Cum s-a petrecut accidentul de la Perșani

Ce zice oficialul:

„Un bărbat de 38 ani care conducea un autovehicul transport persoane, din direcţia Braşov spre Sibiu, la km.205+200 m, într-o curbă la dreapta, a acroşat parapetul din beton care separă cele două sensuri de mers, după care s-a răsturnat pe contrasens“, se arată în comunicatul Poliţiei Braşov.

Locul accidentului este ăsta. Dacă vă uitați mai atenți, vedeți că parapeții de beton sunt zgâriați, loviți sau pur și simplu distruși.

parapet-persani-1 parapet-persani-2

Așa varză cum sunt, salvează vieți. Nu se întâmplă coliziuni frontală din cauză că că șoferii nu cunosc zona. Ar trebui parapeți din ăștia pe toate serpentinele.

Revenind la accident: șoferul nu știa zona sau se grăbea, așadar avea un pic viteză, de unde și impactul cu parapetul și răsturnarea.

Și aici intră factorul de #pazitivapielea: e stupid să vezi parapeții ăia zgâriați și să nu încetinești. La fel cum e stupid să vezi cruci pe marginea drumului și tu să apeși mai tare accelerația. La fel cum e stupid să nu te intereseze starea mașinii și a cauciucurilor, dar să mergi cu viteză mare. Ține de bun simț și de propria sănătate.

Două observații:

  1. eu conduc cu GPSul chiar și când știu zona. și pentru a ști distanța, și pentru a rememora traseul.
  2. șoferii care transportă oameni sunt presați de timp și fac greșeli. plus că nu sunt tocmai cei mai isteți oameni din lume. deloc.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. Pun pariu ca nu gasesti niciun indicativ de curba pericoloasa in zona…

    00
    • NOU
      #2

      Sper ca nu ai carnet de conducere, pentru ca daca ai… ori l-ai luat la Pitesti, ori esti orb. In orice caz, esti un pericol public.

      00
    • Vezi c-a pus zoso in link cu locul. vezi acolo si „indicativul” numit cateodata indicator.

      00
    • Huh? Ți-am pus Vali si street view, tu nu vezi indicatorul de curbă deosebit de periculoasă?!

      00
    • PLM … DESPRE ASTA E VB? e vorba de viteza si de parapeti si de prostime! Oricum, dupa 50k km rulati nu te mai uiti la semne, ca te crezi destept, dar macar fi in aia matii atent ca omori oameni!
      (Uh ca m-am aprins, si nu ma cheama Ana ;)) )

      00
    • @zoso Se pare ca nu ai cei mai isteti comentatori. In primul comment e trolling, iar 3 au pus botul. :))

      00
    • Eu conduc cu gsp chiar daca stiu zona pt ca ma duce mereu pe drumul neaglomerat.

      00
    • @catalina
      Nu mai citi ziarul la volan.

      00
  2. Mi-e greu sa inteleg dinamica accidentului….mai ales ca urca un deal. Ce drk a putut sa-i faca la autobuzul ala de l-a dezechilibrat si l-a pus pe burta? In mod normal o astfel de curba se urca cat mai in exterior – adica tii banda si are grija forta centrifuga sa te scoata unde trebuie… Totusi … daca nu a derapat cu spatele … cum naiba a ajus cu botul in parapeti?

    00
    • nu nu, el venea din sus.

    • Pai.. io il vad rasturanta pe sensul de urcare, cu spatele la vale si cu botul in parapet……Cobora si s-a rasturant peste parapet, sau ce?? Cum a ajuns in pozitia aia?

      00
    • Autocarul fiind de mici dimensiuni probabil nu avea retarder. Daca era in coborare ar fi fost de folos.

      00
    • autocarul cobora, dupa impactul cu parapetul de beton s-a rotit 180°, din cate vad avea si limitare de viteza la 40km/h inainte de curba….

      00
  3. bine ca au facut scurgerea, nu puteau sa faca un acostament de juma de metru sau 1 metru in plus, era scump 500m de strada.

    00
  4. La fel ca Cetin, mi-am jurat ca nu o sa mai merg cu microbuz/autobuz dupa cateva curse in care ast ptam sa mor in orice moment. Nu m-am mai urcat in autobuz/microbuz de vreo 5-6-7 ani. L-as strange de gat pe dobitocul ala de sofer care a condus asa stiind care 30 de copii in spate… Sper sa infunde puscaria.

    00
  5. Vali, stii bine ca acea curba este extrem de periculoasa. Pana sa fie acei separatori de sens din beton masinile se duceau direct in vale in fata. Cred ca e si un panou pus sa folosesti frana de motor…..

    00
  6. Dinamica e destul de simpla, venea cu viteza, franat foarte tarziu, si masina s-a dus sanie. Cunosc, drumul si zona, in anumite portiuni e ceva semnalizat, dar nu in toate. E un cumul de factori, chiar sunt curios ce viteza avea in acea curba si cat de pregatita era masina.

    00
  7. A avut toate conditiile optime de condus, mi e greu sa cred ca nu stia drumul. Soferii de genul asta ar trebuii sa fie mult mai responsabili, mai ales cand ai atatea vieti in mana, daca a scapat ar trebui dur sanctionat!

    00
  8. Mi-a murit un prieten în aceeași curba..

    00
  9. Cunosc bucata aia de drum. E destul de „imputita” chiar si pentru un autoturism. Acolo in curba trebuia latita un pic banda. Ai factori care te imping inspre accident: coborare + bucata de drum drept inainte de curba + spatiul se ingusteaza brusc, fix acolo unde ia nevoie mai mare de el, mai ales cand esti cu vehicul mare.

    00
    • Sa stii ca asta e cauza in multe accidente similare petrecute in Romania. Acolo unde ai nevoie de spatiu, ca te scoate forta centrifuga, acel spatiu nu exista. Exact asa e la locul acestui accident.

      00
  10. N-a avut noroc !

    00
  11. Soferii de microbuze, autobuze … care produc astfel de accidente ar trebui acuzati de terorism. Nu poti pune in pericol viata a 20-30 de oameni pentru ca esti obosit, baut, conduci cu viteza.

    00
  12. >”Locul accidentului este ăsta. Dacă vă uitați mai atenți, vedeți că parapeții de beton sunt zgâriați, loviți sau pur și simplu distruși.”

    Si cand scriai despre parapeti ca vor salva vieti…

    Bun, las sarcasmul, dar zic sa te uiti din nou din ce parte au venit cu microbuzul. Venea pe partea cu doua sensuri, si urca, nu cobora. Uita-te iarasi la inregistrarile stirilor, se vede clar. Tipul s-a panicat ca nu prinde curba prin urcare: https://www.youtube.com/watch?v=_uvz5p7qWnY .

    Uite si o poza cu microbuzul: https://www.realitatea.net/accident-cu-patru-morti-i-22-de-raniti-a-fost-activat-codul-rosu-de-interventie-foto_1948850_foto_1520884.html#galerie

    Botul microbuzului (unii de la stiri nu deosebesc diferenta dintre autocar, microbuz si duba) e cu sensul inspre deal la urcare, nu coborare. Daca accidentul era pe sensul ala stramt (asa cum cred ca ai priceput ca s-a petrecut nenorocirea), trebuia sa se fi rasturnat pe iarba; sau alternativ, cu parapetii aia din imagini zdrobiti si toata circulatia blocata, in ambele sensuri. Dar se vede ca, asa afectati, erau inca intregi.
    Deci, microbuzul urca de jos in sus, pe partea cu doua sensuri. Ceea ce ma face sa fiu convins ca soferul conducea pe partea din stanga, lipit de parapeti (fix din POV-ul pe care nu putem sa-l vedem, pe partea ailalta.
    Parapetii aia sunt „stersi”, din imagini, de la atatea coliziuni sunt facute de sus in jos, de aia care coborau pe drumulet. Deci n-are legatura.

    Ce cred eu ca a fost actiunea. Drumul ala, pana sa ajungi la parapetii aia, chiar daca e linear (vorbest strict pe partea in care urci pe cele doua sensuri, nu cobori pe sensul ala stramt), tot urcai si urcai. Tot mai jos, se afla tot o alta curba, dar fara parapeti. Pe urma, tot din perspectiva celor doua sensuri, urcatul drumului devenea tot mai greu, chiar daca drumul in sine e linear. Si, aici, ce cred eu:

    1) Cand soferul s-a apropiat de curba cu parapeti, a intrat in panica pentru ca trebuia sa mai bage putere, altfel, se bloca, microbuzul dadea pe spate si, mai rau se intampla, erau in cadere libera de pe deal.

    Nu se mai termina urcatul, si napasta era ca trebuia sa treaca si de curba aia in urcare. Aici, soferul s-a speriat si poate ca nici n-a stiut cat de greu era urcatul. Ca tot facem pe soferii: voi chiar nu stiti ce inseamna sa urci incontinuu, numai sa realizezi ca, dupa un timp, pierzi din putere sa mai urci? Chiar n-a urcat niciunul din voi un deal cu masina (nu mai zic de autocare, microbuze, dube…)? E infernal momentul cand realizezi, pe urcus, ca nici schimbatorul de viteze nu ti-e prieten (cu atat mai putin pedala) si pe urma dai pe marsarier fara sa vrei.

    Si culmea e ca nici aici nu sunt convins ca s-a intamplat accidentul. Eu cred ca soferul a trecut de varful curbei, a mai urcat un pic, si pe urma microbuzul l-a lasat si dadea cu spatele. Speriat ca s-ar putea sa cada de pe deal (ca, na, in Romania, trebuie musai facut drumurile la marginea dealurilor, cu iesire in cadere libera), a facut ce-a facut si a bagat inspre parapeti, sperand ca o sa faca un stop fortat. Din pacate, s-a intamplat ce s-a intamplat, si a murit. Dar cine stie -poate zic un lucru groaznic dar macar luat ca alternativa-, daca nu facea ce-a facut, chiar daca l-a costat viata, probabil ca nr. deceselor ar fi fost mai mare.

    2) ‘ALTERNATIVA’. Sa zicem ca soferul stia ce facea si n-avea probleme. Intrebare: erau cumva mai multe masini (chiar si una e indeajuns) in jurul microbuzului incat sa-i dea senzatia ca n-are spatiu de manevra cand trebuia sa treaca curba? Noua ne e mai usor sa judecam, din afara si la distanta, dar in fata volanului, pe aceeasi schema? E chestie de perceptie si, poate, au mai fost si altii (masini si/sau dube), fix in acel moment, care poate i-au dat impresia ca n-are spatiu de manevra si, din cauza incomfortului (repet, tine de perceptie), a intrat in parapet si sa rasturnat pe stanga. Au murit patru adulti, singruii care putea sa spuna ceva.

    A ramas ca pustanii sa fie intrebati ce s-a intamplat. Sa vedem daca mai tin minte ceva.

    Si totusi… parapeti la curbe?

    Aia asa distrusi de la atatea coliziuni -sa nu generalizam- poate ca au fost facute si de unii care, tot asa, simteau ca n-au spatiu de manevra.

    00
  13. Si eu folosesc GPS-ul in special pe intuneric. Ma ajuta sa stiu cat de periculoasa e curba care urmeaza si in general sa vad mai bine traseul in fata.

    00
  14. As zice daca era noapte. Pe zi, soare, curba este vizibila 100% (mai ales de la inaltimea unui autobuz -vezi gmaps). Singura explicatie (daca soferul nu dormea) ar fi ca s-au trezit fara frane.

    00
  15. NOU
    #32

    foarte buna asta cu GPS-ul chiar atunci cand cunosti traseul.
    Si eu consider ca aruncand din cand in cand cate un ochi pe el poti sa fii constient de forma drumului din fata. Ma ajuta in special in serpentine ca sa stiu cat de stranse sunt curbele si cat trebuie sa reduc viteza.

    Uite, o idee buna ar fi implementarea in GPS a unui „asistent personal” de tip copilor (un fel de Ponta) care sa-ti spuna ca la raliu: „atentie! curba stransa, etc….”.

    DN1 isi pastreaza renumele de drum al mortii…din pacate.

    00
  16. Daca pe ruta respectiva aveam AUTOSTRADA accidentul nu se intampla,adica infrastructura rutiera salveaza vieti.

    00
    • Lipsa infrastructurii nu reduce (sau anuleaza) responsabilitatea conducatorilor auto, mai ales a acelora care transporta pasageri.

      00
  17. Mishu posibil sa ai dreptate sau nu a adaptat viteza la curba periculoasa dar sistematizarea în acea zona lasă de dorit. Este o curba destul de strânsă la dreapta și dacă nu respecți indicatoarele și nu cunoști zona nu prea ai loc de negociat ori intri pe rigola ori dai în separator. Probabil fără separator ar mai fi putut redresa autocarul sau mai rău. Păcat de acei oameni. Dumnezeu sa.i ierte!

    00
  18. Exista indicator de viteza mazim 40 kmh inainte de acea curba, 4 sectoare succesive de banda rezonanta pe asfalt, conditii optime de vizibilitate. Daca se respecta regulile de circulatie si ai frane, nu exista motiv de a acrosa acei parapeti. Doar ca romanu’ e din nastere pilot de Formula 1 si se stie ca regulile sunt pentru prosti.

    00
  19. NOU
    #37

    – acei parapeti cu tot respectul sunt o porcarie mai ales pusi in curbe si pe serpentine
    – acolo unde sunt astfel de parapeti drumul trebuie latit pentru ca un tir, un autobuz / autocar, duba etc, orice mijloc de transport mai lug sau mai lat NU va putea sa ia curba in parametrii optimi
    – de aia sunt zgariati si mutati si loviti pentru ca nu ai cum sa iei curba nici cu 40 de km pe ora cu tirul
    – in astfel de situatii se fac semnalizari babane cu indicatoare, bumpere si vopsea cu „stiatii” , etc INAINTE de curba in asa fel incat sa nu ai cum sa intrii cu mai mult de 40 km /h
    – obliga cu orice pret ca autoturismul sa nu poata avea viteza mai mare dar nu i gâtui curba

    00
    • ba sunt excelenti parapetii aia. eu era sa mi-o fur de cateva ori de la genii d-astea care taie virajul 3 metri pe contrasens. cu parapetul, singurul care si-o fura e berbecul (ca sa nu zic dobitoc)…

      00
    • Parapetii aia sunt pusi nu sa-ti salveze tie viata ci pe a celora care vin din sens opus si care chiar nu au nicio vina.

      00
    • Vlad, ai permis? Daca da, unde l-ai luat si pe unde circuli? Pentru ca numai ineptii spui.
      Ca o mica paranteza, parapetii aia sunt fff buni. Numai eu stiu de cate ori am tras dreapta de volan ca sa nu intru in coliziune frontala cu un berbec pentru care limita de viteza e pt prosti si care habar nu are sa ia o curba corect.

      00
  20. dincolo de faptul ca banda aia arata sinistru (cum naiba nu au largit-o un pic, macar cand au pus parapetii) nu zice nimeni nimic de faptul ca erau 31 de pasageri pe 25/21 de locuri (ca asta cu locurile e inca in ceata). Nu imi imaginez cum au calatorit: tineau copiii in brate? Sateau pe culoar, cu fundul pe bord? Pe un drum de la Iasi la Sibiu?

    00
  21. Ma intriga ceva la observatia ta: „șoferii care transportă oameni sunt presați de timp și fac greșeli…”Iarta-ma dar nice eu nu sunt cel mai inteligent om din lume(ca si unii dintre ei). Cum dreacu is presati de timp? Sunt soferi? Profesionisti? Orice posesor de permis de conducere de categoria B inzestrat cu un minim de bun simt poate sa estimeze cat face din punctul A in punctul B. Si peste mai pune o marja.Dar al nostru era presat de timp. Sa zicem ca era mai sarac cu duhul. Dar cei ce fac programul si traseul? Si aia is saraci cu duhul? Adica poate cineva sa estimeze si sa anunte pasagerii la cumpararea biletului ca din pct A in B dureaza 5 ore si costa 500 de lei. Nu conteaza ca B e la 5 km de A. Atata dureaza pt ca …Romania.
    Ce mi se pare ciudat:
    1.omul avea 38 de ani si era sofer profesionist-chiar nu a mai trecut pe drumul ala niciodata in toata cariera lui?
    2.In microbuz sau autocar ai o pozitie de condus destul de inalta-cum naiba nu a reusit sa vada curba?

    00
    • eronezi. nimeni nu poate estima nimic. uneori cinci ore se pot transforma in 8. sau in 3.

    • hai serios? Pai tocmai ai estimat intre 3 si 8 ore. Eu cred ca o firma de transport serioasa poate sa afiseze un program decent.Dai o bere la orice sofer de tir ce face ruta aia si in functie de zi si de ora iti spune cu precizie de cateva minute cat face din punctul A in B. Si daca apare un accident sau ceva ce te face sa intarzii de la 5 la 8 ore oricum nu putea fi prevazut. Iar daca poti face 3 ore in loc de 5 asta e treaba ta. Dar nu cred ca poti ‘scoate’ 2 ore fara sa incalci cateva reguli de circulatie(printre care se numara si depasirea viteze legale pe o portiune de drum). Si uite asa ajungem la factorul principal al producerii acestui accident. Voia omu sa faca un traseu de 5h in 3h.
      Sau poate ai vrut sa spui ca nimeni nu poate estima nimic in sensul ca suntem ca niste frunze-n vant in voia sortii. In cazul asta discutia e una filozofica si o putem continua la o bere.Sau mai multe.

      00
  22. Parapetii sung OK sa fie acolo dar trebuie vopsea pe ei plus inainte pe carosabil plus reflectorizante peste tot, banuiesc can noaptea pe ploaie sunt greu de observat.

    00
  23. NOU
    #47

    Pentru cei care au ce au cu parapeții ăia de beton. Dacă n-ar fi existat, în cazul accidentului ăsta probabil că ar fi fost cu mult mai mulți morți și grav răniți.

    Gândiți-vă că autocarul era în coborâre, cu viraj strâns pe dreapta. Din cauza vitezei, în timp ce vira dreapta, forța centrifugă a trimis autocarul în parapetul de beton, iar forța de impact (care a frânat puternic autocarul), cumulată cu centrifuga, a rotit autocarul cu 180 de grade (în timp ce acesta se răsturna pe partea stângă), mutând parapetul lovit și trimițând laterala stângă a autocarului în restul de parapeți, ceea ce a permis crearea unui spațiu între aproape toată laterala stângă a autocarului și parapet (autocarul sprijinindu-se practic pe parapet pentru că n-a mai apucat să se răstoarne complet, la 90 de grade), spațiu pe unde de altfel au și fost scoși copiii din vehicul.

    Acum, dacă n-ar fi fost parapeții aia, la ce viteză se zice că avea autocarul, probabil că forța centrifugă ar fi răsturnat oricum autocarul însă în cazul ăsta s-ar fi culcat pe asfalt cu TOATĂ laterala stângă și ar fi rașchetat cu ea șoseaua până s-ar fi oprit (sau ar fi ieșit cu totul de pe șosea, rostogolindu-se la vale). Practic zona de impact ar fi fost cel puțin pe întreaga laterală stângă a autocarului, deci cu mult, mult mai mare, și vă puteți închipui care ar fi fost atunci amploarea dezastrului.

    Trecînd peste restul problemelor drumului, până la rezolvarea lor, în stadiul actual parapeții ăia sunt un rău necesar.

    00
  24. Si dacă expertiza tehnica va dovedi ca a fost o defecțiune tehnica și nu vina șoferului? Dacă frânele erau defecte și șoferul era depășit de situație? Ai sa revii măcar cu un update la aceasta postare?

    00
  25. In primul rand porcaria de „autocar” ce poarta sigla Isuzu ar trebui interzis pentru a mai circula(stabilitate foarte redusa , in curbe,frane ineficiente chiar si atunci cand masina este noua).In al doilea rand curba respectiva este trasata foarte prost,un vehicul mai lung trece „milimetric” printre separatoare si sant.Si peste toate astea ,cel mai important este faptul ca oamenii care conduc masini destinate transportului de persoane sunt selectati de niste imbecili avari care se numesc patroni de firme de transport pentru care indemanarea,experienta si seriozitatea acestora nu sunt foarte importante, alegand in cele mai multe din cazuri oameni care nu comenteaza cand vine vorba de odihna, starea autovehiculelor si mai ales conditiile de munca si cele salariale.Asta-i Romania din pacate.

    00
  26. super urata curba respectiva :( de obicei stai in fundul la altii pe urcare si acolo e o zona cu 2 benzi in care poti sa depasesti, brusc in curba larga de sus vin semnele de ingustare pe 1 banda si apoi semnal de curba periculoasa

    vedeti dinamica de aici: (pas cu pas pana in curba magica ) https://www.google.ro/maps/@45.7548183,25.2814582,3a,75y,250.05h,79.81t/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m6!1e1!3m4!1sRZl4bhaj-JaWAERZD6gs0A!2e0!7i13312!8i6656

    vi lansat dupa ce depasesti un tir, sau alt napastorc care nu vrea sa-ti faca loc si te trezesti cu semnul ala cu serie de curbe deosebit de periculoase „2 km” semn care il mai vezi si in alte zone si nu te mai gandesti ca este ceva nasol, apoi brusc incepi coborarea si incep benzile alea care vibreaza de pe asfalt si incepi sa pui frana …semnul de curba periculoasa la dreapta apare exact cand esti in curba ( semnul ala cu >>>> de pe serpentine) si tu esti in frana puternica + curba pe o banda super stramta la dreapta. de la 120 km/h in zona de sus – am intrat in curba aia cu 50-60 si a fost o senzatie destul de nasoala intr-o dimineata cu trafic moderat.

    sa nu zic ca si pe urcare este curba urata :)

    ps. semnul ala cu 2km de curbe periculoase e tampit, singura curba nasoala e prima, dupa aia restul stii cu ce se mananca si nu o mai calci

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube