Facebook 2012

facebook-1 facebook-2 facebook-3 facebook-4

Acestea sunt cifrele Facebook pe anul 2012 (sau pe ultimul trimestru, nu contează). Problemele cu care se confruntă compania nu sunt noi şi nu sunt doar acţiunile. Întâi, au un şef care şi-a atins limitele, dar care nu e covins că nu poate mai mult. Apoi, au probleme cu monetizarea, pentru că utilizatorii ăia din pieţele emergente n-au bani, iar ăia din pieţele dezvoltate sunt plictisiţi şi unii chiar renunţă. Viitorul nu sună bine, nici pentru ei, nici pentru social media în general

Sunt şi veşti bune. Mai am o ladă de bere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

18 comentarii

  1. Facebook e un fel de Yahoo.

    00
  2. Si uite asa poate intelegem astazi ca social media nu inseamna doar Facebook si aceasta retea sociala nu o sa fie forever!

    00
  3. Nu are fi prima retea sociala care ar da faliment. Eu presimt ca noul graph search va transforma situl in dating social media. Abia astept sa vad cu cine s-a phutut Zavoranca sau la ce filme porno se uita prietenii lui Banica jr.

    00
  4. Se apropie sfarsitul…

    00
  5. poate se termina odata toata porcaria asta cu „social media”..

    00
  6. Abia astept sa primesc invitatie la „inmormantarea Facebook-ului”

    00
  7. toata lumea sta pe margine si comenteaza despre cat de nasol e facebook.
    dar are 600 de milioane de utilizatori.

    facebook insa nu a fost gandit ca o afacere, ci ca un spatiu de socializare. care nu-ti cerea nimic dar iti oferea foarte multe. de aia, are succesul pe care-l are (in teremni de utilizatori). de aia pretul actiunilor scade. „actionarii” credeau ca se baga intr-o afacere, ori nu-i asa.

    am osbervat, de cand cu criza, ca oamenii sunt foarte sceptici cand le ceri bani (inainte de criza, nu stiau ce sa mai faca cu ei). de aia, facebook face bine ce face: creaza in jurul sau o comunitate foarte mare (iar o parte din ea extrem de loiala).

    apoi, vad ei cum reusesc sa monetizeze. si sunt sigur ca vor reusi. chiar daca vor aplica modelul wikipedia.

    se cauta noi modele de business in multe domenii (mai ales in mass-media) si s-ar parea ca asta e unul dintre ele: creezi o comunitate in jurul unui brand, ii cunosti nevoile in detaliu, creezi produse/servicii adiacente. sau ceri donatii. :)

    00
  8. Same story. Utilizatorii targetati, cu bani si care sunt dispusi sa cumpere. That’s the real deal.

    00
  9. Unde se vor muta utilizatorii (ma refer la cei de business)? Problema nu este atat de simpla. Daca in 2004 erau 2-3 mari retele de socializare (mari in sensul de concurenti seriosi). Twitter? Nu prea e acelasi lucru…Inapoi la myspace? Desertul numit Google+? Inapoi la blog si mass mailing?
    Pe una dintre celelalte sute de platforme mici, slabe si fara putere financiara si cu 10% din numarul de utilizatori? Fie ca ne place sau nu, in momentul de fata alternativele sunt…..sau nu prea sunt
    Practic singura alternativa viabila de aceasi anvergura si care iti permite aceleasi optiuni de branding este LinkedIn…ori acolo promovarea poate fi si de trei ori mai scumpa pe aceasi rata de conversie

    00
  10. @ nobody: chiar ma intrebam daca sunt singurul care crede ca vremea Yahoo messenger-ului se cam duce/s-a dus ?

    00
  11. Si zici ca dai o bere?

    00
  12. Eu cred ca o sa fie pe piata cel putin inca 2 ani reteaua facebook.
    Sunt multi care nu suporta facebook dar alte alternative serioase nu sunt.
    Pentru campanii sociale platite pe platforma asta(si pe bani putini zic eu) mi se pare interesanta optiunea de targetare in functie de oras si de interese .

    00
  13. @Ion – sînt 600 de milioane care… ce?

    00
  14. FB nu a schimbat vreoadata regulile jocului pietei. Poate daca le-a schimbat a fost o chestie de moment.

    E simplu, daca nu ai ce vinde nimeni nu cumpara. Asta nu se va schimba indiferent ca maine moare FB si apare alta „menune”.

    Produsele bune se vand singure. Priodusele proaste pot pe moment sa se vanda pt ca se incearca insa daca sunt proaste lumea renunta pur si simplu.

    00
  15. O sa dea faliment cum a dat si googel ;)

    00
  16. Sigur ajunge la un miliard de utilizatori anul ăsta.

    00
  17. Ştiu ăştia ce fac. Oricine, fie că e site, companie, persoană publică, trăieşte pe facebook şi asta nu o să se schimbe curând. Important e să ai şi eficienţă.

    00
  18. nu mi-ai aprobat comment-ul dar nu cred ca ai in minte o comapanie mai de succes ca fb. nu degeaba au facut 3 miliarde profit… https://techcrunch.com/2017/01/31/mark-zuckerberg-wins-ceo-of-the-year-at-the-6th-annual-crunchies/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.