Cum alegem scaun auto pentru copil

Cele de mai jos nu se vor un ghid cuprinzător, ci o relatare a soluțiilor alese de mine, mă știți, șofer precaut, atent, grijuliu.

Prima soluție a fost scoica, care a venit în pachet cu căruciorul. O puneam lateral și o prindeam cu centura de siguranță. E bună pentru că nu stresezi copilul să stea în fund când el nu are coloana formată, și sunt părinți care își forțează, de dragul statisticilor de parc, copiii să stea în fund de la vârste fragede. Prețuri de la 200 lei.

 

 

scoica

A doua soluție a fost un scaun de acest gen, înclinat un pic, din nou, pentru a nu forța copilul să stea 3 sau 6 ore drept în scaun și să poată adormi ușor. Cele mai ieftine pornesc de la 230 lei, dar unul potrivit pentru un tătic vitezoman a fost unul cu cadru metalic, ca să fie bine.

scaun-mic

O chestie pe care nu am văzut-o aproape deloc la scaunele noastre este bareta de siguranță, pentru că doar în stilul de mai sus, copilul poate ieși lejer din scaun și trage de tine în timp ce ești în mers.

Așa că am improvizat ceva dintr-un trident de plastic și o curea și am creat o barieră la nivelul pieptului, ca să stea în scaun dacă îl pun în scaun.

trident-plastic

Apoi, când a făcut 3 ani, l-am mutat într-un scaun mediu, care poate fi orice de la 300 lei în sus. Unii îl iau cu iso fix, alții cu picior, alții cu cadru metalic. Importantă e husa, să fie dintr-un material care poate fi spălat ușor dacă vomită sau dacă varsă ceva pe ea. Eu spăl scaunul cu dușul sau cu furtunul de grădină, în funcție de anotimp.

 

scaun-mediu

La fel, am mutat sistemul de prindere la nivelul pieptului de mai sus pe el, pentru că nu vreau să aud “al meu nu stă în scaun”  sau “plânge”. Fiule, dacă citești, și tu plângi uneori, dar serios că nu îmi pasă, trebuie să stai acolo pentru binele tău și pentru al meu.

Scaunul mare, pentru vârste de la 6 la 12 ani, a venit mai repede, pentru că e înalt. L-am ales pe ăsta că l-am văzut la cineva și mi-a plăcut mult cum arată, plus l-am prins la un preț bun de tot. Se prinde cu iso fix și se trece centura peste copil ca la adulți.

 

 

scaun-mare

La 12 ani va primi un înălțător oarecare și aia e tot.

Ce nu găsesc e o soluție independentă de genul ăsta, adică să poată copilul sta cu picioarele pe ea când stă pe scaunul lui. Am luat un scăunel de plastic de 20 lei și stă cu picioarele pe el.

Sunt complet autist la idei de genul “dar eu merg încet și/sau atent” sau “nu suportă scaunul” sau “nu îmi place să îl aud plângând”. Singura concesie pe care i-o fac este că, atunci când mergem la drumuri lungi, ne oprim când vrea el. În rest nu mă interesează. Am văzut destule accidente cu copii zburați prin parbriz și aș vrea să fie mai popendularizate (în special ăla cu copilul care a zburat prin parbriz și a șters cu fața asfaltul pe 50 de metri, murind în urma șocului, nu impactului) pentru a le arăta părinților că nu e de glumă.

Sper ca noua lege cu privire la înșurubarea copiilor în scaun să fie impusă drastic, pentru că proștii au nevoie să fie apărați de propria prostie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

65 comentarii

  1. Daca ai sti cati cunoscuti mi s-au plans ca au luat amenda in Ungaria ca nu aveau copii centuri pe locurile din spate…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Sau iei unul singur, din ăsta cu suport în față pe care-l folosește de la 1 la 12 ani (9-36 kg). Până la 1 an ai deja scoica ce vine cu căruciorul.

    https://www.emag.ro/cybex-scaun-auto-pallas-isofix-2-fix-charcoal-black-cyb-5111-17-charcoal-black-old/pd/DC9RSBBBM/

    Thumb up 3 Thumb down 1
  3. “am improvizat ceva dintr-un trident de plastic”

    Mai bine ai fi luat un Cybex Juno 2

    Thumb up 1 Thumb down 0
  4. Şi al meu ieşea din scaun, fiindcă învăţase să deschidă catarama aia cu clic. Am dat-o jos şi am pus în locul ei o carabă de căţărat cu autolock, care se desface oarecum contraintuitiv şi are nevoie de ceva forţă pentru asta. Între timp a învăţat să stea cuminte şi să nu se mai fîţîie.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Ai uitat să menționezi un aspect de confort. Perna șezutului scaunului să fie cât mai confortabilă.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Err… cum adica “scoica pe lateral”? vrei sa spui ca era in spatele unui scaun sau te referi la directia ei (pe directia masinii – pozitia corecta – sau perpendicular)
    Corecta atitudinea, nazi style, dar asta e, e pentru binele lui. Oricum, daca e pus de mic se obisnuieste. Cand incepi prost, e greu sa-l convingi cand ajunge pe la 2-3 ani. Masina mea e “deosebita”, nu porneste motorul daca nu e pustiul in scaun si asa ar trebui sa faca toata lumea.

    In rest, pentru cine are doar un copil:
    – scaunul la mijloc, nu in pozitia clasica in diagonala soferului. Ajuta la prevenirea raului de masina si tine copilul mai interesat daca vede in fata “chestii”. Da, te rupe la spate sa-l pui si sa-l scoti pana invata singur, dar asta e.
    – FARA filme in masina, cu mici exceptii cand copilul efectiv nu are rau de masina, uitatul la film/citit egal barf! Muzica, povesti, uite vaca, uite oaia, ce culoare are masina din fata, etc. dar fara filme. Si fie-va mila de el si nu conduceti ca apucatii (acceleratie-frana-acceleratie-frana…) daca vreti sa nu va picteze.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Scaunul copilului la mijloc? Mi se pare o idee rea. Pe langa ca unele masini n-au centura in 3 puncte pe mijloc, e si mai periculos in cazul unui accident (cioburi, chestii care intra prin parbriz). Parerea mea. Cel mai sigur loc dintr-o masina e dreapta spate, in traficul pe dreapta. Si probabil stanga spate in Marea Britanie :)

      Da, mai palpitant, mai distractiv pentru copil este, in mod clar. Tin minte ca atunci cand eram mic mai aveam putin si ma urcam peste soferul de autobuz, doar-doar oi vedea mai bine in fata :)

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Da, am precizat ca pozitia clasica e in diagonala soferului, motivatia fiind ca majoritatea accidentelor inseamna impact frontal pe partea soferului, deci exact pe diagonala. Insa asa poate la fel de bine sa dea cu nasul de scaunul din fata sau sa iesi de pe drum si sa dai cu usa spate de un stalp.

      Cred ca prefer sa primesc in fata cioburi de parbriz (care oricum nu taie asa tare) decat sa-mi zdrobesc fata de un scaun. Iar daca ne gandim la obiecte ce intra prin parbriz FIX pe mijloc si ajung pana in spate, deja o dam in Final Destination si nu ne mai urcam in masini :)

      Thumb up 0 Thumb down 0
  7. În plus, o chestie foarte importantă pe care 90% dintre părinţi o omit, până la 2 ani copilul trebuie să stea cu faţa spre spatele maşinii.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  8. Solutia e simpla! Aici sint 2 puncte de penalizare si amenda pina la 2000E! Scurt si la obiect! Singura mentiune este ca se si aplica!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. lege avem, acum sa fie si respectata. de legi nu ducem neaparat lipsa, mai mult de aplicarea lor. si argumentu ala cu scaunu e scump nu merge, e mai ieftin decat un plin cu benzina .. daca ai bani sa mergi cu masina ai bani si de scaun.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Siguranta pe locul 1. Scaunul trebuie verificat aici (mai e un site austriac):

    https://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung/kindersitz-test/default.aspx?ComponentId=29903&SourcePageId=49496

    Locul 2 confortul. Si eu am vrut sa cumpar Cybex, dar nu am avut unde sa-l incerc. Am avut retineri in privinta comfortului copilului (transpiratie).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Folosesc Britax. In ordine am avut First Class Plus, Duo Plus si Multi-Tech. Acum le-am luat de la capat :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Eu am folosit scoica primele saptamani, dupa care am luat asta: https://www.emag.ro/scaun-auto-inglesina-marco-polo-black-ing-marco-polo-blk/pd/ESDQW0BBM/
    Are avantajul ca se poate folosi de la 0 luni pana la 4 ani. Pentru primele luni are un addon de burete care tine copilul aproape intins pe spate, iar pentru somn are 5 pozitii din care ultima la orizontala. Husa detasabila se spala foarte usor si e rezistenta la mizerie
    Dezavantaj doar faptul ca e voluminos si ca trebuie surubelnita pentru a scoate husa de pe el.

    Am intalnit si eu multi (in Romania si afara) care considera ca nu e nevoie de scaun pt copil “pe vremea mea nu erau scaune etc..”, nici pe vremea mea nu erau si fix din cauza aia am deviatie de piramida nazala (deviatia de sept am rezolvat-o la 18 ani) – eram liber pe bancheta in oras, 40 la ora si frana brusca.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. In NL umbla politia moto pe autostrada si se uita din mers in masina si daca vede puradelul in alt loc decat pe scaun – jap, 300 de coco.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Sunt singurul care a montat scaunul copilului in spatele scaunului soferului?
    Motivele pentru care am facut treaba asta sunt:
    – eu trebuie sa ma uit la drum, nu la copil
    – mama trebuie sa il supravegheze mai usor (daca este singur in spate sta linistit )
    – mi s-a parut ca e un sambure de adevar in zicala cu locul din dreapta = locul mortului.

    Cybex-urile mentionate de Zoso au si optional o perna care se pune peste toracele lui. Scaun prin in isofix, copil pus in scaun, apoi pusa perna respectiva, apoi trecuta centura peste perna. Pana cand copilul e mai greu de 15 kg, dupa care renunti la perna.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu esti singurul, si eu tot in spatele soferului il am montat, cam din aceleasi motive.

      Perna (cred ca) nu este optionala la Cybex, o au doar cele care sunt si pentru Grupa I (pana la ~ 18kg). Scaunul mentionat de Vali e pt grupa 2+.

      Eu am un Pallas 2 fix de la Cybex, momentan il folosesc cu perna (gr. 1) si sunt multumit. Copilul sta foarte comod si sigur, nu poate iesi din el, nu transpira din cauza pernei etc.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Azi dimineata am vazut o cucoana care tipa la copilul din spate (2-3ani) sa stea jos ca alerga pe bancheta. Am tipat la ea ca mai bine i-ar pune centura si mi-a aratat semnul pacii .|.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. ca sa adaptez titlul unui forum de facebook: ‘tatici in curs de perfectionare’

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Peg Perego Viaggio 2/3 cu Isofix e ~750 lei la “importatorul oficial” din Romania. Pe amazon UK e 88GBP. Plus 21GBP transport standard Romania, ajunge la 110 lire sterline, adica vreo 600 de lei. Cum ma-sa? Acelasi model de scaun, aceeasi culoare chiar. Poate importatorul le ia tot de pe amazon.

    Multumesc comentatorilor pentru linkul catre testele ADAC, habar n-aveam ca exista!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Dupa mine, mai important decat modelul scaunului e sa fie montat corect in pozitie si sa fie adecvat varstei. Apoi, pentru fiecare model de masina, exista scaune care au fost testate de producatorul masinii: la astea m-as uita prima data.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. Unde pui copilul in spate poti alege cand e unul singur nu cand sunt 3 :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Cineva mi-a povestit de sistemul isofix care consta intr-un fel de “sasiu” in care poti sa pui mai multe tipuri de scaune, in functie de varsta. Chiar daca sasiul ala isofix e scump, cica scaunele care se pun pe el sunt ieftine, deci la urma iesi mai ieftin. E corect sau abera?

    (Din februarie ma apuc si eu de sportul asta numit “taticu”).

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • da și nu. da, e corect, așa se face, dau 500 lei pe isofix și 300 lei pe scaun, așa că mai bine dai 400 lei pe un scaun mai solid care nu are isofix. din nou, depinde ce pitici ai. eu am preferat cadrul metalic isofixului, deși mașina avea isofix, că m-am gândit că un cadru metalic in plus il protejează suplimentar.

    • Eu iti recomand isofix pentru flexibilitate si usurinta montarii si demontarii scaunului. Si de preferat (discutabil) fara airbaguri in spate, doar cortine.

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • @zoso Sunt si combinatii isofix + cadrul metalic daca vreim, dar este mai important suportul frontal al pieptului copilului cum are Cybex pentru ca de isofix sta fix scaunul (nu joaca nici la G mare) si e protejat lateral, la un impact frontal insa corzile alea ca si la ghiozdan sunt fix un rahat.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • isofix e doar sistemul de fixare care garanteaza ca l-ai montat corect, cu centura e mai complicat si sunt sanse sa gresesti instalarea, atat. In rest, sistemul de care vb tu este unul ce presupune ca ai ceva ce se numeste “o baza”, care aia e fixata de punctele isofix din masina iar mai apoi scaunul e fixat de baza. Teoretic, avantajul e ca ai o singura baza, bine ancorata, pe care prima data pui scoica apoi, mai tarziu, pui scaunul. Nu ma pronunt, si eu am preferat sa investesc in features mai importante pt siguranta, pt care am avut eu pitici

      Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Confirm amenzi incepind de la 300 euro in Austria / Germania pentru probleme cu scaunul: montat scaunul gresit, centura pusa gresita, inaltimea reglata gresit, etc. Pentru posesia sau vinzarea de scaune care nu sunt conforme amenda incepe de la citeva mii de euro.
    Daca calatoriti in Austria / Germania va sfatuiesc sa aveti scaune conforme, alegeti cele recomandate de ADAC.
    Ca si efect, in Austria mortalitatea in accidente a scazut considerabil, grupa de virsta cea mai afectata fiind 15-16 ani, ceva de meditate cit de departe au ajuns in materie de siguranta fata de noi.
    Nu va recomand sa cumparati scaun fara protective laterala, poza cu scaunul Juju arata ciudat, nu-mi dau seama cit de protejat este copilul in caz de lovitura din lateral.
    Lovitura din lateral este periculoasa, daca va uitati la scaunele testate de ADAC o sa vedeti ca toate au protective la cap si unele pe toata suprafata corpului din lateral.
    M-am contrazis cu niste parinti ca ei nu pot sa puna copilul in scaun ca sunt agitate/energici si ca eu nu inteleg. aceasta este o problema falsa, statul in scaun tine de educatie care se face in pasi mici, nu puii copilul in scaun si pleci din prima la ski in Austria, nu asa se face. Se incepe cu drumuri mici de la virsta cit mai mica. Parintii ar trebui sa inceapa sa inteleaga ca copilul se comporta cum este educat si ca este o oglinda a parintilor, in general este vina parintilor nu a copiilor in astfel de cazuri.
    Eu am rezolvat simplu cu toti prietenii care veneau in vizita cu astfel de “probleme”: nu plec cu masina daca copilul nu este in scaun si toata lumea cu centura, daca vii cu masina cu copil fara scaun atunci te plimbi singur eu nu merg cu tine pe nicaieri ca nu vreau sa fiu martor la accident, s-au linistit toti si nu au fost probleme. Educatie inseamna civilizatie.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  22. te rog pune niste clipuri cu accidente. vreau sa ii conving pe ai mei de ceva vreme dar nu gasesc. le-am zis de legea asta si par mai intelegatori acum. dar cum naiba la 12 ani sa mai folosesti inaltator? sa vezi pe geam mai bine? depinde de constitutia copilului sa ii vina centura mai bine.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Un link, dacă te ajută. Singura persoană care a avut de suferit fizic a fost fetiţa care nu purta centură/scaun. Avea toate scuzele, că e jeep şi e sigur, că sunt în oraş, că viteză mică, că o ţine cineva în braţe… Ai scăpat vreodată un ou din mână? Cam aşa arătau şi creierii fetiţei împrăştiaţi pe asfalt, erau pe un site şi poze dar nu vreau să le regăsesc. Boşorogul de 77 de ani se întorcea de la ceva biserică de pocăiţi şi dincolo de tragedia provocată, cel mai supărător lucru a fost atitudinea lor (el şi boşoroaga, vezi poza), de parcă nu era nimic deosebit. Din ce am înţeles, la pocăiţii ăştia penti-adventisti e ca în “religia păcii”, adică ceilalţi sunt necredincioşi care nu valorează doi bani.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  23. ADAC si atat!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Vad ca in continuare romanii traiesc cu mitul ca locul din mijloc nu e sigur cand de fapt e cel mai sigur loc din masina pentru un copil. Asta pentru ca la impact lateral (pentru istetii care cred ca toata accidentele sunt frontale: da, exista si impact lateral) copilul tau are riscuri sa fie turtit bine de tot daca sta pe bancheta in dreapta sau stanga.
    Sunt obisnuit cu standardele nord-americane, asa ca primul scaun ar tb sa fie orientat cu spatele spre directia de mers.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Si daca masina nu e dotata cu centura in 3 puncte pentru locul din mijloc, tot cel mai sigur loc din masina e?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu m-am bazat niciodată pe centură pt scaunul de bebe. Am folosit sistemul LATCH. Nu știu care e situația parcului auto din .ro dar bănuiesc ca modelele mai noi îl au instalat.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Cred că am o idee revoluţionară. Scaunul auto pentru copil cu oliţă încorporată. Pentru drumuri lungi. Ce părere aveţi, dau lovitura? :)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  26. Nus’ cum e la altii, a mica sta in scaun FARA discutie. A stat 10-14 ore cat ne-a luat drumul spre si dinspre ‘vacanta’, nu maraie, nu nimic. Atat timp cat nu se incalzeste la ceafa de la reductor (problema in timp de vara, rezolvata cu ventilare si AC cum trebuie), e fericita. Se joaca, doarme (cam tot timpul) etc. Si abia a facut 7 luni.

    Acu’ tre sa luam si noi un scaun de ‘dupa 2 ani’, pentru ca in curand ‘iese’ din asta. E destul de inalta pentru varsta ei (cam cat pentru 11 luni), deci nicio speranta sa-l folosim pana la 2 ani. Cautam deci tot felul de solutii, pentru ca in max. 3-4 luni va trebui schimbat

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Cunosc doua familii, una cu 2 copii mici, cealalta cu 3. Si nici unii nici altii nu au folosit si au zis ca nu vor folosi scaun special pt ei. Ce mi se pare absolut tampit e ca pe copiii mai mici ii tin destul de des in brate pe scaunul din dreapta si nici macar adultii nu sunt asigurati cu centurile. Le-am zis de vreo 2 ori ca nu e normal si mi-au inchis gura ca eu nu am copii si ca nu stiu.
    Unul din copiii mai mari are deja o cicatrice la buza de la o frana brusca si ii va ramane permanent.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. Si eu folosesc scaune auto pentru copii (plural, ca-s doi – asa ca nu prea pot alege care unde sa stea: una in stanga, una in dreapta, intre ele loc sa stea mami in caz de nevoie). Fata cea mare (4) mai facea figuri cand se plictisea, sau la drum lung, dupa o frana brusca datorata unui caine, s-a linistit, acum nu mai comenteaza, ba chiar se urca singura si isi pune singura centurile. Cea mica mai are putin de invatat, dar cata vreme o vede pe sor-sa, o cam urmeaza.

    Am inceput cu scoica, dar niciuna nu a stat prea mult in ea, ca au trecut repejor peste dimensiunile recomandate. Am avut si scaun “no name”, usor inclinat – l-am luat ca aveam nevoie repede de el, a fost la mana a doua, acum il dau la mana a treia, daca are cineva nevoie.

    Ulterior am luat Britax, si as mentiona si eu preturile ENORME pe care le au dealer-ii romani. Adus din UK, cu tot cu transport, pretul platit a fost la 60-70% din pretul din rromanica… (si anume aprox 700 fata de 1200+, nu am retinut valorile exacte).

    Am preferat un scaun mai solid unuia cu baza isofix, pe de o parte din cauza bugetului, pe de alta parte nu mi-am clarificat ce avantaj aduce isofix-ul.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Avantajul la ISOFIX este doar ca garanteaza o instalare corecta, de-aia e mai sigur. Cu centurile trebuie sa faci o gimanstica mai complicata la instalare si unii nu o fac corect. Asa ca statistic cu ISOFIX e mai sigur pt ca l-ai instalat corect, atat.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  29. Salut la toata lumea,

    Al meu are 3 ani si de la bun inceput l-am obisnuit in scaunel. Acum folosim un Maxi-Cosi Axis, care ne ajuta sa-l punem mai usor in scaunel deoarece se intoarce. Nu am ISOFIX insa scaunul mi se pare foarte rezistent (nu e nici foarte ieftin).

    In plus, si eu sunt de parère ça cel mai sigur loc e IN SPATELE soferului. Am citit pe mai multe site-uri ca absolut instinctiv soferul se auto-protejeaza prin virarea catre stanga in caz de impact frontal, in acest caz expunand partea din dreapta a masinii catre impact ….

    Poate aveti voi mai multe detalii despre locul din dreapat, eu nu le-am gasit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Eu va rog sa cititi si despre tinutul copilului in scaun cu spatele la sensul de mers pana la o varsta cat mai inaintata. Tineti cont de faptul ca cei mici nu sunt niste versiuni in miniatura ale adultilor, sunt mult mai fragili, mai ales la forte puternice generate de impact. In tarile nordice e obligatoriu prin lege pana la 4 ani, la americani parca se extinde de la 1 la 2. La un soc puternic, daca sta cu fata, il tine centura lui sa nu iasa prin parbriz, dar in acelasi timp ii poate rupe un pic gatul

    Inainte sa comentati, uitati-va la crash teste si documentati-va

    https://www.youtube.com/watch?v=di0dSVJm-Rc

    http://www.rearfacing.co.uk/

    http://www.carseat.se/rearfacing/safety-benefits/

    note:
    -atentie, ADAC le testeaza doar cu fata
    -Scaunele alea cu perna in fata care sa absoarba impactul, cele in care nu sunt prinsi in centura, a reiesit ca la un accident mai grav, copilul aluneca din scaun, ca nu-l tine perna aia
    -recunosc ca sunt scumpe scaunele ce merg mai mult cu spatele, dar sunt si variante mai ieftine sau oameni care dau bani multi pe scune care merg cu fata, mai bine ar da banii aia pe scune in care sa ii tina cu spatele
    – si pana la urma, recunosc ca e mai bine sa fie prinsi in orice sistem omologat decat sa topaie pe bancheta din spate

    Thumb up 2 Thumb down 0
  31. Am patit o chestie foarte tare la un scaun CAM: centurile nu erau suficient de lungi! Adica daca era iarna si copilul avea o geaca pe el, cu centura la maxim nu il puteam pune in scaun pt ca nu ajungea peste umeri pana intre picioare unde era sistemul de prindere!
    Nu inteleg exact cum functioneaza sistemul “inventat” de tine pt a tine copilul in scaun, insa daca nu ii ofera libertate de miscare mainilor nu mi se pare ok… trebuie sa existe un mic “spatiu” pt copil in care sa se poata misca, altfel, daca este “tintuit” o sa incremeneasca la un drum lung si va fi chinuitor. De-asta nu strang centura in asa fel incat sa il prinda complet nemiscat….. (am un scaun kinderkraft shell plus si sistemul de prindere e imposibil de desfacut de copil pt ca se bazeaza pe apasarea cu putere pe o clema cu degetul mare)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. Cand cumparati un scaun pentru copil, cautati sa aiba posibilitatea de rear facing prelungit pana la varste mari (4, chiar 7 ani). Exista cateva scaune de acest gen, sunt mai scumpe, dar investitia merita. E cel mai relevant aspect – rear facingul prelungit pentru ca zona cervicala nu e suficient de dezvoltata pentru capul supradimensionat (pana la o anumita varsta) al copiilor., iar in caz de impact studiile arata ca pozitia cu spatele la sensul de mers protejeaza cel mai mult. Discutia isofix – centura e irelevanta fata de facilitatea de pozitionare rear facing.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  33. Testele adac se fac cu isofix maxi cosi iar logica spune ca 1 punct de miscare (centura bebelusului- isofix) e mai safe decat 2 (centura bebelus+ centura scaun). Rear facingul ar trebui sa fie obligatoriu pana la 3-4 ani (cei mici nu isi incordeaza muschii in caz de impact)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Cybexul indicat se poate “dezmembra” intr-un inaltator si spatar? Multumeac.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. Multumesc pentru indrumare!

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.

Top articole

7 zile