SAAB 9000 1992 review

De Crăciun, în 1994 sau 1995, nu mai țin minte exact, am primit drept cadou de la ai mei catalogul Auto Pro. Și, după ce a trebuit să probez și un pulover din ăla sinistru, tipic anilor ’90, din cașmir sau ce mama naibii, care mai și înțepa de-mi venea să mă sui pe toți pereții, m-au lăsat, în sfârșit, să-l și răsfoiesc în voie. Pagina la care l-am deschis prima oară afișa taman Porsche-le 911 Turbo 993, ăla mov, de 408 CP (ăștia mai bătrâni poate vă mai amintiți). Din momentul ăla am știut că vreau să lucrez în presa auto. În cele din urmă am și reușit, între 2005 și 2010. Spre sfârșitul ”carierei”, însă, îmi era clar că ea, presa, fusese decimată iremediabil de criza economică și, fiind și mai bătrân, realizasem că doar pasiunea pe care o mai aveam nu era îndeajuns pentru un viitor cât de cât stabil, chiar ascendent. Mai pe românește, nu prea mai ținea de foame…

Au urmat cinci ani de ”pribegie” și o serie de joburi mai mult sau mai puțin OK, dar nimic spectaculos. Până în 2015, când am găsit ceva pe care se putea construi cu adevărat. Cum trebuia să renunț la (oarecum) comodul home office de până atunci și trebuia să-mi mișc curul zilnic în ”panteonul corporatist”, Impreza-ul 1.5R, împărțit cu jumătatea mea cea bună, nu mai era de ajuns pentru nevoile amândoura. Ne trebuia cea de-a doua mașină.

Încă mai eram prieten cu un fost coleg de clasă, mecanic la negru și specializat în Ford-ul Focus de primă generație. Posibilitatea de a beneficia de ”suport tehnic” bun și ieftin, respectiv de piese la discreție, tot ieftine, m-a îndrumat în primă fază către unul cu motorul de 2 litri, benzină. Cum nu găseam nici unul care să-mi placă și pasionat fiind, căutările mele de pe OLX deraiau constant către tot felul de mașini total inadecvate pentru o navetă scurtă, dar totuși zilnică, într-un trafic destul de aglomerat. Așa că, la un moment dat, am dat și peste acest SAAB 9000.

M-a atras din start anunțul. Scris într-un limbaj mult mai elevat decât de obicei pe OLX, cu poze bune și multe. Rulajul declarat era de 242.000 km, prețul: 3.500 de euro. SAAB n-a fost și nici nu este marca mea preferată, dar întotdeauna am apreciat modelele lor, așa că am decis să ”investighez” mai departe…

M-am dus să o văd și am mai aflat următoarele:

  • vândută de unul dintre co-fondatorii fan clubului din România (doi la număr)
  • susținea că fusese folosită de primul proprietar (un austriac) timp de 21 de ani, după care a aparținut celor doi câte un an
  • susținea, de asemenea, că are tot istoricul de service, cu tot felul de acte doveditoare, doar că trebuie să le caute; zicea că, la momentul respectiv, avea 9 SAAB-uri și, deci, o tonă de acte similare, care s-au ”amestecat între ele”
  • mașina arăta și mergea OK, nu avea rugină prin locurile în care m-am putut uita eu ad-hoc, dar atârna tapițeria de pe plafon urât de tot și era destul de murdară în interior (bine, și eu-s cu capul la capitolul ăsta, deci altora poate că le-ar fi părut chiar OK)
  • evacuarea de pe mașină nu mai era cea din poze și arăta cam nasol și aia (rugină de suprafață, din câte îmi dădeam seama așa, tot pe fugă)
  • A rămas că retapițează plafonul, schimbă evacuarea și caută actele, iar eu vin cu prietenul mecanic ca să ne uităm în amănunt la ea. Ca să nu mă lungesc foarte tare – pentru că am tendința asta -, încerc un rezumat:
  • plafonul chiar a fost retapițat mișto de tot, e impecabil până în ziua de azi
  • evacuării i-a dat o spoială de toată jena
  • actele nu le-a mai găsit niciodată… yeah, I know…
  • am stat cu prietenul mecanic vreo jumătate de oră în canal sub ea și n-am găsit nici o surpriză, plus s-a uitat el peste tot unde a crezut că e bine să te uiți și, tot așa, nimic care să ne pună pe fugă
  • am făcut și plimbarea care se impune în aceste cazuri, iarăși OK
  • fostul proprietar a mai plusat cu o garanție verbală de 1 an sau 10.000 de km și tot aducea în discuție că părem să fim amândoi oameni serioși, deci totul va fi bine
  • Faza cu dispariția actelor mă deranja, dar am zis că, până la urmă, starea mașinii e mai importantă decât niște hârtii care, să fim serioși, pot fi contrafăcute relativ lejer. Mai mult, eram curios dacă, în caz de nevoie, chiar se va ține de cuvânt cu garanția aia. Da, mai fac și experimente din astea sociale pe banii mei…

Deci, am bătut palma și am condus până acasă. Totul OK. Abia așteptam a doua zi ca să o conduc din nou. Și am condus-o vreo 4-5 km când, brusc, la accelerație, motorul a început să ”dea în nas” urât de tot. Da, s-a stricat fix a doua zi, după nici 180 de km parcurși. Dar să vedem, mai întâi,…

Lucrurile bune

  • starea ei generală este cel mai mare atu, aș zice. Nu este de departe piesă de muzeu, dar oamenii întorc capul după ea și absolut toți care s-au interesat despre ”acest Scania” au fost impresionați de cât de bine arată și interiorul
  • nu are probleme cu rugina, mai ales după ce am schimbat și ușile față. Acestea, într-adevăr, sub chederele de cauciuc (deci greu de observat ”la ochi” și nu poți să începi să le dai jos în timpul unei vizionări…), erau șvaițer. Am găsit două impecabile, ”fără gram de rugină”, însoțite de alte elemente de caroserie (capotă, aripi) plus un bord complet, la vreo 140 de euro —> acceptabil
  • vizibilitatea împrejur e foarte bună; parchezi ușor cu ea, deși are aproape 4,8 m lungime, ai ”unghiuri moarte” puține, iar oglinda șoferului e asferică
  • este bine dotată (țineți cont că azi-mâine face 30 de ani…):
    • ABS, airbag șofer
    • ștergătoare de faruri (geniale pe zloată)
    • tapițerie din piele (și piele ”ca lumea”, nu vrăjelile ”eco” din zilele noastre)
    • scaune față cu șezut reglabil și suport lombar (reglabile și pe înălțime)
    • aer condiționat automat
    • scaune față încălzite
    • oglinzi reglabile electric și încălzite
    • toate geamurile acționate electric
    • trapă cu acționare electrică
    • radiocasetofon cu CD changer, de fabrică (!)
    • computer de bord destul de avansat pentru 1992 (consum mediu, voltaj, autonomie, temperatură exterioară, consum instantaneu, martor pentru becuri arse, uși/portbagaj deschise)
    • tempomat
    • banchetă rabatabilă; portbagajul se poate descuia de la un buton de pe ușa șoferului
    • lumini de citit pentru pasagerii de pe banchetă
    • reglarea intensității luminilor de bord și majoritatea butoanelor iluminate, plus punctele de cuplaj ale centurilor iluminate (!)
  • aerul condiționat are un mod automat absolut genial; dacă-l lași să-și facă treaba singur, mașina nu prea se aburește; plus că are guri de ventilație răsfirate peste tot (inclusiv în ușile spate); încălzește/răcește uniform și repede
  • ”stă bine” pe viraje pentru anii ei și având în vedere că are suspensie spate semi-independetă, mai ales că i-am schimbat și toate amortizoarele și i-am pus și cauciucuri de calitate, dar ruliul e mare, foarte mare; în schimb, e confortabilă pe drumuri proaste
  • plasticele nu sunt cele mai frumoase ca look, dar au rezistat bine și nu prea am ”greierași”; țineți cont că are acum aproape 260.000 km
  • motorul are doar 150 CP, dar greutatea e mică —> 1.360 kg; deci, se mișcă decent; la început am făcut câteva ”teste” de accelerație și timpii au fost între 10,5-11,5 secunde, adică aproape de valoare de fabrică de 10,5 secunde până la 100 km/h; reprizele mi se par și ele decente, mai ales de la 100 km/h încolo (atinge 180 km/h cu o usurință neașteptată)
  • scaunele și bancheta sunt confortabile; călătoriile lungi nu sunt o problemă, iar portbagajul e imens; încărcarea lui e ajutată mult și de faptul că e hatchback
  • buzunarele de pe uși sunt destul de mari, are un număr decent de spații de depozitare în consola centrală, între scaunele față, în torpedou
  • timoneria cutiei de viteze bate și acum, zic eu, multe modele franțuzești (mai) moderne
  • ai acces ușor la multe chestii de sub capotă, ceea ce ți se va părea genial după compartimentele de motor moderne, super-înghesuite; asta îți dă încredere să mai pui mâna pe una-alta, să mai schimbi un ulei, să mai repari ceva; poate fi foarte terapeutic

Dar, după spirala asta a iubirii, să vedem și…

Părțile nasoale

  • se strică chestii destul de frecvent la mașini atât de vechi, nici aici nu e altfel; deși, ca și consolare, am observat că fenomenul e mai accentuat dacă nu folosești mașina; totuși, iarna n-o să mai merg cu ea – rugina este un pericol mult prea mare ;)
  • a doua zi după cumpărare s-a stricat debimetrul de aer; piesa în sine nu a fost așa de scumpă (200 și ceva de lei, la reducere de la 1.200 pe un site suedez), dar troubleshooting-ul a durat foarte mult. Iar garanția aia verbală a ținut preț de o piesă, care nici măcar n-a fost cea defectă; deci, omul s-a ținut de cuvânt oarecum parțial, deși promisese cu totul altceva. Revenind, la mașini vechi chestii se tot strică și puțini mecanici vor știi ce să facă sau vor avea răbdare să afle. Plus că îți ia timp până găsești sursele corecte/bune de piese. Trebuie să fii pregătit ca să scoți bani din buzunar și să investești timp în research pe net
  • consumă; 14-15 litri lejer în traficul din Brașov; în București cred că ar fi spre 18-20; în afară scade la 7-8 dacă mergi ca un boșorog (dar astea-s valori cu aer condiționat, ceea ce mi se pare OK) sau 9-10 dacă-i dai
  • în oraș motorul se încălzește destul de tare vara; ambreiajul și frânele cer picioare hotărâte, târâtul în traficul bară-la-bară e obositor
  • farurile sunt cam slăbuțe pe faza scurtă, chiar dacă am pus Osram-uri Night Breaker
  • direcția nu e tocmai chirurgicală
  • scaunele n-au suport lateral aproape deloc, iar asta, coroborat cu ruliul mare, nu face ”alergatul” pe viraje tocmai o plăcere, mai ales pentru pasageri
  • ventilatoarele sistemului de aer condiționat sunt foarte zgomotoase la pragul superior de funcționare
  • cutia cu 5 trepte; una în plus ar fi mană cerească pentru consum și zgomot la viteze de autostradă

Concluzie

Așa ceva nu e pentru oricine. Când am luat-o, m-am interesat și despre impozit. 800 de lei era pe an la momentul respectiv. La prima scadență mi-au cerut însă aproape 1.100, pentru că ”s-a modificat”. Așa mai modifică gașca lui Dragnea altceva și, te trezești, peste noapte, că nu ți-o mai poți permite dacă n-ai niște venituri bunicele. Mașinile vechi pot avea și ”capcane” de genul ăsta în România, pe lângă consumul horror, piesele scumpe sau inexistente în anumite situații, asigurarea scumpă, etc. Așa că nu prea există motive obiective pentru care ți-ai lua așa ceva. Subiectiv vorbind sunt mai mult decât fericit cu ea.

Bonus

La ultimul ITP am primit niște priviri foarte dezaprobatoare când le-am zis că am o vechitură din 1992 și vreau să vin cu ea. Dar când i-au ieșit noxele muuuult mai bune decât trebuiau după tabel, se uitau confuzi… De aia zic, #băbăieți, cumpărați starea mașinii, nu anul. Că e plină țara de ”baștani” cu mașini la modă, ”noi”, dar praf din toate punctele de vedere. Și, ca și cum asta n-ar fi de ajuns, mai e și vorba poetului: ”parcă ați fute toți aceeași pi*dă, frate, nu te supăra…”

Specs

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

85 comentarii

  1. Hehe. La lista de probleme am avut feeling ul ca citesc despre Renault 25. Până și impozitul e din filmul ăla.

    Mda…nu i pentru oricine, bine zis…da’ mishto mașină.


    Comentariu apreciat.610
    • NOU
      #2

      cum era aia cu “cãzãnarii” cu bmw-uri de prin 2000 ?

      P.S. : la tara la tata inca exista un vecin care are un mercedes benz 230 cred, de prin 76-80 (nu-mi dau seama exact de an dar este cel cu “bot de cal” sau “ochelari de cal”) care arata impecabil (functional si cu toate tablele pe el, ingrijit, curat, fara sa scoata fum, etc) , are aer conditionat, scaune de piele, geamuri fata electrice, servodirectie si … atentie, pete 1 milion 500 mii km, care merge perfect si in ziua de astazi …


      Comentariu apreciat.380
    • @vlad. Mercedes W115 (sau “Stroke 8”). Modelul ala de Mercedes e mai vechi de ’76. E aparut prin ’67 sau ’68 si a fost in productie cam 10 ani. Prin ’75-’76 incepuse deja sa se fabrice W123-ul (Cobra), care a inlocuit W115-le.

      30
    • @ vlad_tiran_din_vitan

      Fiind o vreme mai mult pe drumuri prin Germania, când aveam treabă prin zona orașului Magdeburg, trăgeam la o pensiune din apropiere. Patronul era de prin Bavaria, dar se căsătorise cu o dederistă urâtă și rămăsese acolo. Omul ăsta avea un Mercedes C kombi de pe la începutul anilor 80, și parcursese până prin 2006 undeva pe la 980 000 km. Am aflat de la el că ar fi o regulă la Mercedes că, dacă treci de un milion de km cu o mașină de-a lor, fără să-i schimbi motorul și cutia de viteze, primești gratis o mașină similară, modelul de actualitate.

      Am mai fost de două ori pe la el după chestia asta. Prima dată trecuse de 990 000 km. A doua oară…mașina dispăruse. Când l-am întrebat dacă a primit deja mașina nouă, mi-a zis că a avut ghinion, cineva l-a tamponat mai serios din spate, asigurarea a declarat mașina ca fiind daună totală și i-au dat ceva bani drept despăgubire. End of story.

      70
    • :-D am vandut R25 ul cu 700 de euro acum 6 ani. Bordul era la 217.000 și era instalat la 78.000. Bordul vechi, il am si acum pe undeva, ars. Ultimii kilometri înregistrați undeva, la AutoFyg în Cluj, nr. mașinii CJ04WJD: 854.000.
      Mașina merge și acum, a investit tipul în tablarie. Altfel, la capitolul motor, suspensie, direcție si interior, era ok.

      Anul asta face 30 de ani.

      60
    • @Zdronc@n Eu am un W124 din 1988 (300E 4Matic). Nu e pt activitatile zilnice, sta mai mult in garaj. E o masina teapana. Motorul e simplu, dar foarte bine facut. Masina e ca un tanc. Are si parti proaste: taxe foarte mari (impozit+asigurare = aprox. 4-5000 lei/an), consuma cat un camion, e puturoasa chiar daca are un motor de 3.0 (masina grea, motor aspirat), apare rugina – pragurile sunt un pct slab, mai ales la gaurile pt cric – tablaria trebuie intretinuta, masina trebuie spalata des iarna. In rest e ca un tanc. Daca ai grija de ea poti sa o lasi mostenire nepotilor. La siguranta si confort e ok: are geamuri electrice, trapa electrica cu 2 pozitii (slide si ridicare), climatizare pe doua zone (stg-dr), interior predominant lemn, piele si inox, tetiere spate automate (doar pe coborare), senzor bec ars, senzor lichid parbiz, suspensii super (independente), oglinzi incalzite, scaune cu sustinere laterala, portbagal imens, spatiu mult de tot, etc. La siguranta are airbag sofer, ABS, ASR, centuri care se tensioneaza automat in caz de impact, zone de deformare (daca esti lovit din spate o duci direct la fier vechi pt ca se face acordeon pana la rezervor, care e in spatele banchetei), oglinda electrica doar pe dreapta – pe stg e manuala, are destul de multe rahaturi marunte si inutile care se mai strica. Eu pe a mea am si carlig. Desi e o masina din ’88, are ceva electronica pe ea (ECU, calculator airbag+centuri (SRS), senzori ABS, modul confort, etc.

      10
    • Le-am cam amestecat in comentariul de mai sus, dar va dati voi seama ce e bun si rau. Am uitat totusi cea mai proasta parte: Sistemul de injectie K-Jetronic. Isi face treaba bine, dar tot un gunoi “overengineered” ramane. Daca aveti asa ceva, nu va bagati nasul in el. Daca il dezechilibrezi, e o aventura sa gasesti un mecanic care sa il aduca la parametrii normali. Am facut prostia asta. La Autoklass s-au uitat la mine ca la extraterestri. La Tiriac aia se pare ca stiau ceva, pt ca in momentul cand am rostit “K-Jetronic”, m-au trimis la plimbare. Pana la urma mi l-a facut un nene de la un service de cartier. De atunci n-am mai avut probleme, dar nici n-am mai umblat acolo.

      21
    • @Ionuț: la cât mai mulți kilometri!

      10
    • Multumesc!

      00
  2. Bravo boss! Ai lucrat in presa si spui de “amandoura” in loc de amandurora. Acolo m-am oprit. Mai citeste si altceva in afara de presa auto, poate te-ar ajuta!

    190
    • Tocmai îl reciteam, că văzusem că l-a pus Vali. Eu am “trimes” textul cu “amândorura”, să știi. Omul l-a rearanjat; văd după bullets-uri. Era dimineață devreme când l-am scris/trimis, dimineață devreme când l-a citit și l-a pus. Iar tu cam pari nefutut. Work on it.


      Comentariu apreciat.1350
    • A zis omu’ ca a lucrat la Academia Romana? Jesus.


      Comentariu apreciat.260
    • Punem și noi diacritice în 2018, dacă tot ne căcăm pe noi românește? Voi ăștia, grammar nazi, sunteți în general mai praf ca ăia pe care îi criticați.


      Comentariu apreciat.460
    • Amandoura in loc de amandurora nu e greseala de gramatica. Vezi ca si tu le cam confunzi. A spus ca a lucrat in PRESA, nu ca e vopsitor auto. Nu trebuie sa stie sa scrie in presa?

      60
    • Cand o vinzi poate ti-o cumpar eu :P

      80
    • @Iulia: m-a bătut gândul, nu o dată. Dar se va înlocui tot cu ceva de genul (vechitură) și unele în stare bună sunt greu de găsit, ținând cont de cât sunt dispus să dau pe așa ceva în momentul de față.

      90
  3. :))) Nici a doua varianta de care spui, “Amandorura”, nu e buna boss!
    Hai, mai incearca o data sa citesti pe litere cum am scris eu mai sus.. Cat despre “nefutut”, sa stii ca dai dovada de o inteligenta deosebita cand ti se atrage atentia ca ai gresit si argumentul e o jignire.

    150
    • E mai ușor să spui despre alții că nu au argumente, când tu dintr-un text de câteva mii de caractere nu ai înțeles nimic și te-ai legat de o literă pentru că doar atâta poți. Bossule care ești tu boss analfabet funcțional.


      Comentariu apreciat.370
    • Cum zici tu, analfabet functional, dar masina mea costa cam cat 20 de Saab-uri din astea. Probabil ca m-a ajutat totusi scrisul corect in viata, ca nu mi-a dat-o mama.

      170
    • Andrei, dacă îți iau cheile de la mașină, cât mai rămâne din umbra de om care ești? Dacă mașina ta e singura care te definește în viață. Apoi permite-mi să mă îndoiesc că ți-ai permis 70k să dai pe o mașină din comentat prostii pe bloguri și făcut erori de logică. Să fie mașina lu tati sau te-ai pozat lângă XC-ul vecinului?


      Comentariu apreciat.750
    • Mai omule, i-am atras atentia ca a scris gresit fiindca a spus ca a lucrat in PRESA. Nu-mi mai da tu nicio cheie ca am vazut destule chei in viata mea. Daca tu ai o masina mai scumpa, iti doresc sa fii sanatos si sa o conduci cu placere, probabil ca scoala te-a ajutat sa ti-o cumperi, spre deosebire de autorul articolului. Numai bine!

      110
    • Tre’ sa ai plua mica tare si/sau frustrari neimplinite cand vii cu un argument de genul ‘masina mea e de 20 de ori mai scumpa. Beat this’ intr-o discutie contradictorie unde pretul masinii nu avea neaparat o relevanta importanta.


      Comentariu apreciat.580
    • Cel mai tare argument de barbatie si inteligenta citit vreodata, asta cu ”masina mea costa cam cat 20 de Saab-uri din astea.” Pare decupat din Salam sau Guță…


      Comentariu apreciat.550
    • Tim? Tu ești? Andrei e noul Tim…
      Când ai timp, povesteste-ne te rog despre viața ta de succes, pare așa interesantă… Chiar nu vroiam să văd un nou articol despre mașini.

      110
    • Andrei, nu-i băga în seamă, în ziua de azi a devenit “normalitate” să nu știi să scrii corect. Uită-te numai ce prim ministru avem..

      10
  4. Haha, corect. Dar, nu te supăra, tot stătut ești și te apasă pe creier. Ăia n-a fost o jignire, este o stare de fapte.

    130
    • Mai omule, cum sa te cheme Coco Bello si sa spui ca eu sunt “apasat pe creier”.. am incercat dar n-am cu cine.. Pup si astept review-ul la urmatoarea ta masina, cand o sa treci la ceva mai nou, din ‘97-‘98.

      60
    • Bun, hai să vedem. În familie avem așa:

      – Mercedes GLK 2012
      – Mercedes GLA 2016
      – Amarok 2015
      – Vito 2017
      – Type-R Championship White Edition
      – Octavia 2013, 2018

      Iar, strict eu, încă un R1200 GSA 2017, luat cu cash.

      Care să fie?


      Comentariu apreciat.250
    • zi ceva și de glk, ca vrea un prieten să își ia (ăla care are 1,8 milioane in bitcoin și îl învățau cititorii cum să îi aducă în țară, că aduseseră ei 50€ și e practic la fel)

    • @Zoso: zic, cât pot de repede. Dacă prietenul e foarte bun, zi-mi pe privat și facem o avanpremieră.

      70
    • @Nico: am greșit, are dreptate. Acuma, că sunt sau nu analfabet din cauza asta, cine știe. :)

      50
    • @Cocco Bello – Dar de unde atatea masini in familie, sunteti pasionati de masini. O familie (parinti+copii) are in jur de 2-3 masini, voi aveti vreo 7-8.

      30
    • @Andrei Dacă ești frustrat de anul de producție a unei mașini ai un pitic pe creier

      Omul a spus ca textul i-a fost editat se poate sa fie un sincer typo dar dacă nu ne trântim pula puternic de masă să spargem o ceapa degerată nu suntem experți în toate cele

      80
    • @Victor: nu mă refer doar la mine și la consoartă. Mă refer și la părinții din ambele părți, plus un cumnat.

      Am încercat, poate cam nefericit, să-i demonstrez personajului că am condus și altceva. Că am niscaiva experiență și cu mașini mai scumpe.

      Dar ca să fie clar: eu am pe nume vechitura asta, plus o motocicletă.

      130
    • @Victor: iar unele dintre ele sunt mașini de firmă, puse la lucru.

      20
    • @Cocco Bello – Am inteles, multumesc. Mi se pare tare sa ai o masina din anii 90 si sa fie in stare buna. Felicitari.

      90
    • Pentru GS-ul ala luat cu cash iti urez un sincer “‘tu-va-n cur de burghezi!”
      Sa te puna dracu sa-l cari doar pana-n Pipera si-napoi…

      80
    • @Habarnam: în iunie anul ăsta am făcut 10.000 de km cu el. România – Turcia și România – Ungaria – Slovacia – Austria – Italia – Slovenia și înapoi. E OK? :) Iar în Turcia și niște off-road decent. Dar îs cam praf pe off-road, încă…

      20
  5. next on “Dallas”: Oltcit, Dacia1100 și, de ce nu, FordT


    Comentariu apreciat.520
  6. Că tot strâmba unu din nas prin comentarii dățile trecute “dar ce, se mai fabrică in 2018 mașini fără navigație?”… Yeah, dumbo, majoritatea mașinilor noi de pe piață nu au dotările de top ale demo-urilor din reviste.

    Apoi să mă scuzați, dar mașina asta în 1992 avea mai multe dotări de confort decât au multe mașini noi-nouțe în 2018. Rețineți “de confort”, nu de siguranță, nu de consum, nu de motorizare, unde tehnologia a evoluat.


    Comentariu apreciat.490
    • Nu cred, nu am citit de bancheta fractionabila 2/3 ,oglinzi rabatabile si volan reglabil pe adancime.

      30
    • @Nicu: bancheta este fracționabilă, volanul este reglabil în adâncime. Oglinzile nu sunt rabatabile, dar nici nu sunt fixe (permit o mișcare), deci, dacă le lovești ușor, nu se rup ca unele fixe.


      Comentariu apreciat.210
    • Daca nu are portbagaj cu etaj, degeaba.

      40
  7. super emblema cu avionul..

    70
  8. Frumos si detaliat review guest-ule.Sper ca ti-ai propus sa iei toate masinile familiei la rand…;)

    140
  9. Fara sa se supere autorul, cum vi s-ar parea un Trabant 1.1 1990 review? :D


    Comentariu apreciat.290
    • De asta există gusturi. Eu am încercat să “pictez” o imagine cât de cât pertinentă, bazată pe experiențele mele. Că-ți place sau nu, e altă poveste. Dar dacă lumea continuă să trimită texte, suntem toți câștigați. Afli chestii reale. Mie mi-ar place să văd un Trabant impecabil. :) dar eu sunt doar un analfabet sărac.

      140
    • Pe mine m-ar interesa despre Trabantul 1.1 E destul de rar si subapreciat.

      110
    • Fara sa te superi, daca ai un Trabant 1.1 si ii faci review, eu am sa il citesc cu maxima placere. Cum l-am citit si pe asta.


      Comentariu apreciat.220
    • e cam de cacat sa te dai mare ca esti bogat. si cult. sau cum plm intelegi tu opusul la analfabet

      01
  10. Saab este una dintre cele mai mișto marci…

    Acum ani de zile, nu era youngtimer sau oldtimer, am avut un 9-3 I cu destui de multi, pe vremea aceea foarte multi cp. Tragea de la 0 la 225-230 fara intrerupere si da schimbatul vitezei era o placere, si night panelul.

    Insa chiar si atunci cand mai exista marca am asteptat ptr. un compresor nou A/C 8 zile, pentru antena rupta din propria prostie 5 zile, centura de siguranta fin spate era prea scurta ptr. un maxi cosi si dusa a fost…

    In fine un review la o masina misto si nu la nave spatiale japoneze


    Comentariu apreciat.200
  11. De ce să mă supăr? De asta există gusturi. Eu zic că toată lumea câștigă din textele astea, pentru că sunt experiențe practice, nu vrăjeli din kit-uri de presă.

    190
  12. Nu arata deloc rau pentru o vechitura din anii ’90.

    140
  13. Foarte tare masina, mare pacat de brandul asta.


    Comentariu apreciat.250
  14. Bravo! Masina bine intretinuta, arata bine la interior si pare spatioasa si comoda si pentru familie. Cum a zis cineva mai sus, mai multe dotari de confort decat masinile noastre mai noi. Cum a zis cineva prin comentarii acum cateva zile: masina din interior o conduci


    Comentariu apreciat.210
  15. Felicitari pentru ca ai reusit sa te abtii de la prostia de a trece consumul in procente!

    120
  16. Interesant ca istorie.
    Total inutil in prezent. Nu e ca si cum gasesti masina asta de cumparat la toate colturile.
    In plus nici macar brandul nu mai exista acum.

    10
    • Adevărat. Raritatea este cu două tăișuri: dacă reușesc să o țin într-o stare OK, îi va crește valoarea, la un moment dat. Teoretic, cel puțin.

      Până atunci, la revânzare sunt pur și simplu ”mâncat”. De aia nici n-o vând, că iau cel mult o pungă de Nutline pe aia (comparativ cu cât am dat pe ea dintr-un impuls, până la urmă).

      30
    • Nici faraonii nu mai există, dar nu ne apucăm să dărâmăm piramidele pentru asta.

      70
  17. Nu e obligatoriu sa consume cu galeata daca e masina veche. A daaa desigur, acu ca o data ia 10, o ia razna carburatoru si ia 20…fantome, ce sa ii faci. In afara de Bmw care e din 77′, toate masinile (W124 87′ – 6-7%, T3 87′ – idem, Audi 92′- 4-5 %) stau sub 10. Depinde de multe chestii consumul… Mno acum nu ca indemn la asa ceva, masinile vechi nu sunt pentru oricine, sotul e mecanic de clasice si ca atare sta altfel treaba. Dar ideea e ca da, au personalitate, oricat de cliseistic ar suna asta. E necesara un pic mai multa grija cu ele, insa si dupa ce schimbi una alta, in functie de model, o perioada lunga spre foarte lunga poti sta linistit. Asa ca distractie placuta cu “noua” achizitie. Nu stiu de unde esti, poate ai scris, nu am retinut, dar ca idee, in Bucuresti un magazin bun de piese auto, e de cel putin 15 ani acolo, iar proprietarul detine si el acelasi model ca al tau (sau ceva de genul), este in zona piata Domenii, langa linia tramvaiului 41. Cred ca Src piese auto se numeste oficial, noi de cand ne stim ii spunem “la Mia”. Stie omul ce sa caute ca e si el cu vechituri si isi bate capul. Ideea e sa dai de el, ca bajetii care sunt acolo nu prea le au cu astea. Sta mult la magazin deci n-ar trebui sa fie o problema.

    120
  18. Andrei cred ca incearca sa bata recordul la voturi negative / articol

    50
  19. Vezi ca casmirul (sic!) nu zgarie, e f finut (si scump)! Un pulover de casmir se potriveste ca stil si eleganta foarte bine cu masina asta! Probabil ca ala era mohair.

    170
  20. trecand peste ca nu m-as risca sa iau o masina din 92, as prefera un logan cinstit mai nou, nu pot sa nu ma uit ca la “masini straine” la dotarea masinii in perioada in care la noi “bordul de cn” era ultima fita

    80
  21. Nu sunt fan Saab, dar mi-a placut povestea. Cu alte cuvinte, as cumpara una.

    40
  22. al doilea guest_author cu pareri decente :)

    raman uimit de ce se putea pune pe masinile din anii 90 si lipsesc cu desavarsire din cele noi. la fel de uimit am ramas cand un prieten si-a cumparat “o coaja” (parere personala) din 2003 care este superba la condus si cu dotari tot asa interesante pentru anul respectiv. (un E36 cu 150 cai pe la 250 mii km din germania adus vs Corolla mea din 2008 echipare medie-luna cu multe optionale de la Sol. gps/navigatie total depasita acum vs la mine lipsa, trapa electrica – lipsa la mine, inchidere automata geamuri din telecomanda la armare – la mine se activeaza alarma si cu usa deschisa si porneste cand o inchizi, si alte maruntisuricare se tot aduna. “coaja” respectiva cu 150 de cai vs 90 ai mei merge excelent dar mie nu imi inspira incredere pentru drumuri mai lungi asa ca prin concedii spre grecia am mers exclusiv cu a mea :)

    daca mai sunt autori faini asteptam ceva similar

    60
  23. Saab a fost genul de producator autist.
    Preturile masinilor erau ireale. Se voia a fi firma premium dar spre final cele mai multe modele erau opel-uri imbracate frumos.
    Interioarele Saab aratau bine pentru 1992,pacat ca 20 de ani mai tarziu cand au falimentat aratau cam la fel.
    Cerintele reale de piata si nevoile clientilor erau ignorate total.
    Motorizari aiurea..
    SaaB a avut farmecul lui,dar nu indeajuns incat sa se adapteze/reziste .

    100
    • nu tin neaparat sa te contrazic, nu sunt vreun fan al marcii, dar, pentru corecta informare a cititorilor, e de mentionat un episod din colaborarea Opel – SaaB:
      firma mama Opel trimitea tehnologia lor pentru ca SaaB sa faca masini; la un moment dat, dupa 200 mil. € cheltuite pe R&D de catre SaaB, Opel a trimis audit la acestia ca sa afle pe ce cheltuie atatia bani si…au aflat cu stupoare ca SaaB nu era satisfacuta de navigatia de la Opel, asa ca s-au apucat sa isi faca alta, cheltuind suma de mai sus pentru asta. :)
      nu zic ca asta inseamna ca SaaB era premium, dar eu apreciez astfel de gesturi si imi indica faptul ca nu se faceau masini la volum acolo.
      de altfel, “obiceiurile” astea au si dus la faliment.

      30
  24. Saab-urile au fost masine problematice. Au avut pasionatii lor, pentru ca erau masini cu caracter si diferite de ‘turma’, dar pasiunea nu este destul. Se strica in mod constant, acces dificil la compozante care mai si costa desi acum pretul mai scade pentru ca au ramas piese de schimb iar cererea scade. O masina sa o cumperi pentru cum arata si ce are diferit, dar 3000 de euro e o gluma neplacuta. Poate un maxim 500 de euro daca esti pasionat si ai acces la piese sau lucrezi tu la ea. In 2-3 ani o sa fie un ‘money pit’ dar ce stim noi, unele lucruri fac oricum placere. As fi mers pe un Volvo 2003+ D5 automatic (manuallele cad la ‘slave cylinder’ si trebuie dat jos motorul) chiar cu ceva kilometri cu conditia sa fie reparat la zi cu piese de marca. Volvo deasemenea fabricat in Suedia dar Volvo si Saab erau ca alba si neagra, fiabilitatea complet diferita (nu ca Volvo ar fi impecabil dar nu mi-ar fi frica la 250000km daca e bine intretinut). Si niciodata nu cumparat o masina fara facturi de intretinere, treaba cu ‘oricum pot fi falsificate’ nu tine. Macar facturile ultimului proprietar sa fie.

    10
    • Ești al doilea care zice de preț. Dar, când am cumpărat-o eu, exista și taxa de primă înmatriculare (acuma parcă e scoasă, nu?) și asta, în starea ei totuși bună, era mult mai ieftină decât dacă aș fi adus ceva din Germania, și din cauza taxei vremii. Unde mai pui drumul.

      ”Poate un maxim 500 de euro…” –> te-ai uitat un pic cum arată astea pe afară? Că la noi nu sunt momentan 9000-uri la 500 de euro.

      Eu înțeleg că dăm sfaturi, școlim oamenii, dar pertinent, vă rugăm.

      10
  25. Masina face parte dintr-o serie foarte faina: Lancia Thema, Fiat Croma, Alfa Romeo 164 si Saab-ul de aici. Pe Lancia gasim si un V8 de origine Ferrari, motor de 3 litri adaptat pentru auto de lux, nu sport. S-au facut niste masini faine in anii aia. Apropo, are cineva de aici un Fiat Uno Turbo ? Mk1 sau 2, nu conteaza.

    70
  26. Cam scumputz 3500 de euro pentru 242.000 de km.Plus ca ai luat si tzeapa,cheia de contact e pe volan,nu la schimbatorul de viteze.

    20
  27. Superb review ! Astept si pe cel cu GLA pentru ca ma tenteaza si pe mine :)

    10
  28. La Subaru din prima poza, cine ii face un review? :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.

Top articole

7 zile