Credeați că dealerul VAG PBN s-a schimbat…

Acum 8 ani, pe vârf de bulă, nu simțeau nevoia să facă service, erau ocupați să vândă mașini, de aceea tratau orice client ca pe un fraier care n-avea încotro și care cumpărase, ca prostul, o mașină nouă pe care trebuia să o serviseze la ei.

Între timp, a venit criza, au vândut mai puține mașini și umbla vorba că nu mai sunt chiar așa de mizerabili cu fraierii care cumpăraseră mașinile lor (Audi, Volkswagen, Skoda, Seat), dar aparent nu.

În anul 2015, la Porsche București Nord, faci programare la programare. Mergi cu mașina la ora stabilită și abia apoi îți este programată în service. În era vitezei și a optimizării, încă ești obligat să pierzi o zi din viață într-un service. (sursa)

Dap. Pentru că, atâta timp cât este captiv și își pierde garanția, clientul e tratat așa cum merită dacă cumpără de la ei.

deez-nuts

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

37 comentarii

  1. Din marcile enumerate mai sus n-am avut si nici n-am de gand sa intru in asa ceva.

    Iar pana acum serviceul meu a fost destul de ok.
    Ce as putea cere mai mult de la serviceul actual e sa vina sa-mi ridice masina s-o bage in service, iar apoi sa mi-o aduca.

    De fapt drumul la service imi da ocazia sa merg cu taximetrul. In felul asta sa inteleg si eu cum sta treaba cu serviciile taxi, altfel as fi crezut balivernele apostolilor uber.

  2. De aia mergi la Avia.

  3. Am si eu o vorba buna pentru AltoSyncro in cazul asta. O las aici.

    • la astia faci programare si cand te duci mai au putin si te fac prost in fata fiindca lor nu le apare domne programarea… niste idioti

  4. Simptomatic pentru social media din Romania: persoana importanta, nu spui cine, intai scrie de rau, dup-aia se gandeste si sterge, ca poate citeste cineva si nu mai plateste dup-aia.

    De ce sa ai o opinie personala si sa o sustii? Nu face bine la business.

    • NOU
      #7

      Posibil. Dar mai exista si faza in care post-ul a fost pus pe “not public” si Vali l-a vazut deoare il are la prieteni pe manafu.

  5. NOU
    #8

    Ne pare rău, acest conţinut nu este disponibil momentan
    Linkul pe care l-ai deschis a expirat sau pagina este vizibilă doar pentru o audienţă din care nu faci parte.

  6. Pai garantia e internationala. Te piti duce si la alti dealeri, nu musai la ala de la care ai cumpărat.

  7. La fel și la Toyota Iași. Programare la programare.

    • sunt dealeri diferiti ? la brasov suni, zici ce vrei, te programeaza, e posibil sa nu intri chiar la ora la care te programeaza dar nu mai e nevoie de inca una.

  8. Votați cu portofelul. Mai sunt service-uri autorizate și un mail argumentat către grupul și .ro si .de nu strica.

    E ceva mai complicat ca un post pe facebook dar are mai multe șanse să schimbe ceva…

  9. Motiv pt care eu am mutat Golful la Augsburg pt revizii, iar in cazul in care am nevoie de ceva major, Delcar Brasov.
    Da, merita drumul de 2-3 ore pana la Brasov avand in vedere ca ora de manopera costa 80 de lei la Delcar, iar la Porsche 160 de lei :>

    • Ok, foarte bine, dar cum spuneai la Delcar apelezi doar daca e ceva major. Ceva major ce-ti permite (sau iti permite sa risti) un drum pina la Brasov? Sau diferenta de pret dintre cele 2 service-uri acopera transportul masinii pe platforma? Intreb, nu dau cu parul.

  10. PBN-ul nu merită nici un fel de aprecieri din punctul meu de vedere, sunt groaznici pornind de la nivelul de conducere. Au avut foarte mulți bani pe mână la început și toți amărâții cu 5 clase s-au trezit șefi mai mici. Eu am lucrat pe niște proiecte de marketing cu ei și sunt oameni de foarte slabă calitate.
    Dar referitor la treaba cu programarea, din câte știu așa se procedează în general la service-urile mari, cu volum, și nu sunt singurii din țară care fac asta. Procedeul e comun inclusiv pe afară.

  11. Te poti duce la orice service autorizat RAR. Chiar si in garantie.

  12. Imi scapa ceva? Nu oricum te duci sa-ti inspecteze masina, sa comande piese si sa te programeze pentru ca pe langa faptul ca trebuie sa vina piesele, trebuie si sa aiba mecanici liberi sa o repare?

    Ceva lipseste din postul lui Manafu.

  13. toate au un pret in lumea asta. dar bucuria de a avea o masina nemteasca este nepretuita

  14. Stiu eu o chestie tare de la unii la care lucrez ceva pe softul de garantii. Nu ma simt confortabil sa spun cine cu nume si prenume , dar putem sa le spunem compania boabe de fasole AG.

    Indiferent ce cred posesorii de masini din Romania ( habar n-am , de fapt , cum se misca service-urle lor la noi) in Germania oamenii sunt gantza. Pe langa chestiile pe care le inlocuiesc ca parte din contractul de garantie , unele evenimente / componente le inlocuiesc chiar daca ies de sub incidenta periodei / obiectului de garantie , ca parte de Good Will. Cum ar fi ca unuia de care am auzit ca i-a inlocuit Renault motorul dupa ce iesise din garantie , sau ceva.
    Am zis in Germania, da?
    Romania , Ucraina, Rusia si alte tari din estul europei fac parte din zona gri a businessului lor si nu stiu de ce as paria ca si pe la altii e la fel.

    Ce inseamna asta? Ati observat voi ca masinile de noi sunt mai ieftine decat la dealerii germani ? Daca nu , va spun eu ca sunt, ca ma uitam dupa masini acum cateva luni, inclusiv la astia ( mai mult din curiozitate , ca eu nu dau atatia bani pe o masina , noua sau nu).

    De ce sunt mai ieftine? Ca se vand mai multe si fac volum ? Ntz! Ca sunt costurile de operare mai mici in Romania ? Poate dar nu asta e motivul pentru care vez si diferente de 3- 5000 , la o masina de 30 – 50 000. Producatorul isi calculeaza in pretul de vanzare catre distribuitor si costul cu garantia, statistic vorbind. Si asta e destul de maricel. Ei practic deconteaza orice garantie catre dealerul care a vandut/ reparat masina aia.

    Cu exceptia zonei gri. Aici dealerii negociaza preturi mai mici , dar contractual isi asuma costurile cu garantia . Motiv pentru care , ia de te uita de ce serviciile sunt proaste de nu-ti mai vine sa cumperi asa ceva.

    Numai ca est-europenii nu sunt chiar toti prosti. La compania asta, daca ti se strica masina in Germania , Ungaria , Austria , poti sa o repari acolo in garantie , chit ca tu ai cumparat-o din zona gri.

    Te duci frumos cu masina in service , iar daca e de reparat gen nu poti sa ajungi cu ea asa in tara ta , dealerul de acolo nu zice nici car nici mar , ci ti-o repara pe garantie , pentru ca asa e contractul si aia chiar respecta imaginea brandului pe care il reprezinta. Dupa care fireste , raporteaza costul la Boabe de Fasole AG, care le da banii , dar ii cere astora din zona gri , care conform contractului sunt nevoiti sa-l plateasca.

    D-asta unii est europeni isi duc masinile pe platforma, mai la vest , ca au aflat ei de undeva ca merge asa.

    Asa ca va urez success!

    • bună de tot asta cu prețurile mai mici și garanția mai laxă. nu m-am gândit niciodată că ăsta e motivul.

    • Da mi si mie cateva exemple de masini 30-50k mai ieftine in Romania.

    • @Cristian orice model BMW cu aceleasi dotari, desi in Romania ai garantie si service gratis pe 5 ani – 100k km

    • Vorbesti prostii!
      Asta face parte din categoria “Masinile pentru Romania, sunt facute cu piese de slaba calitate!”
      Daca ai lucra in domeniu, sau ai intreba pe cineva inainte sa iti dai cu parerea si altii sa o ia de buna ai afla ca orice contract, cel putin pe partea de garantie este standard. Mai exact, din punct de vedere procedural ce face un neamt cand se strica, sa spunem un injector face si romanul. Mai mult, este o prostie cat tine de mare sa spui ca dealer-ul isi asume costul pentru piesele din timpul garantiei.
      Cat priveste diferenta de pret intre tari, exlicatia e foarte simpla. Difera TAXELE (aici pot intra si cele de manipendulare, depozitare, transport, predare client etc) si echiparea masinii, desi la prima vedere sunt identice.
      Caz concret: Eu am cumparat un Tiguan care era cu 500 Euro mai scump in Romania. Diferenta se regasea in ceva taxe + faptul ca varianta din Romania avea proiectoare de ceata iar cea de acolo nu, desi se numeau la fel, codul era la fel etc.
      E bine ca tu nu dai banii pe o masina nemteasca sau nou, dar ai pareri despre asta. Probabil ai idei si pareri si despre fiabilitatea lor la fel de bune.

    • Cristian: Exemplu:

      (@zoso: mi-e lene sa fac tag cu img in comentariu , daca nu vrei linkul e liber sa iei tu pozele si sa le pui la tine.)

      @Sorin:

      Vorbesti prostii!

      Eu prefer sa imi emit concluziile la final.

      Daca ai lucra in domeniu, sau ai intreba pe cineva inainte sa iti dai cu parerea

      pai , plm am zis ca “Stiu eu o chestie tare de la unii la care lucrez ceva pe softul de garantii.” ? Am zis.
      Presupun ca tu esti mai in domeniu ca mine.
      Bah , pe intelesul tau , daca nu cumva tu esti unul din aia pentru care fac eu softul asculta aici ce spun:
      Lucrez cat de in domeniu se poate .
      Fix pe chestia pe care ti-o povestesc .
      La un producator auto , care are reprezentante auto in Romania si din cate stiu Romania nu a iesit inca di “grey market” i clasificarea producatorului astuia.
      Am zis ca dezvolt softul de management garantii auto.
      Mai exact m-am ocupat personal de partea de contabilizare a garantiilor apartinand de zona gri , reparate in “zona buna” , deci decontate la Boabe de Fasole AG , pentru care compania mama emite facturi catre dealerii care au vandut masinile astea , sa recupereze sumele .
      Desigur , astea-s prostii, iar aia ma platesc degeaba.

      ai afla ca orice contract, cel putin pe partea de garantie este standard. Mai exact, din punct de vedere procedural ce face un neamt cand se strica, sa spunem un injector face si romanul.

      Treaba asta nu are legatura cu nimic. Compania mama impune dealerilor un anumit nivel de servisare si un anumit nivel de garantii descris in contract . La cat se respecta sau nu, nu imi dau cu parerea ca nu stiu exact. Desi , tinand cont de ce-am spus mai devreme cu masinile vandute in piata gri reparate in tari vestice ( am informatii ca nu ar fi numai cazuri de ghinioane in calatorii) as zice ca nu prea se respecta. Dar sa zicem ca nu stiu asta.

      cat priveste diferenta de pret intre tari, exlicatia e foarte simpla.

      Asa am crezut si eu , pana sa lucrez la astia si sa mi se spuna cu subiect si predicat ce ti-am spus eu mai sus, gen de la aia care fac asta.

      E bine ca tu nu dai banii pe o masina nemteasca sau nou, dar ai pareri despre asta. Probabil ai idei si pareri si despre fiabilitatea lor la fel de bune.

      Nu dau banii pe o masina nemteasca sau noua pentru ca :
      Nu am, cum poti vedea mai sus , buget 69000 in Munich, sau dupa caz 53 000 in Romania , de cheltuit pe o masina nemteasca noua. Nu am zis nimic de fiabilitatea masinilor nemtesti. Doar iti imaginezi tu.
      Cu astfel de sume de bani prefer sa fac altceva.
      Am mai degraba in plan sa cheltuiesc pana in 20 000 E pe o masina , de fapt imi propusesem si mai putin ca sunt zgarcit , dar plm, oricum nu e treaba ta ce masina imi cumpar eu.
      Si nu are nicio legatura cu fiabilitatea masinilor, ci cu planurile mele de viata si banii de care dispun.

      La final imi permit sa iti spun atat .
      Esti prost cu spume. Tu esti ala care emiti pareri fara acoperire.

      Caz concret: Eu am cumparat un Tiguan care era cu 500 Euro

      Irelevant.
      Vezi linkul de mai sus.

  15. E ceva suspect la mijloc. Eu unul evit PBN. Dar asta pentru serviciile nesatisfăcătoare. De exemplu mașină lăsată la vopsit 3 elemente din cauza de poc, pe asigurarea Casco Porsche Asigurări. Facturat 3 elemente, vopsit 2. Sau mașină lăsată pentru un greier la boxa și luata fără greier dar descoperit ca au lăsat fata ușii desfăcuta drept soluție..
    Însă la programări au fost chiar ok. Ba de 2 ori din cauza ca tocmai o busisem, m-am dus la inspectorul de daune de acolo, mi-a deschis dosaru in 20 min și apoi, pe nepusa masa, m-am înființat în fața receptionerului de la service care mi-a primit mașina fără probleme..

  16. “D-asta unii est europeni isi duc masinile pe platforma, mai la vest , ca au aflat ei de undeva ca merge asa.”

    eu sunt est european. iau masina, inchiriez o platforma, ii platesc combustibil, soferul, taxele de drum, merg 2000 KM pana la Munchen ca sa o repar? acolo platesc hotelul pt mine si sofer, stau cateva zile si apoi ma intorc cu ea pe roti?
    si ies mai ieftin decat sa o repar in romania pe garantie?
    hmm…

    • Nu la Munich.
      Ungaria ar trebui sa fie suficient.
      Nu am zis ca ieși mai ieftin.

      Ce faci când ți se refuza garanția, sau când se repara de mântuială, sau din orice motiv ți se strica repetitiv?

      Ii dai în judecata, te cerți cu ei, vinzi rabla,plm soluții, eu ti-am zis ce fac unii.

  17. Prin 2007, renault megane cu nah belea la macara geam. Mers la service in Belgia, constatat ca costa 400 euro bucuria, platit 70 ca masina era inca in garantia de 5 ani oferita de renault care oferea la noi fix 2 ani si aia deja expirati. Da, in vest sint putin mai seriosi. Dar si costurile sintmai mari la masini.

  18. mnoh, nu stiu cum o fi la PBN, ca n-am avut tangente cu ei, dar de cand am cerut oferte de service anual de la PBV, AM si BT (BAC), prefer sa ma duc la reprezentanta din Rm Valcea (pt Skoda). Ies mai ieftin, cu tot cu drum si cu tot cu stat in atelier langa masina.

  19. Nu se pierde garantia masinii daca reziviile nu se fac la dealer. Conditii – https://www.autoeconom.ro/garantie

  20. Dupa fapta si rasplata

  21. Service de rahat organizat de oameni involuati, intocmai clientilor care vin la ei si care accepta pasivi o situatie nefavorabila lor. La munca, lemingilor !

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.