Mă mănâncă pielea să îmi mai iau o mașină…

Logica simplă îmi spune că nu e cazul, pentru că n-am ce face cu încă o mașină, și așa am una care zace în parcare 90% din timp (bine, acum e în service, dar povestim de asta altă dată).

Pe de altă parte, vreau ceva fâșneț, gen Golf R sau Clio RS, 2-300CP, rachetă. N-am ce face cu ea, că distanțele în oraș sunt mici, dar sunt mișto de condus… Sigur, încă mai am ideea să îmi iau ceva off-roader pentru Rescue4x4, că timp am, dar nu mă simt eu bine în mașini mătăhăloase.

Și a treia fază: să îmi fac un leasing pentru una nouă, să îmi iau una second… Parcă aș aștepta noul XV hibrid, care cică se lansează curând, dar dacă nu l-au adus în Europa pe ăla vechi, șansele să îl aducă pe ăsta anul ăsta sunt mici.

Brr. Sper să nu fie criza vârstei.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

167 comentarii

  1. am eu un volvo numai bun ptr brasov

  2. am crezut ca e un giveaway …

    00
  3. Dai shi mie bani de-un langos cu sare shefu’ ?

    00
  4. Loc de parcare ai ?

    00
  5. Sunt si eu curios daca ai detalii despre masini in leasing.
    Ma gandesc sa iau in leasing un minivan dupa ce vand Civic-ul pe care-l am de vreo 10 ani.
    Sau ai idee unde gasesc astfel de detalii?
    Mersi,

    00
  6. Clio II RS 182 sau Clio II 172 cup
    Îmi fac cu ochiul căteva exemplare pe olx și autovit din RO, dar nici dacă vând Megane-ul nu adun 4000 de euro .

    00
  7. Suna a simptome de condus CVT pentru mai mult de 2 zile. :)

    00
    • Oh, câtă dreptate tu ai!
      După mulți ani de automate am ajuns la un Audi A4 cu CVT. Confort deplin cu totul alta de cutie, dar doua aproape 2 ani am cumpărat o manuală :))

      00
    • CVT nu e chiar pentru oricine. Doar pentru cunoscători.Dar, când la noi se caută în continuare Tdi (cu i roșu neaparat) si cutie manuală, e cam greu sa înțelegi ce aia automată, ce sa mai zic de CVT.
      P.S
      Pentru cei care cauta,,I,, rosu, T-ul nu e întotdeauna de la turbo!

      00
  8. Deci practic tot ce-ai scris și sfătuit și criticat până acum despre: viată, familie, fericire nu mai e valabil.

    00
  9. Daca vrei sa futi sa sti ca nu Golful R sau Clio RS sunt solutia, ai nevoie de un Biemvieu

    P.S. mergi la curve……iesi mai ieftin

    00
  10. Un Land Cruiser seria 70.

    00
  11. O masina noua la casa omului nu are nevoie de vreo motivatie logica, e din ciclul pentru ca …masini.

    00
  12. E ok, abia am facut asta si am 28. Si am si locuri de parcare :P

    00
  13. Deci eu ma uit sa imi iau audi rs8, sh evident. Asta e criza adevarata, nu ce ai tu… renault auzi… m am ras!

    00
  14. „să îmi fac un leasing pentru una nouă, să îmi iau una second” – asta e destul de simplu de raspuns: ai putea sa conduci aceeasi masina 10 ani fara sa te plictisesti/saturi de ea? Daca da, go for it. Altfel daca o vinzi in 4-5 ani, te-ai ars la bani.

    00
    • la asta mă gândesc, că s-ar putea ca în 3 sau 5 ani să mă plictisesc și să mai am leasing la ea…

    • Daca nu o zgarii, nu o rupi, etc. cred ca merita un leasing pe doi ani. Ai garantie si nicio problema. Daca se strica o duci la reparat, lasi cheiile si o iei când este gata.

      Pe de alta parte, anul trecut inainte sa-mi cumpar masina second hand am foat la audi si aveau o oferta sa cazi pe spate ptr. A6 avant (modelul vechi): 35000km pe an, service inclus, destul de multe opționale, 2 ani la 303 netto (+19% tva). Dar dupa ce mi-au dat in mana o carte de vreo 100 de pagini in care erau descrise penibil de nemțește ce inseamna uzura peste medie, ce inseamna zgarietura, ce inseamna plafon murdar, ruptura in scaun, etc. Am decis ca nu am chef si nici bani sa ma dau cu masina 2 ani si dupa aceea sa le mai las inca 10-15 mii din cauza de uzura acolo.

      Dar cand ma uit la preturi… Mda, complicat: https://www.vehiculum.de/leasing-angebote

      00
    • În 5 ani nu mai ai leasing, nu găsești mai lung de perioada asta

      00
  15. Prietene sper ca sti ce faci. Dar, daca te mananca asta e. Oricum o sa faci ce vrei.

    00
  16. Din seria „It’s not about miles per gallon it’s about smiles per gallon”. O masina de 300+ hp e intotdeauna buna la casa omului dar dupa aia s-ar putea sa vrei sa mergi si pe circuit…

    00
  17. Si eu care ma gandesc sa scap de masina ce o am de ~9 ani si sa nu mai iau alta veci, ci doar sa ma rezum la a inchiria cand e vorba de vacante sau ceva situatie speciala. Altfel, bicicleta, transport in comun si mers pe jos.

    00
    • am aceiasi dilema din cauza ca in permaneta o masina e in service deja am obosit. Adevarat sunt si vechi ca sunt „zgarcit” si prefer sa tin banii la banka (damn) decat sa ii dau pe masina noua. CAruia nu ii vad rostu decat in cele 6 luni de noroaie din bucuresti. DA. Cred ca sigla bucurestiului ar trebui sa fie firea cu nori pe sub nas, sau dragnea sau mortii lor, e un noroi in bukurestenezia. Noroc cu masinile ca sunt in service ca nu trebuie sa le spal.

      00
  18. Mazda MX-5? Dar nu rosie ca atunci chiar e criza varstei

    00
  19. NOU
    #55

    Ceva full electric – Audi E-tron poate? Nu cred ca sare de 100.000 euro, e practic moka.

    00
  20. NOU
    #57

    Un Continental GT 2016 S cu 37k km nu te intereseaza? Unic proprietar, garantie inca un an, extensibila.

    00
  21. Ar fi momentul sa iti iei si tu o masina. Dar inca esti le drumul ce prost cu renault, xv si alte balarii.

    00
    • am vrut sa dau si eu comentariul asta dar de cate ori am zis pe aici despre masini premium,mai ales grupul vag,m-am trezit bubuit cu butonul de dislike pana la saturatie.

      sunt posesor a 2 rable.
      1 audi a3 2004
      2 ford focus 2008

      Cand ma dau jos din ford si iau audi la plimbare ma simt cum se simt nenicii aia care au avut logan dupa dacia 1310 ,imi zic permanent in gand „baa ce bine merge”

      Ai o viata ,incearca si tu o masina mai nouta premium din triada nemteasca.
      Da ,stiu,ai avut junghiu ala de passat,nu se pune

      00
    • NOU
      #65

      Si 2004 inseamna nouta?

      00
    • asta ai inteles tu din ce am zis eu ? fereasca dumnezeu cat esti de prost

      00
    • Te-ai dat exemplu ca ai o masina premium. Am vrut doar sa ma asigur daca o consideri nouta boss, nu te ambala asa aiurea.

      00
  22. Mda și noi trebuie să luăm încă una, pentru soție, și mă mănâncă să fie ceva cu evacuare Akrapovic pentru când mai pun eu mâna pe ea. Logica zice Golf cu cutie automată și ACC dar dacă toate ar fi logice…

    00
  23. Soluții mai simple:
    Luat ceva mașini mișto pentru test drive / review, fie de la reprezentanțe (promovare), fie de la cititori (la 3000+ euro salariu mediu cred că găsești ceva interesant).
    Combinat concediul undeva cu un pachet de circuit+mașină (sau rent-a-car, însă găsești mai greu mașini sport de închiriat în Europa).

    Posibil după câteva experiențe (cu diverse auto) îți va trece „mâncărimea” și scapi mult mai ieftin…

    00
  24. Pai raspunsul la toate dilemele tale e … O motocicleta. Un BMW F850GS sau o Honda Africa Twin din asta noua.

    Faci suta in 3-5 secunde, e adrenalina pe curbe (ai cheia aproape), o arzi off-road fara probleme si nu ai nevoie de loc de parcare.

    Si nu te rupe la buzunar.

    00
  25. „Și a treia fază: să îmi fac un leasing pentru una nouă” – numai eu am citit cele ~10 articole in care ziceai ca noua NU, devalorizare si chestii?

    00
    • ba da. încă mai cred în asta. dar n-auzi că mă mănâncă pielea?

    • @Vali, mai bine bagi banii intr-un apartament/spatiu comercial etc. Mai bine un venit pasiv pentru pensie, decat sa trebuiasca sa scrii cand nu mai ai nimic de zis.

      00
    • Venom zice bine ce zice dar sunt momente in viata cand nu ratiunea trebuie sa castige, vorba aia futi nu futi vremea pulii trece si ce faci cu veniturile pasive

      00
    • Eh, te mananca – te scarpini si aia e. Cunosc, mie imi trebuie si logica imi spune ceva gen partner tepee si ghici cine rascoleste pe mobile dupa x-type cu piele bej :)

      00
    • boss da un megane rs nu e „atat” de scump sa iti vinzi sufletu pt nspe ani.
      (mishto masina se conduce f. lejer in oras, si cand ii dai….se duce.) Teoretic pe dyno are maimult de 300cp de la un prieten care a pus-o.)

      https://www.olx.ro/oferta/vand-schimb-megane-3-rs-cup-IDbYTnk.html#86993366e4;promoted

      00
    • Sunt cateva dyno optimiste in Romania, dar nu stiu nici macar unul atat de optimist incat sa scoate Megane RS de 300cp stock.

      Masinile de genul asta se cumpara in functie de destinatie: vrei repede, cumperi cifrele cele mai frumoase / vrei distractie, cumperi – dupa ce te dai cu majoritatea din gama – pe aia la care ti-a ramas gandul.

      Stiu ca nimeni nu face asta, dar tine cont si de potentialul masinii/motorului: 2.0T de la vwag face niste cifre demne de jocuri pe calculator cu modificari minimale, dar se aude…ca un 2.0; m135i e mai de huligani; civicul e fwd, face (stock) chestii pe circuit, dar…e de gustibus.

      00
    • venom, lucrez și în direcția aia.

  26. Un hot hatch SH in stare buna gasesti rar. Aceste masini sunt forjate, apoi cind proprietarul aude cit costa reparatia scapa de masina. Daca vrei masina pt. fun, ia-ti un MX5. Nu numai puterea motorului conteaza…
    Cit despre XV, recomand sa scapi de ea. A iesit pe ultimul loc in testul de 100k al revistei Auto Bild:
    https://www.autobild.de/artikel/dauertest-ranking-1014682.html
    https://www.autobild.de/bilder/die-neue-dauertest-rangliste-ab-2014–5130184.html#bild2

    00
    • Nu stiu cat de fiabil e Subaru XV, dar cred ca fiind un aspirat clasic cu CVT, nu prea are moarte. Orice top facut de cacatii de la autobild, in orice domeniu, are pe perimul loc un audi sau un golf. Adica vrei sa zici ca acel A3 pe gaz natural si golful ala strutzo camila sunt cele mai fiabile? O pwla… Sau mazda CX5 dizel prin top 5 de care e plin in germania la vanzare la preturi mici ca sunt motoarele de cacat si pica in draci?

      00
    • @Andrei AutoBild face teste de anduranță pe 100.000 de kilometri, rar testează mai mult. În condițiile din Germania și ținând cont că majoritatea cumpără o mașină și după ce iese din garanție sau din leasing o vând, normal că sunt „în regulă” și se clasează sus. Problema e că exceptând cazurile cu defecte mari de fabricație, defecțiunile de care tot auzim noi apar mai încolo în rulaj și/sau pentru că unii proprietari scot tot ce pot din mașina aia pentru că oricum o vând. Cui? Nouă.

      De-acord că poate AutoBild nu sunt așa de independenți pe cum am vrea sau că în topul ăla nu găsim ce ne dorim noi să găsim, dar dacă ai fi urmărit puțin rezultatele ai fi văzut că sunt mașini care au punctat slab pentru că au avut probleme mari care nu ar fi trebuit să apară în 100k rulați.

      00
    • Si mie mi se pare testul ala de 100k destul de obiectiv, nu-si da cu parerea nimeni despre masina, pur si simplu merg cu ea si iti spun ce s-a stricat in acest timp.
      Problema la testul ala e ca se face pe o masina dintr-un lot de zeci de mii de masini asa ca in nici un caz nu poti generaliza sau sa consideri fiabilitatea unui model in functie de rezultatele acestui test.

      00
    • Eu cred ca trag cu ai lor si gata. Luam un golf sau un audi, fie ales bine dintr-un stoc, fie nu raportam tot ce cade la el, ca deh, e al nostru, iar la japoneza daca nu pica ceva ii mai footem noi un sut poate se rupe. Sunt de acord ca pana la 100000 de km nu ar trebui sa se strice nimic (de fapt am avut trei masini luate de nou si la niciuna nu s-a ars nici macar un bec si vorbim de un logan, de un kalos si de un cielo :) ), problema a ca dupa ce ajung aici, astea sunt cele mai mari jafuri si mancatoare de bani: tdi si tsi, cu o gramada de probleme.

      00
    • @Andrei păi tocmai aia e. Ai văzut că Golful normal, emblema lor, e pe locul 30 și ceva? Și că o Kia e aproape de top (a și fost lider o vreme)? După cum am spus, nu or fi ei așa independenți precum am vrea, dar dacă ar fi părtinitori să nu pună ei Golful în top 10 măcar? Audi din ce știu are un model în top, BMW la fel etc. Că nu ne place nouă topul ăla pentru că favorita noastră nu a punctat bine…păi soarta. Oricum, câți cumpără mașini în funcție de topul AutoBild (sau oricare altul) sau să dea o căutare după probleme comune ale diverselor mașini? Omul are o sumă și cumpără de suma aia ce știe el că-i bun fără să-și lase o sumă tampon pentru reparații și probleme. Alții cumpără Logan nou când pot să ia un SH foarte bine dotat. Alegeri. Chibzuite sau pasionale.

      00
  27. Un amic vinde un Mustang din ’65 :))

    00
  28. vrei sa vinzi masina si nu stii cum. tu ai auzit cumva ca pe 99vehicles l-ar bate gandul sa vanda masina ca i-a picat 9000 pe ea, iar tu vrei sa i-o iei inainte :))

    00
    • nu știu despre ce vorbești.

    • am facut o gluma legata de ultimul video al „tovarasului” tau 99vehicles care povesteste ca l-ar bate gandul sa vanda masina, dar nu prea. apoi zice ceva de anvelope premium, va voi l-ati luat de el in legatura cu anvelopele lui pe care si le lauda cum ca ar fi premium..
      sau nu mai tineti legatura? :))

      00
  29. Nu am înțeles niciodată faza cu costurile sh vs. nou căci nu este mare diferență. Mașină nouă, 30.000€, o ții 5 ani, o vinzi cu 15.000. Cost, 15.000 plus 2000 dobânda la leasing/5 ani. SH de 5 ani, 15.000, mai bagi în 5 ani în ea vreo 5000 (sigur, românii adevărați nu bagă niciodată bani în mașină, doar motorină, dar nu că ar consuma, doamne ferește!, dar au citit ei undeva că e bine să ai ceva în rezervor acolo. După 5 ani, când mașina are deja 10 ani, mai iei 2-3000. Hai 5000. Cost, 10.000 + 5000 reparații, 15.000. Chiar presupunând că nu bagi fix 5000 în reparații, tot este un cost semnificativ, plus riscul că oricând te poți trezi cu ea moartă.
    Alte idei de mașini de andropauză: Fiat 124 Spider :) Sau de Mr. Bricolaj: Nissan Navara, Isuzu D-Max, Toyota HiLux, Ford Ranger :)

    00
    • Sau de Mr. Bricolaj: Nissan Navara, Isuzu D-Max, Toyota HiLux, Ford Ranger :)

      mă uitam la un clip de-al lui buhnici că nu găsește grădinar serios și peste câteva săptămâni am visat că îmi luasem camionetă și lucram part time ca grădinar. ceea ce nu ar fi rău, pe lângă blog :)

      altfel, ce mașini mai vinzi? :D

    • Calculele tale sunt nerealiste. Complet nerealiste.

      00
    • @Vali, toate la care am făcut review vor fi de vânzare la terminarea leasingurilor. Seria a doua o să fie Koleos/Xtrail (înclin spre Xtrail) și Quashquai/Kadjar. Și Spider în loc de 500 :)
      Apropo de leasing, perioada maximă este de 5 ani.

      00
  30. Cat timp iti permiti o a doua masina pentru distractii de weekend, merita. Insa nu de noua, devalorificarea e prea rapida.

    Off topic: ce masina SH ai recomanda pentru cuplu tanar pana in 10k euro?

    00
    • Andras: mai multe detalii despre ce ai vrea nu ar strica: an fabricatie, benzina/diesel, dotari obligatorii, 2/4 usi, sedan/combi ?
      Altfel pana in 10k euro SH poti alege o gramada de modele …

      00
    • NOU
      #102

      dacia sandero. si iti raman bani si de intretinere si de concedii ;)

      00
  31. NOU
    #104

    Ia o Brera, bre! Da, da, da.

    00
  32. O Honda Civic Type R? FN2, 220 CP, 2007-2008? OZN-ul.

    00
    • Sau un Mitsubishi Galant de 280 CP…sau 370 daca gaseste :)
      Eu cand o sa cresc mare, o epava de Galant o sa-mi cumpar.

      00
    • Sub 300 cai nici să nu se apropie. A avut deja 245-250, știe cum e. Acum trebuie să vadă și cum e cu 300+ și sport…

      00
    • FN2 este cel mai slab Type R
      – suspensia ingrozitor de rigida pt orice suprafata care nu se aseamana cu o masa de biliard
      – greutate mai mare cu 100kg fata de modelul precedent
      – EP3 avea suspensia spate multi link vs FN2 care a trecut pe punte rigida
      – 200cp, acelasi motor (cu aceeasi putere) de pe EP3 cu mici modificari

      Are farmecul ei, dar per total un pachet slab, V-TEC si design-ul au fost singurele lucruri interesante la ea. Nu a avut nici o sansa in fata lui Megane RS 225, Focus ST (si cei 5 cilindri) sau Golf mk5 GTi …

      00
  33. Iti dau eu Corsa mea. Iti trebuie casca si combinezon, n-are CD-player si nici clima nu merge. A, si servo-directia am scos-o si pornirea e la buton (ma rog, trebuie sa apesi cateva butoane intr-o anumita ordine sa porneasca), iar geamurile sunt de plexiglas.
    Da’ e distractiva. Cu conditia sa n-ai plombe, ca iti sar dupa 200 de metri.
    Daca o vrei…

    00
  34. Cum speranța de viață la bărbați în Europa de Est tot scade spre 60 de ani (glumesc & exagerez, nu e chiar așa grav) eu acum câteva luni când am împlinit 30 de ani mi-am luat o Mazda MX5 (Miata). Just for fun. Cred că au fost cei mai bine investiți bani într-o mașină.
    Nu are mulți cai (160 cai, benzină, motor aspirat, puțin peste 1000kg) dar e cea mai fun-to-drive mașină din toate cele pe care le-am condus.
    București – Brașov – București prin Predeal-Pârăul Rece – Râșnov – Cheia – București la început de toamnă cu decapotabilă e chiar foarte fain.
    Merge și pe circuit la Prejmer.

    00
    • Zicea Cristian Banu de Fiat 124 Spider…practic e cam aceeași mașină cu Mazda MX5

      00
    • Ai cumparat o masina care nu e un oldtimer sau vreun model ce ar valora ceva pe viitor (cred eu). Cum adica ai facut o investitie?

      00
    • @Alex din punctul meu de vedere este o investiție pentru că am cumpărat-o la sub jumătate din prețul ei pe piață, modelul de lansare a generației a 3-a (în ediție limitată) într-o stare foarte ok, fără modificări etc.

      00
  35. În ultimele luni, m-am tot uitat după o mașină. La un moment dat, am făcut o evaluare subiectivă a diverselor variante – https://imgur.com/a/xX54ECS

    Sigur, n-am ajuns la o concluzie, doar am devenit fan al review-urilor făcute de ruși și cehi.

    00
    • Eh, zi mai bine că vrei să-ți iei un A6 SH și cauți justificări. :) La banii pe care îi pui prin Excel-ul ăla să-ți iei ceva SH știi și tu că e o greșeală dpdv strict economic.
      Nu am nimic cu tine, nu te cunosc, sunt evident banii tăi, dar cu toții avem un dar să ne mințim singuri câteodată și să ne găsim justificări.
      Îți dorești mașina aia. Fix aia. Iați-o! N-o mai pune în Excel cu Subaru că la rațional Subaru câștigă. Dar tu nu vrei să iei o decizie rațională. Tu vrei să-ți iei ceva ce-ți place. :-)

      00
    • Eu vreau Outaback-ul cu motorul de pe Forester XT. În toamnă, americanii se pare că vor avea un motor turbo 2.4 pe Outback (motorul actual de pe Ascent). Asta înseamnă că noi îl vom avea în vara – toamna lui 2020.

      Nu am luat Allroad-ul pentru că un motor diesel atât de mare va fi chinuit în București, unde voi face totuși cei mai mulți kilometri. În fine, sunt un șofer netalentat, așa că-i posibil ca la acest moment, un A6 să fie prea multă mașină pentru mine.

      00
  36. Tot am mai urmat un sfat de masini primit aici, gasind acest articol sunt curios de raspunsuri. Are cineva sugestii de masina micuta de oras, 4-5 locuri , automata , peste 150cp , ideal cabrio sau panoramic roof ce se deschide, pana in 30,000 , noua? Mi se pare interesanta Abarth cabrio , dar e manual… Am mai gasit polo GTI dar ajunge peste 30 parca… alte idei?

    00
  37. Am nevoie de o a doua masina, obligatoriu break, pt urmatorii 2-3 ani. Ma tot uitam la megane 2, 2007- 2008. preturile se invart pe la 2700-3200 de euro, de preferat benzina ca merg domol si mai rar. Mai merita un exemplar din asta? Altceva in aceeasi bani si sa fie cat de cat decent nu prea gasesc.

    00
    • Nu, nu merită! E un motiv pentru care nu găsești altceva la banii ăia. Merită doar dacă ești genul bricoler, prieten cu mecanici sau știi toate parcurile de dezmembrări din zona ta. După aproximativ 8 ani încep să pice chestii la ea. Nu doar chestii mecanice, că alea sunt simple, chestii electrice, electronice, senzori căcaturi care nu te rup la bani, dar te fac cu nervii de te bucuri să o dai și cu 2200 de euro (cu cât am dat-o eu), nu cu 2700-3200.

      00
  38. Nu o face. Numai spatiul pe care ti-l ocupa in subconstient doua masini face ca totul sa fie o povara prea mare(parcatul, rca, rovigneta, itp, schimbat cauciucuri, spalat, facut plin, reparatii). Am trait asta anul trecut cand in aprilie am luat o alta masina mai buna decat cea veche. Cea pe care nu o folosesti regulat, se va degrada mult mai repede. M-am bucurat cand am vandut-o pe cea veche acum 4 saptamani.

    Btw, varianta care la mine a bifat atat partea fun cat si cea de masina de familie a fost un Seat Altea Freetrack 2.0 Tfsi DSG cu tractiune integrala.

    00
  39. Tocmai ce am vazut Whealers Dealers pe Discovery ieri si au restaurat aia un Volvo 850 T-5R. 2 litri, 240 cai, 6.5 secunde suta, buna si pentru carat chestii si pentru rally.

    00
  40. Clar trebuie. O viata ai si o gaura in cur. :) Baga ceva de 2 locuri bengos.

    00
  41. Sunt in aceeasi situatie :). Vreau sa dau Corsa ca oricum nu o mai folosim si sa iau in locul ei ori un 4×4 pentru fun si rescue fie un van pe care sa-l bricolez intr-o casa pe roti (am fost vara trecuta cu o rulota si o autorulota de la haff si mi-a placut mult). Pentru partea cu masina de curse o sa fac A-ul :D.

    Daca vrei experiente 4×4 poti sa te interesezi si la campionatul national de offroad, uneori mai sunt care au nevoie de co-piloti. Oricum daca te prinde bugul e de rau :), am fost acum 2 ani la hobby si juma de an numai la aia m-am gandit.

    00
  42. Ne luăm manuale mai nou? La o căutare pe mobile, RS automat începe din 2017+ iar Clio cred că tot la fel.

    00
  43. Mda, stai sa vezi cand chiar ai si ocazia cu adevarat la un motor de 2000 benzina turbo si vreo 220 de cai. Si cutie automata. Si totul pe la un pret cel putin foarte bun.
    Candva anul asta si sincer, nu stiu daca e bine.

    00
  44. Ce prinde intotdeauna la public, pe zoso.ro? Ceva despre masini :D

    00
  45. Mai bine un megane 3 rs :)

    00
  46. Daca iti place sa-i dai „blanao” vezi si tu ceva gen raliu. Pe la 10-11k iti iei ceva parci chel, cauti si tu o trupa de pasionati prin zona. O sa tot carpacesti la masina prin weekend, o sa fii tot cu mainile unse si negreala, o inveti pe de rost, futi cate 1-2k euro/concurs.

    00
  47. Subaru BRZ.

    00
  48. Știe careva un review bun la Suzuki Ignis? Întreb pentru o prietenă. 😂
    Tocmai am făcut un test drive și am fost foarte încântată. Dar poate nu mă pricep eu.

    00
    • Am avut eu unul din 2005 pana in 2016. 380.000 km, am schimbat patru ambreiaje, bucse, discuri și consumabile și cam atât. Motorul a fost birjărit, de multe ori schimbam când intra in limitare la 6500 rpm. Nu a avut niciodată probleme cu motorul sau altceva.
      Este ieftin lucrata la interior, un pic rigidă, dacă se poate împăca cu aceste aspecte, este o alegere foarte bună.

      00
  49. O masina de offroad e mai versatila, mai fun si mai ieftin de intretinut decat un hot hatch.
    O varianta nici prea mare, nici prea mica ar fi Mitsubishi Pajero (scurt), 3.0 sau 3.5 benzina.

    00
  50. N-ai zis nimic de buget, ti-as recomanda ceva de la audi. Motoarele de 2.7 vreo 210 cai. Am auzit numai lucruri bune despre ele. Consum 10% real urban pe un A5 coupe din 2012.

    Iar, ca sa te califici la leasing mașina nu trebuie sa fie mai veche de 5 ani. dobânzile sunt f mici, iar bancile, de regula au contracte preferențiale cu firmele de Casco, care e obligatoriu. La un Audi A4 de 17000 plăteam 310lei/luna la Omniasig.

    00
    • Tu traiesti sub pamant? Ai auzit si tu, ce ai auzit? 2,7 are 190 cai, iar cutia e un dezastru, mi s-a stricat de vreo 4 ori in 2 ani. Omul vorbeste de benzinar nu de diesel. Iar la cat e impozitu mai bine iti iei 3,0 si aia e. 310 lei fiind ce? Rata sau casco?

      00
  51. Ia-ți bicicletă! Și așa Brașovul e poluat ca dracu’!

    00
  52. Noul duster. 4×4 e, noua e, matahala nu e, usoara e, din mai va avea 1.3 150 CP.

    00
  53. Vali… Alfa Giullieta 1750 tbi… 240hp, Lancia Delta 1.8 DiTurboJet 200hp, Alfa Brera 1,75 tbi…

    Sunt niste niste masini frumoase si cu atitudine… dacă ai chef de moding poti scoate foarte usor 300+cp dintr-un motor sub 2l.

    00
    • da, italiene. monumente ale fiabilității. nothx.

    • Cum zici… Golf R, Civic hype R… orice dar nu renault :)))

      00
    • :)) fa un test cu o giulietta si dupa mai vorbim, eu am o giulietta din 2012, 1.4, 170 de ponei cutie cu dublu ambreiaj. Masina e in familie de la 16k. Pana la 130k cat are acum s-au schimbat doar consumabilele, butonul de la portbagaj + ceva fire si un tampon de motor.

      00
    • Sa nu mai zic ca reviziile le fac la 10k si ma costa fix 50 de euro (ulei si filtru), filtru de benzina nu exista, filtru de aer se curata.
      Distributia costa 80 de euro (pompa, curea, intinzator) se schimba intr-o ora.
      Revizia la cutia „automata” a costat 70 de euro.
      Franele sunt cele mai scumpe brembo 330mm pe original 500 de euro.

      Imi „lipsesc” zilele cand bagam in golf $$$ fara numar si plecam fericit din service :D

      00
    • @Ionut: 330mm pare putin overkill pt 1.4l, 170cp si Giullieta, cat despre pret cred ca voiai sa spui 500 Lei, nicidecum Euro
      – ocazional se mai schimba si bujiile la revizie, ca sa nu mai zic de lichidul de frana

      00
    • @catalin
      Asa a venit masina echipare qv/frane brembo cu 4 cilindrii (discurile + placute oem costa 500 de euro
      Ai dreptate la multi air se schimba bujiile la 30k si lichidul de frana la 2 ani,

      00
  54. orice iti bucura inima Vali, numai manuala sa fie, sa simti si tu masina in sfarsit

    00
  55. Suzuki Swift Sport e un hot hatch racheta, nu are multi CP, dar e numai 900kg, zambesc fiecare zi cand conduc .

    „Life’s too short to drive boring cars” – Jeremy Clarkson

    00
  56. Ma mir ca n-a zis nimeni nimic despre Seat Leon Cupra R. Modelul recent (din 2017+) are fix 300CP, cel 2015-2017 are 290CP. Din pacate pe varianta hatchback nu exista 4×4, insa varianta break are.

    00
    • Leon-ul e pt aia care nu au bani de Golf…nu e nevoie sa dai banii pe facelift sau R (post 2017), decat daca insisti sa ai ultima generatie de navigatie, bord digital in loc de ceasuri sau 7 rapoarte in loc de 6 la DSG. Singurul motiv ar fi evacuarea care suna mai bine pe 290/300/R

      Din pozitia de posesor de Cupra 280, da, este o masina superba, foarte capabila si mai rara decat Golf-ul

      00
  57. Bine ca te mananca doar pielea ca daca te manca in c*r cine stie ce iti cumparai :))

    00
    • storytime. am hemoroizi. cumpărați și voi crema minune «link afiliat» și puteți sta mai lejer la birou. crema minune face minuni și costă doar 50€!! :D

      ești influenceriță și ai prea multe fisuri anale?! nu dispera! crema minune «link afiliat» te rezolvă!

  58. Ma gandeam sa comentez dar deja nu mai am loc.

    Anyway – Iti recomand un Astra OPC, chiar si Bertone din 2002 cu 2.0 turbo 192cai. Nu costa mult, iti da senzatii, se revand usor si repede. Nu intri la banuieli.

    00
  59. Nu te tentează mai degrabă una de zi cu zi da ceva mai fasneata? Pt mine compromisul a fost un SUV cu ceva mai mulți cai. Relax, mare, încăpătoare și sigura la drum lung plus fun din când în când:). Sau un break cu 200cp+?
    În felul asta nu ai nici 5 mașini și nici nu trebuie sa o schimbi dacă ai puțin chef de „nebunie”

    00
  60. Păcat ca e gri:

    Toyota Celica 2.0 GT, 1.Hd, Rostfrei, Top gepflegt
    Erstzulassung: 05/1986
    Kilometerstand: 94.191 km
    Kraftstoffart: Benzin
    Leistung: 103 kW (140 PS)

    Preis: 6.500 €

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=272143660&utm_source=sharedAd&utm_medium=android

    Are mai mult de 30 ani=> vehicul istoric ?

    00
  61. O masina pe care au rost urmatoarele initiale:
    MT; OME; CB; HD; IBS; ARB; MRL
    Ce vrei tu da’ sa fie japoneza.

    00
  62. O masina simpla robusta si fiabila euro 5 la 7 mii euro imi puteti recomanda?mentionez ca doresc diesel motor 1.6-2.0 l cu o garda decenta la sol si cu care sa pot trage remorca de 2 tone.

    00
  63. Concret:
    Leasing financiar, masina second din 2016, 80.000 km, provenita din Germania unde era in leasing operational (ideal e sa iei masini aduse din Germania de pe leasing operational, sunt cele mai ingrijite, dar si usor mai scumpe).
    Pret:31.000 +TVA
    Rata + CASCO = 650 EUR cu TVA inclus
    Perioada: 5 ani
    Raport Dekra.
    Testata in reprezentanta in RO, rezultat impecabil.
    *nu spun marca ca-mi sariti in cap.

    00
    • Nice bimmer :P

      Sunt curios de ce spui ca sunt cele mai ingrijite cele de pe leasing operational. Sunt masini luate pe firma care de multe ori nu au un singur sofer.

      00
    • :) da, dar leasingul operational nu te lasa sa faci service-urile dupa ureche, nu poti sari data unui service, nu poti face serviceul in alta parte decat la reprezentanta, nu exista „bate o roata, dar merge si asa” pentru ca la primul service/verificare iti schimba toate defectele obligatoriu, practic cu japca (plateste toate costurile firma de leasing). Cel putin asa e in toata Germania.
      Pe langa toate astea ai si o limita de km impusa pe care daca o depasesti platesti destul de mult. Limita de km e gandita astfel incat la finalul leasingului masina sa mai aiba o valoare acceptabila.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)