OK, am înțeles că aerul e poluat. Am identificat problema. Soluții ceva?

De când au instalat polonezii ăia niște senzori prin București, specialii de pe reddit și nu numai ei au luat-o un pic pe câmpii, insistând săptămânal cu noi statistici pe tema asta.

OK. Am înțeles. E poluat. Și nu doar Bucureștiul, ci și restul orașelor unde e trafic auto mare sau mediu. Știam asta de acum 2 ani, nu e ceva nou, periodic se fac măsurătorile astea și concluzia e aceeași.

Bun. Am aflat informația asta prețioasă. Ce facem cu ea? Păi, nimic, ne întoarcem cu spatele și ne vedem de ale noastre. O discutăm cu prietenii la o bere și concluzionăm că “așa nu se mai poate”, în timp ce ne luăm a doua sau a treia mașină.

Și gata.

Hai să vedem. USR, PLUS, voi aveți ceva soluții pentru asta?

film-the-star-chamber

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. dap, sa ne gandim in fiecare zi la solutii pe care nu avem pozitia sa le implementam… se dau si medalii la sportul asta?

    00
  2. Condamnam ferm!

    00
    • presedintele Iohanis a reactionat dur

      „Privesc cu atentie si ingrijorare chestiunea poluarii. Va rog frumos sa incetati cu poluarea.”

      00
    • cumparam diesel sh cu dpf anulat ;)

      00
    • Se anuleaza usor boss :)))) stiu niste baieti cu 80 de lei te rezolva imediat.

      Glumesc :) Dupa parerea mea cine are venituri peste X (sa zicem 1 milion de euro din burta, dezvoltati voi aici) ar trebui sa fie obligat prin lege sa sa-si cumpere masina full electrica si sa-si monteze acasa charger ( ca sa nu incarce ca ciobanul la 2.20 in 21 de ore).

      Si statul sa se oblige sa ridice infrastructura cu fast chargere in toata tara. (Ceea ce le-ar aduce si lor un profit frumos prin sifonari de bani).

      00
    • Ionut, deobicei un stat normal incurajeaza cumpararea de masini electrice prin anumite avantaje: taxe 0, asigurare mai mica etc. Mai degraba statul ar trebui sa se orienteze prin a interzice anumite masini care polueaza foarte mult.
      Pur si simplu trebuie sa ne asumam ca suntem un popor sarac + stat corupt si din asta ni se trag o gramada de probleme. Lipsa unui transport public decent (de ce plm se poate bloca totul timp de un 1 pentru contestastie peste contestastie??) + sindromul saracului, care daca cum a facut 5 mii de euro ii da pe toti pe masina = ce avem acum.

      00
    • Total de acord cu ce spui tu. Eu ziceam altceva.

      Incurajari primim deja de la stat. Statul iti da 10 mii de euro pt masina electrica, cred ca e ultra suficient. Mai ramane sa-si faca si rarul treaba, si sa curete Romania de rablamente (culmea aici e partea dificila desi avem oameni platiti pentru asta si un intreg sistem pus la punct).

      00
    • @venom: nu, un stat normal te descurajează să cumperi un autovehicul prin taxe de poluare calculate la numărul de grame de CO2 / km + masa mașinii, parcări scumpe atât private cât și publice, combustibili scumpi, semafoare în orașe cu durate mari de așteptare (dar optimizate pentru transportul în comun, care are semafoare separate), artere blocate pentru traficul obișnuit, taxe de import imense pentru importurile private, taxe de import imense pentru mașinile la mâna a doua, control al vehiculului la sânge la fiecare 3 ani. La schimb primești, de regulă, o rețea de transport în comun eficientă care te duce în cel mai mic cătun, la prețuri decente pentru veniturile medii, dar și benzi dedicate bicicletelor atât în oraș / sat, cât și între orașe sau sate.

      Nu văd de ce statul trebuie să îți ofere discount pentru mașină electrică, atât timp cât o mașină electrică poluează per total mai puțin decât una cu motor cu combustie internă abia după 5 – 8 ani, în funcție de model și baterie. Sigur, reduce poluarea în orașe, pentru că nu acolo e sursa de producere de curent electric sau fabrica unde este asamblată mașina. Dar discountul acordat de guvern pentru o astfel de măsură nu face decât să ajute oamenii bogați oricum, având în vedere prețul unei mașini electrice.

      00
    • „Sigur, reduce poluarea în orașe”
      Păi tocmai acolo vrem să reducem poluarea, duhhh.

      00
    • @Mihai: Captain Obvious much? Ce spuneam e că sunt soluții mai bune de a reduce poluarea în orașe decât mașini electrice cu discount de la guvern și că ar trebui să încurajăm autoritățile locale să dezvolte transportul în comun, ceea ce pare să sugereze și Vali.

      În orașul în care locuiesc sunt foarte puține linii de autobuz dar o puzderie de tramvaie care circulă inclusiv între sate sau între țări (sunt într-un oraș la graniță). Acum s-au introdus primele autobuze electrice, pe 2 linii intens circulate, ambele care taie orașul de la un capăt la altul pe axe diferite. Dacă autobuzele electrice se dovedesc a fi o idee bună, atunci regia de transport va înlocui toate celelalte autobuze diesel cu electrice.

      00
    • De ce nu subventionare pt automobile electrice plus autobuze electrice plus o centura calumea plus o campanie de planatare de copaci si aici vine partea cu minusurile…

      Plus binenteles rarul sa-si faca treaba si sa retraga toate rablele din circulatie.
      Si binenteles transportul in comun bine pus la punct.

      00
    • @IonutO: am spus mai sus – un discount de genul ăsta ajută doar oamenii bogați (cu bani plătiți de toți contribuabilii). Nici în România, unde discount-ul pare să fie de €10.000, nu pare să fie altfel. Mașinile electrice okayish (autonomie, spațiu) au prețuri de pornire în zona de €30.000. Cine vrea să dea €20.000 pe o mașină cu autonomie de 200km?

      În loc de discount guvernul ar putea facilita dezvoltarea rețelei de încărcare pentru mașinile electrice, lucru care ar aduce bani înapoi în economie și i-ar încuraja pe cei care își permit să-și cumpere o astfel de mașină să o facă fără să le mai fie frică de autonomie.

      00
    • @Radu:
      Asta e ”problema”? Că se iau bani de la toți pentru a subvenționa ”bogații”?
      Păi, tati, bogații îs ăia care-și iau CE MAȘINĂ VOR, nu se uită la 10k euro!
      Problema e cu totul alta. ”Pionerii” posesori de mașini electrice au suferit (și încă suferă) o privațiune extremă: nu prea au unde să le încarce! Pentru că nicio firmă privată nu va investi într-o stație de încărcare pentru 2 clienți pe AN. Însă o vor face dacă numărul acestor mașini devine rezonabil (ce înseamnă asta, habar n-am. Dar mă aștept să fie ceva de genul ”minim o mașină pe ZI”, în ideea că nr lor va crește pe viitor).
      Prin urmare, acest cerc (lipsă mașini electrice pt că lipsă stații încărcare și lipsă stații încărcare pt că lipsă mașini electrice) trebuia rupt cumva. Și, cum statul se cuvine să fie primul interesat, a născocit acest program. Putea să acorde (sumele cheltuite ar fi fost cel puțin comparabile) subvenții firmelor cu stații PECO (să găsești, măcar în cele mai mari, console pt încărcarea electrică.
      Dilema e însă, pe cine preferi să subvenționeți? Pe unul care folosește subvenția ta ca să CÎȘTIGE alți bani, sau pe cetățeanul pe care de fapt vrei să-l încurajezi către mașinile electrice (și altfel decît crescînd accizele carburanților clasici)?
      Sau, pe șleau spus, ca să spargă bucla, statul a avut de ales: să subvenționeze ”bogații” de care vorbeai, sau să subvenționeze Petrom, OMV, Lukoil, Mol etc.

      00
    • @H.: mai citește o dată ultimul paragraf scris de mine. Statul, dacă îți acordă un discount să-ți iei mașina electrică, nu ar face decât să cheltuie bani, sperând că alții vor construi infrastructura. Dacă statul ar fi însă cel care ar facilita infrastructura direct ar avea mai mult de câștigat. Cine e producătorul majoritar de energie electrică? :)

      00
  3. Am dat like, share si m-am ultragiat deci practic mi-am facut datoria.

    00
  4. solutia cea mai la indemana e sa le dam jos senzorii polonezilor sa si-i bage-n … Cracovia sa nu ne mai streseze pe noi

    00
    • La Iasi au facut altceva. APM a mutat senzorii mai in afara orasului, iar acum cifrele ies bune. Problem solved.

      00
    • oriunde dar nu in Cracovia ca se dau senzorii peste cap la ce poluare e acolo.

      00
    • mutarea senzorilor e o solutie. dar trebuie facuta cu cap. de xemplu unul ar putea fi pus in rahova/ferentari iar restul de asa natura incat sa acopere cat mai bine restul zonelor poluate. presupun ca in cateva zile dispare poluarea (cu tot cu senzori, dar asta e alta poveste)

      00
  5. buvinieta 500 lei.

    00
  6. Bineînțeles că există soluții. Sunt mai la vest și se numesc țări civilizate. Mulțumesc.

    00
  7. mașini pare/ impare în weekend

    00
  8. interzis euro < euro 3

    00
    • Pentru inceput ar trebui sa dispara automobilele poluante si restul autovehiculelor neconforme, jumatate din parcul auto, aproape. Cred ca 40%, am citit. Dar RAR doarme linistit si nu-si asuma curatenia. Cozi mari si spagile aferente, toata lumea multumita.De la constatari la solutii e o cale asa de lunga….

      00
    • Romanii vor mai achizitiona 200.000 de dizele cu varsta medie de 40 ani. Si se vor lauda cu achizitiile facute

      00
    • Cine crezi ca isi asuma riscul de a nu mai fi votat/ales/pus in functie daca impune regula <Euro 3?!?
      Chiar nu stiti regula: prosti „fericiti”= votanti la urmatoarele alegeri ! Simplu!

      00
  9. obligația de a avea filtru spălare roti ptr șantiere.

    00
  10. obligația de a planta 2 copaci ptr fiecare loc de masina creat.

    00
    • Unde sa-i mai plantezi de ex. in Bucuresti ?

      00
    • ejti nebun, sa se cace porumbeii apoi pe masina!?

      00
    • Newsflash: ”Un mare magnat financial a cumpărat un teren de 10.000 mp în Floreasca pentru care a plătit 3 milioane de euro. Scopul acestei achiziții este crearea unui parc peste 30 de ani (prin plantarea de copaci) pentru uzul general al bucureștenilor”
      Glumesc, firește, dar sesizați absurdul?

      00
  11. in Brașov una dintre probleme e cu mirosul de la groapa de gunoi fin-eco. USR-ul și asociații civice din Brașov încearcă să facă problema cunoscută și să pună presiune pe autorități pentru rezolvarea ei. la fel pentru parc in zona ius lubrifin. la fel pentru transport public eficient. urmează alegeri și vor avea și o suită de propuneri pe care le vor susține pentru Brașov. daca veti rezona cu ele, ieșiți la vot. daca nu, macar avem șansa să le mai dezbatem 4 ani

    00
    • @Edi: În Brașov mai avem și câteva mii de cretini, care s-ar sui cu mașina și pe budă, dar în același timp se plâng de trafic și spun că poluarea e o fantasmă.

      Altfel, asta cu sponsorul Kronospan de unde e? De pe cocoon, justițiarul sau știri extreme? Pwp

      00
    • La Brasov pana nu dispare Kronospan, sau ma rog pana nu se vor incadra in limitele legale ale PM10 putem sa nu mai avem groapa de gunoi , traficul sa fie electric 100% si tot vor fi probleme…toata lumea discuta despre orice exceptie problemele reale , nu se face sa suparam sponsorul.

      00
    • daca singura problema cu poluarea la brasov este kronospanul, eddi nu este slujbas!

      00
    • Las-o dracu daca si in Brasov va vaitati de aglomeratie. Un sigur giratoriu e aglomerat(3 alimentare) in rest te duci ca prin branza.

      00
    • Ok, stim ceva despre PM 10 si cantitatile eliberate in atmosfera , oficial, de catre unitatea de productie? Cunastem diferenta dintre imisie si emisie? Stim ceva depre celalalte industrii poluatoare din lighianul( pardon depresiune) Brasov, sau cate ceva despre fenomenul de inversiune termica care se produce foarte des la Brasov…e mai usor sa zicem ca sunt platit si ca ignor alte parti… E ok deaia e aerul care e in Brasov…si deaia Macedonschi eroul transportului electric si a berii tace malc de fiecare data cand e vb de Krono, sau inca vreo doi consilieri locali. A da si deaia Bancila schimba functia intre garda de mediu si agentia de mediu dupa cum e nevoie…a nu stii diferenta intre cele doua autoritati si nici nu stii cine e Bancila, stai jos esti doar ignorant.

      00
    • Awww, ce drăguț! Cum ai venit tu așa să ne scuipi semințe-n cap și să te dai rotund că tu știi chestii complicate gen ce înseamnă PM10, inversiune termică, detalii esențiale de nomenclatură în sistem și că Mace e un impostor când toată lumea știe că e un impostor. Firește, fiindcă tu ești băiat deștept și numai tu știi chestii, înseamnă că toate problemele cauzate de emisii cauzate de trafic nu există și/sau că trebuie ignorate. Felicitări! Acum spune-ne ceva și despre compunerea aia la care ai luat zece și cum numai tu ai înțeles ”ce a vrut să spună autorul DE FAPT”. Pwp

      00
    • Max, esti singurul din clasa care nu intelege compunerea mea… in schimb coccoon si justitiarul ….explica pe indelete toate cele… Meri citeste …vezi ca stiu o zona in Bucegi unde de cureti de toate cele daca stai intre13:53 si 15:13 martia si duminica.

      00
  12. Băi, totul pleacă de la educație, iar noi suntem teribil de needucați per ansamblu, dar nu ne place să recunoaștem asta, că vine cam în contratimp cu sentimentele noastre de mândrie că-ntr-a zecea știam pe de rost ”Luceafărul” și-ntr-a unșpea zbârnâiam integrale (degeaba). Nu ca ”proștii ăia de americani” (sic).

    Problema poluării și cea a traficului sunt strict legate de mentalități și complexe din comunism, care încă ne fac să socotim mașina ca realizare, ca apogeu. În comunism stăteai 2 ani la rând pentru Dacie, o luai mai anevoios dacă n-aveai permis și, ironic, ți-era greu să te înscrii pentu permis dacă nu aveai mașină. Deci era cumva logic să te simți barosan odată ce aveai cutia de tablă mult-dorită. Comunismul și greutățile de atunci au trecut, dar oamenii încă își arată statutul social și bunăstarea prin mașini. Da, se întâmplă și pe la alții, dar parcă nicăieri nu așa ca aici. Oameni care cheltuie ultimul ban pe o mașină pe care nu și-o permit, apoi n-au bani de benzină… Apăi să te miri că atunci când o scot pe stradă circulă ca niște demenți? De aici vine și disprețul pentru bicicliști și pietoni; chestia asta e bine bine înrădăcinată în mentalul colectiv. ”Nu mai comenta, bă săracule, cu bicicleta ta; ce, n-ai avut bani de mașină, eh?”, iar la cinci minute ”Hăhă, ce fraier ești, de banii ăia-mi luam Golf 4 TDI cu D și I roșu, nu bicicletă!”. ;)

    Te-ai aștepta ca la 29 de ani după Revoluție să fi depășit momentele ăstea, dar e limpede că nu. Șoselele se lățesc-lățesc-lățesc, orice petec de iarbă e transformat în parcare, copiii sunt duși numai cu mașina la școală, dar, futu-i mama ei de treabă, ce trafic nasol e și ce greu se circulă! Oare de ce???

    Totul pleacă de la educație. Educația care ne lipsește și fără de care suntem necivilizați. Să nu uităm asta!

    Mx

    00
  13. Formularea din primul paragraf e muci

    00
  14. Demos ar trebui sa aiba ceva de zis aici

    00
  15. Cred ca mergea si poza lui Gregory Peck in On the Beach declamand cu patos „Still is time, brother” in timp ce radiatiile ii omorau pe toti

    00
  16. M-am saturat sa va aud cerand de la USR proiecte/promisiuni pentru care electoratul pe care vor sa il atraga nu este inca pregatit sa le auda/accepte.
    Haideti sa ne hotaram: vreti sa treaca dincolo de bula de 10%, si sa intre in traditionalisti, rurali, studii primare si medii etc ca sa ia puterea de la PSD sau vreti sa fie si mai abitir etichetati ca hipsteri tehnocrati satanisti huaaa?
    Cu proiecte ecologiste nu spargi bula de 10%, asigurata deja ca bazin electoral, dar folos practic.

    00
  17. iar ma cu poluarea?

    camera cu identificare numar pe arterele centrale, treci pe sub ea e 6 lei, maxim zilnic 25 lei. acasa direct factura lunar la proprietar cu proprire la taxe. neplatite 10% din valoarea reziduala a masinii, te cauta recuperatorii sa o ridice spre depozitare pana la plata restantelor.
    nu am fi primii.

    +senzor pe evacuare, platesti pe real, nu din testul anual de la RAR.

    00
  18. Simplu: interzis circulatul cu masina in oras pt persoane fizice si doar marfurile sa fie lasate sa intre, centura ocolitoare, insistant pt transport in comun pus la punct + alte mijloace de deplasare ( bicicleta, trotita etc) dar mna… Fiecare tzaranel vrea cu masina lui, in fara biroului

    00
    • Astia cu downvote… Olandezii merg pe bicla dimineata cand bate vantu si sunt 2 grade.. hai ca se poate :) … Facutul de locuri de parcare si alte mizerii de genu asta nu merge in metropole… Poate in orase mici da, dar in orase mari clar nu :)

      00
    • Trebuie luat exemplu Rotterdam: au fost pus jos de nemti si recladit cu cap de olandezi… e singura solutie in Romania. S-a construit atat de haotic incat mai ieftin cred ca este sa construiesti un oras de la zero.

      00
    • In Rotterdam n-ai voie cu masina < Euro3.

      00
    • Mai dati mult exemplu olanda? Sa ma anuntati cand vor avea -10 grade o luna pe an si 45 de grade vara…

      00
    • @Verdepl nici macar n ar fi vb de bicicleta, ca punea cineva accentu ft bn pe ceva: educatie si mentalitate. :) Melteanu la noi isi ia apt in porumb si se plange ca n are servicii si infrastructura yay!!!!

      00
  19. sa plantam plante in jurul senzorilor si sa spalam nonstop strada in apropierea lor. asa se ‘pacalesc’ acesti senzori

    00
  20. Ti-ai luat masina si ai remuscari deja?

    00
  21. Acum doar nu vrei sa lasam masinile noastre acasa. Sa dea primaria cate o tesla la fiecare, ca deia i-am votat.

    00
  22. solutiile care merg sunt cele mai nepopulare pentru problema asta: loc de parcare cu 21 de lei/zi, nu 0.21 de bani, congestion charge in interiorul inelului median de 20 de lei/zi si un impozit anual de vreo 10 ori mai mare la prima masina si de 50 la a doua. numai ca in momentul imediat urmator va aparea pagina de facebook „Dreptul la Masina”, vom avea protest COTAR in Piata Victoriei ca Uber nu mai poate sa faca concurenta neloiala si in media se va discuta ca daca am bani sa cumpar o masina, e dreptul meu sa fac ce vreau cu ea.

    00
    • Corect. Asta am spus si eu dar in momentul in care orice politician spune asta poate sa si ia adio de la politica ca nu l mai alege nici pulea. O sa apara petitii sa semnam ca X ne interzice dreptul nostru castigat la revolutie sa avem masina bla bla bla. In acelasi timp civilizatia aia la care visam cand spunem muiepsd face asta de f mult timp ( milano, londra, etc )

      00
    • Congestion charge ar fi cea mai la îndemână variantă. Cum ii determini pe oameni să o plătească? Aici e problema, „the average Joe” o să caute mereu metode de a o evita, mai ales în Romania unde nu există infrastructura necesară urmăririi contravenienților.
      Asta ar trebui să facă cei care vor vrea impunerea unei astfel de taxe, să înceapă cu infrastructura pentru că altfel vom găsi în Vitan etichete eco false in prima săptămână :)

      00
    • cum boss??!! abea asteapta ghita sau uti urdareanu sa castige o licitatie de camere in tot bucurestiul

      00
    • Ce imi place de voi ca visati la taxe gen germania/anglia… visez si eu la venituri de genul lor si alte chitibusuri puse la punct fara sa ma puna pe drumuri 10 ore la 10 ghisee… visati in continuare dragi copii

      00
  23. Orice solutie e nepopulista si inseamna pl voturi deci nu o sa zica nimeni ceva bun. O sa auzim doar maxim „sa mai plantam niste copacei sa fie bine ca sa nu fie rau”. Trebuie sa vina cineva cu coaie sa si asume asta si sa faca ceva direct ca daca zice in campanie „maresc impozitele pt cine are mai mult de 2 masini pe apartament, taxa daca vrei sa mergi cu masina in centru bucurestiului ziua, banda speciala pt autobuzu ratb si si montat camere pe autobuze care sa faca poze si mai tarziu aia care merg pe ele sa primeasca amenzi in posta, sunt prea multi oameni din provincie in bucuresti care au masini inmatriculate in judetul de unde sunt ei deci ei platesc impozit la judetul x si nu la bucuresti si platesc rca ca pt calafat nu bucuresti si in general in romania trebuie sa se termine cu rca pe masina – trebuie facut rca pe sofer, si cel mai important trebuie pusa o taxa de inmatriculare MARE pt cine inmatriculeaza masini mai mici de Euro 4 – trebuie descurajati cumva toti ai care vor sa inmatriculeze cazane din ’99 doar pt faptul ca vor sa aiba si ei masina

    00
  24. Sa ievalueze Tudorel poluarea cu sesizare la Ccr imediat dupa. Teoretic, la scurt timp după, poluarea ar fi data afară din tara și si-ar face drumul către Bruxelles sa le facă ălora ce ne-a făcut și noua. Șah mat!

    00
  25. Cei de la USR sunt ocupati acum sa-si imparta posturile de europarlamentari.

    00
  26. Senzorii aia e posibil sa fie modificati sa arate alte valori pentru a manipula populatia sa creada ca e vina PSD-ului. Nu m-ar mira ca statisticile sa fie finantate de Soros, de forte oculte sau de statul paralel (la un moment dat vom afla adevarul), sa strice imaginea guvernului cu atata truda creata in urma atacurilor agresive ale lui Iohanis de cand e presedinte, guvern care si asa are zilele astea parte de atatea atacuri din atatea locuri, prin tot felul de fake news.

    00
    • Reaminteste-mi te rog cine a fost primar al Bucurestiului pana la Firea? Exact, Oprescu, din partea PSD. Cine e atunci vinovat de inrautatirea aerului, autorizatii date pe spaga pentru constructii ilegale? Exact, doar el si angajatii PSD ai primariei. Si Firea? A cumparat o droaie de autobuze DIESEL in conditiile in care toate orasele din centrul si vestul europei fac tot posibilul sa scape de ele. Imi pare rau, dar senzorii lui „Soros” nu-s de vina pentru faptul ca aerul devine din ce in mai irespirabil ci cei care au condus primaria in ultimii 13 ani. Ergo, PSD. Vrei sa-l adaugam si pe primarul de sector in partea PSD care a construit o parcare desi avea decizie judecatoreasca definitva sa reamenejeze spatiul verde demolat pentru acea parcare? Mai baga o fisa.

      00
    • https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-22990359-statiile-care-masoara-calitatea-aerului-din-bucuresti-arata-aproape-zilnic-depasiri-pana-400-pentru-poluarea-praf-nu-facut-primaria-capitalei-ultimii-10-ani.htm

      Valeu, pana si statiile de la Ministerul Mediului (adica senzorii montati de catre PSD-isti) arata ca poluarea s-a dus in stratosfera. Dar desigur, atunci cand proprii lor senzori arata dezastrul calitatii aerului, de vina sunt cei care fac asta public, ei arunca in stanga si in dreapta cu fake news. Nope. Asta e situatia de fapt, responsabili sunt hotii si incompetentii din PSD. Cu cat accepti mai repede realitatea asta, cu atat mai bine.

      00
  27. Vindem aer de munte la punga

    00
  28. Cautati Padurea Bucuresti pe facebook. E ceva civic……dar facut de oameni din USR.

    00
  29. solutii?!
    emigrare.
    imbatranire.
    depopulare.
    saracire.
    degradarea infrastructurii.
    criza.
    taxe marite.

    toate astea vin fara sa facem nimic!

    00
  30. Amuzant cum toti mergeți pe fenta si tot la prostu de rand ajungeti.
    Bah, orice faci tu e un cacat. Orice masina electrica iti iei tu e un cacact.
    La noi in parcuri poluarea e cat la stocolm lângă autostrada. In cartier semi industrial. De ce?
    Pentru ca in rest e padure. Multi copaci. Mult verde. Chestia asta nu o faci tu. La noi? La noi se taie parcuri sa faca blocuri. Sau se lasa iarba langa blocuri dar se taie copaci. Vrem sa taiem copacii de langa strazi ca aia te omoara. Etc

    00
    • de acord cu cu tine privind spatiile verzi dar nici ignorarea surselor poluarii nu e ok.
      daca s-ar scoate rablele de pe drumuri (gigeii aia care scot fum ca locomotiva) am putea avea o imbunatatire semnificativa a calitatii aerului in cateva luni – un an.

      00
  31. bai, deci dupa parerea mea, una dintre cele mai simple masuri si culmea, foarte populare, ar fi construirea de scoli/gradinite in cartiere. multe!
    ati vazut ce lejer se circula in bucuresti cand e vacanta la copiii mici ?! daca s-ar construi gradinite si scoli generale in cartiere, parintii i-ar duce pe jos la scoala si de acolo si-ar continua drumul spre munca.
    e clar ca multi lasa masinile acasa cand e vacanta, ok, poate nu acelasi procent ar face-o si cand ar avea gradinita la 300m de casa, dar sunt convins ca s-ar simti.
    din clipa aia, cu trafic previzibil adica, se poate optimiza si transportul in comun. mai cumparam inca 300 de otokar d-alea, cu defecte cu tot, da-le-n mm ca sunt masini, se repara, castiga si psd-ul de aici.
    apoi mai vedem. ce zic eu aici e realizabil intr-un an-doi.

    00
    • teoria cu construcția de școli/grădinițe e demolată de o apucătură extrem de simplă și nocivă: lepra de la partid nu e mulțumită cu poziția de director adjunct (muncă puțină, responsabilități puține), ea vrea să fie director principal. chiar dacă e prost de bubuie, chiar dacă nu se pricepe, chiar dacă îi curge scuipat din gură. eh, e pusă director principal și școala se duce pe pulă din toate punctele de vedere. și normal că oamenii preferă să își ducă copiii la școala bună.

  32. si programul rabla doar pt benzinare si tot ii place lu duamna sa dea vouchere, sa mai dea si ea voucher de 2000 lei pe langa tichetul rabla.
    pb e ca de ex la dacia, din cauza nivelului de noxe, la regulile actuale, se incadra doar dci-ul pt tichet rabla :))

    00
  33. Vad ca se vorbeste doar despre masini, nu ma pricep si sunt curios: exista un stadiu care sa faca un top al lucrurilor care polueaza in Bucuresti? Sunt masinile principalul factor sau si Radet-ul, fabricile etc polueaza extrem de mult?

    00
  34. Solutii pe termen lung sau nu prea lung ? Filtre de particule la geamuri acasa cum e si la masini si fara ele te vei trezi tusind in casa. :D O sa iesi cu masca de gaze prin oras, probabil vor fi stilizate/personalizate si un etalon al bogatiei: fii atent ce masca de 3000 de euro are ala. Oxigenul se va vinde la alimentara cu schimb de butelie. Cand o sa te simti naspa o sa iei cateva guri de oxigen sa-ti revii din ameteala.

    00
  35. Privim cu atentie si ingrijorare chestiunea poluarii si nu numai…

    00
  36. Traficul auto rupe în zilele lucrătoare sau, mai ales, în zilele cu școala, nu în weekend. Pe de alta parte crezi ca dacă apare o asemenea regula nu se rezolva? Cu 2000 euro mai iau un cazan.

    00
  37. Masca pe fata ca chinezii, aia e solutia!

    00
  38. La cluj, de cand s-a scumpit parcarea se gasesc locuri libere in plin centru la ore de varf. Cum spune ceineva, la buzunar e solutia.

    00
  39. schimbăm senzorii :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)