Mașini: gargara asta cu “ne oprim din diesel”

Un nene de la VW a mai ieșit să declare nimic:

Fabricantul german de automobile Volkswagen va dezvolta ultima generaţie de vehicule echipate cu motoare cu combustie internă în 2026, urmând să treacă exclusiv pe fabricarea de maşini electrice, a anunţat strategul şef al companiei, citat de Reuters.

Problema lor e simplă: cum să facă să nu recunoască propria prostie și miopie și că Toyota și Honda avea dreptate acum 12 ani când au dat drumul la primele mașini hibride.

Pentru că situația e simplă. Când consumă mașina cel mai mult? La pornirea de pe loc și la viteze mari. Dacă la viteze mari nu prea sunt soluții, la pornirea de pe loc e simplu: o faci electrică. Pui o baterie pe mașină, îi spui să ducă mașina de la 0 la 20-30km/h și de acolo preia motorul termic. Bam, ai redus consumul la jumătate! Și poluează mașina mai puțin…

Da, e de rahat că au venit alții cu ideea asta acum 12 ani, dar au trecut 12 fucking ani, lasă mândria deoparte și treci la muncă! Da, știu că e greu și că ai mândria ta de neamț lider în automobile, dar, din nou, au trecut 12 ani, nu mai e cazul…

Copiază tehnologia, fă-o mai bună, dă drumul la niște modele de test și termină cu declarațiile stupide. Și da, și porcăria cu „avem motoare de 1.0, 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8 și 2.0 și le aruncăm aleator pe mașini” trebuie să înceteze.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

152 comentarii

  1. Apropo de diesel era articolul ăsta, cred că chiar tu l-ai dat la un moment dat. For further reading cum s-ar zice https://www.theverge.com/2018/9/19/17878730/dieselgate-saved-germanys-car-industry-vw-volkswagen-bmw-eu

  2. Asta cu hibride in momentul de fata e ca si cum ai scoate nokia n95 sa concurezi cu iphone. Toyota are 20 de ani de cand le face, nu mai e chiar tehnologie de ultima ora. Ce sunt curioa e daca vw chiar au de gand sa produca electrice in masa sau e doar vrajeala

    00
    • Și nokia făcea telefoane de 20 de ani când a ieșit iphone. Și au rupt piața. Voiam să zic că reinventarea unei tehnologii funcționează.

      00
    • zice ca-n 97 s-a lansat priusu si in 2015 a fost dieselgate. si ei nimic. tot prin 2000 vw facea motoare w12 si faetoane

      00
    • As zice ca, pe hartie, e chiar simplu sa-i bati. Ai deja motoare pe benzina mai eficiente decat ale lor (Toyota de ex foloseste acelasi 1.8 lenes de vreo 10 ani), le pilesti un pic pe la colturi sa le legi cu motorul electric (v-am zis ca e simplu pe hartie :D), pui o baterie dubla fata de a japonezilor si te bati cu ei in Europa si in State, unde brandul tau e (inca) puternic.

      00
    • man, bagi 2 miliarde in R&D și scoți un sistem bun. fix la fel ca al lor, doar că mai bun. și îl pui și pe diesel, ca peugeot, să le dai muie. 508 se vinde ca pâinea caldă la noi. e hibrid și diesel?! DĂ-MI DOUĂ!!

    • Am uitat ce era mai important: ii pui si priza. Cred ca viitorul apropiat va fi plug-in hybrid: 100% electric in oras, benzina pentru calatorii lungi si viteze mari.

      00
    • @vali: vezi ca 508 nu e chiar lapte si miere. Ti-o spun din surse din “interior”. Au migrat problemele pe partea de electrica/electronica de la Citroen. Acumulatorul ala nu este nici el foarte fiabil si costa de te indoaie.

      Din experienta personala (dpdv al soferului) iti pot spune ca da, masina aia e foarte misto dar trebuie sa treci peste partea aia de fiabilitate.

      00
    • @m0fo Vali nu spunea că e bomboană 508, ci arăta că piața plătește pt așa ceva.

      00
    • @Marian: mi-am dat seama. Eu doar discutam asa, ca side note.

      00
    • sincer sincer, nici nu contează dacă e fiabilă sau nu. românul aude hibridă diesel și se gândește taxe mici și poate da și cu tifla ălora care poluează. coaeee, mi-am luat hibridă!!!

    • @mofo, tu vb din auzite si din „interioare”, eu conduc de 2 ani una si lasa-ma sa-ti zic ca bati campii cu gratie la partea cu electrica si electronica (pe sistemul „n-am condus, dar stiu eu mai bine ca masina x e proasta”). La hybrid nu ma bag ca eu nu am hybrid.

      00
    • @radu tocmai ca apple nu a scos alt telefon cu taste si ux oribil, ci a reinventat complet telefonul. Cam cum a facut tesla acum. Depinde doar de ceilalti cand o sa intre si ei in hora sau cand vor falimenta

      00
    • Apple nu a inventat nimic cum nici tesla nu a inventat nimic. Masina electrica dateaza de la inceputul erei automobilelor, telefoanele intelijente (smartfon) dateaza din anii 90. Care este diferenta? Simplu, mustul ala americanesc si slujbe steve, plasarea pe piata si reclama, atat. Voi ati uitat de GM si de ale lor masini electrice din anii 90, da, cele ce aveau leasing la pret de o nimica toata si avea o autonomie mare pentru acea perioada. (150 de km daca nu ma insel), voi credeti ca tesla si restul producatorilor de masini electrice ar avea succes daca nu ar fi ajutati de politic?

      00
    • Îmi plac astea cu am auzit eu aia și aia. Am 508 hibrid de 2 ani și sunt în grup cu încă câteva zeci la fel, abia unul dacă a avut o problemă.

      Toată partea electrica e făcută de Bosch, Peugeot doar o înșurubează, leagă firele și la revedere. Nu văd cum Bosch a adus problemele de la Citroen la ei la fabrică, și apoi le-a trimis înapoi?

      Personal cred că Peugeot a avut cea mai bună idee de hibrid, dar baterie prea slabă.

      Spre deosebire de altele, electricul este exclusiv pe puntea spate, fără nici o legătură cu puntea față, unde e un motor diesel clasic cu cutia lui de viteze și tot.

      Pe spate practic mai ai 100 nm (cât un Logan 1.2) care ajută 90% la plecări de pe loc. Dacă o calci, îți dă 200 nm pentru 5 secunde.

      Nefiind băgat fizic in cutia de viteze ca la altele, dacă se întâmplă ceva cu hibridul, mergi liniștit ca un tdi.

      Preturile sunt mari dacă se bulește ceva, corect. Dar deocamdată se pare că nimeni nimic. Bateria e la 95% după 6 ani.

      10
    • @verde sigur ca da. Cam cate telefoane si masini din alea inventate s-au vandut? Astia au scos produse foarte usor de folosit si de aia au succes. La asta te uiti cand zici ca a reinventat. La fel cum inainte de facebook a fost myspace(si altele). Deci nu fi copac

      00
    • Legat de hibride e doar un troc: pretul mai mare, spatiul la motor mai mic si spatiu in portbagaj mai mic. Si pret mai mare. Depinde de fiecare daca i se pare ca merita avantajul la consum

      00
    • mst ti-am scris, nu au reinventat nimic, reclame cacalau si tehnologizare, la fel cum peste x ani ii veti lauda pe aia ca au constrit bomba cu hidrogen la scara larga pe cand ea deja exista…

      00
  3. reciteste textul, vei vedea ca au spus in 2026 ultima generatie bla bla bla, asta inseamna 2026+(5 sau 6ani, durata de viata a unei generatii) deci 2031 cel putin ceea ce devine rezonabil sunt totusi 13ani in care sa tot dezvolti ceva electric sau hidrogen competitiv

    P.S. hybridul dupa parerea mea s-a nascut mort

    00
    • 5-6 ani durata de viata a unui motor? Pe ce planeta traiesti? Spre exemplu, Peugeot (ca tot vorbeam de el mai sus) are un motor de la sfarsitul anilor 80 si inca merge. 5-6 ani rezista in productie o iteratie a unui motor. La astia 5-6 ani mai adaugi inca 5 ani (in medie) mentenanta.

      00
    • @mofo cred ca tractoristul se refera la perioada de lansare a unui tip de auto..spre exemplu golf 6 a fost lansat in 2008 iar golf 7 in 2012

      00
    • @Tractoristul: din pacate hidrogenul s-a nascut mort. Hibridele au sens in Europa de Est unde lumea sta la bloc de 10 etaje cu 20 de scari si sute de apartamente fara sa aiba garaje subterane unde poti baga prize de incarcare.

      00
    • Mai vorbim de hidrogen in cativa ani, dupa ce se sparge bula asta cu electric ( care electric vine tot din combustibil fosil peste 60% )

      00
    • Verifica eficienta hidrogenului raportat la baterie si mai refa calculele. Viitorul e telefoniei e cdma si wimax…..cica

      00
    • @Tractoristul: in primul rand bula cu electricul se tot sparge din anii ’90 (who killed the electric car si toate alea). In al doilea rand hidrogenul inseamna pile de combustie, deci tot electric. In al treilea rand, hidrogenul nu se scoate din pamant, el trebuie produs. Si il produci fie din combustibili fosili producand si codoi in acelasi timp, fie prin electroliza folosind curent electric ca si ala cu care incarci bateriile, doar ca la un randament mai mic. Si in al patrulea rand, bafta la stocat hidrogenul pe termen lung (gen un plin pe saptamana).

      00
  4. Vali, o intrebare scurta. din cauza unui eveniment rutier, saptamana trecuta am ramas cu o masina din care, teoretic, recuperez intreaga, doar o janta si luneta de pe spate. acum imi caut alta, iar dupa indelungi cautari optiunile mele s-au retrans tot la un audi a4 sau a5, dar ma gandesc, pentru prima data, sa ma orientez la un 1.8 tfsi in loc de 2.0 TD tocmai din cauza asta, pt ca daca-mi iau diesel, la revanzare o sa pierd cam mult la ea in vreo 2-3 ani. fac cam 50000 pe an, mai mult in oras. nu ma dernjeaza cutia, fie manuala, fie automata. bugetul de vreo 15.000. nu ma prea pricep la masini, habar n-am ce-i ala EGR. Ai alege tot benzinarul in locul meu? multumesc

    00
    • nu am mers cu motoruld e 1.8, nu știu foarte bine cum trage, dar e corect ce gândești. pe termen lung, benzina e mai ok.

    • sunt un tip destul de prudent in viteza, foarte rar o calc dincolo de 140 si niciodata in ultimii 10 ani de cand conduc doar diesel, n-am simtit in vreo depasire sau ceva ,ca parca as fi avut nevoie de 20 de cai in plus la cei 130-145 din motoarele diesel pe care le-am avut. deci benzinar, si tu, zici huh?

      00
    • La 50.000 km facuti pe an, devalorizarea datorita tipului de motor ar trebui sa fie ultima ta grija :)).

      In alta ordine de idei, oricat de „murdar” ar fi TDI-ul, tot e mai fiabil ca un TSI mancator de ulei. Daca nu ma crezi pe mine, cauta pe net (youtube, forumuri, etc.) cate probleme exista la motoarele turbo pe benzina de la VAG.

      Iar la cati km vrei sa faci pe an, clar merita un diesel.

      00
    • @sere ia tfsi-ul de 2.0 (preferabil dupa 2012 ca sa nu ai probleme cu consumul de ulei). Are 211 HP, nu vei regreta.

      00
    • @sere sau iei un aspirat ( Mazda6 2L benzina) ii pui GPL si Ai fiabilitate si consum diesel.

      00
    • Zarax, inteleg devalorizarea din cauza kmtrilor din bord, dar inteleg ca la revânzare, dieselul mai are un dezavantaj si ca lumea va fi reticenta din cauza restricțiilor care urmează sau au fost deja impuse cam peste tot. Si la noi deja au început a circula zvonuri ca se va interzice intrarea in oraș cu motoare diesel din cauza ca noxe. Și sa o vând apoi pe la moldoveni la juma de preț in 2-3 ani, m, ma strânge in spate. Deci clar benzina, maxim 170 de cai, dar nush ce tip motor m-ar coafa cel mai bine ca si alea sunt o groaza de tipuri de-ti fac creierii bigudiuri din ce citesc pe forumurile pe profil. Vreau un motor fiabil, ma doare în fund de cuplu si neuton metru. Vreau min 150 de cai, sa n-o dau la juma de preț in 2020, sa nu crape ulei, și 8-9% urban. O părere a unui proprietar cu astfel de caracteristici mi-ar prinde bine. Mulțam!

      00
    • VW/Audi evita.
      1.8 tfsi automat consum peste 12 in oras. Plus probleme de fiabilitate.
      La 50000 km/an cauta un diesel euro 6.

      00
    • 8-9 urban la benzină doar hibrid sau chestii gen 1.4 :D

    • @sere : e simplu in cazul tau, conform cerintelor tale: motor pe benzina, natural aspirat : uiti de orice grija legat de probleme la motor sau alte componente (turbina, injectoare, pompa de inalta presiune etc ) ..iti recomand motoarele pe benzina japoneze (Toyota, Mazda, Honda) ..sunt tatici pe zona asta..acum nu stiu daca te vor atrage interioarele de la japoneze (sunt mai sobre si mai pragmatice asa). Spor!

      00
    • 15000 buget, luneta din fata si planuri de un a4 sh. parerea mea la prima vedere este ca esti un cocalarel un pic self-conscious. nu mai bine iei tu o pisicuta sau mai bine un ursulet la 500-1000, mai dai 100 la baetzi sa-ti completeze lichidul de semnalizare si in felul stiu si pretenarii valoarea ta si mai ramai si cu bani s-o duci pe pisi la un cico prin dorobanti?

      00
    • si acum ca am agitat destula lume >:D hai sa dau si solutia. sere, tu pari a fi clientul perfect pentru o masina noua. nu te pricepi, ai bani si pretinzi ca esti cuminte. la bugetul ala sunt multe modele low-mid range NOI din care musai sa fie macar cateva care sa iti satisfaca toate nevoile si cu care sa ai foarte mici sanse sa ai probleme majore. bine, daca imi spui de pretul de revanzare revii la „cocalarel”. bine, dezavantajul ar fi ca nu va scrie audi pe ea, dar parca ziceai ca nu iti iei masina pentru ce scrie pe eticheta.

      00
    • Cunosc fiabilitatea japonezelor. Dar nu-mi plac. Am avut Hilux, si-am avut Avensis nou. Nu aveam nicio satisfactie de niciun fel cu ele. @theblack, da mersi, sa-mi iau un Toledo sau o yetta. Și da, sunt un cvasicolecte pe care nu-l ajuta prea tare fizicul, și cum alți fut cu blogul, eu mai fut cu mașina. Ca deh, astea-s vremurile. Singuru BMW care-mi place este seria 4, care îndoaie și la cumpărare și întreținere. Deci exclus. Musai Audi. benzina. Aspirat?! Ce cacat e aia?! Deci din ce inteleg, sa uit de TFSI dacă vreau 9% in oraș. hibrid?! Ca și cum ai face o bala dar cu stânga, când eu scriu cu dreapta. Plm, iar tre ma culc la 2 :(

      00
    • Ție frica ca peste 2-3 ani, dieselul o sa aibă probleme din cauza interdicțiilor asa ca va trebui sa îl vinzi mult mai ieftin deoarece nu vei avea doritori pentru el?

      00
    • Cum sa recomanzi TFSI cand omul spune clar ca nu ii da in gura si vrea un consum micut?! Consuma 16-17 lejer in oras orice ar fi, Octavia RS, A4 etc..

      00
  5. Nu imi vine sa cred ca ai scris articolul asta. Pregateste-te sufleteste pentru excomunicarea din Marele Templu al Masinilor Diesel :-)

    00
  6. La fel au trecut.. 3 ani de cand au pe piață eGolf. Nu e ca si cum de la 1 ianuarie incep researchul.

    00
    • Intre timp fratiorii mia mici de coreeni sunt la ani lumina de volksvagen (TDI forever!!!) ce-z am mai ras….doamne….
      AStia mia au un pic si concureaza cu Tesla in timp ce germanii inca isi manaca wurstu la mic dejung ca sa incalzeasca tedeiul in parcare…

      https://www.youtube.com/watch?v=LATZ0g-Sz2s
      https://www.youtube.com/watch?v=AR5sDwF5aBM

      00
    • bluehead: Ce-ți mai place să arunci cu sintagme… auzi la el: „la ani lumină”.
      Ani-lumină în timp, sau spațiu? Că în spațiu timp ecuația devine relativă.
      În timp ce-și mănâncă (!) cârnatul tradițional, germanii odată intrați pe piața electricelor vor face ca vizionarii care până acum au produs doar conserve pe baterii să pară doar niște simpli visători.
      Bineînțeles că există piață pentru fiecare nișă de consumator, diferența dintre grupul VAG și ceilalți producători va fi că nemții le vor acoperi pe toate (nișele).
      https://youtu.be/MBV3QWrIQvE?t=17

      00
    • Faceam mishto, evident nu? Au cam trecut niste ani si nu prea se apuca sa faca – mai mult dau din gura ca vom face vom avea, vom vedea, bullshituri. Zi-micand pot cumpara ID-ul ala sau restu din gama de prototipe – a….. 20-20? Se pare ca nu.
      In schimb poti lua Zoe, i3, Leaf si restu care chiar se misca in directia asta. Si nu-mi zi ca brusc peste noapte Vw va face macar o fabrica de baterii plus macar 500k de masini electrice ca sa se compare cu restu (Banuiesc/sper ca Tesla sa sara de 1 milion de masini pe an pana atunci).
      Pe cand astialati deja scad costurile si maresc capacitatile bateriilor in masini pe car el poti cumpara, vw miauna cu stire sforaitoare…

      00
    • Cei din grupul VAG au declarat că în următorii ani ( nu știu excat câți, îmi scapă cifra) vor cheltui vreo 43 de miliarde de dolari în dezvoltarea mașinilor electrice.
      O fi mult, o fi puțin?!
      Plus că miliardele respective nu vor fi folosite pentru a inventa roata, adică a construi autovehiculele de la zero.
      Spui că nu au fabrică de baterii. Dar, ce, acum au în custodie sonde și rafinării?

      00
    • @dan: germanii au declarat multe, de multe ori. Nu-ti tine tu respiratia pana se apuca ei de electrice. Si cand s-or apuca, se apuca ardeleneste asa, metodic, corect si lanseaza un produs foarte bun care e cu 10 ani in urma concurentei.

      00
  7. Decand am masina, un singur lucru am vazut la producatori si jurnalisti: „ce misto e noul model si ce de cacat e masina ta, aka vechiul model”.

    Acelasi principiu il aplica si pe motoare:
    2005: ce de cacat e benzina aspirata, ce misto e tdi-ul
    2010: ce de cacat e tdi-ul polueaza, ce misto e benzina turbo
    2015: ce de cacat sunt motoarele termice, ce misto sunt electricele
    2020: ce de cacat sunt electricele, ce misto sunt hibridele,
    2025: cred ca v-ati prins, ce de cacat e x-1 si ce misto e x

    00
    • 2030: ce de cacat e sa conduci tu singur masina, ce misto sunt masinile autonome.

      00
    • Oare mașinile autonome tot așa s-or înjura și scuipa în trafic precum unii șoferi? Sau trebuie un modul special pentru România?

      00
    • @Eugen: machine learning. Masina invata apucaturile stapanului.

      00
    • De fapt e 2022: ce de cacat e sa conduci tu singur masina, ce misto sunt masinile autonome.
      Abia astept sa ma mut undeva unde pot instala un punct de incarcare, sa iau un model 3 si apoi sa ma trezesc in fiecare dimineata, sa ma urc in masina, sa apas un buton si apoi sa dorm pana ajung la munca.

      00
    • Masini autonome exista deja, se cheama uber, taxi.

      00
  8. Sa te gandesti sa dezvolti hibride in buza erei masinilor eletrice este suicid. Oricat de bun ar fi hibridul, fata de motorul termic, in comparatie cu full electric tot are dezavantaje majore. De la consumul de carburant care, cel putin la Honda, nu a reusit sa fie cu mult sub unui motor mic si eficient pe penzina (vezi Civic Hybrid comparativ cu Civic 1.8 sau cu Jazz) pana la avantajele pierdute cu motorul termic la nivel constructiv: motorul termic aduce complexitate, greutate, mai multe piese in miscare si in frecare, revizii dese, siguranta (sasiul electricelor incepe sa includa bateriile, care muta centrul de greutate foarte jos, cabina ramane deasupra elementelor grele ceea ce, in caz de impact, este bine ca nu te mai trezesti cu motorul in brate).

    00
    • Nu exista infrastructura pentru masinile electrice iar la noi e si mai rau. In teorie electricele sunt minunate, daca stai la casa, daca ai garaj si daca reteaua electrica nu e facuta acum 50 de ani.

      00
    • Aici nu exista cladire publica sau parcare publica sa nu aiba puncte de incarcare. La job sunt cel putin 10. Fix langa casa nu am, dar exista cel putin 3-4 pe o raza de 100m. In plus, daca cumpar PHEV sau electrica, pot cere primariei sa instaleze un punct de incarcare. Aia abia asteapta.

      00
    • Foarte corect ce ziceti voi. Doar ca VW nu gandeste pentru piata din Ro. In tarile cu apa calda si asfalt drept, infrstructura pentru electrice se dezvolta, niciun producator auto nu mai investeste in hibride, decat daca targeteaza tarile sarace.

      Dealtfel, eu nu ma omor dupa electrificare, sunt fan masini si motoare termice, speram sa apuc si eu macar un test drive cu un V12 si sa am macar un 6 cilindri V sau L, dar n-a fost sa fie. Am fost aproape.

      00
    • @Octav Si Mazda care a dezvoltat in nou sistem de ardere pt motorul by benzina ce face daca daca aia cu hibridul se sinucid?

      00
    • yup, 10 puncte in cladire si inca 3 4 pe langa. si in cladire 2 3 mii de birouri. e clar, infrastructura e rezolvata ;).

      00
    • @thebblack – 10 puncte la o cladire de maxim 300 de oameni. Sunt ceva mai putine decat masini electrice/PHEV, dar asta e o chestie recenta ca au redus astia limita de CO2 la masinile de firma. Cele 3-4 sunt langa casa si apar dupa ce isi cumpara cineva electrica sau PHEV. Le monteaza primaria.
      Stiu ca pare un concept ciudat, dar odata ce ai construit ceva nu trebuie neaparat sa ramana asa. Daca ai montat 10 puncte si constati ca ai nevoie de 20, fii atent aici: poti sa mai montezi inca 10!!! Stiu, si mie mi se pare miraculos dar e adevarat.

      00
    • Nu nene, nu poti monta inca 10 pe aceeasi infrastructura electrica… te gandesti automat la alte trafuri alti conductori, apoi stalpi, apoi consum si cum impingi in retea destula energie ca sa nu lasi orasul vecin fara curent electric… la voi tot ce zboara se mananca. Sunt curios cum se comporta infrasturctura cand bagi 20 de masini la incarcat in acelasi timp impreuna cu vreo 100 de aere conditionate becuri calculatoare servere si alte cele

      00
    • I-auzi nene, nu stiam ca infrastructura electrica face parte din elementele fundamentale ale universului si ca e ca legile fizicii – poti sa o intelegi dar nu sa o schimbi. Traiam cu impresia ca e pusa acolo de niste oameni si ca tot niste oameni pot sa o inlocuiasca.
      „Dar stai, inlocuirea infrastructurii costa bani, de unde vin banii aia” zise el pentru ca nu a fost la cursul ala de economie care iti spune ca daca vrei sa vinzi mai mult curent trebuie sa investesti intai in galeti mai mari sa poti sa transporti curentul respectiv – there, I saved you 5 minutes.

      00
    • @Giani Mucea iti dai seama ca e vorba de o investitie enorma? Si nu e vorba doar de transport ci si de producerea curentului. Nu au nici un interes sa vanda mult curent, dupa un prag creste pretul prea mult fara sa creasca si marja de profit in acelasi ritm. O sa vina si masinile electrice dar momentan nu suntem pregatiti pentru asa ceva (nu la scara mare). In loc de statii de incarcare peste tot mai degraba vad un viitor in care te duci la „benzinarie” si iti inlocuiesti elementii descarcati cu unii incarcati.

      00
    • Da, e investitie enorma. Dar investitie enorma a fost si cand a fost instalata prima data. Si totusi s-a facut, nu?
      Nu stiu de unde iti iei tu informatiile cu privire la ce interese au producatorii de energie, dar daca imi zici ca aia care vand curent nu au interes sa vanda mai mult curent, permite-mi sa fiu sceptic.
      Tot paragraful tau suna a wishful thinking. Nu o sa se faca pentru ca costa mult. Nu o sa se faca pentru ca nu au interes sa vanda (!!!!!). Nu suntem pregatiti deocamdata (poate in Romania, aici sunt de acord; dar mai exista si alte tari). Si, in final, o sa se faca pana la urma dar diferit de modul in care toti producatorii de masini electrice fac acum si declara ca vor face in continuare.

      00
    • giani, bine, nu sunt 3000, sunt 300. cate masini sunt in parcare in fiecare zi? sa mai pui 10 nu o fi un capat de tara… dar daca trebuie sa mai pui 100? ce faci? darami toata sandramaua si o refaci de la 0?

      ca asta-i problema. lumea pe aici vorbeste ca viitorul este full electric, dar nu tine cont ca viitorul ala este (cu optimism) peste 50 de ani. astazi este un mic hipsterism ca multe altele, cu mica (dar importanta) exceptie ca asta intradevar va deveni norma intr-un viitor mediu/indepartat.

      00
    • Stai asa, deci tu spui pe de-o parte ca va creste numarul de masini de 10 ori si ca asta e prea mult pentru infrastructura si pe de alta parte ca va dura 50 de ani pana atunci si e timp sa se upgradeze infrastructura?

      00
    • exact… ai reusit sa surprinzi esentialul. bine, l-au surprins altii acum niste secole pe cand se inventa capitalismul dar aia e alta poveste. acum nu ai infastructura si ai o cerere mica dar in crestere. ff 50 de ani si s-ar pute sa ajungi sa mai vezi doar dinozauri la paradele auto cu cate un motor termic. cheia sunt aia 50 de ani.

      poti incerca sa fii early adopter cu riscurile de rigoare sau poti sa iti astepti randul si totul sa fie ok.

      00
    • Deci prezinti o problema (infrastructura) si apoi argumentezi ca nu e o problema.

      00
    • giani, tu ori nu esti chiar atat de istet pe cat pari din alte comentarii ori citesti in diagonala ori esti cu pisi pe langa tine si vrei sa te dai cocos.

      unde vezi tu o contradictie in ce spun eu?

      ACUM, fi atent la conceptele abstracte, dexonline ajuta cateodata, repet, ACUM, infrastructura este o problema. toata lumea pe full electric nu este posibil ACUM pentru ca nu ai infrastructura si daca cumva printr-un miracol ar aparea din pamant locurile alea de parcare infrastructura existenta s-ar prabusi in primele ore. nu, 10 sau 20 de puncte de incarcare nu sunt suficiente pentru ce argumenteaza unii pe aici.

      pe de alta parte, in VIITOR, peste 50 ani, cand tu si aia cu electrica in gura toata ziua veti fi oale si ulcele si doar in amintirea vaga a unor nepoti iar infrastructura pe care va dati voi acum cu trotinetele alea electrice va fi la randul ei reciclata si reconstruita probabil de inca vreo 3 4 ori acel full electric va fi o realitate curenta (ai prins aici jocul de cuvinte sau trebuie sa ti-l desenez si pe asta?)

      00
    • Clar nu sunt atat de inteligent pe cat par. E cu intentie, oamenii vad ochelarii si pun botu’ la ce le zic. Niste fraieri. Si de multe ori citesc pe diagonala. Pisica n-am. Dar in cazul asta problema era de fapt ca nu te-ai exprimat cum trebuie. Ultimul comentariu iti exprima pozitia destul de clar insa.
      Si problema e ca pozitia ta e fundamental gresita. Tu consideri ca acum nu poate exista o explozie de masini electrice pentru ca nu exista infrastructura dar ca, peste 50 de ani cand „se va face”, vor putea aparea si masinile. Gresit. „If you build he will come” e doar o replica stupida dintr-un film stupid. In realitate, in economie, cererea decide oferta. Reteaua aia nu se va construi decat daca exista cerere si se va construi in ritmul in care creste cererea. Cresc vanzarile de electrice de 10 ori? Super, se vand mai multe, apar primele probleme de incarcare si companiile electrice se dau cu curul de pamant sa le rezolve prin upgrade-uri. Poate ca vor fi probleme cateva luni, poate ca va interveni statul cu legi si imprumuturi sau poate ca producatorii auto vor investi si ei. Cert e ca lipsa de infrastructura nu va opri valul, odata format.
      Ideea asta mi se pare fenomenal de gresita. Adica tu iti imaginezi ca dupa ce pretul a scazut, range-ul a crescut, toti producatorii investesc miliarde in dezvoltare (prea tarziu dupa parerea mea dar asta e alta discutie) si isi rearanjeaza operatiunile in jurul masinilor electrice, sa se impiedice de problema asta si sa astepte 50 de ani cu fabricile, proaspat retehnologizate pentru electrice, la relanti? Fuck no.

      00
    • vezi bre ca se poate cand incerci :)?

      da, exact cum povestesti tu acolo se va intampla. pentru ca asa s-a intamplat si cu motoarele termice, si cu vapoarele de diverse tipuri, si cu locomotivele, si cu telefoanele si cu orice alta tehnologie vrei tu, si nu se va opri acum pentru i se pare lui x sau lu y aiurea. economia mondiala nu merge dupa cum i se pare lui dancila&teodorovici.

      cercetarea merge, tehnologia avanseaza, infrastructura se schimba, obiceiurile de consum trec de la un hype la altul in urma ramanand doar alea solide si functionale.

      masinile astea electrice vor ramane DOAR daca vor trece de stadiul de hype si vor deveni cu adevarat utile. autonomie, comoditate in utilizare etc. cu un pic de ajutor din partea politicului, care in unele tari chiar exista, in altele e doar verbal, dar tendinta exista, vor deveni viitorul. doar daca cumva acea cercetare nu va veni cu ceva cu adevarat revolutionar care sa puna totul in cap… dar si atunci cared ca intai vor incerca sa mulga si ultimul cent din tehnologiile existente inainte sa faca schimbarea radicala.

      00
  9. Voi ăștia cu electrice ce faceți iarna la -10° -20°? Cum se încălzește habitaclul?

    00
    • Folosesti curent electri de la bateria masinii. Acum curentul e produs de motor.

      00
    • fac focul sub mașină.

    • Acum folosești apa caldă de la racirea motorului. Ca sa incalzesti mașina ai nevoie de minim 3 kw. Din ce baterii sunt acum pe electrice nu ajungi prea departe. Doar daca stai in frig si cu geamurile aburite.

      00
    • nu am prins asa pe minus, dar nu mai incalzim tot habitaclul, doar incalzirea din scaun.

      00
    • Ăștia care dau cu minus sunt probabil aia care merg iarna cu caldura oprită si cu doua rânduri de geci pe pe ei. Au învățat de la taticul lor ca așa se face economia de benzină. Tai caldura.

      00
    • @Bogdan: In procesul de design al lui Renault Zoe s-au folosit zeci de inovatii care au venit tocmai din nevoia de a reduce consumul de energie. Asa au gasit un sistem de incalzire habitaclu care consuma foarte putin. Nu am chef sa caut acum, dar gasesti info legate de subiect, daca vrei, binenteles.
      Vad ca toti „electro-scepticii” pe care ii citesc nu vor sa ia in considerare faptul ca tehnologia avanseaza de la un an la altul in domeniu. E ca industria IT.

      00
    • Iarna trecută am mers cu cateva electrice. Smart, Golf si Nissan. Am făcut frigul. In clipa când porneai căldura scădea range-ul aproape la jumătate.
      Încălzirea electrica in priză directa nu are cum sa fie mai eficientă. Bagi 1 kw scoți 1 kw. Poate cu un AC inversat sa ai consum mai scăzut dar nu am văzut așa ceva pe mașini.

      00
    • Folosim torta de la vechiul Aro…

      00
    • Ii punem sirocou

      00
    • Cea mai buna practica e sa preincalzesti masina inainte de a o scoate de la incarcat si a pleca cu ea. Toate au programator sau chiar buton pe telecomanda.

      00
    • O preincalzesc si plec la un drum de 130 de km. In cat timp se răcește? In primi 10 probabil.

      00
    • Nu, o preincalzesti si dupa aceea energia necesara mentinerii temperaturii e mult mai mica.

      00
    • Cum așa? E cumva izolată? Cat să merg pe recirculare cu ventilația? Nu ai mers cu mașina iarna niciodată?

      00
    • @Bogdan: bateria merge calda, nu se raceste. Si la electrice ai radiator, cele mai eficiente sunt tot cu racire pe lichid. Gandeste-te cu ce viteza trage motorul ala curent din baterie si cum iau foc unele baterii Li-Ion.
      https://www.dober.com/electric-vehicle-cooling-systems#electric_vehicle_thermal_management_system

      00
    • Mie imi scadea range-ul cu 10-15% cand dadeam drumul la incalzire (la 10 grade afara, 19 in interior si o setam pe 21). Asta doar la sofer (ca ai optiune sa-ti mentina temperatura doar la tine, daca esti singur, la Ioniq).
      Daca mai porneai si incalzirea in scaun, mai ascultai si o muzica mai tare, se duceau 30km range, poate chiar mai bine.
      La temperaturi cu minus probabil e si mai rau. De asta sunt scumpe, ca teoretic o tii in garaj la 15-20 de grade.

      00
    • Bogdan, tu zici ca te-ai dat cu masini electrice si stii niste chestii. Eu nu m-am dat cu ele, dar stiu niste chestii fiind cunoscator in domeniu. Reperul in materie de masini electrice e Tesla. Nu Nissan, Renault, VW, Smart. Astea sunt niste incercari jalnice de a testa piata cu incropeli din ce e disponibil. Probabil CEO-ii aia, dupa niste rugaminti fierbinti cu supt plua de la niste ingineri dedicati, au acceptat sa aloce buget pentru a-i face fericiti si pe prostovanii aia care vroiau cu orice pret sa faca o masina cu baterie. Si au pus tehnologie improprie.

      Tesla are un sistem hibrid de incalzire: rezistente electrice si invertor AC. Porneste pe rezistente si preia invertorul cand e suficient de cald. Sau ramane pe rezistente atunci cand invertorul iese din domeniul optim de temperatura. Asta e, nu exista pranz gratis. In medie nu ai nevoie de mai mult de 1kW putere pentru incalzirea unui automobil, iar cu invertor reduci la o treime. La pornire ai nevoie de 0.5-1kWh pentru ridicarea temperaturii la 22C si apoi maxim 1kW putere. Cu o baterie de 100kWh cat are Tesla consumi cam 5kWh in 4-5 ore cat dureaza un drum pana la epuizarea bateriei. Adica 5% din range. Scaleaza 5kWh la bateria de 20kWh a unui Nissan sau Golf. Inseamna 25%. Pune in calcul izolarea proasta a masinii, tipica unei masini cu motor termic si energie pentru incalzire fara limita, plus sistemul de incalzire exclusiv pe rezistente si ajungi la 10kWh consumati numai pentru incalzire, adica JUMATE din baterie.
      Stai linistit, masinile electrice vor fi ok iarna.

      00
    • Finch, vorbești din cărți. Tesla este 100.000, bani pe care nu ii voi da niciodată pe o mașină in România. Mai ales electrică. Cu 1 kw nu incalzesti in veci o mașină aflată in mișcare. Poate cu un inverter.
      La 20 kw bateria am range cel mult 120 km. Cu căldura pornită ajung la 60. Ce fac? O las in câmp? Din pacate la noi motorul termic o sa aibă viață lungă.

      00
    • Si eu daca am doar 6 lei in buzunar si iau o paine dispar jumate din bani. Daca am 100 de lei parca e altfel.

      00
    • @ Bogdan
      Poate ca vorbesc eu din carti, tu nici macar nu ai citit carti. Un automobil are 2-2.5 metri cubi volum interior, plus-minus acolo, 1kW e suficient pe medie, dar sistemul trebuie sa aiba ~2-3kW ca sa poata urca repede temperatura. Iti propun un experiment, daca stai la casa sau ai un prieten ce sta la casa. Pune o aeroterma de 2kW in masina, cu un prelungitor, acuma cand sunt -3C. Dupa vreo 10-15 minute vei vedea ca trebuie redusa puterea aerotermei la 1kW. Daca e si cu termostat, vei vedea cum merge intermitent aeroterma dupa ce atingi 22-23C. E simplu. Pe urma vii aici pe blog si ne spui cum e. Pana atunci esti un parerist de cariera.

      Ca idee asa, de parerist informat, uita-te si tu pe niste cifre ale unor calorifere metalice, sa vezi ce putere de radiatie au si ce dimensiuni. Un calorifer de 1m lungime si 60cm inaltime, cu doua sectiuni (tip 22, are 4 suprafete de radiere) are o putere de ~2kW la o diferenta de temperatura in-out de 60C. E cam mare dimensiunea, nu? Automobilele au un calorifer mic ca volum, cu multe suprafete si convectie fortata, ce nu poate depasi in volumul ala disponibil in bord 2kW putere, functionand cu Tin=90C si Tout=30C. Poti sta cu aerul dat la maxim dupa atingerea temperaturii de confort in habitaclu si lichidul de racire al motorului la T=90? Nicidecum, reglezi proportia de aer cald fortat prin calorifer cu cel rece de afara. Puterea medie necesara e mica, dar caloriferul merge la putere maxima, sistemul de ventilatie scotand atat cat e necesar din el.

      00
    • Finch, bai baiatule nu pricepi niste lucruri vizavi de masini. Aerul care trece prin radiator si intra in habitaclu vine de afara. Are -15 grade sa zicem. Crezi ca se incalzeste de la o aeroterma? Nu, te asigur.
      O sa zici ca pot folosi recircularea. Dar pentru cat timp? In 20 de minute geamurile sunt aburite rau. Daca suntem 3 in masina e si mai rau.
      Masina nu e izolata, are geamuri subtiri, proaste si multe pentru ca nu are nevoie de eficienta. La motorul termic caldura aia este oricum aruncata.

      00
    • Incalzitorul de pe Tesla are 6.9 Kw.

      00
    • Si eu am doua navete de bere acasa dar asta nu inseamna ca le beau pe toate odata.

      00
    • Bogdan, A/C-ul poate functiona pentru a scoate umiditatea din interior, in timp ce functioneaza incalzirea cu recirculare. In pula mea, si pe masina mea cu motor termic am ceva, stau cu climatizare pe automat si intra A/C-ul intermitent in functiune pentru a condensa umiditatea cand e setat pe recirculare. Ce sa vezi, cu cateva sute de Wati putere medie poti economisi kWati necesari incalzirii aerului de la -20C la 20. Ce pacat ca Tesla nu te-a consultat pe tine la problemele astea termice …

      00
    • Stau si ma intreb daca esti prost sau doar te prefaci. Iti spun ca am mers cu electrice si am facut frigul si tu imi explici din cartile citite de tine ca e cald in electrica. Nu. Nu e cald deloc. Este al naibi de frig cu toata incalzirea in scaune si volan. Poate in Tesla e cald dar 100.000 pe o masina nu dau.
      Mai astept sa evolueze tehnica si numarul de statii de incarcare.

      00
    • Nici Tesla nu e asa voioasa iarna.
      https://www.youtube.com/watch?v=s92G6s3pyGg

      00
    • Bogdan, amice, insisti sa ma convingi ca esti practic idiot, dar nu stii cand e demonstratia completa. Nu ti-am spus din carti chestiile astea, sunt chiar chestii din specificatii automotive. Lucrez in domeniu si nu pe feeling, ci pe formule din termodinamica. Tu ai avut o experienta, nu intelegi de ce a fost asa, acuma tot incerci sa te convingi ca ai dreptate in neintelegerea ta.

      Masinile in care ai mers nu au fost proiectate sa aiba confort iarna. Sunt incercari de testare a propulsiei electrice, nu modele definitive. E normal sa nu spuna producatorul : „vezi ba ca vei muri de frig iarna in ea, e masina de vara, nu am bagat 5 mii de euro in sistemul de confort, daca vrei sa-ti fie cald, tine-o in garaj iarna”. Orice masinarie e facuta cu niste compromisuri prima data. Eu ti-am spus ca se poate incalzi masina cu putina energie, daca e proiectata corespunzator. Tu ma injuri ca un idiot pentru ca ti-a fost frig in masina electrica proiectata pentru testare a solutiilor tehnice. Nici Fort-T nu avea incalzire initial, ca nu stiau cum sa faca asta. Sugi pula.

      00
    • finciule gresesti amarnic… model t se vindea ca masina pentru condus nu sezonier, una este sa nu fie tehnologie si alta este sa fie tehnologie si sa ti-o bage pe gat conducerile ca vezi doamne poluare… totusi sa nu uitam ca un ford m t la pretul de azi ar fi un deva la 20 000 de dolari, tesla cred ca e putin peste… asa ca sa ne suga de piciorul mijlociu merkel si musk. pana una alta revenim la intrebarea de baza, ce faci iarna cu o electrica? autonomie scazuta si caldura…

      00
    • finch, probabil proiectezi sisteme de incalzire care nu prea incalzesc si incerci sa gasesti justificari.
      Fordul T a venit dupa caruta, diligenta, postalion care erau mijloace de locomotie fara incalzire. Deci nu era mare problema.
      Electricele de azi vin dupa cel putin 50 de ani de masini cu incalzire. E un pic aiurea sa dau o gramada de bani pe o masina care merge putin si stai in frig. Si asta ca sa fiu ecologist?
      Toata demența asta cu ecologia este un cacat atata timp cat flota de nave de croaziera a Royal Caribbean polueaza cat toate masinile din lume.

      00
  10. O masina are cel mai mare consum la accelerare in general. O solutie sa consume mai putin e sa fie masina mai usoara, alta solutie e ca motorul termic sa fie ajutat de unul electric pana se atinge viteza dorita. Germanii sunt mult in urma cu hibridele fata de japonezi/coreeni, cel mai probabiul e ca mosii aia din board of directors nu credeau in astea + legislatie favorabila pt. diesel-uri in Europa de prin anii 90, legislatie legata de emissi CO2.

    Si producatorii germani sunt cacanari maxim la ce ofera, si scump…adica BMW nici in 2021 nu o sa ofere plierea oglinzilor electrica pe echiparile de baza si un seria 5 nou echipa de baza e cat…50.000 !?! si nu o sa aiba pliere electrica a oglinzilor…jesus fucking christ.

    00
    • Pentru ca cei care-si permit marca nu cumpara modelul de baza? Mai bine cumpara o marca pozitionata mai jos sau un seria 3 dotat dupa preferinta lui.
      Daca chiar esti in categoria celor care-si permit in mod real un cinciar nou, nici macar nu te uiti la modelul de baza.

      00
  11. Eu nu reusesc sa inteleg cum de nu realizeaza astia ca o sa moara. Pe bune, daca acum 2-3 ani mai erau dubii, acum e destul de clar. Tesla are un avantaj enorm in tehnologie si mintea consumatorului, plus flexibilitate si viteza de dezvoltare si executie.
    E fain sa-i vezi pe aia mari si prosti cum pica, e nasol cand te gandesti la impactul pe care il va avea asupra economiei.

    00
    • De acord mai putin la viteza de executie. Pana acum nu mult timp nici nu reuseau sa acopere comenzile existente. Cand si-or repara buba cu caroseria care e prea grea si prea putin compatibila cu productia in masa atunci o sa +++

      00
    • Poblema lor e ca nu sunt producatori de masini deci nu au experienta. Dar caroserii s-au tot facut, ingineri care stiu sa le faca exista, e suficient sa le imbunatateasca incet-incet.
      Viteza de executie vine din faptul ca nu sunt producatori traditionali de masini si din structura companiei si increderea pe care o au actionarii in Musk. Nefiind producatori traditionali de masini, ii doare in pix de APQP, PPAP si toate celelalte procese care duc la o calitate buna si repetabila a produselor, dar care costa timp. Au o idee, o executa, repara ce e de reparat. Da, asta poate duce si la prostii gen „hai sa facem tot cu roboti”, dar orice sut in fund e un pas inainte. Se pare ca au invatat lectia asta.
      Ideea e ca se misca repede. Uita-te la nivelul tehnologic la care au ajuns (baterii, motoare electrice, circuite, software), la cate statii de superchargere au, la cate modele dezvolta si au in plan si la ce buget au avut. Si compara asta cu restul producatorilor, care isi incep fiecare discurs pe subiectul asta cu „O sa..”

      00
    • Nu-mi arog veleități de Mama-Omida, deci nu am pretenția că aș prevedea viitorul, dar printre posibilele scenarii, pentru Tesla două ar fi la extreme.
      1) Să aibă soarta Pebble Watch, o idee vizionară de ceas inteligent, finanțată din contribuțiile în avans ale cumpărătorilor, dar a cărui producție în masă a coincis cu lansarea de smartwach-uri a tuturor marilor producători de smartphone-uri. Deci a fost sufocat din start.
      2) Evoluția brandului Tesla să aibă un parcurs similar cu iPhone. Adică să-și fi creat deja un segment de clienți, astfel încât deși modelele ulterioare pe care le va scoate Elon Musk să fie depășite de modelele concurenței chiar de la lansare, acești clienți să rămână fideli pe motiv de statut, hipstereală, ecosistem și alte căcaturi subtile de marketing.

      00
    • Diferenta e ca ceilalti vand acum o masina cu ceva software pe ea, pe cand tesla vinde un software cu o masina pe langa. Asta e avantajul lor major. Asa cum dupa cativa ani iphone a fost ajuns din urma va fi si tesla eventual. Dar pana atunci au avantaj. Chiar musk a zis ca nu poate crede cat avantaj le lasa ceilalti. Reticenta ii va costa pe ceilalti. Au cam inceput sa se trezeasca totusi(vezi hyundai kona)

      00
    • Nu știu dacă ai văzut clipul ăla când ceva firmă face teardown la model 3 și zic că unele chestii la partea de electronică e pur și simplu military grade și e ani lumină înaintea oricui.

      Și ăștia fac teardown și analize la toate mașinile. Nu cred că le fac intenționat așa, ci cred că inginerii au optimismul ăla ce îl aveau cei de la Mercedes în anii 80 când doreau să facă mașina absolută. Și cică noul trend de rulare e testat pentru 1 milion de mile…

      Și da, ziceau că unele piese nu sunt optimizate pentru producție rapidă dar astea se pot îmbunătăți.

      00
    • @manu144x pai tocmai la asta ma refer. Am vazut clipurile (ala cu teardown-ul si discutia de dupa) si ar trebui sa fie scary pentru orice producator auto. Asta plus agilitatea companiei o fac greu de batut.

      00
  12. Automobilul electric are două componente de înaltă tehnologie care fac diferența:
    – Invertorul de mare putere și înaltă frecvență controlat de software
    – Bancul de acumulatori
    Când vine vorba de cele două tehnologii nemții sunt cu un pas în urma americanilor și japonezilor. Spre exemplu, e-Golful de astăzi nici măcar nu se apropie ca eficiență de o Tesla.

    00
    • Toată lumea crede că dacă arunci cu bani în ceva, poți face orice. Când lucrezi în chestii cutting edge, e altceva.

      E un mix foarte complex și firav între a găsi oamenii potriviți, a le asigura un mod de lucru în care să poată da ce-i mai bun din ei, să poată lucra împreună, să știi să valorifici ce fac, să știi să vinzi, să știi să cunoști oamenii potriviți la locul potrivit ca să afli unde sunt cele mai bune materiale, tehnologii, cum să le obții (nu întotdeauna e vorba de bani). Clar, e nevoie și de bani buni, dar banii sunt doar necesari, nu sunt și suficienți (logica de clasa 9-a).

      Toți fanii VW cred că gata, VW o să bage 2-3 miliarde și gata, a doua zi au software și invertoare mai tari ca toți.

      Dacă era așa ușor, arabia saudită era lider în inovație, la câți bani pot arunca pe prostii.

      GM la fel, are miliardele alea, și totuși se chinuie cu Bolt.

      Lumea nu înțelege că la Tesla e vorba de niște softiști care s-au pus să facă mașini, la ei acasă în Sillicon Valley, iar dincolo sunt niște ingineri auto care trebuie să facă soft. E altceva.

      Am condus o Tesla și e complet altceva. Nu e o mașină, e un utilaj să te ducă din punctul A în punctul B. E un computer la care i-au pus roți.

      Încă nu se compară cu S-class, sau A8, și prețul este imens, dar am văzut mindsetul din spate imediat, ce încearcă să facă.

      Și de-asta producătorii auto cred că n-au șanse. Toți încă încearcă să ia o mașină, să-i adauge un computer și baterii. Complet invers.

      00
  13. tu chiar crezi ca nu s-au gandit la asta?

    00
  14. pe ce infrastructura sa ti folosesti electrica in romania? e ca si cum ti ai lua un smartphone fara internet

    din ce am inteles vw si audi lucreaza la level5 autonomous car

    00
    • Poti sa folosesti foarte ok un smartphone fara internet, dar nu poti sa folosesti o masina electrica fara curent. Internetul la smartphone echivaleaza cu chestii gen lichid de parbriz.

      00
    • Crezi ca daca exista cerere nu va exista oferta? Deocamdata in romania electrica e pt cine sta la casa si o foloseste in oras. Pt ce naiba sa existe infrastructura pana nu e cerere?

      00
  15. Nimeni nu a spus nimic despre presupus revolutionarul Skyactiv X, motorul Diesel pe benzina (!) de la Mazda

    00
  16. Eu mă întreb dacă nemții au învățat ceva în toți anii ăștia din aventura Hondei Civic în SUA.

    00
    • da. că honda sunt proști și că ei sunt deștepți, că vând audi acolo.

    • Cand actionarii te strang de oua daca nu scoti o marja de profit sanatoasa, nu esti grabit sa introduci tehnologie electrica de avangarda. Nu sunt in domeniu, poate gresesc, dar nu cred ca piata permite marjele de pe conventionale.

      00
  17. Nu am nicio intentie rea, dar cand scrii despre masini, ma intreb de ce faci asta. Te pricepi foarte bine la alte lucruri, dar la masini…fara suparare, conduci CVT…

    00
    • Nu simte masina => nu se pricepe la masini.

      00
    • randomguy, dont be muist.

    • @RandomGuy Eu n-am condus cu CVT dar vreau sa-mi iau. Ce trebuie sa inteleg?

      00
    • Nu e vorba de simtit masina, daca ai condus o masina cu CVT, intelegi ce zic.
      @Vali: Chiar nu sunt mujist, dar ai un punct de vedere cel putin ciudat cand vine vorba de masini.

      00
    • Nu stiu daca sunt in stare sa descriu in cuvinte, condu o astfel de masina si vezi ce si cum; daca iti place, ia-o. Inteleg ca nu suntem toti pasionati de masini si pentru unii e suficient sa ajunga din A in B in conditii de confort si siguranta, dar daca iti face placere sofatul, CVT-ul este un fel de anestezie.

      00
    • Si daca nu iti face placere sofatul si te intereseaza doar sa ajungi din A in B in conditii de confort si siguranta, nu are sens sa scrii despre masini. Got it. Makes sense. Good job.

      00
    • Fara suparare Vali, dar si mie CVT-ul mi se pare moartea pasiunii printre cutiile automate. Dar gusturile nu se discuta.

      Apropo, nu ti se pare ciudat CVT-ul dupa ce ai condus DSG-ul de pe Passat?

      00
    • man, e un kkt de cutie, nu-i pasă nimănui. „moartea pasiunii”. geez. nu o iau să o fut, dă-o-n morții ei de cutie. serios acum, nu-mi pasă de cutie, m-am informat cât de fiabilă e și gata, am padele pe volan daca vreau să conduc mai sport.

      singura diferență sesizabilă între CVT și DSG e că DSGul smucea când schimba.

    • pai smucea pt ca nu era CVT :))) Continuously variable transmission
      Cea- mai buna cutie pe care am avut-o! PE 1.8t de 200 si ceva de cai.

      00
    • @Vali, inteleg acum ca nu sunt singurul luat la rost de tot felul de amici ca ce prost sunt ca mi-am luat masina cu CVT. Si eu le serveam diverse replici, asta insa a ta cu „nu mi-am luat sa o fut” e cea mai tare, cu permisiunea ta o voi folosi si eu cand mai aud (a mia oara) cum li se face la unii mila de mine ca am CVT :-)

      00
    • am mers azi cu noul DSG de pe Karoq și Kodiak. e OK CVT-ul, zic. :)

  18. Euro ma intreb daca nemtii invata din experienta altor nemti, cum ar fi aia de la Leica. BTW, si-a luat careva aparat foto Leica in ultimul timp?

    00
  19. VW se concentrează foarte mult pe mașini electrice, dar că mașinile lor electrice există doar în poze

    00
    • Exista, se lauda acum cu un Porsche care se va incarca in 4 minute pentru un range de 62 de mile.
      Dar fiind din grupul Das Auto – Das Fraud, el de fapt se va incarca in 62 de minute pentru un range de 4 mile.

      00
  20. Da ba, pentru ca electricele sau hibridele sunt ieftine la achizitie, ieftine la intretinere si se simte diferenta ca un cur… unde? In romania? Vin -25 de grade si te caci in el de motor electric, acumulatorul e scump in draci, electronica mai multa probleme mai multe… pentru noi astia asa mai tarani tot benzina+gpl este mai econom decat orice hibrid de pe planeta asta.

    00
    • nu mai crede in toate miturile urbane.

    • Nici nu trebuie mit. Consum de 10.5 vara oras pe cutie automata cu gpl, adica undeva la 28 lei suta de km, la 5 lei litrul de benzina (momentan) hibridul ar trebui sa consume 5 litri iarna in oras ceea ce nu le da prea bine ca la rece ciuci autonomie mare si tot se arde benzina. Aici vorbim de o masina cu portbagaj mare de bagi un porc nu doar poseta si de o masina cu 5 locuri pentru 5 oameni nu 5 locuri pentru 2 oameni

      00
    • Și acum mi se spune că sunt un prost, pentru că am platit 4000 de coco pe un Logan dizăl din 2010.
      Dar simplitatea și fiabilitatea nu se pun. Nu car porci, tărâțe, ciment sau pui de Avicola Crevedia.
      Pe mine și ai mei. Așa e când stai cu mă-ta. Nicio legătură cu Mircea Badea.

      00
  21. Ok vad prea multe aberații și nu pot sa nu comentez cu fapte.
    1.conform datelor Apia, VW e Golf, a devenit cea mai bine vândută mașina electrica din România. Acum doua luni era pe locul 1 și în Europa.
    2. VW a investit masiv în baterii – parteneriat cu LG Chem – și în platforma modulara MEB pe care va lansa în perioada 2020 2024 cam 5 modele. VW Id Neo e un Golf cu spațiu mai mare la interior – battery pack ul e în podea și va avea prețul de aproximativ 27 k eur ca să fie alternativa la un Golf 2 0 tdi comfortline. Adăugați subvenția de la stat și vedeți ce preț aveti. În versiunea de top, va rivaliza probabil cu Model 3 în vreme ce Crossoverul ID Crozz va fi o alternativa pentru Suv lovers. Modelele astea nu sunt pe hârtie, ele deja sunt în teste, stadii finale de proiectare. ID NEO avut în ciclul Wltp 450 km autonomie deci decent (iarna cam 300)
    Familia id va democratiza automobilul electric alături de Tesla model 3.
    3. Vw nu face aceste investitii pentru ca iubește mediul ci pentru ca acolo e profitul. Vrea sa supraviețuiască și sa returneze profit acționarilor. Atât..
    4. Știrea ca VAG nu mai dezvolta noi familii de motoare ICE din 2026 e non știre. Normal ca nu le mai dezvolta. Pana atunci automobilul electric va fi abordabil ca preț și acceptabil Ca autonomie
    5. Peugeot 508 s a vândut mizerabil în România și în varianta de baza iar Rxh ul era scump și predispus la probleme. Varianta diesel electric hibrid a fost un eșec comercial și avea la baza ideea ca poți avea tracțiune integrala cu un motor termic angrenand o punte și cel electric pe cealaltă. O tâmpenie grea și complicata. Hibridul e o versiune practica de tranziție spre electric. Btw, de doua luni a apărut Noul 508..
    6. Faptul ca VW muta producția Passat ului la Kvasiny în Cehia pentru a face loc producției de ID Neo electric va spune care e strategia și unde e profitul. Sedanul clasic moare încet (pana și Ford se gândește sa nu mai vândă Mondeo)
    Last but not least.. Am o mașină japoneza cu motor turbo. Am avut și VW, cum a avut și Vali. Tdi chiar. O mașină foarte bună. Mulți au avut sau au și acum VW tdi dar acum tutor ne pute dieselul… Mai ales cel VW. Deși toți producătorii utilizau același jegoase de a trisa la teste și VW au fost prinsi în SUA unde emisiile de oxid de azot contau, nu în Europa unde o tinem cu CO2. Grea boala ipocrizia la romani..

    00
    • Deci canci hibride, asa cum banuiam.
      Pe de alta parte, pare ca te pricepi la masini, lucrezi in bransa, iti plac si conduci o japoneza turbo. Honda, Subaru? GT-R?
      Deci cum naiba sa fi condus un kkt de VW care se conduce ca un cur si sa-ti mai si fi placut?

      00
    • Pe locul 1 in Europa la masini electrice sunt Renault Zoe si Nissan Leaf

      00
    • ce se aude de miile de morti cauzate de dieseluri nemtesti? pe cand un proces sa-i falimenteze? trebuie sa asteptam sa plece merkel?

      00
    • Octav – ca interior, functionalitate, calitate perceputa, confort da VW ramane pentru mine referinta desi prefer japonezele pentru aspect, filosofie, fiabilitate. Si da, in afara de Mazda care tot trage de Skyactiv incercand un sistem de aprindere compresie (dar care de fapt…. https://www.express.co.uk/life-style/cars/861833/Toyota-Mazda-electric-car-partnership, mai toti marii producatori vor dezvolta si hibridul pentru a asigura tranzitia catre electric cu motoare turbo de cilindree medie (Tot vorbea Zoso de 508, Noul 508 va utiliza un sistem hibrid cu motor electric si un motor pe benzina turbo Puretech de 160 cp). Daca ne luam toti electrice maine, nu ar face fata reteaua electrica nici in SUA la incarcarea simultana a tuturor masinilor, nici chiar noaptea. Hibridul adevarat (nu acele plug in la care incarcarea la priza e optionala si tu de fapt mergi cu motorul pe benzina toata ziua). Eu pariez in continuare pe Toyota la capitolul hibrid, noua Corolla Hibrid fiind o propunere foarte interesanta cel putin pe hartie.
      Kilroy – am si spus ca e -Golf era in top in Europa acum cateva luni. Nu stiu care e situatia actuala probabil Leaf e number 1, dar ceva imi spune ca e-Golf este in top 3 si azi.
      Uite aici si clasamentul la care faceam referinta.
      https://cleantechnica.com/2018/03/03/europe-electric-car-sales-january-vw-e-golf-starts-lead/

      00
  22. Intre timp eu lucrez intr-o rafinarie in care se investeste un miliard de euro, pentru a produce un nivel superior de carburanti. Banuiesc ca astia nu au auzit ca dispare diesel-ul, benzina, si vin electricele.

    00
  23. Posesor de bmw 2018 diesel si outlander phev; cand scoate bmw-ul un hibrid cu aceeasi tehnologie ca phev, o sa-l cumpar; pana atunci bmw-ul e prioritar, Mitsubishi-ul e utilitar si mini-offroader.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)