Imobiliare: poporul vrea șosele, Guvernul dă TVA zero

Azi, Guvernul a anunțat că TVAul va fi zero pentru achiziționarea de locuințe de către persoane fizice.

TVA zero va fi aplicată pentru livrarea locuințelor, inclusiv a terenului aferent, către persoane fizice, livrarea de clădiri care vor fi folosite drept cămine de bătrâni și de pensionari, precum și pentru case de copii, dar și pentru imobile ale primăriilor care vor fi închiriate subvenționat persoanelor cu venituri reduse. (sursa)

Un gest frumos, dar complet inutil. Mai interesant ar fi fost renunțarea la taxa aia de 2% pe care trebuie să o plătească și cumpărătorul și vânzătorul, care e complet imbecilă. Eu tocmai am dat o cârcă de bani pe casă, de ce trebuie să mai plătesc încă 2% notarului?

Mă rog…

Dacă întrebi oamenii care și-au luat locuințe în ultimii ani, nu taxe mai mici ar fi pe primul loc, ci drumuri. Pentru că, de obicei, pățesc faze de genul ăsta: ei vor sau construiesc undeva și statul le pune piedici. Sau nu le asfaltează șoseaua. Cum ar fi să avem și noi apucături americane, la modul “tanti Firea, vreau să torn aici un rezidențial cu 300 apartamente, trebuie să fie gata la 1 septembrie, îmi faci până atunci șosea până acolo”. Ar fi frumos, nu?

E o fază celebră în București, cu dezvoltatorul rezidențialului ăstuia ungând rotițele ca strada Valea Oltului, care era complet bombardată, să fie adusă la un stadiu uman și chiar întâmplându-se asta.

Prin altă zonă a Bucureștiului, fraierii au cumpărat pentru că dezvoltatorul “obținuse” drept de trecere pe un drum forestier. S-a schimbat conducerea, ăia nu au mai uns rotițele, dreptul s-a pierdut, drumul s-a închis. Strada lor are o bandă. Sunt tare curios dacă ăia se duc la toți cei de pe marginea drumului, să îi convingă să se mute, ca să se lărgească strada. Cum ar fi?

 

Deci da, bă Dragnea și Grindeanu și Firea, poporul vrea șosele și sistematizare, nu vrea reduceri de taxe în locul lor. Vrea să luați banii ăia din TVA și să le faceți drumuri!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

47 comentarii

  1. Taxa aia de 2% sau 3% platita de vanzator s-a scos.

    00
    • S-a scos doar pentru vanzator… tu ca si cumparator tot o platesti.

      00
    • @c: Si eu ce am scris?

      00
    • ce mai plateste in plus cumparatorul exceptand taxa notariala?

      00
    • Impozit de 2-3% se platea PRIN notar pentru stat. Banii aia putea ajunge in buzunarul lui propriu si notarial doar daca voia niste puscarie. Da, impozitul s-a scos pt. ce e sub 100k euro. Asta il platea vanzatorul. Cumparatorul plateste in continuare onorariu de notar destul de grasut, dar e mai mic de 2%, exista calculatoare pe net pt. cine chiar vrea sa se documenteze cand scrie sau vorbeste.

      00
  2. Nu știu dacă o bandă sau 10 în plus rezolvă ceva că loc să se facă este; drumul ăla trece fix lângă padure. Problema mare este intersecția dintre centura si DN1 că acolo este oricum aglomerat dimineața. De două zile stau niște polițiști în sensul giratoriu și fluidizează un pic, dar acolo trebuie găsită o soluție.

    00
    • Solutii sunt. Intersectii denivelate. Totul e sa si vrea cineva sa le faca.

      00
    • NOU
      #8

      @Stefan cum anume ar rezolva ceva soluția ta?

      00
    • Nimic. Mai bine stam si ne uitam cum se formeaza cozi.

      Intr-o nota mai serioasa, cu un DNCB la nivel de DX (adica drum expres) si intersectii denivelate in zone de gatuire, ameliorezi problema. Aici ma gandesc la Nord: A1, DN7, DN1, in viitor A3, DN2, DN3, A2 si Sud: DN4, Berceni, DN5, DN6, Domnesti. Iar in alte zone unde se mai poate vira la stanga, dar sansele sa se formeze cozi sunt reduse, largesti si faci banda separata pe lungime de bun-simt. Bine, ideal ar fi sa facem A0 in partea de sud pentru prelua tot traficul de tranzit si pe partea de nord doar DX cu intersectii denivelate in mare parte.

      PS. Intr-o tara normala, demaram de mult constructia unui inel (A0) cu conexiunile de rigoare la fiecare Autostrada, DN sau alt drum circulat. Vorbim totusi de un oras cu ~2 mil. de locuitori.

      00
  3. S-a renuntat la taxa de 2% – 3%.

    00
  4. NOU
    #11

    Daca „dadea” Ciolos TVA zero, cadeau toti in cur (admirativ).

    00
    • Cădeau în pendula. Mai lasă dracului Antenele.

      00
    • masina puternica, creier mic

      00
    • 1.9 tdi de 105 cp nu e chiar asa puternica

      00
    • Muie badea&gadea

      00
    • NOU
      #16

      Nivelul raspunsurilor la primul meu comentariu spune multe.

      00
    • Nu e primul tau comentariu de aici in care ai luat-o prin ceapa. Pana si nickname spune multe despre tine deci nu mai da vina pe altii cand esti luat la perpulex.

      00
    • NOU
      #18

      @Floo Deci, pentru ca vad lucrurile (un pic) altfel decat tine, inseamna „am luat-o prin ceapa”, iar din nick-ul meu ti-ai facut o parere completa despre mine? Bine boss, ad hominem pana la dumnezeu. Combate-ma cu idei, nu cu maimutareli de genul celor pe care le face Mircea Badea cand rade de numele si infatisarea unora.

      00
    • @sofer_de_masina_puternica
      ce cauti pe aici e intrebarea? de ceva timp comentezi pe aici numai idiotenii. atat de mari incat nimeni nu le mai combate ca sunt evidente.
      deci: ce cauti pe aici? la mircea badea, gadea, dragnea si alte gunoaie e de tine.

      00
  5. Orice taxa in minus inseamna mai multi bani pentru economia reala. Statul nu stie sa faca afaceri, nu stie sa gestioneze bani. Oricat de multi bani s-ar colecta din taxe, valoarea reala adaugata serviciilor oferite ar tinde spre 0,. Comunitatile ar reusi sa-si gestioneze mult mai bine si mai corect banii pe care ii arunca in bugetul statului, inclusiv acel a de a rezolva problema drumurilor, la preturi mult mai bune decat reuseste statul sa obtina. Exemple?

    https://www.bzi.ro/si-au-asfaltat-singuri-strada-lasata-in-paragina-de-primarie-foto-299285
    https://m.click.ro/news/national/foto-satui-de-promisiunile-autoritatilor-si-au-asfaltat-singuri-drumul-plin-de-gropi
    https://www.kanald.ro/osenii-au-pus-mana-de-la-mana-si-si-au-asfaltat-singuri-ulitele-video-16677538
    etc.

    00
  6. Mie imi convine reducerea asta de TVA, practic castig undeva la ~4k€. Partea si mai buna e ca acelasi TVA 0% se aplica la toate locuintele noi (nu doar la prima achizitie). Comparand cu TVA 5% pentru prima achizitie si TVA 19% pentru restu e ceva. Numa sa tina.

    Circul si gratuit cu trenul.

    Am fost si la protest, asta win-win situation.

    00
    • Asta daca nu cumva dezvoltatorii care cereau pana acum 60.000 de euro tva inclus, fac la fel in continuare si diferenta o baga in buzunar.

      00
    • tu chiar crezi ca o sa scada preturile cu acel TVA?
      o sa iti spuna ca a crescut pretul in zona si o sa poti face fix nimic.

      00
    • Nu doar cred, se va si intampla pentru ca am pretul fara TVA scris deja in contract la care acum nu ii se va mai adauga nimic.

      Iar Zarax are dreptate, cel mai probabil asa se va intampla. Oricum n-am inteles niciodata cum poti include TVA-ul in pret in conditiile in care este variabil.

      00
    • @Zarax Poate, dar cu 5% TVA inclus deci tot va fi un avantaj pentru cumpăratori.

      00
    • Nu o sa bage in buzunar nici un profit. Preturile pentru materialele de constructie au crescut considerabil de la inceputul anului, dar asta nu o mai spune nimeni. O sa fie o fereastra mica in care cumparatorii sa profite de tva-ul zero…pana isi refac dezvoltatorii calculele.

      00
  7. Apropo de Greenfield Residence, e amuzant cum se cearta „rezidentialii” cu reprezentatii Romsilva pe forumuri: https://forum.softpedia.com/topic/317183-greenfield-residence/page__st__702#entry20743352

    00
  8. Cum, ma, complet inutila? Cel mai probabil, cativa co-interesati din politica, au in plan sa achizitioneze ceva imobile pe persoana fizica in perioada imediat urmatoare. Sosele? Da-le dracu, ei au ante-mergator, elicopter, etc.

    00
    • Eu aș zice că sunt co-interesați să vândă. Prețul de achiziție e mai greu de controlat politic, însă taxele către stat da, mai ales atunci când ai tăi sunt la putere.

      00
  9. Tandem guvern-bănci/ taxe mai mici-credite pe repede înainte spre bailout.

    00
  10. pai altfel cum sa-si mai vanda Negoita toate blocurile pe care le-a construit, si sa mai dea si statului o carca de bani ?

    00
  11. Creditacii in franci si cu blocatarii din câmp sunt două specii ale aceluiași gen.

    00
  12. Uite aici un exemplu horror: Strada Eprubetei si strada Mostistea din sectorul 3. Numai vile si masini de 80-100k euro. Iar in capatul strazilor (infundate) sunt cateva blocuri. Daca Doamne fereste se intampla ceva pe acolo, abia incape masina de pompieri. Daca vin mai multe plus ceva ambulante se va crea haos. O singura cale de acces si aia de 4 metri latime.
    In alta ordine de idei, stau in liniste, nu chiar in centru dar nici la periferie, la doi pasi de centrala aia care scoate niste zgomote infernale uneori.

    00
  13. Procentele de TVA sunt cadou pentru dezvoltatorii ce au cotizat in campanie si pentru firmele prietene. Pretul locuintelor nu va scade datorita eliminarii TVA.
    Pretul e dat de piata, de raportul intre cerere si oferta. Procentele alea in loc sa mearga la buget (sa faca drumuri) raman in conturile dezvoltatorilor. Sigur se vor grabi sa scada preturile la apartamente „dezvoltatorii imobiliari” care construiesc blocuri unul langa altul si cu cele mai ieftine materiale.

    00
  14. Liviu Dragnea, acest Gigi Becali al PSD-ului…
    Propune niste legi atat de utile precum scamele din buric.

    00
  15. Cine nu invata lectia, ajunge sa o repete.
    Cum au precizat si ceilalti mai sus, preturile nu o sa scada.
    Asa cum nu a scazut cand s-a redus TVA-ul (inclusiv la alimente). Si ca si taxa auto, o sa revina sub o alta forma.

    Partea proasta e ca reducerea de taxe nu face decat sa favorizeze specula – iarasi oamenii vor plati multi bani (pe care nu ii au) pe betoane inghesuite si facute prost.

    00
  16. Stiu acel rezidential din plimbarile cu bicla prin padure prin 2012-2013. Greenfield Residence vad ca se numeste, am oprit acolo sa ma realimentez de vreo doua ori. Era un drum prafuit in prelungirea celui ce trece pe langa Gradina Zoologica Baneasa, Strada Vadul Moldovei daca va uitati pe gmaps. Pe Aleea Teisani am mers cu bicla sa ies cumva de acolo in DN1, sa ma intorc pe asfalt si am ramas cam dezamagit de poteca aia ingusta, ma gandeam ce fac oamenii cu masini sa iasa de acolo. Hei, ce mai conteaza, stai la conac in padure, la tantari si umezeala, esti boier.

    00
  17. Pana acum a existat tva si tot nu s-a facut ce vrea ‘poporul’ Zi-le lu’ #rezist si lu’ #coruptiaucide sa scoata lumea la demonstratii ca sa ceara
    sa se puna la loc tva-ul si cu banii obtinuti sa se faca sosele.

    00
  18. Intamplator, stiu bine care e povestea la americani si nu e deloc “tanti Firea, vreau să torn aici un rezidențial cu 300 apartamente, trebuie să fie gata la 1 septembrie, îmi faci până atunci șosea până acolo”. Costa nene, costa de rupe. Daca e „dead-end” – adica deserveste doar acel complex…”tanti Firea din US” nu iti finanteaza nici macar „intepatura” (intersectia) in drumul in care vrei sa dai. Ba mai mult, tanti Firea iti spune: „cate masini ai tu pe ora la maxim”….si daca raspunsul tau + cat trafic are ea deja la maxim pe drumul, da cu mult peste o limita acceptabila, ori astepti pana gasesc ei o solutie, ori nu primesti autorizatie de constructie.
    A vrut el Obama sa faca din US un stat socialist, dar nici chiar asa.

    00
  19. Cand pui poze cu femei?

    00
  20. Bai deci ăștia sunt incredibili. Orice ar face, dar să nu muncească ceva. Să le rezolve pe toate din pix.

    00
  21. Ai dreptate, reducerea asta e fix egală cu zero. Eu n-am auzit de un dezvoltator imobiliar să plătească TVA vreodată. Toţi bagă cartierul, apoi insolvenţa, ca să nu-şi asume vreo răspundere pentru eventualele nereguli, şi se ia reţeta de la început.

    Practic Dragnea negociază cu ţara ca şi cum negociază cu şpăgarii lui incompetenţi: v-am redus taxele, v-am scăzut TVA, v-am scos taxa auto, v-am făcut atâtea, acuma lăsaţi-ne în pace să facem ce ştim noi mai bine.

    Autostrada Sibiu Piteşti are alocat fix 0 ron pe 2017. Fix 0. Deci încă un an cu morţi, cu accidente, aglomeraţii, încă un an în care Dacia şi Ford vor calcula bine de tot timpii de livrări ca să nu blocheze tot, şamd.

    Suntem de toată jena. De restul proiectelor, centură bucureşti, centuri pe sate, sau doamne apără şi fereşte, ceva ciot din autostrada transilvania, nici pomenire.

    În schimb se readuce discuţia Comarnic-Braşov. Incredibil…

    00
  22. Ar trebui sa existe optiunea pt dezvoltatori sa faca si drumuri si sistematizare(binenteles respectand standarde si norme). Ar fi un win win. Chiar daca ar creste pretul locuintelor din Pizdeea, sa ai drum ca lumea si trotuare schimba mult situatia. Nu ar fi mult. Eu chiar i-as obliga pe dezv mari sa faca asta. Trebuie tinut cont ca in timp se degradeaza si trebuie intretinut. Dar nu se vrea pt ca e o vaca mare de muls.

    00
  23. Vorba ta despre loturile de pământ deținute de privați, la marginea orașelor, la articolul cu învățătoarea educatoarea, ce poate să se mai facă?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Appropriation_(law)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Original_appropriation
    https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/expropriation
    https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/eminent+domain
    https://en.wikipedia.org/wiki/Eminent_domain
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Expropriere

    Întrebarea e, se poate și în România? Trebuie bani suplimentari și ohoo câte scandaluri și văitături.

    00
    • vorbești de lucruri sfinte tu acolo. in românia nu se poate. niciodată în următorii 20 de ani.

      acum toți țin cu dinții de petecul lor de pământ, dar când le-au luat comuniștii pământul au tăcut mâlc.

  24. Hmm, dar vrem tva 0. Nu toti suntem ingrijorati doar de trafic si atat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.