Orice chestie de care abuzăm ne va fi luată

E un video de acum câteva zile, dar pentru că nu toți au youtub și mă urmăresc și acolo, iată clipul și sumarul.

În Brașov se instalează semafoare, pentru că pietonii treceau în șir indian și se făcea coadă de mașini și se produceau ambuteiaje. Pentru că oamenii nu înțeleg că nu se poate proceda așa, se instalează bariere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. E relativ simplu. Orice chestie de genul ăsta are și niște standarde. De la x pietoni pe minut trebuie semafor. De la x mașini pe oră trebuie pasaj. Dacă nu, se face ambuteiaj. Rezolvarea situației nu se lasă participanților că iese haos. Nu e vorba de abuz e vorba de soluție neadecvată situației.

    00
  2. Am citit „București”, încă am palpitații

    00
  3. Nu doar atat. Pe langa semaforizarea trecerilor de pietoni(pasaje ar fi mai nice) mai trebuie si scoase trecerile de pietoni din sensurile giratorii, mutate zebrele mai in strazi si nu in sens, face bine la trafic. Si ca pieton e mai bine sa stai 1 min in plus la o zebra decat 20 de minute in plus in autobuzul blocat in trafic.

    00
    • Sa mergi tu 2 km in plus sa treci strada.

      Mai lasă masina acasă, avem transport in comun.

      00
    • @hash, iar transportul in comun nu se foloseste de infrastructura? Ce zice Ciocanul are sens si nu e vorba de mutat la 2 km distanta dar nici in buza sensului giratoriu sau a intersectiei. De multe ori, daca face cineva dreapta de pe prima banda, se blocheaza tot fiindca e trecerea de pietoni fix in buza, masina neavand unde sa se duca, altfel eliberand pe cei din spate care vor sa mearga inainte.

      00
  4. Ai vazut accidentul de ieri de pe Calea Bucuresti ? 3 masini facute varza din cauza ca a trecut un pieton pe rosu la semafor.

    Semafor la trecerea de pietoni = Mai multe probleme pentru soferi. De ce? Pentru ca pana acum ii vedeam cand se apropie de trecere,incetineam etc. Acum daca ai verde ,ca si sofer treci fara sa mai fi asa atent daca sare cineva pe trecere.

    00
  5. Asa a fost la oradea… cand au reabilitat centrul civic (sensul giratoriu de la cetate) idiotii au uitat sa mai pune semafor cu buton. Conteaza ca erau 3 benzi pe sens? neah, fara semafor si pulele alea de militieni stateau fix acolo la confiscat permise, da, pentru ca tu daca erai pe b1 si aveai un pieton pe b3 la saracia in afara campului vizual iti suspendau permisul pentru neacordare de prioritate pietonilor si traficul in zona era ingrozitor. Surpriza, de cati anisori au pus semafoare cu buton, 60 de secunde rosu si 19 timp de traversat 6 benzi, ca sa vezi ca nu mai este aceeasi aglomeratie

    00
    • Si totusi, la trecerea din Centru, langa podul Ferdi….Ladislau :))…. e exact problema asta: fiind langa o zona pietonala, lumea se plimba agale, mai fotografiaza o cladire, mai belesc ochii dupa pustoaice… in timp ce traverseaza in reluare si pe rand, nu in grup! Da ‘Al de sus si scapi de trecerea infecta, tre’ sa dai prioritate la cei ce vin dinspre pod. Cred ca-i cea mai tampita intersectie din Oradea.

      00
  6. Nu înțeleg, ce trebuiau să facă pietonii? Să își organizeze punct de întâlnire la câțiva metri mai încolo de trecerea de pietoni și să facă comisie să decidă când s-au strâns suficienți? Așa e traficul, merge ad-hoc până la un anumit volum, apoi trebuie organizat.

    00
    • Da. Sa astepte, nu sa treaca precum oile. Exact. Sa astepte sa fie macar 3-4, sa lase masini sa treaca, sa nu se angajeze in traversare daca e cineva la 2 pasi in fata lor si inca cineva la 2 pasi in spate etc. Nu cred ca e atat de greu sa te uiti in jurul tau din cand in cand si sa actionezi rational.

      00
    • problema e cu doua taisuri:

      sa zicem ca pietonii sunt draguti… si asteapta pe trotuar sa se stranga 3 sau 4….si pana se strang ei (intersectie nesemaforizata…doar cu semn de trecere si zebra) trec 5 masini. Sa se calculeze cati soferi pot „dona” permisul in conditiile date …pentru neacordare de prioritate la pietoni.

      Au voie sa raspunda numai cine a luat „amenda pentru centura” in conditiile in care pietonul a facut semn cu mana ca nu vrea sa traverseze….plm.

      00
    • Exact. Nu e suficient să aștepți, trebuie să aștepți la distanță de trecere.

      O altă chestie: Zoso vorbește de parcă trecerile alea erau cine știe ce privilegiu pentru pietoni și le-a fost luat. Am trecut și eu pe trecerile alea cu 4 benzi pe sens în Brașov și nu m-am simțit deloc privilegiat. Prefer semafoare.

      00
    • @Voc – cred ca Vali se refera la altceva, acele situatii cand trece un om si imediat sare alt pieton pe trecere.. si apoi iar unul, fara sa lase si masinile sa treaca, fara sa incerce sa grabeasca ritmul sau sa astepte cateva secunde.

      00
  7. Ai perfecta dreptate cand zici „Orice chestie de care abuzăm ne va fi luată”.

    Treaba cu pietoni care trec pe trecere de pietoni nesemaforizata in mod regulamentar, dar care te incomodeaza pe tine ca sofer, e o aberatie pe care ai mai spus-o de cateva ori, si care nu ilustreaza deloc titlul articolului.
    Cum zice cineva mai sus, daca chiar creeaza ambuteiaje, inseamna ca e o solutie care nu rezolva problema, deci trebuie alta solutie: semafor, sau semafor cu buton.

    00
    • sau pasaj, sau pasarela, sau educatie etc.

      Sunt mult mai multe solutii, important este sa o gasim pe cea mai buna, si nu neaprat pe cea mai usor accesibila: „sa puna domne’ semafor!” nu e mereu ok.

      00
    • da, de acord, nu ziceam ca am eu solutia perfecta, chiar nu ma pricep cat sa zic ca „va zic eu cum rezolvati”.
      Depinde de situatie, sunt siguri ca sunt oameni calificati care ar putea sa rezolve problemele de tipul asta.

      Doar subliniam ca e stupid sa zica de oameni care folosesc un sistem cum trebuie ca sunt vinovati de abuz.

      00
  8. Se numeste „pietonul sarpe” nu pietoni care trec in sir indian :)

    00
  9. NOU
    #22

    Ce jegosi pietonii astia ca nu se vorbesc din timp sa treaca toti in acelasi timp

    00
    • Exagerezi, dar ar putea de exemplu sa faca grupuri de 4 randuri si fiecare sa mai ia cate un pieton in spate. Normal daca esti batran sau handicapat sa nu fii obligat sa iei pe cineva in spate, ca doar nu suntem animale!

      00
    • fii inteligent, că de proști geme țara.

  10. Nu este deloc sigur pentru pietoni sa ai treceri nesemaforizate pe strazi cu mai mult de o banda pe sens. Cea mai buna solutie (cost/beneficii) este semaforizarea cu buton a trecerilor. In momentul ala e clar cine trece si cine trebuie sa astepte.
    Daca e sa plusez pe strazile secundare trecerile ar trebui ridicate la nivelul trotuarelor astfel incat soferii sa fie obligati sa incetineasca.

    00
  11. daca instalarea de semafor cu buton se face prost o sa fie ambuteiaje chiar mai mari
    am un astfel de semafor in cartier dar nu este ‘smart’ cat de cat…
    daca se apasa pe buton se face instant rosu pentru masini indiferent ca acum 2 secunde a fost rosu, nu exista un timp minim in care semaforul trebuie sa fie verde(macar 15 secunde)….daca e un sir constant de pietoni e posibil ca semaforul ala sa fie 90% din timp rosu si sa treaca doar o masina.

    00
    • Ce descrii tu nu exista la semafoarele cu buton inteligente.

      1. Nu se face niciodata instant rosu daca apesi pe buton.
      2. Dupa ce s-a facut verde la masini exista un timp minim pe pozitia verde, chiar daca ai apasat pe buton trebuie sa treaca timpul acesta minim.

      00
    • Sunt prin Galati niste semafoare cu buton. Apesi si astepti cam 2 minute sa se faca verde pentru pietoni, iar verdele dureaza cam 10-11 secunde (4 benzi). In 90% din cazuri pietonii trec pe rosu cam dupa 1 minut (dupa ce apasa pe buton) daca nu sunt masini in apropiere.

      00
    • Probabil nu ai ieșit la oraș până acum.
      Ai timp.

      00
    • foarte aproape de blocul în care locuiesc e un semafor cu buton. îl folosesc rar, că nu prea am treabă în sensul ăla, dar îmbătrânesc nițel de când apăs butonul până se face roșu pt mașini (de când se face roșu pt mașini până se face verde pt pietoni e aproape instant).
      sincer, chiar încerc să fiu decentă, mă uit la semafoarele de la celelalte intersecții când se face galben pt mașini, încerc să sincronizez cu ele, dar faptul că durează 100000 de ani de când apăs butonul până se face roșu pt mașini îmi strică calculele.
      aaa, și la trecerea aia, dacă aș aștepta să se mai strângă încă 1-2-3 pietoni aș sta minim-minimorum un sfert de oră, chiar mai mult. e vreun șofer dispus să aștepte atât după vreun pieton?!

      00
    • daca nu ma credeti va invit pe blvd. basarabiei in fata spitalului judetean ilfov si apoi sa-mi spuneti ca nu se face aproape instant verde pentru pietoni.
      zilnic cand trec pe acolo stai in coloana, se face verde, trec 2-3 masini si se face iar rosu pentru ca a apasat cineva
      nu neg ca exista si semafoare care functioneaza asa cum trebuie

      00
    • @A: un camion, o masina, un autobuz sau ce vrei tu, consuma o anumita cantitate de energie la accelerare. Si pierde si la franare, evident. Tu daca franezi de la 5km’h pana la 0 si apoi iar te pui in miscare nu pierzi mare lucru. O iei din loc aproape instant, nu? D-aia soferilor nu le convine sa franeze aiurea de sute de ori pe zi la fiecare trecere nesemaforizata, consuma mult, uzeaza masina…etc.

      00
  12. Pietonii sunt problema, corect! Nu masinile.

    00
  13. Am un deja vu sau ce cacat?

    00
  14. Pe mine mă disperă pietonii care așteaptă să înceapă traversarea până când cei care vin de pe trotuarul celălalt au traversat deja.

    00
  15. După titlu am crezut că este despre studenții care pierd gratuitatea pe CFR :D

    00
  16. Offtopic. (sfat nesolicitat :D) Sugerez să faci ceva legat de zgomotul ăla de fond. Schimbi microfonul sau nu mai filmezi așa aproape de sursa de zgomot. Am impresia că te apropii de 40% zgomot de fond vs 60% conținut. Ceea ce e deranjabil dpmdv.

    00
    • eu mă gândeam că e un pic de autenticitate…

    • Dacă e ca să sublinieze idea despre care vorbești, atunci da. Dacă e și la alte filmări, e ca și un condiment. Pui exact cât trebe și ai dat lovitura. Pui prea mult, ai ratat-o.

      00
  17. si eu ca pieton ce ar trebui sa fac , sa ma opresc langa trecere si sa astept sa treaca masinile in conditiile in care soferul e obligat de lege sa imi dea prioritate ?
    In uk de exemplu am vazut multe treceri de pietoni unde masinile au prioritate , sunt marcate pe asfalt cu niste puncte si traversezi pe ele doar daca te asiguri si nu vine vreo masina sau iti dau voie soferiii sa treci (nu sunt obligati sa dea prioritate ca pe zebra)

    00
    • nu bre. uite un ghid rudimentar.
      pasul 1. înainte să ajungi la trecere e imposibil să nu observi coada kilometrică de mașini și faptul că e constant câte un pieton pe trecere.
      pasul 2. când mai ai 10 metri până la trecere și ca prin minune nu vezi nici o persoană care se îndreaptă spre trecere, trage pe dreapta, bea o gură de apă, dă un like pe fbck, numără mașinile care trec datorită bunăvoinței dumitale.
      pasul 3. în 10 secunde mai mult ca sigur va apărea cineva care să vrea să traverseze. treci o dată cu el.

      00
  18. mai ok ar fi să amplasezi un polițai la trecerea respectivă în orele când se traversează masiv, care să monitorizeze și să intervină la nevoie atunci când lucrurile scapă de sub control, în loc de un semafor care își dovedește utilitatea doar x ore din 24.
    dar de ce să ai un oraș de vis, când poți să pui polițistul ăla în mașină să capseze fiecare șofer care nu a lăsat 6 benzi + scuar între el și pieton

    00
  19. Sa fluidizam traficul pentru mașini nu e o soluție. Vor apărea și mai multe.

    Mai bine mai tăiem o banda pe sens de la mașini și facem traseu separat pentru autobuz, piste de biciclete și trotinete și lărgim trotuarele. De câte ori merg pe jos și pe bicla (fac 5-7 km astfel aproape zilnic) înghit numai gaze de eșapament.

    00
    • Sa fluidizam traficul pentru mașini nu e o soluție. Vor apărea și mai multe

      o prostie

      bucureștiul e la fel de prost fluidizat ca oricând. da, acum sunt niște poduri în plus și niște străzi au fost reamenajate și atât, în continuare sunt aceleași semafoare inutile și prost sincronizate, la care aștepți degeaba și în mașină și în transportul în comun. Să mergi pe biclă sau pe jos e periculos. S-au împuținat mașinile cumva?

      banda aia e absolut degeaba dacă sectoarele bucureștiului nu comunică între ele și face fiecare cum vrea.
      Acum există pistă de biciclete DOAR pe calea victoriei, amplasată prost și foarte scurtă. Mașinile sunt la fel de multe, chiar mai multe. Pista de biciclete e aproape goală.

      00
  20. În Brașov e bine că se mai fac lucruri și pentru pietoni, nu doar pentru șoferi, populistic. Nu de alta, dar suntem campioni la decesul pietonilor, dar administrația știe doar o religie: ”trafic fluid”.

    Tot la Brașov, poți observa zilnic ineficiența mult-lăudatelor giratorii, acest panaceu de trafic, doar de inteligenții brașoveni cunoscut, notorii vizionari ai traficului. Poate într-o bună zi revenim la semafoare, așa cum e firesc.

    In other news, tot legat de pietonii care perturbă confortul șoferilor, această specie superioară, în curând breteaua de pe Cuza spre Maniu se va dubla (șoferi, cine e cu noi strigă eee-ooo) și trecerea de pietoni de acolo, de la fostul hotel Turist înspre Lidl, va fi desființată, iar pietonii vor deveni mai sportivi, că vo trebui să bage trei treceri în loc de una, ca să ajungă în același loc.

    Tot la ”și altele”, către Pietrele lui Solomon s-a lățit și acolo șoseaua și fraierul de pârâu tras mai înspre deal. Ca să poată băieții cu grătarele să ajungă mai repede pe pajiștea sponsorizată de Ciucaș, să frigă acolo o ceafă, normal!

    Am auzit că în țările civilizate e descurajată utilizarea mașinii și cică au transport în comun bun și poți să meargă și fraierii de bicicliști pe unde vor. Nu știu ce să zic, la Brașov nu ești meser până n-ai parcat pe trotuar, că e normal să mergi pe peste tot cu mașina, e un drept cu care te naști ca brașovean. Neah, salvările nu trebuie să circule, ce, tu nu trebuie să parchezi undeva?

    De poveste Brașovul ăsta! :D

    Domnul Radnoti, aveți legătura!
    Mx

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube