De ce sunt ieftine mașinile hibride mai vechi de 5 ani?

Acum câteva luni, când căutam o alternativă la Megane, două variante pe care le luam în considerare erau Honda Civic sau Lexus RX, ambele hibride, ambele suspect de ieftine. Întâi m-am mirat, apoi am început să pun întrebări și să investighez. Un RX nou e 60.000€, de ce l-ar vinde cineva după 4-5 ani cu 10.000 €? Un Civic e 20.000€, 7.000€ e un preț ok pentru o mașină de 4 ani.

hibrid-honda hibrid-lexus hibrid-toyota

Aparent, bateria electrică începe să dea randament scăzut fix după 4 ani, iar după 5 ani ar trebui înlocuită. Una nouă costă minim 4.000€. Așadar, nu cumperi o electrică cu două motoare, ci o benzinară foarte amuzantă, cu motor prea mic, în cazul Civic-ului, sau prea mare, în cazul RX-ului.

O mențiune specială aici pentru Honda, care au fost primii, cred, care au înțeles că mașina consumă cel mai mult când o miști de pe loc, așa că au făcut motorul electric doar pentru asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Articolul este complet nedocumentat. citeste aici https://consent.yahoo.com/collectConsent?sessionId=3_cc-session_7c00cb88-a139-41fb-bcc9-162f6c5b0116&lang=&inline=false

    SUnt sute de priusuri in tara care au peste 10 ani si merg impecabil. Eu pe al meu am pus si GPL. Am consum de 5,5% pe GPL…adica sub 3% media.
    Arata-ne si nou te rog de unde te-ai documentat in asa hal …. ??

    Desi personal cred ca la ce masina conduci (Forester) combinat cu articolul asta, esti sponsorizat de OMV sau Lokoil sa scoti asemenea articole….

    20
  2. P.S : o baterie NOUA la reprezentanta costa 2300$ .Gasesti cu pina in 500 la dezmembrari. Mai mult, nu se inlocuieste toata bateria ci doar celula defecta….
    In plus, cu doar 30euro/am, reprezentantele TOYOTA iti asigura garantie la baterii.
    In romania pina la ora actuala nu a inlocuit nimeni nici o celula sau baterie.
    SIngurele probleme au fost in tari din preajma mediteranei (grecia,italia) unde masina a fost folosita vara pe post de taxi.

    00
  3. si 15.000 pentru Lexus RX e putin sau mult?

    01
  4. Lexus-ul s-ar putea sa merite. Fiind catalogata ca hibrida nu platesti taxa de prima inmatriculare, pardon timbrul de mediu. Si s-ar putea sa te scoti si cu impozitul anual:

    http://www.energynomics.ro/ro/autoturismele-hibrid-vor-beneficia-de-o-reducere-cu-95-a-impozitului-anual/

    Nu mai conteaza ca bateria nu tine, mergi cu ea mai mult pe benzina, cred ca are si un mod special sport.

    Ii mai pui si GPL si te-ai scos cu toate cheltuielile, mergi practic gratis cu ditamai gipanu’. :)

    00
    • dacă nu are modulul ala de pornire electric, practic plângi când vezi consumul.

    • @vali petcu: de aici si ideea cu gepeleu’ :D
      In plus, bateria nu tine ea 50-60km cat spune in manual dar nu cred ca te lasa pana sa pornesti masina.

      00
  5. Deja apar motoare mici si tot mai mici relativ(puturoase afara dar decente in oras). Nu prea vad bine piata hibridelor in conditiile in care deja exista o supra productie de petrol…

    00
    • Cu siguranţă, pentru că niciodată, dar absolut NICIODATĂ, nu s-au căutat şi nu se vor căuta alternative pentru petrol, că doar e supraproducţie!

      00
    • Supraproducţia de petrol din zilele astea este o iluzie care va dispărea odată cu Putin. Întrebarea este doar dacă e vorba despre zile, luni sau ani. Dar de altceva ar trebui să ne fie frică: cum va recupera industria petrolieră „pierderile” din această perioadă…

      00
    • Exista enorm de mult petrol neexploatat. E ok si alternative insa trebuie sa fie viabile nu gen panouri solare sau alte scam-uri.

      00
    • „Exista enorm de mult petrol neexploatat.” … asta de unde ai mai scos-o?

      00
    • sigur nu din cartile de conspiratia mondiala.

      00
  6. Eu cred ca e vorba de garantie -5 ani sau150 de mii km, desi practic bateria mai duce inca 5 ani lejer. Preturile sunt ciudate intr adevar. La lexus problema ar fi impozitul anual care se calcula la capacitate cilindrică a motorului de benzina, dar de o luna s-a rezolvat si problema asta impozitil actual la hibride fiind redus cu 95%.

    00
  7. Toyota are 10 ani garantie pe systemul hibrid incluzand si bateriiile sau 150.000 miles asta e in US.
    Despre ce vorbesti tu e adevarat dar e vorba de fapte de acum 10 ani. Te asigur ca Prius din 2010 nu are nici o problema cu bateria.
    O baterie de prius prin 2004 era vreo 15.000 acum e la 2.000 de USD noua cu garantie de la dealer sau 500 de la dezmembrari.
    Majoritatea bateriilor trebuie inlocuite dupa 10-12 ani si peste 320.000 km. Trebuie metionat ca masina fuctioneaza si fara bateria de la systemul hibrid dar consumul etse mai mare.
    Conduc masina hibrid de vreo 3 ani si sunt foarte multumit, dar ca trebuie sa aduc cateva lamuriri despre cum functioneaza.
    Vali la stilul tau de condus nu o recomand pentru ca vei avea consum mai mare. Masinile hibrid consuma putin mai ales in oras unde o masina normala are consumul mai mare pentru ca de cele mai multe ori merge pe motorul electric in trafic, dar cand e inafara orasului merge aproape tot timpul pe motorul pe benzina iar daca mergi cu viteza creste consumul .

    01
    • Salutare…am o intrebare in legatura cu masinile hybrid in special Honda civic..in caz ca se epuizează bateria pot so scot și sa merg fara ea?

      01
    • Intrebare: dupa cei 100 km parcursi in modul electric, masinile de tip hybrid ce consum au? La Toyota dau consumul mixt de 3.8. Ok. Asta e combinat cu consumul electric. Dar daca vreau sa merg in Grecia de exemplu. Dupa ce trec Dunarea la Giurgiu si am parcurs primii 100 de km, ce consum are masina?

      00
  8. Si cand te gandesti ca ar fi evitat sa spuna o prostie daca zicea „Nu prea vad bine piata hibridelor in conditiile in care tehnologia bateriilor a evoluat suficient incat sa nu mai fie nevoie de motor cu combustie in 5 ani”

    00
  9. „mașina consumă cel mai mult când o miști de pe loc”

    (si cand o misti incet, as zice)

    Fun fact:
    O masina merge cu 100km/h in treapta a 4-a, consuma 8 litri de benzina si parcurge 100 de km.

    Daca merge in treapta I cu 25 de km/h, parcurge 100 de km in 4 ore si consuma 32 de litri, nu tot 8.

    Cam orice masina de pe piata consuma 25% minim, in treapta I.

    00
    • Fun fact la fun fact: după calculul tău rezultă că o mașină consumă 8 litri pe oră indiferent de treaptă?
      Orice mașină de pe piață consumă mult în treptele mici, pentru că atunci accelerezi, pentru a învinge inerția. În rest, diferențele de consum dintre treptele 2 și 4, să zicem – la mers constant, provin doar din diferența de turație (turație mai mare, consum mai mare, știi tu – sper).

      00
    • @irositu, Nu e chiar asa, turatie mica=consum mic..Fa un test, ia o masina diesel, mergi in treapta 6 la 100 km/h, si o sa ramai surprins ca ai consum mai mare decat daca ai fi in treapta 5. Se cheama subturare, randamentul e la o anumita turatie, nu neaparat la cea mai mica. Aici excludem cutiile automate.

      00
    • @ Irositu – Normal ca consumul orar e la fel. Tu schimbi viteza, dar capacitatea motorului ramane aceeasi. El consuma dependent de turatie, nu de treapta de viteza. „Masina” (ansamblul motor + cutie de viteze) „consuma” dependent de treapta de viteza, pentru ca in acest caz consumul il raportam la distanta parcursa.

      00
  10. Acu cateva luni ma gandeam la treaba asta,pe forumuri nu s-a gasit mare lucru in tematica hibride GPL ,iar mai ales in Olanda unde am vazut mai multe modele de Honda Civic Hibrid din 2007 invartindu-se de la 4.5 k Euro aduse in Ro si puse pe GPL as zice ca e chilipir pentru unii atata timp cat ar fi scutit taxa timbru si impozitul scazut ar mai fi o gura de aer.

    00
  11. Eu ma uitam la un Ampera care are autonomie in mod complet electric in jur de 50 km. Pe urma porneste motorul pe benzina care este folosit sa incarcae bateriile/ofere energie motorului electric. Metoda asta am mai vazut-o doar la Fisker Karma si pare o alternativa interesanta la sistemul hibrid obisnuit.

    In fine, sa vedem cu ce vine Tesla in clasa compacta mai ales ca de la anul incep sa apara superchargerele si la noi in tara.

    00
    • Evită prima generaţie de ampera, sau Volt, cum e acum.
      E o maşină mult prea complicată şi service-ul în România e zero.
      Dacă eşti în SUA merită, dar la noi nu prea.

      E totuşi o maşină cu 3 ambreiaje, pentru diverse moduri în care funcţionează. Motorul termic este legat şi la roţi în anumite circumstanţe, şi la gropile noastre nu vreau să ştiu ce s-ar întâmpla într-un an.

      00
    • si la BMW I3 cu extended range , are un motor de motocicleta care incarca bateria.
      Nissan leaf, fiat 500e si mai sunt altii cu masini mici care merg pana la 130 km daca bateriile sunt incarcate 100%.

      00
    • Evita orice masina facuta de GM. Sint proaste indiferent model.

      00
    • Fiat 500e din pacate e US only. Si mai aveau si o oferta foarte buna la leasing acolo: https://jalopnik.com/holy-crap-you-can-lease-a-fiat-500e-for-free-1693011729

      In fine, doar ma uitam.

      00
  12. Baterie pentru lexus hibrid 2100 de lei de la reprezentanta din bucuresti

    00
  13. Conduc un Prius din 2007, am facut cu el 270.000 km si inca scoate 4,5 la drum intins (medie 100 km/h) si max 6 in oras. Eu zic ca e in continuare o masina buna. Vorbim la 500.000 km. Recomand cu incredere. Bafta

    01
  14. Fratilor, unde va faceti reviziile la Prius?
    Eu am unul din noiembrie anul trecut si e momentul pentru revizie.
    am incercat la Toyota dar imi pare foarte scump.

    00
  15. Ma intereseaza sa cumpar un peugeot 5008 sw hibrid . Sunt probleme cu partea electrica dupa 5 ani …??

    00
  16. NOU
    #38

    am Toyota prius II din 2008.am cu ea acum facuti 370000km.Functioneaza ca in prima zi.
    asa ca cei care se plang de ea sun rauvoitori,si vorbesc fara sa fie bine informati.Am schimbat la ea de doua ori placutele,o data discuri pe fata si o data plcutele pe spate.
    atat.Fac cu ea naveta zilnic 100 km. Am consum de 4,5 la suta.Este cea mai buna masina si mai fiabila din cate am intalnit.

    00
  17. Acum 2 ani am trecut de la seria 5, E39, la Toyota Prius III. În timp am realizat că am luat cea mai bună decizie ever. Între timp am mai luat încă un Prius, generația II. Ambele sunt extrem de potrivite atât pentru mediul urban cât și pentru cel extraurban. Cât despre fiabilitate, vreau să spun doar atât: în doi ani am deschis capota doar ca să pun lichid de parbriz. Costul reviziei este de 250 RON, parcarea gratuită în Timișoara, impozit sub 10 RON. Fără nici o reținere pot să afirm: “Prius or nothing!”

    00
  18. Eu am cumparat in vara asta o Toyota c-hr, hibrid, de 1,8 cmc… Oare cat va rezista bateria ? (nu aia mica, de pornire…he-he…ailalta, de sub bancheta..). In rest, merge superb, demaraj, tinuta de drum etc. Ma „roade„ nitel ca e facuta in Turcia…stiu eu…poate ca ma insel (Inshallah !!!- adica, da, Doamne !) .Deci, va salut..toyotisti !!

    00
  19. Am un e 46 320d,masina inghite 500 euro pe an intretinere,ma refer la piese ,vreu sa trec pe hibrid,ma intereseaza Auris hibrid poate prius sh,pentru masinile cu peste 180k,200k se mai ofera garantie la reprezentanta?

    00
  20. Vreau sa achiziționez un Peugeot 3008 hibrid an 2014, ce durata de viata are acumulatorul si ori ce informatie e bine venita .Multumesc

    00
  21. Un posesor de jetta hybrid exista printre noi?Il rog sa-si scrie parerea despre avantaje si dezavantaje!

    00
  22. Buna tuturor.
    De o saptamana am achizitionat o HONDA Civic hybrid, sedan de 1,3 l.
    Si de atunci zilnic ma documentez, va citesc si va analizez.
    Si descopar ca sunteti mai clari decat instructiunile.
    Si incet, incet incep sa ma dumiresc si sa invat cate ceva despre hybrid.
    Va multumesc.
    Dar, ce ma fac caci cartea, instructiunile sunt in olandeza.

    00
    • Da-mi adresa de mail si iti trimit manualul in limba romana !

      00
    • Daca ai o nelamurie in vederea achizitiei si intretineri autoturismelor hybrid te poti conecta la realitatea din romania sunand la nr de telefon 0722959559

      00
  23. Buna mă interesează un Mitsubishi Outhlander Hibrid din 2015 cu 150000 km. ce viață mai au bateriile,orice informație îmi prinde bine,Mulțumesc.

    00
    • NOU
      #48

      Salut… sunt in aceeasi situatie. Ai gasit informatii? Ai cumparat masina?
      Tot ce am gasit a fost faptul ca bateriile sunt garantate 5 ani sau 150000 km.

      00
  24. Am un Prius Hybrid G3.
    Să vă spun de ce sunt ieftine după 5 ani.
    Fiindcă sunt asemenea telefoanelor mobile.
    Noile mașini au atât de multe lucruri noi pe ele, încât dorești să le ai pe toate.

    00
  25. Daca sistemul hibrid (include bateria) e defect, masina nu porneste, nu functioneaza. Oricum, el tine can 10 ani/200000 km

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube