Cum plângi când ai lumini ilegale pe BMW

Un gigel e prins de poliție cu lumini "USA style" (semnalizarea aprinsă permanent) și i se reține talonul. Gigelul începe să plângă pe feisbuc, în limba româna a posesorilor de BMW, că a fost oprit fără motiv, că avea mașina impecabilă, că polițiștii au loganuri ruginite și repertoriul lor obișnuit. Și face asta pentru că știe că, legal, greșea.

Mai amuzante decât îndemnurile la “fă plângere” sunt înjurăturile la adresa poliției. Tare aș vrea ca polițiștii să se prezinte cu ele printate când vitejii ăștia reclamă că le-a fost spartă casa sau furată mașina.

Asta e pasiunea unora pentru mașini: să îmi pun chestii ilegale pe ea și să plâng când mă oprește poliția, după ce m-am lăudat prietenilor că nu îmi pasă de poliție, că sunt centaur.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

117 comentarii

  1. Pai „pasiunea” asta e alimentata si de influencerii de pe youtube care au descoperit de curand „tunning-ul” pentru vizionari…

    00
    • Treaba e simpla.Ce spune legea: ai voie sau nu cu astfel de lumini? RAR accepta asa ceva? La ITP cum a trecut? Simplu. Restul e vrajeala de feisbuc.

      00
    • Il poti scoate la ITP, si il pui dupa. Similar si cu RAR-ul.

      00
    • NOU
      #4

      situatia este extrem de simpla :

      – daca masina a fost MODIFICATA si NEOMOLOGATA => actiunea politistilor = corecta
      – daca masina a fost inamtriculata in .ro asa cum se vede in poze => actionea politistilor = necorecta

      #TheEnd

      10
    • Necorecta…necorecta…necorecta…

      După logica ta o șpagă la înmatriculare legalizează pe vecie prezența vehiculului pe străzi invalidând orice alt control. Așa cum trec junghiurile alea ITP-ul…scoate fum de parcă arde cauciucuri, trage stânga și nu prea frânează dar are ITP-ul valabil. Jeez…

      00
    • NOU
      #6

      @A.

      OMOLOGAREA se face dupa niste REGULI pe care daca NU le indeplinesti NU vei trece RAR-ul oricat de multa SPAGA ai da !!!

      dar pentru ca vorbesti doar ca sa te aflii in treaba si confunzi OMOLOGAREA cu ITP-ul sa incepem cu definitia OMOLOGARII :

      „acceptare oficiala a unui tip de produs si aprobare a fabricarii lui curente”

      pentru tine mai pe inteles :

      omologare = recunoastere/acceptare OFICIALA a unui lucru

      traducere : ceva ce este OMOLOGAT ramane definitiv tocmai pentru ca a indeplinit niste REGULI

      cei care se ocupa de OMOLOGARE sunt atestati RAR iar daca dai SPAGA si ti se va OMOLOGA ceva ce nu este de OMOLOGAT => ridicarea dreptului de a mai efectua astfel de operatiuni si este si cu dosar penal

      si acum sa lecturam putin cum este cu OMOLOGAREA farurilor :

      Înlocuirea farurilor iniţiale cu altele cu surse de lumină cu descărcare în gaz (HID/Xenon) este acceptată numai dacă vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar: faruri specifice, surse de lumină cu descărcare în gaz, dispozitiv care declanşează arcul electric (ignitor) şi cel care stabilizează curentul electric (ballast), sistem automat de reglaj în funcţie de sarcină, spălător far.
      Dacă aceste componente sunt cele originale, pe care constructorul le montează în fabricaţia curentă pentru o variantă a acestui tip de vehicul, acestea trebuie montate în ateliere autorizate ale reprezentanţei constructorului în România, fapt dovedit prin emiterea unei adrese în care se enumeră elementele montate şi se menţionează că acestea sunt originale (de prim montaj).
      În cazul în care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricaţiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizată în cadrul atelierelor autorizate pentru modificări constructive, instalându-se kit-ul necesar, ce cuprinde toate elementele menţionate mai sus. În acest caz se solicită declaraţia de conformitate emisă de către atelierul respectiv, în care sunt enumerate elementele montate, specificându-se, după caz, numerele de omologare CE/ECE-ONU ale acestor produse.
      În ambele cazuri, se menţionează de către RAR în cartea de identitate a vehiculului textul: “Echipare retrofit cu surse de lumină cu descărcare în gaz”

      Concluzie in cazul adus in atentie de Zoso :

      Daca faruri OMOLOGATE => BAD COP
      Daca faruri neOMOLOGATE => GOOD COP

      00
    • @tiran – tu presupui ca cei de la RAR respectă tot până la virgulă, dă-mi voie să fiu sceptic din ce am văzut până acum. E mai probabil ca omologarea să se facă pe baza chefului din ziua respectivă sau a relațiilor. Referitor strict la lumini US style, „inginerul” poate să zică oricând „nush dom’le eu când am făcut omologarea nu le avea, poate și le-a activat omul după”. Stai liniștit că sunt destul de versați să știe ce să omologheze la plesneală și ce nu ca să evite problemele.

      Și nu, nu confund omologarea cu ITP. Omologarea nu legitimează o neregulă constatată ulterior, cel mult ridică un semn de întrebare asupra celui care a efectuat omologarea (vezi mai sus).

      00
  2. Citează din Badea, deci sigur a fost nedreptățit.

    00
  3. NOU
    #12

    S-o umplut Cluuujuuu’ de moldoveni mă! Tulai!

    00
  4. Foarte mișto astea cu USA – style. Nu știam care e faza cu semnalizarulr galbene aprinse tot timpul. Am observat ca s-au înmulțit. În special la BMW și VW am văzut. E foarte deranjant: mergi liniștit și deodată zbang! vezi un Bemve și crezi că semnalizează. Îți ia un pic sa vezi ca de fapt nu s-a întâmplat minunea.
    Ma gândeam ca ar fi bine sa fie interzise. Se pare ca ele sunt interzise doar ca nu prea le baga autoritățile în seama.

    00
  5. cum o fi un bemveu „Romanian Kokhalar style” ?

    00
  6. Whataboutism.

    00
  7. „dar si pentru ceilalti participanti la trafic pentru a ne observa cu mai multa usurinta.”. Păi uite boss, tocmai te-a observat poliția. Acum de ce te plângi? Nu mai înțeleg nimic…

    00
  8. Tunningul asta il ajuta la taiat calea, neacordare de prioritate pietonilor, depasiri destepte…?

    00
  9. Hehe ăsta e cocoșel cu ciocu’ mare, de acolo i se trage. Sau de la pus spațiu virgulă.

    Mi se pare asemănător cu „legalizați torțele”. Gen legalizați ceva că e pasiunea mea.

    00
  10. pai și când semnalizează ce se întâmplă dacă ele sunt aprinse non stop? Numa clipește partea dreapta și stânga sta aprinsa?

    00
    • Nu.

      Semnalizarile sunt aprinse foarte slab, gen 20% din putere (asta e default-ul la BMW, daca-mi amintesc eu bine, poti sa le aprinzi mai tare, evident, dar defaultul e 20%).

      In momentul in care semnalizezi, se sting pe ambele parti, si oricum se aprind mult mult mai tare.

      Pe gigi asta din postare l-au oprit sigur pentru altceva si i-au cautat nod in papura, ca sunt zeci/sute de masini cu asa ceva ce ruleaza pe strazi fara probleme.

      Practic, mi se pare cam dubioasa treaba cu opritul, pentru ca din cate stiu eu, nu e de competenta politiei rutiere sa constate legalitatea luminilor respective, ci a RAR-ului. De aia cand se fac controale in trafic pentru ITP & Co, nu se fac doar de catre politia romana, ci in colaborare cu RAR.

      Dar poate ma insel :)

    • Sunt inmarmurit; nu numai ca e un comentator cu un punct de vedere rezonabil si neabsurd – spre deosebire de “articol” – pe aici; DAR E DIN STAFF. Znuff, sunt fan.

      00
    • Daca aduci modificari masinii, trebuie sa o omologhezi la RAR. Iti modifici masini, scoti banul, mergi la RAR, obtii omologarea si aia e.
      Asta nu inteleg toti trogloditii cu cazane „tunate”. Bai nene, iti poti modifica cum vrei masina, dar scoti banul pentru omologare. Daca nu ai bani sa faci asta, nu meriti sa detii cazan tunat.

      00
    • Eu, si daca iti spun ca multe dintre modificari nu le poti omologa ce zici?

      00
    • Îmi pun jante cu țepi Mad Max și lasere verzi pe faza lungă și mă prezint la RAR pentru omologare. That should get some clicks on youtube…

      00
    • Daca indeplinesti toate reglementarile, o sa obtii omologarile, daca nu, pa. Trebuie sa fii prost, sa te apuci sa investi bani intr-o masini si sa vrei sa o omologhezi dupa, dar sa nu citesti legislatia. E exact ca prostii aia care isi cumpara jante pe 19, dar in talon apare ca isi pot pune maxim 17. Si apoi bocesc pe facebook ca domle mi-a luat politia certificatul ca aveam rotile prea mari.

      00
    • Si nu ti se pare stupid sa mergi la reprezentanta sa ceri dovada si sa mergi la rar pentru omologare? Sa dam cazul urmator: pe x masina fabricantul monteaza anvelope de la r15 pana la r18 in functie de dotari motorizare etc. Tu fiind mai sarac nu iti permiti motorizarea de 3 litri ci doar pe cea de 2 litri dar masina la sistemul de directie este identica cu exceptia faptului ca la tine in talon(vechi) marimea maxima apare r16. Bun, acum spune-mi tu mie de ce nu ai putea sa iti echipezi masina cu r17 in acest caz fara sa faci 2 drumuri si programari ci doar printr-o scrisoare postala trimisa celor de la rar? Plm, faci o poza la masina sa se vada rotile, una de detaliu la dimensiunea jantelor, copie de pe talon/civ(chit ca ei deja le au in evidenta), pui in plic si trimiti prin posta dar nu, noi suntem inca suntem in epoca ceausista

      00
    • @znuff
      Nu îți constata poliția legalitatea luminilor, la fel cum nu îți face poliția ITP-ul. Însă dacă nu ai foița cu ITP-ul valabil, bye bye. La fel și cu folia pe geam, la fel și cu luminile: nu ai foița cu omologarea, end of story.

      00
  11. Amu’ intreb si eu pentru un prieten. Daca o motocicleta e constructie SUA si vine by default cu asa ceva ?

    00
    • le dezactivezi :)

      00
    • Unde „vine”? Că cel mai probabil în Europa vine cu schema de lumini pt. Europa. Dacă e cumpărată de acolo la înmatriculare pe partea asta a gârlei trebuie făcute unele modificări (schimbat stopuri în unele cazuri).

      Mi se pare amuzant cum noi le facem ca în US și ăia din US se chinuie să le facă EU (bine și pentru LEDuri adaptive dar uneori doar pentru style).

      00
    • Legal esti obligat sa adaptezi sistemele masinii la regulile de trafic ale tarii in care conduci.

      Mai exact, daca vii cu auto/moto din US, cei de la RAR, cand faci cartea masinii, nu te trec pana nu adaptezi sistemele (iluminat si altele) la legislatia Romaneasca.

      Eu am patit, le aveam activate si a trebuit sa ma duc acasa sa le dezactivez.

      Au un checklist simplu, gen, cand aprinzi pozitiile, doar pozitiile trebuie sa fie aprinse, nici o alta lumina in plus etc.

    • tu ai din astea pe beamveul tău? :D

    • Sistemul de iluminat al motocicletei se schimba si daca vine din UK. M-ar mira din USA sa fie diferit mai ales daca exista model similar importat in Europa.

      00
    • Am două motociclete echipate așa. Nu e cocalarism, așa au ieșit ambele motoare din fabrică, așa au trecut ambele RAR ul și așa umblu cu ele pe stradă. Luni la 4 am facut ITP la una din ele și m-am pomenit cu recomandare pe certificat că trebuie să rezolv problema semnalizarilor. Citez: „semnalizari față permanent aprinse”.
      Ok… nu e mare durere de mână să tai firul de poziție … dar exact asta e trick ul: motocicletele respective NU au lumina de poziție în far ci la semnale față.
      Pe ăștia, nu-i interesează.
      I adevărat, la toate motocicletele făcute pentru U.S. și Canada, nu poți stinge farul și asta se consideră suficient pentru circulația pe drumurile publice, fără să mai ai poziție față.
      Concluzie: spune i prietenului să taie firul pentru filamentul ăla.

      00
    • P.S. da, se permite angel eye de altă culoare (în speță alb sau violet deschis ) care să nu clipească, atât la far cât și la passing lights. Am întrebat, fiindcă lucrasem o zi ca să dau jos farul și proiectoarele led și să pun halogenele înapoi reglate frumos și tot tacâmul.

      Fără pitici la semnalizare. Clar.

      00
  12. Nu si’ puate shefu’

    00
  13. Ăsta a fost primul posesor de bmw care a folosit luminile de semnalizare și, culmea, a mai fost și amendat pentru asta. În ce fel de țară trăim???

    00
  14. @A.

    Motocicleta vine din fabrica cu luminile respective. Adica e model pentru USA, dar a fost cumparata si adusa in EU. Atata tot. Pentru EU exista exact aceeasi motocicleta dar cu mici modificari, una ar fi faza cu semnalizarile, modelul de EU nu are asa ceva, sunt stinse.

    00
    • Nu contează cum vine din fabrică.

      Legislația zice o chestie. Dacă nu ai luminile respective, nu treci RAR-ul. Simplu.

    • What he said. Aduci vehicul in țară – tre’ să fie conform. Conform nu pentru țara pentru care a fost făcut ci pentru țara în care vrei să o înmatriculezi.

      00
    • Toni are dreptate.Acum 1 an mi-am inmatriculat motocicleta adusa din USA in Romania.BMW.Idem si la fel cu aia din Europa,fabricata la Berlin.Doar ca are odometrul in mile (iar in interior in km).Nici naiba n-a verificat ceva la RAR.Doar au citit seriile si le-au batut in computer ca sa nu fie furata.In plus,la motocicleta asta montasem si halogene laterale si leduri de pozitie.Afer market stuff.N-a intrebat nimeni nimic ce-i cu alea,in 15 minute eram plecat de acolo.

      00
    • @Znuff: ba trece. Trece fără șpagă, fără probleme, fără povești.
      Am un Drifter cu ampatament mai mare cu 30 de centimetri față de VN150 omologat de RAR și poziții la semnal plus Vance&Hines goale și cu ștanța .EU
      613 lei la RAR, anul ăsta în martie, cu factură și acte și tot. Au măsurat cu ruleta pe jos, între roți, s -au uitat la ea și la revedere. Aveam până și declarație pe proprie răspundere cum că n-am adus modificări constructive de la data importului. Nu le-a trebuit.

      00
    • Eu n-am trecut cu Angel Eyes si semnalizari aprinse. Depinde de unde mergi. Dar legal nu ai voie. Ca ii doare in pula pe ingineri, e altceva…

  15. Imi aduce aminte de ăsta: https://youtu.be/tv4yiczkpO0

    Un gigel care plânge că BMW i-a omorât pasiunea și i-au anulat contractul de finanțare, pentru că a modificat BMW-ul in leasing /finance adăugând cai putere și alte modificări ca și cum ar fi mașina lui luată de la un samsar.

    00
    • This is awesome.

    • te uiți pe actele mașini. e numele tău? nu. atunci nu e mașina ta.

    • Intreb si eu pentru un prieten … daca ai masina in leasing, e voie cu mileu pe bord si 6 cruci la oglinda ?

      00
    • Nico, multumesc pentru link. Clipul este unul educational, iar tipul care vorbeste are mai multa logica, decenta si cursivitate peste medie. Cu putina rabdare, daca treci de primele 2 minute din clip, e o lectie despre gestionarea banilor, intelegerea unui contract de leasing si cum sa discuti cu o firma atunci cand iti dai seama ca ai incalcat conditiile unui contract. Nota 10 pentru descoperire.

      00
  16. Stiu ca sunt enervante luminile respective, stiu ca sunt multi gusteri cu csenoane fara lupa/tobe/filtru sport/etc dar asta tot nu scuza mai-ul si rar-ul pentru rablele ruginite si ponosite ce le au

    00
  17. io tind sa cred ca bmw-urile stock sunt printre cele mai urate si mai inadecvate masini pentru circulatia pe strada. altfel nu imi explic propensiunea proprietarilor de a le imbunatati constant performantele si aspectul.

    00
    • Problema cu bmw-urile e că sunt prea multe.

      Și atunci trebuie să ieși cu ceva în evidență, ceva deosebit.

      00
    • yeap. dai maneaua mai tare. dai cu negru pe faruri.

    • @zoso, au și de fabrică farurile negre. A mea așa le are. E chiar extraopțiune. Shadow Line cică.

      00
    • @DanielP: da, dar cu crema de ghete iesi mai ieftin pe cazanul de Ruse.

      00
    • @thebblack – pentru că se poate, d’aia

      Modulele BMW-urilor sunt foarte modabile, pui laptop, cu un cablu de ~50 de lei (la modelele noi), un soft facut de un chinez, si in 5 minute poti sa activezi/dezactivezi multe functii pe care masina le are dar sunt dezactivate din diferite motive – pentru ca softul pt. US si EU, de exemplu, e identic la BMW (makes sense, mai ieftin sa faci o singura versiune), si in baza Vehicle Order, schimbi 2-3 biti in soft si face altceva masina.

      Si la grupul VAG e relativ modabil, dar e mai usor sa strici ceva, si nu se baga toti.

      In plus, disponibilitatea documentatiei pe internet (si nu numai), le face preferate de entuziasti, nu numai ca in general sunt masini puternice (pana prin ~2013, nu prea au existat motoare mai mici de 1.5L pe BMW – ma rog, cu exceptia masinilor ce le poti considera deja de epoca), dar sunt si construite bine si ai de unde stoarce, in general, mai multi cai putere decat cu ce vin din fabrica.

    • @alunelu, sunt sărac, mașina a fost sh, nu îmi permit și motor de 3000cm3, și întreținere, și depreciere ca să o iau nouă. M-am ales cu ce a vrut bossu’, primul și unicul, român chiar.

      00
    • @DanielP: nu ziceam de tine, ziceam asa, in general, de „tuning” cu stickere si chestii cromate.

      00
    • @znuff: deci din fabrica ies proaste si urate. Q.E.D.

      PS: masochisti, dom’le, masochisti…

      00
  18. Pacat ca ai cenzurat numele indivizilor care au postat/comentat public.

    00
  19. Si eu am semnalizarile asa (nu BMW, masina value), de vreo 10 ani, intensitate 20%; am facut itp-ul de 5 ori si nu mi-au zis niciodata nimic; nici prin gand nu imi trecea ca nu e legal. Stie cineva care ar fii articolul din lege incalcat?

    00
    • și nu te-ai intrebat niciodată de ce restul mașinilor au semnalizările altfel?

    • Stiu povestea cu luminile de US, in momentul cand le activezi descrierea e clara in coding-ul masinii ca e pt. US market, dar e interesant de vazut care e articolul incalcat pentru ca exista un motiv logic, nu? De exemplu cornering-ul de ce este legal?

      00
    • eu am întrebat altceva. hai, încearcă să te concentrezi.

    • O consider o optiune; masinile mai noi au DRL-ul separat de semnalizare acum. Sunt destule masini care au activatata optiunea asta dar ziua e aproape inobservabil. E la fel ca semnalizarile setate sa aiba frecventa mai mare; nu e ilegal, e doar o optiune.

      00
    • ocolești răspunsul, știi de ce.

    • De ce nu iti pui LED curcubeu pe masina? Nu exista niciun articol care sa interzica asta.

      00
    • Exista: pe fata ai voie doar culorile alb si galben. Nu gasesc inca nimic care sa zica ca nu ai voie lumina de pozitie galbena. Mai caut, dar eu cred ca la intensitate mica sunt legale; daca nu macar sa stiu sa le dezactivez, oricum nu le vad utilitatea.

      00
    • @Cristi: ‘lumini de alta culoare sau intensitate’. Greu de demonstrat dar exista in lege. MAI (pun intended) repede te baga la defecțiuni ale sistemului de iluminat ca iti sta semnalizarea aprinsa tot timpul.

      00
    • La ITP-ul de cartier nu te fute nimeni.

      Ia treci pe la RAR :)

      Iti zic din proprie experienta.


      Îți zic, din amintiri, ce mi-a zis inginerul RAR – doar pozițiile de culoare albă (sau acel glaben sinistru, dar nu portocalie) trebuie să afie aprinse în momentul în care pui pozițiile, ȘI NU ȘI SEMNALIZĂRILE, chiar dacă acestea sunt la intensitate redusă.

      Ah, și ca să nu uit – în general modelele US (cel puțin la BMW), „side marker lights” sunt becuri individuale față de semnalizări, dar în softul BMW ai opțiunea sa pui „turn signals as side marker lights” (pentru importurile modelelor din EU).

    • @Cris: am mai cautat si cel mai probabil poti sa o consideri o modificare a sistemului de iluminat din fabrica
      @Znuff: tare explicatia, chiar eram convins ca se pot omologa la RAR fara probleme
      Eu o sa le scot; dar cred ca inca se mai practica activatea lor in reprezentante pt ca vad si masini noi cu modificatea asta.

      00
  20. La un moment dat era mare moda cu leduri la puţele de la stergatoare. Dupa cateva ceferticate suspendate si bijutårii oprite pe marginea strazii, le-a trecut. Toate trec…

    00
  21. Eu am o problema cu tirurile care arata ca un pom de Craciun, cu sute de luminite pe cabina si nu numai. Cand vine unul din ala noaptea pe contrasens iti vine sa te arunci in sant.
    https://www.youtube.com/watch?v=M07ptzPyVA4 e copil mic, dar nu stau sa caut mai mult.

    00
  22. e o problema asa mare ca are cineva activat asta la masina ??!!! Pt mine nu, si cine spune ca e deranjat de semnalizarea aia sa lase permisul si sa se lase de condus. Are intensitate MULT mai mica si nu lumineaza intermitent deci nu poti sa spui ca „mi se pare ca semnalizeaza si ma deranjeaza”….. pe mine ma deranjeaza ca politia nu se ia de cazanele fabricate 2000 in jos care nu iau ever IPT-ul pe bune si care scot fum negru d ala imputit pe esapament,etc….

    00
    • Ai spus ceva foarte corect, dar te-ai exprimat mai dur si printesele internetului or sa sara cu minus.

      Ce clima sau ce altceva mai vreti voi au aia in SUA de pe ei nu ii deranjeaza si pe romani da? Sincer…

      (Desi pot sa fac si eu asta la masina sa stiti ca nu am)

      00
    • O avea legatura cu faptul ca PRODUCATORUL cand a produs masina pentru Europa a dezactivat acele optiuni?
      Mai sunt faze si cu led-urile la pozitii…cati si-au dat foc la masini din cauza la led-urile alea cu rezistenta pusa pe ele sa treaca de eroarea can/bus?

      00
    • Revin cu o alta idee, la routere stiati ca daca alegeti ca tara (d-link/tp-link ca ex) la wireless zimbabwe duduie puterea de 2-3 ori?
      Dar de ce? Pentru ca aia nu au reglementata chestia asta. Alegi US ai o putere, alegi tari din EU ai alta putere. La fel ca la telefoane.

      Alegi zimbabwe ai semnal full si in a 3-a camera, dar cine stie daca iti prajeste creierul sau nu…sau bruiaza alte semnale…
      Mai nou tp link (pt ca asta stiu exact) au scos optiunea in ultimele modele si vin cu firmware special pt fiecare regiune. ca sa nu mai alegi tu de nebun africa de sud.
      Sunt chestii reglementate tocmai pentru a fi respectate ma gandesc eu.

      00
    • Sa nu mai zic de jegurile de anglia cu volan pe dreapta inmatriculate fie in ro fie in bulgaria……

      00
  23. In general,regulile in Romania sint mult mai drastice,la automobile,decit in tarile dezvoltate.Lasind la o parte US,unde,pur si simplu,poti sa-ti construiesti singur o masina,din bucati si sa-i pui 10k de lumini-iar a 2-a zi o inscrii in circulatie-in tari dezvoltate din UE(Germania,Anglia,Olanda,etc) tuningul automobilului este ceva foarte normal.Si exista o piata de auto-tuning f dezvoltata.Poti sa-ti schimbi frinele,etrierele,gentile,cauciucurile,luminile,esapamentul,poti adauga fendere sau eleroane,poti colora masina cum vrei tu si poti lupi toate foliile si colajele posibile pe masina.Atita vreme cit masina e safe,nimeni nu-ti pune bete-n roate.Si da,exista mii de masini importate din US in germania,inscrise in circulatie exact asa cum au venit de pe vapor.Singura modificare a fost ca le-a adaugat o lumina rosie pe bara de la spate pentru ceatza.Dar romanul e mai catolic decit papa,vrea totul stoc pe masina,cum a venit din fabrica.Asta m-a frapat intotdeauna in Romania-la unele chestii,romanii sint ( mult) mai absurzi decit occidentalii,in schimb,peste tot,e tara lui Papura Voda cel-fara-de-lege.Spunea cineva ,mai sus-“ siguranta rutiera se terminase la ala cu 2 lumini aprinse permanent,in timp ce soselele tarii sint inundate de cazane pe roti, fara cele mai elementare elemente de siguranta.Au vazut politaii aia luminile-extra,in schimb n-au vazut ca multe cazane merg,la propriu,fara lumini deloc sau doar cu una.

    00
    • amtonioro, tu ești cel ce se plânge cu BMWul pe forumuri? La câte spații și mâncat după semne de punctuație, așa s-ar părea.

      00
    • si-a schimbat gentile, probabil cu unele mai mici si d-aia n-a mai avut loc si de spatii.

      00
    • Cand invatam sa ne asumam responsabilitatea pentru ce facem, pentru respectarea legilor de aici? Bune, proaste pana sunt schimbate cu ele trebuie sa traim. Majoritatea mergeti pe principiul celalalt e mai vinovat ca mine.

      00
    • antonioro In tarile alea de care vorbesti modificarile se inregistreaza in talon. Daca nu le ai trecute in talon, surpriza, la primul control de politie te trimit baietii la control tehnic cu retinere de talon si tot tacamul. Nu, nu merge cu ”nu aveti urechea omologata, tobele mele sunt legale”. Este treaba ta sa dovedesti ca sunt omologate. Cand le cumperi este primul lucru pe care il intrebi este daca pot fi inscrise in talon.
      Masinile alea venite de pe vapor din state si nemodificate sunt modele care nu se vand in Europa si atunci se face omologare individuala si raman asa cum sunt. Dar, acum, daca aduci un Mustang care a inceput sa fie vandut in Europa nu mai merge sa il lasi asa cum vine din USA pentru ca exista model similar ”european”.
      Sunt ferm convins ca si in Romania exista aceasta varianta de a omologa individiual dar, ca peste tot, costa. Asta daca vii cu ceva nemaivazut. Etriere, cauciucuri, folii sunt o groaza omologate si le poti pune fara probleme dar da, probabil este hartogaraie de facut si trebuiesc trecute in talon.
      Desi tara lui Papura Voda, cateodata, smecheria se plateste. Asta este.

      00
    • Si la noi poti face „tunning” dar ca sa fii legal, trebuie omologat la RAR, iar omologarea costa mai mult ca o mizerie de kit de lumini „US style”.
      Ce-i drept, nu garanteaza nimeni ca cei de la RAR o sa-ti dea omologare, dar asta e calea legala.

      00
    • @Costel. BMW-ul ala e motocicleta,nu masina si nu ma pling deloc.Scriu de pe telefon si e normal sa mai maninc litere, nu dau teste de gramatica…

      00
  24. NOU
    #107

    Ah, USA style…adică retarded. Mda…

    00
  25. chiar aseara m-am intersectat cu un „pasionat” de genul si nu imi dadeam seama in ce directie vrea sa mearga, aparent el semnaliza dreapta, dar cu greu iti dadeai seama tinand cont ca era seara si avea si farurile aprinse.

    00
  26. Masina mea este din fabrica cu asa ceva . Nu am avut niciodată probleme cu poliția sau cu RAR-ul. Este BMW si o am de 4 ani.

    00
  27. Sunt unii pe olx care inchiriaza faruri/stopuri pentru trecut RAR in cazuri din astea de masini straineze…, probabil de pe la firme de dezmembrari

    00
  28. Am si eu o intrrbare am teava goala pe masina in loc de toba si nu e omologata si as vrea sa plec cu masina din ro in germania …o sa am probleme

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube