Ce se întâmplă la Webfactor

update: 15.00 cam toate domeniile sunt active. zoso.

update: 13.30 încep să funcționeze serverele, să fie rezolvate unele domenii, să intre mailuri.

update: pe 11 mai anunță preluarea lor de către simpliq

update: și un comunicat oficial azi, 10 mai

Pentru că, de-a lungul timpului, am îndrumat destui oameni către acest hosting, oamenii ăștia mă întreabă pe mine acum ce se întâmplă, pentru că e a doua oară pe anul ăsta când sunt probleme tehnice acolo.

Pe scurt, se fac niște mutări tehnice (hardware și software) și nu decurg mereu cum sunt planificate. Adică unele site-uri nu pică deloc, altele stau picate câteva ore, depinde de serverul sau nodul pe care stau.

Asta e tot.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

753 comentarii

  1. Ok. Ok. Dar de ce nu le fac noaptea. Ca și data trecuta tot în mijlocul zilei a picat.


    Comentariu apreciat. Thumb up 104 Thumb down 2
  2. Și mi se pare anormal sa vin aici… Unde am aflat prima data de ei ca să aflu cât mai durează o problema. Într un final am primit Sms cred ca de la Horia Vasiliu ca nu mai durează mult. Avarie majora.


    Comentariu apreciat. Thumb up 44 Thumb down 2
  3. NOU
    #6

    Bajetii de la Namebox se stiu la problemele din acestea.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  4. Au reușit să mute și ei serverele de la AdNet sau le-au ținut acolo până au crăpat din cauza prafului / ce se mai depunea acolo la ei? :D

    Thumb up 11 Thumb down 1
    • Tu esti constient de ce Data Center are AdNet?
      Este printre singurele DataCentere ce pot fi certificate de catre UptTime Institute ca fiind pe bune Tier 3.
      Nu le iau deloc apararea celor de la AdNet dar ce e al lor, e al lor.
      Au un Cloud Data Center Modular bazat pe soluții Huawei ce este state-of-the-art.

      Thumb up 4 Thumb down 12
    • Păi eu știu, că am fost și am mutat lucruri de acolo.
      Sigur te referi la ăla de pe Basarabia? Sau mai degrabă la ăla de la XServers, unde te duc sa îți spună că e al lor sau ceva? :)

      Thumb up 5 Thumb down 1
    • AdNet nu mai are DataCenter in Basarabia din 2014. DataCenter-ul este in Pipera ( + unul in Cluj)

      Thumb up 3 Thumb down 0
  5. Spune-le să-ți dea și o ciocolată că faci tu comunicarea asta în locul lor.


    Comentariu apreciat. Thumb up 109 Thumb down 4
    • Doua ciocolate daca ne zici si ce a scris Eftimie in ultima postare pe care nu pot sa o citesc din cauza lui Webfactor, banuiesc :)


      Comentariu apreciat. Thumb up 37 Thumb down 1
  6. Am peste 20 de siteuri la ei + multe recomandari facute, in ultimul an foarte multe probleme tehnice, acum e down time total, puteau sa trimita o notificare pe email ceva, sunt tipic firma romaneasca …. la’s ca merge !


    Comentariu apreciat. Thumb up 56 Thumb down 0
  7. Jur ca aveam mailul in drafts… dupa ce a picat vineri, cand am pregatit un mail catre tine sa iti cer un sfat, azi iar ma gandeam sa iti scriu poate ai sa ma indrumi. Poate ne anunta sau o face noaptea…

    Thumb up 2 Thumb down 5
  8. NOU
    #16

    Dupa 10 ani de zile de Webfactor, din cauza mutarii din luna ianuarie-februarie 2018 am decis sa plec de la ei (impreuna cu cele peste 10 site-uri gazduite). Raspundeau la probleme foarte greu sau deloc, picau site-uri/mailuri… Si eu am recomandat multora WF, dar m-am lecuit.


    Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 0
    • As fi putut scrie eu comentariul asta, aproape identic si numarul de site-uri! Pacat, practic timp de 10 ani nu am avut decat probleme f mici cu ei, dar de cand cu mutarile astea, pe langa site-uri picate si probleme majore de configuratii servere, raspunsuri in raspar la suport gen
      – “cititi emailul de acum o luna, v-am zis ca mutam si ca e posibil sa pice site-urile”
      – ok, dar sunt picate de o jumatate de zi si nimeni nu face nimic
      – “cititi contractul, nu aveti uptime 100% garantat

      Ok, prima oara sa zicem, dar deja dupa a 3’a oara sunt eu fraier => mutat totul la Romarg, cu care lucrez de ja de mai bine de 5 ani, nici o problema so far, suport super.

      Thumb up 15 Thumb down 2
    • romarg? geez. nu vrei hosting la mine pe telefon?

    • stiu stiu, asa am crezut si eu la inceput, mi-am facut un abonament acum cinci ani doar pentru domeniile pe care nu am timp sa le dezvolt si cateva bloguri neupdatate. Intre timp unul din site-uri a explodat, practic 10k unici pe zi, ceea ce mi s’a parut miraculos pe abonamentul respectiv, chiar daca site-ul era super bine optimizat (nu wp)

      Asa ca m’am decis sa le dau o sansa si am luat al doilea abonament anul asta, dupa distractiile cu Webfactor. So far so good.

      Site-urile mai serioase le tin la Rohost, cu care sunt de muult timp neintrerupt si pe care ii recomand pe deplin, desi si ei au mai avut sughituri, sunt foarte seriosi pe partea de reparare, cel putin asta e experienta mea de peste 12 ani

      Anyway, lectia mea e sa nu stai ca fraieru daca se abuzeaza de tine. Fa-ti curaj si du-ti jucariile in alta parte. Si asta in general, nu doar la hosting. Doar asa lucrurile se pot schimba in mai bine.

      Thumb up 15 Thumb down 0
  9. NOU
    #20

    La Webfractor nu era ala care “alinia băieții de la tehnic” ? Cred ca i-au iesit lipsa la apel.. :)


    Comentariu apreciat. Thumb up 55 Thumb down 0
  10. Si Cabral.ro nu merge, banuiesc ca tot tu l-ai sabotat :)

    Thumb up 7 Thumb down 0
  11. Deci te rog, sunt client din 2008 la ei, le-am adus 50 de conturi de share hosting, nu sunt tigan reseller sa fac 5 euro pe an la un client, insa te rog nu mai recomanda Webfactor, te rog.

    Vad ca sunt o groaza de bloggeri si influenceri care se scarpina in fund pentru 100 de euro si recomand de mama focului Webfactor in continuare.

    Hai sa iti spun eu ce am patit ca si companie de web development care a recomandat wefactor:
    – clienti care spun ca nu stim sa facem un site
    – clienti care ne rezilieaza contractele pentru ca siteul se misca greu
    – clienti care ne suna non-stop din cauza ca nu le merg siteurile

    Nu, nu vreau sa imi iau VPN, care apropo si asta e cazut, nu vreau sa revand hosting ca ultimul boschete, vreau o companie serioasa de hosting.

    Le multumesc ca in ultima luna am mutat 30+ siteuri de la ei, mutarea unui site dureaza intre 2-12 ore, asta pe langa ce avem la ordinea zilei.

    Stiu ca ai scris asta ca sa te speli de pacate ca i-ai recomanda, si eu am facut la fel, insa te rog nu mai recomanda in viata ta bataia asta de joc.


    Comentariu apreciat. Thumb up 74 Thumb down 0
  12. Si eu sunt de peste 10 ani la ei. Sincer nu vreau sa plec dar problemele se tin lant. Nu stiu ce sa mai cred.

    Thumb up 9 Thumb down 2
    • pe asta se bazeaza, ca iti e prea greu sa te muti. voteaza cu portofelul, cum spune americanu

      Thumb up 3 Thumb down 0
  13. NOU
    #29

    Din pacate sunt foarte foarte neseriosi. Deranj major ca in plina zi de lucru sa nu iti functioneze e-mailul prin care produci bani. De 1 luna jumate avem o problema cu roundcube-ul si ni se transmite ca au raportat si ca nu au ce sa faca si sa folosim alta platforma care de altfel sunt f. naspa. Am luat hotararea sa incetam colaborarea cu webfactor. NU recomand.

    Thumb up 15 Thumb down 1
    • daca folosesti emailul din interfata web si vrei ceva gratuit muta-te cu emailul la zohomail. nu ai pop3 si smtp la varianta free. am aflat-o pe propria-mi piele cand am mutat chestii tot din cauza WF

      Thumb up 0 Thumb down 7
    • Îmi pare rau pentru pierderile financiare. Dacă mailul e important pentru tine, să-l ții în cloud, la un provider local este cel puțin discutabil. De la funcționalitate la disponibilitate, trecând și prin preț sau confidențialitate.

      Thumb up 1 Thumb down 6
  14. Daca eu ma apuc sa ii fac la un client downtime luni in timpul orelor de lucru, fara sa am o justificare beton, contractul ala zboara fara drept de apel.

    Asta cu mutarea miroase a bullshit, fara suparare. Serios, te apuci de mutari luni inainte de masa? Tot weekendul nu ai avut vreme? Noaptea? Si nici macar nu dai un mail, draga client, bine ca ne-ai platit, vezi ca te lasam fara mailuri pe ziua de luni?

    Si mai rau – trebuie sa aflu informatii despre asta de la un tert. Ca webfactor nici la telefoane nu raspunde, nici macar site-ul lor nu merge. Profesionisti 100%.


    Comentariu apreciat. Thumb up 60 Thumb down 0
    • Absolut corect. Suntem prea toleranti cu serviciile slabe. Din punctul meu de vedere webfactor trebuie sa dispara de pe piata si nu pentru problemele tehnice pe care le pot intelege cat pentru nesimtire si lipsa de comunicare scuze, faptul ca nu raspund la nimic. Nu ai voie sa traiesti pe piata in halul asta de neprofesionalism


      Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 0
  15. se pare că astfel de modificări surpriză sunt “normale”… zilele astea ne certăm cu RDS la asociația de proprietari… au săpat ditamai șanțul în curtea din spate și au început să dea găuri în interior pe casa scării fără nici o aprobare de la asociație pentru găurile noi.
    Rețeaua veche a RDS intră în bloc prin față, vin cablurile de pe stâlpi, iar rețeaua nouă de fibră vor să o bage prin spatele blocului… și vor să dea alt set de găuri în șvaițerul de beton al blocului.
    Asociația a chemat Poliția și disciplina în construcții…. cei de la RDS au încercat să o dreagă că ar avea acordul… dar ei au folosit acordul primit acum 15…20 ani când a fost montată rețeaua inițială ca să obțină autorizația pentru noul șantier. Acum așteptăm să vedem ce zice Poliția.

    Thumb up 17 Thumb down 11
    • NOU
      #35

      Cine ar zice nu la FTTH?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • deja avem fibră în bloc, de la stâlpul din față și mai există și rețea îngropată de fibră, tot a RDS și tot în fața blocului.
      Dacă ar folosi traseul vechi de intrare în bloc atunci nu ar fi problemă, problema este cu găurile suplimentare pe care vor să le dea în pereți și planșeu ca să intre cu fibra prin spatele blocului, d-asta am scris că vor să îl facă șvaițer, ei vor să intre prin spate deși au și în fața blocului rețea de fibră optică subterană.
      Practic RDS a săpat două seturi de șanțuri pentru FO… unul în fața blocului, acum ~2…3 ani și altul anul ăsta, în spate, au început să sape pe traseul tubulaturii de scurgere a canalizării.
      Înițial, când au început să sape, am crezut că sunt cei de la regia de apă care au venit în sfârșit să schimbe rețeaua de canalizare care se tot înfundă fiindcă de mai bine de 5 ani îi chemăm să desfunde canalizarea și au promis că or să schimbe rețeaua de canalizare “în curând”, iar proiectul de schimbare a canalizării este în curs de elaborare.
      Dacă regia de apă se apucă de schimbat canalizarea or să facă varză rețeaua de fibră a RDS care a fost instalată peste cea de canalizare ce trebuie schimbată.

      Thumb up 3 Thumb down 1
  16. Și eu am mers la ei după problema namebox, regret ca am plătit în avans pe încă un an.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  17. Si eu am o gramada de website-uri la ei. Nu merge nici unul. Nu merg e-mailurile. Nu le merge nici macar webfactor.ro. Deci nu merge nimic.
    Telefoanele lor, ca de obicei, nu functioneaza.
    Puteau sa ne anunte ca fac lucrari.
    O sa fac backup local si probabil ma mut la altii.

    Thumb up 17 Thumb down 0
    • “Telefoanele lor nu functioneaza”

      acum cateva luni mi-au picat toate site-urile la ei, am sunat la nr de pe site doar ca sa se rasteasca un gigel la mine “ala nu e nr de suport e doar pentru informatii”. le doresc doar un faliment rapid, cine ramane la ei dupa comportament ca in comentariile astea e masochist


      Comentariu apreciat. Thumb up 20 Thumb down 0
  18. OVH inca merge bine. pwp.

    Thumb up 11 Thumb down 4
  19. eu m-am mutat la simplenet. tot de tine recomandati.
    cu wf am avut o experienta de tot rahatul: mi-au sters tot contul de shared pentru ca am spus ca nu mai am nevoie de 1 ip dedicat unui anumit site. ca asa a inteles “fata” de la contabilitate. ii spusesem sa anuleze proforma pt. ip-ul dedicat acelui domeniu :)
    anyhow: simplenet.ro si Andrei Chira.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  20. Pentru cei care cred ca este doar o coincidenta adevarul este ca nu si-au platit datoriile si fost dati afara cu forta din cladire, m-am documentat si am gasit ca au fost dati in judecata pentru neplata luna trecuta:

    http://portal.just.ro/211/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=21100000000359941&id_inst=211


    Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 0
  21. NOU
    #47

    “altele stau picate câteva ore” – ti se pare normal ? in 2018 ?

    Thumb up 9 Thumb down 2
  22. Din propria experiență: evitați orice firmă de hosting românească. Avem digitalocean, vultr, aws și cloudflare cu peering țeavă (și) cu România.

    Thumb up 17 Thumb down 5
    • deci ne recomanzi să ne punem cloudflare dacă avem sub 100 unici?

    • @Vali: Sunt oameni care au site-uri din pasiune, iar SSL-ul ala gratuit de la CloudFlare face toti banii.

      Thumb up 10 Thumb down 2
    • Tot ce ai enumerat tu e unmanaged, deci fără administrare. Ce faci când nu merge ceva? Cauți pe Google cum se administrează Linux?

      Thumb up 5 Thumb down 12
    • @vali, sunt sigur că știi, dar cloudflare nu înseamnă doar caching. Are niște jucării drăguțe cum ar fi e-mail & hotlink protection, o zonă de administrare a dns-urilor pentru orice noob, dar și HSTS, HTTP/2, AMP. De SSL nu zic pentru că nu e chiar punctul lor forte, chit că e mai bun decât nimic (let’s encrypt pentru cei harnici).

      Niște referințe:
      https://nickjanetakis.com/blog/lets-encrypt-vs-cloudflare-for-https
      https://inadoo.com/the-disadvantages-and-advantages-of-using-cloudflare/
      https://www.zoso.ro/blog-cloudflare/ (s-a mai schimbat treaba)

      tl;dr cloudflare e răul cel mai mic decât un server chel, chiar și pentru < 100 unici

      Thumb up 7 Thumb down 0
    • @Andrei Chira, plătești niște specialiști, desigur

      Thumb up 6 Thumb down 2
    • @Silviu Da, ideal e să aibă toată lumea soluții de hosting high-availability, high-scalability, high-performance și să și plătească specialiști doar că discuți cu oameni care au hosting shared la 2-3 euro pe lună. Oamenii nu-și permit sau nu are sens să plătească mai mult pentru hosting. Și atunci de ce să îi trimitem după avioane?
      Mai logic ar fi să îi educăm să aibă mereu un backup, backup care se pare că le lipsește multora.

      Thumb up 4 Thumb down 1
    • Si eu sunt la Simplenet si confirm ca sunt brici la timpul de raspuns. Valoarea versus calitatea oferita este absolut decenta. Cred ca zilele astea primesc cereri din greu, ceea ce e si normal, insa trebuia prevazut in baza istoricului de probleme un astfel de deznodământ.
      Testele de viteza pentru gazduirea Simplenet sunt cele mai bune.

      Thumb up 0 Thumb down 2
  23. salutare tuturor.
    ati reusit careva sa luati legatura cu cei de la webfactor?
    eu am incercat de “n” ori si nu resusesc.
    pentru mine este fff grav ce s-a intamplat astazi cu cei de la webfactor.
    am pierdut o gramada de bani din cauza lor. :(:(:(
    multumesc!

    Thumb up 11 Thumb down 6
  24. exista solutii. simplenet, chroot. daca dupa o zi de downtime nu ti-ai mutat situl, inseamna ca nu e atat de important pentru tine, nu faci bani cu el, nu ai contracte de respectat, deci nu ai de ce sa faci scandal

    • Pe acelasi principiu, daca nu te-ai mutat din Germania nu ai de ce sa te plangi de viteza netului de acolo, nu faci bani cu el, nu e important pentru tine.


      Comentariu apreciat. Thumb up 132 Thumb down 5
    • @Paul – ca de la Paul la Paul, nu e chiar asa de rau cu netul pe aici, 400Mb cu 15EUR/luna. Pana acuma aveam DSL cu 50Mb care mergea OKish. @Arhi – sa nu incurci Paulii :P

      Thumb up 3 Thumb down 5
    • Paul T, paul e invidios ca altii au putut, e ok.

  25. Eu lucrez cu Contabo si mi se pare foarte OK. Au avut doua situatii de downtime in cei doi ani fara ceva de cand am host la ei. Nu imi mai iau in Romania prea curand.

    Thumb up 1 Thumb down 11
  26. Azure?

    Thumb up 2 Thumb down 5
  27. În ordine cronologică, Livehosting, Easyhost, Webfactor – de la toți am plecat cu mulți draci. Acum sunt la Simplenet şi pare ok

    Thumb up 3 Thumb down 4
    • stai stai. ai avut hosting la easyhost? plătit? in urma unui pariu pierdut?

    • Stai să vezi când i-o veni somație pentru hosting facturat după ce a plecat de la Easyhost/Hostway… Cu avocați și amenințări “evazionist nenorocit, te dăm în gât la ANAF”.

      Thumb up 4 Thumb down 0
    • Mda, am ajuns la ei prin achiziția Hostway. Până atunci n-am avut nicio problemă, oi fi fost norocos

      Thumb up 1 Thumb down 0
  28. La mine este totul cazut de la ora 14.00. Nici webfactor.ro nu se poate accesa, telefoanele nu functioneaza…

    Thumb up 3 Thumb down 1
  29. Salut!

    Are cineva idee cat mai dureaza aceaste probleme?

    Thumb up 4 Thumb down 3
  30. Salut!

    Are cineva idee cand mai dureaza aceasta problema?

    Thumb up 6 Thumb down 4
  31. Intrebare intrebatoare: de ce si-a inchis Webfactor pagina de facebook de mai bine de o luna de zile?
    Raspuns corespunzator: Din cauza zecilor de review-uri negative, care au dus scorul paginii la 2*!
    Problemele la Webfactor nu sunt de o saptamana sau doua, sau de o luna. Sunt de la inceputul anului 2018. Atunci a inceput sa se clatine ‘afacerea’. Si o pun in ghilimele intentionat, pentru ca daca era afacere in adevaratul sens al cuvantului, aveau macar bunul simt sa puna la punct partea de client-service, daca partea de servere nu o stapanesc deloc.
    Am fost client Webfactor timp de 12 ani. 12 ani in care am platit factura anuala la ei, 12 ani in care am recomandat cel putin 90 de clienti catre ei (asta pt. ca pana in 2009 am lucrat ca programator, si absolut toti clientii pe care i-am gestionat, i-am directionat spre Webfactor).
    Cum s-a comportat Webfactor cu mine dupa 12 ani? M-I-Z-E-R-A-B-I-L ! As scrie si cu font-size de 120, dar nu am optiunea asta.
    Sincer, sunt foarte dezamagit de tot ce s-a intamplat la ei, insa povestea cu mutarea e inca din luna februarie, cand eu m-am mutat la Hosterion.
    Eu inteleg ca dl Horia mi-a replicat la telefon ca la cat dau eu pe hosting, nu ar trebui sa comentez, dar sincer…. asta e replica pe care sa o dai unui client in 2018? E vina mea ca am un pachet de hosting de 200 euro pe an? Nu e ca si cum la astia 200 de euro ii sunam in fiecare zi. Cred ca aveam 2 tichete deschise tot anul. In rest ii lasam in pace, sa-si faca ‘afacerea’. Site-ul pe care il gazduiam era intradevar mic, dar nu le manca resurse. Era si el pe acolo. Si daca ar fi sa-i socotesc pe toti clientii care i-am recomandat, nu i-am facut vanzare doar de 200 euro/an, ci de cel putin 20.000 de euro / an, ca unii din clienti aveau pachete si de 100 euro / luna. Asadar, dl Horia s-a apucat sa-mi calculeze ca din aia 200 euro / an, PE ZI, eu ii platesc pe ei cu cativa centi. Ma mir ca nu a calculat si la secunda, sa fie o suma de genul 0.0000000001 centi / secunda, ca sa para mai fenomenal.

    Sunt tare curios cat o sa mai duca ‘afacerea’ cu minciunile cu mutatul. Pt. ca ei din ianuarie tot muta servere si rack-uri si cabluri si tot…
    Sunt tare curios cati clienti au mai ramas la ei in tot timpul asta. Cine a avut atatia nervi sa ramana aproape 5 luni cu incertitudinea functionarii site-ului si al mailului.


    Comentariu apreciat. Thumb up 69 Thumb down 0
  32. chiar ma gandeam ca la tine pe blog si la altii am citit de webfactor. Iar azi de la 13:30 a picat. Nici pana la ora asta nu si-a revenit. L-am sunat pe unu acolo si explicatia lui a fost: niste dorei de la electrica. Dorei, dorei, dar este a doua oara in 2 saptamani cand dureaza peste 5 ore downtime-ul.

    Thumb up 18 Thumb down 0
  33. Da ce au patit? Ce se intampla ca anul asta au dat-o rau in povesti.
    N-am avut pb dar anu asta si-au batut efectiv joc, nu miu-a mers 7 zile si apoi si-au cerut scuze, au si redus fara sa anunte numarul de baze de date.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  34. Am si eu un site facut acu 10ani gazduit gratis care merge brici si acum. Astept sa se inchida natural conform calendarului rotld.
    #sanuvorbestidefunie

    Thumb up 3 Thumb down 7
  35. Devine enervant ce se intampla cu webjunk! factor, my bad. Domeniul meu nu functioneaza de pe la orele 12:00 si surpriza, nici macar site-ul lor oficia nu merge. Voiam sa ii iau un pic de par. Pana la urma, ne acopera ei pierderile in caz ca unii dintre noi mai activam si in domeniul comertului on-line? Intreb si eu… sau abordam o atitudine de genul “du-te la altii”

    Thumb up 0 Thumb down 0
  36. Si eu care ma gandeam ca Horea se cara din tara cu servere cu tot.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  37. Ah webfactor…ce vremuri, m-am mutat de multi ani de la ei, nu din cauza vreunor probleme tehnice ci pur si simplu pentru atitudinea de cioban pe mosie a domnului Vasiliu.
    Mai devreme sau mai tarziu ma astept sa apara pe aici sa va spuna ca sunteti niste prosti si ca serviciile lor merg impecabil.


    Comentariu apreciat. Thumb up 35 Thumb down 0
  38. NOU
    #80

    deja e bataie de joc de atatea ore. nu au anuntat nimic. si nu este prima data cand pica. noroc ca acum un an exasperat de lipsa lor de profi am mutat server email la alt provider care intr-un an si ceva nu a avit niciodata down

    Thumb up 8 Thumb down 0
  39. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 4 Thumb down 39
  40. Eu nu-s tehnic, nu stiu, insa cum tie, firma de hosting, sa nu-ti mearga siteul? Si adica nu gasesti o solutie de avarie, ceva, orice?

    Thumb up 1 Thumb down 1
  41. Eu va recomand Linode, la 5 euro pe luna, aveti VPS cu 1 GB de RAM, 1 CPU core si IP static in Frankfurt. Cel putin acolo am mutat eu site-ul pe care il aveam la Webfactor, dupa ce am vazut cum am fost tratat cand am avut site-ul picat in iarna.
    Cel mai mult m-a enervat impertinenta celor de la suport, care mi-au raspuns la tichet dupa la 2-3 zile, spunand ca oricum site-ul a fost remediat la putin timp dupa ce am deschis tichetul. Adica eu am vazut ca site-ul a fost picat cel putin de dimineata pana seara, deci minim 10 ore si tu ma minti ca de fapt problema s-a rezolvat imediat?
    Acum pentru prima oara vad ca se vorbeste de mutare, deci de downtime programat. Daca asa e, de ce nu am fost anuntat inainte?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  42. Peste 8 ore de când sunt picate. 5 site-uri și toate 5. Mâine ma mut. Dacă mai am ce sa mut, dacă mai revin astăzi, mâine, săptămâna viitoare. E un dezastru și o bătaie de joc incredibila. Total inadmisibil sa nu anunți nimic înainte sau măcar când îți dai seama ca e un dezastru.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  43. Incredibil, dupa atatea ore sa nu vii macar aici sa spui 2 vorbe prostilor carora nu le merg siteurile si tot incearca sa vada daca au revenit serverele.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Vali, las-o moartă, au dat-o în bară la modul grav de data asta. Ok, luna trecută s-a întâmplat, asta e, deja acum nu mai merge cu scuze puerile.
    Bine că am mutat clienții acum 2 ani, când mă trezeam cu site-urile lor infectate peste noapte, a mai rămas doar blogul meu şi niște site-uri mici, dar rezolv și cu astea, când revin online sau îmi pun backup-ul făcut local. E vina mea, că am tot amânat.

    Oricum, e o mizerie, comunicarea praf, greșeala asta nu o mai speli nici cu Ace.


    Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 0
  45. am avut hosting la webfactor pana cand am fost tratat ca ultimul om, au trecut vreo 8 ani de atunci dar daca imi aduc aminte bine chiar am fost injurat la telefon.
    acum am 2 siteuri mai maricele la cheoot.ro si un blog la megahost.ro
    la niciunul nu am avut probleme de ani buni.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  46. Si totusi, rezolva pana maine?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Si eu am observat inca din februarie ca Webfactor are probleme. In aproape 10 ani n-au avut atatea intreruperi cate au avut din februarie pana acum. Pe parte de suport pana acum au fost mai mult decat ok.
    Din pacate nesiguranta (acum merge, peste o ora nu mai merge nimic) ma fac sa ma gandesc la o alternativa. Care ar fi alternativa decenta (managed) pentru site-uri nu prea mari?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  48. clausweb ruleaza fin fara probleme in ultimii doi ani
    injurati-ma 😔

    Thumb up 10 Thumb down 10
    • Aha clausweb ruleaza fin acum, dar acum 5 sau 6 ani dl Cadar era dement si ciobanas. M-am certat cu el vreo 2 luni in continuu, ajungand intr-un standiu destul de penal pe care nu o sa detaliez aici, dar autism si incompetenta pe toata linia.

      De vreo 2-3 ani nu stiu ce s-a intamplat cu el dar a devenit cerebral, rational si anunta tot ce face, daca face din timp cu 2 – 3 luni telefoane si avertizari de nu stiam daca sa ma bucur sau sa ma sperii. Pe anumit clienti am reluat colaborarea si surprinzator toata lumea e multumita, tichete cu reply la maxim 5-10 minute si probleme rezolvate in maxim 2 – 3 ore.

      Tind sa cred ca fie a reinceput sa primeasca ceva ce n-a avut pana acum, a pierdut ceva proces cu unul mai nebun ca el sau si-a facut o lobotomie ca acelasi om nu pare sa mai fie.

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • Da, Claus. Lumea se plânge că Vasiliu are atitudine de cioban și comunicare zero și tu vii și recomanzi un cioban 100% autentic cu comunicare zero. Mă rog, amândoi ar avea un numitor comun că pe ambii i-a recomandat Vali la un moment dat.

      Thumb up 10 Thumb down 1
    • sunt curios cati dintre astia pe care ii tot recomandati aici si-ar misca curul la 3 dimineata, sa rezolve o problema
      gen https://imgur.com/a/wSxM4pn

      Thumb up 0 Thumb down 0
  49. vad ca sunt multi cunoscatori pe aici, so…
    exista vreo varianta sa mut un site de la wf in alta parte, in ideea ca wf nu merge nici maine? nu de alta, dar daca nu am acces la http://ftp... nu prea vad cum as putea sa o fac… si mai ales ca sunt in mijlocul unui proiect care presupune primirea de catre noi a catorva zeci bune e emailuri…. in ficare zi…
    si daca tot suntem aici, o recomandare se provideri seriosi, cam cum erau wf pana de curand?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Daca nu ai acces la ftp si nu ai backup trebuie sa refaci site-ul.

      Mailul il poti avea in cateva ore mutand domeniul, prin modificare dns la rotld.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Daca ai acces la administrarea domeniului, muta mailul pe gmail/whatever. Sau chiar totul pe alt hosting, si refaci in prima faza doar emailul, ca vad ca ala e critic pentru tine. Site-urile le refaci din backup (daca ai) sau dupa ce isi revine webfactor.
      Ca provider, mie imi place Siteground.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • +1 pt siteground ;)

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Leaseweb

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • hostico sau claus…

      Thumb up 1 Thumb down 1
  50. Daca este cineva care in viata vietilor s a gandit pentru o secunda sa isi ia hosting de la webfactor sa fuga cat poate de tare. Pe langa faptul ca mi a cazut mie personal mail, magazine online si ca am pierdut o caruta de bani si timp si nervi am avut si telefoane de la clienti in care ma injurau ca le au cazut siteurile. Nu sunt absurd inteleg ca nu merge o ora doua 4 ore dar anunta dracului ceva. Las asta deoparte dar nu raspunde nimeni la telefon la mail la facebook la nimic. Fugiti ca dracu de teparii astia. Am pierdut zile din viata in aprilie mutand totul ca disperatul. Am ales fucking Romarg ca imi dadeau acces instant. Nu mai stii ce e ok in Romania si nu merita sa bag bani AWS pentru nevoile noastre.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  51. Am mutat cateva site-uri .ro pe alt vps. Propagarea la ROTLD a nameserverelor s-a facut in cateva minute. WTF?!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  52. VPS-urile de la OVH & WootHosting isi fac treaba foarte bine :)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  53. In urmatorul articol despre Webfactor se va explica falimentul acestora. :D


    Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 0
  54. Valentinu, pe mine când mă recomanzi ? ;)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  55. Începe sa miroasă urat. Am vreo 30 de site-uri hostate acolo, serverul de dezvoltare e tot acolo, deci stam cu toții ca nu putem lucra, ce sa mai… O placere toată situația. Campaniile adwords și Facebook blocate… Smooth. Între timp stau în telefon cu clienții și le explic sa stea calmi ca se lucrează la remedierea situației pe termen nelimitat.
    Partea proasta e ca microbusinessul asta da de mâncare unei familii și începem sa întram la “dieta”

    Thumb up 16 Thumb down 1
    • Și Webfactor încearcă acum sa bata “recordul”?


      Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 0
    • Ai ceva informatiii noi despre starea webfactor?

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • ETA 2 ore, mi se șoptește.

    • E “bine” ca macar i se sopteste cuiva!

      Thumb up 8 Thumb down 0
    • Acum tu faci pe PR-ul pentru ei? Asta deja se califica pentru ER si resuscitare.

      Daca tot te ai asa bine cu nenea sefu de la WF, nu il inviti te rog pana aici, sa dea cu explicatul? Ca in cateva ore, trimit eu niste clienti la el, nu de alta, dar decat sa plang eu, mai bine plange el.

      Thumb up 7 Thumb down 0
    • fac PR pentru toți prietenii mei.

    • la aşa prieteni, nu-ţi mai trebuie duşmani


      Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 1
    • Intreb de curios, au trecut alea doua ore?

      Zoso, amu la modul serios – daca ai acces la WF, macar sa iasa cu un eta aproximativ real. Avem practic o noapte ca sa inventam la clienti o parte din functionalitate (mail, basic html info page) pana WF se scarpina de planurile de Disaster Recovery. Dar asa nu putem sta pe zvonistica si ce ti se sopteste tie in casca. Ok, ne-am facut mistoul binemeritat, ne-am hahait si ne-am dat rotunzi de ce buni suntem, dar acum treaba devine serioasa.

      Thumb up 7 Thumb down 0
    • man, nu cred că e ca la program fix. gata, la 2 terminăm și plecăm acasă. sunt zeci de variabile. bănuiesc că nu le e foarte bine, dar dacă au fost online o jumătate de oră înseamnă că muncesc la ceva. nu cred că au nevoie să îi sune cineva și să îi intrebe din juma în juma de oră când dau drumul.

  56. De fiecare data cand citesc aici despre gazduire vad acelasi lucru. Nimeni nu-si face backup. Toata lumea sta cu ouale in acelasi cos. Cum sa-ti pice si mailurile si web-ul in 2018? Ma rog, inteleg, nu toata lumea se pricepe la a muta mailurile intr-o parte si site-ul in alta.
    Pentru cei pe care ii duce capul:
    – server 1U (refurbished sau SH) + hdd-uri = 4000 lei (one time)
    – colocare intr-un datacenter = 70 euro / luna
    – solutie software cPanel = 15 dolari / luna
    – solutie software Virtualmin = 0 dolari / luna (in functie de cate domenii gazduiti)
    That’s it. Bine, asta implica sa te si pricepi.

    Thumb up 7 Thumb down 5
    • man, 99% din cei care se agită au “chestii foarte importante”, “afaceri”, “lucruri serioase” pe 2€/lună. sau 5€/lună. tu vorbești de avioane.

    • NOU
      #123

      Pai cine a zis ca isi tine si emailurile la ei? La mine le tine gmail si am acces la ele, adica la tot ce am primit pana acum dar, daca domeniul e la webfactor si webfactor e in aer, nu mai ajunge nimic la gmail.

      Thumb up 3 Thumb down 1
    • Lulz. Mesajul de baza este “nu toate ouăle în același coș”. Solutia: totul pe un server. Eventual sh. De unde apăreți?

      Thumb up 11 Thumb down 1
    • Da boss, e soltutie pt astia care plang la 5 euro/luna. Cine are bani de google/amazon stie sa-si imparta resursele. E misto sa ai 20 de conturi de cPanel, cate unul pt fiecare client si sa te dai “hoster” sau “solution architect” dar sa n-ai habar de backup incremental sau alte ozn-uri gen redundanta.

      Thumb up 1 Thumb down 3
  57. Pușcatii ăștia încă nu au remediat situația..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Sunt niste varzari, plateam in jur de 100 de euro la ei pe luna si isi bateau joc.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  59. Pai și tu nu ai fost de la ei. Tu de ce nu ești picat?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  60. O sa postez linkul asta pe prima pagina a siteurilor…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  61. picat de aseara de pe la 21:00. nu merge nimic, nici macar DNS-ul nu mai functioneaza

    Thumb up 0 Thumb down 0
  62. Doare caderea aceasta dar doare mai tare lipsa de comunicare si asumare.
    Oamenii vor sa stie ca se face tot ce se poate, asa parca agitatia e doar la noi.

    Asa au generat o noua frica. Frica detinatorilor ca au pierdut si trebuie sa restaureze te miri de unde.

    Paradoxal pot iesi decent si acum. Punand tot online si expunand parcursul procesului si cu ce au luptat. Cred ca pierderile vor fi mici astfel.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  63. Mai are cineva vreo informatie referitor la ce s-a comunicat mai sus cu neplata datoriilor? Sa inteleg ca ar trebui sa ne gandim serios la schimbarea firmei de hosting?

    Thumb up 8 Thumb down 1
  64. Si totusi isi mai revin sau au inchis taraba si s-au dus in lume? De ieri dimineata am site-ul picat, deci peste 24 ore, ma intreaba lumea ce se intampla, stau ca boul si astept.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  65. Si noi am colaborat bine cu ei timp de 5-6 ani pana in urma cu vreo 6-7 luni cand au inceput sa faca mutari si schimbari peste noape, toate acestea culminand cu acest downtime major. Noi avem mai multe site-uri la ei inclusiv un sistem de management al resurselor care functioneaza online si pe care lucreaza toti colegii din firma. Acuma stam toti si ne uitam unii la altii. Este incredibila situatia, si cum isi deconecteaza te
    lefoanele este si mai rau. Nu sunteti nici unul din Cluj sa le faceti o vizita? Poate ii putem ajuta la mutare , orice numai sa ne revenim ca bussinesurile noastre au serios de suferit. Sper sa-si revina.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  66. Pățăști, vorba clujeanului!
    (totuși, o pagina cu “status update” puteau pune undeva)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  67. Din pacate administratorul firmei nu doreste sa comunice cu oamenii ca doreste sa rezolve problema …. Eu am peste 80 de siteuri la ei , toate picate si ma gandesc cati o sa ma sune astazi …. nu au revenit ? Nu stiu daca o sa mai revina !!!

    Thumb up 3 Thumb down 0
  68. Asta e cel mai usor pas spre faliment, eu nu inteleg de ce nu au iesit cu un comunicat de presa si sa spuna despre ce este vorba si sa isi ceara scuze macar, fara a vorbi de vreo recompensare a banilor pierduti.
    Vorbea cineva de backupuri, toti facem back up la un moment dat, dar de ex eu fac unul lunar pe care-l tin la mine, in caz de total outage ca in situatia de fata, iti dai seama ca nu sta nimeni zilnic sa faca asta pentru ca tocmai de asta faca firma de hosting back up zilnic, in general noaptea, sa nu te mai complici si sa nu mai incarci zilnic serverele cu procese, la cate siteuri sunt pe un shared, daca ar da drumul toti la back up la ora 10 dimineata …

    Thumb up 1 Thumb down 1
    • Si ce se fac cei care au aplicatii hostate acolo pe VPS. Aplicatii care preiau date zilnic. La ce te ajuta un back-up saptamanal?

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Puiu, eu sunt mai cârcotaș de felul meu, da’ tu-ti bazezi afacerea doar pe acel VPS ?

      Thumb up 2 Thumb down 1
    • Un business mic care ofera masaj la birou, si-asa fracturat din septembrie de o ordonanta inteligenta, care preia rezervarile si gestioneaza terapeutii, nu cred ca permite VPS la Amazon sau cateva mii de coco pentru o solutie on site. Sa nu mai vorbesc de oameni care sa intretina toate astea….. Hai sa fim seriosi, daca cineva se gandea saptamana trecuta la o chestie de genul asta putea fi direct internat pentru paranoia.

      Thumb up 6 Thumb down 0
  69. Nu poate merge nimeni pana la ei? Nu e nimeni din Cluj?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  70. Habar n-am sa vada ce se intampla, ce au patit, poate au avut ceva incendiu sau stiu eu, si ne trezim fara tot ce inseamna date…Nu e normal ce se intampla, chiar si pentru webfactor.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  71. Indiferent de cat de seriosi, profesionisti sau ieftini au fost, de azi inainte vor avea probleme de retentie a clientilor. Eu unul plec de la ei cu toate cele 9 site-uri si un VPS al unui client. Am stat la ei 12 ani. RIP Webfactor!

    Thumb up 10 Thumb down 0
    • mulți oameni vor pleca. printre ei, mulți care aveau pachetul cel mai ieftin, ceea ce, fără mișto, e bine pentru webfactor și rău pentru ăia care îi vor avea de clienți.

    • Hai zoso sa fim seriosi.
      Eu eram unul din clientii ‘mici’. Cu ce ii deranjam pe ei, in afara de plata facturilor? Pai, tichete nu puneam ca nu aveam de ce, resursele nu le depaseam, asadar, de ce sa fie bine pt. ei ca am plecat? Si pentru ca eram multumit, am mai adus si alti clienti la ei, si m-am comportat ca un agent de vanzari de’al lor, in relatia cu clientii.

      Sunt la Hosterion acum. Le-as cere punctul de vedere sa vad cat de rau le este ca m-am mutat la ei.
      A, ca vrei sa iti orientezi businessul doar spre clienti mari sau mega mari… foarte bine frate. Dar atunci ce mai cauta pachetele de 3 euro la tine pe site? Selecteaza-ti clientii si niseaza-te pe alteceva. Webfactor fix asta facea: vindea oricui, pt. ca asta era businessul. Si traia f bine si cu banii incasati de la clienti micutzi, pentru ca se aduna…. :)


      Comentariu apreciat. Thumb up 34 Thumb down 0
    • @vali, eu cred că cel putin o (mică) parte din clienti vor întelege în sfârșit că serviciile web de 3€ nu sunt sutenabile pentru afaceri online, iar de cealalta parte furnizorii vor crește ofertele de servicii “scump da’ face”

      Thumb up 3 Thumb down 4
    • gupi nu. niciodată. vor merge in continuare la hostingul de 3€. și după aia la următoare firmă de hosting pe 3€. și tot așa.

    • @vali singura motivație de a rămâne pentru cei care vor rămâne ar fi o reducere foaaarte generoasă. Altfel, nu prea văd vreun motiv decât prostia/naivitatea or something in between.

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • zoso, care-i problema daca iti iei hosting cu 1-2-3 euro? Sa inteleg ca site-ul se naste cu 20-30k unici pe zi? De ce sa dai de la 20-50-100 de euro / luna daca nu consumi nici 1% ?

      Thumb up 5 Thumb down 1
    • nu e, man, nici o problemă.

  72. Vali, deci va sa zica ca daca ai pachet scump vei sta? sau cum ca nu prea are logica ce zici. Relativitatea nu se aplica indiferent de suma pe care o platesti. Cu atat mai mult cu cat pachetele scumpe genereaza la randul lor venituri pentru cei care le platesc, si care vor fi foarte afectati de aceasta cadere.

    Thumb up 14 Thumb down 0
  73. Din ce citesc aici ar trebuii sa avem servicii restabilite azi 08.05.18 pana la ora 10 sau 11.
    Sa stiu daca ma pregatesc de mutari.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  74. Salut,

    A reusit cineva sa vorbeasca cu ei, exista vreo estimare privind rezolvarea sau alta explicatie?

    @Vali ai cumva mai multe informatii care sa ne ajute?

    Multumesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  75. Lipsa de comunicare este dezastroasa indiferent de ce probleme au, trebuie sa comunice. Si legat de cleinti mari si mici…din cate vad caderea asta a lovit in toti, asa ca macar a fost corecta din punctul asta de vedere. Sa speram ca isi revin repede.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  76. NOU
    #168

    Când văd asta cu “vai, dar ce pretenții ai la pachet mic?” nu mai pot. Și eu lucrez in industria serviciilor și nu îmi permit sa ii spun unui client: “Eu ti-am cerut doar 100 de lei și ti-am promis ca o sa îți rezolv problema de banii ăștia, dar la 100 de lei doar nu te așteptai chiar sa fie rezolvată”. E inadmisibil! Dacă nu poți sa oferi servicii ok la 5 euro, nu oferi servicii cu 5 euro. Când oamenii au cumpărat pachetul cu 5 euro nu li s-a spus: da, dar vedeți ca la pachetul asta nu garantam ca veți avea serverul funcțional. Dacă așa e treaba, așa trebuia sa le spună. Și, in cunoștința de cauza, omul spunea da, mersi, sau nu, hai pa. Nimeni nu poate sa justifice ca mii de site-uri au căzut cu argumentul “Pai la ce te așteptai?”. Ma așteptăm la ce au promis de cei 5 euro: site funcțional si suport 24/24.


    Comentariu apreciat. Thumb up 59 Thumb down 0
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 3 Thumb down 30
    • Exact. Argumentul suprem, ca daca am platit 5 euro, nu ar trebui sa am pretentii. Insa traim in Romania, iar ‘afacerile’ le facem dupa ureche, nu dupa cum trebuie sa le facem. Si apoi radem de oameni ca Lorand Soares Szasz, care te invata cum sa gestionezi situatii, cum sa vorbesti cu clientii, etc.. Ca doar la asta suntem buni.

      Aaa. Nu am nimic cu Lorand, doar ca pe blogul asta gasim multe articole despre acest individ, care de bine sau de rau, a indreptat multe afaceri in Romania. Webfactor ar fi fost bine macar sa mearga la un curs gratuit :)

      Thumb up 19 Thumb down 0
    • NOU
      #171

      Prin ticket, nu prin ticket, cu ce schimba asta ce am spus? Nici ticketul nu merge la ora asta, care e argumentul?

      Thumb up 7 Thumb down 0
    • NOU
      #172

      Auzi, dar de ce ti se pare ca pentru 5 EUR pe luna sa nu am pretentia sa am un site de prezentare care sa tina maxim 10 utilizatori simultan si o directionare continua prin MX records catre serverul de mail?

      Cam cat ar trebui sa coste aceasta grozavie?

      Thumb up 17 Thumb down 0
    • NOU
      #173

      Da, asta e ca și cum ai spune: Super oferta! Avem pâine calda și proaspăta la doar 1 leu. Când ajungi acasă observi ca e mucegăită pe dinăuntru. Și când te plângi ti se spune: Eh și ce, fraiere? Doar nu credeai ca e proaspăta la 1 leu. Sau, mai rău, folositi argumentul asta in cazul unui medic: doar nu credeai ca te poate opera de apendicita fără sa îți secționeze o artera de salariul ăla, nu? Fraiere! Faptul ca folosim astfel de argumente arată cum acceptam sa își bată joc alții de noi și cum ne batem noi joc unii de alții. Nu e treaba mea sa stabilesc prețurile firmei. E treaba firmei sa își stabilească pretul la care poate sa își livreze serviciul.


      Comentariu apreciat. Thumb up 28 Thumb down 0
    • Hostingul shared este best-effort, nu e nimic garantat. E o realitate cu care poți să nu fii de acord și s-ar putea să iau minusuri dar asta e realitatea hostingului shared.
      Shared-ul a evoluat mult, nu e la fel ca acum 10 ani, performanța e mai bună, căderile sunt mai rare, etc… iar oamenii s-au obișnuit cu asta și au ajuns să aibă așteptări din ce în ce mai mari. Așteptările astea devin la un moment dat nerealiste.
      Problema e și la furnizori, care se obișnuiesc și ei cu binele, uită că oferă un serviciu best-effort și îl promovează ca și cum ar fi enterprise (“cel mai bun hosting”, “hosting profesional”, “hosting premium” etc).
      Cred că furnizorii ar trebui să comunice mai eficient și să educe clienții despre realitățile hostingului shared.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 12 Thumb down 21
    • NOU
      #175

      Vorbim despre o cădere de aproape 24 de ore, cel puțin in cazul meu. Nu e vorba ca vai, nu îmi merge site-ul de o ora și ce mega fițe am ca nu înțeleg cum funcționează sistemul. Hai sa întrebam autoritatea pentru protecția consumatorului dacă e obligație de diligența sau de rezultat. Nu, nu e obligație de diligența. Când am achiziționat serviciul, nu l-am achiziționat ca sa încerce sa îmi țină un site pe un server funcțional, l-am achiziționat ca sa îl țină pe un server functional. Dacă nu exista tehnologia sa facă asta, nu trebuia sa vândă pachetul. Și problema e lipsa totala de comunicare. Eu nu am achiziționat de la Zoso pachetul, ca sa stau aici sa văd dacă voi mai avea site astăzi, ci de la Webfactor. Care ieri și astăzi au fost ca și cum nu ar fi.

      Thumb up 18 Thumb down 0
  77. “se fac niște mutări tehnice (hardware și software) și nu decurg mereu cum sunt planificate”. In realitate s-a stricat ceva. Daca era de mutat faceau niste teste inainte. Plus ca daca nu merge faci rollback, nu lasi oamenii cu ochii in soare

    Thumb up 4 Thumb down 0
    • In realitate cred ca au cam ramas fara curent acum si sunt evacuati din cladirea unde au datacenter pt neplata. Cred. Poate ne confirma Vali(sau nu).

      Thumb up 16 Thumb down 0
  78. plătesc 3€ la webfactor: am pretenții și gura mare.
    plătesc între 16 și 40% impozite: ce să le facem, toți fură.

    :)

    • Am putea sa discutam atunci si despre rostul vietii si efemeritatea ei.


      Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 1
    • Zicea cineva mai sus – daca nu te tine sa oferi servicii de 5 euro, nu le oferii si gata. Asta e ca discutia …” pai pe salariul asta vrei sa si lucrez…” Da, lucreaza ca ai acceptat, daca nu…usa are o clanta si pe partea cealalta.
      Revenind, cei care au hostat cate ceva acolo si-au modelat bussinesul in functie de furnizor si de preturile lui.
      Am client care are firma de transport international si casa de expeditii. 99% din bussinessul lui se face pe mail. Pana de ceva vreme folosea @yahoo.com dar a trecut si el la mail “de firma” – acum sta si se uita la pereti.
      La sfatul meu o gramada de clienti si-au luat hosting la Webfactor – acum ma suna si ridic cu gratie din umeri – Incep sa intre mailurile cu anunturi dezaprobate din campaniile Adwords, alte probleme pe care trebuie sa le rezolvi la restabilirea serviciilor. Campaniile active trebuie sa le opresti ca se consuma banii clientilor degeaba -alta bataie de cap. Lipsa unor campanii coerente in Adwords iti pot periclita badge-ul de “agentie partenera google” – un diferentiator de marketing important in vanzarea serviciilor.
      Implicatiile unui hosting de 5 euro/luna sunt mai mari decat se vede la prima vedere.


      Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 1
  79. NOU
    #181

    Au trecut 18 ore de cand nu mai functioneaza serverele. La 200$ pe luna ma asteptam sa primesc cel putin o atentionare inainte sa faca acesta “schimbare de hardware”. Acum astept sa isi revina ca sa mut totul la Google Cloud.

    Thumb up 14 Thumb down 0
  80. Credeti ca isi revin curand?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  81. Ieri, 7 mai 2018, pe la 16.00, a raspuns in sictir unul, pe un nr de telefon mobil pe care l-am gasit pe net in pagini aurii si a spus din nou povestea cu escavatorul :(((( Pentru necunoscatori ai povestii cu escavatorul, pe 16 aprilie au scris aceeasi poveste ca si explicatie. O fi vorba de alt escavator, cred….Cica trebuiau sa se rezolve lucrurile ieri, intr-o ora si jumatate. Surpriza, nu merg…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  82. Vali, am contact cu domeniul asta de cativa ani si stiu sigur ca daca e cum spui tu atunci se face la cel mai neprofesionist mod. Altii cand fac astfel de “interventii” si migrari isi anunta clientii cu minim 7 zile inainte, iar de downtime asa mare, neanuntat vorbim doar cand crapa un HDD intr-un server si e nevoie de un bare-metal restore ce poate sa dureze si doua zile, dar chiar si atunci se notifica clientii in acest sens pentru ca siteurile firmelor de care vorbesc sunt pe redundanta in 2-3 centre de date si astfel se evita ca siteul firmei sa pice la unison cu ale clientilor.
    Asa ca gogoasa asta mi se pare foarte amuzanta.
    In alta ordine de idei, imi place ce misto scrie aici la tine in footer “Hosted by Webfactor” cand de fapt tu esti de atat timp pe Kimsufi la OVH…


    Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 0
    • când vrei să faci o lucrare din asta “fără să se vadă” și îți crapă ceva din motive independente de dorința și voința ta, ce faci? știi cum e, tu voiai să ii construiești ceva frumos fetei, dar îți tai un deget cu flexul. o suni?

    • Da, o suni dacă fata te așteaptă in vizita cu lucrul ăla frumos încă de aseară. Asta dacă mai vrei o relație cu fata aia. Ca așa se face in relațiile bazate pe respect reciproc. Dacă nu, iti asumi ca fata aia dispare la rândul ei. Și nu cu din alea “Las-o sa plece, oricum fata era urâta și fara zestre”, când de fapt a fost vina ta ca nu ai dat măcar un sms.


      Comentariu apreciat. Thumb up 41 Thumb down 2
    • Sunt chestii care se pot face “fara sa se vada” si chestii care nu se pot face. Un upgrade de hardware/software se poate face “fara sa se vada”. Intr-un astfel de caz sunt doar niste service timeouts foarte punctuale cauzate de diverse reboot-uri si un IP swap, dar sunt mai mici de 10-15 minute.
      Apoi sunt chestii despre care unii cred ca se pot face intr-un astfel de mod si dau rateu, gen ce s-a intamplat la ING.
      Totusi chiar si cand lucrurile o iau razna un comunicat oficial pentru ca clientii sa stea linistiti stiind ca datele lor sunt in siguranta nu strica.
      Noi am trecut acum 4 ani printr-o criza similara, cand in urma incendiilor din California a fost sectionata fibra, de pe cele doua peeringuri, (oamenii au bagat excavatoarele si au facut santuri ca sa previna ca focul sa se extinda la o baza militara cu depozit de armament si la o centrala nucleara aflata in imediata apropiere) care deservea centrul de date in 3 locuri. Treaba asta afecta aproape 100 mii de clienti si s-a facut un departament de criza, iar inginerii de retea au reconfigurat rutele si au iesit pe un crossover intern pe care il aveau cu alt centru de date. Vorbim de o chestie pentru comunicatii interne cu flux de 2Gbit doar si care mergea greoi de tot, dar a fost un caz de forta majora, li s-a dat clientilor acces la date, chiar daca la nivelul unei conexiuni de dialup, dar macar au fost site-urile si mailurile sus in alea 36 de ore cat a durat sa se restabileasca conexiunile, iar clientii vazand ca au un serviciu minim si ca li se comunica in timp real si concret ce se intampla n-au plecat la alte firme. Ori aici cand si siteul firmei e jos toata lumea interpreteaza cum vrea si spera sa-si ia datele si sa fuga. E suficient sa vezi ce reactii au cei afectati. Zici ca e Namebox all over again.

      Thumb up 14 Thumb down 0
  83. Salutare, stiu ca nu ai nici un fel de obligatie morala fata de noi, dar totusi te rog frumos daca mai ai vreo informatie, transmite-ne si noua o vorba doua, pentru ca stam ca prostii uitandu-ne la soare.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  84. Ce ii cu dumele astea? Daca ei oferă pachet de 5 euro la servicii de 100 EUR problema lor, ar face bine sa ofere acele servicii de 100 pt. 5 altfel sa faca bine sa isi revizuiască ofertele. Asa ceva nu exista, ai un contract semnat, respectă acel contract. Eu plătesc 100 euro pe lună și deja lună asta ii a 2 oara cand ii picat tot lună trecuta a fost picat odată. 100% ma mut de la ei. Si daca as platii 100.000 sau 1 euro tot mas muta dupa aceasta experienta. Pur si simplu au probleme cu uptime. Eu prefer sa plătesc 150 în loc de 100 dar sa stiu ca primesc atunci cel putin servicii de 150. Daca o afacere nu ii benefică pentru ambele părți se numeste țeapă. Mie mi se pare ca ei au beneficiat ani la rând și de pe urma clienților de 5 euro dar nu au investit din aia 5 macar 1 pt dezvoltare sustenabila. Mentionez încă odată, nu putem veni cu texte “ce te astepti de 5 euro ” asa a ajuns tara in rahatul i n care ii, ne complacem în situații de genul…

    Thumb up 8 Thumb down 0
  85. Mai zice careva ceva? Avem ceva vesti?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  86. http://portal.just.ro/211/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=21100000000359941&id_inst=211#cai%20atac

    Sediul lor era in cladirea TCI. Or avea probleme cu proprietarul cladirii?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  87. Salutare,
    Daca imi mut site-ul pe alt hosting pierd din pozitia site-ului pe google?

    Multumesc,

    Thumb up 1 Thumb down 2
  88. Am reusit sa vorbesc acum cu cei de la webfactor, dupa 2 zile, si mi-a raspuns un domn cu juma’ de ora, l-am intrebat ce inseamna juma de ora si a zis 30 min … cred ca se putea vorbi mai frumos cu un client

    Thumb up 6 Thumb down 0
  89. In punctul asta ar fi ideal sa anunta daca mai revin sau mutam in alta parte.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Asta cu revenitul o data sau mai multe ori nu e relevant, ce conteaza este comunicarea … La mine in companie se anunta … vom face mentenanta in perioada x-y cand este posibil sa fie intreruperi, dar e din alta tara :)

      Thumb up 1 Thumb down 0
  90. Vali, da, o sa fie tare rau cand mut conturile alea de mici. O sa planga hosterul la care ajung. Ia sa facem un mic calcul.

    12 site-uri, care in medie costa per bucata 8 euro pe luna. Rahatele mici de prezentare, nimic extraordinar. Mai un spatiu suplimentar, mai un ip dedicat, in fine, in total se ajunge undeva pe la 1200 de euro. Pentru banii astia i-am deranjat cu 3 tichete usoare in 2017.

    Si tu te prezinti, din postura de PR facut voluntar si zici ca e bine ca se scapa de astia mici. Bine na, am inteles, banii aia, asa putini cum sunt, nu are nevoie de ei? No stress, atunci sa ii vireze inapoi la clienti si suntem prieteni pe viata.


    Comentariu apreciat. Thumb up 31 Thumb down 1
    • Webfactor au peste 20.000 de clienti din care 500 sunt foarte mari … ei nu stau in aia cu 8€ problema e cand pleaca aia mari !!!

      Thumb up 11 Thumb down 2
    • Ti-as da mai multe voturi + dar nu pot. Ai surprins exact esenta.

      Thumb up 1 Thumb down 2
    • Ce mentalitate nepotrivita pot avea unii. Clientii trebuie tratati la fel. Trebuie sa existe profesionalism si pentru cel cu 5 eur si pent cel cu 500 eur. Nu doar pentru ca e moral si asta inseamna afacere, ci si pentru ca unul de 5 eur poate deveni nu de 500 ci de 5000 eur. Sau, in unele cazuri, cel de 5 eur fiind multumit te recomanda la unul de 5000.
      Zi buna,

      Thumb up 5 Thumb down 0
  91. Vali nu ai o explicatie ce inseamna degetul taiat cu flexul? o explicatie oricare ar fi ea, ne-ar fi de ajutor cred ca tuturor, dar o explicatie reala. :D

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • am, dar nu o pot face publică.

    • Ok. Fara gluma, ma gandeam sa dau liber colegilor de la birouri daca tot nu putem face nimic. Crezi ca isi mai revin azi sau mai bine speram pe maine?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Măcar ne-am lămurit ca nu e vorba despre lucrări de rutina, din astea de care te poți aștepta la 5 euro pe luna. Nu de alta, dar degetele au o limita când vine vorba de cât de flexibile sunt, “din fabrica”, dar nu e de la sine înțeles ca mi le tai cu flexul măcar o data in viața. Dacă tot avem o avarie majora, poate le transmiți ca e de bun simt sa facă public lucrul asta. Si eu nu mi-as face griji ca pleacă ăștia mici, ci ca sunt niște din ăștia mici, dar nebuni, a căror profesie e, sa zicem, sa facă cereri de chemare in judecată și sa ma târască prin tribunale ani la rând. Timp in care, na, ma gândesc și eu, avocații costa mai mult de 5 euro/luna, chiar dacă pretențiile la care trebuie sa răspundă sunt, sa zicem, neîntemeiate.

      Thumb up 5 Thumb down 0
  92. Se pare ca si telefonul personal al “sefului” este inchis de dimineata de la ora 8 . Sper totusi sa il deschida cat mai repede !!! Oare daca pica godaddy cum o fi ??? :)))

    Thumb up 5 Thumb down 0
    • News splash – la Godaddy nu-l doare pe nimeni la bascheti de tine. Am deschis tichet la ei pentru a suplimenta cu o baza de date in cont, primesc raspuns ca se va uita cineva la ticket peste 72 ore. Nu ma multumesc si revin pe ticket sa urgentez lucrarea (e vorba de un click), nici un raspuns. Pun mana pe telefon si sun, imi raspunde un indian intr-o engleza aproximativa si-mi spune ca de la ultima interactiune se calculeaza 72 de ore deci sa stau calm. Am stat, am mutat clientul la alt provide cu totul in 2 ore.
      Deci Godaddy – never again.

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • romarg, easyhost, 2 săptămâni răspuns la mailuri. abia aștept.

    • Stai linistit 2 saptamani a durat si la webfactor cand i-am intrebat cum fac cu domeniile .ro cumparate prin ei ….

      Thumb up 9 Thumb down 0
    • Sebi, și ce ți-au zis, am și eu câteva în situația asta, dar nu am dat mail, că-i altă prioritate acu’ :)

      Thumb up 1 Thumb down 0
  93. Da. Singurul update e ca e aceeași mizerie de ieri. Avem un magazin online de câțiva ani la ei pe abonament de 100 euro pe luna – deci nu ne incadram la infama categorie 5 euro. Problemele cu ei ah apărut pe la jumătatea 2017 când site-ul a început sa aibă un loading time incredibil de peste 7 secunde. Au dat vina pe echipa de programare tot timpul. Ne am certat cu aia de o suta de ori – pana de curând când magazinul a început sa se miște iar decent fără nicio explicație. Deja începusem sa cautam alt host dar nu prea convinși.. Insa de cum revine l-am mutat. Pe lângă neseriozitate adăugați și mincinoși. Eu i-am bănuit ca s-au pus pe minerit :))

    Thumb up 10 Thumb down 0
  94. Au trecut si cele 2 ore, a trecut si jumatatea aia de ora, mai are cineva vreo informatie ceva? se apropie de 24 de ore downtime

    Thumb up 4 Thumb down 0
  95. Salutare. Eu nu am crezut ca se paote intampla asa ceva in industria serviciilor, unde, post vanzare, nu conteaza decat imaginea ta in ochii clientilor. Nu raspunde nimeni la telefoane, de fapt s-au si inchis. Nu exista nicio informatie nicaieri. Problema este ca nu pot schimba ns-urile decat cand ridica ei serverele. Stie cineva cum as putea face asta fara sa ma ajute WF. Stiu ca au inregistrat domeniul meu printr-o firma din UK dar nici acolo nu raspunde nimeni. isperare. No emails, No subdomains – astea ma dor foarte tare… Un sfat ar fi foarte util.

    Multumesc.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu schimba ns-urile. Schimba doar ip-urile ns-urilor. Eu am modificat ip-urile noului VPS la ROTLD si in cateva minute erau deja propagate modificarile. Daca creezi noi ns-uri la ROTLD s-ar putea sa dureze mai mult.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  96. Se pare ca nici acum nu au revenit.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  97. Since 30 minutes, the error showing up in the browser when trying to access webfactor.ro is different from the error visible when trying to access any site hosted at Webfactor. Does this mean there is some progress?

    (apologies for using English – I try to understand Romanian but I don’t speak it)

    Thumb up 3 Thumb down 0
    • So far, no progress that would be visible to us and since there has been no official communication from the hosting company, all we can do is guess.

      Zoso is making a nice effort to save whatever is left of their public image, unfortunately I don’t think there is much to save anymore.

      Thumb up 8 Thumb down 0
  98. Pentru ca epopea namehost nu v-a invatat nimic poate acuma facem niste schimbari:
    1 – folosim cloudflare pentru NS-uri
    2 – backup local sau dropbox ca sa nu zic de un webhosting secundar pentru ca la 2-5euro/luna poate nu e rentabil sa platesti 2 hostinguri.

    Iar cand apare nepravazutul se face schimbarea de NS-uri sa chiar puteati sa cumparati un alt hosting si sa migrati site-ul in 24h de ore.

    3 – Angajati un baiat sa se ocupe de site-ul vostru :)

    Thumb up 4 Thumb down 0
  99. da’ o sa mai mearga? Ca la mine totusi nu merge de ieri de la pranz.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  100. La fel e la toata lumea, nu mai merge de ieri de pe la ora 13:00, totusi o asemenea lipsa de comunicare este ceva ce nu credeam ca se poate intampla vreodata.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  101. A mers 2 minute la ora 11.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  102. Din fericire am la ei doar un site micut, nici nu stiam ca e picat. Pachet cumparat tot din urma recomandarilor. Nu prea inteleg faza cum ca se vor muta de la ei doar cei care au pachete de cativa euro dar cei cu pachete scumpe sau f multe(pachete mai mici) vor ramane.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  103. In urma cu doua minute am vorbit la telefon cu cineva de la Webfactor – conform declaratiei totul trebuie sa fie “up and running”. Din pacate tot ceea ce este “up and running” este “server not found”

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nici pagina lor nu este up, cum pot sa spuna ca serverele sunt up??

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Man. Cand totul va functiona lumea va rasufla usurata, va zice “Doamne ajuta” si 9 din 10 nu se vor muta pentru ca discomfortul psihic de a o lua de la zero e mai mare decat frica de a-ti pica taraba. Realist vorbind, asa cum spun multi, pentru ORICE lucru care e cat de cat mission critical trebuie sa alegi solutii ca atare. Ceea ce NU INSEAMNA ca atitudinea si comunicarea celor de la WBF (clar descrisa aici in multe posturi) nu este… [insert adjective here]

      Thumb up 4 Thumb down 0
    • Care este numarul lor de telefon ?

      Thumb up 0 Thumb down 0
  104. Ca sa nu ma deprim nu mai verifica pagina mea ca nu merge ci a lui Cabral. Ma simt relativ mai putin rau.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  105. un statu? stie cineva?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  106. Nu le functioneaza serviciile si punct.
    Ceea ce fac ei se numeste dezinformare, rea vointa si bataie de joc.
    Frumos model de business!

    Thumb up 11 Thumb down 0
  107. Cred ca blogul lui Cabral iar a blocat serverele

    Thumb up 8 Thumb down 0
  108. Nu a mai aflat nimeni nimic?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  109. One of our VPS servers is back online !
    I hope this can take away some stress.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  110. La noi si-a revenit partial unul din site-uri, de asemenea am mai primit ceva mailuri sporadice. Dar inca nu e bine. Speram sa revina cat de repede.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  111. NOU
    #246

    Confirm ca si-au revenit o parte din ele.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  112. În sfârșit a înviat site-ul nostru hostat pe vps. Sunt într-o mare dilemă. Să plec sau să rămân la ei. Dacă ar fi să plec ar fi doar două aplicații online și website-ul php dar am la ei și 90 gb de emailuri…..

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • tu știi cel mai bine. dacă îți zic să stai, o să zici că zic asta pentru că sunt prieten cu patronul. dacă îți zic să pleci, o să intrebi unde, și, sincer, nu ai unde în .ro momentan decât poate voxility sau cyberhost.

    • cyberhost da acum eroare 500. :-)

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Cum sa pleci? Stai, poate data viitoare ai mai mult noroc?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Voxility nu mai are vps-uri de cativa ani.
      Alistaro.ro are vps-uri in datacenterul Voxility

      Thumb up 0 Thumb down 0
  113. Si-a revenit si una din aplicatii. pare pe drumul bun.

    Mai asteptam si mailurile din perioada de blackout, oare le mai primim sau s-au intors la destinatari in momentul trimiterii sau s-au pierdut pe drum. Voi ce ziceti?

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • standardul spune că un server de mail ar trebui să încerce 4 zile să livreze un mesaj, dar unele servere pot folosi un timeout mai redus… depinde de serverul care încearcă să trimită.

      https://tools.ietf.org/html/rfc5321#section-4.5.4.1

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Depinde de mesajul de eroare returnat de server. Sunt erori temporare, care indica serverului expeditor sa reincerce trimiterea mailului si sunt erori “definitive”(din lipsa altui cuvant) care nu duc la reincercarea trimiterii mailului.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  114. Noi colaboram cu cei de la https://nshost.ro . Is foarte prompti si avem destul de multe site-uri la ei.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  115. Acum daca se muta toti o sa fie ok :) ca e liber stam bine !!!

    Thumb up 1 Thumb down 0
  116. Iarasi a picat.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  117. Iar sau ars prizele, webfactor -> down, hai mai bine sa intram pe rand sa ne spovedim ca daca intram toti odata se copleseste.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  118. O idee pentru cei pot schimba nameserverele si au nevoie de acces la email: cu planul free de la https://www.cloudns.net se pot redirecta trei adrese de mail spre casutele de mail personale (yahoo. gmail). Asta pana isi revine webfactor :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  119. Pe cand ne-am bucurat ca si-au revenit serviciile, acum sunt picate din nou toate.
    oare cand se stabilizeaza? Cine are experiente anterioare…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  120. Din cate reiese @Vali e tovaras cu firma respectiva. Ce-ar fi sa-l suni pe om, sa obtii un raspuns realist si coerent si sa-l postezi aici. Ca 250 de comentarii si o gramada de oameni care se intreaba aiurea ce-i cu Fata Morgana asta au fost de ajuns.

    Thumb up 18 Thumb down 0
    • l-am sunat la 8am, a zis că la 10 dau drumul, au dat la 14, au stat jumătate de oră, au căzut iar. probabil vor reveni online când vor reuși să repare problema.

    • Timeline-ul evenimentelor e recomfortant psihic dar cel mai mult ma linisteste faptul ca stiu ca 1. in primul rand trebuie sa reuseasca sa repare, adica nu e sigur si 2. chiar si atunci e doar probabil ca vor reveni, adica nu sigur :) Totusi, din asta transpira ca e ceva stricat nu ca executari, evacuari si asa mai departe. O fi macar asta sigur? :))

      Thumb up 2 Thumb down 0
  121. Off topic Vezi ca ai o optiune in wordpress: break comments into pages. Pe mobil e scroll de juma de ora.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  122. pentru binevoitori: când lași același comentariu prost de 3-4 ori, nu te mira că se duce apoi în spam direct. a mai fost pus linkul ăla cu just.ro de două ori, n-are legătură, s-au mutat de acolo acum o lună, nu mai fi idiot gratuit.

  123. @Vali – ne poti spune si ce problema au exact ? Macar asa stam linistiti :) Am si eu un server VPS si sa stiu cand pot sa imi fac un backup macar

    Thumb up 4 Thumb down 0
  124. Necazul cel mai mare e că au nameserverele în același loc. Daca unul din nameservere ar fi fost în alt oraș/continent, impactul era mult mai mic.

    Thumb up 6 Thumb down 0
    • Asta mă miră și pe mine. Noi suntem mici – foarte mici, în comparație cu ei, cu un total de 6 NS-uri (servicii diferite), 3 le avem în Londra/Frankfurt/San Francisco (pe Digital Ocean, că un NS nu necesită mari resurse).

      Adică, pana mea, mă costă $15/lună. Nu e o avere. Și în caz că-mi rade cineva de pe fața pământului DC-ul, încă am NS-uri up de care mă pot folosi să pun o nenorocită de pagină online în care să zic că ne-am luat nuke-ul de la Koreea de Nord.

    • NOU
      #281

      15$ pe luna cand ai profit 2500 ron pe tot anu’ 2016? nu-i cam mult, boss?

      Thumb up 1 Thumb down 1
    • degeaba trec de ns-uri (via hosts), imi da timeout

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • @zeama de varza
      de aia are profit mic, că cheltuie pe infrastructură redundantă

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @gupi sorry, s-a inteles gresit, ma refeream la WF, vezi la mfinante ce au declarat pe 2016 :)

      Thumb up 2 Thumb down 0
  125. Am trecut prin cele #258 de comentarii, teribil de amuzat :))

    Sunt la webfactor din comoditate, pentru ca un coleg (blogger) mi-a recomandat serviciile lor acum 5-6 ani.

    Ce m-a deranjat a fost onestitatea lor legata de problemele pe care le intalnesc in ultimile luni frecvent:

    Irina Pop:

    “La incercarea de a accesa domeniul lucian.es acesta se deschide in parametrii normali.
    Va rog incercati si dumneavoastra iar daca nu este functional va rog sa ne comuncati adresa ip dela care se incearca accesarea esuata.
    Multumesc.”

    Horia Vasilescu:

    “cu scuzele de rigoare dar site-uu nostre e e functional la felsii domeniile dvs”

    Stiam foarte bine ca probleme sunt de la ei, dar nu au vrut niciodata sa isi asume responsabilitatea. Am avut si o conversatie aprinsa acum multi ani cu CEO-ul, aceeasi atitudine.

    Nu pot sa zic decat, cu un mare zambet pe fata: KARMA IS A BIAAATCH !

    Thumb up 5 Thumb down 1
  126. Bine macar ca datele nu s-au pierdut.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  127. NOU
    #289

    Ce se mai aude frate de Webfactor asta , am server mail pe un vps la ei și am rămas in curu gol ??!!!

    Thumb up 3 Thumb down 1
  128. O noua estimare ETA? Stie cineve ceva?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  129. Deci plm, de ce cacat trebuie sa aflu de la Vali ca e jos webfactor ?

    Le sunt client aproape 5-6 ani si i-am recomandat la destui ca fiind oameni decenti fara manele si servere sparte.

    Am 2 tichete maxim in 5 ani, deci nu pot sa ma plang, dar totusi coaie si site-ul vostru si toate serverle sunt crapate de aproape 10 ore ?

    Dezamagitor, dar neacceptabil, ca modificarile astea se putea incepe vineri seara si pana duminca orice masura contingenta avea spatele weekend-ului, dar in lucratoare sa faci asa ceva …

    Thumb up 5 Thumb down 0
  130. NOU
    #294

    Mai are cineva vreo informatie? Macar lucreaza la remediere sau au plecat acasa?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  131. Site-ul asta este sau nu gazduit la Webfactor… asa cum apare in subsol specificat? Daca DA, cum de este online?
    E mare nesimtirea la Webfactor, nici o stire oficiala, nimic… nici un comunicat… telefoanele de contact sunt suspendate… parca ar fi fost rasi de pe fata pamantului printr-o conspiratie la nivel mare…
    Mda, am si eu 3 site-uri la ei… deja mi-am luat in alta parte hosting, dar ca sa schimb nameserverele am nevoie de acces la mail… asta e invatatura de minte, sa nu am mailul de contact la ROTLD pus pe acelasi domeniu…

    Thumb up 10 Thumb down 0
    • NOU
      #296

      Vezi ca poti schimba adresa de mail si printr-un formular on-line. Gasesti la ROTLD in pagina de administrare a domeniului toti pasii. Eu am trimis cererea aseara pe la 19, si astazi la ora 9 am primit raspuns cum ca modificarea a fost facuta.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  132. Daca n-ar fi de plans, ar fi de ras; ma simt de black friday cu atatea site-uri picate, si eu nu contez in ecuatia generala, sunt altii mult mai mari.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  133. Recomand hostico.ro! Cei mai buni, uptime 99,99%

    Thumb up 1 Thumb down 2
  134. Vali ai devenit om cheie la show ul asta din pacate … Ceva comunicate oficiale?
    Eu sunt la ei din 2006 cred… Azi am avut tambalau cu clientii… cum sa ii explici la om ca nu are mail…magazin…. nimic… asa din senin? :(

    Thumb up 7 Thumb down 0
  135. Zoso, mai zi-ne puțin cum stă treaba cu “mi s-a șoptit că în 2 ore e up” sau cu “dacă pleacă toți clienții ăia cu 5€ îi bine pentru webfactor” :))


    Comentariu apreciat. Thumb up 24 Thumb down 0
    • românul e neam de trădător. genul ăla care își lasă prietenii baltă la primul semn de scandal. mai zi-mi.

    • Shhht, nu pune intrebari din astea incomode ca esti branduit tradator de neam si tara. Mai ales sa nu ai pretentia la un termen estimativ din partea WF.

      Trebuie zis insa, Vali ori e foarte bine platit, ori e un prieten mult mai bun decat merita WF in acest moment. Vali draga, sper ca bei de pe urma acestui episod toata viata.


      Comentariu apreciat. Thumb up 42 Thumb down 0
    • nu fi cârnat.

    • Păi vezi, Zoso. Și apoi ne plângem că blogerii n-au credibilitate. Păi dacă era altcineva și nu prietenul tău ștergeai pe jos cu el. Dar așa minți, dezinformezi și dai răspunsuri arogante în numele lui. PR de prieten, rezultate pe măsură.

      Măcar ai aprobat comentariul. E și asta ceva.


      Comentariu apreciat. Thumb up 34 Thumb down 0
    • dacă el mă minte pe mine, vă mint și eu pe voi. nu inventez eu chestii.

      și credibilitatea e cotoioasă treaba, pentru că fiecare business are momente din astea. depinde cât de tare crezi tu, ca blogger și ca om, in businessul și în omul respectiv.

      dar o să ajungi în situația să ai nevoie de ajutor și o să te miri că nu te ajută nimeni. de asta nu te ajută, că nu crede nimeni in tine.

    • Stau si ma intreb, nu mai bine nu spunea omul asta nimic despre subiectul WBF? Isi vedea linistit de articolele cu topoare si cruci, iar voi n-aveati unde sa va revarsati necazul. Nici ca a scris nu e bine, nici daca nu scria nu era bine. Ba inca am citit de unul care spune ceva gen “oho, o sa bei toata viata de pe urma articolului asta”.

      Damned if you do, damned if you don’t.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • eugen, asta e practica obișnuită: de fiecare dată când un prieten are o problemă sau un serviciu cu care avem legătură băgăm instant capul în nisip. nu pot să am mereu dreptate, nu fac pe victima, îmi asum șuturile în cur, e ok, faci asta pentru prieteni când au probleme, pentru că și ei fac la fel pentru tine. unii. alții se fac că nu văd.

    • @vali situația e simplă.
      tu ești alături de el, pentru că-ți e prieten. și e ok asta.
      dar nu te aștepta de la un client care nu cunoaște pe nimeni de acolo și pentru care relația cu webfactor e una strict profesională să aibă aceeași atitudine. clientul a plătit pentru un serviciu de care acum nu mai beneficiază. evident că pleacă în altă parte.

      Thumb up 3 Thumb down 0
  136. Se preconizează și mâine din nou același bullshit. În astfel de condiții, fără să anunțe oficial ceva, modelul ăsta de business o să îi ducă direct în cap.
    Știi, am învățat din greșeli și îți zic că de fiecare dată când ești transparent cu un client, chiar dacă ai dat-o în bară, consecințele sunt minime. De cele mai multe ori clientul înțelege.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  137. Daca maine ajung la ei la sediu cu un hdd, am sanse sa mi se dea datele?

    Thumb up 5 Thumb down 2
  138. Nu cred ca acest outage de 24+ ore, inconjurat de mister, e datorat unei mutari unde “unele chestii n-au mers conform planului”. Cred ca e o probema mult mai grava si cred ca ar fi bine sa va puneti si problema alternativelor. Iar daca lucrurile revin la normal probabil ar trebui sa considerati alternativele alea oricum…

    Thumb up 6 Thumb down 0
  139. Stie cineva un termen de rezolvare?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  140. Daca ajung cu un hdd la ei pot sa imi recuperez datele?

    Thumb up 2 Thumb down 1
  141. Sa-mi fut una.
    De ce plm trebuie sa aflu de pe alte site-uri ca Webfactor este picat?
    Dimineata am avut un gand ca poate or avea vreo pana de curent, ca poate Dorel a sapat vreo strada in preajma, dar chiar asa?
    Sa nu-mi spuna Webfactor ca azi voi fi in aer? Sau mai bine spus in cacat?!?

    Le-am trimis o cerere de pe un cont aflat pe serverele Claus, dupa ce am gasit adresele lor de mai pe alte site-uri si mi s-a intors mailul:

    This message was created automatically by mail delivery software.

    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

    helpdesk@webfactor.ro
    Unrouteable address
    horia@webfactor.ro
    Unrouteable address
    admin@webfactor.ro
    Unrouteable address
    contact@webfactor.ro
    Unrouteable address
    comercial@webfactor.ro
    Unrouteable address
    roland@webfactor.ro
    Unrouteable address

    Acum aflu ca si mailurile trimise la domeniul meu se intorc tot asa.

    Ce PLM vor spune clientii mei? Ca am disparut? Ca le-am dat teapa?

    Ce cacat fac astia? Puteau sa anunte!

    Si confirm, la numerele de telefon pe care le am de la ei nu raspunde nimeni.

    WWWWWWWWWWWWohhhh !

    Thumb up 7 Thumb down 3
  142. NOU
    #319

    Salut,
    S-a dus cineva la ei in Cluj? As vrea sa ma duc maine la ei sa recuperez datele dar mi-e frica sa nu fac drumul de la Bucuresti la Cluj degeaba.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  143. Ar fi bine daca stie cineva adresa la care sunt de gasit sa putem merge sa ne recuperam datele.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  144. Daca anuntau din timp ca nu au capacitatea de a rezolva problema intr-un termen decent puteau anunta sa ne mutam.
    @Vali nu are niciun stres el avand pagina pe alt server.

    Pe FB sunt postari cu oameni care si-au recuperat azi echipamentele de la ei. Deci se stia ca nu va fi rezolvat.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  145. Incercati si la 0722-518 xxx. Mie mi-a raspuns un domn, usor obosit, care si-a cerut scuze pentru neplacerile create . Cica problema se va remedia curand. * Ce inseamna curand?* * Nu stim, cateva ore*

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • e numărul lui personal. ar fi aiurea să îl sune acum 100 oameni să îl întrebe același lucru când ar putea să spună public sau pur și simplu să pună siteurile online.

    • NOU
      #328

      Dar sa stam ca prostii fara nici o informatie nu ar fi aiurea? Din pacate pentru noi nu e vorba de “ar fi” ci de “este”

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • ok. îți spun eu. revin peste două zile. ești mai liniștit acum?

    • 2 zile de cand a picat sau 2 zile incepand de acum?

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • NOU
      #331

      Eu inca sper ca era ironic si pana maine sunt up, desi cu noile info e cam dificil

      Thumb up 0 Thumb down 0
  146. Mă ajută cineva cu un sfat cum să-mi transfer domeniul .com care e locked la ei.

    Am access la mailul care e inregistrat in whois deci la registrar si la celalalt cu care m-am înregistrat la wf ca client ( presupun că ăsta nu e folositor)

    Sper să pot să-l transfer… că altfel am încurcat-o…

    Mersi

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Noi am aflat ca domeniul nostru .com cumpărat prin Webfactor ca Reseller e NetEarth One. I-am contactat și ne-au dat acces la panoul de înregistrare al Webfactor, aflat pe site-ul NetEarth One, strict pentru site-ul nostru. Ne-am logat acolo cu adresa înregistrată la Whois și am făcut o resetare de parola. Așa am avut acces la domeniu. Dar tot durează 5 zile migrarea pe noul server.

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • @Loredana Ma aflu in aceeasi situatie, cu domeniul la NetEarth One. Dupa ce ati primit acces, aveti posibilitatea de transfer sau doar de modificare a DNS?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Avem ambele posibilități. Ai grija doar sa faci schimbarea de DNS înainte de transfer. După inițierea transferului nu mai poți schimba DNS și transferul durează 5 zile.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  147. In lipsa de altceva, luati de aici:

    https://www.ziardecluj.ro/webfactor-firma-de-hosting-clujeanului-horia-vasiliu-pus-cap-mii-de-site-uri-printre-care-si-bloguri-importante-vasiliu-e-dator-vandut-firmei-tci-peste-25-000-de-euro-datorii-la-facturile-de-curent-reputatia-webfactor-distrusa-pe-internet

    Imi cer iertare in public cu cenusa-n cap pentru ca pun linkuri de la Alexa, dar omul e bun de sapat in rahat si aici se pare ca a nimerit in plina fosa septica.

    Mda. Cum era cu alea doua ore?


    Comentariu apreciat. Thumb up 26 Thumb down 0
  148. Tipul a cui e firma nu raspunde la SMSuri chit ca i-am scris intrebandu-l simplu “cum as putea sa-mi recuperez fizic datele, chiar daca e sa vina cineva cu un HD undeva”. Nu am, din fericire, mari gauri de backup dar ca sa fie. Daca cineva stie ceva concret as aprecia informatia.

    Thumb up 1 Thumb down 0
    • NOU
      #350

      Fix acelasi lucru i am scris si eu prin sms, dar tace malc.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Yeah, pentru că la disaster recovery prima grijă e să caute fix blade-ul cu site-ul tău în rack-ul de storage, pentru că sigur e o etichetă pe el unde scrie “site-ul-lui-gigel.ro”, și să bage cablul USB în el. Băi, băieți, nu așa funcționează lucrurile…

      Thumb up 10 Thumb down 10
    • NOU
      #352

      @Alex multumesc pentru informatie, dar atata timp cat ei nu spun nimic, exista si posibilitatea sa nu aiba internet. Intradevar nu stiu cum sunt organizate data centerele, dar se pare ca nici ei nu stiu in ultima vreme

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • @Alex. Ba Alex, nu mai fii tu asa destept in stil romanesc, adica sa explici cu auto importanta cum “nu se face ceva”… Dincolo de barfele si susanalele de aici oamenii cauta solutii pe care ideal ar fi ori sa le dai ori sa nu faci gratuit praf la gura…

      Thumb up 5 Thumb down 0
  149. Mi-a raspuns si mie la telefon 0722-518 xxx, desi convorbirea a fost de proasta calitate (semnal prost la celalalt capat), mi s-a comunicat ca in seara asta se vor urca toate site-urile. Parea ca se munceste pe branci acolo.

    Sa speram ca ne putem recupera datele si ca vom putea migra pe alte servere. :(

    Eu n-am avut probleme cu ei, am fost clientul lor timp de 5-6 ani. Pacat ca se termina asa.

    Thumb up 0 Thumb down 3
    • NOU
      #355

      @Daniel parea ca se munceste pe branci? pe bune ai sunat cu apel video, sau se auzea vreun flex sau bormasina pe fundal? Scuze dar nu m am putut abtine. Oricum orice info e buna venita atata timp cat nu sunt vorbe in vant

      Thumb up 6 Thumb down 0
    • Hmmm, daca o sa fie batalie pe recuperat date oare nu pica iar?

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Se auzeau zgomote ca de mutari si de efort fizic. TInd sa cred ca-si muta lucrurile dintr-un loc in altul.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Pe cuvantul meu daca nu ma duceam sa i ajut macar la carat daca eram din cluj si comunicau si ei ceva.

      Thumb up 4 Thumb down 0
  150. Exista un comunicat oficial din partea Webfactor ? NU. Dupa atata timp, asta spune clar ce fel de companie este Webfactor, cum este condusa, cat de mult isi respecta clientii.

    Cat despre cei care se plang ca sunt offline … cateva aspecte aici :

    1. Backup zilnic
    2. Managementul domeniului independent de furnizorul de gazduire
    3. Daca aveti aplicatii web, chestii mai complicate, etc … de ce inca le mai tineti in RO ?

    Thumb up 12 Thumb down 2
    • 3. esti asa destept, cum de n-ai emigrat?

      Thumb up 1 Thumb down 11
    • Afara, afara cu siteurile din tara.
      Eu am avut in tara la vreo 5 firme, tlh, webfactor, xservers si se plangeau ca siteul meu le omoara serverul.
      Le am dus la webfaction.com si de atunci merge struna cu cel mai mic abonament.
      insa am lasat un amarat de site la webfactor…
      De nu mut tot afara, si servicii mai bune, si preturi mai ok…

      Destept rau esti cici…lica

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @cici Pentru ca n-am nevoie sa emigrez. Imi vad doar de treaba si evit specimenele ca tine.

      Thumb up 3 Thumb down 1
  151. Incerc sa dau de ei de mai bine de 24h, nu-mi raspund nici la tel nici la sms, bezna totala, nici macar un comunicat, NESERIOSI !!

    Sunt la ei de mai bine de 8 ani , dar s-a umplut paharul, din fericire exista alternativa din belsug.

    Thumb up 3 Thumb down 1
    • să dai de ei ca să ce?

      “ce bine că ne-ați sunat. totul era picat, dar avem siteul dvs la indemână, imediat il punem online.”

    • Sa dai de ei sa iti zica macar aproximativ cand o sa se remedieze. Daca zic ca lunea viitoare, asta e , macar plecam in vacanta sau mutam pe alt server, stim ce facem. Apa calda a picat in jumatate de Bucuresti azi, avarie, maine la 9 am ii dau drumul.

      Thumb up 6 Thumb down 0
  152. 2 zile de cand a picat sau 2 zile incepand de acum?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  153. @vali pana la urma banuim ca asta e problema cu curentul neachitat de la TCI. Nimeni nu are interes si nu ii doreste rau firmei Webfactor sau omului astuia care este managerul firmei, dar sa vina cu un plan de contingenta…ceva, sa spuna ce are de gand. Ca acuma oricum nu mai poate ascunde situatie, in momentul de fata este la damage control si daca vrea sa isi salveze bussinesul sa vina si sa spuna ce se intampla.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  154. Pe zoso.ro am aflat de webfactor si m-am mutat la ei de cativa ani.
    Pe zoso.ro stau cu refreshul de 2 zile ca un caraghios sa vad daca au iesit din coma.
    Daca nici maine dimineata nu misca, e clar.

    Alternative? Site .ro WordPress destul de simplu dar cu trafic marisor, backup pe Vaultpress. Multumesc.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  155. ma indoiesc ca le duce acasa, abonatii casnici au de obicei puteri instalate intre 5 si 16 KWh. intr-un datacenter ai nevoie de muuuult mai mult de atat, ai sute de servere, fiecare consumand o medie de 3-500 W pe ora, la routere si alte echipamente de retea, aere conditionate kakalau, UPS-uri maricele/multicele, etc.

    parerea mea, bazata doar pe ce am auzit/citit pana acum este ca omul isi muta inopinat datcenterul, o sa fie groaznic sa reconfigureze totul, sa refaca rutele, BGP-ul, etc, astea cred ca dureaza. apoi sa iei fiecare server in parte…
    chiar daca era de fapt vorba de un dataroom mai degraba decat de un datcenter tot o sa dureze daca faci mutarea neprogramat.

    Asa ca rabdare si tutun.

    Thumb up 6 Thumb down 1
    • Dar macar putea sa zica. Baieti am o problema, uite ce s-a intamplat, a crapat fundatia cladirii sau orice si trebuie sa plecam. Dureaza o zi, maxim 3 zile. Intelegeam, stiam la ce sa ne asteptam. Nu stateam ca prostii. Eu acum din cauza mailului nefunctional am o gramada de probleme. Daca stiam de ieri dupa o ora de la cadere altfel abordam situatia si imi salvam si eu din pierderile financiare.

      Thumb up 6 Thumb down 0