Obiectiv Nikon stricat, Skin refuză garanția, ANPC ridică din umeri

Primit de la un cititor:

Am un obiectiv 55-300 mm de la Nikon care la un moment dat nu mai focusa automat. E în garanție (5 ani garanție). Îl duc în service la Skin Media (Restart se numește firma de service) și ăștia îmi dau e-mail că o pârghie e ruptă în interior din cauză că l-aș fi forțat eu focusând manual când setarea lui de focus era pe Auto. Nu focusez manual niciodată pentru că sunt amator, nu am ajuns încă la nivelul în care să-mi doresc să focusez manual. Caut în manual, la pagina 95 scrie clar că focusul manual se poate face indiferent de setare (auto sau manual), deci chiar să fi focusat manual când obiectivul era setat pe Auto nu aș fi făcut decât ce scrie in manual; le comunic acest lucru – ei îmi răspund cu o poză în care se vede piesa stricată, de parcă nu era evident că e stricată din moment ce nu mai funcționează obiectivul. În continuare obiectivul meu este refuzat la garanție.

Băiatul face o reclamă la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, care ridică din umeri.

raspuns-skin-anpc

 

În toată povestea asta, pe mine m-a amuzat altceva.

Prezentul mesaj constituie o Informatie confidentiala si este proprietatea exclusiva a SC SKIN SERVICE SRL. Mesajul se adreseaza numai persoanei fizice sau juridice mentionata ca destinatara, precum si altor persoane autorizate sa-l primeasca. Poate contine informatii confidentiale. In cazul in care nu sunteti destinatarul mentionat, va aducem la cunostiinta ca dezvaluirea, copierea, distribuirea sau initierea unor actiuni pe baza prezentei informatii sunt strict interzise si atrag raspunderea civila si/sau penala dupa caz.

Înțelegeți? Inițierea unei acțiuni de orice fel pe baza emailurilor atrag răspunderea civilă și penală. Gen, publicarea pe un blog sau darea în judecată pe baza informațiilor din email atrag răspunderea. Bănuiesc că și reclamația la ANPC, pe baza emailurilor lor poate atrage răspunderea. Sau povestirea prietenilor. Mișto, dar ilegal și total inutil.

45 comentarii

  1. Citez:
    “In cazul in care nu sunteti destinatarul mentionat (…)”. De aici se intelege ca doar daca e-mail-ul/informatiile etc. sunt folosite/facute publice de alta persoana decat destinatarul.
    Altfel, ai dreptate, daca destinatarului i s-ar fi refuzat dreptul de a folosi informatia, ar fi rezultat o situatie aiuritoare dpdv legal.
    Eu iti sugerez sa le scrii producatorilor sau importatorului pe Romania, in engleza eventual, daca sunt straini. Eu am explicat (ca sa nu zic amenintat) o companie mare de la noi ca le scriu “parintilor” lor din strainatate si problema s-a rezolvat. Si la mine era vorba de o piesa auto de vreo 3 mii de euro :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. Scuze pentru topica gresita, “am explicat (…) unei companii mari”…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Nu ii doare sa scrie si sa ameninte niste copii. Daca si la 1% merge, si-a scos banii scrisul textului acolo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Spre sfarsitul articolului te-ai emotionat si ai sarit peste “In cazul in care nu sunteti destinatarul mentionat”.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Manual focus can be used regardless of the focus mode selected with
    the camera.

    Scrie in manual dupa cum ai spus.
    In continuare scrie la Nikon USA, Nikon UK, Nikon UE si ce Nikon mai gasesti. Tine-i si pe ai nostri informati despre asta.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • you’re hilarious. De ce ai crede ca romanii sunt subordonati celor de la Nikon USA, Nikon UK si alt Nikon ce mai gasesti. De ce crezi ca le-ar pasa alora ce probleme are un roman? E ca si cum in Romania s-ar primi mail ca Nikon Ungaria refuza garantia unui client de-al lor. Iti garantez ca nici macar o lacrima nu s-ar varsa.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Scrie si ce spun cei de la ANPC, cum ca in timp ce focalizeaza automat nu trebuie sa atingi inelul de focalizare?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Confunzi camera cu obiectivul.
      Vezi ca era vorba de comutatorul de focus de pe obiectiv, ala cu A-M. Care se numeste A-M ca sa iti fie clar ce si cum.
      Pe obiectivele high end unde ai focus override este marcat A/M-M. Nu e cazul aici.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • E irelevantă discuția, omul a zis că nu focalizează manual.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Imi cer scuze, opinia mea este gresita. Nu sunt familiarizat cu sistemul Nikon. Cred ca e justificata motivatia celor de la service.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  6. #12

    5 ani garanție au și produsele marca Uțoc, marcă înregistrată a acelorași Skin/Restart/etc.
    Cei 5 ani de garanție Uțoc sunt la fel de utili ( vezi forumul softpedia: http://forum.softpedia.com/topic/944351-utok-discutii-generale/page__st__72#entry14291861 ) clienților precum au fost și în cazul obiectivului.

    Concluzia: apelați cu încredere la tot ce are legătură cu Uțoc/Skin și are 5 ani garanție!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Cu scăderea masivă de pe piața foto, mai trag și ei cum pot de bani. De Skin nu te poți feri, tot la ei ajungi cu Nikon indiferent de unde cumperi, dar măcar la tablete poți alege altceva în afară de Utok.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Inteleg ca sunt naspa si de evitat tabletele utok? mai naspa decat allview, eboda, sau orice alt no-name? din cate stiu cam toate sunt aceleasi chinezarii iar ei isi pun doar abtipildul, sau eventual fac si 1-2 customizari software.. sunt diferente la respectatarea garantiei intre no-name-uri?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Daca au ajuns sa vanda promotionalele Nikon in loc sa le dea cadou, iti dai seama ca sunt la fundul sacului.

      Nikon a fost o vaca buna de muls pana a venit bine criza si oamenii au incetat sa isi ia cate un DSLR si 5 obiective pe an. Pe langa asta, s-au mai trezit Canon si SONY si-au inceput cu promotii si actiuni.

      Altfel SKIN o duce bine, daca am retinut exact erau la 40 de milioane de Euro cifra de afaceri dupa ce anul precedent fusesera la 60.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Scrie la Nikon EU sau ceva filiala mai mare.

    Eu asa am rezolvat cu un ceas Casio pentru care B&B refuzau garantia.
    ANPC mi-a ignorat mailul cu gratie, dar dupa mailul la EU am primit un mesaj sa ma prezint la service, ca reparatia se face pe garantie.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Eu ma cert cu RDS-ul de 3 zile pentru ca mi-au tăiat cablul pe motiv de neplata deși de 2 ani de zile platesc online întreaga factura (net+cablu), din nu stiu ce motiv dar s-a inregistrat doar plata pentru net.
    Acum drumuri la banca si la RDS ca sa dovedesc ca am fost corect si am plătit la timp.

    Chiar ii apreciam pe cei de la RDS, dar sa suspende cablul fără a notifica e bătaie de joc, condiții ca în Belgravistan.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Aceeasi problema si eu. Nu am rezolvat nimic. Am dar 15 lei reconectare. Daca as putea maine as renuntza la ei

      Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Noi mai avem ani lumina pana sa ne civilizam. Atat ca vanzatori, cat si in calitate de cumparatori.

    Evident ca vanzatorul trebuie sa respecte garantia si termenii acesteia, dar si cumparatorul ar trebui sa respecte niste pasi legali in caz ca se simte nedreptatit. Sa fugi cu problema pe internet mi se pare cam infantil. Sa nu mai zic ca te si expui unui posibil proces pentru daune aduse imaginii firmei cu care intelegi sa te razboiesti pe net ca viteazul.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. In limba romana se focalizeaza.
    Nu se focuseaza.

    Nici aia de la OPC nu stiu asta…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. #21

    Cum se citește numele tabletei ăleia?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Este răspunsul standard al ANPC-ului. Preiau răspunsul comerciantului şi te trimit în instanţă.
    Întrebarea mea e: care e justificarea existenţei ANPC dacă te trimit în instanţă?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Obiectivul este unul entry-level, are inelul de focus cuplat direct la motorul de focus: http://www.bythom.com/nikkor-55-300mm-DX-lens-review.htm
    “The front element rotates on focus.
    Focus cannot be overridden by hand as it can on higher end AF-S lenses; you have to flip the switch to M for manual focus to tweak focus.”
    Asta inseamna ca daca nu esti atent, poti usor sa lovesti inelul (sa il imobilizezi) in timp ce camera face autofocus si el ar trebui sa se roteasca liber. Obiectivele entry level sunt fragile si trebuie sa ai grija de ele.
    Am avut si eu 55-200 asemanator si nu am reusit sa il stric ca am avut grija de el si noroc probabil.
    Ce imi place este ca toti care comenteaza sunt specialisti, stiu ei ca te fura Skin (despre care personal nu am o parere foarte buna din alte motive).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. si eu care ma gandeam ca astfel de magarii nu se mai intampla in Romania. PS: Tin minte cand imi era busit softul pe un telefon si mi se atragea atentia ca din cauza socurilor mecanice nu-mi merge telefonul… Tara pacii!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Asa,si? Cand il baga pe Becali la bulau justitia e corecta and nu ne da dreptate ne bosumflam.Ai facut plangere,ti se spune ca nu ai dreptate. Move on. Da-i in judecata.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Un DSLR Nikon are o setare de Manual Focus (MF) și Automatic Focus (AF). Această setare se face pe aparatul foto și pornește sau oprește motorul de autofocus pe care-l are aparatul foto. Obiectivul în cauză are și el un buton care comută între modul A (automatic) și modul M (manual), dar care se referă la Silent Wave Motor, care e inclus în obiectiv.

    Greșeala făcută de Adrian și, presupun eu, făcută de cititor e că s-au uitat la paragraful despre setarea de autofocus de pe aparatul foto și s-au gândit că se referă la setarea de autofocus de pe obiectiv. Mai mult, în manualul Nikon scrie clar cum să focusezi folosind modul A:

    “Press the shutter-release button halfway to focus. Be careful not to touch the focus ring while the camera focuses.”

    Așa că, din păcate, acel obiectiv se va repara doar contra cost, indiferent dacă respectivul cititor îi va reclama în instanță pe cei de la Skin. În cazul în care obiectivul ar fi fost Nikkor 70-300 VR ar fi fost o altă poveste, deoarece obiectivul respectiv are o setare A/M-M, adică motorul de autofocus de pe obiectiv se decuplează automat și atunci pârghia respectivă nu ar fi trebuit să se rupă.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Cred ca ai uitat de partea in care el a spus ca nu a folosit focus manual. Ce mentiona el ca a citit in manual, era o paranteza.

      Eu evit sa am de a face cu firme ca SKIN sau cel.ro si mai bine imi cumpar aparatul de pe amazon sau alte site-uri de afara.

      Ca oricum, daca am probleme cu el, aici nu se onoreaza garantia si ANPC nu-i deranjeaza.

      Asa ca se poate cumpara de afara si se evita adaosurile nesimtite folosite de tzeparii din Romania.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Silviu, dacă citești mai atent ai să vezi că răspunsul celor de la Skin e că pârghia s-a rupt pentru că a forțat focusul manual când obiectivul era setat pe modul automat. Acest lucru se poate întâmpla involuntar, de exemplu ținând mâna pe inelul de focus în momentul în care vrei să faci o poză.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • nu se poate tine mana involuntar pe inelul de focus. E un obiectiv lung, nu-i atingi involuntar inelul de focus. Skin sugereaza intentia de a focusa manual cand obiectivul e setat pe automat, ori acest lucru nu s-a intamplat.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @geretus obiectivul nu este atât de lung la capătul de 55mm și pot fi o serie de situații total involuntare în care motorul de focalizare să fie pornit, dar inelul de focalizare să fie blocat.

      În altă ordine de idei, având în vedere acel “ori acest lucru nu s-a întâmplat”, presupun că e vorba de obiectivul tău, corect?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Asa e, ai dreptate, nu am experienta pe Nikon deloc. Foarte buna si la obiect explicatia. Opinia mea a fost gresita. Primul meu aparat mai rasarit a fost un Nikon 8700. M-am tinut departe de Nikon ever since.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Scrie companiei mama – se rezolva tot in 2 timpi si 3 miscari. Rezolvat asa cu o garnitura la usa la Kia pe care service-ul de la noi nu vroia sa o schimbe in garantie ca e vina mea ca s-a rupt, rezolvat asa cu Casco la Omniasig ca nu au platit catre service-ul auto si nu vroiau sa imi dea masina si tot asa.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  19. “va aducem la cunostiinta”.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Din ce in ce mai multi romani se plang ca sunt napastuiti, furati, boicotati de “marii capitalisti” care nu dau doi bani pe drepturile lor. Asta inainte sa se intrebe daca nu cumva sunt prosti. Nu cred ca e cazul de fata, unde omul e doar incepator :) Putea totusi sa se adreseze unui fotograf, inainte sa faca plangere

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Daca nu ma insel, la obiectivul asta partea din fata se misca/roteste atunci cand face focus.
    Eu banuiesc ca a fost sprijinit pe ceva obiectivul cand aparatul a incercat sa faca focus si “s-a rupt singur” fara sa fie folosit focus manual.

    Mystery solved!

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • A, da, si poor design, etc… ar fi mers un warning urias referitor la asta, sau facut altfel. Pe de alta parte macar e relativ ieftin.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  22. “Nu focusez manual niciodată pentru că sunt amator, nu am ajuns încă la nivelul în care să-mi doresc să focusez manual. “

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. @Andrei – comentariul de mai sus era pt tine, l-am postat aiurea

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Am dus in service un obiectiv pentru a schimba cauciucurile la un obiectiv de 7700lei. Cand am fost sa il ridic din service, am observat ca este lovit in partea frontala. Nu, nu l-am lovit eu pentru ca fac curatarea obiectivelor sub lampa si observ orice detaliu in plus. Norocul meu a fost ca am observat cand l-am ridicat.

    Am dus un blit in service ca sa ii schimbe lampa, lampa care costa 40lei pe ebay. Au zis ca nu se poate ca trebuie schimbat tot sistemul de oglinda, lucru care nu are nici o treaba cu logica. Avand nevoie de el, de blit, l-am trimis in service, insa cu un cutter special de design i-am facut o dungulita fina. Cand a venit blitul din service, nu era schimbat tot sistemul, doar lampa. Blitul era in garantie, totusi a trebuit platit.

    Am bus un Nikon D3s in service, nu mai functiona conexiunea cu un blit. M-au tinut 2 luni pana sa il repare si m-au chemat de doua ori, ca ar fi gata…insa doar a treia oara cand a mers era rezolvat. Luand body-ul seara, in iarna, la inchidere, m-am grabit si nu am observat ca suruburile erau stranse pana a crapat plasticul in fata si in spate, al unui body care stiti si voi cat costa. Totodata, cand l-am ridicat din service, avea cauciucurile trase fortat peste aparat. Mi-au zis ca nu au avut ce face si ca asa se intampla cand se desfac body-urile. N-am stat sa ma cert cu ei, aveam eveniment in urmatoarea zi.

    Vreti sa va mai spun? Ah, nu doar eu am fost pus in aceste situatii. Sunt o gramada si nu se face nimic…

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • Mircea, am mai auzit și eu astfel de povești despre Skin. La un moment dat mă gândeam să renunț la D7000-ul meu și cele câteva obiective Nikon și să trec pe un alt sistem cât mai funcționează componentele corect, dar n-am auzit povești bune despre niciun service.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Pai… “nu se face nimic” pentru ca romanul nu stie sa voteze cu picioarele :)

      Da – Skin sucks, sunt total de acord. Dar…

      Fool me three times, shame on… you?!

      Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Bre, la omu sarac nici boii nu trag..
    Mai intreaba si tu inainte sa faci achizitii :P (pe mine).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  26. Mă, dacă omu’ zice că nu a focalizat manual, chiar nu se gândește nimeni că pârghia aia era șubredă din fabricație?! Voi credeți că Nikon, “Made in Thailand” nu dă chix-uri?! Eu am un 18-105 vr pe care s-a umflat cauciucul de zoom după 4 ani, folosit în regim amator. Și am un Takumar 135mm f/2.5, care după 40 de ani arată ca nou.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.