Skoda Rapid 2017 review

N-am înțeles niciodată mașina asta. Skoda au Fabia, au Octavia, modele bune, care se vând foarte bine. Rapid e cumva între ele. Puteau cumva să scoată o Fabia Sedan, dar nah. Ce mă amuză e că au motorizări în așa fel încât să nu se încalece cu Octavia: mizeria aia de 1.2 TSI, apoi 1.4 TSI și 1.4 și 1.6 diesel.

Am testat motorul de 1.4 TSI cu 125CP. Nu e rău, nu e nici bun. Are accelerație, merg făcute niște depășiri, dar nu e mașină de plecat primul de la semafor, de mers tare sau de forjări specifice românilor. E un motor pentru cetățeni, nu pentru sportivi.

Mașina nu excelează la nimic la prima vedere, dar e o bună mașină de familie. Spații de stocare prin ea, cârlige de sacoșe în portbagaj, buzunare decente pe uși. Portbagajul e decent. Confortabilă în față și bună pentru copii în spate. Interiorul e complet negru. Bordul simplu și iar negru cu “lemnul” ăla lucios. Navigația simplă.

Consum 6% combinat oraș/drum, iar motorul se aude de zici că e diesel.

42 comentarii

  1. deci, recomanzi sau nu?

    Thumb up 10 Thumb down 1
    • recomand atâta timp cât proprietarul înțelege că nu e mașină de forjă.

    • NOU
      #3

      dacă vrei să fii sportiv(nu contează că ai 100 kile şi nu ai mers pe jos mai mult de 100 metri în viața ta)nu recomandă

      Thumb up 3 Thumb down 5
  2. E destul de bine cu cei 125 CP la 1.4 TSI… daca incape pe mana cui trebuie, sa pleci primul de la semafor nu ar fi deloc o problema. :)


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 13 Thumb down 16
  3. Cred ca e facute pentru flote, nu pentru “persoane fizice”. Nevasta-mea a avut o Skoda Rapid la un loc de munca anterior si exact asta mi-a lasat impresia – comoda, de deplasat prin oras (avea 1.2), fara pretentii si destul de ieftina.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  4. Pe cand un review la duster ?

    Thumb up 1 Thumb down 3
  5. Cum poate sa arate culoarea asta!!!

    Thumb up 6 Thumb down 4
  6. Rapid este reincarnarea fostei Octavia Tour. O incercare a Skoda de a obtine bani de pe urma unor tehnologii usor depasite ce se regasesc in Rapid.
    Sper sa nu gresesc, imparte platforma tehnica cu Seat Toledo, alta “minune” a tehnicii. O masina corecta, usor spartana insa pretul devine foarte curios pe masura ce se adauga dotari, in bunul spirit mercantil al vw. In configuratorul actual 1.4 tsi este disponibil doar cu alegerea DSG si cu o versiune de echipare superioara. Pretul devine neatractiv. In rest avem 1.0 tsi ce a fost “confectionat” pentru a sterge rusinea numita 1.2 tsi. Pentru fanii diesel 1.6 tdi este disponibil in combinatie cu o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte pentru o suma destul de consistenta. Practic pentru a obtine o masina decenta: ~16000 euro minim. Pentru Rapid mi se pare o suma cam mare avand in vedere ca este “fratele mai sarac” al Octaviei.


    Comentariu apreciat. Thumb up 55 Thumb down 2
  7. Octavia saracilor.


    Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 8
  8. Bos, nici asta n-a facut curat in masina, inainte sa o dea pe mana lui Stig, sau curpapirul ala de pe jos l-ai avut tu lipit pe talpa? :D


    Comentariu apreciat. Thumb up 36 Thumb down 1
  9. deci nu ți place, da’ ți place

    Thumb up 5 Thumb down 2
  10. ina scaeffler,continental,etc etc, toate au flota de peste 100 de skoda rapid. cam asta e targetul. nu se duce romanu sa dea 12.000 pe ea cand de banii astia iti iei seria 3 e90 si mai raman si 5000 la ciorap


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 12 Thumb down 9
  11. practic logan cu dsg? :) abia astept sa explodeze tesla sa moara vag cu 15mii de modele in garaj.


    Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 3
    • NOU
      #19

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 1 Thumb down 13
    • @non-electric: Tesla Model S are v-max între 180 (modelul basic-basic) și 250 km/h (cele de top). În prezent, modelul mai accesibil are v-max 230 km/h, în timp ce modelul de top are 250 km/h. Model 3 va avea și el între 200 și 250km/h, în funcție de bateria cu care va fi echipată. Întrebarea e alta: mașina ta ce v-max are?

      Thumb up 5 Thumb down 9
  12. Ce ecran pentru navigație de buget are…

  13. Cat costa modelul testat?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  14. De vreo săptămână mă gândesc să-ți dau mail să-mi testezi mașina, Seat Toledo 1.2 TSI, 2014. Dar dacă zici că ai testat 1.2-ul nu mai are rost.
    Merge și forjă dar trebuie schimbat dintr-a ll-a intr-a lll-a pe la 80km/h că după aceea de taie injecția.

    Thumb up 4 Thumb down 7
    • Orice masina merge forjata intre anumite limite. 125 cai la greutatea ei cred ca inseamna mai mult decat se sugereaza la prima vedere .
      Nu stiu cum se misca cutia – dar daca stii sa mergi cu automate te ajuta foarte mult ( eu sunt la prima masina cu cutie automata si, dupa 3 luni, inca descopar lucruri… )

      Thumb up 2 Thumb down 0
  15. Eu am toledo (2016) care se presupune ca e skoda rapid, dar aproape ca nu se aude motorul. Multumiti de ea, spatiul e de neam prost. Am plecat amu cu juma de casa.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  16. De cand a aparut pe piata m-am intrebat de unde numele “rapid” la o masina de genul asta.
    Iar termenul de “forjă” nu il inteleg in contextul unui review auto.
    Fiecare masina e facuta pt ceva, pt “forjă” exiata supercar-urile, tu iei o skoda, o marca de volum si oricare ar fi ea si te astepti sa tina “la forja”? C’mon…


    Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 0
    • faza e cam așa: producătorul nu poate spune “coae, 125cp nu sunt ca la diesel, să îi dai tu in goarnă, trebuie să mergi mai atent cu mașina”, și românul fix asta face, îi dă în goarnă. n-ai idee câți tirpilici cu 1.4tsi incercau să mă depășească sau să se țină după mine cu foresterul. ce 230cp, coisan, eu te fac cu 1.4 tsi, că sunt mai șmecher.

    • Eu cred ca te inseli cand crezi ca aia ce vor sa te depaseasca vor sa demonsterze ceva…, poate unii da, dar majoritatea pur si simplu merg mai repede, sau cel putin intentioneaza asta. Fii atent la o lege a fizicii extrem de simpla: daca tu rulezi pe sosea si “apare” unul in spatele tau, se cheama ca el merge(mergea) mai repede, si logic, va trebui sa te depaseasca, daca viteza ta es sub limita lui de confort. Solutia e sa-l lasi, pentru binele tau (in primul rand). Ei, cand se umfla orzul in tine si nu vrei sa-l lasi sa depaseasca, se poate forma acea situatie care poa’ sa duca la subiect de “stirile de la ora 5”.


      Comentariu apreciat. Thumb up 58 Thumb down 0
  17. Offtopic: Ce parere ai de Vitara S?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  18. Un comentariu făra patimă, eventual poate și răspunsurile sunt la fel.

    Disclaimer: am Toledo 1.2TSI, 90CP (adica un Skoda Rapid mai frumos :) )

    Deși acum am 40+, familist, cu copil, deci bătrân deja, recunosc că nu am înțeles niciodată fixațiile oamenilor pentru niște parametri auto.

    1. Se fac concursuri de plecat de la semafor? Să pleci de la semafor mai degraba înseamnă cuplu, nu CP, și la o adică poți să te miști de pe loc și cu 40CP.

    2. Pricepeți că la o mașină de oameni normali (nu raceri, ninja și supereroi) tot ce e peste 60-80CP o să folosiți foarte rar. Oltcitul meu de acu 20 de ani avea pe hârtie 65CP dar 10 cred că îi pierdea cum trecea poarta fabricii. Dupa 5 ani probabil că rămâneai cu 40CP și cu toate astea băteam țara cu el și căram ce vroiam.

    3. De ce 1.2TSI (la 90CP sau 110CP) o mizerie? Dacă e legat de problemele cu distribuția, nu mai e cazul, ăsta nou e ok. Vedeți pe site-ul turații ce poate să facă 1.2 pe un Toledo. Nu știu de ce te-a deranjat la auz motorul (mai ales ”ca un diesel”), e cam ciudat.

    Pentru majoritatea oamenilor o mașină ar trebui să fie un instrument ieftin care să te ducă de la A la Z

    a) în timp util (orice mașina face asta, cît timp ajunge la 140km/h) – checked
    b) în siguranță (5 stele NCAP, sisteme decente de siguranță) – checked
    c) confortabil (decent, mai puțin zgomotul la 100+km/h, dar, na, la 11000E nu poți cere totul), A/C, sound decent – checked
    d) loc de bagaje – galore – double checked
    e) oriunde (în afară de offroad, nu sunt locuri unde să nu ajungi cu o mașină ca asta) – checked
    f) ieftin (consum mic) – checked

    Dacă discutăm așa mult despre plecat de la semafor, depașiri și concursuri, înseamnă că am înțeles eu greșit ce trebuie să fie o mașină.


    Comentariu apreciat. Thumb up 71 Thumb down 4
    • Perfect de acord cu tine.
      Am luat Rapid 1.2 TSI 90CP la inceputul anului, ca a doua masina a familie, folosita 90% de sotie, oras, cu copilul, etc. Se misca decent (daca nu ai pretentii nerezonabile de la motor), comoda, spatioasa, motorul nu mi se pare zgomotos, incap in portbagaj si tricicleta si caruciorul si alte traznai…

      Thumb up 10 Thumb down 1
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 10 Thumb down 22
    • @M V P: Daca esti adeptul depasirilor facute “din scurt” cand pe contrasens vine TIR-ul, atunci da, 60 – 80 CP nu sunt de ajuns. Nu ma consider masochist si nici Iisus nu ma asigura, dar niciodata nu am avut probleme cu depasirile cand aveam Matiz si 48 CP. Trebuia sa imi calculez mai bine depasirile si sa imi iau un pic de avant dar daca stii ce faci te descurci si cu 48 CP.

      Acuma am trecut la o Corsa E, 1.4 aspirat si 90 CP cu care la fel nu am probleme cu depasirile.

      Parerea mea este cu cat ai mai multi cai sub capota cu atat “te risti” la depasiri mai din scurt pe principiul “ma ajuta masina”. Rezultatul il vedem la stirile de la ora 5. Cat timp nu exista o cultura a condusului bine implementata si cat timp condusul preventiv e ceva utopic pentru majoritatea soferilor, accidente provocate de faptul ca soferul a crezut ca are monopost de Formula 1 si ca poate depasi orice, oricand vor mai fi, si nu putine.

      Thumb up 9 Thumb down 0
  19. Decat Skoda Rapid mai bine un Seat Toledo aceleași motorizări dar arata mult mai bine si este si mai ieftin :)))

    Thumb up 8 Thumb down 2
  20. Și încape aproape toată pe trotuar.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  21. Motorizarea pe benzina 1.2 TSI (105cp) a fost inlocuita de 1.0 TSI (90cp), idem si la modelul Toledo de la Seat.

    Thumb up 0 Thumb down 1
    • 1.2 TSI de 105cp a fost înlocuit cu 1.2 TSI de 110cp, când i-au schimbat distribuția din lanț pe curea si se foloseau la cutiile cu 6 viteze, iar la cele cu 5 aveau tot 90cp, cât are acum motorul de 1 litru.

      Thumb up 4 Thumb down 0
  22. Nu inteleg de ce ziceti “mizeria de motor 1,2 TSI”. Aflati ca este acelasi motor, EA 211 de pe VW Golf 7 de tip nou cu distributia pe curea long life, 210.000 Km. Mizeria 1,2 TSI a fost la inceput, ala cu distributia pe lant care nu se mai fabrica.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.