Cum fentezi statul când ai mașină cu motor mare și nu ai chef să plătești impozit

Să zicem că toată viața ai avut numai mașini triste și în ultima vreme îți merge bine de tot. Autovit are soluții: LandCruisere cu motoare de 4.5 sau 4.9, Touareg-uri cu motoare de 5 litri sau banalul X5 cu motor de 4.4. Problema e că, la motoarele astea, impozitul e pe măsură: 7.500 lei la motorul de 4.5, de pildă.

Dar există soluții.

Una dintre ele e șuntarea simplă și absolut nedetectabilă a impozitului. Eu vând mașina lui Ionel Ionescu din Ionești de Brad. Fac contractul de vânzare cumpărare, merg cu el la Fisc și scot mașina de pe numele meu. După care arunc contractul și îmi văd de ale mele.

Mașina rămâne pe numele meu la Poliție și Fiscul nu face controale în trafic. Merge și cu contracte false, și cu firme radiate, și cu cetățeni din alte țări. De unde și sintagma “acte valabile” din anunțuri.

Și toate astea pentru că statul e lacom și prost în același timp. Pentru stat, contează și pe numele cui e, și cine plătește impozite pe mașină. Să mai fie un rând de acte. Un rând de birocrați. Un rând de nervi.

masina-mare

35 comentarii

  1. Treba asta merge pana cand vrei sa vinzi masina si trebuie sa ii dai aluia dovada de la anaf sa isi inmatriculeze masina.


    Comentariu apreciat. Thumb up 56 Thumb down 4
  2. dar nici nu mai poti sa o vinzi vreodată, pentru ca la fisc apare ca e vanduta lui x

    • Ionel Ionescu din Ionești de Brad nu iti poate vinde masina inapoi dupa 3 zile la un sfert de pret si sa scoti contractul doar cand ai nevoie de el ?


      Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 5
    • Crezi ca ar vrea cineva sa plateasca timbrul de mediu, anyway?

      De ce crezi ca majoritatea masinilor se vand cu “se poate circula cu numerele astea, ofer procura”?

      Ramane masina pe numele lu’ X, ca nu e problema.

  3. tot eu trebuie să vă învăț? :)

    • da, chiar sunt curios cum scoti tu fiscalul la o masina care la administratia financiara nu mai e pe numele tau, iar ala pe numele caruia ai incheiat contractul de vanzare, evident ca nu a platit impozitul ?


      Comentariu apreciat. Thumb up 18 Thumb down 3
    • cu șpagă. cu acte false. come on.

    • certificatul fiscal trebuie la politie, deci poti inregistra masina la primarie si o scoti in secunda urmatoare

      Thumb up 1 Thumb down 1
    • Salut se poate face ceva sa nu plătesc impozitul la un motor de 5200? Mersi

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • Buna. As aprecia un sfat din partea dumneavoastra, daca este posibil. Am o masina cu motor de 2800, si evident impozitul pe masura. Masina e pe numele unei rude decedate si sunt in urma cu plata impozitelor. Impozitul se tot aduna si vreau sa gasesc o modalitate fie sa nu-l mai platesc deloc (ceea ce ar fi ideal), fie sa platesc retro si sa stopez impozitul aferent anului viitor . As putea sa las situatia in aer sau trebuie facuta succesiunea si un contract de vanzare-cumparare?

      Thumb up 3 Thumb down 0
  4. Mai e faza cu “utilitarele”. Gen Porsche Cayenne.


    Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 3
    • numai fraierii plătesc impozit

    • probabil ca si tauregu’ asta din anunt e la fel – un fel de struto-camila care e camioneta sau cam asa – am intalnit multe prin zona maramures, satu-mare (in special cu volan pe dreapta); sau inmatriculate pe primarie!

      Thumb up 3 Thumb down 2
  5. Nu mai zice dintr-astea, ca se supara lazyadmin pe tine

    Thumb up 0 Thumb down 4
  6. Da si nu prea. Singura varianta este ca Ionescu sa nu existe.
    Am cuparat un ford fiesta din 2005 pe firma si nu am avut timp sa merg sa il trec la impozit. Am fost sunat si mi au amintit. Ford cuparat din Bucuresti si firma din Craiova.
    O alta problema apare la vanzarea masinii. Ca nu poti sa o iei inapoi de la Ionescu pentru ca el nu a inscris masina la primarie/taxe si impozite locale. Si nici nu poate sa o vanda pentru ca de fapt nu o are.


    Comentariu apreciat. Thumb up 15 Thumb down 1
  7. Eu stiu ca daca nu o baga cumparatorul in decurs de 30 de zile , o sa treaca automat la un anumit moment la tn la impozit daca nu o bagi tu. Atunci cand o radiaza vanzatorul au si datele tale si vad unde sa vandut. Cel putin asa spun aia de la primarie. Eu nu am incercat. Dau bine mersi 2160 pe an.


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 8 Thumb down 12
  8. Pe late meleaguri ai de a face cu DMV. Vinzi masina lui “Ionescu de unde vrei tu” si ai un pink slip din 2 parti , una pentru Ionescu si alta pentru tine. Parte ata trebuie sa completezi numele si adresa lui ionescu si cand ai vandut masina si pe ce bani sa o trimiti la DMV, daca nu faci asta si Ionescu nu merge sa o treaca pe el, amenzile de parcare, trecutul pe rosu la semafor vin la tine si esti obligat sa le platesti. Ionescu merge cu pinkslip la DMV si primeste “registration” si apoi in cateva saptamani primeste alt “pink slip”. Registration trebui sa il plateasca anual si e un functie de valoarea masini cand a cumparat-o.

    Thumb up 7 Thumb down 4
  9. E veche , dar nu prea mai merge. M-am gandit la asta cand am vrut sa-mi iau Jeep SRT. Riscul de a ma trezi dupa 2-3 ani cu impozite mai mari decat valoarea masini, ignorand faptul ca aia a mea era pe viata , mi s-a parut nejustificat si-am decis ca sunt oarecum prea sarac sa manifest astfel de fetisuri in Romania .
    A se citi : cunosc cazuri recente de oameni carora le-au venit datele de la fisc si impunere.
    Din cate stiu , poti sa refuzi , contesti impunerea , in anumite conditii, pe motiv ca masina nu a fost inscrisa in circulatie pe numele tau, practic neavand drept de circulatie dupa alea 30 de zile era radiata ”de facto”, doar ca nu e asa simplu. Pentru ca tu tot ai sa cumperi asigurari , rovignete dupa data contractului si ai sa exploatezi evident faptul ca masina nu are numerele retrase.
    Asa ca, la fel ca Daemon, 2160 de lei pe an pentru favorul pe care mi-l face statul de a imi permite sa circul cu un motor de 3 litri. Multumesc domnul stat socialist roman.

    Thumb up 13 Thumb down 5
    • Păi acuma serios, cam care ar fi un impozit OK pentru 3 litri? 300 de lei? 1000 de lei? Plm, e 3 litri, e clar că nu e dacie, e clar că nu e 100% necesară această motorizare, e clar că e un lux și nu o necesitate, de ce ți se pare mult să dai 2000 de lei pe an?
      Asta este tipic românesc: vreau să-mi iau mașină, dar mă uit doar la prețul de vânzare, dacă mi-l permit, mă bucur, dar uit de costurile de întreținere, iar atunci când îmi amintesc de ele, înjur statul.


      Comentariu apreciat. Thumb up 50 Thumb down 39
    • @Paul – daca tot luam capacitatea motorului drept etalon, desi e cel mai prost etalon ever, un impozit OK pentru 3 litri ar fi 1.5x impozitul pentru 2 litri, nu?

      Tu esti de acord cu cota unica de impozitare sau ai vrea o cota progresiva? Ca sa inteleg unde stam.


      Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 13 Thumb down 15
    • daca nu era impozitul ala la 3l azi probabil aveam un Outback :D
      si aveam piele crem

      Thumb up 8 Thumb down 1
    • promiți? :P

    • @Paul, cu mentalitatea asta nu mă mir că PSD încă face ravagii în România.

      Păi ce legătură are capacitatea cilindrică cu valoarea mașinii?

      Și în al doilea rând, nu consum oare mai multă benzină deci mai multe accize dacă am motor mai mare?

      Nimeni nu va recunoaște vreodată, dar cel mai bun impozit auto, și anti poluare, și anti lux(doar suntem un stat socialist ce sărăcie) e cea de la Peco.

      Problema majoră în Europa e că deja e supra-mega impozitat carburantul, așa că a fost nevoie de idei noi.

      E pur și simplu vorba de bani, nimic mai mult.

      Râdem glumim dar e doar o chestiune de timp până cand bicicleta va fi impozitată în funcție de nr. de viteze. Pentru că vor zice că pistele de biciclete costă bani, trebuie asfaltate, întreținute, etc. Va fi nevoie de RCA, că doar circuli pe drumuri publice, etc.

      De fapt doar se va dori compensarea banilor din cauză că vor scădea banii luați de pe șoferi.

      Și atunci se vor găsi cei că tine care vor zice că ce, bicicleta e un lux, poți merge și pe jos, nu e o necesitate.


      Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 9
    • gasisem unu fix in perioada aia. 3l. 230cai. Ceva mai bine echipat.
      Dar plm..2000lei in plus pe an…

      Thumb up 0 Thumb down 1
    • 230cp am și eu, pe 2.5. și e doar 1.000 lei impozitul :)

    • @manu144x o dai cu psdul ca un copil mic. Aici e vorba de o lege veche de cand lumea pt un produs de lux pe care nu ti-l permiti, dar inventezi legi ideale care te-ar avantaja pe tine si probabil inca vreo 10 oameni.
      Deci tu spui ca e prea scump 2000 de lei, dar ar fi OK sa bage taxa in combustibil. Sa zicem ca iti vor face impozitul la 3.0 600 de lei. Deci ramane o diferenta de 1400 de lei pe care o scutesti in fiecare an.
      Sa zicem ca iti arunca 1 leu in plus la carburant, aia e, vine un guvern care isi asuma o crestere cu 1 leu in locul taxelor mai mici. Tu te bucuri, jubilezi, cumperi Subaru Outback 3.0 benzina, 230 cp. Consum 13l/100km. Dupa 15k km, masina iti consuma 1950 de litri, adica 1950 de lei in plus fata de initialul 600 de lei pe care l-ai dat pe impozit. Poate o sa fie 0.5 lei/litru majorarea, dar o sa faci 20k km si tot la 2000 de lei ajungi.
      Da, stiu, si eu caut de ceva vreme o masina road-legal pentru track-day cu motor de 4l+ benzina aspirat, insa sunt constient ca nu imi permit taxele si nu ma astept sa se schimbe in ce zici tu acolo prea curand si nu pt ca PSD, ci pt ca UE, greenpeace, koala si ursi panda. In special ca m-ar avantaja pe mine si poate pe inca 20, insa ar dezavantaja zeci de mii de oameni care isi cumpara 3l sau mai mare si fac 40-50-60k km pe an. Cunosc 3 oameni care au motoare mai mari de 3l si sunt multumiti de ele, platesc impozitul pe care il platesc si fac si cate 50k km pe an cu ele.

      Si ca sa inchei cu ce ai deschis tu, un exemplu random: Audi A6 2016 2.0 TDI AT BASIC – 47k euro; Audi A6 2016 3.0 TDI AT BASIC – 55k euro.

      Thumb up 6 Thumb down 9
    • @Paul: nu stiu ce ma ingrozeste mai mult: stupiditatea de care dai dovada, sau zecile de like-uri de la mesajul tau…

      Oare de ce romanul are URA pe aproapele lui, caruia ii merge mai bine? Cat de jegoasa mentalitate e asta? “Domle, daca vrei LUX, atunci plateste taxe gandite de retardati mintal, ca doar…ai LUX!”

      “Daca iti permiti sa iti iei masina de LUX, plateste!” Masini cu motoare de 3L poti lua de la 2.000 la 10.000 euro oricand. Asta e LUX? Ca atunci un LOGAN nou cu 9.000 euro banuiesc ca e tot lux, dupa capul tau.

      Logica unui impozit mai mare pentru un motor mai mare ar fi normal sa se rezume strict la CONSUM (si automat POLUARE). Eu am motor 1.6 benzina si imi consuma 9-10 litri. Am si motor 2.5 diesel si imi consuma 11-12 litri. Diferenta intre cele 2 motoare e de maxim 2 litri/100 km, deci diferenta de poluare este extrem de mica. Dar stii diferenta de impozit cat e? De vreo 15 ori mai mare pentru motorul de 2.5!!! Asta inseamna ca as putea sa cumpar 15 masini cu motor de 1.6 si in total as platii impozit cat pentru 1 masina cu motor 2.5. Dupa capul tau, asta e perfect ok. Tu iti imaginezi cat polueaza cele 15 motoare 1.6 comparat cu 1 motor 2.5? “Da’ nu-i bai! Cel cu motor de 2.5 trebuie sa plateasca, pentru ca POLUEAZA!”

      Stiu masini cu motoare de 3.0 diesel care consuma cat motorul meu de 1.6 benzina. Si cei cu 3.0 platesc impozit de 30 de ori mai mare!!! La propriu!

      Continui sa ma intreb: cat poti sa fi de ratat sa sustii in continuare asa aberatii…


      Comentariu apreciat. Thumb up 23 Thumb down 1
  10. @Paul: poate tie nu ti-e 100% necesara. Poate nu e necesara cuiva din Bucale sau din orasele mari. Dar ptr badea Ion care are doar drum de pamant pana la casa lui din Adunatii Copaceni si mai face 2-3 drumuri saptamanal pana la stana e o necesitate nu un lux.
    Un impozit corect ar fi ala calculat dupa cum se calculeaza fiecare impozit progresiv in lumea asta. Spre exemplu in cazul unei masini de 3l:

    8*9 + 2*19 + 3*77 + 2*153 = 647 lei. Sau ceva de genul, ca nu prea ma stiu cu matematica.

    Thumb up 8 Thumb down 9
    • Autoutilitara, ca badea ion n-are nevoie de subaru legacy sa mearga la stana

      Thumb up 5 Thumb down 4
    • Poti inmatricula autoutilitara pe persoana fizica? Si daca da, autoutilitara cum se defineste? Nu trebuie sa aiba numai spatiu de marfa si 2 maxim 3 locuri? Un aro vechi se incadreaza ca autoutilitara? Si cu cat e mai ieftina autoutilitara la impozite?

      Thumb up 1 Thumb down 3
  11. Ma poate lamuri careva, va rog?
    Presupunem situatia: tanar sub 30 de ani, asigurare la mondeo m-ar costa in bucuresti 1600-2000 lei. Masina inmatriculata pe numele tatalui, in alt judet, asigurarea costa 550lei. Acum, pentru a beneficia de un loc de parcare langa blocul in care am cumparat apartament vreau sa fac contract de vanzare-cumparare cu tata si s-o trec in rolul meu la sector3 pentru a putea plati impozitul si locul de parcare. Dar sa nu o inmatriculez, sa ramana pe numele tatalui, inclusiv asigurarea.
    Stiu ca nu e tocmai moral….dar ma intereseaza cat de “la limita legii” e si care ar fi sansele de a fi prins si pedeapsa :))
    Merci!

    Thumb up 1 Thumb down 2
  12. Faza e ca atunci cand tu iti vinzi masina si o scoti din evidentele fiscale, automat cei de la fisc fac o adresa catre agentia fiscala unde isi are cumparatorul domiciliul, iar cei de la acel fisc il invita pe cumparator sa vina sa-si declare masina si sa plateasca impozit. Asa ca o luati cu totii in mana ca niste guvizi milogi care vreti masini smechere dar nu produceti 3 lei ca sa le platiti impozitele.

    Thumb up 5 Thumb down 3
    • Foarte misto exprimarea. Doar ca eu vand masina catre dl Ionel Ionescu din Ionești de Brad cum a spus zoso si cei de la administratia fiscala de unde apartin trimet adresa catre administratia fiscala din Ionești de Brad iar acolo surpriza cea mai mare e ca nu exista nici un domn Ionel Ionescu. Ce crezi tu ca se intampla? Iti zic eu: Nimic. Daca in loc de camerele pt rovinieta s-ar pune camere cu un soft pt identificarea masinilor ce nu sunt inregistrate pt impozit cred ca am fi amundoi surprins. Tu mai tare decat mine.
      Si apoi din cunostintele mele stiu ca inca functioneaza inmatricularea pe BG, transformarea atelajului in autoutilitara N1 si …masina poate sa circule pe numerele actuale . Pb e ca unele din autoturismele din ultima categorie se vand de mai multe ori fara ca propietarul din acte sa stie.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  13. Degeaba.. La o masina cu motor de 3.0 , daca vrei sa o scoti din evidenta financiara in urma contractului de vanzare/cumparare catre Ionel Ionescu din Cuca Macaii , esti obligat sa achiti tot impozitul pe anul respectiv (22 milioane) pt ca autoritatea fiscala sa iti emita fiscalu si sa ti-o scoata din evidenta. Plus ca de anul viitor se aude ca bazele de date ale politiei si fiscului vor fi unite, special pt depistarea celor de au masinile in aer … Oricum legea este o aberatie, Eu daca vreau sa imi vand masina luna viitoare (ianuarie 2017), sunt obligat sa achit integral impozitul pe tot anul 2017 pt o masina care eu nu o mai folosesc. si culmea daca imi cumpar alta masina, trb sa o iau in evidenta, la sfarsitul anului platesc iar impozit ca doar am folosit-o.. :)))))

    Thumb up 1 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.