Se discută de mizeria de la TV și asta e un început…

Costin Ionescu povestește despre o conferință unde s-a discutat despre mizeriile promovate de unele televiziuni și despre cum unele companii sunt un pic jenate de avalanșa de emailuri care le atrag atenția că valorile lor de companie sunt un pic încălcate când își fac reclamă în emisiuni jegoase la televiziuni conduse de condamnați sau urmăriți penal.

E un început.

Și, din relatarea lui Costin, nici publicitarii nu știu de unde să o apuce. Ar vrea să nu arate lumea la ei că sunt niște hoitari sau ajutori de hoitari, dar pe de altă parte cine vrea să falimenteze o televiziune? Ar însemna un canal în minus, deci bani în minus.

fun-mondays

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Consumatorii se vor trezi si isi vor da seama ca nu numai dezinfectantii din spitale sunt zeama diluata… ci peste 80% din produsele pe care le cumpara din hipermarketuri au la baza acelasi principiu – materii prime ieftine si diluare maxima. De ce? Pentru ca nu controleaza nimeni daca intre eticheta si continut exista o corespondenta. Cand lumea se va trezi si isi va da seama pe ce da banii, reclama pe TV va trece in plan secund si va putea fi oprita dintr-un singur buton de telecomanda.

    Din punctul meu de vedere, etica la TV este in plan secund fata de etica atunci cand deschidem ambalajul unui produs si ne uitam la ce e inauntru. Adica, la TV poti sa minti cat vrei intr-o reclama, dar noi, in calitate de consumatori avem o responsabilitate atunci cand decidem sa dam banii pe un produs indoielinic sau mincinos.

    00
    • Consumatorii au simtit, banuit si stiut asta de cand au avut acces la produsele de peste mari si tari, dar daca producatorul iti zice ca visezi, il lasi in pace si-ti iei sampoane din paris

      00
  2. ok.. eu am o mică problemă semi-offtopic… legată mai mult de taxele radio și TV …

    cu astea însă ce se mai întâmplă? HG 977/2003 (pentru radio) și HG 978/2003 (pentru TV) încă în vigoare și nemodificate spun că aceste taxe se colectează DOAR de SC „Electrica” – S.A. prin filialele sale, în baza unui contract de mandat, o dată cu plata energiei electrice consumate.

    teoretic, dacă schimb furnizorul de energie electrică, e.g. Digi… înseamnă că nu mai există bază legală să plătesc taxa radio/tv fiindcă Digi nu este filială a SC Electrica și eu nu mai am contract de furnizare cu Electrica ci cu DIGI.. corect?

    Nici pe site-ul SRR și nici pe site-ul TVR nu apare în prezent că RDS DigiEnergy ar fi mandatar pentru încasarea acestor taxe… dimpotrivă, aceste două societăți au emis precizări proprii.

    În ce privește taxa tv, TVR chiar scrie pe site că „precizările privind modul de aplicare”…spun că persoanele fizice ar trebui să plătească taxa direct în conturile TVR.. asta este o precizare fără nici o bază legală fiindcă nu se bazează pe un contract, prevedere legală sau decizie de impunere … această modalitate de plată de către persoanele fizice direct în conturile SRTV nu este prevăzută de HG 978/2003. (HG prevede acest lucru doar pentru persoanele juridice.)

    în plus HG 978/2003 spune DOAR că SRTV poate emite precizări, dar în jurisprudență o precizare se folosește doar pentru clarificarea unor termeni deja prezenți în textul legii și NU se poate folosi ca să creeze un raport sau un efect juridic nou, în raport de o terță parte. DigiEnergy în acest caz este o terță parte și nu poate fi obligată să colecteze taxele, pentru că nu există bază legală pentru asta.

    Astfel, „precizările” privind taxa tv nu sunt acte normative, nu au caracter legal și nu le-am găsit publicate NICĂIERI.. nici măcar pe site-ul TVR.

    În mod similar stau lucrurile și in ce privește taxa radio, HG 977/2003 arată aproape identic cu HG 978/2003.
    Aici, SRR este mai deschis în ce privește „precizările” – pe site-ul SRR scrie clar că precizările „au fost aprobate în şedinţa din data de 19 decembrie 2007 de către Consiliul de administraţie al SRR”.

    De când are un Consiliu de Administrație atribuții legislative? Am ajuns să facă corporațiile legi în mod direct și să le adopte în ședințe secrete în Consiliul de Administrație? În acest caz nesimțirea SRR și a SRTV a început să atingă cote stratosferice, consiliile de administrație ale acestora au început să rescrie legile după bunul plac.

    00
    • corect, Digi Energy nu poate fi obligata sa incaseze taxa, insa taxa se poate plati direct in conturile SRTV pe baza legii 41/1994. Este prevedere legala art. 40 obligatia oricarei persoane de a plati taxa

      00
    • Pregateste-te de pe acum cu pastile de inima. Dupa ce intra in vigoare TTIP, daca intra in forma actuala, vei vedea multe corporatii incalcand/modificand/interpretand cum vor ele legile :)

      00
    • @Flat
      tot articolul 40 respectiv mai spune
      (4) Cuantumul taxelor prevăzute la alin. (1) lit. b), pe categorii de plătitori, modalitatea de încasare şi scutire de la plata acestora, penalităţile de întârziere, precum şi sancţiunile care se aplică în cazul completării în mod eronat a declaraţiei de exceptare de la plata taxelor de către deţinătorii de receptoare de radio, respectiv de televiziune, care, potrivit legii, sunt plătitori ai taxei pentru serviciul public de radiodifuziune şi ai taxei pentru serviciul public de televiziune, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

      deci dacă nu există prevedere HG valabilă a guvernului pentru asta.. tu în ce bază legală plătești? ce este valabil la momentul ăsta spune că persoanele fizice plătesc DOAR prin factura de curent de la Electrica SA sau filiale ale acesteia.

      00
    • exista HG, cum sa nu existe??

      Procedura de aplicare a H.G. 977 si 978/2003 – persoane fizice

      7. Persoanele fizice care nu au contracte de furnizare a energiei electrice încheiate cu SC ELECTRICA SA şi sunt consumatori/subconsumatori în baza unor convenţii sau înţelegeri încheiate cu titularii de contracte de furnizare a energiei electrice vor plăti taxele direct la SRR şi/sau SRTv.

      00
    • @Flat.. ce citezi tu acolo este procedura de aplicare, adoptată prin PRECIZARE de către Consiliul de Administratie – dar cum am zis, o PRECIZARE nu are dreptul să creeze raporturi juridice NOI care nu sunt definite de la bun inceput in HG sau LEGE.

      în HG scrie doar că persoanele JURIDICE plătesc taxa direct în cont la SRTV/SRR iar persoanele fizice plătesc doar prin factura de curent la Electrica și la filiale

      apropos de plata direct în cont la SRR.. comisionul de plată interbancară prin OP la Transilvania este în prezent de de 2,4 RON per operațiune sub 50 ron…
      taxa radio este de 2,5 RON iar taxa TV este de 4 RON…

      dacă pot să deduc comisioanele din taxa plătită.. atunci nu m-ar deranja să le plătesc… doar ca să le pot trimite înjurături în explicațiile plății la OP.. :D

      taxa radio = 2,5 ron – 2,4 ron comision de plată interbancară = 0,1 ron
      taxa tv = 4 ron – 2,4 ron comision interbancar = 1,6 ron

      00
  3. Este gargară inutilă.

    În primul rând, nu s-a auzit nicăieri în civilizație ca un brand anume să renunțe la expunere masivă pe criterii de drept la opinie. Dacă ești o companie, reclamă îți faci acolo unde ai cea mai mare expunere, captezi cei mai mulți ochi și influențezi cele mai multe minți. Datoria ta de companie față de societate e să plătești taxele. Există alte instituții și mecanisme care să se ocupe de aspectele etice ale unei terțe părți.

    Într-al doilea rând, dacă ești companie și primești mailuri + ceva publicitate negativă pe facebook și atât, poți defila mirific în continuare, pe sistemul ”nu mor caii când vor câinii”. Cine se simte deranjat că un produs pe care-l folosește își are spațiu de reclamă într-o emisiune care îi displace, poate boicota compania doar prin necumpărarea acelui produs. Dacă o arzi pe facebook, faci gargară.

    Apoi, mă nedumirește ceva: Dacă un om urăște o televiziune anume / un ziar / un blog / un etc, teoretic ar fi să nu urmărească acel post/blog/ziar. Cum anume știu acei cetățeni că produsul lor preferat își face reclamă pe un post sau la un ziar care nu le place? Asta se încadrează perfect în definiția ipocriziei.

    Dacă ai ceva logică, îți poți da seama de fapt cum a fost determinat fenomenul. Mailurile și publicitatea negativă pe facebook nu au venit din partea cetățenilor care se uită la TV. Oferta la TV este atât de variată, încât există un post pentru orice gust. Mă limitez la atât. Cei care au logică și citesc, vor aproba. Motivul pentru care nu scriu mai mult e că iar vine un deficient care să arunce cuvinte gen masoni, reptilieni și alte rahaturi, aruncând logica și bunul simț în derizoriu.

    Dacă chiar e nevoie să specific, nu țin partea nimănui, doar aplic logica. Dacă vreți să falimentați cu adevărat un ziar / televiziune, trebuie să nu cumpărați acele produse. Altfel nu se poate.

    00
  4. Televizorul tampeste!

    00
    • nu ba, daca tu ai o problema cu anumite canale, e strict opinia ta.
      daca eu prefer sa ma uit la tv (vezi ca sunt si posturi cu chestii educative) lasa-ma in pace, tampita e mata.

      00
    • Daca esti prost normal ca te tampeste.

      00
  5. Nu reclama in sine e problema sau moralitatea postului TV ci daca produsul corespunde sau nu cu ce spune reclama. De multe ori NU CORESPUNDE si atunci reclama devine un demers mincinos, ipocrit de convingere a prostilor sa decarteze banul fara sa se uite cu atentie la produs. De altfel asta si e roul brandului – sa-l faca pe consumator sa nu se mai concentreze la produs ci la un set de perceptii mentale pe care le are despre produs.
    Pentru asta e si facuta reclama – sa te faca sa decizi irational, doar pe baza ideii de brand, fara sa mai uiti la produs si/sau eticheta.

    00
  6. E doar o chestiune de timp până când televiziunea aşa cum o ştim noi va muri.

    Nu am cablu, la TV e legat un calculator, dar nu mai concep să văd reclame la TV. N-am mai văzut o reclamă la TV de vreo 5 ani cred. Şi mulţi de vârsta mea sunt la fel. Da, pentru cei mai în vârstă telecomanda şi tv-ul e baza, dar generaţia ce vine din urmă e complet altceva.

    Vreau să văd serialul/filmul/emisiunea atunci când pot eu, nu când are chef TVR-ul să mi-l arate, şi să-mi bage pe gât încă 20 de reclame de prost gust.

    Poate nu azi-mâine, dar în 10 ani televiziunile ori vor trece online, ori vor rămâne cu pensionarii care oricum nu vor avea bani de produse ca să aibă rost să plăteşti reclamă.

    Ăsta mi s-a părut un speech interesant pe baza viitorului publicităţii. Iar televiziunea nu apare nicăieri în peisaj…

    https://www.youtube.com/watch?v=A5YCbID8j9E

    00
  7. si iata cum, inconstient, micu a confirmat spusele lui Adrian.

    00
  8. Cacanarii de la TVR au inceput sa difuzeze un mesaj public tembel, catre cetateni, de genul:

    „Stiati ca, atunci cand platiti taxa radio-tv, ea nu ajunge in conturile TVR ci este incasata de Electrica ?”

    Raspunsul platitorului de taxa, la acest mesaj, ar trebui sa fie:
    „Ma doare in pola cine incaseaza taxa si in ce conturi ajunge…”

    As desfiinta TVR cu tot cu taxa aferenta, in secunda doi si i-as trimite pe toti la munca campului.

    00
    • nu prea au bunaciuni apte de munca. e decizia ta insa. eu as baga tot staff-ul tvr in vechea garsoniera a lui Danut Diaconescu.

      00
  9. Off topic:

    Romania e un targ imputzit in integralitatea ei, ne place sau nu, asta e realitatea.
    In urma cu vreo luna-doua cand erau cazurile alea de bebelusi imbolnaviti prin spitale, Achimas Cadariu s-a gandit la vreo luna de la primele cazuri sa faca o recoltare de probe biologice sa vada care e de fapt agentul patogen. Nu a facut-o in secunda doi de la eveniment, cum ar fi fost normal ci la o luna… DUPA.

    Acum: cazul dezinfectantilor diluati din spitale (apa chioara+colorant), a bubuit de vreo doua saptamani. Niciun fel de analiza amanuntita la Hexi Pharma, sa se constate daca ceea ce e in bidoane corespunde cu ce e scris pe eticheta si cu ce ar trebui folosit de fapt in spitale. Abia astazi s-au apucat de perchezitii si anchete (dupa ce aia au avut timp suficient sa verse tot ce e in bidoane).

    Aseara: un fotbalist camerunez de la Dinamo cade ca secerat pe teren, cu probleme evidente la inima si nimeni, absolut nimeni, nu e in stare sa-i faca vreo manevra de resuscitare cardiaca la fatza locului. Nici macar aia care se uita zilnic la Doctor House sau la Anatomia lui Grey. Pe nimeni nu duce capul ca omul ala moare daca nu-i faci masaj cardiac. Trec vreo 2-3 minute si cel muribund e luat ca un sac de cartofi si urcat pe o targa, ajungand intr-o ambulanta unde nu e clar daca era aparatura sau daca cineva i-a facut totusi masaj cardiac (cum ar fi trebuit facut inca de la inceput).

    00
    • willpai da, ba,ca in scoala e mai important sa inveti integrale si din ce e formata celula, ce-s prostiile aste cu resuscitarea? Cand ti se strica masina pe drum o repari singur sau chemi specialistul?

      00
  10. Daca Mihai Nesu ar fi avut accidentul in Romania, murea imediat…Cat despre preacinstitii medici de la Dinamo si de la ambulanta, care nu recunosc si nu stiu sa trateze un stop cardio-respirator, CE FEL DE OAMENI SUNT ASTIA ?

    00
  11. NOU
    #23

    Se discuta degeaba! Trust me… toti vor publicitate exact unde e balacareala mai mare! Rating si share urias pe manelisti si pitipoance, scandaluri si controverse… asta cauta companiile. Vreau sa apuc si eu ziua cand un advertiser o sa spuna nu balacarelii de la tv indiferent de cifre!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.