Notă pentru magazinele online – newslettere

Băgați la cap: O REDUCERE DE 100 LEI NU FACE UN PRODUS DE 2.000 LEI MAI ATRACTIV.

Serios că nu. Serios că nu. Serios că nu. Nu sunt 10 oameni care așteptau cu sufletul la gură ca laptopul sau televizorul pe care și-l doresc să se ieftinească cu 100 de lei. Pur și simplu nu. Da, vor fi doi sau trei, poate, dar ați irosit un spațiu extrem de prețios într-un newsletter care și așa are o rată mică de deschidere si de click.

E la mintea cocoșului.

a-bronx-tale

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

28 comentarii

  1. Asta-i dedicata celor de la eMag, banuiesc..

    00
  2. Ai dreptate.
    De aceea, produsul de 2.000 de lei va fi scumpit la 2.500 si apoi Click aici !, Super reducere !, Acum costa doar 1.900 lei !
    Asa-i ca acum e tentant ?

    PS. Ca sa nu se prinda fraierii ca a fost scumpit artificial la 2.500, il face pachet cu niste bigi, bigi de vreo 10-20 de lei.

    00
    • @Jerome: chestia asta merge la puțani. oamenii care urmăresc un produs de 2-3 săptămâni știu prețul și nu pică la din astea.

  3. Legat de newsletter, numai mie mi se pare ca newsletterul eMAG a devenit un fel de „uite ce gagici faine avem noi pozate. si da, mai jos is niste produse la oferta” ?

    00
  4. pe aceeasi tema, sunt extrem de tampite si inutile cardurile Cadou si uite de ce

    vreau sa cumpar un PC si am 20% card cadou la toate componentele:
    – MB 500 – > 100 ron card cadou cu folosire dupa 2 luni pentru memorii
    – CPU 1000 > 200 ron card cadou cu folosire dupa 2 luni pentru carcase
    – Memorii 500 ron > 100 ron card cadou cu folosire dupa 2 luni pentru hote
    – Carcasa 500 ron > card cadou cu folosire dupa 2 luni la papuci de plaja
    – etc

    deci toate cardurile alea cadou sunt inutile in 95% din cazuri, sunt bagate in fata ca reduceri substantiale, dar sansele sa mai cumperi inca un produs din categoriile sugerate sunt mici. ei se fac ca dau reduceri mari, noi credem ca ei chiar vor sa dea reduceri, o bataie de joc

    00
  5. NOU
    #6

    As vrea eu o reducere de 100 RON. Acum primesti cadou un voucher de 50 RON pe care il poti folosi peste 6 luni ca sa cumperi dischete de 1.44 si mousi pe seriala.

    00
  6. Cred că reducerea de la 2000 la 1900 lei se adresează celor care au doar 1500 lei. Văd un produs mai bun, un pic redus, și se gândesc „hai că poate îmi permit următoarea clasă, mai fac eu rost de 400 de pe undeva, e și promoție acum…”,

    Probabil că ar putea face rost și de 500 în plus. Dar promoția îi face să se gândească la această variantă pe care altfel poate nici nu ar lua-o în considerare și și-ar seta ținta la maxim 1500 lei.

    Majoritatea promoțiilor acționează la nivel psihologic, nu neapărat la portofel.

    00
  7. Cand vad newsletter de la Emag greu gasesc cateva oferte cu adevarat bune.

    Apropo de ce spunea articolul, o reducere de la 1779 la 1679 lei, adica fix 100 lei reducere are foarte mici sanse sa influenteze intr-un fel vanzarea.

    Nici reduceri de 10% nu sunt prea atractive : laptop redus de la 4649 la 4184 lei. Care este pragul psihologic? Sau facem reduceri de dragul de a face? Sau sa parem ca tot timpul avem ceva super oferte?

    Plus titlurile sunt deja extrem de penibile si obositoare: „Oferte noi de nerefuzat”, ” Reduceri bune de tot, esti pregatit? ” – Da, sunt pregatit pentru mega reducerea de 100 de lei.

    In luna Iunie am primit 11 newsletter de la Emag, cu oferte care mai de care, de fapt aceleasi oferte rasuflate in alt ambalaj.

    Ps. Nu ma plang ca sunt oferte mici sau mari, problema este ca nu poti prezenta o reducere de 5% ca fiind Black Friday, jignesti inteligenta cumparatorilor.

    00
  8. aia cu cardurile cadou e o tampenie. Eu am inteles ca dau un card cadou la o factura, nu pentru fiecare chestie de pe factura. ok asta a fost prima tzeapa.
    a doua tzeapa a fost cand au scos procesoarele haswell alea de 15 mil. le-au scos vre-o 3 zile. la naiba, exact cand am facut eu comanda.

    si carcasa cu defect de fabricatie, e curat ghinion. inca un drum inca o cearta.
    o sa ma duc sa fac retur la tot. poate se invata minte.

    00
  9. Habar n-ai zoso.

    100 lei este un prag psihologic mai degraba decat matematic (altfel suna 5% reducere din 2000 lei). Omul care vrea sa-si cumpere un televizor se uita in oferte si zice: „aaa, pai uite asta e redus cu 100 lei, daca il luam acum o saptamana SAU daca vreau sa-l iau peste o saptamana trebuia sa platesc cu 100 lei mai mult, ia sa-l iau acum ca sa profit de reducere.

    Celor care ii intereseaza alte detalii mai mult in afara de pret (specificatii tehnice, calitatea produsului, reviews, etc.) si au si bani sa isi permita sa isi aleaga ce vor evident ca li se va parea un cacat cei 100 lei reducere. Din pacate numarul aceste este mult mai mic (5-10%) decat oamenii „obisnuiti” care vor si ei un televizor si vad reducerea si vor sa beneficieze de ea.

    Ar mai fi multe de zis, dar ideea e ca majoritatea oamenilor chiar se uita la reduceri, chiar si minore, si le influenteaza decizia de cumparare destul de mult. Poti sa intrebi si la magazine daca nu ma crezi pe mine :)

    00
  10. @weasel: Cu o astfel de gramatica impecabila toata lumea te crede. Stiu, tastatura e noua

    00
  11. „într-un newsletter care și așa are o rată mică de deschidere si de click.”

    Daca te referi la emag, te inseli. Rata de deschidere si de click este chiar foarte mare lucru care l-au confirmat oameni din interior.

    Aceste reduceri se adreseaza in general acelui gen de persoane care se inscriu la concursuri de facebook pentru a castiga un iphone 5. Nici un om cu capul pe umeri nu va cumpara un laptop doar pentru ca are 100 lei reducere.

    De asemenea (stiu, o sa par paranoic) mai e si o strategie de a f*te afiliatii.

    00
  12. NOU
    #14

    Ba, oi fi eu mate groase, dar atata timp cat aia 100 de lei sunt munciti de mine, conteaza, chiar daca produsul cumparat e de 10.000, nu de 2000.

    00
  13. a observat cineva ca newsletterul contine linkuri afiliate?

    00
  14. Culmea e ca nu stau niciodata să vănez reduceri la eMag, dar nu știu cum se face că aproape de fiecare dată când am cumpărat ceva (produs care oricum îl luam, fie că era la reducere sau nu), l-am prins la reducere. Imprimanta de la 999 la 899? Sure, why not?

    Toner de la 450 Lei la 350 Lei? Sure, why not?

  15. ce am uitat sa adaug, la cardurile cadou apare mentiunea ca se pot folosi pentru cumpararea de produse din categoria „X” – doar cele care NU SUNT in promotie

    cu promotiie de 5-10% care nu ajuta la nimic < asta e explicatia, nu vor sa fie cumparate cu Carduri Cadou :D

    00
  16. Ți-am scris și pe fb, o scriu și aici. 5% reducere înseamna destul de mult. Chiar și pentru oamenii care și-ar fi permis prețul neredus.
    Nu știu marjele din piața de electronice, dar îmi închipui ca de cîțiva ani nu mai sunt atît de darnice. In plus, pentru un retailist de electronice, am senzația ca ceea ce se numește „stock cost” e destul de mare, și mai înseamna un 10%-15% în marja (dacă controlorul de stoc calculează costul stocului la modul general, luînd în calcul și produsele albe ( aragaz, mașina de spălat, etc) și IT, atunci el bate probabil spre 25% sau mai mult)
    In plus, nu trebuie uitate și costurile de marketing, de la promovarea electronica pana la mercantizarea produselor pe raft.
    De asemenea, chiriile sunt înfiorător de grele în calcului profitabilității.
    Nu uita asigurările pe marfa, nici ele nu sunt mici.
    Nu iau în calcul cheltuielile de personal și formarea acestuia, n-am văzut doctori în IT sau în frigidere pe nicăieri, deci cred ca sunt foarte reduse ;)

    Asa încît, dacă faci un calcul economic final, ai sa înțelegi ca cei 5% înseamnă destul de mult pentru retailer, obligat sa susțină toate cele de mai sus din marja.

    Nu la fel sta situația în cazul capetelor de stoc. Acolo, dacă nu dai în preturi sa faci loc colecției noi, ești un idiot și meriți sa ramai cu marfa pe raft….

    00
  17. @Dan *pe* care l-au confirmat…

    Nu stiu, eu chiar azi am primit newsletterul pe… azi (acum trimit 1 pe zi?) si am vazut ceva misto. Laptop la ~1.300 de lei cu telefon Nokia xxx Asha cadou. Parca peste 300 lei telefonul, insemnand un laptop sub 1.000 de lei. Daca venea acum 2 luni, cand mi s-a stricat fostul, eram in target…

    00
  18. hah… deschid de fiecare data newsletter-ul de la emag pentru ca e…. colorat :)
    Si cumpar doar cand este intradevar ceva la pret bun, si reducerea semnificativa pentru ca IMO, emag is cei mai scumpi, eu ii iau ca si referinta de pret maximal.

    00
  19. PS, ca am cautat in trash :D Asta e „vinovatul”:

    Concluzia mea fiind ca exista si reduceri sau pachete interesante, insa trebuie sa le cauti prin mormanul de „senzational 100 lei reducere la produsul de 2.000” sau „10% pe card cadou pentru epilatoare la achizitia unui cuptor”.

    00
  20. Emag e cea mai mare teapa posibila. Am luat de curand un aspiratir, promovat de afiliati, linkuri numai catre emag, etc. La emag era 599 lei. Am cautat 30 sec si l-am gasit (da, pe acelasi) la 499 lei la cel.ro, deci o diferenta de >16% doar printr-o simpla si scurta cautare…

    00
  21. @Antiemag: Ai gasit un produs mai ieftin cu 100 lei decat cel de la emag ? Nu se poate asa ceva! Cat tupeu din partea lor sa nu puna cel mai mic pret de pe piata la orice produs. Adevarat teapa!

    00
  22. 100 de lei e tot 100 de lei si cand e vorba de 5 % sau de 10%.
    Celor care spun ca nu le pasa de 100 de lei le pot trimite un nr. de cont unde sa-i doneze de fiecare data cand fac cumparaturi online mai mari de 1000 de lei.

    00
  23. In ziua de azi, trebuie cu adevarat sa vrei sa te lasi pacalit. Ei iti arata ‘oferta’, dar cine te opreste sa te uiti pe siteurile care pastreaza un istoric al preturilor si sa te convingi singur cum sta treaba? Si asa nici Black Friday, nici newsletter-ul, nici vecinu’ nu ma mai aburesc cu fantasticele reduceri. Eu folosesc un plugin de chrome:  https://chrome.google.com/webstore/detail/pricy/jnpfnacconjipomhfkphknjfmcnhagpb  si verific istoricul inainte sa cumpar. Ce mi-au vazut ochii intr-un an jumate de cand il folosesc… Dar cred ca uneori ne place sa ne lasam mintiti.

    00
  24. NOU
    #27

    D’asta cumpar de la magazinele retail de cartier si nu online. Vad marfa, imi place o cumpar, nu imi place pretul, ma duc la altul. Nu imi place sa cumpar la promotii, de cele mai multe ori sunt oferite la un pret atractiv doar produsele end-of-life. Am luat acum cativa ani 5 laptop-uri eMachines pentru o firma… erau bune la bani, dar cand am avut nevoie, site-ul de suport ba mergea ba nu mergea ca cica nu se mai fabrica… Online-ul ramane pentru comozii care au uitat culoarea banilor si folosesc doar plasticul de la banca.

    00
  25. NOU
    #28

    @Antiemag – la cel.ro sunt ieftine, ieftine toate. Vor sa vanda afacerea si de ceva vreme dau tare sa prinda clienti sa le arate potentialilor cumparaturi ce bucata de cascaval-piata au ei. In rest, sunt coooruri la garantii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube