Skoda Rapid 1.0 TSI review

In urma cu aproape 8 luni am inceput sa caut un auto nou, intr-un buget nu foarte confortabil, undeva pe la 13-14000EUR. Dupa multe citiri si impresii, printre care si review-ul tau din 11 IUNIE 2017 – a nu se intelege cate fac responsabil sau am gasit un vinovat, am ales, eu cu manunta mea magica o Skoda Rapid, motorizare 1.0, 110 CP si cu o optiune magica: CLIMATRONIC.

Toate bune si frumoase, vine si masina dupa 5 luni, bucurosi nevoie mare ca ne-am luat masina noua. Ca romanul care a uitat cat astepta „la coada” la Dacia. Tot la fel, doar ca pe bani mai multi.

Masina funnctioneaza, chiar decent…insa a venit caldura…si avand climatronic a inceput sa apara si AC-ul….dar nu apare doar cu racoare ci si cu greierasi . Vorbim de masina noua la 1300 KM, noua…

Ca tot omul imi fac programare la service (Avia Pantelimon) si…o verifica ei, stilul clasic, se uita ca la OZN-uri…”vai, dar mais ce’st imposible”…dar de ce face asa…hai sa facem test de traseu”; facem test de traseu, tehnicianul aude si el zgomotul…pune si stetoscopul ( , chiar a pus un stetoscop)….si concluzia este: „DA, face un zgomot anormal, începem procedura cu fabrica”.

Mi se confisca  masina pentru 30 de minute…o baga in service, iar…intre timp eu ies in curte, sa respir putin. Cand ies, zbang un claxon. Cand ma uit…tehnicianul cu o alta masina, ma cheama. „Dom’le…ia ascultati! Si asta face”. „Face, raspund eu, dar e normal sa faca?”. „Dom’le, toate face. E niste greierasi si dai si mata muzica mai tare.”

Dupa aceasta inspectie tehnica desavarsita, se intocmeste o nota…iar eu raman cu buza umflata. Dupa cateva zile primesc si o nota tehnica, in care pe langa minciuni de genul „am refuzat sa verificam alte masini” ) – ce-i mizeria asta?!, concluzia service-ului e ca „asta este nivelul actual al producatorului” .

Zoso, de fapt ce face masina. Incepe clima, totul ok si când se incalzeste, face un „greiere”- doar noi romanii putem sa asociem asa, precum in filmare. Greierele incepe sa fie chiar puternic la viteze mari. Pare sa fie generat de o vibratie a compresorului, data in coloana de AC, insa nu sunt specialist…dar cu toate astea sunt stupefiat de reactia service-ului si faptul ca, pentru o masina in garatie, noua, considera ca e normal….Este ca un zgomot de cooler de PC, descentrat sau neuns. Nu este de la ventilatie, pentru ca apare doar când e AC-ul pornit.

Acum, eu iti atasez si 2 filmari pentru a reda sunetul si poate imi poti da si parerea ta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. Am acelasi zgomot pe o fabia, 1.2 tsi, 2017.A aparut pe la 70k de km

    00
  2. Eu am Toledo (cam tot ce ai tu) și la AC am niște … bolboroseli, nu știu care-i cauza, dacă mai trebuie completat cu freon sau altceva. Trebuie să ajung pe la service da’ până acum mi-a fost lene. Poate e același lucru dar la tine cumva sună a ceva mecanic?

    00
    • Acelasi zgomot l-am avut pe Skoda Octavia si s-a rezolvat/atenuat cand am completat cu freon. Merita incercat, mai ales ca nu costa mai mult de 100 de lei.

      00
    • Daca ai clima la Toledo su t sanse foarte mari sa fie.duse motorasele stanga dreapta care fac amestecul de aer si il baga in ventilatii. Cel putin asa e la mine, alta masina dar tot vw, si asa mi-a zis.mecanicul.

      00
  3. Si tu acum pentru un greieras zi mersi ca nu este un elefant sau mai rau o Olugtza.

    01
  4. Cu sonorul la maxim și tot nu percep greierul, dar – părerea mea – una dintre rarele filmări verticale cu senzorul de rotație blocat pe orizontală.

    00
  5. Review-ul la masina e de fapt doar partea asta „Masina funnctioneaza, chiar decent…”. Restul legat de service, greierasi. Era ok sa fi detaliat putin cum e masina in rest, inafara greierasilor.

    00
    • Cine ar mai vrea să audă alte detalii despre mașină dacă „toate face așa”? Tu ai mai fi interesat de o mașină, nouă, să îți facă așa de la 1000km?

      00
  6. nu bate, nu troncane…

    00
  7. Măcar nu ai luat un “bmw cu 300.000 km careia urmeaza sa-i cada ambreiajul, volanta, etc…” așa cum spunea Marius, cel care a făcut review la Skoda Rapid 1.0 TSI

    00
    • Iei un BMW dinăla, îi schimbi ambreiajul, volanta, repari motorul că la kilometrii ăia trebuie, etc. si ai o masina brici, care a trecut cu brio testul timpului. Chestia e că cei mai mulți nu fac asta, pentru că e scump, și umblă cu o troacă. Ei, iată că și o mașină nouă făcută pe bani puțini tot troacă e. Măcar e vopseaua nouă :p

      00
  8. Sa vedeti ciudatenii la surioara Octavia 2018:

    Se aude un scartait metalic in zona usilor din dreapta, problema este generala la toate modelele Octavia 2018.
    Cand ai rezervorul aproape plin se aude un zgomot ciudat in spatele masinii de fiecare data cand pui frana, este ca un zgomot de lichide intr-un bidon care se misca, te simti ca la mare, auzi valurile !

    :):)

    00
  9. Stiu ca sunt costuri suplimentare mai ales ca masina este in garantie, insa ii recomand autorului sa ia legatura cu Al Bundy de pe VW forum. Se pricepe la ceea ce face si este una din persoanele care ar putea sa ii spuna exact unde este problema si apoi inapoi la service cu informatiile. Ulterior la OPC daca este cazul…samd daca masina este pe persoana fizica. Eu cel putin asa as proceda acum.

    00
  10. Sa nu care cumva sa credeti ca la alte marci mai cu staif, abordarea service-urilor romanesti autorizate de marca e alta.
    Am un zgomot – cloncanit la puntea fata (pare ca dinspre roata stanga mai mult), la viteze si denivelari mici. La Bavaria Baneasa s-au jurat ca este caseta de directie si mi-au propus un kit de reparatie (niste simeringuri, bucsi). Asta pe banii mei, of course. Bineinteles, zero rezultat.
    Pe net, problema este destul de des intalnita, mai ales la masinile cu suspensii adaptive. Unii, au rezolvat-o cu schimbatul flanselor de amortizor. Altii, cu capetele de bara. Cam niciunii nu au rezolvat cu caseta sau cu bucsile bratelor.
    Bun, zic sa incerc si la pomul laudat, Pro Leasing Ploiesti. Fac programare, le zic de problema, constata si ei. La final, zbang: factura de diagnoza mecanica (250 lei), pe langa costurile normale de schimb lichid de frana si o reparatia altei problemute.
    Zic:
    – ok, dar care buba? De la ce e zgomotul?
    – Pai noi zicem ca e de la flansele amortizoarelor (asta dupa tot eu le sugerasem in urma a ceea ce citisem pe forumuri).
    – Pai si daca nu e de acolo?
    – Incepem si noi cu ce e mai ieftin si luam prin eliminare.
    – Sa mori tu! Pai si daca nu dispare, cine plateste flansele?
    – Pai dvs.
    – …??!!!???
    – Daca nu e de la flanse, e de la brate sau amortizoare.
    – Aaa, si mai vin inca o data pentru o noua diagnoza mecanica, asa-i?
    – Corect!
    – ???!!!???!?…si apoi tot eu platesc si bratele, chiar daca zgomotul tot nu dispare, am inteles bine?
    – Da.
    – Deci, dvs ma taxati pentru un serviciu de diagnoza mecanica. Diagnosticul rezultat poate fi gresit, si tot eu platest si reparatiile prost indicate.
    – Ca ching!

    Asta e un service autorizat BMW, care are o sigla mare de vreo 2mp la intrare. Am trimis un mail catre BMW De sa vedem ce zic si ei. Daca asta o fi abordarea corecta, atunci m-au pierdut de client. Nu sunt eu mare fan nici acum, dar atitudinea asta a service-ului si Honda poate s-o aiba ca nu ma aleg de musteriu.
    Side note: un seria 3, e drept, cu faruri LED (care sunt standard la ei acum) si xDrive, dar cu motorul entry level 320d, e 67k EUR!!!! WTF, motor entry level pe un seria 3 sa dai, probabil 50 si ceva de mii (cu niste discount-uri mai incolo) e aberant. Si nu e ca si cum ar fi masina suprema (eu cu gandul asta venisem in ograda lor).

    01
    • Asta cu diagnoza mecanica greșită am pățit-o și eu la Automobile Bavaria Timișoara. Se auzea un huruit din dreapta spate.

      Merg cu mașina la diagnoza, declar ca e din dreapta spate (sau cel puțin asa mi se pare mie), merg în proba de drum cu mecanicul care foarte sigur pe el zice ca e dreapta fata. Nu comentez ca na, o fi știind omul ce zice.
      Se da comanda de piesa (durează 2 fucking săptămâni sa vina din Germania) după care duc masina la reparat/montat rulmentul.
      Mi se spune ca peste 4 ore pot veni după ea. Trec 4 ore, trec 5, nici un semn de la service. Sun… „Ne pare rău, era rulmentul dreapta spate, nu dreapta fata”. Când am ajuns la fata locului service managerul îmi da foaia cu noul deviz de plata, pentru rulment spate, senin, liniștit.

      Am făcut reclamație la Automobile Bavaria București și BMW Germania și am primit un discount de vreo 25% la piesa și scutirea de plata diagnozei inițiale gresite.
      Am schimbat și service-ul din Timișoara cu cel din Arad…

      00
  11. Daca la 13000 de euro nu te obosesti sa te documentezi si te duci tremurand sa iei masina de la grupul VAG primesti exact ce meriti.

    00
    • Nu s-a dus nimenei neinformat. Aceste probleme pot apearea la orice masina, inclusiv cele din clasa 20.000-30.000. Ce nu ai inteles este ca vorbim de modul in care esti tratat in gariantie, de service. Asta e subiectul, de fapt. Cat priveste grupul VAG, da…poate fi dezvoltat, dar din pacate masina perfecta nu exista…sau cel putin nu in marja asta de pret.

      00
    • ești teribil de special.

    • Exact aceleasi probleme sunt vast documentate inclusiv aici.Sunt multe cazuri de clienti tratati cu tupeu de reprezentatele VAG cu probleme grave la masini mult mai scumpe. Reprezentantele VAG isi permit sa isi trateze asa clientii pentru ca masinile se vand singure ajungeti in showroom gata convinsi.Sunt mereu alti fani ai masinilor germane cu logica ca a ta
      1 masina e normal sa se strice sau sa aiba probleme
      2 am bagat o groaza de bani dar sunt multumit ca doar nu o sa recunosc ca sunt fraier si fitos

      00
    • Deckard, ce masina conduci / recomanzi?

      00
    • @Mormaila : Toyota :)

      00
  12. incearca alt service… poate sunt mai intelegatori.

    00
  13. eu am Climatronic pe VW, dar nu imi merge. sunt zen.

    00
  14. calitatea in industria auto e guvernata de un singur factor: PROFIT.
    Tot concernul vw produce marci de volum low cost , care sunt vadute in folie stralucitoare.
    Cele mai ciudate masini care le inchiriez prin lume , sunt produse de concernul VW. O mentiune speciala au si CEI de la FCA insa astia nu au pretentii de lux.
    Asa ca , DA asta e masina care ai luat-o si sa iti para bine ca nu ai si alte cacaturi mai naspa cu ea.
    BTW , Renault e parfum la fiabilitate pe langa jegurile VW.

    00
  15. Nici acum n-am scapat de „asa face toate bos”?

    Acum daca stau sa ma gandesc, parca am un usor fluierat si la a mea cand pornesc aerul conditionat… Bine, e un Focus din 2007, dar am si eu un greieras.

    00
  16. Prima mea mașină a fost un Megane. Nu ai cum să nu te îndrăgostești de mașina aia, mai ales cu 2.0 dCI, 150 CP. Dar așa păcătoasă ce era…
    Și avea și mașina aia o problemă cu un greieraș asemănător. Cauza erau frunzele ce se adunau sub capotă și mizeria de la ele. Mergeai 15 minute cu AC la maxim, cu recircularea aerului pornită și dispărea. Măcar pentru câteva luni.

    00
  17. Golește total si reumple instalația de freon. Mor toți greierii. Sau da cu ceva otravă. Ai de ales.

    00
  18. Acelasi zgomot „greieras” l-am avut si eu la fosta masina. Dupa cateva plimbari la service in care mi s-a spus ca asa face … a picat pana la urma de tot un ventilator ceva acolo. Nu mai stiu exact cum se numea piesa. Dupa ce l-am schimbat nu am mai avut nici o problema.

    00
  19. Din experienta (2 sk.octavia), compresoarele nu sunt cele mai fiabile:
    – octavia3 2014, compresor schimbat in garantie la 22.000 km
    – octavia2 2008, radiator cu pierderi freon (schimbat 18.000km), compresor schimbat in garantie la 70.000 km.
    – ambele cu zgomotül de „greiere”.
    Al bundy / Pantelimon este ok, ii poate oferi o opinie pertinenta la un pret relativ redus – 50 lei/verificare/diagnoza (testat de mai multe ori)..

    00
  20. Aceeasi problema pe Renault Captur, acelasi mod de rezolvare in service ..

    00
  21. Concluzia? Nu vă mai luaț mașini noi.

    Dacă testai masina asta inainte sa o cumperi, nu o luai nici SH, daramite noua :))

    00
  22. Comandat Rapid anul trecut, are 5 luni masina. Nu face cri cri greierasul dar am probleme la cutia DSG si anume smuceste putin de la 3 la 2 mai ales dupa multi km in oras. Am vazut pe forumuri ca e o problema intalnita la cutia cu ambreiaj uscat si 7+1 trepte. Astept sa vad ce constata in service. Nu e grav dar din moment ce dimineata merge bine apoi spre seara, dupa rulaj incepe sa faca figuri, nu e ok. Masina in rest e super buna, izolata bine, materiale de calitate. Sunt multumit.

    00
    • Clientul tipic VAG. S-a dus cutia DSG dupa 5 luni dar macar are plastice frumoase frate :)

      00
    • În service îți vor spune că nu știi tu să schimbi…
      :D

      00
    • Hai sa reiau ca vad ca sariti aiurea cu minusuri: masina merge foarte bine, consuma f putin sunt multumit cu ea si m-am informat inainte cu an de achizitie, am testat si alte marci inclusiv loganul. Sunt multumit de masina si doar am relatat problema cu schimbul treptei 3 la 2. Nu stiu de ce hate! Oare sunt oameni care vad o reclama si a doua zi cumpara masina fara sa ii intereseze nimic in prealabil?

      00
    • Ionuț, eu aspir la nivelul ăla, să văd reclama la o mașină și a doua zi să merg să o iau fără să-mi pese de altceva :)

      00
    • Decat o cutie noua! Dar in rest materiale de calitate!

      00
    • @Ionut P

      „…si m-am informat inainte cu an de achizitie” – tocmai ca daca te informai inainte de achizitie ai fi vazut ca dsg-urile cu ambreiaj uscat sunt problematice…

      00
  23. Skoda Rapid e versiunea nefiabilă a Loganului.

    00
    • 70k de km am cu una si nici o problema.
      Ba chiar sunt multumit de ea, ca masina. Bine, mi.am setat corect asteptarile pentru nivelul asta de masina.

      00
  24. NOU
    #55

    Eu am masina de 70k Euro si nu face zgomote nici dupa cativa ani :))

    00
    • păi trebuie să o pornești să facă zgomot, boss.

    • NOU
      #57

      O tin la pastrare. E prea scumpa sa ies cu ea.

      00
    • gluma gluma, dar am o cunostinta care si-a Luat Lexus RX hibrid de 80 de mii si are 4000 km in doi ani. o tine in garaj sa ii mai creasca valoarea, in garantie. bine, are un Hilux cu care umbla, dar asta e alta poveste :)

      00
  25. O fi din cauza motorului.E prea mare….

    00
  26. Pentru proprietar: nu te apuca sa faci tu ceva la masina. Cat timp e in garantie, nu ai ce cauta sa umbli la ea tu, sau altcineva care nu e service de reprezentanta. Poti sa incerci la alt service din reteaua Skoda, dar altfel fa reclamatie la ANPC. Formuleaza un text de bun simt, nu te apuca sa injuri, dar nici pe un ton umil.

    Pentru zoso – poti sa stergi toate prostiile debitate in comentariile de mai sus. Imi aduc aminte de primii ani dupa ce mi-am luat masina. Inutilitati care il fac pe bietul om sa nu mai doarma noaptea, si sa viseze la tot felul de miracole salvatoare. Mai ales trimiterile l tot felul de forumuri. Nu trebuie sa invete autorul ce sa spuna la service sa verifice ăia.

    00
    • Cel Mai decent comentariu.

      00
    • Din ce știu, partea cu service de reprezentanță a picat de ceva ani. Nu te mai pot obliga să mergi la un anumit service, chiar în garanție.

      00
    • Am un Toledo 1.2 TSI.
      La 48000 km, dupa 4 ani, a zornait lantul de distributie, in 2 saptamani cam de 3 ori.
      Le-am zis la revizie, au zis ca e normal. I-am intrebat daca e normal sa faca la 48000 km si sa taca pana la 60 000. Au zis ca e normal.
      Asta e, nu am timp sa ma stresez. Daca intru pe forum ma ingrozesc, in 4 ani am intrat de 2 ori.
      In 4 ani s-a ars un bec si am rupt eu suportul de ochelari. In rest, a II-a pana la 85 km/h si muzica tare.

      00
    • da, forumurile de fani vag nu sunt tocmai locul potrivit pentru orice. nici alea pentru reno. plin de tarzi panicarzi, care, daca au megane, se întreabă de ce nu trage la fel ca passatul, iar dacă au passat, de ce nu au interiorul la fel ca audi.

  27. NOU
    #65

    Costă de te rupe la majoritatea reprezentantelor și nici nu dau afară hoții care te fură la un litru de ulei, mecanicii nu-i trimit la specializat, termenele nu le respectă, relații cu clientul la unele da la altele ba.
    O cunoștință pricepută și de încredere la un garaj (cu pfa sau nu) e sfântă.

    00
    • Probabil ti-a scapat un mic amanunt: masina e in garantie!

      00
    • Da, si dupa ce ti-o strica la garaju’ lu’ nea Gica, tot la reprezentanta ajungi.

      Pielea mea, e normal sa coste intretinerea, nu mai e dacie 1300 fara nici un calculator pe ea.

      00
  28. Ăla e zgmomot de rulment, ceva.
    La fel îmi făcea și mie Opelu, până când i-a schimbat ceva rulment pe la A/C.

    00
  29. „vine si masina dupa 5 luni”

    Nu o să înțeleg niciodată cum unii se pot înjosi în asemenea hal (și mai e și pentru un rahat de 1.0)

    cum pana mea puteți accepta așa ceva … dai o căruță de bani pentru un rahat care vine peste 5 luni!!!

    00
    • Nu ai cum sa intelegi :). Nu-ti vei permite niciodata sa iti cumperi o masina noua, customizata integral.

      00
    • @Andrei.

      Sunt multe persoane care isi permit sa-si cumpare o masina noua „customizata integral” din gama premium, dar nu o fac.

      De ce sa dea 50-60 de mii de euro pe ea? Sa-si bata joc cei de la Automobile XYZ de tine? Sa te tina 2-3 zile cu masina in service pentru orice nimic, tu neavand de ales decat sa mergi acolo avand masina in garantie?

      Citeste, de exemplu, recenzii pe Automobile Bavaria Baneasa sa vezi cum sunt tratati si clientii cu masini luate de acolo de noi, astfel ca revin, de ce sa dai 50-60 de mii de euro pe o masina cand risti asemenea tratament?

      Iar altii au alte motive, poate vor o casa, al doilea apartament, vacante, etc.
      Nu le scade valoarea daca merg cu un sh de 5000-10000 euro.

      00
    • Andrei are dreptate.

      @UnuL: Am multe cunostinte care isi permit masini de peste 60.000 si, ce crezi? niciunul nu merge in “sh de 5.000 – 10.000 euro”, sa stii. Si e logic, plm, nu vor sa moara si sansele sunt mai mari in ce zici tu.

      00
    • bre Andrei,
      înțeleg customizarea când chiar faci ceva sf, special, deosebit, unicat.
      cred că ăia de bullet-proof-uie antiterro mașinile le fac sub 5 luni

      iar la sckoda rapid 1,0 tsi ce plua mea să customizezi? platic ieftin galben în loc de verde? volan pătrat nu rotund? e un rahat de mașină de volum.

      Iei o mașină mediocră, ordinară care se găsește pe toate gardurile dar tu ești prost noapte și o „customizezi” și mai și stai cu banii dați 5 luni ca să-ți vină un rahat ordinar? pe bune?

      00
    • NOU
      #74

      @UnuL
      Am DOUA masini cumparate de la AutoBOVINE Bavaria
      1. un SH de 3 Full la pret cu 5000 E peste pretul piesei
      *dupa ce am luat-o, cam dupa 1 an si jumatate cand a inceput sa sara efectiv lacul si vopseaua de pe capota, am constatat ca masina fusese busita in fata (da greseala mea pentru ca am mers pe incredere crezand ca AutoBOVINE Bavaria NU poate sa dea asemenea tepe
      **initial m-au facut paranoic ca nu e adevarat apoi mi-au oferit 3 revizii gratis pentru aceasta minciuna (m-am gandit la judecata dar din pacate teapa a fost a mea si ei mega acoperiti de hartogaraie)
      2. un 5 nou full care avea conform VIN-ului DOUA rechemari in service pentru nu stiu ce la un ventilator si ceva la airbag sofer
      *AU REFUZAT sa remedieze pe banii lor aceste probleme (cea de la ventilator am inteles ca se lasa si cu foc)
      3. au „uitat” sa-mi inlocuiasca un senzor de placute pentru ca nu aveau pe stoc dar eu am platit crezand ca l-au inlocuit (am aflat asta dupa 1 an cand am fost in alta parte la schimb placute mecanicul intrebandu-ma senin :”punem si senzorul pe fata?”)
      *au spus ca nici vorba de asa ceva ca am umblat eu la masina ca la ei nu se intampla asa ceva, mi s-a recomandat sa nu fac galagie ca nu am de ce si mi-au dat un SPALAT GRATIS !!! da ati auzit bine UN SPALAT GRATIS

      mai sunt multe dar ce pot sa va spun este ca am renuntat la serviciile a tot ce inseamna BMW OFICIAL ROMANIA

      am ajuns pana la Budapesta unde am rezolvat si rechemarile OFICIALE in service si acum sunt in „ograda” lor cu tot ce inseamna cele doua masini

      necesita mai mult timp si mai multi bani cu deplasarea pana acolo dar efectiv NU SE COMPARA (mi-au pus la dispozitie pana si translator in cazul in care nu ne descurcam cu comunicarea si jurist in caz ca exista nevoie de acte mai complicate)

      Inclin sa cred, inca nu-mi dau seama daca este doar o teorie a conspiratiei, ca intr-adevar in romania masinile noi, indiferent de producator, sunt masini cu mici probleme refuzate de occident sau tari mai dezvoltate tocmai pentru ca se stie ca in tarile est europeene si bananiere nu prea se face gat pe tema asta si fiecare dealer se descurca cum poate …

      00
    • NOU
      #75

      daca nu ar exista oameni sa astepte 5 luni un rahat nici tu nu ai mai putea sa te duci sa-ti iei un sh pe loc. sau tu crezi ca exista masini care vin direct sh din fabrica sa ti le poti lua pe loc?

      00
    • da martagogule, că sutele de milioane de mașini pe care clienții le cumpără direct din stoc FĂRĂ SĂ AȘTEPTE 5 luni nu se vor regăsi în piața second hand
      da da da

      00
    • NOU
      #77

      ma gandesc ca ai niste date concrete cand afirmi asta, ca altfel nu te cred.
      cand mi-am luat masina, peste tot a fost cu timp de asteptare 3-6 luni.
      Taica-meu si-a luat o masina de pe stoc, dar tot a asteptat o luna…

      P.S. nu afirm ca nu poti sa te duci si sa iti iei masina noua pe loc.

      00
  30. Eu am o regula: Daca nu-mi dau seama de la ce e problema masinii o ignor. Cred ca aveti prea multe pretentii de la cotoarbele astea.

    00
  31. Acum sa va povestesc si eu o intamplare din iarna cu Automobile Bavaria Baneasa/Otopeni cand m-am dus cu e90-ul meu diesel, luat SH (DPF on/don’t hate)

    Am dus mașina la service pentru doua probleme, respectiv clima și senzor becuri marșarier.

    Am vorbit cu un consilier, i-am explicat problemele, mi-a zis sa dau cheia și sa las mașina. Am întrebat dacă pot sa asist la reparație, a zis ca nu, ci sa aștept in sala ca durează MAX 2 ore.

    Am așteptat 4 ore și la final mi-a spus sa vin a doua zi. A doua zi nu răspundea nimeni la telefon astfel ca m-am dus la service să-mi ridic mașina, fiind o problema minora, nu aveau motiv să-mi țină atât mașina.

    Când am luat mașina am constatat faptul ca cele doua probleme nu ai fost rezolvate, totodata fiindu-mi facturare schimbările a doua becuri marșarier, deși aceasta mergeau perfect, in realitate fiind schimbat doar unul( au văzut și ei ca merg bine și au zis ca e inutil să-l schimbe fizic, important e să-l factureze ca fiind schimbat și își iau banii)

    De asemena, am observat ca mi-au fost furate cele doua capacele de la clima, capacele pe unde se face alimentarea cu freon.( ei au spus ca au rezolvat problema la clima prin alimentarea cu freon)

    Am încercat apoi sa ii contactez sa le explic problema, însă numai promisiuni ca ma suna ei, însă nu o fac.

    00
  32. Eu nu pot sa inteleg cum dai 13k euro pe o masina cu un motor de 1 litru. Cu patru oameni in masina urci feleacu ca si tirurile. (feleacu’ e un deal la iesire din cluj)

    00
    • Poate nu are nevoie sa urce nimic? Poate e un om care merge cu ea zi de zi pana la munca, doar prin Bucuresti. De ce sa nu isi ia un astfel de motor?

      00
    • Și care-i problema? Crezi că se grăbește undeva?

      00
    • E turbo. Dupa putere e echivalentul unui motor de 1.4 cuplul e de motor de 1.6 Dar masinile turbo au nevoie de mai multa grija decat cele aspirate. Ulei de calitate full sintetic schimbat la 5k / 1an asta daca nu vrei sa schimbi turbine.Trebuie sa mergi cu ele mai turat (presiune de ulei mai mare uzura mai mica) si este recomandabil benzina premium etc.

      00
    • imi aduc aminte, cand aveam Matiz si am luat doi la ocazie, dintre care o tanti de 130 de kile, era sa nu mai urc un deal mai sanatos :D

      00
    • Cum sa schimbi uleiul la 5k? Mai e Dacie 1300? Intereseaza-te la Skoda sa vezi la ce interval recomandă schimbul.
      Eu am DCI de la Renault, deci tot turbo, schimb la 15k/1 an și în 230k km, nu am avut nimic la motor. Și nu mănâncă un strop de ulei.
      Daca vreți să aruncați cu banii pe fereastră, schimbați voi la 5k.

      00
  33. Of of, foarte probabil ce ai tu la masina e doar „un zgomot datorat solutiei tehnice” ….adica au pus un plasti sau n-au pus si vibreaza, poate vibreaza o conducta si atinge de ceva.

    La renault si dacia gasisem un pdf cu explicatii la unele zgomote, comportamente….un fel de FAQ si acolo scria de chestii de genu.

    10
  34. Pe cand un review la Dacia Logan 1.0 Sce ?
    Sa vezi acolo consum de ulei , defect de proiectare la conducta AC …. etc

    00
  35. La banii astia imi luam 2 Fiat Tipo.

    00
  36. Pare a fi un rulment ceva și suna mai mult ca un fluierat. Daca utilizezi zilnic AC-ul, observi o creștere în intensitate a zgomotului? Simți și vreun miros „de incins”? Daca da, probabil o sa cedeze vreo componenta și o sa le dai de munca băieților. Sincer, având câteva componente in mișcare e greu sa identifici problema doar după un zgomot.

    00
  37. Verifica traseul conductei de AC, tur și retur. Vecinul meu a rezolvat problema cu burete pentru izolat conductele după ce a găsit un loc undeva în zona ‘peretelui de foc’ unde conducta atingea tabla mașinii. Aceeasi mașina, acum vreo 2 ani se întâmplă asta. După vizite inutile la service a rezolvat-o singur într-un weekend.

    00
  38. Pt Mormaila rezumat

    Yaris 1.4 D4D la firma 190k in 7 ani 5.5 consum mediu defecte: alternator+ releu de incarcare Bosch
    Nissan Almera 1.8 150k in 17 ani 7.5 mediu defecte alernator Bosch (inlocuitor Hella a tinut 2 luni schimbat in garantie cu Nipparts) + bendix Bosch + pompa benzina Bosch radiator Valeo (schimbat cu Koyo) + o bobina de inductie Hitachi (mers cu bujii vechi 60k)
    SAAB 9-5 Aero 2.3 20k in 5 ani (weekend) 13 l consum mediu defecte: compresor AC defect senzori parcare capriciosi, scaun electric cu toane, (dupa restart merge:), oglinzile nu se pliaza corect, dungi la afisaj SID, suspensie confortabila dar slaba ca fiabilitate.
    Logan 1.5 DCI 70 230k masina de firma 6.5 consum defecte:turbina in garantie, rulmenti cutie de viteze, cabluri timonerie cutie de viteze.
    Rezumand japonezele au interioare mai nasoale dar sunt mai fiabile si economice cel putin din experienta mea.

    00
    • De unde atatea japoneze? Degeaba le spui de ele..ei tot din grupul VAG sau PSA vor sa-si ia masini si apoi suspina ca le pica una alta la ele..cand le spun multora ca in 3 ani de cand am Yaris-ul nu am schimbat absolut nimic la ea in afara de consumabile, fac ochii cat cepele de mirare!

      00
    • De VAG stiu, de PSA toti romanii spun ca-s proaste si nu le vor. Si cica japonezele au piese scumpe si nu se gasesc, ca trebuie sa le importe din Japonia.

      00
  39. Aveti idee ce discounturi se vehiculeaza pe la Peugeot, Toyota, Skoda sau VW?
    Recent am vazut discounturi la Ford intre 4k si 7k EUR la Focus si Mondeo.

    00
  40. Tu vrei calitate la o masina care e putin peste un Logan? Asta ca si pret.. ca daca vorbim de calitate, poate e chiar sub. Se aplica vorba stramoseasca.. atata dai, atata face. In afara de asta, suntem obsedati sa fie noua… sa basim noi prima oara scaunul. Cu banii aia poti sa iei masini serioase, cu care vei merge in service la fel de rar. Afirmatia aia cu nivelul producatorului mi se pare de bun simt. Ai cumparat masina saracului.. doar nu vrei sa se auda ca una premium. Ar mai fi de zis si despre obsesia masinii germane.. dar deja sunt satul in avans de cata… de cate thumbs down o sa primesc.

    00
    • Te rog frumos, Skoda nu e germana, dar e CU PIESE DE AUDI. Aia face diferenta. Desigur, asta inseamna ca si Audi e cu piese de Skoda, aceste relatii fiind reflexive, simetrice si tranzitive.
      In rest ai dreptate, daca Skoda aia are climatronic, sigur au pus piese ieftine in el ca sa iasa pretul total acceptabil.

      00
  41. Stand si judecand la rece… ce ar fi trebuit sa faca cei de la service pentru ca masina are o vibratie? Eu sincer n-am auzit nimic in filmuletul ala.. sunt convins ca se aude dar nu suficient cat sa inregistreze telefonul. Deci.. ce ar fi trebuit sa faca? sa se apuce sa desfaca juma de masina.. sa schimbe piese.. compresor.. sa scoata bage freon ca are o vibratie o masina de 13.000?

    00
  42. @Andrei g. ai uitat s-o spui pe aia cu „nu depășești TIR-uri”.

    1.2 TSI cu 2 oameni jumate dar portbagaj plin urcă bine-mersi dealuri. Ca referință, că tot a fost la review-uri pe aici, la un drum de 3000km, cu AC pornit cam 50% din timp și autostrăzi cam 50%, a ieșit 5.2 la sută. Decent, zic eu.

    00
    • Ady, stii doar ca sunt mult specialisti printre romani 😁 E altul mai priceput ca romanul la masini, fotbal si politica? Toti cretineii citesc cati litri are motorul. Nu stiu ca 1.0 turbo, 110CP e cam la fel cu 1.5 Tdi cu 115Cp. Ei stiu doar ca 1.5>1.0.

      00
  43. Logan. 160K km. Mai bate cate-un pivot, oleaca de rugina pe aripi … dar fara greieri. :-)

    00
  44. Multi hateri au tendinta de a zice piese de Audi, am si eu multi amici de genul, facand un fel de aluzie la mine pentru ca am Audi. Sunt piese de VW, e simplu. Ma abtin de la a spune ca e o mare prostie in a cumpara o masina de noua, o poti lua cu 30 000 km sau mai putin cand e deja cu 30-40% mai ieftina. Audi mi-a zis acum ceva ani la o masina ce a costat peste 50k euro ca e normal sa nu ajunga iarna la temperatura de 90 grade, deci orice e posibil. Dupa o sa vezi iti trece chestia asta de a cumpara o masina de noua.

    00
  45. Compresorul de AC. Mie-n suta! Se schimba pe garantie. Patit cu un VW Polo, 1.2 TSi

    00
    • Si cum ii vingi pe cei de la reprezentanta ca compresorul?

      00
    • Si cum ii convingi pe cei de la reprezentanta ca este compresorul!

      00
    • Defectul compresorului de AC era sub garantie. Dar masina se sifonase un pic si nu prea mai voiau sa mi-o primeasca in garantie. Am preferat sa ma usurez de vreo 800 lei, sa dau peste 2500 pentru compresor, daca era sa-l cumpar eu. Spaga, asa ii convingi, mai pe romaneste.

      00
  46. ai verificat presiunea in instalatia de AC?
    apoi, zgomotul ala poate fi si de la fulia de la alternator sau cureaua de accesorii/distributie.
    eu nu as renunta, cauta alt service, sau tot acolo sa verifice ceva, nu sa-ti arate o alta masina ca face la fel.
    nu mi se pare relevant pretul. este o masina noua. si de la un tico nou am pretentia sa nu aiba pb.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube