O nouă propunere de buletin (2017)

Cică ăsta s-ar putea să fie forma finală, și va fi de dimensiunea permisului auto. N-aș pune prea mare bază pe asta, am mai văzut machete din astea de 2-3 ori până acum.

Dar hai să notăm aici chestiile inutile:

  1. sexul. nu pentru că bla bla triggered sau alte prostii de tipul ăsta, dar cui îi pasă? au fost cazuri in care nu se știa ce sex e persoana, ca să câștige la loto?
  2. semnătura? ca să ce?
  3. data emiterii? ai deja numărul documentului și data expirării, de ce naiba mai trebuie și data emiterii?
  4. emitent? ca să ce? ai CNP, serie, data expirării, de ce contează cine naiba l-a emis??!?!

Designul e absolut oribil, aș pune CNPul mai mare și l-aș face ușor flamabil, ca să pot anula buletinul și certificatul de naștere proștilor care îl pierd frecvent sau li se udă în buzunar.

Și mai e ceva: momentan suntem la 7 la prima cifră a CNP-ului, n-ar trebui să ne gândim la ceva pe termen lung, gen, să mai adăugăm două cifre la coadă dacă tot facem acte noi?!

119 comentarii

  1. Aoleo in ce hal arata! Vai de capul meu au redescoperit vestititul bleu Mamaia.


    Comentariu apreciat. Thumb up 40 Thumb down 21
    • Nu stiu daca ai dat click pe poza sau nu sau poate nu ai citit text acelamare de jos legat fundal (poate background nu se intelege).


      Comentariu apreciat. Thumb up 34 Thumb down 0
    • Toate rahaturile alea inutile sunt ca sa le completezi pe alte rahaturi inutile când te duci pe la stat cu acte. Nu sunt degeaba.


      Comentariu apreciat. Thumb up 27 Thumb down 1
    • Au profitat de ocazie si au facut designul in Paint, inainte de a disparea.


      Comentariu apreciat. Thumb up 61 Thumb down 2
    • E oribil si in acelasi timp perfect romanesc!
      Design-ul e din ’99 toamna si nu glumesc.
      Arata exact ca majoritatea afiselor tiparite de stat.
      Semnatura e cvasi-inutila, majoritatea oamenilor nu semneaza de 2 ori identic.


      Comentariu apreciat. Thumb up 32 Thumb down 2
    • de ce cacat nu angajeaza o firma de design, ii da 1 mil de eur, ca asa e la noi dar nu avem jegul asta scris cu arial pe un fundal ordinar. nicio grupare logica a informatiei, nicio diferentiere prin marime de font sau culoare. o mizerie!!


      Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 0
  2. Si dosaru cu sina???


    Comentariu apreciat. Thumb up 48 Thumb down 15
  3. Ce bine ca pun data nasterii. Nu toti strainii stiu sa o extraga din cnp.


    Comentariu apreciat. Thumb up 143 Thumb down 1
  4. Pana la buletin, sa micsoreze naibii talonul


    Comentariu apreciat. Thumb up 58 Thumb down 6
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 8 Thumb down 27
  5. NOU
    #11

    La ai mei le face cu amprenta


    Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 4
  6. Să schimbăm ne-necesitatea, pe ici pe colo prin punctele esențiale, să se revizuiască ! Dar dilema mea e ….. CÂND OR SĂ DEA UN ANUNȚ CU O REÎMPĂDURIRE, cu reciclarea gunoaielor, cu sisteme noi energetice eficiente si ecologice, CÂND ?


    Comentariu apreciat. Thumb up 40 Thumb down 10
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 13 Thumb down 83
    • Care e marea diferenta dintre “prototipul” asta si buletinul de acum? Data nasterii si o semnatura?(semnatura e egala cu zero, semnez aproape de fiecare data diferit si nu am avut nici cea mai mica problema cu vreun act, aici in tara sau in afara). Si CIP? Pentru? Si asa nu va merge niciodata. Nu sunt necesare schimbarile.

      Thumb up 5 Thumb down 11
    • Doar că e imens și nu încape în nici un portofel. Eu folosesc permisul că act de identitate din cauza asta.


      Comentariu apreciat. Thumb up 15 Thumb down 0
    • Mai putin detaliile legate de latime si lungime, unde are asa mult ca nu incape in nici un portofel.


      Comentariu apreciat. Thumb up 12 Thumb down 0
    • Da, esti nevoie!

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu mai folosim cu toții portofele de-alea clasice. Acum, portofelele moderne sunt de dimensiunea cărților de credit, iar buzunarele lor la fel, se dimensioneză în funcție de alea ale cărților de credit. E de bun simț ca și documentul pe care ești obligat să-l porți în permanență la tine, să aibă niște dimensiuni normale.

      Doar din motivul ăsta. În rest, ce scrie pe el, nu e așa relevant. Numele, CNP-ul și adresa, restul sunt de umplutură.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Semnatura nu e inutila si e un lucru cerut explicit de romanii din strainatate.


    Comentariu apreciat. Thumb up 67 Thumb down 9
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 3 Thumb down 27
    • Nu, nu e . Pentru ca in orice tara ti se cere un act de identitate SEMNAT. De exemplu eu nu pot sa ridic nimic de la posta din Germania fara pasaport, pentru ca buletinul nu e semnat. Am pasaport fix pentru chestiile astea.


      Comentariu apreciat. Thumb up 31 Thumb down 6
    • same here, la posta nu pot sa ma duc decat cu pasaportul. uneori merge si cu buletinul (“e act european”, etc) dar cu mult mai multe discutii.

      Thumb up 8 Thumb down 2
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 1 Thumb down 16
    • Saracul DAVCO, el incearca sa fie inteligent…da, lucram la negru. Seful meu e un negru de 2 pe 2m care imi interzice sa imi fac act de identitate aici . Asta e, i-am asuprit atat vreme, e normal sa se razbune pe noi, nu?


      Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 1
    • Saraca Iulia, calmeaza-te.
      “Pentru ca in orice tara ti se cere un act de identitate SEMNAT.” Nu e adevatat saraca Iulia, crede-ma, nu e adevarat. Mi-am facut carte de identitate, contract, cont la banca fara sa am vreun act de identitate semnat. Nu peste tot e asa cum crezi tu.

      Thumb up 3 Thumb down 7
    • Iulia, conform legislatiei actuale, buletinul trebuie predat la consulat in momentul in care nu mai ai domiciliul in Romania si pasaportul adnotat. Da, dupa cum este facuta legea actuala, este normal sa te duci cu pasaportul la posta in Germania. Nu ai ce cauta cu un buletin cu domiciliul in Romania la posta in Germania. Cam asta este. O sa iasa o strutocamila, ca de obicei, semnatura ceruta de romanii din strainatate pe un document care nu ar trebui sa fie in posesia lor, daca s-ar respecta legea.

      Thumb up 4 Thumb down 3
    • @Iulia, poate ar fi fost mai bine sa iti gasesti un peste ucrainian in loc de nigerian.

      Thumb up 2 Thumb down 1
  9. 4.emitent – pentru ca in interesul tau, al cetateanului, bazele de date ale statului nu sunt niciodata interconectate si trebuie sa stie unde sa se duca sa scoata “dosarul cu sina” depus de tine,


    Comentariu apreciat. Thumb up 59 Thumb down 0
    • Sau să nu fie N instituții care emit? Imediat ajungem să fie emise și de Cora și o să fie card Cora, buletin și card de sănătate în 1. Poate și RATB.

      Thumb up 8 Thumb down 0
  10. Toate chestiile alea sunt inutile. As scoate si poza si as pune pe plasticul ala preferintele muzicale pe o parte si pe ailalta link la golu doi al fcsb de ieri cu plzen


    Comentariu apreciat. Thumb up 103 Thumb down 4
  11. Aia cu emitent e element de securitate. Daca nu ai habar ce politie l-a emis si treci gresit te prinde politia, men. Nu e de joaca!


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 7
  12. Se scrie sexul ca daca te cheama Popescu Anelis si arati neutru sa se stie ce esti legal.


    Comentariu apreciat. Thumb up 71 Thumb down 3
    • Așa, și dacă Anelis e bărbat, ce? Sau, dacă e femeie, ce? Eu știam că statul e bisexual și fute egal pe toți, fără discriminare…


      Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 6
  13. cum au ajuns la acest design asa urat?
    intre timp sa vedem cum arata buletinul sau permisul de conducere in California http://imgur.com/a/6sQrs


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 11 Thumb down 16
    • Si ce faci daca te ingrasi 3 kg intr-un an? Schimbi permisul? Daca te faci blond ca asa te iubeste mai tare nevasta/amanta/etc? Schimbi permisu? Hmmmm…


      Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 6
    • Buletinul/permisul are o valabilitate de 5 ani si expira de ziua ta, nu trebuie sa iti schimbi buletinul daca ai slabit sau ai pus cateva kg. Reinoirea se face online.


      Comentariu apreciat. Thumb up 23 Thumb down 2
    • Asta e modelul pentru propritarul de Tesla😂😂

      Thumb up 3 Thumb down 4
  14. Dacă verso are acum detalii despre individ atunci autocolantele cu “votat” unde se mai pun?


    Comentariu apreciat. Thumb up 34 Thumb down 0
    • se poate stoca in chip. valabilitate 10 ani, poti prinde cat, 20, 30 de tururi de scrutin? zi 100. pune 10 bytes pentru fiecare tur,, trebuie sa rezervi 1 KB pentru toata tarasenia.


      Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 2
    • ah, si in felul asta dispare si turismul sau necromantia olteneasca. pui buletinul pe cititor, ala verifica prin internet la centru si iti spune cand, unde si de cate ori ai mai votat.

      e adevarat, sivecom, teamnet, uti s-ar putea sa nu fie in stare sa organizeze un server care sa suporte trafic de cateva sute de giga intr-o zi asa cum are orice pustan care are cateva torente xxx, dar… iti garantez ca tehnic se poate.

      Thumb up 8 Thumb down 0
  15. Exista vreo “dezbatere publica” oficiala pe undeva ?


    Comentariu apreciat. Thumb up 12 Thumb down 1
  16. La fel ca si la articolu’ cu formularul de constatare amiabila… Suntem in UE, ne uniformizam actele (astfel incat politistul/asiguratorul dintr-o alta tara UE sa se uite doar la numarul rubricii si sa stie ce scrie acolo, pentru ca e la fel si pe actul din tara lui).


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 1
  17. Emitentul si data emiterii sunt pentru identificarea documentului si a veridicitatii datelor si se cer de obicei de autoritati din alte locatii. Gen daca mergi in alte tari si esti retinut e nevoie sa se stie cine a emis un document si mai ales data pentru a se putea scoate si dosarul fizic, nu doar cel informatic.


    Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 3
  18. semnatura nu-i necesara? cum plm altfel sa te verifice cineva ca pe o hartie e chiar semnatura ta?
    pana acum mereu a trebuit sa plusez si cu permis pe langa buletin ca pe cel clasic nu l-a dus pe niciunul capul sa puna semnatura.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 18 Thumb down 17
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 5 Thumb down 19
  19. Văd că nimeni nu s-a gândit la grupa sanguină și dacă acceptă să fie donator de organe.


    Comentariu apreciat. Thumb up 57 Thumb down 3
    • Grupa sanguina e inutila. In caz de transfuzie te testeaza sau iti baga donator universal.

      Acceptul de donare e prea destept/util sa fie si implementat.


      Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 6
  20. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 9 Thumb down 54
  21. NOU
    #63

    e desenat cu stanga :)))))))))


    Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 0
  22. adaug si eu ca sa ma aflu in treaba. Poate in loc de semnatura ar putea pune un cod de bare sau QR. Sa poate fi scanat unde e nevoie sa bage datele de pe el si pac….scadem timpul de asteptare. Al nostru si al celor de stau la coada in spate.


    Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 2
    • Ai cipul pentru așa ceva.

      Thumb up 5 Thumb down 0
    • Bravooooooo, super idee, cel mai tare comentariu. Ar fi prea tare dacă ar implementa asta. Ar tb. să le trimiți un email cu ideea ta și ăstora de la MI, sau cine se ocupa de aceste noi buletine.

      Thumb up 1 Thumb down 3
    • Stiu domnule Cristian. Dar o sa avem o pb cu cititoarele de cipuri. Care sunt sigur ca vor fi “speciale” si vor costa cat un avion de lupta complet echipat. QR codul poate fi citit si cu un programel de pe telefon mai destept. Era o idee. Pana la urma eu ma bucur de lucrurile simple. Adica daca reusesc performata sa-l faca cat un card bancar eu voi fi multumit.Indiferent de

      Thumb up 0 Thumb down 0
  23. rubricile nume si prenume ar trebui indicate explicit, poate macar asa invata si romanii care le este numele, care prenumele si care pronumele.


    Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 1
    • și inițiala tatălui tatălui minorului?

    • Numele, cel care te identifica ca persoana unica, e de fapt prenumele. Cand cineva mi se mai prezinta cu numele (de familie) raspund cu numele de botez si un fmm de comunist in gand.

      Thumb up 9 Thumb down 3
  24. NOU
    #71

    zic si io, pe termen lung mor aia cu cnp-uri cu 1/2/3/4/5/6 inainte sa fie nevoie sa refoloseasca numerele

    2. trebe boss, daca tie nu ti-a trebuit pana acum nu inseamna ca-i inutil


    Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 3
    • danute, cu exceptia unor greseli administrative cnp-urile NU se pot repeta. dar, daca romania rezista pana atunci, peste 7982 de ani vor trebui sa mai adauge o cifra, un 1 pe pozitia a doua, imediat dupa 1/2/3/4/5/6 alea de zici tu.

      Thumb up 1 Thumb down 6
    • @theblack: aici gresesti – sunt doar 82 de ani pina cand vom avea probleme cu cifrele din CNP.

      Thumb up 8 Thumb down 0
    • da, eram dupa vreo 2 beri si un pic iritat… traiam temporar cu impresia ca in cnp anul e scris complet.

      dar de repetat tot nu se pot repeta decat daca ajunge speranta de viata a romanilor undeva pe la 300 de ani.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Militienii astia au un fetis la culoarea albastra.


    Comentariu apreciat. Thumb up 10 Thumb down 0
  26. N-are rost sa mai adaugi 2 cifre la CNP, natalitatea este in scadere libera:(

    Thumb up 9 Thumb down 1
  27. Salutare,

    Vali, legat de prima cifra a CNP-ului sunt sigur ca te-ai uitat si tu si nu e o problema inca vreo 80 si ceva de ani. Dupa care s-ar putea reveni usor la 3 si 4 ca nu cred ca vor mai fi in viata persoane peste 200 ani. Extinderea CNP-ului nu stiu daca e o idee buna avand in vedere ca sunt destui care nu reusesc sa-l retina nici pe cel actual. Prin educatie o mai buna intelegere a codificarii din CNP ar ajuta multa lume.

    Eu as face CNP-ul partea centrala a unui act de identitate. In baza lui, printr-o scanare sa se poata obtine de catre organele/persoanele/societatile care fac aceasta scanare un anumit nivel de detalii despre individul respectiv, lucru reglementat de profilul entitatii care scaneaza. Problema pe care o identific este ca CNP este generat la nivel national si in cazul unei integrari la nivel, sa zicem european, ar fi probleme legate de unicitate.

    Legat de design-ul unei carti de identitate sunt indiferent. E irelevant. De cate ori ai scos “buletinul” si ai admirat cat de frumos e sau te-a oripilat prin lipsa de estetica? Nu conteaza.

    Eu o sa merg mai departe si o sa zic ca in afara de CNP, nume si prenume, eventual poza, restul informatiilor sunt irelevante. Da si adresa de domiciliu este irelevanta. Ce conteaza ca la momentul emiterii bucatii de plastic aveai domiciliul la Satu Mare sau la Suceava? Un act de identitate e valabil 10 ani. Poti schimba domiciliul de cateva ori lejer. La fel si locul nasterii, e la fel de relevant ca si numarul de la incaltari.

    Mai vroiam sa zic ceva dar nu mai stiu acum, revin printr-un “reply” daca e relevant.


    Comentariu apreciat. Thumb up 16 Thumb down 2
    • Aia cu adresa e o boala veche a institutiilor publice din Romania. Abia au scos-o de pe permis, mai dureaza pina sa o scoata si de pe CI.
      Evident ca adresa pe CI este irelevanta atata timp cat 3 milioane de romani au o adresa pe CI, dar locuiesc prin alte tari iar probabil alte 3 milioane locuiesc si muncesc prin orasele mari (Bucuresti, Iasi, Cluj, etc), dar au adresa acasa la mama, ca nu ii ia nici dracu in spatiu. Dar deh …

      Thumb up 8 Thumb down 2
    • @florin: Cand mi-am schimbat domiciliul dintr-un judet in altul am fost la permise sa vad daca trebuie schimbat si el, desi nu are adresa. Vroiam sa fiu sigur. Femeia de la ghiseu a zis ca bineinteles, desi nu e pe permis, adresa mea apare in baza lor de date. I-am zis ca am schimbat deja buletinul, pot sa faca modificarea in BD si fara permis nou, adresa o au, ca sunt in aceeasi cladire, sau le arat eu buletinul.
      A zis ca ma asteapta la schimbat permis. I-am zis sa ma astepte.

      Thumb up 3 Thumb down 0
  28. ** Orice coincidenta sau asemanare cu persoane si situatii reale este pur intamplatoare. Dar nu si imposibila..**

    Sala de asteptare a Bancii Congolezo-Romane. Cativa clienti sed, in asteptarea unei audiente. Apare o secretara..
    – Doamna Gabi Petcu, poftiti va rog. Un tip se ridica, si spune usor iritat…Stiti, e domnul Gabi Petcu…
    – Aaa, va rog mult sa ma scuzati, avem copie dupa buletinul dvs in baza de date, si cum sunteti asa mai rocker, par lung, mai slabut, iar eu usor mioapa, privind poza cu plete si medallion “flower power” am avut senzatia ca sunteti “doamna”.. Ca astia acuma, cu buletinele astea noi nu mai trec si sexul, si cum Gabi e nume neutru…. am gresit. Scuze.
    Intra domnul Petcu, si ii explica managerului ca are convingerea ca s-a luat un credit pt nevoi personale cu buletinul care i-a fost furat. Face managerul un search in baza de date, si ii arata domnului Petcu contractul semnat, pentru suma de 3000 de euroi. Domnul Petcu spune ca nu e semnatura lui…Domnul manager isi exprima regretul, dar in lipsa rubricii de semnatura de pe buletin, functionarul nu avea de unde sa stie daca semnatura e valabila sau nu. In fine, banca face niste investigatii despre furtul buletinului, suna la Evidenta populatiei sa vada daca buletinul a fost declarat furat, Evidenta populatiei ii spune ca trebuie sa ia legatura cu emitentul, pentru ca acolo se emit dar se si anuleaza acte de identitate. Functionarul bancii injura buletinul azuriu, ca daca ar fi scris pe el cine e emitentul ar fi sunat direct acolo si nu ar mai fi pierdut o ora cu Evidenta populatiei si clarificarile primate in scarba… In fine, dupa inca o ora la telefon, emitentul confirma declaratia de furt, si ca fapt divers ii spune functionarului ca buletinul a fost gasit dupa vreo saptamana pe sub o banca in metrou, cu CNP-ul ars, noroc ca nenorocitii nu au distrus si CIP-ul, si asa au putut sa confirme posesorul…
    Cum sa nu iubesti Romania??


    Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 6
    • suntem in 2017 “Evidenta populatiei ii spune ca trebuie sa ia legatura cu emitentul” ar trebuie sa aiba un server pe care sa aiba toate datele centralizate, nu sa verifici cu fiecare birou in parte.
      Acum vreo 15 ani cei de la pasapoarte in fiecare birou plateau pe cineva sa stea pe tura de noapte daca suna de la vama sa verifice ca pasaportul era eliberat de ei , in 2017 o scanare la vama ar trebui sa corespunda cu copia din sistem.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • @wd exxtrauordinar, pe buuuneee??

      Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Da nu a fost niciodata cnp cu alta cifra la inceput decat 1-2 si 6-7. Cand am trecut in anul 2000 au pus barbati 6 si femei 7 ca se putea suprapune cnp-ul cu unul din 1900. Altfel nu se intampla nimic pentru ca data e unica pentru 100 de ani. In 2100 vom trece inapoi la 1-2.

    Thumb up 10 Thumb down 2
    • Si se renunta la 3 si 4?

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • Am cautat si eu istoria CNP. Nu-i chiar cum am zis eu dar stiam ceva cu anii 1900-1999 si 2000-2099. Nu cred ca e nevoie de o cifra in plus oricum.

      Thumb up 2 Thumb down 2
    • Gresit, toate cifrele au fost deja folosite.
      Prima cifră a C.N.P.-ului este: (sex bărbătesc / sex femeiesc)
      1 / 2 – născuți între 1 ianuarie 1900 și 31 decembrie 1999
      3 / 4 – născuți între 1 ianuarie 1800 și 31 decembrie 1899
      5 / 6 – născuți între 1 ianuarie 2000 și 31 decembrie 2099
      7 / 8 – pentru persoanele străine rezidente în România.
      În plus 9 – pentru persoanele străine.


      Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 0
  30. asta cu sexul e o gluma? normal ca e important pt medicale, pt asigurari, pt armata, pt identificare corecta in caz de tentativa de frauda, pt numararea polulatiei….

    Thumb up 11 Thumb down 3
  31. In Romania exista o lege precum ca Prenumele si Numele daca sunt mai multe sunt inscrise in Cartea de identitate cu Cratima intre ele.
    Ceea ce inseamna ca pe buletin poate sa scrie Popescu-Ionescu Ana-Maria iar pe tine sa te cheme Popescu Ionescu Ana Maria. Sa vezi ce fun e cand tre sa-ti trascrii acte gen Permis auto sau adeverinta de studii int-o tara normala la cap. I-as baga cinci milioane de cratime in C-U-R idiotului care a facut legea aia…
    Poate acum e un moment bun sa fie facuta revenire la normal in zona asta.

    La obiect:
    Sexul e oricum trecut in cartea de identintate sub forma primei cifre de la CNP. E util cand esti beat si nu stiu colegii de beut la ce buda sa te bage, deci e util.
    Semnatura e … foarte utila: Un blond din Ferentari are sanse mai mici sa scoata banii mei din banca doar pentru a a scos buletinul meu din buzunar. Validarea persoanei care detine cardul se poate face mai usor asa – si de multe ori mai sigur – decat prin stoacarea in clar sau critat a unor date personale precum amprenta
    Data emiterii e utila in acelasi context al evitarii fraudelor privind identitatea.

    Cat despre emitent, asta este chiar esential in contextul in care vrei ca documentul sa fie recunoscut: la mine la firma (privata) nu poti intra decat daca ai document cu poza emis de autoritate guvernamentala. Un buletin care nu se stie de cine e emis nu e bun. Poate sa scrie ca e emis de Statul Roman si e de ajuns, insa e mai logic sa scrie pe el ca e emis de biroul 0123 al statului Roman.


    Comentariu apreciat. Thumb up 13 Thumb down 0
    • Vis-a-vis de semnatura… Te opreste Garcea, iti face proces verbal si te pune sa semnezi… Tu, smecher, semnezi “Gore din Chitila”… La un eventual proces Garcea n-are cum sa se apere de acuzatia ca a acceptat semnatura nașpa, pentru ca nu a avut cu ce sa o compare..

      Thumb up 7 Thumb down 1
  32. mai stie cineva cand va fi romania acceptata la masa bogatilor din shengen ? nu am auzit ca vreun politician roman de pe la brucseles sa se fi legat cu lanturi de ceva usi pe acolo .

    Thumb up 1 Thumb down 6
    • Am fost eri pe la brucseles. Au zis treaba e ca si rezolvata! Ne accepta cand moare Ilici si intra Dragnea la bulau.
      Alta intrebare!

      Thumb up 2 Thumb down 0
  33. Pot sa il faca cum vor ei, nu il pun in rama si nu ma uit la el. Dar sa incapa intr-un portofel normal. M-am sarurat sa umblu cu husa de tableta in buzunar ca nu gasesc portofel sa incapa CI actual.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  34. Eu nu inteleg la ce e nevoie de locul nasterii? Daca tot ai CNP (unic!), scrie tara, scrie cine l-a emis? intreb pentru un prieten…

    Thumb up 3 Thumb down 2
  35. Te duci cu asta si te legitimezi in America, or sa-ti spuna sa ti-l bagi undeva, si sa scoti de indata pasaportul.


    Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 0
  36. Ba CNPu’ foloseste si 8. asa are nevasta-mea.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  37. Pai daca scoate emitentul si data emiterii vor trebui sa modifice si cele 163838 de formulare tip de care ai nevoie pt diverse lucruri in tara asta.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  38. cineva la interne se pricepe la paint, clar! altfel nu-i iesea gradientul ala de fundal pe albastru asa de tare!

    altfel, a explicat cineva motivul pentru care se schimba toate buletinele? ah, si daca tot le schimba, mai are rost sa traduca si in engleza/franceza? cred ca mai indicat ar fi in rusa pentru a fi un pic prevazatori.

    Thumb up 0 Thumb down 4
  39. NOU
    #99

    Dupa nume, un francez nu-si da seama ca e femeie sau barbat, mai ales daca e o femeie-barbat.

    Daca buletinul va fi fata-verso, unde-mi mai lipeste stickerul ca am fost la vot ?

    Thumb up 0 Thumb down 4
  40. cu noul bolentin ne primesc bogatii in shengen ?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  41. O scurta explicație pentru cnp. Persoanele născute înainte de 1900 au 3 și 4 la sex, pana în 2000 1 și 2, după 2000 5 și 6, străinii care au rezidenta sau 7 și 8. Următorul pas e sa revenim la 3 și 4.


    Comentariu apreciat. Thumb up 13 Thumb down 0
  42. semnătura? ca să ce?

    S-au inspirat de pe cel franțuzesc, ălea au semnătură. E adulație la greu și complet prostească.

    Thumb up 2 Thumb down 6
    • Boss, mata visezi adulație dimineața, la prânz și seara.

      Semnătură au cam toate ID cardurile din Europa, nu doar cel francez.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @Stefan

      Semnătură au cam toate ID cardurile din Europa, nu doar cel francez.

      Și asta nu-i adulație, babane? Să plagiem copiem de la alții fără niciun discernământ propriu? Tot mi-ai dat dreptate. cu prostia asta.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  43. Sa ne calmam un pic, ca nu s-a ajuns la 7

    1 / 2 sunt pentru cei născuți între 1 ianuarie 1900 și 31 decembrie 1999
    3 / 4 sunt pentru născuți între 1 ianuarie 1800 și 31 decembrie 1899
    5 / 6 sunt pentru născuți între 1 ianuarie 2000 și 31 decembrie 2099
    7 / 8 sunt pentru pentru persoanele străine rezidente în România.
    9 e pentru persoanele străine.

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Cod_numeric_personal

    Thumb up 7 Thumb down 0
  44. Imi place ca legenda este numerotata, dar rubricile nu. Imi place design-ul foarte mult. Toata viata am fost fan Microsoft Front Page.


    Comentariu apreciat. Thumb up 13 Thumb down 1
  45. Dacă n-are cod de bare compatibil cu automatele de țigări din orașele civilizate, mă piș pe ele modificări.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  46. Haaai mă-n chilu’ meu, cu atatia IT-iști pe aici nu se gaseste nimeni sa ne explice cu cautarile in baze de date? Ma gandesc si eu asa, cu mintea mea de afon in ale informaticii, ca toate rubricile alea sunt de fapt niste campuri, coloane, pana mea, cum le-o zice.. Si cand introduci o cheie de cautare intr-o baza de date, cu cat ai mai multi termeni, cu atat rezultatul e mai rafinat..
    ziceti voi mă programatorilor, că io nu ma pricep, e plauzibil au ba?

    Thumb up 3 Thumb down 5
    • NOU
      #110

      nu e fezabil, bos, păi de ce să cauți după acel câmp unic fiecărui cetățean? păi ce e aici, logică și democrație?!

    • Ai dreptate, nu te pricepi.
      Cea mai rapida cautare intr-o baza de date este dupa un cod unic, cum e de exemplu CNP.

      Thumb up 4 Thumb down 2
    • Ai dreptate bos, câmpul unic bate tot. Numa sa nu fie un buletin distrus de tine, cu câmpul unic ars…

      Thumb up 3 Thumb down 0
  47. Dar la un sistem de schimbat al buletinului (sau al permisului de conducere) nu se gandeste nimeni? Chiar zilele trecute ma discutam cu cineva de ce atunci cand iti expira buletinul nu poate fi ca atunci cand iti expira cardul? Te suna frumos cineva de la evidenta populatiei si te roaga sa treci zilele urmatoare sa iti ridici noul buletin…

    Thumb up 3 Thumb down 4
  48. Cărţile electronice de identitate, privite ca “îndepărtarea de Hristos, ar permite traficul de organe”. Proiectul de lege îi îngrozește pe cetățeni.

    si cu asta s-a incheiat discutia.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  49. “de ce naiba mai trebuie și data emiterii” – daca vrei sa verifici actele care le-a depus – e util sa stii cand si cine a eliberat documentul.

    “momentan suntem la 7 la prima cifră a CNP-ului” – pana mea, populatia tarii scade, nasterile sunt in scadere, noi crestem prima cifra a cnp-ului? nu e un pic cam ciudat?

    S-ar putea sa fii surpins de faptul ca chestiile alea sunt cam standard pe toate id-urile din UE: https://en.wikipedia.org/wiki/National_identity_cards_in_the_European_Economic_Area

    Ce mi se pare mie aiurea e ca inca se mai discuta daca sa fie electronice sa nu. In rest, poate sa scrie si dimensiunea penisului pe ele, dar sa le faca naibii electronice.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  50. Si chestia cu CIP-ul inseamna ca renunta la CIP? Adica n-au decat sa puna toate informatiile alea inutile, gen emitent si sex si whatever, dar sa le codeze pe CIP si sa le citeasca cine verifica. Pe cardul in sine, poza, CNP si nume. Atat.

    Thumb up 0 Thumb down 5
  51. zoso, data viitoare cand vrei să-ți faci publice parerile de chibiț pe marginea oricărui subiect poate faci o mică documentare inainte ca sa nu pici de prost. trage oleacă cu ochiul la “buletinele” canadiene, americane, sau, dacă pe primii îi consideri proști, nemțești, că pe ăștia stiu ca-i placi. s-ar putea să ai o mică mare surpriză.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  52. Asta este o glumă… Data naşterii pe faţă şi locul naşterii pe verso, după data emiterii! Foarte inteligent. Ce sa mai adaug? Aspectul general, familia de fonturi, tipul de font, plasarea informaţiei şi fundalul, toate exprimă un sigur lucru: Improvizaţie. Iar, dacă ceea se vede arată aşa, partea invizibilă, aia înscrisă pe cip, mă întreb cum arată… Dar, eu sunt optimist. La ce nivel de securitate şi update la zi au PC-urile celor de la Evidenţa Populaţiei, sigur cipurile vor veni gata criptate cu WannaCry.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.