Ghidul cumpărătorului de SUV-uri

Pentru că SUV-urile sunt o categorie îndrăgită de români, mă gândeam că ar merge un articol care să prezinte câteva idei de luat în seamă la alegerea unei asemenea mașini.

N-o să menționez Bentayga, Levante, Stelvio, Macan, Culinan sau F-Pace, unele pentru că sunt la altă categorie decât la mașini de muritori, altele sunt mașini de oameni care își asumă că s-ar putea să rămână cu ele în drum, de bune ce sunt. Plus mașini care nu sunt de civili, gen Range Rover Defender sau MB G-KLasse.

Ce e un SUV

Un SUV e o mașină mai înălțată, uneori cu 4×4, alteori fără, care dă impresia de siguranță la volan. Faptul că sunt mai înalte și n-au 4×4 fac genul ăsta de mașini foarte periculoase pentru șoferii nepricepuți.

Românii se referă la SUV-uri în general, incluzând aici patru categorii distincte de mașini:

  1. Crossover SUV: Audi Q2, Audi Q3, BMW X1, Citroen C4 Cactus, Dacia Sandero Stepway, Ford Ecosport, Honda HRV, Hyundai Kona, Kia Niro, Maxda CX3, Mercedes GLA, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Opel Mokka (și alelalte două), Peugeot 3008, Range Rover Evoque, Renault Captur, Seat Arona, Skoda Yeti, Subaru XV, Suzuki SX4, Toyota CHR, Volvo XC40.
  2. SUV-uri mici: Audi Q5, BMW X3, Dacia Duster, Ford Kuga, Honda CRV, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Kia Sporage, Land Rover Freelander, Maxda CX5, Mercedes GLC, Mitsubishi Outlander, Nissan Xtrail, Opel Antara, Range Rover Sport, Renault Kadjar, Renault Koleus, Seat Ateca, Skoda Karoq, Subaru Forester, Suzuki Vitara, Toyota RAV4, VW Tiguan, Volvo XC60.
  3. SUV-uri mari: Audi Q7, BMW X5, Ford Edge, Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee, Kia Sorento, Land Rover Discovery, Mercedes GLE, Nissan Pathfinder, Range Rover Range Rover, Skoda Kodiaq, Subaru Ascent, VW Touareg, Volvo XC90.
  4. Off-roadere: Jeep Wrangler, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Jimny, Toyota Land Cruiser.

Știu că unora vi se pare că nu sunt chiar așa, dar asta contează mai puțin.

Scopurile mașinii

  • 100% șosea cu urcat de borduri și mers pe Valea Prahovei
  • 90% șosea cu ieșit din când în când pe drum forestier
  • locuit în zone fără asfalt
  • 80% șosea cu ieșiri la munte pe drum forestier

 

Greșeli frecvente

De obicei, oamenii recomandă mașini fără a avea una sau fără a avea idee despre diferențele dintre un SUV și altul. Cele mai frecvente greșeli pe care le fac oamenii care doresc să își cumpere un SUV sunt:

  1. necunoașterea informației că acum sunt SUV-uri fără 4×4, iar cumpărătorul dorește sau are nevoie de această opțiune.
  2. luarea în considerare a mașinilor rigide pentru mai puțin de 30% uz offroad, care e, cel puțin pentru unii, infernală pe șosea. nu zice nimeni că nu poți merge cu Pajero sau Jimny pe șosea, dar nu e genul de mașină pe care să o cumperi dacă mergi de o dată la 3 luni la munte.
  3. ignorare consumului real al mașinii, cel din teritoriu, nu ce declară producătorul.
  4. ignorarea costurilor ulterioare (anvelope, revizii, alte costuri)

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le văd și care iese constant în evidență este că oamenii nu deschid ochii la ce mașini au în jur în situația X sau Y, când vor să urce pe un drum forestier până la cabană, când vor să meargă la un grătar sau când vor să iasă din noroaiele de pe lângă rezidențialul unde stau.

De pildă, teoria mea este că SUV-urile Toyota, Mazda și Honda sunt foarte fiabile pentru că proprietarii ies cu ele rar de pe asfalt și nici nu prea știu să conducă. Nu toți, desigur, dar majoritatea. Vrei mașină pentru drumuri forestiere? Vezi ce mașini sunt pe acolo. Vrei mașină pentru noroaiele din cartiere? Vezi ce au vecinii. Și tot așa.

Ce văd foarte des sunt oameni care își iau SUV_uri pentru a face o activitate sportivă și a căra echipamentul. Am văzut oameni cu RAV4 care ieșeau o dată pe lună cu bicicletele puse deasupra, mergeau până la marginea orașului și de acolo pe biciclete până undeva și înapoi. Am văzut un cuplu care își luase un Forester cu care cărau două biciclete până la trasee mai liniștite și mai ferite, trasee care se puteau face lejer cu orice mașină sau cu bicla.

O altă abordare este “vreau să merg și cu părinții și cu un copil în concediu, am nevoie de spațiu mai mult”. Văzându-le mari, oamenii cred că SUV-urile sunt spațioase, deci pe locurile din spate încap doi adulți și un scaun de copil. Nu încap fără a sta înghesuiți în majoritatea. Sunt SUV-urile speciale, cu 7 locuri, care sunt mai potrivite pentru așa ceva.

Tipuri de tracțiuni 4×4

Și încă o fază legată de tracțiunea 4×4. Sunt 3 tipuri de tracțiuni. Nu o să le înșir acum pe nume, fiecare companie le denumește altfel, dar tipurile contează:

  • cele electronice sau automate (care detectează ele când e cazul să intervină și unde să transfere puterea, sunt ok pentru 90% din situațiile nasoale, dar fix când ai dat de greu te lasă, pentru că de multe ori calculatorul simte că nu ai tracțiune pe o roată și transferă acolo putere, în loc să gândească și să spună “bă, roata aia alunecă, las-o naibii, hai să transfer putere la celelalte, poate așa trec mai departe”).
  • cele blocabile, le vedeți pe Duster, Qashquai, Santa Fe și alte mașini. diferența față de cele automate este prezența unui buton care blochează tracțiunea 4×4 și nu mai lasă calculatorul să decidă cărei roată să îi dea putere.
  • cele heavy duty, de obicei pe off-roadere, despre care nu știu mare lucru, pentru că off-roaderele nu sunt SUV-uri.

Dacă aș avea de ales, aș alege mereu modelul cu diferențial blocabil (awd lock, 4wd lock).

4wd-lock


Așadar, ce e de urmărit la un SUV?

Dotările în funcție de scop: garda la sol (ground clearence în engleză, găsiți un site care vă arată asta, ăsta sau ăsta, de pildă), care ar trebui să fie minim 15cm, tracțiunea 4×4 (diferențialul blocabil de preferat), ce capabilități are tracțiunea asta, când intră în funcțiune și așa mai departe. Nu trebuie să deveniți tobă de tehnică, doar să aveți o idee despre ce poate și ce nu poate mașina. Youtube » condiții. eMAG » anvelope.

Cum se conduce. Dacă nu are 4×4 și e o mașină înaltă, curbele se iau altfel decât cu turismele, dinamica mașinii și inerția sunt diferite față de un turism.

Și restul dotărilor pe care vi le doriți pe mașini: cutie automată, senzori parcare, semnalizator secvențial, uși, eventual 4 roți…

Articol susținut de AutoEco.ro, magazin de piese auto.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

108 comentarii

  1. cum adica nu e de civil G klasse?

    stiu ca a pornit ca masina de armata, cand au facut-o nemtii acum nu stiu cati ani, dar intre timp am vazut destule prin orasele mari din ro. proprietarii lor sa fie numai vanatori si padurari? :))

    92
  2. Și până la urma ești mai în siguranță într-un SUV, în caz de accident?

    SUV vs. Berlină/Compactă | SUV vs. SUV | SUV vs. stâlp

    Întreb de accident pe drum în afara localității, unde testele NCAP nu sunt foarte relevante.

    Eu consider că sunt 2 motive principale pentru care se cumpără SUV-urile în România:

    1) “Am mașină mare, mă simt șmecher.”;

    2) Dă impresia de siguranța mai mare în caz de accident.


    Comentariu apreciat.571
    • Eu zic ca cel mai sigur e in locomotiva. Si de se rupe podul tu tot traiesti.


      Comentariu apreciat.641
    • Piata de SUV a crescut in toata Europa, nu numai in Romania – vezi VW T-Roc care este un Golf mai inalt, Seat Ateca care este un Leon mai inalt…

      Dupa ce am condus un SUV vreo 3 luni pot sa zic ca avantajul este ca am vizibilitate mai buna si ca pot sa ma sui fara rusine pe diverse borduri unde parcarea este mai mult sau mai putin permisa.

      190
    • Siguranta mai mare va fi întotdeauna în masina mai grea… traieste cine isi continua deplasarea dupa impact. Si de fiecare dată va fi masina mai grea. Punct!
      Am o masina de 1.6 t si am avut inainte un patrol. Patrolul l-am dat din cauza motivelor enumerate mai sus de zoso.. folosit rar pt scopul lui, în schimb am zilnic de facut drumuri f lungi si cu frigiderul se ajunge greu spre f greu raportat la o masina normala.

      Este intr-adevar pentru mine cea mai bună masina din punct de vedere al fiabilității, capacitati, siguranta, poziție la volan, siguranta. Dar daca eram vreun magnat din dubai cu motor de 6l benzina, era ok.
      Dar nu… :)

      130
    • NOU
      #8

      locomotiva off road e cea mai sigură


      Comentariu apreciat.320
  3. Daca ești femeie, da – cumperi mașina că e mare și îți place culoarea!

    Un bărbat alege in funcție de performante și de nevoi.

    Și normal că mașina cu masa mai mare e mai sigură, dar intervin și altele care țin de performanțele de securitate pasiva și activă.

    52
  4. Daca as vrea ceva 4×4, pentru drum de tara, de mers pana acasa, ceva in buget redus, sa zicem pana in 7000E, ce mi-ai recomanda? Iarna deszapezirea e mai lenta.

    182
    • NOU
      #11

      exact acolo sunt eu – ba chiar la 6000-7000. am de la sosea 500 m de deal relativ abrupt si cu pietris pana la casa. dupa nenumarate analize am ramas sa aleg intre – VW Tiguan, Mitsubishi Outlander, Toyota Rav 4 si Suzuki Grand Vitara. Probabil finala va fi intre primele doua.

      122
    • NOU
      #12

      Masini de 9-10 ani, pe la 180-200 mii km.


      Comentariu apreciat.290
    • Fiat Panda 4×4.Daca iti dai silinta la cautare poti gasi si la 3000. De fapt, cam atat ai vrea sa dai pe un 4×4 dar ti-e rusine sa recunosti, nu?

      102
    • Dă skip la Tiguan. Consumul mi s-a părut foarte mare, iar pe timp de iarnă la deal cu puțină zăpadă se comporta mai nasol decât SX4-ul.

      50
    • WV touran cross

      12
    • plaja e prea largă. poți lua orice de la duster la landcruiser :D

    • NOU
      #17

      Ce tare! Tu ceri sfaturi cu privire la achiziția unei mașini, dar primești minusuri…

      71
    • Ma intereseaza ceva cu motor <= 2L, si care sa nu moara cand dai drumul la AC, ca dusterul.

      30
  5. Eu cred ca a fost bine intenționat , a-a apucat sa scrie un articol,apoi a găsit ceva de bricolat și i-a dat viteza


    Comentariu apreciat.940
  6. Oare ISIS de aia folosește Toyota Hilux în zonele alea nasoale că ies rar cu ele de pe asfalt și așa nu se strică?
    Sau e plin Afganistanul, Irakul și toate țările alea de acolo de Toyota vechi pentru că au mers doar pe asfalt cu ele și așa au tras de ele 20+ de ani?
    Cam scârțâie ceva la teoria asta. :)


    Comentariu apreciat.850
    • Toyota Hilux sau Mitsubish L200 – astea nu sunt SUV.

      131
    • Si nici noroi nu au, nici nisip adinc, ci doar un strat pe pietre.

      30
    • Cred ca Vali s-a referit in special la RAV4. Hilux si Land Cruiser sunt alta categorie.

      50
    • Și unele sunt făcute din materialele alea bune și RAV e din carton?
      Avem mai multe dovezi că Toyota face mașini fiabile decât că nu, acum doar pentru că îi bănuim pe unii că nu ies cu RAV-ul pe câmp înseamnă că e mai puțin fiabilă?

      In top 5 din lume, ca vânzări, majoritatea sunt japoneze. Chiar dacă nu e statistică pe SUV-uri tot i-aș bănui că se pricep la ceva. Vecinul lui Vali n-a ieșit cu japoneza lui pe câmp să o rupă, sigur sunt mașini proaste și milioane de oameni nu își dau seama, dar am prins noi șmecheria după ce am analizat 3 amețiți din Brașov.


      Comentariu apreciat.500
    • Discutia nu este despre materialele din care este facuta masina, ci scopul pentru care a fost proiectata. RAV nu e proiectat pentru offroad. Ca e posibil sa se descurce ceva mai bine in afara asfaltului decat o berlina nu neaga nimeni dar nu te astepta sa reziste mai bine la o utilizare strict offroad decat o masina chiar mai ieftina proiectata pentru asa ceva, gen jimny. Acesta e motivul pentru care Toyota are in oferta mai multe suvuri ca sa zic asa, desi eu personal consider ca la momentul actual denumirea de suv este prea generalizata.

      31
    • diferența dintre rav4 și landcruiser e de vreo 30.000€, dar sunt convins că e doar marketing, teniescu, ambele sunt la fel.
      nu mai prost, teniescu, că e plină țara de proști.

  7. Eu am luat un rav 4 din 2005 pentru ca era in stare tehnica buna. Dupa aia am inceput sa ii descopar avantajele si dezavantajele. Vreau sa il schimb cu unul mai puternic insa tot cu at-uri l-as echipa. Nu sunt adeptul masinilor de imagine. Astept noul rav sa apara la noi. Vedem si ce preturi va avea.
    Ies cu masina in offroad aproape saptamanal. Insa asta implica niste costuri pe care trebuie sa ti le asumi. Si la consum mai bine nu te mai gandesti.

    100
  8. NOU
    #31

    la fix articolul, tocmai ma uit sa schimb Golful vechi de 7 ani (luat nou) pe un BMW X1 (tot nou vreau sa-l iau). la inceput m-a atras GLA-ul, dar am renuntat repede. ceva mai mare de “SUV mic” inca nu concep sa iau si nici bugetul nu ma ajuta.

    am incercat sa rationalizez aici in scris de ce X1, dar ma dau batut si recunosc ca e pentru “status”. orice alt criteriu e indeplinit si de alte masini (e.g. Tiguan, Sportage sau Karoq). ne-am uitat si la CX-5, poate mai e timp sa ne razgandim.

    130
    • În zona 30-35k ai o sumedenie de opțiuni pentru SUV compact (Tiguan, Sportage etc., de ce ai vrea să cobori o clasă, la crossovere, și să mai și plătești alte 5-10k pentru unul premium? Plus că, dpmdv, nu e nicio diferență calitativă între interiorul de GLA/X1 și cele din clasa compactă într-o echipare de top.

      40
    • Depinde foarte mult ce pui pe X1 ăla. Dacă-l iei spre chel mai bine îți vezi de treabă, va fi o căruță.

      160
    • Mi-am luat un X1 sDrive18i automat nou cu 30 mii cu toate dotarile necesare. E foarte mare pe interior si mic pe exterior. E confortabil si sportiv in acelasi timp. E premium.
      Inainte am avut o Mazda si initial am vrut sa iau un CX-5. CX-5 e o barca si nu e atat de mare pe interior pe cat e de mare pe exterior! Calitatea fiecarui buton e superioara in X1 versus lista ta.

      50
    • NOU
      #35

      @Stefan – vezi dimensiunile x1 nou si tiguan, poate afli noutati. Ca idee, x1 e mai lat si doar cu 5cm mai scund decat tiguan. Vezi ca t oarasii tai n-au x1 nou, au d-ala de dinainte de 2016. Ala da, e mic.

      @Ciuby – care-s optiunile alea care ar face x1 sa nu fie caruta? Navigatia pe care s-o tii de bibelou in timp ce fol. google maps? CD? Sictir… lasa-ma sa ghicesc… Mazda? Te oftici? :))

      @ok Mazda chiar e o barca… japonezii ca de obicei incearca sa-ti ia ochii cu optiunile pe care constati ca nu le folosesti:) si are portbagajul fix cat x1, dar cica e suv compact, nu crossover. Da, sigur…

      20
  9. Sunt si masini pe care le consideri de strada dar care au chestii destepte pentru offroad… mai mult sau mai putin mecanice… De ex la Touareg ai posibilitatea de reductor si diferențial central si spate blocabil ( nu stiu la asta ultimul lansat acum dacă mai au… dar na… )

    Referitor la butonul care zici tu… in general este aceiasi mărie cu cele 4×4 automat… numai ca iti da posibilitatea sa mergi si pe 2wd pentru consum.

    Nici o masina fără diferențial blocabil nu va pune forță asa cum trebuie in roata care mai are aderența… De-aia G-ul e foarte apreciat… pentru care 3 blocabil… fata centru si spate.

    Si inca o informație… anvelopele dau 80% din capacitățile offroad ale unei mașini… Poti sa ai cel mai preparat G Class dacă ești încălțat cu anvelope de vara si te afli in nămol.


    Comentariu apreciat.220
  10. Am Hyundai ix35 de sarac din urmatoarele considerente:
    – pozitie mai inalta de condus, am vizibilitate mai buna in jur
    – “impresia de siguranta” – probabil ca este o impresie.
    – spatiu generos in interior
    – portbagaj mic
    – nu am 4×4 pentru ca nu am ce face cu el, cand ies la gratare urmez poteca batuta.

    Hai cu minusurile :)


    Comentariu apreciat.340
    • Chiar ma intrebam de curand care ar putea fi motivele pentru a cumpara un suv fara tractiune integrala. Acestea pe care le-ai specificat mi-au trecut prin cap plus garda la sol mai mare. Acum depinde de fiecare in parte ce prefera, pentru mine nu ar fi suficiente de exemplu. Mi-ar placea sa aiba cel putin awd. :)

      00
    • Sa completez si eu comentariul lui @brosky.

      De ce am trecut de la Opel Astra 1.7 diesel la Mitsubishi ASX 1.6 benzina. Ma rog, am vadut Opelul pentru ca avea 10 ani. Eu l-am tinut 5.

      Tot ce mi-am dorit a fost o garda mai mare pentru iesirile la pescuit unde mai dai de niste cloclauri, pentru gropi si borduri in urban, si un portbagaj ceva mai mare. Astfel am trecut de la 16.5 cm la 19.5 si de la 375L la 447L (daca imi aduc bine aminte).

      Am luat benzina pentru ca asx-ul cu diesel era cu 2500-3000 euro mai mult iar la cei aprox 12000 km pe care ii fac anual nu se merita. Si nici nu am fost interesat de 4×4. Nu ar trebui sa am nevoie de el, masina ar fi mai grea, mai multe piese ce se pot strica si care au nevoie de intretinere, etc. Am luat cel mai chel ASX. Nici proiectoare nu am la el. Multumit de consum, cam cu 30% mai mare decat opelul cu 1.7 diesel (un motor extraordinar, il recomand). Un plin la diesel era undeva la 220-230 lei, la ASX undeva la 260-280. Sa zicem un plin si ceva pe luna. Cam asta e.

      Ah…si ce mi se pare foarte misto este momentul cand urc si cobor din masina. Eu fiind posesorul unei duble hernii de disc, faptul ca urc si cobor practic in picioare, drept, este un mare plus.

      50
  11. Range Rover Defender ?
    Sau Land Rover Defender ?

    40
  12. Ai uitat sa spui ca e o diferenta intre 4×4 si AWD, sa nu ramana lumea cu impresia gresita si sa-si ia 4×4 crezand ca e tractiunea buna.

    40
    • awd-ul ,sau cum denumeste bmw-ul tractiunea integrala,este unul din cele mai slabe sisteme de 4×4

      20
    • NOU
      #48

      @robert nu e prost, dar e făcut pentru altceva. Diferențialul blocabil e pentru noroi, teren accidentat…etc, iar tracțiunea integrală permanentă de pe Audi (dar o au și alții) nu are diferențialul blocabil, cuplul nu este distribuit egal între punți și are rolul de a pune mai bine puterea PE ȘOSEA

      30
  13. Mai degraba m-as duce cu autoturismul la munte, si as inchiria acolo un SUV, cu sau fara sofer, ca sa fac un Piatra Arsa-Babele, sau sa ajung la Fundatica, iarna.

    50
  14. As cere o parere legata de Kia Sportage ;)

    47
    • Modelul anterior (2010-2015) are scaunele foarte incomode la drum lung, dacă vrei SH. La cel nou au remediat asta, dar nu știu cum e la faceliftul lansat luna trecută. În rest, mașina este foarte ok, fiabilă, garanție 7 ani de care chiar se țin (nu am avut probleme cu Sportage, dar am avut un Cee’d și au schimbat bieletele și în ultima lună de garanție). Dacă ai întrebări concrete, zi.

      10
    • Da, ce face concret butonul de 4wd lock?
      Practic ea merge 4×2 permanent si cand apesi butonul intra 4×4?
      Mi s-a parut a fi rigida, in timp te obișnuiești si e o chestie buna la stabilitate?
      Consuma chiar asa mult cum se spune?
      Vb de 1.6 benzina, 4×4, automata.

      00
    • filip, mașina merge 4×2 și computerul decide să dea putere roților din spate în caz că detectează că alea din față o iau razna. butonul ăla îi spune computerului “coae, nu mai gândi tu, dă putere acolo și lasă prostiile”.
      cel puțin așa se spune prin pliante și prin review-urile autorizate.

    • Multumesc pt explicatie. Asta voiam, o explicatie ca la prosti. Pt ca io, lipsit de experienta, nu am inteles exact din ce am citit.
      Nu sunt ironic, multumesc pe bune :)

      60
    • Asta cu consumul este o chestie foarte relativă, pentru că depinde foarte mult de modul în care o folosești. Eu am diesel 2.0 de 136 CP, 4×4 AT. Dacă nu o scot din București, în mod normal consumul este de 14%. Când e copilul în vacanță, am 12%. Afară, am făcut un drum București-Baia Mare și retur cu un consum mediu de 6,5%. Altfel, media generală pe exterior este de 7,5%. Doar când merg la mare este 9%, fiindcă este doar autostradă și consumul este mare la 140.
      Pe forum, majoritatea celor care au benzină se plâng că este mare consumul, însă eu m-aș lua neapărat după ce povestește lumea pe forum, pentru că sunt stiluri de condus diferite, circumstanțe diferite. Cineva de la Timișoara povestea de 16% în oraș.
      4×4 l-am folosit la modul real de vreo 4 ori, este util, te scoate din belea (în care cel mai probabil nu ai fi intrat dacă nu ai fi avut mașină 4×4). Mașina merge în mod normal cu 4×2. În manual (cred) zice că 95% tracțiune față, 5% tracțiune spate (este posibil). 4×4 intră automat când iei o curbă prea din scurt, de exemplu, sau simte că se pierde aderența. Butonul de lock îți blochează pe 4×4 și, la modul teoretic funcționează până la 50 km/h. La un moment dat l-am uitat și eram la 90, butonul rămăsese activat, becul din bord aprins. Habar nu am dacă era în continuare pe 4×4 sau doar beculețul.

      41
    • Sportage 2.0 136CP, 2013. Consum 10_12 l/100 oraș (Cluj), afara 6.3 condus la “consum”, 6.5 condus normal. Eu l-am luat 4×4 pentru aprox 400m macadam și panta ce nu e curățată iarna de zapada, iar copilul trebuie dus la școală.
      Dacă nu ești cârcotaș și cauți pricini, Sportage-ul e o mașină foarte dotata la banii ei, o alegere echilibrata. Nu e o mașină de făcut “vitejii” nu e o mașină care sa stârnească emoții dar te duce de la punctul A la B într-un relativ confort și siguranță. Legat de confortul scaunelor, cred ca e totul subiectiv, eu la 1.83 mi-am găsit o poziție foarte confortabila la volan. Am făcut pauza după 400 km și nu eram amorțit.
      Legat de suv-uri compacte, vedeți ca au în principiu problema cu vizibilitatea la stâlpul C; senzorii de parcare și camera spate sunt de “aur”.
      Un schimb de ulei are 6 l și dacă ii dai ulei de calitate, tinde sa fie scump.
      Ca și experienta de condus e destul de închegată și răspunde destul de bine la comenzi; la condus în oraș e destul de buna(raza de bracaj foarte mica)

      00
  15. NOU
    #60

    Ca iubitor de Stelvio, ma declar dezamagit. Stiu, e Alfa si calitatea e cam caca si pretul nu reflecta valoarea masinii. Da’ imi curg balele cand vad una pe strada. Chestie de estetica.

    150
    • fără dubii. și mie imi place 159 mult de tot, voiam să imi iau una când mă uitam după forester, după ce am citit un pic pe net am lăsat-o baltă.

  16. Sunt din categoria celor care urca bicicleta + cort in masina si merg la munte.
    Nu de putine ori am ramas gura-casca vazand A8 sau cine stie ce alt turism pe drumuri pe care ma gandeam ca doar cu Defender poti trece.
    Cred ca multa lume nu isi da seama ca daca drumul nu e mocirla se poate merge cu aproape orice masina, mai ales cu Logan si fratii lui. Conditia e sa ai un sofer cu bun-simt si ochi buni.
    Anu asta am zis ca fac o scurtatura pe un drum forestier cu Passatu si am transpirat cam 1 ora pe 20 de km, dar am reusit sa nu il ating deloc jos, marele noroc a fost ca drumul era complet uscat. Clar am facut o prostie dar macar este o experienta in plus.
    Suzuki;’úrile astea noi arata tare bine si cred ca sunt si faine la condus/performate, pentru cei care vor ceva mai classy decat Duster.
    Pe Duster sunt disponibile tot felul de kituri pentru off-road, daca as face offroad frecvent cred ca ar fi cea mai buna alegere cost effective.


    Comentariu apreciat.380
    • 1 ora pentru 20 de km era drumul Moroieni-Pestera?

      20
    • cel mai bun kit de off-road pentru duster e cutia aia care protejează diferențialul. :D

    • Eu am coborat de la Cabana Dichiu pana la Moroieni pe drum forestier cu un Mitsubishi Lancer, deci inteleg ce vrei sa zici. E drept, vremea era frumoasa, pietrele de pe drum uscate…

      10
    • @Ionut – era undeva in zona manastirilor de prin Bucovina. Peisajele au meritat fiecare picatura de transpiratie. Absolut bestial.

      @zoso – suspensii/troliu/protectii
      vezi: mudster.ro

      00
  17. Toyota CH-R 4×4, probabil cel mai frumos crossover. Nu ai nevoie de mai mult.

    30
  18. Locuiesc la oraș, dar cu socrii la munte. Accesul la ei se face pe un drum forestier. După mai multe încercări am ajuns la concluzia că cel mai bine am mașina mea pentru asfalt și când am de urcat la ei de câteva ori pe an, închiriez una cu care să urc bagajele și copilul fără ca să mi se agațe un scut sau să nu facă față 4×4-ul sau să am consum cu 30% mai mare tot anul pentru cele câteva escapade.
    https://imgur.com/a/kEuyRFZ

    70
  19. Vezi că le cam încurci:

    La Crossover SUV – la Kia este Stonic, Niro e hibrid, nu știu în ce măsură își are locul, că e cam altceva. Qashqai e la SUV, la crossover Nissan are Juke. La Peugeot este 2008, 3008 e dincolo cu Qashqai. Yeti, SX4 nu mai există. Poate doar ca SH. Aici intră Suzuki Vitara. Parcă nu era t-Roc de la VW.

    SUV Mici – Kadjar are aceleași dimensiuni ca și Qashqai, nu înțeleg de ce e unul l-ai pus la crossover. Koleos este la SUV mediu/mare cu Xtrail (sunt cam aceeași mașină) și cu CR-V. Antara nu mai există, acum este un Crossland.

    SUV-uri mari: Audi Q7, BMW X5, Ford Edge, Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee, Kia Sorento, Land Rover Discovery, Mercedes GLE, Nissan Pathfinder, Range Rover Range Rover, Skoda Kodiaq, Subaru Ascent, VW Touareg, Volvo XC90.
    Off-roadere: Jeep Wrangler, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Suzuki Jimny, Toyota Land Cruiser.

    În general – Crossover – în jur de 4 metri, SUV mediu, în jur de 4,40, SUV mare >4,60. Pe mărci principale:
    Volkswagen: T-Roc/Tiguan/Tuareg
    Skoda: Karoq/Kondiak
    Kia: Stonic/Sportage/Sorento
    Hyundai: Kona și I20 SportActive/Tucson/Santa Fe
    Renault: Captur/Kadjar/Koleos
    Nissan: juke/Qashqai/X-Trail
    Honda: HR-V/Cr-V
    Ford: Ecosport/Kuga/Edge
    Opel: Mokka și Crossland/Crossland X
    Suzuki: Vitara/SX-Cross
    Mitsubishi: ASX/Outlander
    Volvo: XC40/XC60/XC90
    Mazda: CX3/CX5
    Peugeot: 2008/3008/4008 (parcă se lansează în toamnă)
    Citroen: C3/C4 (cactus version).
    Audi: Q2-3/Q5/Q7
    BMW: X1/X3/X5
    Mercedes: GLA/GLC/GLS.

    180
    • as zice suv mare peste 4,7, suv mediu peste 4,4, sub crossover, majoritatea oamenilor n-au nevoie prea des de suvuri mari dar astia le fac din ce in ce mai mari pt ca teste si competitie si ca aluminiul nu e inca prea scump, acum nici nu mai stii daca sa iti iei ultima versiune, practic marimile au trecut la clasa urmatoare, un x1 e cat un x3.. tiguanu a ajuns cat tuaregu, plm in stilul asta o sa ajungem toti sa conducem 7 locuri pt ca marketing

      40
    • Tiguan II – 4,49m
      Tiguan II L/Allspace – 4,70m
      Touareg III – 4,88m

      Eu cred că delimitarea e clară.

      X1 – 4,44m (n-ai să crezi, dar prima generație avea 4,46m)
      X3 – 4,70m (generația precedentă avea 4,65m)

      Practic, dacă citești prostii suficient de des, ajungi să le crezi. Și să le răspândești.

      50
    • @Ștefan, cred că ar trebui să-i anunți și pe proștii ăia de la BMW și VW cum să-și încadreze mașinile.

      10
    • NOU
      #74

      Stefan o fi pierdut X1 nou aia 2cm in lungime, dar de fapt a castigat vreo 7cm in interior, ia documenteaza-te un pic. Si vezi ca s-a si inaltat cu 5 cm sau ignoram inaltimea? Cand compari dimensiunea masinilor si confortul nu te referi numai la lungime. Imi place insa ca X1 e trecut in articol la “crossover” si CX5 care este mult mai inghesuit (compara latimea cu a bmw-ului si ) si are volumul portbagajului identic, chiar mai mic cu 2 litri, e suv compact :)

      00
  20. Tare articolul! Mie imi place doar Cayenne ca suv, am condus, m-a socat ca dinamica si stabilitate, parca statea pe sina. Chiar mi-as lua unul pe viitor. Eu am A6, destul de joasa, simt uneori nevoia de ceva mai inalt, pentru diferite drumuri spre rezidentiale, borduri etc. Clasa aia mica, compacta de suv, mi se pare o mizerie ordinara. Gen Kia Sportage parca, are o cunostinta, motor 1,6 benzina si tractiune fata. Care e rostul acestei masini??

    21
    • motor mic, mașină înaltă. asta se cere în europa. sportage, ecosport, captur…

    • Banuiesc ca iti dai seama ca Sportage nu e in aceeasi clasa cu Captur si EcoSport. Captur si EcoSport sunt SUV-uri subcompacte, adica o leaca mai mici, Sportage e SUV compact, cum e si Kuga, si Tiguan, si Tucson etc. Anyway, daca tot vorbim ca baietii la o samanta in fata blocului iti pot spune eu care e scopul, cel putin al meu.

      Eu am Sportage 1.6 benzina, 4×4, automata. Scopul e simplu, e o masina spatioasa, are pozitia inalta la volan, dotari bune la un pret bun. E mai spatioasa si confortabila decat o compacta, are un portbagaj mai “utilizabil” decat cel al unui sedan si are garantie 7 ani. As adauga si antifonarea foarte buna. Mie cel putin nu imi plac deloc break-urile, asa ca am ales un SUV compact.

      Motorul turbo e bun, 177 de cai, trage decent pentru pretentiile mele, cutia cu dublu ambreiaj schimba excelent. NU am luat masina pentru offroad, trebuie sa fii nebun sa crezi ca masinile astea sunt pentru offroad. Sunt doar cat sa iesi dintr-o zapada sau un un namol mai mare cu cauciucurile potrivite. Am mers cu ea pe coclauri prin Grecia, s-a descurcat excelent. Are avantajul diferentialului blocabil pana la 40 km/h.

      In rest, as face oricand aceeasi alegere.

      20
  21. “De pildă, teoria mea este că SUV-urile Toyota, Mazda și Honda sunt foarte fiabile pentru că proprietarii ies cu ele rar de pe asfalt și nici nu prea știu să conducă.”

    Să înțelegem că posesorii celorlalte mărci enumerate ies foarte des de pe asfalt și sunt piloți desăvârșiți, de aia respectivele mărci nu sunt atât de fiabile?

    10
    • fii un pic atent. dacă tu ai o mașină X și nici nu prea știi să conduci, mergi mai atent cu ea. la final de ciclu, statistica spune că mașina ta a fost mai fiabilă decât a mea, care o mai bag prin noroaie, îi mai dau în gură, mai încerc să decolez…

      și da, dacă te uiți pe orice drum forestier, mașinile astea sunt cele mai rare.

    • Din diferite motive pe care nu le pot dezvolta foarte pe larg, am fost pus în situația de a conduce mai multe mărci (mă refer aici exclusiv la SUV-uri, am înțeles foarte clar care e tema, nu introduc în discuție alte modele pe care le-am folosit). Dacă ar fi să fac un clasament, evident subiectiv, aș merge cu ochii închiși pe tripleta Toyota/Mitsubishi/Honda. Aș adăuga Subaru, pentru cine știe despre ce vorbim (cu precădere modelele mai vechi) și pentru versiunea fără pretenții Lada Niva, cu mențiunea că nu cunosc mai nimic despre versiunile noi, dacă acestea ar exista (știu că poate e o comparație ciudată la limita rizibilului referirea la Lada, dar iarăși m-aș referi strict la cei care au avut ocazia să folosească cu adevărat mărcile astea suficient de mult cât să conteze).

      20
    • nu știm de subaru, nu prea am văzut pe străzi, nu cred că sunt fiabile.

  22. Citroen C4 cactus- crossover SUV ….Iar VW Tiguan e SUV mic. Nu am mai citit restul…deja mi-a fost clar ca nu esti pe subiect

    50
  23. De pildă, teoria mea este că SUV-urile Toyota, Mazda și Honda sunt foarte fiabile pentru că proprietarii ies cu ele rar de pe asfalt și nici nu prea știu să conducă.

    – de aia prin deșert (Tunisia, Egipt, Iordania) oamenii conduc doar toyota, că e desertul asfaltat și aia nu știu să conducă :)

    50
  24. Cum vrea romanu’ si lucs si capra neagra vine asa:
    Touaregu vechi, foarte potent
    Cayenne vechi la fel da benzinar mare.
    A6 allroad racheta
    Cam orice de la subaru cu conditia de a fi inalt.
    Glumele de 4×4 permanent da stai ca r permanent doar in parcare cu frana trasa, nu tine nene.
    Stiti cate jucarii din cele enumeratr mai sus am vazut suspendate (bine soferi extrem de amatori) pe niste trasee pe unde cu un logan cu gume bune zbori.
    Aici la mine, multe truck de peste 50k $ cu interior de seria7 si tractiune pe spate pe foi… In 2018…
    Apare cate un redneck cu o tacoma de le da clasa la toti cu toate kiturile de inaltare.
    Pana la urma, gume bune, ceva soferie si fara impresii de iute si furios, orice gip e bun.
    Da si fudulie si sarit o sina de tramvai nu merge.
    Cand stateam in bucale, pana si aia cu 4×4 grele, gen patrol, vitara, isuzu etc, in afara de cate o inundatie, cate o bordura sau zapada atunci la cald pana intra lama (deci conditii grele, nu offroad) n-au vazut.
    Toate sunt bune, in felul lor.
    Degeaba dai la o gagicuta un luaz care practic e 4×4 plus 4 ori alti 4 daca are forma de lastun si interior de tv.
    Degeaba vine giani cu ultimu x12 cu roti de vara si iese fum din cutie ca ala nu-i gip coae….
    Nush daca m-ati inteles.
    Am uitat, muie psd.

    30
    • tractiune pe spate pe foi…

      am ras :D

      00
    • Am o problema, cand sunt obosit, accese dese de sindromul psd.
      Uit chestii.
      Sintagma corecta:
      Tractiune doar spate, suspensie pe foi ca la ims.
      Oricum se vede din exprimare ca’s mai degraba giani din fierbinti decat gabriel liiceanu.

      20
  25. la quashqai merge sa blochezi pe 4X4 doar cand nu depasesti 40 km /h. altfel decide calculatorul ce si cum.

    mai e o faza: 4X4 de pe quashquai nu se compara cu 4X4 de pe jeep. am avut un jeep si iarna ma urcam lejer pe orice maldar de zapada. cu quashquai-ul nu mai e cazul.

    00
    • discuția asta o mai aveam la forester, că era unii care credeau că mașina trage 50/50 la 100 la oră.
      da, normal că trage 4×4 până la 40 la oră. dacă ar trage 4×4 tot timpul ai plânge la consum.

  26. Ghidul s-a trerminat brusc, chiar cand statea sa inceapa cu adevarat.

    60
  27. Deci Qashqai?

    00
  28. Salut, la fix vine articolul tau, in ultimele luni m-am uitat dupa Tiguan, Sportage, CX-5, Kuga, dar inca sunt nehotarat, insa urmeaza sa iau o decizie si nu sunt 100% sigur de cea mai buna varianta. Pentru cineva care merge 90% pe sosea si iese o data pe luna ‘pe dealuri’, ce mi-ai recomanda? Bugetul ar fi undeva 25000, dar daca ma convinge ceva as putea urca pana la 30k. Thanks :)

    00
    • toate menționate de tine sunt foarte ok. nu știu dacă tiguan și cx5 au butonul ăla pentru a bloca tracțiunea, din articol.
      ce poți face e să cauți pentru fiecare model pe youtube următoarele: “model an top speed” și “model an offroad”. după care eviți review-urile profesionale, cu 12 camere, și te uiți după oameni obișnuiți care au filmat cu telefonul situația. vezi și cum e zgomotul la viteze mari, și cum se comportă pe forestier.

  29. foarte interesant articolul, dar voiam de mult sa spun ca Land Rover Discovery are cel mai urat spate pe care l-am vazut vreodata, parca e botita. sunt singurul care crede asta?

    10
  30. quick question: buget 15000-18000€, suv – cutie automata. ce recomandati?(merita noua la banii astia sau ies mai bine cu ceva sh la un pret mai scazut?)

    00
    • un SH vechi de 2 ani e mai bun decât o conservă nouă. la banii ăia, Mokka, Ecosport și alte jene cu motoare mici.

  31. La SUV-uri cu 7 locuri exista si Mazda CX9 (nu stiu cum se cheama in Europa), e mai buna decat VW Tuareg.

    01
  32. NOU
    #103

    Salutare fratilor vreau sa intreb si eu ceva dar sa-mi raspunda cineva care se pricepe la 4×4 cu diferential blocabil ce mi-ati sugera cu cutie manuala,benzina si pina in 20.000 euro,Va Multumesc frumos,Bafta!Concret ce model ar fi cel mai bun pe care ti la-i lua sau ti l-ai luat deja!Multam!

    10
  33. Salutam! Va rog sa ne ajutați cu un sfat. Ne dorim un SUV ceva la 10-15 k (la mana a II a) , mergem rar la munte. În mașină sa încapă 5 persoane :). Mulțumim

    00
  34. Salutam! Va rog sa ne ajutați cu un sfat. Ne dorim un SUV ceva la 10-15 k (la mana a II a) , mergem rar la munte. În mașină sa încapă 5 persoane :). Mulțumim.

    00
  35. Salutare,nimic despre SUV ul Q3 2019 ? Chiar nu merita ?

    20
  36. Salut, impresii și păreri despre Q3 an 2016.Dar o comparație între bmw 1 și Q3 an 2016.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.