eMAG cumpără Sameday Courier. Cine urmează?

Pentru o sumă sub 10 milioane euro, eMAG a cumpărat 80% din Sameday Courier, o firmă mică de curierat pornită de Lucian Băltaru și Octavian Bădescu.

În urma tranzacției, Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier, deține 20% din acțiuni, iar eMAG 80%, Octavian Bădescu vânzând pachetul deținut în companie.

Tranzacția asta le dă aripi unor Cargus și Fan Courier, care așteaptă de ani de zile să fie cumpărați de cineva, timp în care amână investiții, plătesc prost și dau rateuri. UPS a cumpărat TNT și momentan integrează echipa, iar alți jucători mari se uită la cifre, traduc un pic niște articole (nu interviurile date de CEO) și decid că nu e momentul să cumpere.

Sameday au avut în 2016 o cifră de afaceri de 2,8 milioane euro.

lucian-baltaru-ceo-sameday-courier

50 comentarii

  1. Bravo lor


    Comentariu apreciat. Thumb up 19 Thumb down 2
  2. A fost vandut azi si un joc romanesc, erepublik: http://www.stillfront.com/site/press-releases/

    Thumb up 11 Thumb down 4
  3. FedEx a cumparat TNT, nu UPS :)


    Comentariu apreciat. Thumb up 70 Thumb down 1
  4. După cum am prezis aici Emag şi-a făcut firma de curierat.
    Nu îi cumpără nici pe Fan, nici Cargus etc.
    Se vor extinde prin mărirea flotei.


    Comentariu apreciat. Thumb up 46 Thumb down 1
  5. #8

    Sameday sunt doar in Bucuresti, nu ? Daca da, emag si-au cumparat serviciu de curierat, dar nu aveau deja unul ? ala de livra in 2 ore si la 3 noaptea ?

    Eu tot nu ma prind, cum se face ca magazinele online fac profituri foarte bune, platesc prost(asta e prezumtia mea) firmele de curierat, care la randul lor fac profituri bune si care-si platesc prost angajatii si “le asigura” conditii proaste de munca.


    Comentariu apreciat. Thumb up 52 Thumb down 1
    • … curieri care la randul lor castiga bine, dar isi fut nevestele prost… neveste care se simt bine, dar isi cumpara de plictiseala de pe emag, care castiga bine dar platesc firmele de curierat prost.


      Comentariu apreciat. Thumb up 90 Thumb down 1
    • Firmele platesc prost curieratul? Pai, uita-te cat costa sa trimiti un colet prin Fan. La bulk, long-term, evident exista o reducere. Cat sa fie? -50%? -30%? Oricum e putin (nu ca s-ar justifica vreo marire avanad in vedere calitatea serviciilor). Pe piata de logistic mioritica ar fi loc cacalau si de altii, atata tot ca poporul vrea calitate, dar nu sa si dea banul pentru asta.

      Thumb up 1 Thumb down 1
    • #11

      Magazinele online platesc undeva la 1/4 1/3 din cat plateste un client persoana fizica, per livrare evident.
      Fashiondays de exemplu, au campanii cu transport gratuit SI retur gratuit, indiferent de valoare.
      Pcgarage transport gratuit indiferent de valoare, daca platesti cu cardul.
      Media galaxy transport gratuit peste 90 lei.
      Emag au avut gratis prin posta, comenzi gramada, de au trebuit sa faca ghiseu special pentru emag. De cand au bagat taxa bate vantul.
      Autokarma, in 2015 ofereau transport gratis comenzilor peste 150 lei (si atunci lucrau cu FAN), treptat au ajuns la pragul de 500 lei cu cargus.
      Daca dai comanda de curierat la fan, cont colector, te costa 35 lei. Daca dai comanda de curier prin publi24, te costa doar rambursul 10 lei. Crezi ca acopera publi24 restul pana la 35 ?

      Ca si client mi se pare ok si asa, chiar daca nu mai e cum era “pe vremuri” (comandai casti de 30 lei cu transport gratuit si ramburs :)) )
      Dupa o perioada de ~4 ani in care magazinele s-au intrecut in transporturi gratuite, au inceput sa scumpeasca transportul si sa ridice pragul de gratuitate.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Nu sunt doar în București.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Eu am primit colet in Iasi de la Emag prin SameDay !

      Thumb up 0 Thumb down 1
  6. Nu cunosc domeniul, însă de ce ai plati 10 milioane pe 80% din ceva ce a avut cifra de afaceri de 2.8 milioane de euro și probabil profit de maxim jumate de milion?


    Comentariu apreciat. Thumb up 16 Thumb down 5
    • pentru că ai nevoie de cineva care știe să administreze o afacere. nu cumperi 6 camioane și 2 sedii, cumperi un manager, un soft, un middle management in fiecare oraș mare. adică ceea ce ți-ar lua 6 luni să îi găsești și 6 luni să ajungă să lucreze împreună cât de cât.

    • sub 10 milioane e si 1 milion


      Comentariu apreciat. Thumb up 47 Thumb down 1
    • Teoria spune ca tu cumperi activitatea companiei pentru cativa ani in viitor. Adica se calculeaza valoarea companiei ca rezultatul operational multiplicat cu un factor, care in esenta inseamna ca aceasta companie va functiona in principiul la fel pentru un numar de ani. Ceea ce transpune in termini economici exact ce spunea zoso mai sus. De la valoare la pret, se mai scad datorii bancare, se inmulteste cu % parti sociale pe care il cumperi, mai e o negociere, etc.


      Comentariu apreciat. Thumb up 23 Thumb down 1
    • Middle management in fiecare oras mare, LOL. La Brasov sunt 2 persoane, sot si sotie. El livreaza coletele pe toata zona Brasovului, ea se ocupa de acte si ridicarile de la sediu.


      Comentariu apreciat. Thumb up 86 Thumb down 2
    • In primul rand imi cer scuze, nu am vazut acel “sub” 10 milioane, am inteles ca au platit 10 milioane.
      In al doilea rand probabil ma uit prea mult la Shark Tank, unde fix asta e intrebarea de baza “daca tu ai profit de 4-500 de mii pe an, de ce valoreaza compania ta 10 milioane azi? Cat ma costa pe mine sa angajez niste oameni buni si sa ajung la nivelul tau de companie? De ce sa iti platesc astazi pretul pentru nivelul la care o sa ajungi peste 5 ani?”
      Nu contest valoare echipei, relatii, contracte etc, insa sa platesti pe o firma 20x profitul mi se pare prea mult. Nu contest ca la nivelul ala sunt profesionisti si exista explicatii care mie imi scapa momentan, insa 20x profit anual mi se pare prea mult, indiferent despre ce e vorba.


      Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 7
    • @ Bigbear: pentru ca tu cumperi pe langa angajati si know-how, utilaje sau diverse care fac treaba sa mearga. In alte cazuri poti de ex cumpara si utilaje, hale, etc! Nu uita ca profitul se calculeaza DUPA amortizarea investitiei pt prod alea!!!

      Thumb up 2 Thumb down 5
    • Pai exista multe metode de evaluare a pretului unei firme. Vanzatorul alege una, cumparatorul alta, consultantii castiga bine, avocatii la fel si pana la urma se inteleg cam ca pe la un bazar arabesc…

      Valoarea unei firme cu venituri de 2,8 mil. poate ajunge pe la 10 mil-indiferent de ce cred eu. Pentru interesati:

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Business_valuation

      Ce ziceau unii, chiar si patronul de aici: chiar crede cineva ca un soft se implementeaza in doua zile? Mai bine dau un euro in plus si am fundamentul necesar ptr. a nu pleca de la zero – masini mai bune, personal mai eficient, soft mai fiabil se pot cumpara si imbunatatii ulterior, cand deja sti cum functioneaza bransa.

      Intreba cineva mai sus de reducerile de pret la firme de curierat… eu am cu dhl un pret fix, indiferent de greutatea si marimea pachetului. Pachetele mele sunt mari si grele, fara aranjamentul cu dhl un asemenea pachet m-ar costa in jur de 25 de euro, eu platesc 5,95. Spre deosebire de emag eu trimit in jur de 2500 de pachete pe an, emag le trimite pe zi. Deci reduceri de 80-90% nu m-ar mira.

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • alex, mulți oameni nu prea înțeleg cât durează să testezi un soft și câte buguri neprevăzute apar după ce tu crezi că te-ai gândit la absolut totul.

    • Mai mult de 8 x EBIDTA minus datorii purtătoare de dobândă nu primește nici o companie de nivelul acesta (minuscula). Referitor la firmele de curierat, problema majora a lor este legata de cresterea salaeiolor. Orice mărire de salariu ale curierilor fara o creștere a tarifelor le ucide profitabilitatea. Fan face 10 mil Eur profit la 5000 de angajați probabil. O mărire a salariilor nete cu 100 Eur ar aduce costuri anuale suplimentare totale de peste 10 mil Eur, ceea ce ar duce firma pe pierdere. Sameday va avea o problema majora de cand va trebui să crească numărul curierilor asa ca probabil 2-2.5 mil Eur e mai aproape de realitate.

      Thumb up 0 Thumb down 1
  7. Bravo lor. Fan si Cargus nici nu cred ca viseaza la multiplii aia de tranzactie, trebuie sa curete vaca bine de tot inainte s-o scoata la targ.

    Cargus a atras un fond de investitii, care nu stim ce mare branza a facut acolo.


    Comentariu apreciat. Thumb up 14 Thumb down 0
  8. Pe tine cand te cumpara cineva?


    Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 1
  9. Probabil pe termen scurt il vor folosi pentru livrarile urgente. Era foarte interesant de vazut cum isi dezvolta sau cumpara o firma de curierat pe care sa o foloseasca tot grupul = emag, Fashiondays Pcgarage Flanco si NOD, un procent destul de mare de colete.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  10. Eu nu mi-as face sperante prea mari ca vor mai cumpara alta firma de curierat. Daca merg pe modelul Amazon (si ei si-au tras firma de curierat) atunci vor folosi firma in doua scopuri: l
    1. Optimizarea timpilor, adica ceea ce nu poate fi acoperit de firmele cu care colaboreaza
    2. Ca pe o amenintare pentru celelalte firme de curierat daca incep sa faca gura pe partea de costuri


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 0
  11. #36

    Băbăieț’, să vă explic. Cu democrația este bine doar la alegeri și când te duci să votezi. În ce privește businessurile, alea nu au treabă cu ce credem și vrem noi.


    Comentariu apreciat. Thumb up 16 Thumb down 3
  12. un calcul sumar
    1actiune sameday la bursa aero in trecut 7,5-8,0lei
    total actiuni 1.000.000 corespunzator 100%
    valoarea totala 8.000.000 lei
    Mai mult de 3-4 mil euro nu cred ca a platit emag…


    Comentariu apreciat. Thumb up 14 Thumb down 3
  13. Sameday Courier a fost listata pana in aprilie 2017 pe piata AeRO, administrata de Bursa de Valori Bucuresti. In ultima zi de tranzactionare, compania a fost evaluata la 10 mil. lei, ceea ce ar putea evalua tranzactia realizata de eMag la cel putin 8 milioane de lei (1,76 milioane euro).

    Deci da, sub 10 mil euro…


    Comentariu apreciat. Thumb up 21 Thumb down 0
  14. La banii lor nu ma mira

    Thumb up 2 Thumb down 3
  15. Ce freza are domnu si-e-o.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  16. Urgent Cargus ,este deținută de prin manevre de către DHL Romania.
    Oamenii sunt sub marea firma ce este condusă de români noștri așa știuți ,ce nu au ce sa fac decatai taie și ei o factura și apoi dau contractul către mini firmulitele ce preiau colete de la clienți ce și acei șoferi sunt de fapt PFA !!!!

    Thumb up 1 Thumb down 1
  17. E o gluma sa crezi ca s-au platit putin sub 10 milioane de euro, eu as miza ca s-a platit in jur de 2, si astea supraevaluate. Nu stiu ce manageri si middle management visezi ca au cumparat, realitatea e ca Sameday e unul din curierii minusculi care functioneaza in spatii improvizate in camera de la strada prin case in zone proaste, sau chiar la domiciliul angajatului, spatii care de obicei nu sunt mai mari de 20mp, iar angajati au 2-3 per “punct de lucru”, de multe ori fiind chiar rude, cum spunea si cel de mai sus cu exemplul lui sot-sotie. Flota in general e veche si suspectez ca nici nu sunt masinile firmei in unele cazuri, ci a angajatului data spre folosinta contracost catre firma. Pe scurt e o firma de curierat facuta pe genunchi, parca era construita pentru exit… e o firma atat de romaneasca ca organizare, parca e condusa de Gigi buticarul. Toata logistica pe care o are Sameday o faci in maxim 3 luni si nu te costa aprox 2000euro/sediu/luna incluzand si leasingul pentru flota de masini noi (una per punct de lucru).

    Thumb up 6 Thumb down 12
    • comentariile astea de pe emailurile false sunt delicioase.

    • Și totuși, livrează ok, la timp, tracking-ul funcționează ok, Customer Service este și el acolo, prezent. Efectiv comentariul tău nu are nici un scop, în afară de bătutul plii de Sameday

      Thumb up 7 Thumb down 1
    • Eu tind sa dau dreptate, emag-u nu are atatia bani lichizi …, doar daca au platit cu vouchere sa atinga asa sume :). Cash-ul probabil sa dus pe cautiunile lui Ghita. Or fi ei cei mai mari cei mai tari, dar cand vinzi mult cu preturi sub cele de achizitie si mergi in pierdere inseamna ca se va intampla ca in cazul Domo.
      Profitul Dante International din 2013-2014-2015-2016 este negativ, la modul grav (se poate verifica pe net).

      Thumb up 1 Thumb down 0
  18. Pe cifre estimarea mea e 1.2M € judecând dupa PER, EBITDA si freefloat. Altfel ar fi cumparat pre delistare.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  19. Firmele de curierat in ultimii ani au tot marit tarifele, o miscare buna a celor de la emag!

    Thumb up 1 Thumb down 0
  20. Eu speram să cumpere Poșta Română

    Thumb up 3 Thumb down 0
  21. Tranzactia a fost de 4.7 mil euro!

    Thumb up 0 Thumb down 2

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.