VW Golf GTE 2018 review

Caracteristici tehnice: baterie de 8.7kWh, drive train cu o matematică ciudată (1.4 150 cai benzină plus 102 cai electrici dau…204 cai hibrizi şi 350Nm – mai mult despre asta mai jos). Viteză maximă pe electric 120km/h, range electric 56km, în practică mai puţin, evident.

Dotări:

Ca să poată atrage clienţi, se vindea (pentru că nu mai e disponibil momentan)  într-o singură variantă bine echipată cu doar câteva opţionale cum ar fi sunroof, leduri adaptive, cârlig, navigaţie mai mare etc. Modelul de faţă are aproape tot, cu mici excepţii:

Incluse: Leduri adaptive, sunroof, cârlig, navigaţie model middle (nu e totul touch şi e ecranul mai mic), scaune sport cu tapiţerie alcantara, cruise control adaptiv cu funcţii de evitare a coliziunilor, leduri dinamice la semnalizare pe spate (indispensabile), bord LCD, keyless (stupid, doar la portierele din faţă), lane assist…

Ce nu are şi aş fi vrut: camera marşarier „highline”, parbriz încălzit, scaune electrice cu memorii (deși sistemul manual e mult mai rapid și mai fiabil), sistem audio Dynaudio. Dar fiind o maşină SH nu prea poţi alege – la cameră cică se poate face retrofit, văd în toamnă dacă e fezabil.

Cum e cu hibrida:

Aici e mult mit. Pe scurt, e o benzinară de 200 de cai care consumă ca un diesel: 4.5-5 l/100km. Cifrele oficiale sunt vise (1.6L/100km) dar consumul e suspect de constant în condiții de drum foarte variate. Cam multă tehnică pentru doar atât, vom vedea cum e cu fiabilitatea în câţiva ani (pentru un preview, vedeţi mai jos la secţiunea „ce s-a stricat”).

Maşina are 5 moduri: full electric, hibrid (unde decide ea când să pornească motorul pe benzină), încărcare baterie (unde practic consumă mai mult şi încarcă bateria când simte că nu e nevoie de puterea motorului la altceva), battery-hold (unde încearcă să se folosească cât mai puţin de electric ca să ajungi la destinaţie cu bateria plină) şi GTE (un fel de hibrid mai agresiv dar nu deranjant pentru condusul de zi cu zi ca la BMW pe sport de exemplu).

VW a făcut ceva interesant cu drive train-ul: e o cutie DSG în 6 rapoarte cu ambreiaj în ulei (deci d-aia bună!) în care au băgat şi motorul electric. Deci motorul electric foloseşte şi el cutia, ceea ce e benefic pentru eficiența la viteze mai mari. Tranziţia între moduri e foarte smooth şi aproape insesizabilă – iar motorul se comportă ca la o maşină normală nu ca la hibride japoneze (unde are două viteze, ralanti şi pisică călcată pe coadă – scuze, dar asta e impresia după ce am condus Auris şi Yaris hibrid vreo 2000 de km). Tracţiunea e doar faţă iar cuplul e… prea mult. Orice apăsare un pic mai vivace a pedalei creează wheel spin, sunt un pic îngrijorat pentru la iarnă. Se vede şi la viteză unde la kickdown apare torque steer destul de pronunţat şi trebuie să o controlezi un pic (deh, cauciucuri cu balon de 55).

Motorul electric în schimb iz da future: cuplul instant de la 0 rpm e fantastic, deşi sunt doar 100 de cai. E o plăcere să o conduci în mod electric şi dacă ai încărcare acasă poţi să o foloseşti exclusiv aşa pentru mers la serviciu. Cutia are şi un mod B (breaking) în care maşina se poate conduce controlând numai acceleraţia – la drum lung se poate folosi foarte ok, nu mai trebuie apăsată frâna (cu un pic de condus anticipativ). Energia din frânare e recuperată parţial, se simte ca o frână de motor foarte eficientă (o coborâre de pe munte poate încărca complet bateria însă sunt diverse limitări – prea multă regenerare prea repede încălzeşte bateria şi refuză să mai regenereze – practic pierzi „frâna de motor”). Având un rezervor de doar 40 de litri, range-ul e de „doar” 800 km. Cu un rezervor normal ar fi fost mai bine după părerea mea. Fiind un PHEV, se poate încărca de la priză în 4 ore sau de la staţii de 22kW în 2 ore (cablul inclus e cel normal de priză şi cel Mennekes). Side-effectul e că ai şanse mari să găseşti parcare ultracentral (până se va mări numărul de hibride).

Feeling:

Noi am luat-o ca a doua maşină pentru soţie să facă naveta de 50 de km pe zi (cerinţă să fie scurtă şi uşor de parcat, dar și automată și eventual niște dotări în plus pentru siguranță) dar între timp am ajuns să o folosim destul de mult (i.e. pun eu gheara pe ea că e fun de condus). În oraş nu se discută, dar chiar şi la drum lung e foarte ok de condus (am făcut nişte road-trip-uri de 1000+ km şi a fost ok – la Insignia nouă de exemplu mă doare spatele şi piciorul după 200 de km). Maşina are +1600kg, cu 200 mai mult ca un GTI. Deci e grea pentru purişti, însă e destul de vivace pentru ce avem noi nevoie (sub 7 până la 100, cifrele oficiale sunt conservatoare). Nu discut de tendinţe subviratoare sau alţi termeni de circuit că nu o folosim la aşa ceva. Reprizele sunt foarte bune, faptul că intră instantaneu motorul electric și adaugă la cuplu le face să se simtă probabil mai bune decât sunt de fapt (popularul "trage bine").

Ergonomia după părerea mea e ok, poate nu la nivel BMW, dar nici preţul nu e. Calitatea materialelor, la fel: nu e Renault dar nici BMW.

Ledurile adaptive sunt bune (par o idee mai bune ca tehnologia BMW din 2014, dar sunt 4 ani diferență), au în schimb pe faza lungă două pete simetrice de intensitate mai mare care pot deveni deranjante pe un drum foarte virajat în întuneric deplin (parcă sunt două reflectoare). Pe drum drept nu sunt sesizabile deci mă gândesc că sunt feature nu bug.

Spaţiul e ok pentru ce avem noi nevoie, portbagajul e evident mai mic din motive de hibridizare. Nu am cifre în litri.

Are sunet artificial de acceleraţie în mod GTE, dar e decent.

Radarul pare permisiv, sistemul se panichează mai rar aş zice.

Are roţi de 16 cu jante speciale aerodinamice (Astana), considerate de unii moartea pasiunii. Se pot pune şi de 18 parcă, dar nu mă interesează aspectul acesta, considerând costurile plus că de la dealer m-au mințit că nu merg alte jante că are cârlig (!?) – e drept că în certificat doar astea de 16 sunt deci nu cred că testez.

Ce nu îmi place:

  • Camera de marşarier. În mintea mea era doar un tip la VW dar se pare că din 2018 sunt două. Una cu imagine de webcam din 2005 fără linii dinamice şi una corectă (aş zice eu). Evident noi o avem pe cea proastă care nu te ajută foarte mult la manevre de garare (nu ştii unde va ajunge maşina, ştii doar ce e în spate fără să poţi judeca dacă maşina trece sau nu de stâlp, obstacol, etc.). Probabil e o obișnuință de la cealaltă maşină dar o să studiez un retrofit că aparent e posibil.
  • Sistemul multimedia e cam meh (it’s no Harman Kardon) la fel şi navigaţia. Are Android Auto deci pot să pun Waze direct pe ea aşa că nu e mare problemă.
  • Keyless doar la portierele din faţă mi se pare aiurea dar nu e o tragedie.
  • Are un greiere greu de găsit la sunroof. Apare destul de rar şi nu m-am mobilizat să îl vânez.

Ce s-a stricat:

În spirit Renault, prima chestie s-a stricat la 1 săptămână după ce am luat-o: capacul de la rezervor nu e unul normal din motive de, aţi ghicit, hibridizare. Pentru că maşina poate fi folosită perioade îndelungate fără să fie nevoie de alimentare, rezervorul e sigilat cu o valvă suplimentară în interior şi pentru a alimenta acea valvă trebuie deschisă de către sistem cu o operațiune de aerare probabil. Ca sistemul să facă asta, trebuie să ştie dinainte că vrei să alimentezi şi inginerii au făcut asta legând deschiderea clapei exterioare de un buton pe portieră. Problema e că mecanismul de deschidere e predispus defectării – e funny să ajungi la benzinărie cu rezervorul gol și să nu poți deschide capacul. În fine, ceva nervi, dar s-a rezolvat pe garanţie fără probleme. Băiatul de la service mi-a arătat cum se scoate capacul deci dacă se mai întâmplă ştiu ce să-i fac. În rest, maşina a făcut 9.000 de km în 3 luni fără alte probleme.

Preţ:

30.800 euro la 17.000km, garanţie încă 4 ani. Ştiu că o să sară lumea „coaie treij de mii pe un golf sh!?!? Îţi luai A6/Seria 5/whatever de banii ăia”. Putem discuta, dar decizia a fost luată în cunoştinţă de cauză (garanție, kilometri, dotări, impozit, consum, dimensiuni, costuri întreţinere, avantaje hibridă etc.) mai ales că mai e o sufragerie de 5 metri lungime în garaj la care știu costurile. Există Passat GTE cu acelaşi drive train care poate fi o opţiune în viitor pentru mai mult spaţiu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

88 comentarii

  1. A fost frumos, am zâmbit tot articolul, me like it, până am ajuns la ultimul paragraf. Dă-o-n gardu’ viu, la banii ăia intrau extrem de multe în acel generic whatever.
    Nu le fac eu prețurile, dar și dacă îmi cereau 25k euro pe unul nou, așteptam o promoție ceva să o iau măcar cu 22k. :)


    Comentariu indecis. Tu ce zici?4545
    • Omu’ zice ca a luat decizia in cunostinta de cauza, de ce facem trolling acum? Adica nu e ca si cum a venit pe blogu’ asta de bricolaj sa ne intrebe pe noi ce masina sa-si ia de 30k EUR. Daca s-ar lua dupa unul si dupa altul nu avea masina nici acum.
      Pentru el nu conteaza banii, conteaza ca a cumparat o masina la nevasta, conteaza ca nevasta e fericita si mai conteaza ca din cind in cind mai conduce si el o masina faina (un bolid cum zic aia de la stirile protv)
      Eu cred ca a luat cea mai buna decizie si il felicit.


      Comentariu apreciat.796
    • Nu știu ce să zic decât “Scump dom’ne, scump. Dincolo era mai ieftin”. Ce ai fi luat tu de 30800? Ca să văd unde am greșit…

      125
    • GTE-ul e o specie foarte interesanta de VW, rar gasesti unul sub 22-23k euro. Eu m-am uitat pe mobile.de si n-ai sanse, nici macar la alea mai vechi (2015-2016), sa gasesti una mai ieftina. O fi din cauza ca hibrid, dracu’ stie. In UK, sint mai ieftine (12-13k lire), dar asta pentru ca n-ai ce face cu ea in Europa. Valoarea de revinzare la GTE pare sa fie mult peste restul. Eu mi-as lua una, pare un motiv bun sa-mi iau permisul :D

      Altfel, a avut un coleg de santier una pentru citeva luni si mi s-a parut spectaculoasa de misto (daca faci abstractie de portbagajul de bicicleta. Alt coleg are un Passat GTE de care e foarte incintat. Il mai vad in cite-o dimineata cu cite-un rinjet pe fata ca iar l-a lasat pe cite unul cu BMW cu gura cascata pe una dintre soselele catre munca (e o panta de vreo 15-20 grade unde motorul electric ii face masina racheta).

      Altfel, din ce-am vazut pe la colegi, problemele curente sint senzorii. Ocazional, radarul mai face scandal si senzorii de proximitate mai urla aiurea pe autostrada, cind esti in depasire, dar asta se intimpla, aparent, dupa vreo 60-70k km, probabil de la gropi, vibratii etc.

  2. Interesant review ca si masina de altfe, cu toate acestea am cateva intrebari:
    1. Ai mai facut si alte drive-teste cu alte masini inainte sa te decizi asupra Golfului? Daca da ce masini?
    2. Dupa ce tragi linie, este mai rentabil sa iei un Golf hibrid, fata de un Golf normal?


    Comentariu apreciat.252
    • 1. We looked around, BMW seria 1 mai era pe listă dar să găsești una cu cameră pe spate, xdrive și cruise control adaptiv e foarte greu (și de obicei e un 135i sau 140i care ar fi crescut costurile de exploatare). Interioarele de japoneze nu i-au plăcut soției (phew, că mi-era frică că mă trezesc cu o Mazda). Leon also dar din nou, mai greu cu dotările…plus interior mai jucărie ca la Golf (subiectiv of course).

      2. Depinde. Dacă configurezi un Golf normal cu tot ce are GTE te duce destul de sus și după aia intervin impozitele, nr de km pe an, nr de ani cât vrei să o ții, etc. Deci practic nu știu, voi avea mai multe informații în 4 ani.

      124
    • Multam de raspuns. Incercam sa vad daca ai mai facut drive-test cu alte chestii hibrid odata, respectiv daca se simte vreo mare economie la combustibil macar.
      Pretul pentru ceea ce primesti la Golf e unul corect, daca tii cont de toate variabilele.

      30
    • Asta e și părerea mea legată de VW. Acum se pare că a căpătat o conotație negativă, o fi fost prea popular pentru binele lui (deși suspectez că parte din remarcile legate de fiabilitate sunt datorate Passat-urilor aduse la 392.000 și vândute la 163.000).

      Treaba cu hibridele e delicată că ai două surse de putere pe care trebuie să le faci să meargă în tandem fără hâțâieli, fără zgomote dubioase etc. Sistemul Toyota de exemplu nu îmi place plus că la cele mai mici mi se pare leșinată mașina. Volvo n-am îndrăznit :) BMW avea doar seria 2 Acive Tourer (oribilă) și niște seria 3 sau 5 sedan destul de scumpe. Ar mai fi fost Kia Niro dar acolo chiar nu m-am băgat să văd dotări etc…

      73
  3. De curiozitate intreb, ai incercat un configurator de la VW sa vezi una noua cam cu aceleasi dotari cat ar fi costat?

    74
  4. am citit review-ul cu un mare zâmbet pe față, mă bucuram de alegerea ta și când am văzut jante moartea pasiunii, am strâmbat puțin din nas. Dar am ajuns jos, la poze, și am înțeles :))
    Foarta faină mașina. Have fun!

    133
    • Am luat un al doilea set identic pt iarnă. Omu de la care le-am luat le vindea că a pus de 19 și când a văzut că mai am un set pe mașină a rămas blocat. They grow on you, la început și eu am zis că pun altceva, după aia mi-a trecut…

      91
    • da, înțeleg ce zici. Și eu am luat mașina cu cele mai moartea-pasiunii jante de pe modelul meu și am zis că le schimb. Dar acum îmi plac la nebunie și nu le-aș mai schimba

      80
  5. Pentru acea naveta de 50km si pentru faptul ca e a 2-a masina ar fi mers si un eGolf! Ai avut anumite motive sa nu alegi o electrica?

    Multi spun ca o plug-in hibrida nu te scapa de problemele unei masini pe benzina/motorina dar iti si aduce problemele de electrica (bateria) si tind sa fie de acord :)

    203
    • Păi prima problemă e că nu avem încărcare acasă și momentan nici la muncă. O mai încărcăm duminica când ieșim prin oraș dar altfel e folosită ca o mașină normală. Dar da, e multă tehnică pentru cam puțin, o să vedem în viitor.

      eGolf e prea limitat din punctul meu de vedere, nu vreau să fie o mașină strict de navetă și să nu o pot folosi la altceva.

      112
    • Da, inteleg motivele pentru care ati ales hibrid in detrimentul 100% electric.

      Multi km fara incidente!

      50
  6. Cifra aia oficiala de 1.6L/100km e o mica minciuna pe care o fac toti producatorii la plug-in hybrids.

    Se incarca bateria full, se merge in mod full electric pana se consuma, apoi restul de drum pana la 100km, pe benzina, evident la consum minim. Rezultatul e ca daca mergi 100km sau mai putin, preferabil mai cu atentie, poti sa consumi aproape nimic.

    140
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 136
    • Ai vazut tu undeva procedeul asta,Ionut? Ca mie imi suna a poveste inventata de tine pentru tine


      Comentariu apreciat.220
    • În loc să aberați despre cădere liberă și alte alea, ați putea să căutați cum se ajunge la cifrele astea. Consumul și emisiile oficiale după ciclul NEFZ se stabileau în felul următor:

      Primul ciclu este parcurs cu bateria încărcată complet – aici aveai consum și emisii 0. Al doilea ciclu este parcurs cu bateria descărcată complet – aici aveai consum și emisii maxime. Apoi se face o medie raportată și la autonomia totală a motorului electric.

      Dacă un plug-in hybrid este folosit în situații pentru care a fost gândit (navetă medie, prin oraș, încărcare peste noapte), chiar se pot atinge cifre de consum impresionante, destul de apropiate de cifrele oficiale. Dacă-i dai blanao pe autostradă, cărând după tine și bateria, e normal să se ducă în pod consumul.

      160
    • Bai nu, culmea nu. Am auzit asta din gura unui jurnalist din UK. (Omul britanic lucreaza la o revista auto din UK). Acum daca el m-a mintit pe mine va mint si eu.

      Eram intr-un pub unde lucreaza un fost coleg barman si vorbeam de electrice si s-a bagat omul in conversatie cu noi.

      010
    • E interesant, cifrele producatorului la PHEV pot fi obtinute doar in conditii ideale: multe curse in oras, scurte, urmate de incarcarea bateriei. Pentru ca autonomia e doar maxim 44km
      In conditii mai putin decat ideale, drum lung, autostrada, bateria se termina, ramai cu un consum mediu destul de mare.
      Mi-am dorit Volvo XC60 PHEV dar am citit specificatiile si m-am dezumflat… producatorul zice 1.74%, testul real facut de carbuyer zice 7.6%
      https://www.carbuyer.co.uk/reviews/volvo/xc60/hybrid/mpg
      Toyota RAV4 nu are problemele astea, producatorul zice 4.7% eu am scos consum real 5.2%

      42
    • Singura chestie care ajută aici e faptul că acest consum idealizat se traduce prin emisii idealizate și deci impozit. Știu, e de porc, dar asta e.

      30
  7. Majoritatea femeilor tind sa conduca masini mici ca sa se strecoare si sa parcheze usor. Dupa ce conduc un SUV cateva zile nu le mai dai jos din el, realizeaza confortul sporit si senzatia de siguranta. Mie imi face cu ochiul Mitsubishi Outlander phev, mai multa tabla ( spatiu), SUV, nou si tot la banii aia.

    519
  8. Pretul nu e f mare, masina de noua cu 40k, luata aproape noua cu 30k ? cu toate cele, garantii etc ? Nu e golf4! :)))

    102
  9. ai zis ca noua era 40k si tu ai dat 30k pe ea sh … nu mai exista treaba aia cu 10k de la stat pt electrica? sau e valabil doar pt full electric?

    02
  10. Foarte faina masina.Jantele nu sunt asa urate,sunt cele de pe electrica,sar un pic in evidenta. Pretul e mai mult decat decent.
    Partra trista pt tine e ca ai gandul la BMW,toata comparatiile sunt facute cu BMW. Stiu,motve rationale si etc .. dar vrei BMW,e mult prea evident.

    92
    • Păi comparațiile sunt făcute cu BMW…pentru că am și BMW :) deci nu e tristețe.

      160
    • a,bun. imi suna un pic a “vreau beamveu dar cred ca nu-mi permit. “Recapitulare, BMW,INSIGMIA,GOLF GTE… cu ce te ocupi?

      30
    • Insignia e doar la închiriat…încă nu sunt sigur că îmi permit BMW-ul, haha. IT is the name of the game. Automatist care nu a fost destul de bun să ajungă să și facă automatică…

      20
  11. 30j de mii de euro un golf sh? Coae, de banii aia îți luai 6 Loganuri SH o.O


    Comentariu apreciat.222
  12. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1038
    • “Cu banii tai faci ce vrei, mai ales daca iti place masina. Insa cu 30K iti luai un …” De ce totuși insiști să explici ce ar trebui să facă fiecare pe banii lui ?

      112
    • Pentru ca pot

      320
    • Desigur că poți, dar tot ce reușești e să te comporți doar ca un semidoct cu ifose de geniu atotștiutor..Tu ține-o tot așa , în definitiv cine sunt eu să te contrazic..

      54
    • Omul are deja BMW, nu ma asteptam sa aiba vreo urma de logica in alegerea unei masini ;)

      711
    • Dacă ai fi vrut să îți iasă troleul de calitate, puteai spre exemplu să îi explici , la fel de doct, că spre exemplu ,deschiderea clapei exterioare de la rezvervor de la butonul de pe portieră nu are nici o legătură cu faptul că atomovilul e hibrid, ci că e o problemă destul de frecventă la Golf ,începănd cu Golf 5…Putei să dai exemplu Porsche Cayenne Hibrid, care la momentul deschiderii clapetei rezervorului de alimentare, blochează deschiderea ușilor din spate..
      Sau că Keyless doar la portierele din faţă, e bazat strict pe costuri, sistemul fiind proiectat și realizat la VW Golf , pentru modelele în două uși, R și GTI.

      43
    • Legat de rezervor, am studiat problema în detaliu, te asigur că e cum zic eu. Dacă reușești să deschizi clapeta fară să apeși pe buton o să ai surpriza că benzina ajunge pe pantofi pentru că nu e deschisă valva interioară. Mecanismul de acționare e diferit și el întrucât la apăsarea butonului din interior clapeta exterioară “sare” fizic – ceea ce nu se întâmplă la un Golf normal.

      Cât despre BMW and VW vs the world…da, știu, ar trebui să se lase de făcut mașini sau măcar să se ducă în ucenicie la Mazda să îi învețe cum stă treaba.

      121
    • A. tu cui i-ai răspuns la aia cu clapeta din rezervor ? Văd că suntem ca babele la pomana lui Costică Hibridu din capul satului, care nu știm dacă e păine cu icre sau cozonac cu colivă, că nu ne-am adus ochelarii de aproape cu noi..

      20
    • @Paco: Ție :), trebuia să pun și un @ pe acolo, da.

      Și ca să completez, știu de problema fiabilității capacului fiind prezentă încă de la Golf 5 însă repet, nu e chiar același lucru în cazul de față.

      00
    • @ A. ne înțelegem ca Hobbs & Shaw, în ultimul film ,,Pe viteză și cătrănit de supărare,,.Comentariul era de fapt pentru Daniel /Care m-a umplut de fler… În fine.. Sa te bucuri de mașină, restul nu mai contează…

      00
    • @Paco: tot ce-i posibil, sarumâna de urări și ție și tuturor care au mai urat. Partea a doua era pentru Daniel care trollează cu Ford și Mazda.

      20
    • Amuzant cum s-au atacat posesoarele de Golf :)

      05
    • Băi, dacă veneai cu ceva de bun simț, o Astra, o Skoda, o Honda mai ziceam. Dar chiar așa cu Ford și Mazda???

      00
  13. Te plangi de camera, sistem audio si navigatie … realizezi cat de absurd e sa te plangi asta la o masina de 30K nu ?

    1411
    • Um, de ce e absurd? Că la 30k tre să fie shitty?

      57
    • Absurd pentru ca la 30K, o masina din 2018 trebuia sa aiba niste dotari exceptionale in zona aia. Dar e greu cand dai banu fara sa gandesti.

      1117
    • Ah, lol, mă gândeam eu că vrei să zici asta. Nemulțumirea e subiectivă și provine din comparația cu ce are BMW (cameră, sistem audio și navigație) – deci ceva mai sus de 30k.

      81
  14. Focus ST line cu motor 1.5 182 e 35.000 la oferta (37.000 cica fara reduceri). Mazda 3 hibrid de 180 cai începe de la 30.500 fără opționale. M-am uitat la Mazda în curte dar nu am fost entuziasmat (puține automate) și aici intervine și factorul subiectiv. Dacă tot plătesc la ea, măcar să îmi placă. Știu de la Renault că nu e fain să ajungi să mergi trimestrial la service dar pur și simplu nu pot să iau o mașină bazându-mă doar pe zvonuri de fiabilitate. E posibil să ajung să îmi mănânc cuvintele, nu zic nu, dar până la proba contrarie sunt mulțumit cu VW-ul.

    110
    • Gasesti ST-ul in stare impecabila intre 25-28K. Pune-le pe circuit si apoi mai stam de vorba :)

      14
    • Si vorbesc de ST, nu de ST Line

      13
    • Eu explic de impozit și asigurări tu îmi zici de circuit. Da mă, ce să zic, mă face ST-ul pe circuit și e și mai ieftin, ești mulțumit? :) Trebuia să zic 35k să săriți mai mulți de cur în sus.

      10
  15. Un calcul extrem de simplu al costurilor arata asa:
    – trebuie gasita distanta ce trebuie parcursa la care se egalizeaza costurile totale intre doua masini cu consumuri diferite si preturi diferite.
    – presupunem ca acel consum de 1.6L/100km este real si chiar poti sa-l obtii daca conduci descult, sa simti pedala de acceleratie pe piele.
    – presupunem si ca masina nehibrida consuma vreo 5l/100km, desi nu chiar asa, ca e vorba de mers cam in oras, unde o benzinara consuma 8-10.
    – diferenta de consum benzina este 3.4l/100km in cazul ideal, cam 6.8l/100km in mod real.
    – acum incepe calculatia:

    10 mii euro (diferenta de pret fata de un Golf nehibrid) inseamna cam 8000 litri de benzina.
    – La 3.4l/100km diferenta de consum inseamna ca la (8000/3.4)*100=235294 km se egalizeaza costurile totale, masina plus carburant. Hibrida consuma (235294/100)*1.6=3764L benzina, iar nehibrida consuma 11764L, cu 8000 mai mult.
    – la 6.8l/100km inseamna ca la 117647km avem egalizare costuri.

    Dupa 235294km iesi pe plus cu hibrida in cazul ideal. Da, e clar ca merita. Eu merg cam 15mii km pe an, deci peste 15 ani si cam 6 luni asa … sunt pe plus.
    In mod real cam dupa 117647km, adica mai putin de 8 ani. Mai poti pleca de pe loc cu baterie dupa 8 ani?

    142
    • Da, dar n-ai pus la socoteală faptul că ai parcarea moca oriunde cu hybrida.

      56
    • Parcare gratuita? Unde? In bucuresti? Mai intai sa ajungi la parcare… in oradea nu primesti nimic. Primesti un negru sub unghir renumita scutire de impozit. De parca impozitul este vai mama ei ce mare… daca nu ai motor de 8000cmc+hibrid te caci in ea de treaba caci scutirea de impozit este doar pe jumatate iar din ce vad un impozit la/sub 2000cmc este frectie la picior de lemn…
      PS: sunroof in plm? greu de tot cu romgleza asta… trapă, oh via ce cuvint greu si lung

      91
    • Sunt de acord ca hibridele si electricele nu au inca avantaj, din sens pur economic. Dar mai vorbim si de poluare, noxe si zgomot, feeling (acceleratie in modul electric), avantaje cum a spus Daniel (parcare gratis si mai aproape), in unele tari sunt taxe mai mici (road tax in UK de exemplu)
      Dar va veni momentul cand vor fi la fel de convenabile, brusc masinile clasice nu vor mai avea nici un sens (decat poate pentru nostalgici si petrolheads). Va fi ca si cand ai vrea sa cumperi un Blackberry acum in era smartphones.
      Producatorii se pregatesc pentru asta. Cine nu se pregateste suficient va fi lasat in urma (vezi Nokia, Blackberry, Kodak etc)
      In Romania discutia nu prea are sens, majoritatea se uita la pret. In alte tari unde nu e un efort urias sa dai 10-20-30% in plus pe costurile de exploatare ale masinii, lumea gandeste altfel si cumpara hibride/electrice gandindu-se la viitor (poluare, incurajarea producatorilor sa continue eforturile)

      31
    • john – Cine a zis ca poluarea cu o hibrida este mai mica? Haide sa o luam pe cealalta parte. Aceeasi masina costa 20k euroi doar ca varianta pe combustibil fosil(mai sus cineva ti-a facut un calcul in cati ani iti amortizezi consumul cu o hibrida/km), cea hibrida 40k. Acum spune-mi tu mie ca pentru diferenta de 20k euroi nu poluezi nimic muncind… ei bine vezi, muncesti automat produci poluare. Daca nu ma insel tot prin anglia le-au taiat taxele astora cu hibrizi pentru ca puneau un rahat de hibrid de 30 km doar pentru a scapa de taxe(implicit vanzari mai mari din partea producatorului).

      33
    • Eu as spune dimpotriva, poluez mai putin. Nu “muncesc mai mult cu 20.000 de euroi”, eu tot atat muncesc, dar cheltuind mai mult pe hibrida, imi ramane mai putin de cheltuit pe altceva.
      Poate schimb telefonul odata la 2 ani in loc de 1 an, deci poluez mai putin.
      Poate fac mai putine concedii si mai putini km, deci poluez mai putin.
      Poate in loc sa cumpar /inlocuiesc obiecte/gadgets etc. care nu-mi erau asa necesare, le mai tin pe cele vechi sau mai inghit in sec un pic. Deci poluez.. ai inteles cum pun problema.
      Electricele/hidrogenatele sunt viitorul, dar momentan nu sunt pentru toata lumea (autonomie, cost etc) asa ca au si hibridele locul lor.
      Mai e o teorie ca muti poluarea de la “botul calului” la sursa producatoare. Pai..da! Prefer sa am orase curate in care sa nu ma imbolnavesc de la noxe, iar energia se mai produce si eco (eoliene/solar). Pana si cea nucleara este relativ curata (parerile sunt impartite).

      50
    • Dacă am fi toți ființe raționale s-ar reduce totul la matematică…adevărul e că e un test pentru noi. Deocamdată e o mașină de 200 de cai care consumă puțin și are anumite avantaje. Comparația cu un Golf “normal” mi se pare ușor greșită, ar trebui o comparație cu un GTI sau GTD unde diferența de preț nu mai e așa mare și e mai ușor contrabalansată de consum sau impozit. Concluzie: da, e scumpă, nu neg.

      Mă scuzați pt sunroof, corect ar fi fost probabil Schiebedach. Zoso are acordul meu să corecteze, chiar și cu trapă.

      73
    • john – nu poluezi cu mult mai putin… daca chiar voiai sa poluezi cat mai putin mergeai cu busul… asta asa ca nota finala ca tot ne dam cu curul de pamant ca suntem ecologisti. E adevarat, ai mutat poluarea din oras in afara(vorba vine). De parca noxele unei uzine nu ar ajunge si in oras daca bate vantul, dar hei, ne putem da eco.

      12
    • Către A., vezi că acei cai nu prea se adună la hybride.

      @verdenpom eram ironic cu parcarea gratuită. Logic că ori iei full electric, ori deloc.

      N-ai absolut niciun avantaj la hybrida.

      11
    • @Daniel: păi asta am zis și eu că nu se adună, altfel ziceam 250. Mașina are un motor de 150 cai pe benzină și unul de 102 cai electric. Oficial are 204, în talon.

      10
  16. Exemplul foarte clar este Norvegia: standardul de viata foarte ridicat, masinile electrice se vand mai bine decat cele clasice
    https://www.weforum.org/agenda/2019/04/norway-electric-car-market-vehicle-sales/

    31
    • Si stii ce este ironic in acelasi timp? Norvegia este al doilea exportator de petrol din lume… asa ca da, cand exporti cacalau te poti lafai si arata cu degetul. Daca li se termina petrolul sa vezi ce frumos si-o sug

      106
    • Când admiră exemplul norvegian multă lume minimizează faptul că petrolul i-a făcut să ajungă acolo. Same shit și pentru Kuweit.

      60
  17. Nu am insistat si asupra unui aspect neglijat total de majoritatea fanilor hibride, anume consumul MAI MARE atunci cand e folosita exclusiv la drum lung, unde energia vine numai din carburant fosil. Cum asa? E posibil? Blasfemie!
    Nu dragi fani hibride, nu e asa cum credeti voi. Sistemul hibrid cantareste cam 130-150kg. Minim. Asta e greutate peste cea a masinii fara sistem hibrid, ca doar nu scot ceva ca sa puna extra greutatea. Ei bine, acele 130-150kg sunt mereu accelerate si franate, recuperarea energiei fiind in proportie de 50-60% ideal, adica masina va consuma cam la fel ca una nehibrida cu 65-75kg extra in portbagaj, fara nici o recuperare. Am vecin cu Auris hibrida, consuma 6-6.5L/100km la drum lung, fix cat una nehibrida.

    Hibridele sunt doar calul de test pentru propulsia pur electrica, test facut pe banii consumatorilor. Au furnizat suficiente informatii despre fiabilitatea unui sistem electric si in special a bateriilor. Cam asta a fost scopul lor. Honda a avut proces in us pe subiectul consumului hibridei lor Civic, o femeie dand in judecata si ajungandu-se la “class action suit” pentru ca-i consuma 7.7-8L/100km in oras, in loc de 4.6L. Pana la urma a castigat Honda, ca de fapt agentia responsabila a estimat optimist consumul masinii, nu Honda.

    Mai fac aici acelasi calcul pentru masina pur electrica. Datele statistice arata ca o masina de clasa Tesla Model 3 consuma cam 15kWh/100km. Chevolet Bolt are cam 60kwh bateria si atinge chiar 500km, deci 12kWh/100km. Sa zicem totusi 15kWh. In Romania 1 kWh costa cam 65 bani minim. Ajungem la 15*0.65=9.75 ron la 100km deplasare numai electrica. Asta inseamna exact acel 1.66l/100km benzina specificat pentru Golful asta hibrid. Ramane o diferenta de 4l/100km in cazul cel mai optimist pentru deplasari cu viteze de 90-100km/h, unde eficienta e maxima. O masina electrica e cam 35mii euro acum, Chevrolet Bolt e anuntat la 37mii dolari, deci 37mii euro, minus ceva acolo cat mai suporta guvernul chestia asta cu sponsorizarea industriei auto. Bun, 15 mii in plus fata de o masina cu motor termic de aceeasi clasa, nu vorbim de rachete premium la 50-100 mii euro.

    Diferenta de pret inseamna 12180 litri benzina la pretul de 5.85 lei. Cu 4L/100km diferenta avem 304500km pentru egalizarea costurilor.

    Electrificarea va aduce o scumpire a deplasarii cu masina personala. Eu personal nu imi permit o masina mai scumpa de 20 mii euro, nici macar in viitorul mai indepartat. Prin urmare, nu vad cum pot sa trec pe electrica la preturile de acum. Dupa aceste calcule vine partea de infrastructura, unde dracu incarcam atatea masini? Are sistemul national energetic atat capacitate? Are pe dracu. Panouri solare? Da, dar costa si alea, curentul produs de ele va fi dublu ca pret, pentru ca totul e afacere cu profit.

    Daca trecem la electric, ar fi bine ca curentul sa fie produs gratis, cu panouri solare, eoliene, etc, suportate de noi toti din taxe. Daca pui profit pe deplasare, nu ajungem nicaieri.


    Comentariu apreciat.211
    • foarte bun comentariu!

      30
    • Sunt de acord cu tine la faza cu disperarea pe electric de parcă e Mesia și mai e drum lung până să fie utilizabil însă realitatea e că hibridele sunt utile pentru cazul pentru care au fost gândite – drumuri scurte prin oraș, navetă, etc. Croazieră la 150 pe autobahn e treabă de TDI încă, oricât nu ne place să recunoaștem. Însă să știi că GTE-ul se comportă foarte bine pe o autostradă cu limitare, 4.5l/100km e destul de ușor de obținut – suspectez că e vorba de diferența între tehnologii…

      30
    • Da, bateriile inca sunt copii mici, hai sa zicem maxim adolescenta. Mai au mult pana la maturizare. Poate peste cativa ani cand capacitatea lor si procesul de productie va fi mai putin poluant ca sa fie imaginea intreaga.
      PS: Unii lanseaza panouri chiar pe masina si aici e un pic de drum pana mai ridica efcienta cateva procenet, apoi o sa mergi ziua dupa soare gratis :)

      00
    • Utile in oras la drumuri scurte? Adevarat, pe hartie da bine consumul de 1.4 km%, desigur, asta pana vezi pretul dublu de achizitie si nu prea mai e rentabila sau cel putin eu unul nu o vad

      20
    • @verdenpom dar cine vorbește de dublu prețului? Să nu exagerăm.

      Sunt de acord că e un pic de pionierat aici și intervine și rezistența la schimbare. Producătoriin se chinuie să rămână relevanți luptându-se cu legislația și cu propria lăcomie (need for growth). Pentru țări care își permit (energie electrică regenerabilă, case cu panouri solare și baterii, etc) un vehicul care poate să aibă zero emisii cât merge până la magazin, școală, serviciu poate fi benefic pentru mediul local. Eu de exemplu prefer să plece vecinul pe sub geamul meu cu un ușor mârâit electric decât să pornească dieselul la minus 10 grade.

      Altfel…omul e un dăunător și ne dăm încet foc la valiză singuri, atât mi-e clar, hibridă or no hibridă.

      10
  18. Deci… m-ai convins. Îmi iau o Toyotă.

    40
  19. Felicitari pentru achizitie ! Sa o stapanesti sanatos si fara evenimete. Drumuri bune !

    00
  20. Am o intrebare pentru proprietar: ai luat in considerare un BMW i3? Are o autonomie reala de cel putin 250 km (vara), se poate incarca acasa la 220V peste noapte si pretul unei masini noi (2019) este fix cat ai dat tu pe acest Golf. Are “doar” 170CP dar e mai usoara (0-100 in 7 sec) si “feelingul” electric tine pana la 150km/h :)

    Am retinut ca ai spus ca ai facut deja calatorii lungi cu ea, dar am inteles ca ai si alte masini “clasice” pe care ai fi putut sa le folosesti…

    00
    • De ce să zic…nu. I l-am arătat soției mai mult de test și a zis “hell no” deci s-a oprit acolo. Și pentru mine e cam futurist.

      Nu zic că am făcut obiectiv alegerea cea mai bună la banii ăștia, e și un pic de moft la mijloc. Subiectiv vorbind îmi place Golful ăsta pornind de la farurile cu led și “fălcile” led daylight până la interiorul R cu scaune sport. E o plăcere să o iau la condus până la magazin și cred că și de asta am preferat să o iau la drum lung.

      00
  21. Eram sigur ca aspectul lui i3 te-a oprit :)

    Si eu am avut probleme cu asta, dar in final au invins caracteristicile tehnice. Si nu regret nici un moment. Il conduc de 3 luni de zile si inca zambesc tamp de fiecare data cand plec de pe loc. E incredibil de relaxant sa conduci folosind o singura mana, un singur picior si o singura pedala (ma refer aici la condusul in coloana in oras, bineinteles)

    Ramane de vazut fiabilitatea, dar fiind pur electric, ma astept sa fie mai putine probleme decat la un hibrid.

    Drumuri bune!

    00
  22. Mic update:

    La prima revizie am constatat că uleiul se schimbă la 15.000 de km și pare că nu contează câți faci pe electric (sau cei electrici sunt prea puțini să conteze). O fi și de la faptul că e 1.4 TSI și e mai agitat. Cam puțin dar asta e.

    Service-ul a refuzat orice discuție legată de upgrade la camera de marșarier motivând că orice fac ei va fi șters la un update de software pentru că se face pe bază de VIN. Mă rog, să zicem că ne-am obișnuit cu ea așa cum e.

    Acum are cauciucuri de iarnă Continental WinterContact TS860, au deja 5000km, mașina a ajuns la 33333km aseară. Consumul a crescut cu 0.3 l/100km. Le-am luat direct de la VW la preț bun odată cu revizia, e modelul cu “buză” de protecție pentru jantă (FR). Aș fi vrut Michelin dar Alpin 6 e prea nou și nu am găsit destule review-uri.

    Odată cu venirea frigului am constatat că se încălzește foarte repede, cel mai probabil pentru că totul e gândit să fie pe electric și nu depinde de încălzirea motorului.

    00
  23. Salut,am citit foarte multe pareri,eu fac pe zi 130 km ,am inca o masina pe motorina cu motor mare ca re in oras mananca cam 13-14% ,deci pentru a face naveta m-am gandit la un renault zoe sau la vw golf electric ,la bani in jur de 17000 euro,mentionez ca stau la casa ,zoe de 41kwh face 300km ,iar vw golf electric 200km,am descoperit vw golf hibrid ,daca primi 50km ai pot face ful electric iar urmatorii dupa cum scrie ca ia 1.7 litri in urmatorii 50 km ,ar fi o idee,astept parerile voastre !!!

    00
    • Nope, nu ia 1.7 nici in vis. Depinde de profilul drumul pe care îl faci (autostradă, deal etc.) și de stil, pe 130 de km cu bateria plina la inceput cred ca te poti apropia de un 3.5 mediu. Cel mai bine e sa mergi cu ea pe hibrid sa aleaga ea cand sa porneasca motorul pe combustie (i.e. sa nu ajungi in oras cu bateria goala).

      00
    • Soția face 50km pe zi fara încărcare în mod GTE dar condus foarte blând, dimineata la “urcare” cu cauciucuri de vara face 4.5-5, seara la “coborâre” face 3.5-4 (in bord, real adaugă 0.5 în plus). Dar overall e o mașină cu un consum foarte constant, cel mai mult am avut 5.9 când am mers pe autostradă mai tare 400 km.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.