Permise auto şi vizita medicală

john-q-1Imediat cum au aflat că vizita medicală va fi obligatorie la schimbarea permisului începând din ianuarie 2013, şoferii s-au grăbit să îşi schimbe permisele, pentru că, nu-i aşa, nimic nu semnalizează un şofer sănătos ca unul care încearcă să evite vizita medicală.

Dar noile prevederi pentru deţinerea unui permis sunt mişto. Ai nevoie de vizită medicală pentru orice acum. Şi e normal. Prea mulţi tătăici cu dioptrii +5 pe şosele. Prea mulţi invalizi cu permis. Mai triem din ei. Şi când vor începe să aplice legea frumos, vor fi şi mai puţini. Plus, cum ar fi să dea teste scurte pe şosea unora? Ia citiţi un rând de pe foaia asta, domnu’ ţigan intelectual, vă rog. Haideţi, că domnu’ moldovean n-a putut. Şi, ia uite, aveţi noxe peste limita admisă de 6 ori. Cum aţi trecut cu maşina asta ITPul?

Apropo de şoferii cu probleme oftalmologice, un articol din 2008.

Civilizaţia începe cu aplicarea legii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. NOU
    #1

    Am luat și eu permisul vara asta, ambele probe din prima pentru că sunt băiat fotomodel, dar în orice caz…

    Instructorul meu auto era un tip de mare șmecherie în oraș, a zis că-mi pregătește el tot ce îmi trebuie ca să nu mai trebuiască eu să car dosare care-pe-unde.

    Ideea este că, la vizita medicală, deși nu am făcut-o niciodată, m-a trecut drept sănătos tun — eu fiind, în realitate, orb și fără mâini.

    Așa că la traseu, când m-a văzut nea polițaiu că vreau să-mi pun mâinile bionice și ochelarii, mi-a zis că nu sunt trecute la el pe fișă și că ori dau altă dată traseul, ori îl dau pe loc, fără ochelari sau braț bionic.

    NU vreți să știți cu ce am condus…

    00
  2. Convingerea mea este că nicio țară pe care astăzi o numim civilizată NU s-a civilizat așaaaa pur și simplu. Să nu crezi că acești cetățeni au avut de când e lumea asta Genele „programate” să nu fie tentați să încalce legea, să nu se înjure în trafic, să nu fenteze procedura atunci când aplică pentru permisul de conducere, să tundă iarba pe dealuri, să nu parcheze mașina pe locuri de handicapați, etc. … Sunt și ei oameni ca și noi. În schimb, la ei înțările lor au ceva ce la noi vor trece ani buni până vom avea așa cum scrie la carte: COERCIȚIE + amenzi Mari.
    Acolo puțini își permit să se pună contra sistemului și dacă o fac, a doua oară sigur nu le mai trebuie pentru că îi ustură și în gaura fundului …

    În românica putem să avem legi cu zecile de mii. Dacă cel care trebuie să te amendeze cu suma de 1.500 – 2.000 lei este rupt în gură de foame și îi chiorăie mațele că și-a terminat avansul de 600 lei și până la lichidare mai are o săptămână… cum dracu’ să nu pună mâna pe o „atenție” de 200 de lei.

    După mine aici este defect sistemul.

    00
  3. Singurul loc unde ar fi putut sa se impiedice astia cu schimbarea permisului este examenul psihologic. Daca nu ma insel, examenul psihologic nu trebuie sa il faca. Medicalele se rezolva romaneste.

    00
  4. Nu se face test medical pentru orice ci doar pentru prelungire. Atat. Adica daca pierzi permisul, iti dau unul nou care expira fix ca cel pierdut, fara sa-ti ceara nici un test medical. Exact cum era normal sa fie de te crucesti in ce tara am trait pana acum: https://www.gandul.info/stiri/orbii-si-surzii-liber-la-volan-2776061

    Monica Pop, directorul Spitalului de Oftalmologie Bucureşti: „Cel puţin un sfert dintre cei care conduc sunt semiorbi“

    Jumătate dintre cei care şofează acum pe şosele patriei nu ar mai primi permis de conducere dacă ar fi supuşi unui examen oftalmologic, susţin medicii specialişti. „Cel puţin un sfert dintre cei care conduc în prezent sunt semiorbi, adică au probleme oftalmologice grave, iar un alt sfert nu s-ar încadra în baremele medicale pentru obţinerea permisului. Am convingerea că 80 la sută dintre accidentele rutiere care nu au la bază alcoolul sau viteza excesivă se produc din cauza faptului că oamenii aceia pur şi simplu nu au văzut. Nimeni nu face însă examinări oftalmologice după accidente rutiere grave, care, aparent, nu au nici o justificare logică”, spune dr.Monica Pop, director al Spitalului de Oftalmologie Bucureşti. Aceasta a explicat că un om care vede bine cu un ochi şi prost cu celălalt, de exemplu, obţine o imagine neutră, prin suprapunerea celor două imagini diferite.

    Din această cauză, asemenea şoferi nu apreciază corect distanţele şi provoacă accidente tragice. „De câte ori nu s-a întâmplat ca un conducător auto să intre în depăşire şi să se izbească frontal de un autoturism care se afla mult mai aproape decât acesta avea impresia. Sau pietoni loviţi pe trecere pentru că şoferul a crezut că aceştia vor avea timp să treacă până maşina să ajungă acolo. Am avut ocazia să consult şoferul unui înalt demnitar, care n-ar fi avut dreptul să conducă nici o trotinetă, atât de prost vedea”, ne-a precizat dr. Monica Pop.

    Etc:

    00
  5. presupun ca faza cu +5 a fost asa, de fantezie si de show
    vezi tu, daca e cineva cu +5, +6, -6, whatever, DAR corectat cu ochelar potrivit, nu e nici o problema pt ca omul ala vede la fel de bine ca si tine. o zic din experienta, si nu mi-ar placea sa fiu discriminata si sa nu pot sofa atata timp cat am dioptria -6 si port ochelarii ADECVATI.
    problemele adevarate sunt la tataicii care au dioptrii dar nu poarta ochelarii ca nu le plac. asta bineinteles se aplica si la pitzi corporatiste care au facut si ele un -2 sau -3 de la PC dar nu poarta ochelari ca nu ar arata bine. astea sunt pericolele adevarate.
    si bineinteles, alte afectiuni oftalmologice care nu potfi corectate prin ochelari pt ca nu sunt de natura optica, ci neurologica de exp.

    00
  6. mai este problema cu cei care nu disting anumite culori, in Romania nu pot avea legal peris de conducere (desi in toate statele UE pot avea de amatori)

    https://jurnalul.antena3.ro/stiri/observator/sunt-discromat-si-vreau-sa-fiu-sofer-in-tara-mea-516585.html

    00
    • Mai este o problema – oftalmologii din Romania abia acum au aflat ca ambliopia unilaterala nu este vedere monoculara ci binoculara. Unii, ca de exemplu „specialista” Monica Pop refuza sa inteleaga. Totusi, pe oftalmologii astia total nepregatiti nu ii verifica nimeni periodic?

      01
  7. Pe vremuri fisa medicala o faceai rapid. Cotizai ceva lei la o asistenta si aia te intreba daca ai sifilis sau diabet.
    Si oftalmologicul nu intra la spaga. Acolo doctorii chiar te verificau. Stiu ca prima data am picat oftalmologicul pe motiv de nevoie de ochelari. Nici mama pilei nu a reusit sa schimbe decizia doctorului.
    Dupa ce mi-am pus ochelari a iesit bine. Dupa 12 ani mi-am revenit si ochelarii au disparut o vreme.
    Acu marcatul banului deschide toate portile :(

    00
  8. Cu ocazia asta, doctorii care dau avizele medicale vor mai face o spaga. Daca fac un recensamant al vecinilor (de la Slatina) pensionati pe caz de boala si sanatosi tun, nu-mi ajung degetele de la maini.

    Sa speram totusi ca cei care vor aplica legea vor fi tot mai multi.

    10
  9. Si cine le da permisul ma rog pentru cei ce nu aud sau nu vad?
    Problema surdului e ca niciodata nu stie ce si cine la lovit. :-))

    00
  10. oamenii care au probleme medicale oricum vor fi pe sosele, contra 300 ron vor obtine o foie plina de stampile. Eu care nu am probleme o sa pierd 2 zile pe la cozi ca sa obtin acele stampile si nu cred ca va fi gratis :).

    00
  11. Am aproape 10 ani de cand am permis. Nimic nu s-a schimbat la vizita medicala (sora-mea si l-a luat anu asta). Adica

    varianta 1: te duci si te plimbi pe la 7-8 cabinete, pierzi o zi si dai vreo 90-100 lei. Te plimbi zic pentru ca serios nu te va controla nimeni

    varianta 2: dai buletinu si 150 de lei la un instructor auto si pana a doua zi ai fisa medicala.

    Nu cred ca vreuna din cele doua practici se va schimba prea curand.

    00
  12. La Alexandria permisul se ia la fel ca la Pitești. Costă 300 de euro și se aranjează totul. Să știi să citești e doar o chestiune facultivă pe moșia lui Dragnea.

    00
  13. Vali, tu ştiai că medicii oftalmologi sunt obligaţi de legea sănătăţii româneşti precum şi le este recomandat de o altă directivă europeană să acorde permise de conducere şi celor care văd cu un singur ochi:

    Ordin nr. 350 din 12/04/2003

    5. Standarde minime de sanatate si incompatibilitati legate de patologia oftalmologica
    5.1. Toate persoanele care solicita permis de conducere trebuie sa fie supuse unor investigatii care sa certifice ca au o acuitate vizuala corespunzatoare pentru conducerea vehiculelor. La aceasta examinare trebuie acordata o atentie speciala urmatoarelor repere: acuitate vizuala, câmp vizual, vedere în crepuscul, boli progresive ale ochiului.
    5.2. În acceptiunea acestei anexe, lentilele intraoculare nu vor fi considerate lentile corectoare.
    Grupa A:
    5.3. Persoana care solicita permis de conducere auto sau reînnoirea acestuia trebuie sa aiba o acuitate vizuala binoculara, cu lentile corectoare daca este necesar, de cel putin 0,5 atunci când sunt folositi simultan ambii ochi. Permisul de conducere auto nu se va elibera sau nu se va reînnoi daca, în timpul examinarii medicale, se constata un câmp vizual orizontal mai mic de 120°, în afara unor cazuri exceptionale, justificate de o opinie medicala favorabila si de un test practic pozitiv. De asemenea, permisul de conducere auto nu se va elibera sau nu se va reînnoi persoanelor care sufera de orice afectiune oftalmologica care compromite siguranta condusului. Atunci când este declarata sau detectata o boala de ochi progresiva, eliberarea ori reînnoirea permisului de conducere auto se obtine numai dupa opinia medicala autorizata.
    Solicitantii cu pierderea functionala totala a vederii unui ochi sau care folosesc doar un singur ochi (de exemplu în cazul diplopiei) trebuie sa aiba o acuitate vizuala de cel putin 0,6 cu lentile de corectie, daca este necesar. Autoritatea medicala competenta trebuie sa certifice daca aceasta conditie de vedere monoculara exista de suficient timp ca sa permita adaptarea si ca este normal câmpul vizual în acest ochi.
    Grupa B:
    Solicitantii de permis de conducere auto sau de reînnoire a acestuia trebuie sa aiba o acuitate vizuala, cu lentile de corectie, daca este necesar, de cel putin 0,8 în ochiul cel mai bun si de cel putin 0,5 în ochiul mai putin bun. Daca sunt folosite lentile de corectie pentru obtinerea unor valori de 0,8 si 0,5, acuitatea necorectata din fiecare ochi trebuie sa fie de 0,05 sau altfel acuitatea minima (0,8 si 0,5) trebuie obtinuta fie prin corectarea cu ajutorul unor ochelari cu o putere care sa nu depaseasca plus sau minus 4 dioptrii, fie cu ajutorul unor lentile de contact (vedere necorectata = 0,05). Corectarea trebuie sa fie bine tolerata. Nu se vor elibera si nu se vor reînnoi permisele de conducere auto pentru solicitantii sau soferii fara un câmp vizual binocular normal sau care sufera de diplopie.”

    Eu am această problemă (nu văd decât cu un singur ochi, la celălalt având acuitate vizuală destul de scăzută), am permis de peste 10 ani şi nu am fost implicat decât într-un singur accident uşor, şi ăla nu a fost din vina mea.
    Sunt total de acord cu această măsură însă legea este bună numai când este aplicată, nu ocolită.

    00
    • @Ionut: citeşte articolul ăla de pe gândul. sunt oameni care nu ştiu că au problema asta. oameni care ar trebui să poarte un patch din ăla de pirat (nu ştiu cum se numeşte in termeni medicali).

  14. Acu’ 2 ani parcă am făcut vizita medicală pentru reînnoirea permisului. Ai 2 alternative, fie pierzi o zi întreagă plimbându-te prin coișpe cabinete (cu statul aferent la cozi) ca să se uite-n dorul lelii un doctor la tine și să pună o ștampulă, fie cotizezi la o asistentă șefă, îi lași frumos fișa și în maxim 30 de minute o ai înapoi cu toate ștampulele puse.
    Ia ghici, ce alternativă vor folosi șoferii ăia care vor fi puși să facă vizitele medicale ?

    00
  15. in alte tari sunt ajutate persoanele sa se integreze in societate, alora fara picioare se modifica masina sa poata sa conduca doar cu mainile, aia care nu vad bine li se dau ochelari, cred ca 50% din soferi nu au vederea perfecta, asta ar fi motiv sa li se interzica sa conduca cu o pereche de ochelari care sa le corecteze vederea?

    repede sar desteptii sa interzica sa faca ei reguli, tu crezi ca vizita aia medicala e gratuita? nu vei plati cateva sute de lei pentru asta? apoi toti va plangeti de birocratie si taxe multe , azi iti iei carnetul maine il pierzi si poimaine faci iar vizita medica … ca asa e legea, hai Rrromania.

    00
  16. sau poate oamenii tind sa nu piarda o zi si cel putin 150 lei (in bucuresti).
    desi nu pierzi chiar o zi. Cel putin asistenta mi-a zis ca pana in ora 12 sunt rezolvat cu toate testele.
    *rezolvat = facute pe bune

    00
  17. Eu am ceva impotriva vizitei medicale din cauza faptului ca trebuie sa te plimbi d’ampulea prin policlinice la tot felul de doctori, adica mult timp pierdut.

    Ar fi frumos ca in fiecare loc din asta de unde ti se da permis sa fie si 5 cabinete in care sa faci testele care trebuie pentru permis, nu sa te plimbi aiurea la spital.

    00
  18. Pentru cei ce aveau in plan sa isi preschimbe permisul la anul pana pe data de 19 ianuarie pentru a evita vizita medicala: forget about it!
    Dupa aglomeratiile de vineri a intrat deja in vigoare o directiva ce stipuleaza ca cei ce vor depune acte pentru preschimbare pana pe data de 18 Ianuarie 2013 vor primi dovada de circulatie pentru 3 saptamani si vor fi invitati sa revina pentru preschimbare incepind cu data de 19 Ianuarie.

    01
  19. Teoretic toate ar trebui facute OK. Practic, asa cum spun si altii, la cat de kilometrica e lista de ‘aptitudini’ de trebuie testate, pierzi ca nimic o zi si o groaza de bani. Daca este pe pielea ta sau in vacanta, nu-i problema, daca nu, pierzi o zi de lucru si probabil nici sefu’ nu-i chiar incantat.

    Am luat permisul acum 6 ani. La majoritatea chestiilor mi-au pus stampila asa din start (eram la o clinica ‘prietena’ cu instructorul). la oftalmo m-a luat aia ca din plasa, ca nu vad OK cu ochiul drept. Ceea ce chiar era adevarat, asa ca in seara aia m-am dus la alta clinica, mi-am facut ochelari si a doua zi (dupa ce am luat ‘ante-mergatorii’), m-am dus iar la ea sa-i citesc fresca. Era OK.

    Mi-s chiar recunoscatoare, ca sincer nu stiam ca bad prost cu ochiul in cauza. Dar restul de examene au fost pur si simplu o bataie de joc, puteam sa am si Ebola, ca, daca aratam OK, era bine.

    Drept este ca, daca aveam de umblat pe bune la toate minunile alea, imi lua o saptamana.

  20. sunt singurul care a făcut vizita pe bune? :(

  21. @zoso: nu esti singurul, am facut eu pentru permis, stiam ca am ceva probleme cu vederea… asa ca singura problema am avut-o la oftalmologie. Mi-a pus ala un fel de ochelari si a schimbat niste lentile, dupa ce s-a convins ca vad dar am nevoie de ochelari mi-a dat apt dar a precizat in fisa ca trebuie sa port ochelari. Si asa mult ce am purtat ca am facut toata scoala fara ochelari, si am dat sala de 3 ori si orasul tot de 3 ori fara a purta ochelari. Acum imi scrie in permis ca trebuie sa port ochelari, deh, se tine cont ce-i drept… ca nu mi-a zis nici dracu` nimic pana acum…

    PS: Pentru curiosi, nu mi-am facut ochelari ca n-am prea avut bani, trebuie sa-mi fac acum ca vreau sa-mi depun dosarul pentru ceva cariera militara si acolo chiar nu am cum sa mai trec vizita medicala.

    00
  22. Eu sunt pro si de acord cu orice masura care scade numarul de automobile pe strada, e prea multa aglomeratie, prea multa poluare chimica si fonica.
    Acum daca dupa ochelari vede bine, n-ai ce sa ii faci, trebuie sa il lasi pe strada. Dar la surzenie nu mai ai ce face, e important sa auzi claxonul si asta nu se poate compensa.

    00
  23. Ce te miri? Nu esti constient ca la noi se da spaga pentru orice? Alege orice domeniu din romania si intereseaza-te un pic si vei afla o poveste de genul asta.De-aia nu merge nimic cum trebuie.E plina Romania de descurcareti.Acum cativa ani ma duc la itp si-mi spune ca am o problema la roata stanga spate.Ca franeaza mai putin decat celalta.Ma duc la mecanic scoate rotile amondoua se uita.le pune la loc si apoi zice ca daca vreau merge el cu mine la itp.Nu are nici o problema masina.Dar ce i-ati facut.Am dat ceva spune omul zambind.Nu la masina intreb io? Masina nu avea nimic problema e in alta parte.Zilele trecute mergeam cu trenul.Vagonul de clasa a2a era aproape gol.Vine un nene si-mi cere biletul.Ii dau biletul.Pufaie a dezgust.Il capseaza si trece la fata ce era pe loucl de vis a vis.Era o pustoaica draguta cu o figura inocenta.Spune ca vrea sa cumpere bilet.Omul zice ok.Fata scoate o hartie de o suta de lei.Omu spune ca nu are sa-i dea rest daca are marunt.Fata zice ca are 8 lei.Biletul costa 12 lei.Ma intreaba si pe mine daca am sa-i schimb.Nu aveam.Nasul pleaca si se intoarce peste vreo 5 minute.E ok daca-i da 6 lei ca a mai gasit o fata in vagonul vecin cu aceiasi pb si le cupleaza pe amundoua (exact asa a spus)pe un bilet.Fata intreaba speriata daca e in regula asa.Omu zice ca e ok dar trebuie sa-i dea celeilalte biletul dar ca poate sa stea linistita ca e in regula asa.Fata ii intinde bani.Dupa ce insfaca bani omul se uita scurt la mine care vazusem toata faza.Ii zambesc si-i fac cu ochiul.El zambeste smechereste si-si vede de-ale lui.Nu ma pricep la asta cu biletele de tren dar nici nu am venit cu sapunul pe linia ferata.Exemple ca asta gasim in orice domeniu si daca alegi sa nu dai spaga trebuie sa fi pregatit cu multa rabdare si al dreaq de in regula.

    00
  24. Unii se inghesuie, altii nu. Eu am uitat ca mi-a expirat. M-a atentionat un militian, asa ca dupa ce am circulat mai mult de un an jumate cu permisul expirat, am facut si eu vizita medicala. In Bv, la „dispensarul” acela din Bartolomeu costa 50 de lei. Procedeul este asemanator cu mulsul oilor la stina. Se intra gramada, din mers ridici camasa, unul cu un stetoscop te consulta, dupa aceea vine altul cu un diapazon, sa-ti vada auzul, apoi esti intrebat de sanatatea la etaj si semnezi o declaratie pe propria raspundere, iar la urma trebuie sa citesti niste litere de pe un panou. Ordinea literelor le poti invata linistit numai cit stai la coada, asa ca le poti citi si cu spatele la tabla.
    Cam asta este procedura domnilor, nu conteaza sanatatetea, conteaza banii. Din aceasta cauza s-a facut examenul obligatoriu.

    00
  25. In prezent cea mai mare tampenie legata de controlul oftalmologic facut pe bune este respingerea celor cu discromatopsie.

    00
  26. @ boglous si oricare mai gandeste asa: Da, pt ca e foaaaarte bine sa conduci fara sa distingi rosul de verde. E asa greu sa acceptati ca aveti o problema si sa nu va luati permis? V-ati nascut in masina sau ce?

    00
  27. P.S: toti nesimtitii nu poarta ochelari.
    Se lupta maica-mea (aka doctorita aia de vorbeste in articolul din gandul) de ani de zile sa faca legi cu control oftalmologic obligatoriu la 4 ani etc. Tot degeaba. Romanu-i fudul si ii e jena sa se arate cu „bicicletele” in societate. Cum afla parintele ca ala micu are nevoie de ochelari, cum intreaba ce metode exista ca sa nu poarte. Apoi se da cu capul de pereti ca e copilul chior si cauta sa dea bani pe la instructori sa ia carnet pe sest.
    Mie mi-a intrat in fund unu acu cateva luni care in mod clar nu a apreciat distanta ca lumea. S-a apropiat de masina mea pana a facut poc. Ce sa caute ala la volan?

    00
    • Da. Maica-ta e mai desteapta decat Comisia europeana si isi permite sa instige la nerespectarea ordinului MS 1162/2010 care transpune o directiva UE obligatorie pentru Romania. Ar trebui facuta o informare catre Comisia Europeana cu propunerea de a i se retrage Monicai Pop dreptul de a face controale medicale pentru permise de conducere in intreg spatiul UE, plus o actiune penala pentru desconsiderarea publica a legislatiei.

      00
  28. Locurile de parcare pentru handicapați cui mai folosesc???
    Bine ca are Zoso rubrica „Rutiere„ că altfel nu aveați deloc motiv de cearta.Acolo vă pricepeti toți.Trăim doar la Tv si pe DN1.

    00
  29. Adi: celor care au probleme la maini/picioare si masina adaptata. Nu orbilor si surdo-mutilor!!

    00
  30. Sunt moldoveanca,blonda,port ochelari , sunt angajata unei corporatii, am permis de conducere de 10 ani .
    Piticul care va pune sa dati spaga la doctor ,la ITP,la politie, la instructori ,la ,e vinovatul. Vorbeste romana bine

    00
  31. Salut!

    Sper ca citesti acest articol si o sa imi raspunzi, Adica sper ca nu e ceva automatizat in gestionarea comentariilor, care o sa il faca pe al meu inutil. Am ajuns la articolul asta al tau cautand informatii despre discromatopsie in relatia cu obtinerea permisului de conducere.

    Sufar de aceasta boala (discromatopsie partiala, asa cum e scris pe fisa de analiza oftalmologica) si fiind ceva ereditar si permanent, nu o pot trata. Ce inseamna de fapt boala mea e ca nu disting intotdeauna nuantele anumitor culori. Adica disting rosu de verde si galben de portocaliu, dar daca am in fata un rosu aprins cu un rosu mai putin aprins, sunt sanse mari sa nu fac diferenta intre ele.

    Totusi, am permis de conducere din 2001, reinnoit inainte de termen, ca sa nu mai fac examenul medical, dar am auzit ca s-a schimbat legea si poti obtine permis si cu boala mea (discromatopsie partiala). Adica, din cartea aia cu numere definite de culori/nuante, vad primele pagini, dar ultimele… NU.

    Nu am gasit nicaieri pe net informatii clare cu privire la acest subiect. Intreb deoarece as vrea sa fac permisul pentru categoria A acum si nu stiu daca boala mea este inca un impediment, conform legii in vigoare.

    Ma poti ajuta cu un raspuns? Apropo, de cand am permisul nu am avut niciun eveniment rutier cauzat de boala, ci doar vreo doua tamponari usoare cauzate de 1 sofer beat (prima) si de o femeie (a doua), in ambele situatii nefiind de vina.

    Iti multumesc anticipat pentru raspuns.

    00
  32. In Marea Britanie, Germania, Austria, Franta, Belgia, Suedia, Slovacia, Irlanda, Olanda NU se fac controale medicale la schimbarea permiselor de conducere. Tot in aceste tari sunt cele mai putine accidente de circulatie.

    00
  33. am o cariera militara cu o scoala militara absolvita si sunt discromat pe parcurs avansat la exceptional, premii, medalii si alte rahaturi, acum pensionar. Va zic e un rahat asta, poate la piloti in rest tipic romanesc, pardon chinezesc ca alolo mai fac ISHIHARA

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube