu, cele mai scumpe discuri și plăcute, 300 lei, manoperă 100 lei.
    Am verificat mașina la reprezentanta Dacia din Odorheiu Secuiesc de unde am luat-o și era boboc, nu avea nici un accident.

    00
  24. Si inca una apropo de mecanici si ateliere auto
    Mi-a cazut clima in vara asta,erau 40 de grade afara
    Ma duc la reprezentanta, normal
    Baga testerul,e grav boss, citesc de pe deviz :
    Condensator aer conditionat 2163 ron
    Compresor clima 5700 ron ( da cincimiisasesute )
    D\R Compresor ( WTF its this ) 428 ron
    Spalare instalatie 550 ron
    Inlocuit radiator clima 233 ron
    In total , cu alti mici senzori si senzorasi ,spalari si curatari=12037 ron ( am calculatia estimativa in fata )
    Cum sa rezolvat treaba ?
    Atelierul unui pasionat,scos compresor,scos fulia de pe el,curatat la polizorul cu sarma o piesa ,nu stiu care,pus la loc,merge brici
    TOTAL 200 ron

    00
  25. Am avut o masina de noua, la un moment dat s-a ars un bec, pentru ca nu gaseam am zis sa schimb de pe dreapta pe stanga pana il schimb. La schimbare am observat ca un bec era made Polonia si unu made Germania.

    Acum ma intreb care era posibilitatea ca din fabrica masina Yaris Hibrid sa iasa cu 2 becuri produse in locatii diferite? Si care era posibilitatea ca la service (supriza ca becul l-am obsrevat ars la 2 zile dupa ce am trecut pe la service pentru revizia de 15000km) sa mi se fi inlocuit becul bun cu unul ars?
    Din acest motiv stau si pazesc masina la service, ca pleci cu o problema rezolvata si revii cu alta la scurt timp!

    00
  26. Eu în Oradea doar la reprezentanță făceam aproape și n-am văzut sau pățit niciodată scheme din astea. Încă odată țin minte și acum mi-au zis la Peugeot-ul vechi 307 că dacă nu îmi permit 3000 Ron pe compresor clima, mi-a dat Nr de telefon de la cineva cu dezmembrările, am luat compresorul și mi l-au montat și testat ei să confirme că merge. Am plecat de acolo in ziua aia cu clima funcțională.

    Recent din mai multe motive am schimbat marca, am trecut la Nissan, n-am știut unde să merg, merg la reprezentanță cu el. Am cerut o verificare cap coadă că tocmai o luasem. Au verificat au dat o tură și zice mașina e ok, uleiul și filtrele sunt noi, nu bate nimic, mă tem că mă bate Dumnezeu nu vreau să vă luăm banii degeaba. Am platit 200 Ron verificarea dar oamenii corecți.

    Apoi după un timp îmi bătea ceva, era amortizorul. Era scump ca sărăcia prin ei. M-am dus mi le-am cumpărat de altundeva am mers la ei și au montat și verificat tot.

    Am avut eu noroc cred sau ce se întâmplă :))

    Evident că tot la ei o să merg. Evident mă costă mai mult manopera decât un service de cartier dar se pricep și fac treabă. Și țineți minte că e un Nissan din 2007 deci practic semi-vechitură, dar au fost jos pălăria.

    00
    • Dacă nu pui amortizorul pe standul de probă, e cam greu să îți dai seama de el. Mai ales dacă restul sunt bune. La o inspecție vizuală poți vedea doar dacă a curs ulei din el (asta dacă e cu ulei).

      00
    • Nu m-am plâns, la momentul respectiv încă nu bătea.

      După câteva drumuri de munte forestiere și semi-forestiere a început problema.

      Nu m-am supărat, mașina avea încă piese originale din fabrică, nu se schimbaseră niciodată. M-am dus și au stat pe ea până m-au rezolvat, n-a fost problemă.

      Asta zic, personal sunt foarte mulțumit, și chiar dacă e mai scump, o să merg acolo.

      00
  27. Mai nou, am aflat de la patronul service-ului unde imi fac reviziile ca RAR le-a spus sa ceara mai mult pe manopera in caz un client doreste sa vina cu piesele lui. In loc de 65 lei/ora sa fie 100 lei/ora.

    Daca am inteles bine, motivatia ar fi ca daca o piesa se strica in perioada de garantie, service-ul este nevoit sa o demonteze fara sa taxeze clientul si asta inseamna ca nu ar fi rentabil si ar trebui „sa vina ei cu bani de acasa”.

    Aici e cu dus si intors. In cazul meu, la Nubira nu toti furnizorii service-ului mai au stocuri de piese noi originale, asa ca pe alea le comand eu, fie ca vorbim de Radacini, Ebay, Amazon si in anumite cazuri OLX.

    Pe de alta parte, la Skoda nu imi mai bat capul asa mult. Le zic ce piese vreau si le comanda ei, iar preturile nu prea difera fata de piata.

    Cu privire la taxarea unei operatiuni, au un soft pentru care platesc licenta 500 de euro/an si acolo producatorii auto au incarcat informatiile cu timpul mediu de lucru cand vine vorba de schimbat X piesa de exemplu.

    00
  28. Sunt tare curios cati oameni din industrie citesc postarile de genul asta. Feedback-ul primit aici de la clienti bate orice formular de feedback din service, retail sau online. Personal, aflu chestii noi (aia cu programul downlodat de pe torrente).
    Cateva informatii:
    1. nu exista service „bun”. Mecanicii mediocri cer 1500-2000e, iar tu ca si patron pur si simplu nu poti sa-i dai banii astia daca nu pui un adaos de 30-50%. Revenim la adaos mai tarziu.
    2. mecanicii buni, fie au plecat in tarile calde, fie lucraza la garaj sau mai nou in parcare la mall/auchan/whatever.
    3. chiar si aia buni dau gres. Da, greu de crezut, dar si aia sunt oameni, si aia s-au trezit nasol, si la aia a tipat nevasta de dimineata sau a luat copilu o nota proasta. Cunosc cel putin 2 mecanici carora le-as da orice lucrare, indiferent de dificultate, dar care au avut buleli mari in trecut (distributii puse aiurea si sarite, pus clientul sa schimbe piesa scumpa cand defapt era o siguranta). Diferenta dintre un mecanic bun si unul foarte bun este ca acela foarte bun isi si asuma greseala si incerca sa o repare cumva, de comun acord cu clientul. Asta nu se intampla NICIODATA la service.
    4. sa cumperi piese online/retail nu e rau, dar nu intotdeauna e cea mai bune idee. Si v-o spune un om care vinde piese online/retail si nu in service. Da, e ok sa cumperi online o revizie, o distributie, franare, directie, etc. Nu, nu e ok sa cumperi piese remanufacturate (electormotoare, alternatoare, casete de directie, injectoare, etc). Da stiu, online sunt cu 30% mai ieftine, dar cand iti pica caseta in garantie si vrei sa-ti faci garantia la karma, vei afla ca, desi service-ul a montat-o corect, nu vei beneficia de garantie pentru ca n-ai schimbat si capetele de bara. Apropo, piesele reconditionate de fabrica au doar 12 luni garantie.
    5. adaosurile in online sunt: ~25-30% la originale, 10-15% la majoritate, ~5-10% la filtre si ulei. Onlinerii mari au preturi mai bune pt ca fac import paralel. E o piata libera. Daca euro parts vrea sa cumpere filtre mann din lituania, nu il opreste nimeni si nu vad o chestie rea in asta.
    6. adaosurile in service-uri care lucreaza „by the book” sunt 30-50%. Povestile cu „era 250 de lei piesa la unii, dar la un alt service mi-au luat doar 35 lei” sunt cliseu deja. Aici magaria e impartita 33/33/33. In 33% din cazuri service-ul care a cerut 250 lei e corect, atat costa piesa si ala care a cerut 35 lei defapt o avea pe stoc/era sh/e made in china si o vinde drept OE, in 33% din cazuri service-ul care a cerut 250 lei chiar e muist si cere 7 ori valoarea piesei, iar in restul de 33% din cazuri, primul service a facut diagnoza gresit, iar al doilea service ii schimba o siguranta/ii prinde un colier si ii cere o suma modica. In functie de client i se specifica lucrul acesta sau nu. In orice caz , oamenii NICIODATA nu vor putea trece peste faptul ca li s-a cerut de 7 ori valoarea piesei. Chiar daca in 66% din cazuri au montat piesa made in china/SH/adaptata.
    7. toti vanzatorii sunt recompensati bine de tot de furnizorii de piese. Discountul de off sau „factura de minus” cum este cunoscut, ofera oricarui vanzator intre 3 si 20%. Din experienta, la un rulaj de 10-15k, in functie de furnizor, poti obtine intre 6 si 10% lunar. De-asta online-ul vinde cu 3-10% adaos.

    Sfaturi:
    1. daca service-ul/retailerul lucraza exclusiv cu unix, fugi. Unix are cele mai mari preturi, avantajul lor fiind ca au multe livrari (din 30 in 30 de minute) si multa marfa pe stoc. Ceea ce se traduce in rampa blocata mai putin, dar tu ca si client platesti lejer 100-150 lei in plus la o revizie.
    2. daca service-ul/retailerul iti arata un singur program cu un singur pret si iti spune ca asta ii da furnizorul, fugi. Noi lucram cu 12 furnizori din tara si vreo 6 din afara. Atunci cand facem un deviz de 2500 lei, spre ex, softul nostru alege cel mai bun pret dintre toti furnizorii, pentru fiecare reper in parte. Asta e un lucru pe service-ul nu poate sa-l faca (motivul e mai complicat, de regula un furnizor a investit in ei si le impune targhet lunar), insa noi ca si retailer il putem face. Daca retailerul tau nu iti face un deviz in care sa ia in calcul toti funizorii, risti sa platesti in plus aiurea sau cauta sa-si faca targhetul la furnizorul respectiv.
    3. Negociati, dar atentie ce negociati. Piese OE, da. Filtre si ulei nu. Daca suma e mare, nu inseamna neaparat ca putem negocia. Daca tu ai 6 revizii, pentru tine, familie si prieteni, eu tot adaos 10% am de sus pana jos. Anyway, nu va fie rusine, suntem obisnuiti. Daca voi nu negociati, urmatorul client o va face. De regula discounturile se plaseaza intre 2 si 4%. My personal best este 6%, dar aici a intervenit si furnizorul. Repet, pentru sume mici, revizii si kkturi, nu va bateti capu, dar daca veniti cu un deviz de 4000 lei de la service, sanse mari sa primiti ceva extra frumos, daca nu cash, macar un cadou :-D

    Concluzii:
    1. daca vrei cel mai bun raport pret/calitate – du-te la un onliner mare care are si service (hut sau eco spre exemplu, desi ne sunt competitie directa pe online, dar nu avem service, deci vi recomand :-D)
    2. daca vrei cel mai bun mecanic, nu exista, a plecat in Anglia deja, a zis ca revine si-si face service la vara (lol)
    3. de preferat, alegeti un service si ramaneti cu el.
    4. daca aveti un garajist cu care lucrati, foarte bine, tineti de el sa nu plece in Anglia, dar trebuie sa stiti ca nu aveti garantie pentru piesele montate in afara unui service autorizat. Nu montati ambreiaje DSG la garaj. Revizii, egr-uri, elemente de racire motor, bujii, sigur. Cu distributiile aveti grija. Intrebati daca are cale pentru motorul vostru. Daca „are un prieten, le imprumut de la el”, fugiti. Inseamna ca nu lucreaza des pe motorizarea voastra. Tineti minte ca nu aveti garantie pentru nimic montat la garaj.

    Si ca sa fiu ontopic, ca am scris mai mult decat Vali, ideea chiar nu pare ATAT DE REA. Sa se lege la EuroTax, sa aibe toate normele de reparatii intr-o db, tu alegi operatiunea pe care vrei sa faci, introduci pretul pe ora comunica de service si-ti face calcul estimativ. Ar merge ok pentru operatiuni de genul distributii, revizii, etc. Daar, din nou, chestia asta merge doar la service-uri „by the book”. Aia care iti fac pretul dupa fata, oricum vor cauta sa te intepe, cu sau fara un astfel de sistem.

    00
    • 1. daca service-ul/retailerul lucraza exclusiv cu unix, fugi.

      nu mai știu dacă la passat sau la megane am făcut revizia și la reprezentanță și la un service de cartier și filtrele alea costau la fel (cu furnizor unix la cel de cartier).

      2. daca service-ul/retailerul iti arata un singur program cu un singur pret si iti spune ca asta ii da furnizorul, fugi.

      depinde de la piesă la piesă. uneori primesc 2 variante, alteori 3, alteori 1. și la cel de cartier, și la reprezentanță.

    • 1. daca vrei cel mai bun raport pret/calitate – du-te la un onliner mare care are si service (hut sau eco spre exemplu, desi ne sunt competitie directa pe online, dar nu avem service, deci vi recomand :-D)

      poti da un link ceva ?? :-D

      Multumesc!

      00
    • Lucrezi in domeniu, scrii mult, dar esti paralel cu fenomenul, ca mai toti specialistii romani. Cei buni au plecat in deja in Anglia.

      00
    • Nu înțeleg faza cu unix și prețul mai mare.

      Dacă fac livrări din 30 în 30 de minute alea nu costă bani? Să ții ditamai stocul nu costă bani?

      Eu zic că depinde de om. Dacă poți ține mașina în service 2-3 zile nici o problemă, iei piesa mai ieftin.

      Poate pentru unii e mai important mașina să fie gata azi (mai ales dacă produce cu ea) și atunci i se merită să plătească mai mult pentru ‘luxul’ livrărilor rapide de pe stoc.

      Există ceva pentru nevoile fiecăruia, nu mi se pare că ar fi țepari la faza asta.

      00
    • Paul- cu garantia de service te stergi la cur, cel mai bine ar fi sa te cunosti cu mecanicii. Platesti fara deviz si tva iar in caz de buba iti da devizul si platesti diferenta de tva si ce o mai fi. Am patit cand am schimbat ambreiajul, la 3 luni a crapat placa de presiune. Sun la service unde l-am montat cu deviz si tva. Piesa a fost moka dupa ce am platit-o pe cealalta in avans(se cere expertiza deci dureaza) dar manopera a trebuit achitata deoarece nu a fost vina mecanicilor… aham, multam frumos. La cat a costat manopera schimbam tot ambreiajul din nou si ma asteptam ca cheltuiala cu manopera sa fie platita de producstorul piesei

      00
  29. Pentru că mecanicii și serviceurile (in general) sunt niste muistu hoți.

    Audi, schimb uleiul in cutia de viteze la service1 (service/dealer oficial) – 150 de euro. 2 ani mai târziu, la același service, aceeași operație costa 330 de euro. Pentru că de ce nu. Am sunat la alte 3 serviceuri oficiale. Preturile variau între 300 și 450 de euro pentru că de ce nu. Prețul cel mai mare era la Porsche Romania din Timișoara.

    BMW: a trebuit să schimb uleiul la motor. Trimit mail la 2 reprezentante – dom’le când aveți timp și cat costă? Primul nu răspunde, al 2-lea cică au timp peste o lună și costă 800 de euro. Sun și la BMW Dresda și întreb dacă au timp să îmi schimbe uleiul. Îmi răspund imediat că au timp peste câteva zile și-mi și trimit o factura proforma cu absolut fiecare chestie ce o schimba, plus 35 de euro ora de manoperă. Cost total, 300 de euro.

    Uite, d-aia îi întrebi pe muisti cat costa. Daca ei se comporta că juste curve, pai și noi îi tratam că pe curve.

    00
    • 1. A bubuit pretul la consumabile pt DSG/Tiptronic. Nush explicatia, dar preturile au crescut mult de tot in ultimii 2 ani.
      2. 800 de euro ulei motor la bmw? Era avion sau barca?

      10
  30. Mi se pare amuzant că zoso are aproape 40 ani sau cât Dumnezeu are și nu a realizat că prețul pe care îl el e preț de listă, nu preț de achiziție al service ului. Și o zice și așa nonșalant. E genul de chestie care ar trebui să-ți dai seama că e o tâmpenie in momentul în care o scoți pe gură.

    00
  31. 1. Schimbul de ulei in cutie la Audi l-am făcut în 2014 și 2016. Nu crescuse nici un preț și în plus, era doar schimb de ulei. Adică plăteam doar ulei + manoperă. Prețul uleiului nu crescuse.
    2. Niciuna nici alta. Doar service pus pe țepe. Trist e că era la reprezentanța.

    00
  32. 90% dintre romani vor ca ceilalti cu care intra in contact sa fie corecti. Daca intrebi 90 de romani(poti sa zici ca ai intrebat 100 ) afli ca ei sunt descurcareti in viata. Si descurcatul asta de cele mai multe ori e la limita legii si mult peste limita bunului simt. Se vede asta de la o posta.Nu conteaza ca vb de politica,sistemul medical , mobila la comanda sau revizie la masina. Daca sunt medic ma plang ca mecanicii sunt jegosi si incearca sa ma faca de banutii mei facuti din spaga. Si mecanicul se plange de un doctor muist ce la tapat cand a fost el vara trecuta can ‘il durea spatele” .Dar a dat sa sara coada ca se greabea sa ajunga inapoi la atelier unde asteptau clientii (cu banii in mana). Si despre asta putem vb la infinit cu exemple cu preturi si tabele si….grafice si ce mai vreti voi. Si la final mi se pare amzanta paralela: 90% din romanii ……90%of everything is crap.Morala …….noi suntem cacatul de care se plang altii.Si aia sunt cacatul de care ne plangem noi. Mmmm ce proFUND.

    00
  33. Mi se pare ca multi au deviat de la subiectul principal propus de vali. Sau nu aveti unde sa va plangeti de service-uri.

    Romanul dintotdeauna a cautat cel mai mic pret, apoi sa se planga ca are parte de calitate proasta. Filtrul mintii nu exista.

    00
    • Aproape toate service-urile n-au altceva de oferit decat calitate proasta si tepe peste tepe. Atunci, evident, singurul criteriu care ramane in picioare e pretul. Simplu.

      00
    • Dar sa faci un mic research ? Ca tot avem internet si atatea cunostinte?

      Si cu pretul asta… nu stii niciodata ce se ascunde in spatele lui.

      00
  34. „Important e sa nu fii gasca!”…

    00
  35. @zoso, uite aici comedie.. Porsche Cayenne 3.0d, revizie ulei filtre 3500 lei reprezentanta. Audi A5 tot 3.0d, acelasi motor pana la urma 1500 lei. Vorbim de reprezentanta. Care e concluzia, iti iau bani in functie de ce marca e, simplu

    00
  36. Salut ! Imi cer scuze ca intrebarea mea poate e off-topic , am luat si eu o cotoarba de Logan facelift 2009 …a fost tavalita bine pe la firme si chiar si taxi dar nu ma plang si-a facut bine treaba si la mine.. E acum a cam inceput sa isi arate oboseala cam peste tot ( motorul / directia / o roata pe spate a inceput sa scartaie rau :)) ) in fine. Caut si eu un service de „incredere” ca sa zic asa in bucuresti sau ilfov , care sa imi faca o constatare totala a masinii ( fara sa imi umfle si alte chestii pe care nu le are ) stie careva? Multumesc anticipat! PS: Rabla cum e acum ..tin la ea si vreau sa o pun la punct :D )

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube