Ne place concurența, dar doar uneori: UBER

UBER a avut tariful mărit de 6 ori în noaptea dintre ani. Taximetriștii la fel. O tanti realizează, brusc, că UBER e o companie necinstită, condusă de fiica șefului ANAF, care nu plătește taxe și nici nu are licențe de transport persoane:

Aseară, după petrecerea de Revelion de la Hotel Caro, am folosit pentru prima dată serviciile UberX, varianta low-cost a aplicației de ridesharing Uber. În final, cand am ajuns acasă am primit un mail de la Uber pentru confirmarea cursei si a faptului ca o cursă de 11 km cu un Renault Symbol a costat aproape 200 RON, bani care au fost automat dedusi de pe cardul de credit inregistrat pe cont. Aceeași cursă ar costa 17-20 RON cu un taxi licențiat pentru astfel de activități, care plătește taxe, asigurări specifice transportatorilor de persoane samd. Aceeași cursă la taximetriștii mercenari care ies in noaptea de Revelion ar fi costat max. 70 RON, la "mica înțelegere", de care am vrut însă să ne lipsim.

E atât de adorabil…

Hai să dăm un pic înapoi: ea a ales să se simtă bine și să lase mașina acasă, apelând la serviciile unui șofer extern, șofer care și-a petrecut Revelionul la muncă. Oare se aștepta să aibă parte de tariful normal tocmai în noaptea de Revelion, când bătaia pe puținele mașini ieșite la treabă e maximă?

Mișto capitalismul ăla, dar doar când nu ne arde la buzunare.

 

Mai jos, o cerere de cursă cu preț mărit: observați că faza cu 6X e destul de evidențiată, nu poate fi ignorată, plus clientul trebuie să accepte mărirea de preț.

 

uber-price

 

Și fiți atenți ce amuzanți sunt:

In response to the complaints, an Uber spokeswoman told BuzzFeed News that the company has surge pricing to ensure its customers can always find a ride.

E ca aia cu Google și taxele din Irlanda sau Apple cu profiturile din offshore.

 

uber

Prathan Chorruangsak / Shutterstock.com

151 comentarii

  1. Nu stiam ca preturile in lumea asta variaza in functie de data calendaristica, sa inteleg ca de Revelion e normal ca totul sa fie mai scump, daca te duci la non-stopul din colt sa iti dea o sticla de Cola cu 30 de lei pentru ca lucreaza de Revelion?
    Femeia stia preturile la un taxi normal, la „rechini” si pur si simplu nu se astepta ca o companie asa de frumos descrisa in comparatie cu taximetristii sa aiba exact aceleasi obiceiuri.

    • uber a făcut mereu asta. mereu. cerere și ofertă: când sunt 3 mașini, cine dă mai mult câștigă.

    • Imi cer scuze, nu am stiut, nu folosesc Uber si mi se pare aberant sa li se permita sa functioneze ca taxi in conditiile in care nu respecta legislatia pentru taxiuri.
      Nimic rau cu ei, insa ori repecta legislatia pentru transport persoane, ori scoti reguiile si de la taximetristi si face fiecare ce vrea, dupa ureche.

    • Atunci cand faci o comanda in perioade de varf, Uber afiseaza tariful. Acesta trebuie validat prin introducerea numarului care reprezinta tariful (per km).

    • Firmele de taxi din Bucuresti retrag la ora 4:00 dimineata masinile din oras ca sa faca schimbul de tura cu cei care isi incep tura la 5-6 dimineata. Intre 4:00 si 5:00 nu sunt taxiuri disponibile. Uber avea foarte multe cereri de la oameni care nu gaseau taxiuri. Price surge: x7.0. Sa zica mersi ca nu a mers cei 11 km pe jos.

    • Adica arata cam asa: http://www.4gp.tw/ba3n/145168019793.jpg

      Femeia trebuia sa fie destul de beata sa nu vada surgeul.

    • Incearca sa mergi cu avionul in perioada sarbatorilor 😉

    • Preturile din lumea asta variaza in functie de cerere si oferta. Daca nonstopul ala ar avea una din singurele 10 sticle de Cola ramase in oras in seara aia fii sigur ca ti-o vinde cu 100 de lei.

      Vorbind de taxi, pretul de taxi normal e la o firma de taxi. Uber nu e firma de taxi, dupa auto-descriere. Iar tariful e dinamic, lucru scris clar in termeni si conditii pe aplicatie. Nu e legat de noaptea de revelion, e legat de cat masini sunt disponibile atunci.

    • Daca nu as fi stiut ca sunt o firma serioasa as fi spus ca sunt tepari – de ce scrie acolo mare tariful este „6,3x” si nu spun cifra exacta, „10 ron/km”? Nu se poate implementa calculul asta in aplicatie sau nu vrei sa sochezi oamenii cu cifre mari? Ca parca e o dif intre „Pret cola 6,5x” si „Prete cola 30 ron”.
      @Daniel – cererea si oferta nu se aplica peste tot si dupa ureche, daca ar fi asa painea ar trebui sa aiba un pret dimineata si alta pret dupa 9 seara, nu?

    • In noaptea de revelion nu prea lucreaza taximetristii ..iar cei care lucreaza cer multi bani ..daca ai nevoie neaparat platesti ,daca nu stai acaasa 🙂 cam asa sta treaba .

    • Nu trebuie să îți arate un preț per km. E mult mai simplu. Pui adresa la care vrei să ajungi și îți estimează costul final.

      Îți convine, bine. Nu îți convine, folosești alt serviciu.

    • @bigbear : nu ai dreptate cu painea. Tu ca magazin poti sa ceri 20 de lei pe paine la ora 9 seara dar nu o sa ti cumpere nimeni , pentru ca peste drum e 1 leu.
      Daca ai avea doar tu paine in tot orasul, inseamna ca tu faci pretul avand in vedere ca e o piata libera.
      E ca si cum te-ai duce la club unde o apa costa 15 lei si faci scandal ca e marlanie in conditiile in care la en-gros o apa e 1 leu.

    • Bigbear: Deduc din ce ai scris până acum că deja ți-ai format o părere din ce ai citit la alții sau nu ești atent la informația de pe ecranul telefonului.

      Uite de unde am dedus asta:
      – Ai spus așa „Daca nu as fi stiut ca sunt o firma serioasa as fi spus ca sunt tepari – de ce scrie acolo mare tariful este “6,3x” si nu spun cifra exacta, “10 ron/km”?”
      Dacă foloseai aplicația (sau căutai pe Google cum arată) aveai ocazia să vezi că pun și prețul exact. Ceea ce vezi acolo este un ecran înainte de cel în care te întreabă dacă vrei sigur să faci comandă cu 6.3X unde îți spune exact și cât costă per KM.

  2. Ne arde la buzunare cu voia noastra. Cand nu deschidem ochii, deschidem buzunarul… Vorba aia: „Cine e cel mai boier dintre noi, sa achite nota de plata!”

  3. Nimic nou. Nu ati vazut insi cu credit la Provident care descopera cu surprindere ca platesc rate de 5-6 ori mai mari decat la banca?

    • Pentru mine e o placere sa-i vad cum sufera pe evazionisti.

      Ca vorbim de uber, de cei care folosesc uber, sau aia de vand petarde in piata din portbagaj, pentru mine e tot una.

    • ( uite cum ajung să iau apărarea celor de Uber, doar pentru că oamenii nu încearcă să înțelagă situația nici măcar 1%)
      Repet ce scriam mai sus: Uber îți afișează și cât costă per KM și cu cât este prețul mai mare și în plus poți chiar afla un estimat al cursei.
      Toate direct pe telefonul tău mobil. Nu în contract, nu ascuns după un limbaj de bancă.
      Deci nu este aceeași situație. Și culmea este că ai primit și 126 de like-uri, ceea ce mă face să fiu foarte foarte trist apropo de capacitatea de a intepreta situațiile în general.

  4. Se putea si mai rau…adica sa o violeze.
    (Aceasta fraza a aparut cu sprinjinul oferit de piticu.ro)

    • Merge cu Uber – vrea sa se phoota 🙂

    • Ce-a cautat afara in noaptea de Revelion? Sigur voia sa se f**a. Ia sa nu mai iasa femeile afara din casa dupa lasarea serii. Asa, ca-n anumite zone din Arabia Saudita.

    • O tanti foloseste aplicatia Uber => vrea sa se futa!

      Din pacate, in noaptea de anul nou iesea mai ieftin cu Mutu si Dudu Steel la pachet.

  5. Daca asta e 2016 atunci: La multi ani 2016

  6. cand apare un tarif dinamic mare (peste 2.0x, parca) te intreaba daca accepti si te pune sa il si scrii tu de mana. dai o estimare, vezi cam cat ar fi si decizi daca vrei sa dai atatia bani pe cursa sau nu. stia cat e tariful dinamic, nu inteleg care e surpriza.

    • Neatenția se plătește. Scrie și în postarea originală că nu s-a gândit foarte clar la ce i-a apărut pe ecran:

      „La noi s-a activat initial un factor, am facut o estimare de preț pentru cursă, am obținut 52 RON” […] „Am acceptat, dar nu a fost găsită nicio mașină. La două minute dupa aceea, factorul era 7.0. In confirmarea faptului ca accepti suprataxa, după cum spuneam, nu exista nicio estimare de preț, ci doar acest factor. Având ideea celor 52 RON de cu 2 minute mai devreme în minte, am acceptat.”

      Probabil că ar putea și Uber să-și facă un update la aplicație ca să afișeze mereu tariful estimat… dar dacă nu te prinzi ce-i aia tarif de 7 ori mai mare, nu poți să tuni și să fulgeri doar împotriva lor.

    • Vali are o problemă cu Uber. Ceea ce se comentează are mai puțină vizibilitate decât articolul în sine.

  7. Un pachet de șervețele sa isi șteargă lacrimile si gata.
    Pentru cine a folosit macar de cateva ori Uber (afli chair de la prima utilizare daca este un caz similar) este stiut faptul ca in situatia in care tariful este mai mare, pentru a încuraja șoferii sa iasa pe traseu spun ei, esti anunțat inca de la inceput de treaba asta intr-un mod care nu poate trece neobservat.
    Excluzând faptul esti prea prost sa intelegi ca un tarif de x 5, x 10 sau cat o fi fost in plus pe km fata de cel uzual, inseamna ca accepți, deci care e problema atunci?

    • problema e ca aceasta mare companie de succes nu respecta nici o lege, nu plateste nici o taxa, face evaziune la nivel planetar exponential in fiecare secunda, induce clientii in eroare insa pare a fi „too big to fail” sau mai corect, prea mare ca sa fie anchetata si sparta in bucati in corporate america. insa cea mai mare problema sunt chiar aplaudacii spalati pe creier care tot ne innebunesc cu uber,uber,uber desi nu sunt nici mai ieftini, nici mai curati, nici mai civilizati si nici nu au vreun mare serviciu in plus ca unele companii de top din bucuresti de taximetrie, insa au avantaj competitiv prin sustragerea de la plata taxelor pe care firmele de top le platesc. practic, nu au nimic inafara de pr plus o gasca de hipsterasi care stau pe banii parintilor ca si clienti care ne tot innebunesc cu uber uber uber de parca ar primi vreun ban pentru asta :))))) asta e valabil in bucuresti unde taxiurile sunt ieftine si e concurenta berechet. pb in alt oras european as folosi uber, insa in nici un caz in bucuresti!

  8. Amuzant e ca te pune sa scrii de cate ori e marit tariful daca trece de un anumit prag. Aseara cand am dat comanda era tariful de 4.1x mai mare. M-a pus sa scriu 4.1 ca sa confirm tariful.

    Aditional la ce s-a scris mai sus, uber are estimate fare in care vezi cat costa cursa la tariful actual.

  9. Eu am specificat în aplicaţie „Plătesc dublu”. A venit taxiul în 5 minute. Şi da, am plătit dublu. Mai aveam şi varianta să fiu scrupulos şi poate, cu ceva noroc, să găsesc un taxi cu tarif corect peste vreo 3 ore.
    Până la urmă, este o chestiune de alegere.

    • Ala nu e un „taxi” care ti-a venit,e un simplu sofer cu o masina personala,care nu are autorizatie de transport persoane.Daca iei ca particular pe unul la „ocazie”de la Ploiesti la Brasov si te opresc gaborii,o incurci,cand faci piratereala zilnic ora de ora in Bucuresti,nu patesti nimic.Probabil Uber unge bine unde trebuie.

    • Aşa o fi. Doar că eu vorbeam despre Taxi 2000, nu despre Uber 🙂

  10. @zoso: Nimica despre maimuta ardeleanca de la Zoo Brasov ?

  11. Uber e un fel de Caritas in felul lor „altfel” de a aborda problema. La inceput totul pare uns cu miere, cativa agarici – hai sa-i numim early adopters – chiar beneficiaza de asa zisele avantaje ale noului sistem, dar in mod inexorabil treaba sa va imputi. Spre final, incep sa apara treburile nasoale. Asta cu tarifarea excesiva e doar varful aisbergului.

    Ce se intampla cand un client aflat intr-un taxi chemat prin Uber este accidentat grav, ramanand schilod sau incapacitat pe viata? Plateste Uber, desigur…

    • Stii ca RCA despagubeste si pasagerii bla bla bla?

    • RCA nu despagubeste dacă masina era folosita in regim de taxi.

    • Asta e ca si cu daca omori un om mergi la inchisoare, daca omori 1000 intri in cartea de istorie. asa si cu uber, daca faci evaziune intr-un oras, la un moment dat aterizeaza fiscul, daca faci evaziune planetara insa esti o mare companie de succes americana :)))

    • flotare logica: tu cunosti o tipa intr-un club. Sau si mai simplu: in cercul tau de prieteni apare o persoana pe care atunci ai intalnit-o. La final te oferi s-o duci acasa ca e oarecum in drumul tau. Faci asta in regim de taxi sau nu? Exact…

  12. Vrei corectitudine?! atunci nu te compromite și lucrează cu oameni corecți. Când știi că UBER are probleme cu legea și se pișă pe reguli, atunci trebuie să înțelegi că așa cum se pișă pe legile statului român așa se va pișa și pe tine.

  13. Tipa a scris destul de clar ca isi asuma banii dati, ca a fost greseala ei. A povestit intamplarea pentru a pune in garda alta lume sa fie pe faza si sa stie in ce se baga. De ce trebuie sa luam cu un aer de superioritate si condescendenta relatarea asta?

    Si nu, asta nu e capitalism. Nu stiu ce intelegi tu prin capitalism, dar in orice domeniu exista o autoritate care sa se asigure ca cel care ofera un serviciu nu il jecmaneste pe cel ce are nevoie de acel serviciu. Tine de civilizatia unui schimb intr-o economie normala, unde nu se aplica legea junglei. Dar cum poti sa reglementezi ceva ce functioneaza total ilegal si in afara oricaror reguli.

  14. „pacat” ca tipa a termina ASE-ul, ca daca termina ceva mai serios poate stia sa faca calcule 😀

    ps. asa mai aflam cum se face scoala de fapt si cat de mult gandesc in afara exercitilor repetitive date la examene

  15. E trist ca ii acuzati degeaba. Am fost sofer Uber. Clientul e informat ca tariful va fi de 6 ori mai mare si dupa ce e de acord cu asta va comanda o masina. Plus ca au licenta de transport persoane. E scump, au marit si tariful de baza de la 1.39 la 1.65 dar totul e transpartent.

    • Nea Caisa,vezi ca atestatul transport persoane trebuie sa-l aiba soferul,iar firma trebuie sa aiba autorizatie de transport persoane si autorizatie de functionare de la Primarie,plus ecuson nituit pe portiera masinilor autorizate.Ce fac astia de la Uber,este o pietzareala cum faceau bosorogii cu Dacii pietareala la Gara de Nord.

    • E scump o laie. In Timisoara tariful la taxi e 2,2- 2,5 / km. Abia astept sa vina Uber.

  16. e o vaca cu cabina

  17. Astea sunt tarifele pentru 2016

  18. Ea a vazut cat e la inceput, probabil un x2.5 sau ceva de genu’. A acceptat ea cu degetelul ei tariful de 7x cand a fost mentionat. Cat se astepta a fie daca de obicei o costa 30 de lei cursa in mod normal?

  19. Atata timp cat folosesti un serviciu nici caat de Putin reglementat sau autorizat sau recunoscut official…o cam faci pe barba ta

    • de ce zici ca nu e reglementat sau autorizat sau recunoscut oficial? e perfect legal, reglementat si recunoscut. Au si licenta de transport, iar soferii atestat de transport persoane.

    • @Jimmy
      nu. Uber ca serviciu de taximetrie nu este legal in Romania.

  20. Întrebarea e: cine câștigă mai mult de pe urma acestei modificări de tarif? Probabil Uber oprește cea mai mare parte din sumă, iar șoferul „de ocazie” primește „de o prăjitură”!

    • Uber retine 20% la fiecare cursa din care acopera comisioanele pentru credit catduri, marketing, customer service profit, bonusuri pentru soferi, restul de 80% ajung in contul soferului.

  21. zoso, hai sa dam inca odata filmul inapoi:

    daca soferul uber stie ca nu e permis sa cresti tariful (vad ca excrocheria se numeste ‘tarif dinamic’) poate alege sa stea acasa. si ies numai soferii care sacrifica maretul revelion pentru un ban cinstit.
    cu ce e mai rea logica asta decat aia pe care o afisezi tu ?

    prea des in spatiul public romanesc excrocii sunt cei care sunt primii indreptatiti la libertate, au prioritate la optiune.
    si romanii renunta repede la a intelege faptul ca sa oferi servicii este un drept permis de societate in anumite conditii. nu in „orice” conditii.
    la 25 de ani de la anunturile cu „localul isi rezerva dreptul sa isi selecteze clientela” fantoma asta inca bantuie libera pe strazi fara sa-i atraga nimeni atentia ca nu-si poate rezerva decat dreptul de a respecta regulile.

    • cetatene, esti un idiot. iti dai cu parerea intr-un subiect la care nu te pricepi deloc.

      „tariful dinamic” nu este setat de sofer ci de aplicatia uber in functie de cerere-oferta. daca nu intelegi ceva atat de simplu, ca economia de baza, faci umbra pamantului degeaba.

  22. Trebuia sa pui tot postul fetei.
    Ea a făcut simulare și ieșea 51 lei, dar când a ajuns în mașină coeficientul x se modificare de la 3-4 la 7 de unde a rezultat 200 RON

  23. Culmea ipocriziei. Mai ales că poți vedea tariful înainte de a face comanda. Viața e greu.

  24. Ca au fost oameni care nu si-au dat seama ca vor plati de 6-7 ori in plus, e teapa lor. Prostia se plateste.

    Dar nu putem trece peste acest caz ca si cum ar fi ceva absolut normal sa se mareasca preturile de 7 ori. E o marlanie ce face Uber. Cum ar fi daca benzina s-ar scumpi de 7 ori in noaptea de revelion? Cum ar fi daca Digi ar mari de 7 ori abonamentul in decembrie, ca si ei muncesc de revelion sa faca stiri. Sau cum ar fi daca treaba asta s-ar intampla si de Sfanta Maria, Sfantul Andrei sau oricare alta sarbatoare legala.

    Tocmai din cauza asta este bine ca Uber sa fie scosi de pe piata sau sa se gaseasca o modalitate de a intra in legalitate, pentru ca nu poti sa vii sa maresti tarifele de X ori doar ca nu trebuie sa dai socoteala nimanui. Si nu-i mai plangeti pe soferii Uber, care si-au sacrificat seara. Nu i-a obligat nimeni sa iasa la munca. Au iesit de calici ce sunt si pentru a profita de alti oameni.

    • Pana mea… Macar ei platesc taxe pentru banii aia mariti de x ori. Taximetristul care iti cere suprataxa e evazionist.

    • taxe? was ist taxe? 🙂

    • @radu: Cum ar fi dacă ar trebui să plătești în plus pentru a intra la un club în noaptea de revelion?
      Oh (sau ho,ho,ho) wait, chiar se întâmpla asta.

      În noaptea de revelion, aici (adică în RO – west-ish like society) cele mai scumpe bunuri sunt cele care sunt căutate cel mai mult.
      Sunt sigur că poți să mai găsești astfel de exemple: bilete de avion, preț cazare, …. Dacă le pui pe toate într-o mulțime o să vezi că elementul comun este că sunt lucruri cerute de clienți în această perioadă.

      Exemplul cu DIGI nu este relevant aici din multe motive.
      Enumăr aici două:
      A. DIGI se adresează unui public țintă cu inerție diferită.
      B. Deși sunt persoane care se uită la televizor, cererea nu este atât de mare. Și când spun cererea spun: cât ar fi dispus cineva să plătească pentru cablu în noaptea de Revelion.
      Trebuie să te gândești la tipul de serviciu și la publicul țintă Uber.
      Acolo are sens să facă asta.

      (comentariul meu are legătură cu logica prezentată de tine, asta nu înseamnă că susțin tot ce face Uber, dar aș vrea să judecăm mai bine situațiile)

  25. mue uber & co. toate companiile astea care arunca cu slogan-uri gen „do no evil” si care se lauda cu „growth hacking” cand de fapt sunt niste marlani care se pisa pe reguli, reglementari si bun simt si se lauda ca sunt mari genii business.

    practic, nu e nici o diferenta fata de modul in care opera oltean la retrocedari mana in mana cu olguta.

    facebook ciordeste clipuri grav, uber ocoleste taxe, apple ruleaza veniturile prin irlanda sa nu plateasca taxe la americani,

    etc.

    • Frustrarea e mare in tine.

    • Radu, ai nota 2! Stai jos, n-ai inteles nimic

    • Apple are operatiuni in toata lumea si 4000 de angajati in Irlanda, de ce ar plati taxe la nivelul nesimtit din USA?

    • naivilor, la finalul zilei companiile astea vor lua si bani din taxele voastre, pe langa faptul ca nu vor plati niciuna :))) si pana la urma, asa si meritati daca sunteti spalati pe creier :)))

  26. UBER nu este decât o altfel de rețea de socializare. Ca șofer nu poți spune că ai câștiguri iar ca client, nu poți spune că ești în siguranță.

  27. Faza interesanta e ca Uber te intreaba daca esti de acord cu „surge price-ul”. Practic, trebuie sa confirmi „da, sunt de acord sa platest de 6 ori mai mult pe km”. Altfel nici nu pot sa comanzi o masina.

  28. pe romaneste teapa.

    Hei zoso, vezi ca datorezi RDS 300 de euro pentru ca ai folosit internetul in noaptea de revelion. Atunci sunt tarife mai mari, ca mno, ar sta si personalul acasa. Nu te-am anuntat ca sa nu iti stricam feng-shui-ul tocmai atunci.

  29. Iasi, oras din Moldova mult ironizata si necivilizata, tariful la taxi era fix ca in oricare alta noapte si aparatul pornit. E drept mai suna si ocupat la dispecerat.

  30. În sfârșit, am intrat și noi în rând cu lumea bună http://www.theverge.com/2016/1/1/10699594/dont-drink-and-ride

  31. In response to the complaints, an Uber spokeswoman told BuzzFeed News that the company has surge pricing to ensure its customers can always find a ride.

    HA HA HA!

    • De ce hahaha, are sens. In primul rand încurajează soferii sa iasă, in al doilea rand descurajează pe aia care poate ar putea merge si pe jos. Si castiga si ei mai mult. Win-win.

  32. Multi plangaciosi care nu stiu sa compare un serviciu cu un produs. Cea mai amuzanta comparatie e aia cu abonamentul… Plm daca se rupe cablu vineri seara rabzi pana luni, daca vrei sa iti remedieze rapid problema platesti de 10 ori mai mult. Daca vrei taxi rapid in noaptea de revelion plateste mai mult, daca nu asteapta pana gasesti ceva liber

  33. N-am folosit niciodată uber (la mine în sat nici nu este) dar dacă imaginea de mai sus redă fidel modalitatea de afişare a preţului, atunci ea este cât se poate de ilegală dpdv al protecţiei consumatorilor. La fel cum este ilegală afişarea preţului fără TVA în magazine sau alte artificii inventate de comercianţi.

    UBER cu bună ştiinţă practică o modalitate înşelătoare de afişare a preţului, ştiind că o parte nu chiar neglijabilă a publicului va cădea în capcană fie din neatenţie, fie din cauza înţelegerii reduse a sistemului. Ar fi foarte corect dacă ar afişa şi componenţa preţului final (taxă pornire + tarif/km + taxă de aer condiţionat sau ce rahat mai au şi coeficientul de speculare al momentului). Dar afişarea preţului total este obligatorie. Şi atât de simplă, că nu le-ar pica coaiele dacă ar afişa cât face X ori tariful de bază. Dar nu vor să o facă, pentru că este mai profitabil aşa. Din punctul acesta de vedere UBER îmi lasă senzaţia că se văd ca un nou Groupon: înhaţă tot ce se poate, indiferent de consecinţe, că nici ei nu cred că vor mai prinde ziua de mâine.

    • dorele, aplicatia are 2 butoane: comanda si estimeaza. daca si asa esti luat prin suprindere de tarif inseamna ca iti curge scuipat din gura in timp ce citesti randurile astea.

      ps: nu trebuie sa ai uber „la tine la tara”, poti sa faci zoom-out & scroll pe harta pana la bucuresti si sa te lamuresti din 3 tap-uri cum functioneaza aplicatia inainte sa te faci de ras pe net :))

    • Atunci cand dai comanda la Uber si e cererea prea mare apare factorul de multiplicare.

      Inainte sa-ti dai ok-ul iti apare clar pe ecranul telefonului
      – factorul de multiplicare
      – cursa minima – X lei
      – tariful/minut
      – tariful/km

      E decizia ta daca accepti sa mergi cu 10 lei/km sau nu. Din punctul meu de vedere au fost cat se poate de transparenti si nu „ti-au luat banii de pe card abuziv”.

      Si eu am ales tot UBER de revelion si-am dat 33 de lei pe o cursa de 12. Dar am facut-o asumat si nu m-am mai plans apoi pe Internet ca am platit mai mult decat ar fi facut.

  34. Wow !! Brusc ati realizat cu totii ca traim in capitalism. Cautati pe google daca nu stiti ce inseamna capitalism. Cine v-a mintit pe voi ca lucrurile sunt corecte in capitalism !? si inorogii roz zburda pe campii si toata lumea canta si este fericita….

  35. Personal eu apreciez faza, e pur şi simplu reglaj între cerere şi ofertă.
    Pentru banii ăia mă făceam taximetrist în noaptea de revelion, din 2-3 curse plăteam chiria pe o lună.

    E la fel peste tot şi mi se pare normal. Prefer asta decât preţuri reglate, impuse de taxe şi impozite, reglate de stat pe baza unor criterii absurde, ca şi cu „piaţa liberă” de electricitate.

    • corect. muia e placuta totul este sa te afli la capatul corect

    • @nicu nu totul în viață e așa până la urmă?

      Cel ce lucrează de revelion e mai fraier sau cel ce petrece și apoi vrea să meargă acasă?

      Cu ce e mai prejos taximetristul decât clientul? Fie el și uberist, de ce nu ar merita să primească mai mulți bani când ar putea și el să petreacă?

  36. Oare câte sute de ani trebuie sa treacă până să dispară gândirea socialisto-comunistă?

  37. Bă ăștia, toate maimuțele care ii trageți cu „capitalism” și „microeconomie, cerere și oferta” – ați uitat un atribut important al capitalismului și microeconomiei pe care o descrieți: sălbatic.

    Sigur face parte din capitolul nu e prost ăla care cere, ci ăla care dă, lucru care prinde tare bine la români .

    Ce fel de echilibru de cerere și oferta se stabilește atunci când ești mai mult decât dublu de scump față de un taximetrist rechin, sau mercenar cum spune fraiera în cauză?

    Aa,ai o mașină în zona și 50 de bizoni beți și prosti ieșind de la o petrecere care deschid aplicația uber sa verifice prețul și brusc asta înseamnă cerere, deci sa reglam oferta?

    Firește, opțiunile oamenilor sunt limitate de prostia lor, prin urmare nu sufăr câtuși de puțin pentru femeia în cauza, altfel, dacă mergeau frumos la recepție la Hotelul cu pricina și cereau să le cheme un taxi,fie și de lux ar fi plătit mai puțin și ar fi mers în conditii mai bune, condițiile fiind motivul pentru care nu mai merg cu uber de când am observat surgeuri de 2.5 x și ca veneau la comanda tot loganuri. Adică la prețul la care pot merge cu E-Klasse.

    Și de când am observat ca imediat ce îmi vine taxiul, urc și ma departez 500 m primesc notificare ca, stai frate că au revenit preturile la normal în zona ta. De fiecare data.
    Firește ca asta e un comportament normal de reglare a preturilor, capitalist.
    Și pentru că și eu sunt un capitalist pur sânge aleg să le-o trag prin gură și să merg cu taxiul pentru ca mi se pare aberant ca „ride sharing” să coste mai mult decât taxi. Nu are rost să explic termenii că știm toți ca uber nu e ride sharing pe bune.

  38. ce haiosi sunt astia cu „evaziune”. bai, voi ati circulat vreodata cu un taxi in romania? vi se pare ca respecta vreo regula sau lege? masini rupte vopsite in mii de culori, incercam sa facem un itp pe bune?, soferi nesimtiti, maimute, licente, reguli de circulatie? eu zic ca uber sunt chiar ok doar cu o evaziunea…

    • Fii tu intr-o masina UBER cand face un accident din vina soferului si apoi vezi cum iti zice „pa-pa” RCA-ul, daca ai nevoie sa-ti deconteze spitalizarea. Nu e vorba doar de evaziune.

  39. Salut. De unde ai tradus articolul? Si l-ai preluat si transfomat prost? Asa ii romanul trebuie sa denigreze tot ce nu intelege…

  40. Cerere si oferta, ce atatea lamentari? Nu e transport in comun ca sa aiba componenta sociala. Si nu stiu cine incalca mai mult legislatia dintre Uber si firmele de Taxi din Ilfov care fac curse in Bucuresti. De astia de ce nu se ia nimeni?

    • Daca tu intrebi un taximetrist „cat face?”, el spune 10 lei, iar la destinatie vrea 50 de lei, e „Cerere si oferta”? 🙂

    • @Cristi, Daca tu intrebi un taximetrist „cat face?”, el spune 50 de lei, iar la destinatie vrea 50 de lei, e „Cerere si oferta”?

    • costin, tu ce articol ai citit? Eu am citit un articol in care apar si poze, print-screens dupa telefon. „Before & after”, cum ar veni.
      A fost cum am spus eu, nu cum spui tu. 🙂

  41. Zoso, poate nu este uber la Brasov si nu stii cum functioneaza.
    Va explic eu, saracilor si romanilor care sunteti voi calici:

    Uber nu „creste” artifical tariful intr-o anumita perioada a zilei sau a anului. Este un algoritm bazat pe cerere si oferta care se ocupa de asta. Daca, concidential, la ora 03:00 pe 1 Ianuarie erau 3 masini in zona ta, iar tu ceri sa fii dus acasa, concomitent cu alti 100 de indivizi, tariful creste in cel mai capitalist mod posibil, pentru a maximiza atat profitul companiei, cat si al soferilor. Nu iti convine, nu platesti. Basca ca te mai pune sa scrii tu cu manuta ta incrementul in aplicatie, ca sa confirmi ca ai bagat la bibilica.

    Ca alt exemplu, cand a fost IMAPP la Bucuresti, festivalul cu proiectii pe casa poporului, tariful in zona Izvor era de 3.8x, in conditiile in care nu aveai unde sa arunci un chistoc pe strada. Eu, personal, nu am vazut de multe ori atati oameni pe strata deodata.

    Hai sa nu mai mancam rahat ca Uber e Nestle, ca nu plateste, ca fii’sa lu’ tata ca pizda ma-sii. In clipa in care iti legi cardul de aplicatie, ma gandesc ca te duce mintea sa si folosesti ce platesti.

    • Si zic ca nu stii cum functioneaza, doar pentru simplul fapt ca puteai sa explici mai bine in loc sa intarati lumea …

    • Citeste articolul din State, vezi ce zic clientii, ce au acceptat versus ce au platit, apoi „explica”, saracule si calicule in cap, care nu stii doua boabe de limba engleza. 😉

    • calicule, cand nu platesti taxe, totul este profit :))

    • Ba dragos, iti dai seama ce prosti sunt restul taximetristilor din toata lumea asta care functioneaza legal? Ei isi lipesc ca fraierii tarifele pe masini si raman la fel orice s-ar intampla. Ce fraieri si inapoiati sunt. Or fi ramas asa din socialism/comunism…habar nu au ca acum suntem in capitalism unde fiecare isi face un „algoritm” dupa cum are chef si te taxeaza cat are chef. Poate citesc pe aici din invataturile tale si o apuca si ei pe calea cea buna…capitalista…asa cum iti place tie.

  42. Am citit si articolul de aici: http://www.buzzfeed.com/stephaniemcneal/uber-hangover?bffbuk&utm_term=.woxWXeZxp#.dj3jD320b

    Faza e ca baietii au „semnat” pentru ceva, si la destinatie au platit altceva. Nu folosesc Uber, nici Taxi nu prea folosesc, dar imi pun problema ce as gandi daca as cumparaun frigider online, de pe „liniuta Friday emag”, si cand ar veni masina cu livrarea, sa coste triplu… nu e corect.
    Lasa Romania, cititi si vedeti pozele din articolul „americanesc”. Au „semnat” ceva clienti, la destinatie i-au rupt.

  43. Am mers cu uberu de revelion si cursa ce in mod normal era pana in 20 RON a fost 30 si ceva. Dai un ban dar iei ceva frumos, de calitate, cum zicea preafericitu. Tot am iesit mai bine decat cu taximetristii fomisti de revelion.

  44. Ma uimesc unii oameni… Dar de ce iarna costa o camera la un hotel la mare Y , iar in plin sezon costa Y * 10 ? NU E CORECT! Vrem preturi de iarna !
    Pana nu ne schimbam mentalitatea colectiva, sa intelegem ce inseamna democratia si multe alte chestii, ramanem blocati in timp…
    Oare intelegem si noi ce inseamna capitalism , economie , si alte chestiI? Sau revenim la discutia cu iPhone-ul care costa defapt 100$ si e o marlanie ca ei cer 700$ … ?

    • Daca hotelul iti spune ca te costa 700$ si tu accepti, e ok. Daca tu intrebi cat costa si iti spun ca nu pot sa iti dea un pret, dar ca e de 7 ori mai mare, ca acum e aglomerat, si cand ceri o estimare de pret, iti zic ca e cam 300$ – tu accepti si te cazezi. Cand te decazezi, intrebi cat a costat. Hotelul iti spune sa nu-ti bati capsorul, ca iti iau ei banii de pe card dupa ce pleci. Si apoi vezi ca te-a costat 700$, pentru ca ce nu stiai tu si vezi acum pe factura e ca in tariful ala de baza nu era inclus si tariful de curatenie sau taxa de mediu, pe care hotelul nu avea cum sa le estimeze initial si care se inmultesc si ele cu 7. Si nu mai face 300 $, face 700$, dar stai lin ca ti-au debitat ei deja contul. Acum intelegi mai bine cum functioneaza Uber?

    • Inteleg cum stau lucrurile …
      Problema este ca daca dumneavoastra acceptati sa va duceti pe jos acasa (11 km) , nu mai exista nicio discutie acum.
      Daca eu plec in vacanta la hotelul X (cum ati dat exemplu), eu imi fac niste calcule si la sfarsit trag linie sa vad daca imi permit…
      Concluzia este : daca imi permit , merg cu taxiul/uber/etc.
      Daca nu imi permit, merg pe jos 11 km… Eu ca om cu capul pe umeri realizez ca taximetristul/uberistul nu este companie NON PROFIT si vrea sa faca bani. Nu pot eu sa ii conditionez marja de profit. Nu vreau sa am de a face cu taximetristi , nu merg…. Va rog sa cititi : https://en.wikipedia.org/wiki/Leverage_(finance)
      Dumneavoastra cand v-ati facut planul de revelion , nu v-ati gandit : bai … cu ce ajung ? cat ma costa? e revelionul totusi… nu sunt 100 de taxi-uri ca si taximetristii sunt oameni… inseamna ca o sa platesc mai mult, oare cat ? Totusi sunt 11 km …

      Am mai scris mai sus…. La fel ma duc si eu in plin sezon la mare (unde iarna am vazut ca hotelul costa 200 de lei/noapte… si eu am zis ca si in plin sezon trebuie sa coste tot 200 de lei , ca nu are logica sa mareasca pretul cand cererea e mai mare) …. si m-am dus la hotel la mare , barosaneala … smecherie… Eu cu gandul ca ma costa 200 de lei * 2 nopti = 400 de lei… Asa am crezut eu…
      La sfarsitul sejurului m-a costat defapt 2000 de lei . Deci eu am acceptat pretul de iarna pe care hotelul mi l-a aratat … doar ca am venit vara cand cererea e mult mai mare decat oferta.
      Acum cine e vinovat in situatia asta ?

  45. Sunt „tanti” care a avut indrazneala sa se distreze de Revelion si, culmea tupeului, nici nu a vrut sa mearga pe jos 11 km pana acasa.

    Pentru a clarifica exact care este plangerea mea (pe care am depus-o si la Politie, caci inteleg ca Uber este anchetat in Romania pentru abuzuri similare, cazul meu nefiind unic): Uber NU AFISEAZA niciun pret atunci cand sunt activate tarifele dinamice, ci doar acest factor de multiplicare, care habar nu ai la ce se aplica, daca nu ai mai mers cu ei si „nu stii cum functioneaza”. Adica nimic in BANI. Daca totusi dai simulare de traseu si tarif, ti se inmulteste tariful aferent distantei cu surge-ul. 7*1.65 face 107 RON in cazul meu, nu 200. Doar ca, la final, in tariful de baza, intra plecarea masinii si timpul din trafic care se inmultesc si ele cu factorul de surge, si care mai aduc aproape 90% in plus la tariful final. Uber zice ca estimarile sale nu sunt exacte, caci chipurile sunt factori pe care algoritmul lor complex nu ii poate estima (gen timpul cursei, pe care Google Maps il estimeaza fara probleme in momentul simularii), dar asteapta de la client sa isi calculeze el singur tariful cu precizie – fara ca acesta sa stie macar ca sunt elemente neincluse in estimare la momentul plasarii comenzii. Si daca nu stie sa faca asta, e un prost si un comunist, care nu intelege cum e cu cererea si oferta.

    Uber nu iti comunica nici inainte, nici IN TIMPUL si nici la finalul cursei, cat te costa, asa cum face orice taxi. Nu. La aprox. 2 minute de la finalizarea cursei, cand deja masina a disparut, primesti un mail de la Uber in care iti spun ca ti-au luat 200 RON de pe card. Sau 800 USD, cum li s-a intamplat altora.

    Tarifele sunt extrem de netransparente si toata tarasenia se bazeaza pe confuzia clientului. Pentru mine a fost prima data cand foloseam Uber (si nu stiam ca trebuie sa „mai fi mers cu Uber de 2-3 ori inainte ca sa stiu cum functioneaza”) si m-am asteptat sa fie scumpa cursa, dar nu as fi crezut ca mai exista asemenea haiducii in anul 2016. Sa fie o diferenta de aproape 100% intre estimarea initiala si pretul final mi se pare halucinant.

    Toate tarifele percepute in Romania trebuie afisate intr-o modalitate transparenta si usor de inteles de catre consumator, nu este nevoie sa fii absolvent de Facultate Uber ca sa iti dai seama cat te va costa drumul pana acasa si sa afli numai dupa ce ai ajuns. Stiti ca magazinele nu au voie sa afiseze preturile fara TVA pentru a nu induce in eroare consumatorul? Cat de greu e sa aplici 20% la pretul fara TVA ca sa il obtii pe cel final? Mult mai simplu decat sa iti socotesti tariful la Uber, dar tot trebuie sa afisezi pretul cu TVA. Conform legislatiei, comerciantul e obligat sa iti afiseze un pret transparent, pe care tu sa alegi sa il platesti in cunostinta de cauza. Iar pentru tranzactiile online, clientul trebuie sa accepte tranzactia cunoscand exact suma care i se va percepe.

    Nu despre bani este vorba, pentru asta o sa fac refuz de plata la banca si nu am emotii ca imi voi primi banii inapoi, tranzactia nefiind autorizata sau confirmata de catre mine. Faptul ca introduci codul „7.0” sau orice altceva pe un ecran nu inseamna ca ai autorizat un comerciant sa iti ia din cont fix cat crede el de cuviinta DUPA ce serviciul a fost prestat.

    Am dorit sa ii pun in tema pe altii care probabil ca au auzit ca Uber e foarte cool si a venit sa salveze planeta de taximetristii cei rai care macar iti spun din capul locului cat te costa o cursa in noaptea de Revelion, tu alegand in cunostinta de cauza daca mergi cu ei sau nu. Si se pare ca a functionat, caci multi mi-au scris ca nu vor folosi vreodata acest serviciu.

    Si asta este ultimul comentariu pe care il postez pe un blog care a scos din context cam tot ce am postat eu ca sa rezulte ca totul era asa de simplu ca a inmulti un tarif comunicat din capul locului de Sfantul Uber (ceea ce, cum am mai zis, Uber nu practica) cu 7 si ca, daca nu am fost in stare sa fac asta, probabil ca am fost beata si „prostia se plateste”.

    Un an plin de intelepciune va doresc!

    • asta am zis și eu, că e adorabil cum ai descoperit mătăluță fix acum, după ce ai introdus 7x cu mânuța matale, că nu plătește taxe, că estimează tarife, că bla bla bla. înainte nu. înainte totul era bine, găsit mașină, dus până acasă, totul bine. dacă tariful era doar 100 lei nu mai descopereai că nu plătesc taxe și că sunt mizerabili. românul clasic: cumpără chestii furate și se oftică doar dacă apare poliția la ușă și le confiscă, dacă nu, se laudă că a făcut o mega afacere.

    • BIG LIKE ZOSO !
      Se face refuz de plata ? DOAMNE !!! Asta e furt domnita pentru ca tu ai beneficiat de un serviciu , pe care l-ai confirmat initial *cu fact de multiplicare 7 , x , z , y * iar acum spui ca nu ti-a placut serviciul sau ca a fost scump sau ca nu stiu ce… Nu ai avut tupeul sa mergi 11 km pe jos ? Pai cineva te-a scutit de efortul asta si e normal ca acel cineva sa fie platit. NU ?

      E ca si cum te duci la club , comanzi o sampanie de 5000 de RON , o platesti cu cardul iar apoi dupa ce ti-ai facut damblaua ( te a vazut lumea ca esti smecher, ai baut sampanie fina) , faci refuz de plata. Motiv ? Pai la METRO costa sampania 150 de RON ….Dupa ce te-ai vazut cu sacii in caruta, ai beneficiat de serviciul respectiv , brusc te apuca moralitatea …
      Hai sa fim seriosi … Nu vreau sa fiu rautacios dar trebuie pentru ca fix din cauza acestei mentalitati, nu putem sa progresam ca societate…

      Mai pun si eu o intrebare domnitei : te-a nascut mama ta in taxi ? Tu ti-ai ales sa faci revelionul la 11 km distanta de casa ta, tu trebuie sa platesti sa ajungi acasa! Iti cumperi gioarsa de masina cu motor de 5000 si dupa aia strigi ca e statul hot ca iti ia impozit mare… pai daca nu iti permiti , nu te duci ?
      Era obligatoriu sa faci revelionul la 11 km de casa in conditiile in care nu ai masina si nu-ti permiti nici transport ? Trebuie sa se mai uite si oamenii la Dan Negru in noaptea de revelion, nu e obligatoriu sa mergem toti la revelioane daca nu ne permitem.
      Pe cei de la restaurant ii dai in judecata ? Cum si-au permis sa puna ei restaurantul la o distanta de 11 km de casa ta ? EU zic sa ii chemi ca parte responsabil civilmente in proces cu Uber …
      De restaurant nu ziceti nimic ? Cum isi permit nesimtitii sa iti ia XXX RON pe meniu cand iti da un amarat de aperitiv, o fripturica si un tort? Pai alea fac XX RON iar ei ti-au cerut XXX RON , hotie curata in Romania asta!!!!
      Nu e obligatoriu sa ti cumperi iPhone 6S prin credit de la Provident cum nu e obligatoriu sa mergi cu taxi/masina inchiriata/uber inapoi de la restaurant acasa…
      Sunt curios cum ati ajuns la restaurant ? Ocazie ?

    • tanti:
      2 cuvinte „Caveat Emptor”.
      Daca faci oprire de plata din banca se cheama „furt de servicii”.

      daca nu stii cum se foloseste? Intreaba.

    • Draga Daniel, eu nu am comparat pretul Uber cu pretul de taxi sau cu cat mi-ar fi luat bunica sa ma aduca acasa. Cred ca nu ai citit nimic din ce am scris. Eu am comparat pretul Uber cu pretul estimat fix de Uber cand am plasat comanda. La o inmultire simpla, 1.65 (tarif normal pe km) * 7 (taxa de surge) * 11 km face 107 RON. Asta e estimarea pe care ti-o face Uber. Dupa ce ajungi la destinatie, vezi ca ti-au luat dublu, ca mai sunt ceva taxe pe care le introduc in tarif (care sunt perfect estimabile la momentul plasarii comenzii) si brusc se dubleaza pretul ala pe care tu l-ai acceptat cu manuta ta, in adorabilitatea ta. In cazul altora, tariful final a fost de 4-5 ori mai mare decat ala estimat de Uber. Adica decat ala marit deja de 7 ori. Daca tie ti se pare normal sa fii taxat dublu decat ai fost informat, doar pentru ca ei au acces la cardul tau, eu nu am cum sa te conving ca asta nu e capitalism, ci inselatorie pe fata si ca ai tot dreptul sa te aperi de asa „rechini”. Daca Uber mi-ar fi comunicat un tarif estimat de 200 RON pe care eu l-as fi acceptat la momentul plasarii comenzii, discutia curenta nu ar mai fi avut loc. Deci, sa ne intelegem. Faptul ca tu accepti taxa de surge de 7.0 care inseamna pret de 107 RON (conform calculelor Uber, nu ale mele), nu inseamna ca accepti sa platesti 200 RON la final. Nici 300, nici 400, nici 1000. Ai acceptat implicit 107. Sau prin zona aia. La un tarif normal/km de 1.65 RON, un tarif final de 200 RON inseamna ca tariful perceput a fost de 11 ori mai mare decat ala normal, nu de 7 ori, asa cum ai acceptat cu manuta ta adorabila inainte sa te urci in masina Uber.

      Daca restaurantul despre care vorbesti are un pret de 2000 RON in meniul de Revelion pentru sampania aia si la sfarsit iti aduc o nota de 5000, motivand ca pretul de 2000 nu includea deschisul sampaniei la masa si ca esti un comunist daca nu stiai asta, ai tot dreptul sa refuzi sa platesti. Nu e hotie. Uber este binevenit sa isi ia din contul meu tariful corect pentru cursa asta, adica tariful estimat chiar de ei. Dar nu mai mult. Citeste, te rog, ce am scris si nu ma acuza de hotie pe nedrept. Si nu iti face griji, daca eu nu am dreptate si am acceptat cu manuta mea tariful de 200 RON, iar Uber poate demonstra acest lucru (ceea ce astept cu interes sa vad), banca nu imi va da dreptate. La fel si cu Politia.
      Despre „argumentele” de genul ce am cautat la 11 km de casa de Revelion si de ce nu m-am uitat la Dan Negru nu am nimic de comentat. Recunosc ca m-au lasat fara cuvinte. 🙂

    • fa tanti
      7*1.65*11=127.05 nu 107.

      Just saying.

    • @Tanti: Este binevenit subiectul deschis de dvs., însă dreptatea nu se obţine pe mediile de discuţii online. Plângerea la Poliţie e un pas în direcţia corectă. O altă plângere ar mai trebui depusă la Protecţia Consumatorilor, online sau personal, pentru a putea răspunde promt la eventualele întrebări suplimentare. Este gratis şi în max. 30 de zile primiţi răspunsul. Sunt 2 aspecte care merită reclamate: modalitatea de afişare a tarifului, cum am spus şi mai sus, şi posibilitatea de a fi fost taxată la un tarif mai semnificativ mare decât cel comunicat iniţial. Aşteptăm să reveniţi cu răspunsurile primite de la autorităţi.

    • Tanti, înainte să ne căcăm pe noi că uite ce nașpa e Uber și cum ia pielea de pe bietul utilizator de parcă ar trebuie să fie serviciu de binefacere, nu afacere profitabilă, hai să lămurim cîteva lucruri:

      1. Cînd ai cerut o estimare, nu ai chemat mașina, doar ți s-a spus că o să fie 4x tariful normal. Poate că între timp au mai chemat 20 ca tine mașini Uber și brusc tariful a ajuns 7x. Atunci cînd ai chemat mașina ți s-a spus clar că tariful va fi de 7 ori mai mare și ai acceptat cu degetul propriu și personal.

      2. La sfîrșitul cursei șoferul trebuie să bifeze că a terminat cursa și apare cît ai de plată. Dacă ai răbdare 30 de secunde, sau îl întrebi cît a costat, vei ști înainte să te dai jos din mașină. Nu trebuie să treacă 2 minute.

      3. Înainte să faci un pic de circ pe net, ai încercat să iei legătura cu Uber, să le expui politicos situația și să cauți o rezolvare? Cu alte cuvinte, ce vreau eu să întreb este: tu ce vrei, să faci circ pe internet sau să cauți o metodă să-ți recuperezi o parte din pagubă?

    • Tanti, esti proastă. Tariful este compus si din timp si din distanta, le aduni. Si după le inmultesti cu 7. Nu e ca la taxi, ce sa vezi. Trebuia sa te informezi inainte. Ai folosit prima data,pe bune? Vrei sa spui ca ai stat in noaptea de anul nou sa-ti instalezi si sa-ti configurezi aplicatia? Sa bagi detaliile cardului? Mai bine consultai orarul autobuzelor de noapte

      Pare o poveste lamentabila inventată de vreun taximetrist cu foamea-n gât, supărat ca uber si metrorex ii strica japca anuala de revelion. Taximetriștii au surge price de când ma stiu, dar mieluseii nu comentează după aia pe net ca au acceptat „un milion sefu, fara aparat”. Si nici n-au cum sa mai dea decline la plata cash ca ajung bătuți acasa

    • nu stiu cum se face dar mailul pe care l-a trimit la Kamikaze e pare im diferit sau mi se pare mie?

    • Te-ai pacalit singura cand ai scris aici.

      1. Tariful este 1.65 RON tarif baza + 0.28RON / MIN si 1.64 RON / KM. Aceste detalii SUNT afisate in aplicatie (contrar celor spuse de tine) La butonul ala care scrie „MIN FARE”.
      2. Acel surcharge se aplica la tariful per km + timp. Tocmai din acest motiv suprataxa se calculeaza la finalul cursei, unde se ia (KM + TIMP)*7 din simplul motiv ca tu poti alege alt traseu decat cel facut de GPS, sau din cauza traficului faci mai mult decat estimat (aplicatia functioneaza si in alta zi decat noaptea revelionului cand este liber pe strada).
      3. Estimarea ia in calcul distanta teoretica pe traseul facut de GPS plus timpul facut tot de GPS. Nu exista nici un calcul ascuns. Sunt tarifele de baza care duc la un pret de baza la finalul cursei la care se inmulteste suprataxarea.
      4. Ai zis ca estimarea a fost la 107 RON. Care este total corecta la suprataxa de 4x (din poza ta, cursa fara suprataxa ar face 27.44 RON, daca inmultesti cu 4…. cat iese?)
      5. Daca faceai inca o estimare DUPA ce ai vazut ca s-a marit la 7x ajungeai la 190 RON care este FIX cat ai si platit!

    • @cheddar
      dar sunt curios, daca reuseste sa faca refuz de plata…cine anume o sa reclame „furtul de servicii” ? Soferul care presteaza aceste servicii cat se poate de illegal sau Uber care nici nu exista in Romania…sau cel putin nu are niciun fel de autorizatie sa presteze aceste servicii pe teritoriul tarii noastre?

    • Tanti, vrei sa faci ceva complet iesit din comun? Ceva la care nu se asteapta nimeni? Calca-ti pe inima si cheama un uber si fa o cursa normala si vezi daca ti se mai pare o „teapa” sau doar te-a luat un pic valul si te-ai facut de ras pe net degeaba. Si mai rau si la politie, unde trebuie sa dai ochii cu oamenii aia.

      Si hai sa iti mai dau un exemplu unde UBER ruleaza absolut: cand calatoresti in tari straine. Oriunde te duci exista taximetristi rechini si uber iti ia grija asta de pe umeri. Nu trebuie sa te mai stresezi tu cum arata taxiurile oficiale si cum arata rechinii.
      Am fost la Budapesta recent si am platit 4500 forinti (vreo 65 ron) pe o cursa de 3.5km, cand tariful afisat era 280/km adica vreo 1300 forinti total cu pornire inclusa. Aceeasi cursa am facut-o ulterior cu uber pt 1200 de forinti.

      Sau cand am fost la Bratislava si am facut 3 curse de hotel-centru si a costat 3 euro si a 4a oara a costat 5euro si am dat soferului 4 stelute la rating si am pus comentariu ca ne-a ocolit un pic si am primit mail de la suport de la uber 2 ore mai tarziu ca au mediat situatia si mi-au returnat diferenta in cont.

      Stiu, ca e greu cu orgoliul, dar esti adult, asuma-ti greselile.

    • @dorel
      intai e de vazut daca-l aproba banca… ceea ce n-o sa se intample.

    • @Flat: „Tanti” e un termen generic, persoana de după poate fi mămicuţa ta sau bunicuţa ta. Sunt curios, la fel li te adresezi? „Tanti, esti proastă.”

  46. Soferii nu sunt angajati Uber, nu sunt legati de niciun contract. Singurul mod de a-i face sa iasa pe strada, dpdv al companiei, e sa le dea suficient de multi bani pentru asta. Iar acum serios, cine ar fi iesit in noaptea de Revelion sa conduca pentru cel mult 2-3 ron/km?

  47. Uber a trimis emailuri pe data de 31 decmbrie pe la amiaza in care anunta ca noaptea preturile vor fi mai mari si care sunt orele de varf. Uber opreste 20% din pretul cursei pentru cheltuieli de marketing, profit, comisioane bancare, customer service, …. iar 80% ajung la sofer care trebuie sa isi plateasca benzina, reparatii la masina, asigurare…..
    Care din firmele de IT din afara plateste taxe in ro ? toata lumea plateste la minimum si profiturile se muta in tarile cu taxare mai mica. Statul roman ramane cu impozitele de pe salarii , a….. stai ….in IT sunt taxe mai mici pe salarii . Restul care platesc minimul pe economie, platesc statului doar taxele pe salarii si atat .

  48. In ce limba „Uber” inseamna „Pelicanul”?
    Intreb de curiozitate. 🙂

  49. M-am speriat ca ai facut revelionul la Above 11 in Bangkok si nu stiam, dar pe urma am vazut ca este un stock photo 🙂

  50. Frumos capitalismu asta. Daca un taximetrist iti cere de 4ori tarifu e un jepcar nenorocit. Daca face asra uber e cerere si oferta. frumos.

    • Da, pentru că Uber îți spune de la început că te costă de 4 ori mai mult, taximetristul îți spune la sfîrșit. Dar e greu cu logica asta.

    • nu stiu ce taximetristi ati cunoscut voi. Aia care ma enerveaza pe mine fac asa „vreau sa ajung la x (10 lei cursa)” – „da sefu, 30 lei”.
      Deci plm…era capitalism

    • Putini spun. Majoritatea se joacă la aparat, nu merge, maimuta, se plâng de zona, de ponta, viata-i greu, n-am rest etc. Sa te simti tu sa le lasi

  51. Oare cand o sa fie disponibil si in alte orase?

  52. Je …Fiumicino Italy, 2005 …aeroport, taxiuri cu licenta, …unde mergi bo$$?? desigur, in italiana. Urma pretu’ …minim de trei ori mai mare decat daca inmulteai tarifu’ afisat cu distanta plus etc. Nu am mers …adica nu am bagat „x7”, simplao, nu?

  53. Perioadele de reduceri sunt stipulate prin lege. Interesant e cum nu sunt stipulate prin lege perioadele de scumpiri temporare.

  54. Nu vreti „price surge”. Simplu di tat, nu mai sunt masini in noaptea de revelion. la 1 leu / km cat primeste soferul intr-o zi de marti la ora 10 dimineata va garantez ca nu o sa stea niciunul la strada de rev. La 7 lei / km or sa stea cativa. la 11 lei km or sa stea mai multi. cum spuneam, simplu di tat.
    b) a fost pacalit clientul? Nu. Pornesc de la faptul ca socotelile doamnei „tanti” nu prea pușcă. de ex 7 x 11 x 1,65 fac 127, nu 107 cum obsesiv compulsiv ne tot explica. Mai mult, uber iti estimeaza corect (ia in calcul și timpul consumat in trafic), deci daca doamna a platit 200, uber i-a estimat cam 200, si doamna a fost de acord. si ultima chestie, doamna nu trebuia sa se dea jos din masina pana nu primea tariful pe telefon pe care il putea contesta pe loc. Totusi doamna pe asta pedaleaza, ca pe ea n-o deranjeaza nici tariful nici nimic, o deranjeaza ca a fost țăpită, ca a fost anuntata 107 si a platit 200. De urmarit cazul, sunt chiar curios, eu stiu sigur ca uber are o aprobare de la doamna in cauza cu un tarif de aprox 200 de lei.
    repet, de urmarit.

    • nefiind înmatriculați în românia, anpc nu are ce să le facă.

    • Vali, dacă plângerea este întemeiată, ANPC transmite cazul mai departe organismului echivalent din ţara în care este „înmatriculată” compania, în cazul UBER fiind Olanda.

      În ţară dacă tu depui o reclamaţie în Braşov iar firma reclamată este din Botoşani, ANPC trimite cazul spre soluţionare colegilor din Botoşani. Aşa funcţionează OPC-ul de când există el. Acum sistemul funcţionează în acelaşi fel la nivelul întregii Uniuni Europene. ANPC-ul are pârghiile necesare să îşi facă treaba până la capăt dacă reclamaţia este întemeiată şi dacă vrea să o facă.

    • io ziceam de urmarit de catre media, de catre blogeri, etc. Sunt curios cum se termina. Nu tin nici cu Uber, ca nu sunt actionar, nici cu doamna, ca imi displace profund mesajul ei plin de inexactitati (totusi fa naibii o socoteala cu un calculator daca tocmai de bani te plangi si mai si spui ca esti economista).

  55. Am luat in noaptea de Anul Nou un taxi obisnuit, cu tarif obisnuit, comandat printr-o aplicatie.
    Am scanat zona cu aplicatia, imi palpaiau cateva sute de taxiuri in zona (3 sute si ceva – pe la Plazza). Dupa vreo 5 incercari (am trecut destinatia la comentariu) un nene inspirat a dat accept. Am ajuns acasa in siguranta, fara fite si cu tarif normal. Bineinteles, bacsisul a fost 50% din cursa. Pentru ca asa am vrut eu, sa fiu generoasa, nu s-a pus problema sa insinueze ceva. Eu nu inteleg, de cand cu Clever si Star Taxi, care imi aduc taxiuri si in Popesti (unde anul trecut pe vremea asta sunai de iti veneau spume la gura) de ce ne mai vaitam atat. Se exagereaza grav. Erau SUTE de masini libere in strada la 5 dimineata, online pe aplicatii, dar si in statiile pe langa care am trecut.

  56. Lor, nu. Dar am putea să vedem dacă şoferul chiar este ce zice că este, adică un platitor de taxe onest. Şi dacă are ce zice că are, adică toate autorizaţiile de transport persoane necesare . Amenzile ar putea depăşi binişor suma cu care a fost taxată. Suplimentar ar putea să intre şi pe la evaziune fiscală.

  57. E naspa pt femeile independente care pleaca singure acasa dupa Revelion 🙂 mai ales cand castiga cu 30% mai putin decat un barbat pe acelasi post, dar sunt prea bune pt orice barbat intalnit vreodata in viata ei. Nu ne plac regulile, suntem rebela, suntem tatuata !

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite. // 2. Comentariile asumate fac bine la blăniță. // 3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.