De ce sunt ieftine mașinile hibride mai vechi de 5 ani?

Acum câteva luni, când căutam o alternativă la Megane, două variante pe care le luam în considerare erau Honda Civic sau Lexus RX, ambele hibride, ambele suspect de ieftine. Întâi m-am mirat, apoi am început să pun întrebări și să investighez. Un RX nou e 60.000€, de ce l-ar vinde cineva după 4-5 ani cu 10.000 €? Un Civic e 20.000€, 7.000€ e un preț ok pentru o mașină de 4 ani.

hibrid-honda hibrid-lexus hibrid-toyota

Aparent, bateria electrică începe să dea randament scăzut fix după 4 ani, iar după 5 ani ar trebui înlocuită. Una nouă costă minim 4.000€. Așadar, nu cumperi o electrică cu două motoare, ci o benzinară foarte amuzantă, cu motor prea mic, în cazul Civic-ului, sau prea mare, în cazul RX-ului.

O mențiune specială aici pentru Honda, care au fost primii, cred, care au înțeles că mașina consumă cel mai mult când o miști de pe loc, așa că au făcut motorul electric doar pentru asta.

35 comentarii

  1. Articolul este complet nedocumentat. citeste aici http://www.autoblog.com/2011/03/29/toyota-prius-reliability/

    SUnt sute de priusuri in tara care au peste 10 ani si merg impecabil. Eu pe al meu am pus si GPL. Am consum de 5,5% pe GPL…adica sub 3% media.
    Arata-ne si nou te rog de unde te-ai documentat in asa hal …. ??

    Desi personal cred ca la ce masina conduci (Forester) combinat cu articolul asta, esti sponsorizat de OMV sau Lokoil sa scoti asemenea articole….


    Comentariu apreciat. Thumb up 23 Thumb down 0
  2. P.S : o baterie NOUA la reprezentanta costa 2300$ .Gasesti cu pina in 500 la dezmembrari. Mai mult, nu se inlocuieste toata bateria ci doar celula defecta….
    In plus, cu doar 30euro/am, reprezentantele TOYOTA iti asigura garantie la baterii.
    In romania pina la ora actuala nu a inlocuit nimeni nici o celula sau baterie.
    SIngurele probleme au fost in tari din preajma mediteranei (grecia,italia) unde masina a fost folosita vara pe post de taxi.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. si 15.000 pentru Lexus RX e putin sau mult?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Lexus-ul s-ar putea sa merite. Fiind catalogata ca hibrida nu platesti taxa de prima inmatriculare, pardon timbrul de mediu. Si s-ar putea sa te scoti si cu impozitul anual:

    http://www.energynomics.ro/ro/autoturismele-hibrid-vor-beneficia-de-o-reducere-cu-95-a-impozitului-anual/

    Nu mai conteaza ca bateria nu tine, mergi cu ea mai mult pe benzina, cred ca are si un mod special sport.

    Ii mai pui si GPL si te-ai scos cu toate cheltuielile, mergi practic gratis cu ditamai gipanu’. :)

    Thumb up 0 Thumb down 1
    • dacă nu are modulul ala de pornire electric, practic plângi când vezi consumul.

    • @vali petcu: de aici si ideea cu gepeleu’ :D
      In plus, bateria nu tine ea 50-60km cat spune in manual dar nu cred ca te lasa pana sa pornesti masina.

      Thumb up 2 Thumb down 1
  5. Deja apar motoare mici si tot mai mici relativ(puturoase afara dar decente in oras). Nu prea vad bine piata hibridelor in conditiile in care deja exista o supra productie de petrol…

    Thumb up 2 Thumb down 1
    • Cu siguranţă, pentru că niciodată, dar absolut NICIODATĂ, nu s-au căutat şi nu se vor căuta alternative pentru petrol, că doar e supraproducţie!

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • Supraproducţia de petrol din zilele astea este o iluzie care va dispărea odată cu Putin. Întrebarea este doar dacă e vorba despre zile, luni sau ani. Dar de altceva ar trebui să ne fie frică: cum va recupera industria petrolieră “pierderile” din această perioadă…

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • Exista enorm de mult petrol neexploatat. E ok si alternative insa trebuie sa fie viabile nu gen panouri solare sau alte scam-uri.

      Thumb up 0 Thumb down 2
    • “Exista enorm de mult petrol neexploatat.” … asta de unde ai mai scos-o?

      Thumb up 0 Thumb down 2
    • sigur nu din cartile de conspiratia mondiala.

      Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Eu cred ca e vorba de garantie -5 ani sau150 de mii km, desi practic bateria mai duce inca 5 ani lejer. Preturile sunt ciudate intr adevar. La lexus problema ar fi impozitul anual care se calcula la capacitate cilindrică a motorului de benzina, dar de o luna s-a rezolvat si problema asta impozitil actual la hibride fiind redus cu 95%.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  7. Toyota are 10 ani garantie pe systemul hibrid incluzand si bateriiile sau 150.000 miles asta e in US.
    Despre ce vorbesti tu e adevarat dar e vorba de fapte de acum 10 ani. Te asigur ca Prius din 2010 nu are nici o problema cu bateria.
    O baterie de prius prin 2004 era vreo 15.000 acum e la 2.000 de USD noua cu garantie de la dealer sau 500 de la dezmembrari.
    Majoritatea bateriilor trebuie inlocuite dupa 10-12 ani si peste 320.000 km. Trebuie metionat ca masina fuctioneaza si fara bateria de la systemul hibrid dar consumul etse mai mare.
    Conduc masina hibrid de vreo 3 ani si sunt foarte multumit, dar ca trebuie sa aduc cateva lamuriri despre cum functioneaza.
    Vali la stilul tau de condus nu o recomand pentru ca vei avea consum mai mare. Masinile hibrid consuma putin mai ales in oras unde o masina normala are consumul mai mare pentru ca de cele mai multe ori merge pe motorul electric in trafic, dar cand e inafara orasului merge aproape tot timpul pe motorul pe benzina iar daca mergi cu viteza creste consumul .

    Thumb up 3 Thumb down 1
    • Salutare…am o intrebare in legatura cu masinile hybrid in special Honda civic..in caz ca se epuizează bateria pot so scot și sa merg fara ea?

      Thumb up 4 Thumb down 9
  8. Si cand te gandesti ca ar fi evitat sa spuna o prostie daca zicea “Nu prea vad bine piata hibridelor in conditiile in care tehnologia bateriilor a evoluat suficient incat sa nu mai fie nevoie de motor cu combustie in 5 ani”

    Thumb up 1 Thumb down 0
  9. “mașina consumă cel mai mult când o miști de pe loc”

    (si cand o misti incet, as zice)

    Fun fact:
    O masina merge cu 100km/h in treapta a 4-a, consuma 8 litri de benzina si parcurge 100 de km.

    Daca merge in treapta I cu 25 de km/h, parcurge 100 de km in 4 ore si consuma 32 de litri, nu tot 8.

    Cam orice masina de pe piata consuma 25% minim, in treapta I.

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • Fun fact la fun fact: după calculul tău rezultă că o mașină consumă 8 litri pe oră indiferent de treaptă?
      Orice mașină de pe piață consumă mult în treptele mici, pentru că atunci accelerezi, pentru a învinge inerția. În rest, diferențele de consum dintre treptele 2 și 4, să zicem – la mers constant, provin doar din diferența de turație (turație mai mare, consum mai mare, știi tu – sper).

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • @irositu, Nu e chiar asa, turatie mica=consum mic..Fa un test, ia o masina diesel, mergi in treapta 6 la 100 km/h, si o sa ramai surprins ca ai consum mai mare decat daca ai fi in treapta 5. Se cheama subturare, randamentul e la o anumita turatie, nu neaparat la cea mai mica. Aici excludem cutiile automate.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • @ Irositu – Normal ca consumul orar e la fel. Tu schimbi viteza, dar capacitatea motorului ramane aceeasi. El consuma dependent de turatie, nu de treapta de viteza. “Masina” (ansamblul motor + cutie de viteze) “consuma” dependent de treapta de viteza, pentru ca in acest caz consumul il raportam la distanta parcursa.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Acu cateva luni ma gandeam la treaba asta,pe forumuri nu s-a gasit mare lucru in tematica hibride GPL ,iar mai ales in Olanda unde am vazut mai multe modele de Honda Civic Hibrid din 2007 invartindu-se de la 4.5 k Euro aduse in Ro si puse pe GPL as zice ca e chilipir pentru unii atata timp cat ar fi scutit taxa timbru si impozitul scazut ar mai fi o gura de aer.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. Eu ma uitam la un Ampera care are autonomie in mod complet electric in jur de 50 km. Pe urma porneste motorul pe benzina care este folosit sa incarcae bateriile/ofere energie motorului electric. Metoda asta am mai vazut-o doar la Fisker Karma si pare o alternativa interesanta la sistemul hibrid obisnuit.

    In fine, sa vedem cu ce vine Tesla in clasa compacta mai ales ca de la anul incep sa apara superchargerele si la noi in tara.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Evită prima generaţie de ampera, sau Volt, cum e acum.
      E o maşină mult prea complicată şi service-ul în România e zero.
      Dacă eşti în SUA merită, dar la noi nu prea.

      E totuşi o maşină cu 3 ambreiaje, pentru diverse moduri în care funcţionează. Motorul termic este legat şi la roţi în anumite circumstanţe, şi la gropile noastre nu vreau să ştiu ce s-ar întâmpla într-un an.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • si la BMW I3 cu extended range , are un motor de motocicleta care incarca bateria.
      Nissan leaf, fiat 500e si mai sunt altii cu masini mici care merg pana la 130 km daca bateriile sunt incarcate 100%.

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • Evita orice masina facuta de GM. Sint proaste indiferent model.

      Thumb up 2 Thumb down 1
    • Fiat 500e din pacate e US only. Si mai aveau si o oferta foarte buna la leasing acolo: http://thegarage.jalopnik.com/holy-crap-you-can-lease-a-fiat-500e-for-free-1693011729

      In fine, doar ma uitam.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Baterie pentru lexus hibrid 2100 de lei de la reprezentanta din bucuresti

    Thumb up 1 Thumb down 1
  13. Conduc un Prius din 2007, am facut cu el 270.000 km si inca scoate 4,5 la drum intins (medie 100 km/h) si max 6 in oras. Eu zic ca e in continuare o masina buna. Vorbim la 500.000 km. Recomand cu incredere. Bafta

    Thumb up 6 Thumb down 2
  14. Fratilor, unde va faceti reviziile la Prius?
    Eu am unul din noiembrie anul trecut si e momentul pentru revizie.
    am incercat la Toyota dar imi pare foarte scump.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.