TopBlogZosoblack

Hosting: “de ce ne intră mailurile în spam?”

De vreo 10 ani, hostingul românesc are o problemă. Se merge pe ieftin și se îngrămădesc 2-300 clienți pe un singur server, ca să iasă bine la preț.

Și din ce în ce mai mulți clienți de hosting ieftin se plâng că mailurile le intră în spam sau că site-urile merg greu. La fiecare sugestie și explicație pentru care hostingul de 1 sau 3 euro pe lună nu e făcut pentru site-uri dinamice și newslettere, refuză orice.

Și e amuzant când oamenii amenință că pleacă în altă parte, acolo pățesc același lucru, după care la următorul hosting la fel și tot așa.

Mai amuzant e când văd că nu le ajung mailurile, întreabă de ce, li se explică ce înseamnă shared hosting și cum sunt 200 oameni pe același server și, de multe ori, același IP și încep să urle ca din gură de șarpe că nu vor să dea 2€ pe lună pentru IP și că nu e treaba lor că au scripturi proaste, care fac spam, ei pierd 100.000€ pe lună dacă nu le ajung mailurile.

E race to the bottom la prețuri și toți care oferă prețuri mici constată același lucru: prețurile alea nu sunt sustenabile. Fie ai un site static, de prezentare, și nu îți pasă prea tare de el, fie ai ceva business și investești în prezența ta online.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

39 comentarii

  1. Firma cu 35-40 mil lei cifra de afaceri cu mail pe hosting de 2 euro, pop3 fara ssl. Daca le zic sa isi mute mailurile la Yandex for domain tipa ca le fura rusii datele. :D Noroc cu GDPR-ul asta ca pe unii i-a mai adus la realitate si de frica amenzilor au scos bani din buzunar pentru un G Suite sau un Microsoft 356. IT-ul e inca o cenusareasa pentru majoritatea firmelor non IT din .ro


    Comentariu apreciat.617
  2. Aud periodic asta cu hostingul de 3-10$ pe luna pentru businessuri ce invart 100.000+$ care vin prin acel site. Nu inteleg. Daca ai pres la usa de 10$, loc de parcare de 30$, portar de 300$, BMW cu rata de 500$…. Cum?!?!?


    Comentariu apreciat.479
  3. G suite sau Microsoft sunt variante super decente si pretul e decent.
    Firmele de hosting peste tot au probleme, cat timp promoveaza oferte de genul:
    O cautare aleatoare am gasit bluehost care la 5$/luna ofera :
    Unlimited Websites
    Unlimited SSD Storage
    Unmetered Bandwidth
    Free SSL Certificate
    Standard Performance
    Unlimited Domains


    Comentariu apreciat.232
  4. Mail-ul ar trebui tinut la un furnizor specializat, nu ma firma de hosting. Daca nu-ti place Google, ai Fastmail, Runbox etc.

    Hosting-ul e dat naibii de important. Din pacate, sistemele de afiliere pervertesc review-urile.

    Exista si exceptii – https://reviewsignal.com/blog/wordpress-hosting-performance-benchmarks-2019/

    Omul face evaluari serioase de niste ani. Pacat ca e greu de descoperit in google pentru ca-s aia cu reclamele ascunse mai pe algoritm.

    De afara, cel mai bun hosting cu care am avut de a face si la care am site-urile importante de cativa ani este Kinsta.

    Apoi, lucruri foarte bune am citit si despre LightingBase, WPX Hosting si Servebolt.

    Am cateva site-uri si la SiteGround, dar TTFB e uneori groaznic.


    Comentariu apreciat.232
  5. Cum ??? Ce vrei sa spui??? Ca daca dai 2 lei, 2 lei face????? N-are cum !!!!


    Comentariu apreciat.464
  6. 50% din firmele românești au adrese de Yahoo. 25% sunt mai avansați și au adrese de gmail, de forma vasile . numefirma @ gmail . com.
    Și la stat e cam aceeași proporție.
    Deci, ăia care au domeniu propriu și hosting fac parte din high tech businessului românesc. Office 365 și G Suite deja sunt crème de la crème.


    Comentariu apreciat.491
  7. Dau cu sapa pentru o firma de software si, printre altele, oferim gratuit in sistem best effort, lucru pe care il subliniem foarte, foarte clar, 1 Gb de spatiu pentru email. Serverul de email se blocheaza cam de 3-4 ori pe luna pentru ca un idiot incearca sa trimita newslettere la o lista cumparata, un altul isi face redirect la tot spamul lui primit, tipul acesta de oameni se aboneaza la toate porcariile posibile, catre adresa lui de Yahoo sau altii incearca sa isi trimita toate tampeniile scanate de parca nu ar exista Dropbox sau Google Drive. Am recomandat fie ca nu mai oferim serviciul deloc, fie sa ii taxam o suma modica si sa externalizam tot, sefii au refuzat, da bine la speech-ul de marketing.

    Am zis ca e moka serviciul, da? In momentul in care pica 5 minute serverul incep sa sune telefoanele si sa se creasca rapid lista de tickete de suport. Daca le explici ce au facut celor ce o dau de gard si le spui ca la a doua abatere le tai complet serviciul, incep sa tipe si sa ameninte ca se duc la concurenta si ca ei nu au facut nimic gresit – “toata lumea face la el, nu stii tu cum e mediul de business”.

    Oferim ca un add-on platit, vreo 20 euro pe an, upgrade-ul de spatiu la 10 GB. Am vazut cu ochii mei cum un tip, afaceri de aproape 1 milion de euro pe an, afacere prospera, ultimul model de iPhone si Mercedes – le-a etalat tendentios cand a venit la intalnire cu noi, a stat si a sters mii de emailuri pentru a nu plati suma aceea infima.


    Comentariu apreciat.304
    • eu i-am recomandat, absolut aiurea, unui tip care face câteva mii de lei pe lună din online, să cumpere IPuri dedicate pentru fiecare site pe care îl are. i s-a părut mult 2€/lună, a plătit o analiză SEO, a spamat un pic mai tare decât trebuia, i s-au dus site-urile în cap.

    • Nu as baga mana in foc pentru analiza SEO platita. Sunt multi care dau moka asta si scriu toate tampeniile posibile pentru ca de obicei folosesc un tool gratuit care nu verifica decat prima pagina – gen le dadea eroare ca nu alt tag pe imagini din meniu, dar ei aveau aceleasi meta description/meta title la oricare pagina si jumatate dintre produse nu aveau imagini sau avea, dar erau pixelate.

      Intotdeauna urasc sa port discutia aia cand trebuie sa le explicam unora pentru a zecea oara ca un server nu mai face fata la volumul lor de comenzi, gen in jur de o mie pe zi , si ar trebui sa faca upgrade. La unii le-am dat mail explicandu-le clar cand vor ramane fara spatiu fizic pe server, ne-au dat mail ca ne multumesc pentru informare, dar nu vor sa faca upgrade cand ii “fortam” noi. Li s-a oprit in weekend. I-am tarifat pentru o zi de munca a sysadmin-ului, taxa de urgenta (2x taxa lunara a serverului nou) si au trebuit sa plateasca pe 12 luni in avans. Daca o faceau din timp, cand ii “fortam” noi, ii costa cam 30 de euro in plus pe luna, adica sub 100 de euro la ciclu lor de plata la 3 luni.

      100
  8. NOU
    #13

    Si i-ai intrebat daca vor sa stie cat ii costa ca sa fie bine, sa nu fie rau ? :D

    Cand firma plateste 0 euro/an pentru 20 conturi(hostinguri gratis), cu diverse (mici?) inconveniente, nu va da niciodata 1200 euro/an.

    Aceeasi chestie pentru orice nu poate fi evaluat doar vizual, de centrala termica, la instalatii sanitare, electrocasnice, echipamente it etc.

    100
  9. Pentru ca newsletterele se trimit de pe servicii dedicate trimiterii de newslettere. MailChimp, Amazon SES pentru cei mai tehnici etc. Daca businessul tau depinde de asta, investeste in ce te hraneste. :)

    120
  10. Dle Zoso, ce firma ofera IP static la 2 euro pe luna? Va intreb pentru ca toate firmele pe care le stiu eu au oferte cu IP static de la 30 euro pe luna.

    49
  11. De ce nu folosesc companiile gSuite? Mi se pare cea mai ok alternativa.

    42
  12. La firme de hosting care țin pasul cu vremurile, mailurile nu se mai trimit prin IP-ul shared al serverului, nici prin IP-urile dedicate asociate conturilor cPanel.
    Mailurile se trimit prin filtrele specializate Spam Experts sau alt serviciu care se ocupă de asta.
    Deci nu ai nevoie de IP dedicat ca să nu ajungă mailurile tale în spam la destinatar.

    A doua chestie e că din cauza creșterii spamului, filtrele serverelor de mail au devenit foarte stricte și fiecare proprietar de domeniu ar trebui să-și gestioneze reputația domeniului pentru a se asigura că emailurile trimise ajung în inbox la destinatar.

    Recomand implementarea DMARC, o unealtă pe care o folosim și noi o puteți găsi aici – https://dmarc.postmarkapp.com
    Primul pas pentru a vedea de ce ajung în spam mailurile trimise de pe un domeniu este identificarea surselor care trimit în numele domeniului.

    Rapoartele primite de la serviciul de mai sus vă ajută să identificați sursele (cine trimite mailuri în numele domeniului respectiv) și în funcție de asta să autorizați prin SPF și DKIM sursele valide iar pe restul să le blocați. Astfel, filtrele serverelor de mail care respectă SPF, DKIM, DMARC vor ști care mailuri sunt valide și care nu.

    92
  13. Aș zice ceva de AWS dar trebuie să ai ceva cunoștințe în domeniu să îl poți folosi direct. Prețuri mai mult decât decente și servicii impecabile.

    38
    • noi vorbim aici de 2€ pe lună pentru IP dedicat și tu vorbești de avioane.

    • S-a strigat bingo!

      A venit unu cu G-Suite. A venit unu cu MailChimp. A venit si asta cu AWS.

    • dacă omul știe aws, e normal să recomande asta. good business.

    • 3,5 EUR pe lună în Lightsail cu ip dedicat. Au o gamă de servicii cu chestii free până atingi o limită. Dacă nu ai trafic gen zoso.ro rămâi pe zona fără bani și pentru CDN-ul lor. SES-ul la fel pentru e-mail. Limită de 50k e-mail pe zi cu limită de trimitere 14 mailuri pe secundă. Și tot așa. Este tot hosting, dar cum ziceam, trebuie să înțelegi un pic cum merg lucrurile.

      81
    • andy, hai înțelege omenește că sunt oameni care nu pot sta pe aws, că e greu de configurat.

    • am înțeles, nu vrei să încetezi, o ții d-ampulea pe a ta. ok. poate ai treabă și te rețin.

    • …și firma aia plătește pe cineva care “vorbește AWS” ca să-i configureze treburile alea, dar nu dă 2€/lună în plus, nu? :)

  14. Este si varianta hostingului international unde se ingramadesc 2-3000 de conturi cPanel pe un server. :)

    Reputatia IP-ului shared se poate pazi folosind filtre anti-spam de outgoing mail si prin alte bune practici, cum zicea Andrei.

    Dar este, intr-adevar, un race to the bottom.

    Mai problematica este partea de asistenta tehnica, unde se pot automatiza lucrurile mai putin (nimeni nu citeste articole Knowledge Base, cum nimeni nu citeste manuale).

    La un moment dat realizeaza clientii ca e important un suport telefonic sau mailuri la care se raspunde rapid, fata de asteptat 30 de minute pe chat. Sau ca backup-ul nu era inclus. Si atunci vor alege o varianta mai buna.

    40
  15. mai exista si in RO hosting bun, vezi dedicatserver.ro :

    3€
    10 domenii găzduite
    Domeniu .ro sau .eu gratuit
    IP dedicat inclus
    extra IPv4 – 1€

    05
  16. Ce hosting din tara recomanzi pentru un site de agentie de turism ? Multumesc

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.