Destindeți-vă un pic urmărind reacțiile pe faza cu ce a zis Chirică

Primarul Iașiului spune, fără a avea vreo calitate, că ar trebui să se interzică mașinile sub Euro4. Nimic nou, nimic interesant.

Dar ascultam ieri dimineață la radio o tanti care sunase și ea să își spună părerea pe subiect. Și părerea ei era că da, ar trebui să se interzică, dar ea are mașină Euro3, și are nevoie de ea.

După care sunt ăia care cer să le dea statul mașini noi, alții care indică alte soluții, practic orice e mai bun decât să renunțe ei la rable, alții

Ăștia suntem. Da, ar trebui să se rezolve, dar să nu mă afecteze pe mine în vreun fel. Să nu cumva să respire greu în direcția mea. Să nu mișc eu un deget. Să nu nimic. Să mă culc seara în România și dimineața să mă trezesc în România nouă.

Vrem autostrăzi, da, dar nu pe terenurile noastre. Vrem aer mai curat, dar nu pe mașinile noastre. Vrem calitate mai bună a vieții, dar nu pe spinarea noastră.

Și soluția e mereu aceeași: un lider care să ne mintă până pune mâna pe putere, și apoi să pună biciul pe noi, noi să plângem că nu ne place, dar după 4 ani să îl plângem că a fost bun și a făcut mult bine.

film-vikings-24

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

144 comentarii

  1. Daca am înțeles bine propune interzicerea înmatricularilor sub euro 4. Adică sa nu se mai aducă cazane de afară. Ceea ce mi se pare un început bun, cat de cat. Tara s-a umplut de cazane după ce au scos taxa de mediu.
    Adică ce e înmatriculat deja va rămâne in circulație, desi eu as baga legea asta cu ce e sub euro 5.
    Am citit cam pe fuga dar cred ca asta era ideea.

    00
    • Cazanele de care s-a umplut țara erau oricum în circulație în România, numai că erau înmatriculate pe Bulgaria.
      Cu taxa aia, le vor inmatricula iar pe Bulgaria.

      Cea mai bună soluție e taxarea lor în funcție de cât poluează și în funcție de locul unde circulă, cam ceea ce se vrea în București.

      De exemplu: vrei să mergi în centru, plătești. Ai sub euro 4, plătești mai mult.
      Uitați-vă de curiozitate în centrele orașelor unde nu au parcare cu plată și unde nu e reglementat nimic împotriva poluării ori abandonarii mașinilor pe spațiul public (99%din România) și veți vedea câte mașini și ce fel de mașini sunt lăsate cu zilele în centrele orașelor, mai ales în București (sâmbăta / duminica dimineață, totul plin). Pentru că parcarea în centru e mai sigură decât în cartierele lor.

      De asemenea, acum în România, mergi din fundul cătunului unde stai, până în centrul orașului de reședință și parchezi mașina acolo. (indiferent de mașină euro / non euro.) Nu te întreabă nimeni nimic, poți s-o lași acolo cu zilele.

      În Craiova în centrul orașului au pus taxă de parcare prin sms/card/internet banking. Rezultatul: unde înainte parcau toți țăranii zile întregi mașinile și se blocau mașini pe 2 rânduri, acum e totul liber, găsești parcare la orice oră.
      Într-adevăr, nu e taxă de poluare, dar e un început bun.

      A cui e responsabilitatea de a taxa accesul în centrul orașelor a mașinilor, mai ales a celor poluante care tranzitează, parchează acolo? A primăriilor. Fac asta? Nu fac asta, le e lene, ei nu fac nimic complex, oricum primesc bani de la bugetul statului, iau de acolo.

      Dar mai simplu e să băgăm iar o taxă care s-a dovedit de atâtea ori o prostie, în loc să taxam punctual poluatorul, iar în felul ăsta eliberam și centrul orașului.

      00
    • Nu înțeleg… tocmai m-am întors din Malaga. Spaniolii au maşini la fel de vechi ca ale noastre. Dacă s-ar propune o lege care să interzică maşinile sub Euro 5, cam 70% din spanioli nu ar mai avea maşină.

      Problema e simplă: oamenii sunt prea săraci. Chiar şi în Spania.

      00
    • Sa meargă cu transportul în comun dacă sunt săraci.

      00
    • Uite fix d aia nu si mai iau baietii E Class uri 2014 de Germania .Vopsite frumos si cu 200k km in bord de la 600 k chiar nu se mai vede ca au fost taxiuri. Eu zic ca 3.0 benzina al meu , ingrijit , cu revizii la zi polueaza mai putin decat un diesel d asta cosmetizat . Si nu numai asta ,dar vad tot timpul prin oras masini euro 5 ,6 care dau fum ca la balamuc .

      00
    • Toti au “o masina din 2002 da’ care e ingrijita nene, nu ca Mertsu’ lu’ nea Nicu din 2012 care sigur a fost taxi pe Paris si polueaza ca un furnal”

      00
    • @Bloghita . Da pareristule , de fapt e un mercedes C280 4matic din 2009 , euro 4 . O am de la 0 km si masina are acum 130k .Ai ghicit tu in cafea in dimineata asta ca e din 2000 , sau ti ai luat tu un mertz d ala cosmetizat si te simti cu musca pe caciula?

      00
    • @Lex,
      deci tu esti bogat de mult timp? din 2009? banuiesc ca iti permiti si acum o masina noua atunci.

      00
    • @Bloghita: Coaie, nu tu aveai acum câțiva ani (puțini) un Golf 3? Cum să ți-o bați arognat de unul care nu-și permite mai mult deși recent chiar tu erai în aceeași situație?

      00
    • @raul. Esti contabil si ti cauti un loc de munca ? Ce treaba are situatia mea financiara cu masina pe care o conduc ? Ne putem concentra pe subiectul discutiei fara sa ne exprimam frustrarile ? Dar ca sa ti satisfac curiozitatea , am si o alta masina pe care o folosesc constant in oras . Mercedesul e masina pentru drumuri mai lungi si mi satisface atractia pentru motoare V6 benzina . Cu toate astea o s o schimb cand consider eu ca nu mai corespunde tehnic/gusturilor mele , nu cand crezi tu ca ar trebui s o schimb . Spor si zi buna !

      00
    • Ce-mi plac mie ratatii astia care considera ca-i normal sa dicteze ei ce sa faci cu banii tai. Gen raul, care te trimite imediat la cumparat alta masina, ca doar iti permiti. Sugi pula, raul.

      00
    • @Flo: Ba da, dar eu stiam ca am o coaja (care luase ITP-ul pe bune ultima oara), am vandut-o si mi-am luat o bicicleta cu 150 de lei ^_^

      00
    • @S
      Transportul in comun in Romania e o laba trista, asa ca degeaba o dai tu superior „sa mearga cu transportul in comun daca sunt saraci”.

      00
    • @lex vs bloghita…. bloghita o da la modul general „toti au…” (stim cu toti masinile conduse de batranici) iar lex sare de 7 coti acuzandu-l ca se simte cu musca pe caciula :)). epic fail…

      00
    • E laba trista, dar nu atât de mult pe cât zic unii. Decât sa mori în accidente pe valea Oltului sau pe unde se mai baga în tine vreun Chițoiu… Iar în orașe e și mai ok.
      Plus ca sărăcii sunt săraci și pentru ca își iau mașina imediat. Cheltuie cu mașina, cu combustibilul, taxe, asigurări și nu apuca sa mai pună în ban deoparte. Ca sa nu mai fie atât de săraci, cu timpul.

      00
    • @Tziahs: Sigur, poluarea masinilor se face in orase si in Spania au grija de centrul unui oras care in general apartine pietonilor. Au investit o gramada in infrastructura tocmai sa poata baci Jorge din catun sa aibe access cu masina cand coboara la cumparaturi (ca altfel trebuie transport public care sa mearga zilnic pana la catunul de 100 de locutori – scump si la fel de poluant).

      Interzicerea asta extrema, defapt toate solutiile astea extreme nu ajuta pe nimeni. Avem masini vechi pentru ca asta e situatia financiara, hai sa ne asiguram ca sunt tehnic cat mai in regula si sa limitam cat mai putin doar unde e nevoie.

      @Zoso: Am vazut cat ne ajuta un dictator pe care sa-l regretam apoi ;) Da’ e deja ianuarie si am uitat.

      00
    • Hai ca la euro4 nu e taxa mare, nu va mai cacati pe voi.
      Trebuie sa intelegeti ca un autoturism implica niste costuri, unele dintre ele nefiind fixe.
      Daca nu iti permiti sa platesti vigneta oxigen, atunci cum iti permiti sa platesti combustibil, asigurare, itp si revizii?

      00
  2. Ca bolojan :p

    00
  3. Meanwhile, Chirica da autorizatii de constructie si aproba PUZ-uri si tot ce mai trebuie prin toate zonele posibile si imposibile, rasar blocuri ca dupa ploaie la cite un metru de alte cladiri fara probleme. Perdea de fum. Chirica e la fel de penal nenorocit ca ala de dinaintea lui, insa e un manager peste media pe tara (care oricum e jalnica, ca nu avem 500 de primari ca Bolojan) si mai ales un politican foarte abil. A mirosit acum citiva ani la locale ca pesedeul se duce la vale cind a venit un neica nimeni din zona IT si a luat singur voturi cit sa ocupe vreo patru scaune in consiliul local (Andrei Postolache) si de atunci simuleaza dizidenta. A incercat el mai multe smecherii care i-au fost blocate de consiliul local, insa nu e deloc ceea ce multi au impresia. Vai, ce primar, vai cite face.

    00
    • Chirica este in campanie electorala, i s-a reprosat ca in primul mandat nu a facut nimic sa reduca poluarea asa ca a scos acest porumbel, un primar nu poate interzice importul de masini, doar Guvernul poate da o lege in acest sens si PNL nu o va face de frica ca va pierde voturi.

      Intre timp Chirica a dat autorizatie de constructie unui imobil de birouri, care mai tarziu s-a transformat in cladire de apartamente de locuit iar sarpanta din proiect a devenit etaj nou functional. Mai este un caz in Iasi unde pe autorizatia de constructie a unui bloc scris ca sunt 3 etaje la demisol iar hotelul Ramada de langa Palas s-a extins si dar are 2 etaje in plus fata de autorizatie, dupa scandalul din presa s-au oprit lucrarile 3 luni dar acum hotelul este finalizat si etajele in plus au ramas construite.

      00
    • Mie mie se pare ca a facut multe si e gospodar.
      Tu n-ai auzit cati bani are fiu-su ala mic de 1 an?

      00
    • @Aderentiu: Vrednic este 😉

      00
    • costi – in 2013 am cumparat o masina la o treime din cat ai platit tu, inca nu am bagat in ea 8000 de euro ca sa se justifice o masina noua la salarii de romania…

      00
  4. Pai deja e arhicunoscut. Suntem ecologisti pina nu ne afecteaza propria persoana sau pina nu ne arde la buzunar.

    00
  5. Eu m am saturat de vorbitul asta!!! De ce is cacaciosi si nu trec o lege de asta asa noaptea pe sub mana in care sa interzica sub euro4 in orasele.mari… simplu si la obiect!! Bine ca cu alte kkturi pot incerca ca mai apoi sa iasa lumea in strada si sa renunte.

    00
  6. Îl cheamă Chirica nu Chirică.

    00
  7. io sunt in om relativ sarac, in tara la fel.

    eeh dar am plecat unde administratia locala a facut de asa natura ca din orice punct al orasului in oricare altul nu fac mai mult de 35-45 minute. tramvaie, microbuze, autobuze cu banda lor.

    sa nu uitam, multi traim de la salariu la salariu, copii avem, vrem sa muncim, sa traim relativ normal.
    nu te poti misca, ce faci apoi?

    sa interzica, bine, dar sa existe alternativa buna intai.

    00
    • Exista o alternativa. Daca stai sa te gandesti, cand iei un sh la 2-3000 de euro, inevitabil o sa mai bagi aproape tot pe atat in decursul a 3-4 ani ca sa mearga. Cu banii stransi pentru un sh mai completezi cu un credit cu dobanda fixa la banca pe 5 ani si iti iei o masina noua. Pentru 6000 de euro ai plati undeva la 520 de lei pe luna, si ai o masina care 7 ani cere doar ulei si filtre.

      00
    • Pai degeaba ai in oras transport in comun cand daca vrei sa pleci de la Sibiu la Suceava daca nu ai masina e o misiune imposibila. Atunci acea rabla euro3 sau 4 e mana cereasca.
      Totusi, solutia ar fi ca in orase sa fie al naibii de scump sa conduci masini care polueaza si extrem de simplu sa ajungi cu tramvaiul sau autobusul din A in B.

      00
    • Pe naiba misiune imposibila. Schimbi în câte un loc.
      Iar trăit normal nu înseamnă să ai mașina. Ne-am cam imburghezit.

      00
    • Crit’air k in franta, tot ii copiem pe francezi, eu practic nu inteleg cum oamenii mai au euro 3, aproape ca nici euro 4 nu mai are sens, dar practic daca ai euro 3 si nu esti vreun colectionar inseamna ca ai o rabla care trece itp cu spaga

      00
    • @Cristi
      Ipotetic vorbind, daca io am 2000 euro stransi si salar de 2000 lei o sa imi iau rabla.
      Nu voi scoate bani din banca ca raman cu 1480 lei care ma fac sa traiesc la limita saraciei.
      In cazul in care se strica masina de 6000 cam ce sanse am sa imi permit sa o repar?
      Deci am masina stricata in fatza blocului, rata la banca si 1480 din care tre sa traiesc. Minunat!
      De asta iei minusuri daca te intrebai.

      00
    • Cristi se referea la masina noua in 6000 ca gasesti destule.
      Daca ai 2000 salariu si iaia sunt toti banii tai,eu zic ca ai alte griji,iar o masina nici nu intra in calcul.
      Dar da ,multi au 2000,poate chiar mai putin si au masina. O misca din fata blocului doar la cumparaturi Duminica.
      Vecinul meu are un Megane 2 cumparat nou in 2010 si are 28.000 de km in bord . Nici la tara nu a fost cu ea,sa nu o murdareasca…ca mai are una

      00
    • @Robert
      Masini noi la 6000 nu sunt multe, sunt putine.
      Masini bune la 6000 sunt destule. La masinile vechi insa e loterie, sunt sanse mari ca in primii ani sa se duca ceva costisitor pe ele.
      As fi curios de o statistica care sa imi arate cat % din cei cu venituri de pana in 2000 lei sau 4000/familie au masina, si ce vechime are ea.

      00
    • @Cristi, aia e gandire de burghez, din asta capitalist, adica rau. Da, ce zici tu e logic, insa, pentru a face schema trebuie sa stii ce aia credit, trebuie sa stii ce e aia dobanda, etc. si la un calcul simplu asa, cati dintre semenii tai stapanesc acesti termeni?

      00
    • @Psionics Eu spuneam ca pe langa banii pe care ii ai pentru o masina sh mai iei un credit cu dobanda fixa ca sa ai o suma destul de mare sa iei o masina noua. Mai convenabil decat sa iei in leasing unde dobanda e variabila si poate sa iti creasca rata.

      In al doilea rand, daca ai salariu de 2000 de lei esti prea sarac sa iti permiti un lucru vechi in care o sa tot bagi bani. Una e sa dai 500 de lei pe luna si alta e sa dai 4000 de lei intr-un singur foc ca iti cade ceva la ea. Si eu am avut sh si ajungeam sa muncesc pentru ele, tot asa masini pe la 2000 de euro pentru ca nu imi permiteam mai mult.

      00
    • Hahaha, cati imbecili cred ca masina SH = cazan care se strica si-ti papa toti banii. Babaieti, stiti ca masini SH vand si reprezentantele, nu doar teparii din piata, sau e peste capacitatea de intelegere a unui neuron singuratic?

      00
    • altu cu „mai intai sa se faca” bai frate, e greu sa incepi sa mergi cu busul? sa trimiti o reclamatie, o sugestied? sa ii mai spui si lu ala de langa tine „ba, trimite si tu” si tot asa, ca se adapteze oamenii ? a da, si sa nu mai votati cu toti imbecilii ? si sa incepi de la tien sa schimbi ceva ? e greu ?

      00
    • j – ule este o alternativa o pula. Momentan fac naveta prin 3 localitati. Ia ghici, crezi ca am vreo legatura intre ele? Nu. Nu am. Am din x in y iar din y in z fie o iau pe jos fie la ocazie. Si aici vorbim de 17 km… asa ca mai lasati-ma cu transportul vostru in comun. Ia sa va vad cand v-ati urcat ultima oara intr-un autobus intre 2 localitati. Niciodata.

      00
    • În 2014 am luat un Seat Toledo 1.2 TSI nou nouț cu 13 km. Era 13900 euro dar cu 1500 euro pe rabla de Solenza și 1000 euro avans, am mai făcut credit de 11500 euro, rata 950 lei/lună. L-am achitat anticipat in 2 ani.
      Acum am 75000 km, în afară de revizii, una/an nu am schimbat nimic, nici măcar un bec. Dacă ar fi sa iau mașina din nou, tot nouă aș lua. Dacă nu mi-aș permite, rabd. Ai mei și-au luat mașina când aveam eu 15 ani, un hărb de Dacie din ’85 și nu am crăpat pana atunci.
      Azi i-am șters parbrizul pe interior că se face așa ca o ceața, se depune o peliculă fina de funingine (Brașov). E șervețelul negru, tot ce e pe șervețel, a trecut de filtrul de polen și s-a depus pe interiorul parbrizului.

      00
    • @verdenpom
      Iti schimbi job-ul sau te muti.

      00
    • Asa este S. Ma mut in strainatate si schimb slujba. Voi sa ramaneti cu interzicerile si fara transport in comun. Haide, du-te si suge o soseta.

      00
    • Ooo, supy? Stai liniștit, astea sunt doar fantezii pe care le am eu, știind ca nu o sa se întâmple niciodată.

      00
  8. Atunci hai sa interzicem toate masinile in oras, tot vad ca vorbim de sacrificii. Asa rezolvam problema si nu discriminam penimeni. Lasam doar transportul in comun, marfa si serviciile publice.

    00
  9. Ba, daca tot vine vorba intreb si eu, dc nu se dau bani si pt sh electrice? Numa alea noi primesc bonus? Alea vechi au scurgeri de zeama din baterie sau ce?
    Vrem sa fim eco dar doar in teorie

    00
    • Ne vindem intre noi doi masina de 5 ori si o luam practic gratis, nu?

      00
    • Esti prost? dai o singura data bonusul dar e mai ok sa nu prefacem ca vrem o calitate a vietii mai buna

      00
    • @NIX tu iti cumperi o masina electrica noua cu subventie de la stat, cel care cumpara de la tine primeste si el subventie si tot asa. Cine primeste bonusul? Primul propietar sau al doilea sau urmatorul?
      Eu sunt persoana fizica, vreau sa vand o masina electrica iar tu vi la mine cu un voucher de la stat. Crezi ca o sa il accept in conditile in care statul face platile cand le face? Mai bine imi caut un cumparator care plateste pe loc chiar daca fac o reducere de 500e. Statul nu o sa iti vireze niciodata tie bani in banca in avans pentru o masina.

      00
    • Fix asta e mentalitatea de carnati, de aia nu avem electrice ci multe harburi e4 unele chiar e3, e complicat tare sa dai o singura data bonus pt o persoana, nu? Bine ca avem acum smenareala cu dat bonus la fiecare electrica noua ceea ce face ca pretul lor sa fie mai mare decat in mod normal pt ca inteligenta de carnatzi.

      00
    • O singura data la cat timp? Pe viata? Indiferent de parerea mea ceea ce ai propus tu nu are cum sa mearga fiindca e mult prea usor de abuzat. Inca o data, statul nu o sa iti vireze banii in contul personal iar vanzatorul nu o sa astepte 6 luni+ pana face statul plata.
      In momentul in care este cumparata o masina noua statul percepe tva iar cel care ti-a vandut masina primeste un comision care e impozitat, in timp ce reprezentanta unde s-a facut tranzactia isi permite in continuare sa plateasca salarii si impozite. Statul castiga din tranzactia asta, cu tot cu voucher-ul oferit. Cand vine vorba de masini sh cine are de castigat in afara de vanzator?
      Cine te opreste sa iti cumperi masina din alta tara daca e pretul mai convenabil acolo?

      00
  10. Sunt vre o doua carti care prezinta studii despre psihologia poporului roman. In estenta romanul e un copil nematurizat psihic provenit dintr o familie disfunctionala. Actioneaza exact cum ai observat, vrea „ceva” fara sa gestioneze si eforturile si restrictile necesare. E ceva standard pt populatiile crescute in dictaturi pentru cateva generatii.

    00
  11. Cam în afara subiectului, scuze: din ce film e poza?
    Pe subiect: aș fi de acord cu o lege care să interzică mașinile poluante, dar făcută cum trebuie, nu să fie desființată de UE în câteva luni.
    Pe de altă parte, pentru mulți o mașină le asigură probabil deplasarea la locul de muncă, deci venit, așa că ar trebui măsuri suplimentare/transport în comun foarte bun pentru a le oferi o alternativă.

    00
  12. Povestea asta cu normele de poluare a fost o abordare care pana la urma s-a dovedit gresita. Daca va uitati la normele de poluare intre Euro 3 si Euro 6 diferentele sunt minime mai ales la motoarele pe benzina. Vedeti link-ul https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
    Cred ca singura solutie pt o viata civilizata este un oras intre 100.000 si 200.000 de locuitori, suficient de mare pt a avea scoli, spitale locuri de munca dar suficient de mic pt. ca poluarea si ambuteiajele sa nu fie o problema.

    00
    • habar n-ai ce ambuteiaje sunt în fălticeni. sau în bârlad… iar indicii de poluare sunt la fel ca în orașele mari. iar motivul e simplu: orașele românești, mari, mici, sunt înghesuite, cu multe blocuri și cu străzi pentru traficul de anii 70.

      00
    • @Ted
      Corect, cuantificarea poluării reale produse de un automobil anume doar pe baza încadrarii intr-o anumită norma este cel puțin nedemocratică, vezi scandalul dieselgate.
      La fel de corect, idealul urbanistic ar fi intre 100-200.000 locuitori. Vezi Oradea, Sibiu chiar și Alba Iulia

      00
  13. Chirica sa ne spuna cum fiuso care are 1 an si ceva a cumparat o casa de 250.000€…. lectii si gargara poate oricine….

    00
  14. Volens nolens asa se va intampla si in romania, impinsi de la spate, obligati de UE. Vehicolele poluante vor disparea prin constrangere(amenzi). Am verificat pe situl belgian ce zice Chirica si asa e doar ca el da plafonul maxim de taxa numita eco-malus taxa perceputa la perfectarea actelor de inmatriculare. De curiozitate, cateva exemple din documentul dat de Chirica ca exemplu avand sanse ca asa ceva sa apara si in Ro:
    Emisie de CO2 in gr/km
    146 – 155 = 100€
    155-165 = 175€

    186-195 =500€

    246-255= 2000€
    +255 =2500€

    O masina cu + 255 este un Euro1 sau sub, adica conform wikipedia euro 1 a iesit in 1993 iar din ’97 euro 2..etc.

    Ca fapt divers,ce se intampla acum in Bruxelles si sigur se va intampla si in Bucuresti. Se cauta formula parca Firea a bâiguit ceva, dar se va intampla dupa alegeri. De la 1 ianuarie 2020 in Bruxelles (nu asa dintr-o data ci s-a trambitat de vreo doi ani, timp in care puteai sa scapi de poluant) nu mai este permisa circulatia masinilor euro 3. Verificarea se face cu ajutorul camerelor de luat vederi cititoare de numar inmatriculare. Amenda pentru infractiune va fi de 350€. Se poate totusi circula doar 8 zile pe an si costa 35 de euro pe zi daca mai vrei sa faci o plimbare cu o poluanta. O masina straina, in trecere prin oras, trebuie sa fie inscrisa in prealabil, gratuit. Waze avertizeaza LEZ – LowEmission Zone- daca introduci traseul prin Bruxelles.
    LEZ mai exista si in Anvers si Gand.

    00
    • Dhorele, sistemul de clasificare a noxelor emise, Euro, nu are nimic de a face cu emisia de CO2.

      Ce se intampla acum in Bruxelles, se intampla de ceva vreme si prin Germania si mai putin prin alte tari EU. Se numesc anarhisti, majoritatea de stanga. Care au gasit butonul „verde” si o sa il apese pina baga Europa in epoca de piatra.

      00
  15. Sunt de acord cu interzicerea Euro2 si sub, adica primii poluatori sunt FIX aia cu transportul in comun (vezi pe meseriasii de mai sus ca „sarakii” sa ia transportul in comun), iar euro 3 si euro 4 sa fie o supra-impozitare – desi eu conduc un euro 6 din 2016, sotia conduce ca masina secundara cand sunt eu in delegatii un euro 4 benzinar din 2005. DAAAAR, in acelasi timp sa fie luati la puricat la sange TOTI cu dpf anulat, sa fie fortate primariile sa investeasca in transport in comun minim euro 5, sa fie fortate sa asigure transport peste tot, abia apoi poti cere oamenilor sa renunte la masina!!! Ca eu de exemplu stau la periferie, iar ca sa traversez un oras de la un capat la celalalt cu transportul in comun dureaza cam 1 ora (!!!) – Arad. Acelasi drum cu masina ia intre 15 si 25 minute, depinde de trafic si de ora l.

    00
    • Neaparat sa fie si transportul in comun complet electric. Tramvai, troleibuz / autobuz electric. Fara absolut nici o antichitate diesel in flota. Ca degeaba imi interzici mie sa circul cu E4 cu gpl ( adica un echivalent de E5 spre E6 ) daca sunt nevoit sa iau un autobuz care scuipa funingine, vara e sauna iar iarna e…. cum e.

      00
    • Te-ai gandit ca daca lumea lasa masina acasa orasul devine mai aerisit si poti traversa orasul in 15 min si cu autobusul/tramvaiul?
      Dupa aia si Aradul are prea multe semafoare. Acolo la catedrala de ex. ar prinde tare bine un giratoriu.

      00
    • @ Psionics: acolo la catedrala ESTE giratoriu! Semafoarele sunt la fiecare intersectie pentru ca vizibilitatea e spre 0. Iar transportul in comun (tramvaiele) au cale de rulare independenta de sosea. Asa ca nici duma cu masina lasata acasa nu merge!

      00
    • cu „DAAAR”-ul ala ai ajuns fix in ipostaza „sa se faca mai intai si apoi renunt” asa e boss.

      00
    • @ noname: da, in plm de prost. Ca fata nu se duce singura la gradi la 5 ani si nici nu isi viziteaza bunicii prin teleportare. Da, in plm de prost ca nu stau 1ora si30 min in plus pe zi ca sa fiu singurul prost si sa astept ceva ce momentan nu vine. Da in plm de prost ca esti prea prost sa vezi de ce am zis acel DAR.

      00
    • Tot ar fi un plus chiar și dacă tot transportul în comun ar fi atat de poluant, dacă compari un autobuz plin cu zeci de cazane cu câte un pasager-șoferul. Iar când e vreme buna, nici transport în comun. Biciclete și mers pe jos. Nu cei care vin de la 10 km, restul, care stau relativ aproape. Dă-i în pula pe aia prea obosiți sa meargă 2-3 km. Ce atata menajare.
      Oricum nu o sa le impuna nimeni, asa ca măcar să-i înjur eu ca îmi poluează aerul și îmi ocupa spațiul cu proprietățile lor mobile.

      00
    • @Arthur
      Da, ai dreptate, este giratoriu la catedrala. Nu l-am observat pentru ca este si semafor inainte sa intri in giratoriu. Acum realizez ca acel semafor este pentru ca e trecere de pietoni. chiar pe buza giratoriului.
      Logic vb. faci giratoriu ca sa fluidizezi, daca lasi trecerea de pietoni cu semafor la intrare ai dar o palma la cacat.

      00
    • @Psionics: da, acea intersectie e de un tembelism groaznic, dar momentan nu a avut nimeni curaj sa isi asume o lucrare serioasa. Acum ceva ani se discuta de oportunitatea de a avea pasaj subteran pe cateva trasee, astfel incat doar restul traficului sa fie deasupra. Sau ca macar pietonal sa fie in subteran. S-au luat imprumuturi BERD care se platesc timp de 20 ani si tot ce au facut in acea intersectie a fost sa redeseneze cativa cm mai la stanga/dreapta, sa nu poti spune ca n-au facut nimic. Acolo se si „gatuie” cam tot traficul, majoritatea intersectiilor din oras fiind in mare parte circulabile.

      00
  16. Diferenta ca ei au rar si itp cel mai probabil ‘pe bune’. Nu isi anuleaza filtrele pt 5 cai sau pentru ca s-au infundat.
    Vad pe strada mult mai multe masini mici diesel care scot fum cat o duzina de tir-uri.

    00
  17. apropo, a murit lagherta!

    00
  18. Meanwhile, un pulete pe un forum se lauda cu al lui A8 3.0 tdi. Era tare mandru ca a eliminat filtrul de particule si i-a pus si chip, si trage de rupe acum, fiind si idolatrizat de alti zeci de cocalari. Cat am scris acest comentariul, alti zeci de cocalari si-au facut itp-ul si au dat spaga 50 lei pentru noxe, iar sclavul ala de la itp moare de fericire ca fumeaza gratis azi.

    00
    • De asta in unele tari nu poate face ITP orice bisnitar cu 3 lei in buzunar, pt ca ala e usor coruptibil dar noi ne gandim prost ca nu avem 3 lei in buzunar in loc sa gandim cum sa facem aia 3 lei nu cum sa smenarim pt 3 lei si o ciunga

      00
  19. Serialu vikings, scrie in numele fisierului.

    00
  20. Bai va rog eu mult nu mai fiti cretini, ca masina nue doar pentru dus la mall in weekend.
    Sunt zone intregi din tara cu dealuri si munte, acolo unde-si fac hipsterii „Glamping” si se umezesc pe instagram.
    Aici „infrastructura” inseamna un drum cu sleauri pe unde omul se duce la faneata, la terenul lui sau cara iarna pe cineva bolnav.
    Pentru astia accesul la un 4×4 amarat din 1996 i-a scos din evul mediu.
    Lor daca le interzici masinile sub Euro 4 nu-si iau Land Cruiser din 2014 cu 30.000 de euro, se intorc la caruta.

    Ah, o sa vina careva sa spuna ca sunt saraci si satele trebuie sa moara.
    Sa moara saracii si taranii boss, ca de astia e voie sa spunem…de suedeji nu…

    00
    • Adevar grait-ai, dar in Ro din pacate ne-am obisnuit cu legi date doar la nivel de tara nu in functie de conditiile locale.
      O sa de atace toti bucurestenii ca sunt defavorizati.

      00
    • Sa-si modifice troacele sa mearga cu woodgas! Glumesc, ai expus foarte bine o idee complet nestiuta de aia care merg in delegatie si au un E6, sa moara dusmanii de ciuda.

      00
    • Mai multe like uri aici!!!

      00
    • man, unul care merge cu un 4×4 din 1996 prin sat nu poluează 100 de proști, cum face când circulă cu el prin oraș, zi de zi, ore întregi.

  21. Nu cred ca poluarea e cea mai mare grija a romanilor. Si nu cred ca ne permitem standarde precum in vest. Suntem o tara africana ratacita prin Europa.

    In schimb sunt de acord cu ideea articolului: vrem ordine in oras daca noi putem parca oriunde, si sa aplice politia legea daca nu ne amendeaza pe noi, etc. Strigam ca fura PSD-ul dar toti „oamenii de afaceri” urla ca din gura de sarpe daca li se aplica un control pe bune. Trebuie rezolvate toate pe rand, iar prima problema e mentalitatea de „jmecher” „dat dracului”.

    00
    • Hai serios. Du-te în Africa sa vezi cum e.
      Eu sunt roman și e grija mea ce respir. Dacă alții sunt idioți și nu-i interesează… Ei bine, n-o sa ma intereseze nici pe mine ce probleme „mai prioritare” decât asta au idioții respectivi.

      00
  22. Acu un an prietena mea din Piacenza, un orasel de pe langa Milano, a fost nevoita sa vanda masina ‘veche’, de vreo 6 ani veche, pentru ca se interzicea sa mai conduci orice sub euro 4.

    A scos 13 mii de euro sa ia masina noua, desi cealalta avea mai putin de 50 de mii de km, dar asa e legea, asa faci.

    Acum 3 zile imi spunea ca primarul lor al destept a recunoscut ca nu s-a ameliorat calitatea aerului deloc, pentru ca de fapt smogul de acolo vine de la jde fabricile construite de-a valma. Normal, de alea nu te atingi.

    00
    • Ce masini Euro 4 se mai faceau totusi in 2013? Ca 2020 – 1 – 6 cam asa da.

      00
    • @Dojo, şi în urma demersului promediu al primarului a câştigat nişte voturi plus comenzi pentru un dealer de prin zonă care a donat nişte bani în campanie. Acum probabil că a văzut că-i merge jmecheria cu mediul, s-a extins cu bisnisu spre fabricile „neprietene”care poluează.

      00
    • @shoric, problema cu fabricile e de ceva timp, dar ca la noi in Timisoara, zicem ca e totul bine, desi locuitorii se plang de cel putin zece ani de aerul irespirabil, multumita Continental, Procter and Gamble si altii de genul.

      Acum niste ani Puacenza era cica oaza de sanatate, iesea pe locuri fruntase ca si calitate a aerului etc.

      Fiind un oras muc, fara nus cate masini, tot nu conteaza, intai i-au futut pe localnici si acum realizeaza ca alea 30 de mii de masini nu polueaza cat fabricile lor. Oh, well

      00
    • @alex
      cam multe. De ex, motorul de 1.8 TFSI de la grupul VAG, produs incepand cu 2008, e Euro 4.

      00
    • @Sabotor: 1.8 TFSI, EA888, a fost construit din 2007, actual la Gen3. Primele doua generatii au fost Euro 5, ultima generatie este Euro 6.

      Prietena lui Dojo ma gandesc ca a avut un Diesel, ca deh, Italia. Astia, ca si spaniolii, sint morti dupa Diesel.

      00
    • @Antohie
      cred vrei sa spui ca gen2 (nu stiu daca si gen1) e Euro 4. Ca e euro 4. Si era pus pe Audi A4 (probabil si pe altele) din 2008 pana-n 2015 (CABA/CDHA versiunea de 120 de cai). Ma rog, ideea e ca in 2013 sunt destule euro 4.

      00
    • alex – ford fiesta 1.0 eco boost 2017 euro4! deci este masina veche nu? citroen 1.8 2016/2017 euro 4…

      00
    • se sterge, m-am uitat gresit dar gasesti masini din 2013-2014 inca euro4…

      00
    • @Sabotor: ai dat exemplu de VAG dar noi vorbeam de masini.

      00
    • Fiesta 1.0 din 2017 e euro 6, nu mai manca vanilie.

      00
    • @alex
      Hahaha, ce funny esti tu. NOT.

      00
  23. Băi, a înnebunit lupu’ cu chestia asta cu mediul. Gata, a fost rezolvat totul în România şi a rămas asta cu îmbunătăţirea aerului. Gargara asta cu mediul a plecat, ca de obicei, din Bucureşti şi cuprinde ca o plagă întreaga societate care pune botu’ şi uită de problemele reale şi prioritare. Plâng oengeurile pe mediu după bani publici ca Maricica după pwlă. Numai pentru chestia aia cu gândăcelu’ pentru care trebuie făcute nişte studii aprofundate şi specializate durează 6-9 luni… băi, pentru un fucking gândac şi am înţeles că ar trebui făcute studii de astea pentru nuştiu câte specii de râme, parameci, şi alte gângânii care sug bani serioşi de la fraieri. Ar trebui să-i întrebăm pe bogaţii din UE dacă atunci când şi-au construit autostrăzile au avut toate avizele de mediu şi dacă nu, să le refacă cu specialiştii pwlii de mediu şi dacă cumva periclitează perpetuarea unei specii de gândaci să le demoleze şi să construiască altele pe unde primesc ok-ul oengeurilor.

    00
    • Nu fi prost. Merg pe strada și simt poluarea în nas. Mai real de atât nu se poate. Și nu sunt din București. Dar poate tu ești din vreun loc unde se merge cu căruță.

      00
    • Și mi se rupe de ” problemele reale și prioritare” dacă ție ți se rupe de poluare. Sa fim chit.

      00
    • Coane, aia din vest fac poduri „naturale” peste autostrazi, pentru animale. Cand iti apare ursul in fata la 100 kmph, tot asa pareri de rahat ai?

      00
    • Poluare, nepoluare, speranta de viata creste in continuare. Fun fact, bucurestenii sunt nr 1 la speranta de viata in Romania.

      00
  24. Bun subiectul de azi.
    „Stop CO2 emissions”!”Industria auto ne minte”! Azi intre 100 si 200 de activisti ai „Extinction Rebellion”cine-s, explica Wikipedia , au intrat in Salonul Auto Bruxelles si la un semn au inceput sa arunce cu lichid rosu pe masini, sa se lege cu lant de volan in general scandal .. O fi si chirica in gruparea asta ? :)
    Cateva poze in presa belgiana
    https://www.rtbf.be/info/societe/detail_salon-de-l-auto-des-militants-d-extinction-rebellion-s-enchainent-aux-volants-et-taguent-des-voitures-avec-du-sang?id=10410719

    00
  25. Asta cu masinile care polueaza mi se pare o chestie populista in mentalitatea proletara – aia cu masini sunt chiaburi si merita pedepsiti.
    Da, absolut de acord cu faptul ca masinile polueaza insa daca vorbim de calitatea aerului atunci ar trebui facuta o analiza gloabala – concret cine polueaza acel aer? Masini mici, camioane, transportul public in comun, fabrici, uzine, centrale personale pe gaz – totul pe hartie si cerut aceeasi norma de poluare pentru toti.
    Mi se pare populism unde ii ceri lu nea Gigel sa isi schimbe masina ca e euro 2-3-etc insa camioanele raja pot fi in continuare Roman din 80, autobuzele din 95, fabricile cu tehnologie din 80. Schimbam, facem sacrificii – insa toti la fel.

    00
    • Sa nu mai pomenim de faptul ca intotdeauna toata treaba asta cade in spinarea gigelului de rand. Poluam prea mult si trebuie facut ceva? Ia, tu Gheorge hai si plateste taxa mare ca ai masina mai veche de 10 ani si nici nu mai ai ce cauta cu ea in centrul orasului, da-te-n pula mea de sarac. Ah, industria polueaza de 1000 de ori mai mult? E ok, nu se face sa ne luam de ei si sa le punem taxa pe poluare, ca doar fac lobby si sar cu bani, ce naiba… Marim taxele la gigel, sa plateasca gigel, da-l dracu’ ca-i un nimeni.

      00
    • Lasa-ne boss cu logica, ca noi stim una si buna: cutia manuala si sub Euro5 e nasol de tot.
      Dacă s-ar rezolva astea doua, am putea zice ca am gătat cu problemele si ne-am putea bate liniștiți cu mana pe burdihan.

      00
  26. Dacă s-ar rezolva ăia care au dpf off, poluarea ar scădea dramatic.

    Cred că e prima și cea mai mare cauză la poluarea diesel la noi. Ne lăudăm cu euro 4 dar un diesel cu filtru de particule e euro 2, maxim euro 3 dacă are motor sub 1.6.

    00
  27. Eu sunt exclusiv pieton. Oraș capitală de județ, centru cam înghesuit.
    Mă sufocă mașinile. Pe drumul spre și de la muncă, ditamai coloana, merg 5 minute și nu se termină. Și parcă pute din ce în ce mai rău.
    Nu pot trece pe trotuar din cauza ghiolbanilor cu vapoare de Texas care ocupă 3/4 din metrul ăla jumate, fix sub semnul cu Oprirea interzisă. Și, desigur, pe avarii.
    Alți tembeli parchează unde le tună, pe trecere, în curbă…pe străduțele cu școli nu se poate circula că toate mămicile și toți tăticii trebuie să-și debarce moștenitorii în stradă în dreptul porții, că tușește pruncul dacă merge 10 metri pe jos.
    Alți năcăjiți cu volan pe dreapta provoacă într-o veselie accidente.
    Ai treabă la bancă, fix în fața ușii băncii să parchezi.
    Și cele mai multe mașini se plimbă doar cu șoferul.
    Avem autobuze,tramvaie…dar nu.
    Mașina, frate.
    Hai că între localități cu legături proaste, cu microbuze care circulă prea rar sau deloc, înțeleg Mașina este o necesitate. Dar în miezul târgului?
    Era mai demult un birou de pașapoarte pe străduța unde locuiesc. Băi, n-aveai loc să treci pe jos, toți care aveau treabă la Pașapoarte veneau cu mașina personală. Că n-or fi fost toți din afara orașului.
    Tare multă lume uită că suntem umblători pe jos de milioane de ani, și șoferi de vreo sută și ceva.
    Rant over.

    00
    • “Nu ai loc de masini sa treci cu caruciorul”, mantra pedestrașului

      00
    • Exact. Dă-i în pula cu fierataniile lor. Mie jur ca mi-e rușine sa-mi iau mașina pt ca vad ca nu mai sunt locuri de parcare. E vina autorităților, în mare parte, dar cât timp ele nu fac nimic, nu pot sa fac pe indiferenți și sa zic ca nu e problema mea. Asa ca respectivii pe câte i-am înjurat, cu fierataniile, pot să-mi mulțumească ca măcar eu sunt responsabil și datorita mie au un loc de parcare în plus (acolo unde el mai exista…).

      00
    • Mama, daca ar intra politia in astia parcati neregulamentar, ar imbogati bugetul local. SI sa-i vezi pe astia alde mihsy cum chitaie pe internet ca nu are unde sa parcheze pe trotuar in centrul capitalei.

      00
  28. Sa se interzica toate pana la Euro 4. De ce euro 4? Ca d’aia am eu. Si euro 5 si 6 sa se interzica. :))

    On a serious note: bula comenteaza dar aerul tot poluat ramane.

    00
  29. Iar trebuie sa facem ceva ca sa se schimbe lucrurile ca afara?
    Lasand caterinca, in Iasi exclusand perioadele dr vacanta si concedii traficul e prost, iar pentru suprafata orasului faci foarte mult dintr-un capat in altul.
    Pentru a reduce poluarea in oras pe langa rabala lui gigel, ar trebui in primul rand interzise dubele de distributie care sunt mai vechi de 5 ani-6ani. Distributia sa se faca pana in ora 8 dimineata sau dupa ora 10. Banda destinata pentru autobuze aici avem cateva bulevarde unde s-ar putea face, dar ar trebui mutate masinile parcate pe marginea strazii. Toate masinile de mare tonaj gen macarale, basculante etc sa fie de la euro 5 in sus. Si bineinteles amenzi pentru cei care incurca traficul… Daca este fluidizat traficul reduci poluarea destul de mult.

    00
    • N-am fost in stare sa sincronizam 3-4 semafoare in functie de pietoni si trafic, ce vorbesti tu e SF. Trebuie adusi specialisti si idei din tari civilizate aplicabile la noi, nu se mai poate asa, e dezastru peste tot

      00
  30. Asta cu poluarea la masini e praf in ochii pntru prostime.vrei sa faci ceva cu ea te duci direct la poluatorii mari dar nu poti ca aia au pufarina.Exact ca pungile de plastic ce mai cauta in comert ? Eu personal ca consumator sa fiu obligat sa cumpar eco dar el ca vanzator nu are nici o responsabilitate.Praf in ochi pentru idioti.asa ca hai sa punem presiune pe consumatori ca de obicei taxe si impozite ca acolo nu comenteaza nimeni.

    00
  31. Nu de la masinile amaratilor provine toate poluarea asta. Pt mare parte din poluare sunt responsabile CET-urile, industria, incineratoarele de gunoi, etc.

    00
  32. Pe unde sunt eu simt poluarea de la mașini. Cet-uri și industrie poluanta nu avem aici. În nici un caz atât de aproape de nasul meu. Dar, dacă asta te face sa te simți mai bine, spune-ți ca nu e mare lucru o mașină. Fiecare isi spune asta și, nu-i asa, efect cumulat nu exista, pt ca suntem toți indivizi, nu mai suntem în comunism.

    00
  33. Sunt destui care zic și pe aici (nu am stat să citesc toate comentariile) cum că băiatul primarului, în vârstă de nici doi ani, are o vilă de 250.000€. Ok. Văd destui care zic și de alți politicieni că fură sau au furat. Bun. Am înțeles.
    Întrebarea este: ce altceva faceți în legătură cu acest lucru, în afară de să fiți „războinici” pe internet? Ați făcut și altceva? Protest pașnic?!
    ===Cum a îndreptat situația, concret, acțiunea pe care ați întreprins-o voi personal pentru a corecta situația cu care vă „luptați” pe internet???===
    Nimic? Câinii latră ursul trece?
    Și atunci vă întreb eu pe voi, nu cumva muia pe care și-a luat-o Fluture la articolul respectiv, a fost pe nemeritate?
    El practic ce a zis acolo: că omul de rând din ziua de azi o duce prea bine ca să îi mai pese și să mai considere că este afectată starea lui de confort de situația politică și de faptul că unii sau alții fură. Și? Nu are dreptate? Nu asta și faceți? Faceți și altceva decât să vă dați mari combatanți pe internet sau în afară de a face niște proteste pașnice sau de weekend care să nu fie cu consecințe? Ce?

    00
    • Măcar de-ar merge la vot, dacă nu se baga la ridicat baricade pe străzi.
      Dar na, cică „toți sunt la fel”. Cum sa nu.

      00
  34. @mihsy
    Exact. Mantra.
    Uite exemplu. Zona preorășenească din Cluj. Case care au curte, trotuare de 40 cm, care arată ca o potecă de munte, treceri de pietoni rare, se merge tare. Dintre 2 mașini parcate iese din senin în fața noastră (eram vreo 4 în mașină) o femeie cu un cărucior. Nu avea loc să treacă pe trotuarul rămas lat cât o bârnă olimpică și a ieșit în stradă. Sigur, și vina ei că nu se asigurase. Dar…bine că nu s-a întâmplat nimic.
    Subliniez, casele cam au curte pe acolo. Dar poate că nu era mașina proprietarului.
    Știi câtă diaree a fost în mașină în secunda aia jumate? Îți spun eu. Toată.

    00
  35. Totul tine de educatie.

    In 2019, Dacia Sandero a fost cea mai vanduta masina in Franta. De ce ?
    Ce ar fi ales un romas daca ar fi avut 12-15.000 euro pentru o masina?

    Daca nu avem educatie, luam masuri:

    1. Fara taxe inutile si cacaturi. Impozit in functie de vechimea masinii si capacitate cilindrica. (exemplu: Non EURO – 6000 lei / Euro 1 – 5000 lei / Euro 2 – 4000 lei / Euro 3 – 3000 lei / Euro 4 – 2000 lei / Euro 5 – 1000 lei / Euro 6 – 100 lei

    2. Apoi, impozitare progresiva. Pentru al doilea autoturism sa platesti impozit dublu, pentru al treilea triplu si tot asa.

    Simplu si eficient.
    Fiecare auto polueaza mai mult sau mai putin, prin urmare nu se face exceptie de la regula nici pt autoutilitare, masini de pompieri, televiziune si etc.

    00
    • 1. si apoi revenim la poluare, o masina non euro ce circula 10km pe zi polueaza la fel de mult precum una euro 6 ce circula 250 in regim de taxi/livrare/plimbari?… taxa poluarii ar trebui sa fie in taxa de combustibil, oh stai, o avem deja!

      00
    • O masina care circula 10 km/luna pe dn-uri plateste aceeasi vigneta ca una care circula 5000 km/luna?

      00
    • Pai tocmai.

      Nu circuli cu masina mult => nu ai nevoie de ea.
      Pentru 10 km pe zi poti lua lejer bicicleta, trotineta, mijloc de transport in comun.

      Non EURO 1600 mg/km vs Euro 6 – 80 mg / km – DIESEL.

      Nu intereseaza pe nimeni cat circuli cu masina ta.
      Platesti toate taxele impuse si drum bun.

      00
    • vlad 10 km printre dealuri la -15 grade fara transport in comun sa te vad. Atentie, pe doua roti nu ai voie sa circuli daca carosabilul prezinta polei sau zapada!
      non euro gpl 1.2L vs euro 6 fara gpl 3.0L, aham, deci poluarea nu este la fel? Traiasca euro6 si particulele pe benzinar, pacat ca la non euro particulele nu sunt.
      Matiz 171 gr co2, ford mondeo 2019 1.5 L 144gr. Deci ce ziceam? Este destul ca fordul sa circle 20 000km pe an si polueaza dublu comparativ cu matizul ce circula doar 10 000km pe an. O uau, marea tehnologie revolutionara anti poluare. Conteaza ca fordul emite particule pe cand matizul nu? Neah…

      00
    • „vlad 10 km printre dealuri la -15 grade fara transport in comun sa te vad”
      Raspunsul suprem pe care il vad de fiecare data cand se propune o taxare progresiva pe Euro. Ce face Ion din cucuietii din deal pe frig? Simplu, ce facea si inainte sa aiba masina.
      Legat de taxarea pe numarul de kilometri, de ce as taxa mai putin un golf 3 (euro 3) care sta in fata blocului 364 de zile fata de un euro 5 care chiar are nevoie de masina si se deplaseaza zilnic prin oras/tara. Sunt destule rable care ocupa locuri de parcare si nu sunt mutate, ca daca nu mai prind loc.

      00
    • Facem un calcul simplu.

      Cati oameni sunt afectati de poluare si aglomeratie si cati oameni ar avea de suferit daca s-ar lua masurile de mai sus ?

      Conform democratiei, 50%+1 au castig de cauza.

      00
    • @ Vlad In Franta, daca tot vorbersti de ea, nu platesti impozit pe masina. Taxele sunt in carburant. Cat consumi atat platesti.
      Atat timp cat mana de lucru in Romania este ieftina, este normal ca Sandero sa nu fie atat de vandut. La 13 000 de euro poti avea o masina mai faina chiar daca este la mana a doua. Francezul vrea masina noua sa nu calce in service. Ora de manopera este scumpa. Asta inseamana ca dupa garantie Sandero ajunge prin nordul africii sau pe unde mai vrea cineva sa se ocupe de ea. Cate Loganuri sau Sandero vezi, mai vechi de 5 ani prin vest? Sunt masini ”de consum” si atat. Sunt tari in Europa in care poti sa schimbi placile intre masini. De ce naiba ai impozita mai mult a doua masina? Or sa apara autostrazi si in RO intr-un final. De ce ai merge pe autostrada cu un motor de 1.0 sau 1.2? Ai vazut cat consuma la un 120 constant un motor de genul asta? Iti vine sa ii dai foc…

      00
  36. Vezi ca il cheama Chirica, nu Chirică 🤗

    00
  37. Eu as pune primarul Iasului si al Targu-Muresului sa ne conduca tara.
    Se pare ca sunt printre putinii care au curaj sa ne indice directia corecta in care trebuie dusa tara (chiar cu riscul de a pierde niste votanti).

    Astia care au fost votati la ultimele alegeri (USR, PNL) se pare ca tac malc. Eu sper ca doar pana la alegeri apoi vorba lui Vali eu sper ca o sa inceapa sa puna biciul pe noi. Pt ca tara asta are multe chestii strambe care trebuiesc indreptate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube