Despre liceele brașovene care dau afară elevi slabi…

Faza asta de la 3 licee de top se știa, o auzisem inclusiv eu. Pe scurt, liceele sunt de top, vor numai elevi buni, dacă elevii nu pot ține pasul, sunt rugați să facă pași. Pasul, pași…glumeț. Și cineva i-a turnat acum la Minister, că nu e corect, că e ilegal.

Acum, e evident că ăla care s-a plâns are un copil care ia note proaste, dar mă amuză foarte tare ipocrizia situației: vrem ca al nostru copil să intre la o școală bună, unde se face carte ca lumea, unde elevii înțeleg că trebuie să învețe, dar dacă al nostru nu face față și trage clasa în jos, nu e corect să fie trimis la alt liceu. Că nu putem înțelege că liceul nu poate rămâne bun și elevii ăia nu vor învăța dacă se acceptă elevi slabi.

Noi înțelegem și acceptăm sistemul ăsta (sau oricare sistem similar) doar până când e vina alui nostru. După aia ne facem că descoperim că e discriminare, că e ilegalitate, că chestii. Până atunci nu era. Până atunci era OK.

Stați pe aproape, urmează ca toată lumea să intre la ASE sau la Oxford. Ce e discriminarea asta pe bază de note?! Ce sunt notele de fapt? De unde vin ele? Cine are dreptul să judece în funcție de ele?!

 

fun-kid

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

110 comentarii

  1. Adevărul este ca marea majoritate a elevilor din ziua de azi se duc la școală doar pentru note. Chiar și la liceele bune.

    00
  2. Discriminare pe bani publici. Apoi zic ca la spital sa te primeasca doar daca ai peste 10 mii RON venit, pe strada sa aiba voie doar cei cu masini din Europa, cei cu asiatice nu au contribuit la industria de aici, etc…..

    00
    • Un pic offtopic: mi-am fracturat glezna stanga in urma cu 2 saptamani. Eram neasigurat. M-au internat pe caz de urgenta, dar pentru ca spitalizarea urma sa depaseasca 3 zile, mi s-a zis sa rezolv cu asigurarea, ca sa nu trebuiasca sa platesc ziua de spitalizare.
      Altfel, toata lumea a fost draguta, nu s-a asteptat niciun ban, nici de la mine si nici de la colegii de salon. I-am dat 10 lei unui brancardier care s-a chinuit sa ma urce pe o rampa. Asta cu venitul pare asa o abureala, desi am mai auzit de chestia asta.

      00
    • Nu e nicio discriminare. E pur si simplu vorba de prestigiul scolii.

      Eu daca intru la Tudor Vianu si apoi sunt corigent la 5 materii, trebuie sa raman acolo, doar pentru ca am intrat la inceput?

      00
    • @Mihail : pe scurt: daca cineva e suficient de destept sa intre la o scoala de prestigiu si cu asteptari pe barba lui (prin fortelele proprii), dar si indeajuns de prost incat sa aiva x corigente (cazurile exceptionale gen boala, etc se exclud)….. atunci DA ! acel cineva nu merita sa studieze in acel loc. Si poate cu ultimul dram de „desteptaciune” sa faca ce e bine si pentru el!

      00
    • Comentariul era destinat lui Andrei, nu lui Mihail.

      00
  3. Orice-ai zice, e vorba despre discriminare.

    00
    • asta spune articolul: e discriminare pe baza de note…

      00
    • Si, cand ramai repetent sau corigent, nu e discriminare pe baza de note?

      00
    • accesul la invatamant/cunoastere discrimineaza.
      daca tii un copil retardat si unul cu potential de geniu izolat in cusca cainelui, niciunul dintre ei nu va invata sa vorbeasca.
      diferenta de nivel intelectual intre persoanele care nu au urmat vreo forma de invatamant este foarte mica.
      diferenta intre persoanele care trec prin scolarizare se adanceste, uneori dureros, odata cu cresterea nivelului de studii.

      00
  4. Profesorii nu au nici o vina, nu ?

    De genul nu ai venit cu un buchet de flori sau cotizatie lunara la meditatii, e de ajuns un 5 ca sa iti mute copilul la alta scoala, sa nu zic de altele mai putin evidente.

    00
    • fix asta spunea cineva la un post de radio,ca se forteaza foarte mult nota pe meditatii cu profesorii de la clasa sau diverse atentii penru note bune .

      00
  5. NOU
    #17

    carte ca lumea
    vezi ca 50% ajung coafeze, antrenori de fitness, secretare
    scoala buna :D

    00
  6. Solicitarea oficiala vine din partea Asociatiilor de Elevi, care da, au aflat de asta prin intermediul unei postari pe Facebook. Acum stau si ma gandesc, in asociatia aia nu erau si elevi din liceele respective? Aia chiar nu stiau nimic? Ca doar au citit ce semneaza… sper.

    Apoi, daca intr-adevar se intampla asta, e o cacanarie de neimaginat. E vorba de liceu, nu de facultate, de un copil de 14, 15, 16 ani..
    Exista o procedura de admintere, mai buna sau mai proasta, se respecta. Daca elevul e slab, ii pui 4, il lasi repetent/corigent si pana la urma va pleca singur. Nu vii tu liceu si spui ca gata, daca iei note sub 9 e ca si cum ai lua 4.

    Mai zici acolo de Oxford… tu crezi ca nu exista absolventi de Oxford care abia au luat note de trecere? Aia nu sunt tot studenti? Cum sunt aia care termina Politehnica cu 10 pe linie, sunt si aia care termina cu 6.5.
    Pe scurt, atata timp cat exista un standard de notare care delimiteaza clar ce inseamna admis/respins, ala trebuie respectat, nu aberatii inventate de niste idioti.

    Si o ultima nelamurire? Cum il fac pe copilul ala sa plece daca nu vrea? Il leaga intr-o camera de tortura si il pun sa semneze? Ca nu imi dau seama…

    00
    • asta cu poli si 10 pe linie e o legenda ca monstrul din loch ness..

      00
    • Nu stiu pe nimeni cu 10 pe linie la Poli, era doar ca exemplu. Poate exista, poate sunt mai multi… nu asta e important.

      00
    • prin aplicarea regulamentului?!

      00
    • @daddy – regulamentul ala nu poate contine orice regula doreste conducerea. De exemplu eu pot sa semnez ca poti sa-mi tai o mana daca nu iti dau 100 de lei in fiecare zi, dar e ilegala.
      Asa, nici eu nu pot obliga un elev sa se mute din scoala, indiferent ce scriu ei in regulamentul ala.

      00
  7. Discriminare toata ziua! Cum adica unu slab trage clasa in jos? Ce ai zice daca prin minune ar fi al tau in situatia celui slab si altii ar spune ca cochtilu tau trage toata clasa in jos?

    00
    • Dar nu vad cum cativa elevi slabi ar fi o problema. E slab la modul ca nu poate lua nici macar un 5, nu va mai fi problema ta mult timp.
      E slab la modul ca ia doar note de 5,6,7? Unde e problema?
      Oricum un elev cu 6 intr-in liceu de top, face cat unul de 9 sau 10 intr-un liceu slab.

      00
    • @Marian: glumesti sper. Unii camufleaza sarcasmul prea bine, de aia intreb.
      @Zarax: asta cu elevul de 6 care face cat unul de 10 e un mit cu care se lauda aia de 6. Copiii de la liceele slabe au ajuns acolo pentru ca nici pe ei nici pe parintii lor nu i-a interesat scoala. Pe aia de 6 din liceele bune nu i-a interesat scoala dar parintii au tras de ei sa ia un amarat de examen. Aia e singura diferenta.
      La un test standardizat dat pe neveu(adica fara sa iei niste meditatii bine gandite inainte) ambii fac fix acelasi c**at.
      Un procent foarte mare, gen 80% din elevii romani trec prin scoala ca gasca prin apa. Atat in licee bune cat si in licee proaste.

      00
    • elevii care nu obtin macar media 5 la evaluarea de la terminarea gimnaziului urmeaza liceul fara a mai acumula cunostinte din programa.

      00
    • Clasele 5-8 la matematica aveam note de 4 si de 5. In clasa a noua am ramas corigent pe vara, ultimii 2 ani de liceu locul 1 pe judet si diploma de participare pe tara. Am luat cea mai mare la bac fara ore suplimentare. Dupa mintea alora in clasele 5-8 trebuia sa imi mut scoala iar in clasele 11-12 trebuia sa se mute toti elevii pentru ca ma trageau in jos nu?
      Sunt convins ca aceasta ineptie a mers mana in mana de la director-consiliul profesoral-contabilitate pentru a da bine in statistica ca uite domle’ avem doar elevi silitori cu 9 si 10, nu ne dati un buget mai mare si salariile maximale pe grila?

      00
    • @alex nu glumesc sa stii. chiar nu cred ca un elev slab trage clasa in jos. in orice clasa sunt elevi buni si elevi slabi dar nici pe departe nu inseamna ca cei slabi trag clasa in jos. cei buni vor invata bine in continuare si cei slabi se vor pierde pe parcurs. apoi si in viata la fel, cei buni vor urma facultati bune, vor avea joburi bune apoi si vor avansa si in plan personal pe cand cei rai vor face scoli profesionale sau cine stie in ce directie vor merge. acuma cu ce ii strica cei rai pe cei buni la scoala? cu nimic! din contra daca sunt multi buni in clasa poate au sanse si cei rai sa se adapteze. in orice clasa rai sunt cativa si restul sunt ok. de ce sa faci discriminare intre copii de la o varsta frageda? asta-i parerea mea dupa 17 ani de scoala(nu ma laud ca nu conteaza) numa zic.

      00
    • Te-ai gandit ca daca era dupa mintea alora puteai sa fi ajuns mult mai departe? :) Cum pana mea poti sa compari? Nu e ca si cand astia de la liceele astea nu stiu in ce se baga si nu se pregatesc pentru liceele alea din clasa a 5-a.

      00
    • @nxs nu m-am gandit ca nu-s genu „cum ar fi fost daca”, nu ma uit in spate niciodata.

      00
  8. Scoala buna inseamna ca profesorii sunt seriosi, se ocupa de copii si atmosfera in general e buna (era sa zic serioasa). De aici si pana la aberatia cu minim nota 8 e drum lung.
    Ca sa fie corecta (oarecum treaba) ar trebui ca si profesorii sa fie testati de 2 ori pe an de comisii independente si daca au sub nota 8 sa fie obligati sa plece din liceu, nu?

    00
    • ideea cu testarea periodica a profesorilor nu este rea!
      ce este acela examen de definitivat? daca il iei, primesti catedra pe viata?

      00
  9. Mi se pare normal ca unii sa fie mai slabi si altii mai buni, de asta exista note si departajare acum ce vor directorii sa fie toti doar buni?Exista elevi de nota 10 si elevi de nota 7.

    00
    • NOU
      #37

      Adica daca esti de 10 la informatica si de 5 la franceza, nu esti bun de nimic. Fa si tu ca gigel care are 8 la info si 8 la franceza.

      00
    • Nu s-a schimbat absolut nimic din anii 2000…
      Liceele de elita/bune = parinti cu bani gramada = copii foarte „buni” cica.
      Elev de nota 8-9 cu parinti cu situatie modesta la un astfel de liceu e considerat „prost” si cica trage prestigiul liceului in jos…normal daca nu pompeaza sute/mii de lei in atentii si pregatiri extra la domiciliu.

      00
    • @ciocolatiulverde: daca ai 10 la info, bravo tie, o sa faci furori la facultatea de profil. Pana una alta esti la liceu si inveti pentru cultura generala, deci nu ai o scuza sa fii loaza la franceza, chimie, sport si restul.

      @Romeo: fii linistit, un copil care isi da cat de cat silinta ajunge la un liceu decent. Nu mai sunt atat de multi copii si pe aia de bani gata nu ii intereseaza atat de mult sa ii bata profii la cap 4 ani de zile ca sa invete.

      00
    • NOU
      #40

      Ba ai, pentru ca in viata vietilor tale nu vei mai face valente, calcule cu moli si tot felul de porcarii. Pai la ce programa scoalara avem, ar trebui sa iasa sute de intelectuali matematiciano-istorici, trilingvi, cu ureche muzicala si cu masa musculara 40%, din liceu, in fiecare an, daca ne luam dupa medii.
      Sistemul educational romanesc continua sa fie o shaorma cu de toate, dar cu ingrediente naspa.

      00
    • Fii linistit, nu ajungi expert in niciun domeniu daca inveti din toate in liceu. Doar ca nu mai pui botul asa usor cand auzi ca un conational a inventat masina care merge cu apa. Sunt de acord ca programa si mai ales stilul de predare au nevoie de imbunatatiri majore dar solutia nu e sa elimini scoala cu totul.

      00
  10. Nu numai ca e discriminare, dar e si ipocrizie. Cel putin cand eram eu elev, profesorii erau niste incompetenti si niste nepasatori. Ei vor elevi buni care sa invete singuri astfel ca ei, profesorii, sa aiba cat mai putina munca. Nu sunt dascali, sunt niste complexati ce nu au avut lucruri mai bune de facut in viata si acum au ajuns profesori. Bineinteles ca e greu sa incerci sa educi si sa ridici copiii, e mult mai usor sa-i selectezi pe cei mai buni, sa ii protejezi si apoi sa te lauzi cat de bun esti tu ca profesor si ce rezultate sclipitoare ai, e ca si cum vine unul si spune ca vai de mine ce bine spal eu rufele, ca am masina de spalat, nu ca inapoiatii aia de la tara ce si le spala la lighean.

    00
    • Profesorii astia sunt niste nemernici! De asta va ingramaditi toti cu tot felul de ,,atenții“ pe la tot felul de sărbători sperand să le câștigați bunăvoința.
      Imi place ca se discută mult despre cazul cu transferul dar despre tentativa de omor asupra unui profesor in incinta școlii absolut nimic.

      00
    • NOU
      #44

      *profesor detected

      @Chilia tocmai aia faza, unele licee sunt mai dorite si pentru ca ai sanse(considerabil) mai mici sa fii injunghiat.
      Pana la urma si aia sunt produsul scolii romanesti si al societatii, pentru ca astea l-au dus la stadiul la care nu mai are ce sa piarda.

      Cat despre atentii, din punct de vedere al elevului iti zic: faci ce poti ca sa ai note mari, de exemplu îi puneam filme pe cd unei profe, martisoare etc. pentru ca nimeni nu da 2 bani pe ce stii, ai medie ti se pot deschide usi, nu ai medie esti pleava. A’ da, si am dus tortuleț de ziua profei ca sa scapam de ora de mate.
      Cadouri la profi – la mine nu s-au practicat la ordinea zilei „de sarbatori”, doar cu ocazii foarte rare.

      00
  11. „Comunicatul AEC vine în contextul în care pe pagina de Facebook „Părinții cer schimbare” a apărut o postare potrivit căreia la Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Colegiul Național Dr. „Ioan Meșota” și Colegiului Național de Informatică „Grigore Moisil” elevii care nu obțin media generală minimă 8,5 sunt declarați „necorespunzători cu standardele școlare asumate” și obligați să se transfere la alte școli.”

    A postat cineva pe feisbuc … ceva, ceva, trebuie să fie adevărat şi trebuie făcute verificări … aham.
    Un părinte nemulţumit.

    00
    • 8,5 ?! da ce pm acolo sunt doar genii ?! pe vremea mea aveam un prof care zicea ca 9 e pt profesori si 10 pt dumnezeu. restul de la 8 in jos.

      00
    • @maxp, păi aşa au ajuns doar geniile cu 10 pe linie de pe la liceele industriale din provincie să conducă România.:)

      00
    • @maxp – proful de fizica ne zicea la fel, 9 e pentru popa si 10 pt dumnezeu (el fiind ateu convins) :)

      00
  12. dar cate licee sunt in brasov? ce vreau sa zic este ca nu e neaparat ipocrizie ca a semnat ceva la inceput si apoi cand i se aplica lui nu-i mai convine, ci si faptul ca poate nu are la ce alt liceu sa mearga in brasov. ok, sunt mai mult de 3 licee, dar poate restul de 3 sunt in capatul celalalt al orasului. crestem traficul prin oras doar ca sa ma duc eu la alt liceu decat cel de la mine din cartier? inteleg ca sunt licee de top, ok, daca a intrat acolo copilul nu e bomba, atunci consider ca este si problema liceului ca undeva pe parcurs a ajuns sa ia note sub 8.
    plus ca asta spune ceva si despre profesori. e clar ca ai material bun pe mana, fa ceva cu el. ca sa fac o comparatie, o sa fiu convins ca guardiola este antrenor bun cand va lua UCL cu lotul actual al lui dinamo. pana atunci ciocul mic si joc de glezne.

    00
    • sa fie ca in rpdk sau cuba, unde esti obligat sa mergi doar la cea mai apropiata scoala?

      00
    • @maxp: scolile de cartier sunt ptr 1-8, liceul si-l alege fiecare dupa aspiratii, aptitudini s.a.m.d.
      Un copil poate sa fie bomba si sa ajunga la un liceu de top, cele doua nu se exclud. Evaluarea nationala e doar la romana si matematica, copiii nu sunt chiar asa multi si mai sunt si alti factori. Eu zic ca e o idee buna sa se mai trieze din ei, dar media 8.5 e prea mare.

      00
    • @daddy sau ca in Finlanda, unde nu exista scoli bune sau proaste, doar scoli.
      Da, eu sunt de parere ca cel putin in 1-8 copilul sa se poata inscrie doar la cea mai apropiata scoala. Impartirea intre „elite” si restul nu aduce decat divizare si mai mare, care impacteaza societatea pe viitor.

      00
    • @alex, nu mai stiu sistemul, dar daca este o evaluare cum ajunge un copil bomba la un liceu de top? Plus ca eu sunt de parere ca daca i mult la mate si romana ca sa intre la un liceu bun, chiar il duce capul. Pe vremea mea la liceele de top se intra cu peste 9 la admitere si automat se triau elevii.

      00
    • am facut liceul la 6 km de casa kn brasov. 4 km cu busu,2 pe jos. care e problema

      00
    • de ce sa te plimbi atat cu ratb-ul daca poti sa mergi aproape de casa? din motive de optimizare de trafic, oboseala, siguranta, you name it… nu zic sa fie obligatoriu, dar daca copilul a intrat pe merit la liceul de la el din cartier de ce sa-l mut daca apoi are media 7 ?! ce are media 7 ? inseamna ca stie ceva la materia aia. eu ca parinte o sa fiu multumit daca fimea o sa aiba 7 pe linie dar o vad ca nu e loaza sa stea doar pe telefon/tv si sta la aer de exemplu, sau face sport, sau citeste… e 7 oameni buni ! e o nota buna.
      ce e mizeria asta ca trage clasa in jos? ca nu preda profesorul mai rapid? profesorul sa predea conform curiculei, ca ei nici aia nu sunt in stare s-o predea calumea.

      00
    • @maxp: simplu, liceul accepta elevi in limita locurilor pe care le are. Cum locuri sunt, elevi nu prea, iar nivelul general al cunostintelor e scazut, fa singur calculele.

      00
    • atunci ala e nivelul liceului pt ca elevi nu prea mai sunt iar aia care sunt sunt mai slabi.
      sunt atat de inversunat pt ca am facut un liceu de top din bucuresti si m-am strofocat sa intru cu examen de admitere si apoi stresul dracului ca e liceu de top si era un rahat . tot o laba de liceu. se tragea de note ca sa iasa mediile mari, profii mate/fizica/chimie isi trageau elevii la meditatii din clasa a 9a iar restul erau niste frustrati. aveam un retardat de geografie care cand te scotea la ascultat iti spunea direct : 2 muncit sau 4 cinstit? cel putin pe mine ma timora maxim. 2 muncit inseamna ca te increzi in fortele tale si-ti punea 4 intrebari tampite la care nu reuseai sa raspunzi chiar daca sa zicem tu invatasei de un 7 (da, stiu, sunt subiectiv) sau acceptai un 4 si nu te mai intreba nimic. si apoi ne tataia curul la final de an. la romana am avut vreo 4-5 profesoare intr-un an ca se tot schimbau, in alt an am prins greve succesive ale profesorilor si un trimestru aproape n-am facut nimic, la chimic era si acolo o poama care avea vreo 70 de ani si lasa corigenti pe capete, samd. iar la bac, n-a luat nimeni sub 9. ce rahat e asta?
      am ajuns apoi in politehnica unde proful de la o materie de programare, nu mai retin exact care, venea cu procedurile scrise pe bucatele de hartie si le copia pe tabla. ftw!

      00
  13. Un fost coleg de liceu era pasionat numai de mate, fizica si engleza. La restul de abia trecea clasa. A juns la MIT si acum face ceva post doctoral science fiction shit cu telescoape prin Nevada.

    00
    • Degeaba ca daca era la Brasov si nu stia istoria si biologia il trimeteau undeva pe la un liceu agricol.

      00
    • in practica, ceilalti profi l-ar fi notat pe baza rezultatelor de la materiile de excelenta

      00
    • Si gaseste singur drumul pana la telescop sau il duce careva de mana?
      Serios acum, cat de specializat poate fi un om incat sa fie de 10 la 3 discipline si sa nu poata lua macar 5 la celelalte? Ma refer la oameni normali dpdv psihic nu la autisti si alti asemenea. Plm, e materie de liceu, cat de grea i se parea?

      00
    • @Alex, abia trecea la celelalte materii pt că probabil nu se preocupa absolut deloc de celelalte materii. doar ce prindea în clasă, asta dacă se ducea la orele alea și dacă era atent.

      00
    • Pai si colegul tau a fost la unul din liceele astea? Se pare ca l-a dus capul suficient cat sa nu. Ce nu intelegeti ca elevii aia aleg sa mearga acolo in conditiile date de ani si ani de zile. Si e bataie pe locuri. Cand am dat eu la liceu acum multi ani la unul din liceele de top de la mine din oras pe langa testele de mate/romana se dadea si test de info daca voiai sa mergi la clasa de info si teste de limbi straine. Si acolo era la fel, bataie pe locuri si multi se pregateau pentru liceu dintr-a sasea.

      00
    • @A: aia am inteles, dar obiectele alea nu sunt complet izolate unele de altele. In plus, e cam greu sa fii talentat doar pe nise foarte inguste. Arata-mi un om clei la chimie si iti arat un om care nici fizica nu o stapaneste cum trebuie. Arata-mi un om care nu a retinut absolut nimic din franceza invatata in scoala si iti arat un om care vorbeste engleza de corporatie.

      00
    • @Alex, nu vorbim de talent, ci de preocupare. dacă pe ăla îl durea la bascheți de unele materii, atunci nu-și dădea absolut niciun fel de interes.
      o informație/materie se prinde de tine pt că te interesează cât de cât, o cauți, o citești, îi acorzi un minim de atenție. teoretic ai putea fi destul de talentat la chestia aia, dar dacă, din punctul tău de vedere, practic nu există, degeaba ești talentat.

      00
    • Omul vorbea de pasiune. Preocupare e altceva, gen vreau sa devin doctor trebuie sa invat anatomie, ma pish pe ea de zoologie, nu-mi trebe. Pasiune e sa studiez rame si sa disec broaste de mic pentru ca ma fascineaza modul in care e alcatuit un organism.
      In primul caz inveti materia mancand lamaie fiindca iti trebuie in cariera, nu fiindca iti place. In al doilea caz o visezi si noaptea.

      00
  14. Daca elevul a intrat acolo (in urma unui examen banuiesc) inseamna ca in momentul examenului era cat de cat bun. Din punctul meu de vedere principiul excluderii elevilor cu medii mai mici de 8 poate duce si la abuzuri legate de notare. Daca unui profesor nu ii place de un anumit elev, ii da note mai mici si il forteaza sa plece.
    Oricum e o mizerie…

    00
    • Deci nu e 8 ci 8.5. Si nu e vorba de note, ci de media generala.
      Acuma, ca sa scoti o medie peste 8.50 intr-un liceu bun … nu e chiar din drum. E suficient sa ai 3-4 profi mai nebuni, la care 9 e maximul posibil, si eventual aia sa fie la discipline umaniste desi tu esti la profil real si … deja e greu cu medie mare. Chiar daca tu esti meserias la disciplinele de profil.
      Eu in 4 ani de liceu, la romana am avut o singura data media 9. In rest 6, 7 si 8. Ca pana corbului, de unde sa inteleg eu ce a vrut sa spuna poetul cu metaforele lu peste? La filosofie la fel, nu se prindea nimic de mine. Ma rog, ati inteles ideea.

      00
    • Elevul a ajuns acolo in urma unui examen. Deci a fost material bun. Acum ar trebui luati la intrebari profesorii de liceu si sa explice de ce elevul nu mai e bun. Poate profesorii nu si-au facut treaba…

      00
    • bă, la naiba, doar profesorii să se întrebe?! da’ elevu’ ăla care a intrat la un liceu bun nu se poate lăsa pe tânjală?!

      00
    • @Bit: examenul nu triaza copiii buni pe cat se crede in Ro. Daca bagi meditatii intr-a 8a cu un prof de liceu, ideal unul care face subiectele de examen, iei nota destul de mare.

      00
  15. Ce bine ar fi fost daca era un sistem care se diferentieze intre ei. Si pe cei slabi sa ii separe de cei buni. Nu stiu, ma gandesc la ceva cu evaluarea cunostintelor prin notare, asa de la 1 la 10 si daca nu reusesti sa faci sa zicem de minim 5 sa nu treci anul. Ba mai mult adimiterea in licee sa se faca printr-o evaluare daca vrem licee bazate pe performante nu pe pozitionare geografica. Oare o fi posibil un astfel de sistem?
    Lasand sarcasmul la o parte daca ce scrie in articol e adevarat atunci e vorba de medii sub 8. Si e nasol de tot, pentru ca exista un cadru legal de evaluare si respectivele licee sunt de stat nu private. Si chiar si cele private tot o lege impusa trebuie sa urmeze si ele. Ca maine se trezesc altii ca in liceele in care preadu sau le conduc nu poti sta decat cu media 10 la Fizica. Ca asa s-a aprobat in regulamentul liceului si asta e strandardul care trebuie asumat. Elevii aia au ajuns acolo parte a unui process de selectie si da si in scolile bune sunt si elevi mai slabi. Probabil in alte parti i-ar paste niste procese destul de nasole.
    Apropo modul tau de abordare este absolut tampit. Unded scrie ca nu se mai doreste notarea sau existenta unui sistem de evaluare. Daca Statul Roman e de acord ca se poate trece anul cu media 5, care e problema?

    00
  16. Cat e alocatia?

    00
  17. Wait a second, ca nu sunt dati afara elevii de liceu, ci cei cei de gimnaziu (clasele 5-7). Colegiile alea 3 (Mesota, Saguna, care or fi) au si gimnaziu care functioneaza ca școala de cartier. Ai domiciliul acolo, ai dreptul sa fii elev acolo. Nu ma poti da afara pe baza de note.

    00
  18. Profesorii de acolo vor viata usoara la scoala si ore suplimentare platite bine.
    Tot ei, profesorii, pun presiune pe parinti spunandu-le ca nu se pot ocupa de odraslele lor din cauza celor slabi.
    PS
    -Cat e ora de mate cu un prof de la liceu de top(colegiu) vs liceu oarecare?

    00
  19. Elevii din învăţământul gimnazial nu vor mai urma cursurile la Colegiul Național ”Dr. Ioan Meșotă” în următoarele cazuri:
    i. media la purtare pe un semestru este mai mică de 8,00 (opt).
    ii. media anuală la disciplinele Limba și literatura română sau Matematică este mai
    mică de 7,00 (șapte), iar aceștia nu obțin nota minimă 7,00 (șapte) nici la
    reexaminarea care se va desfășura în perioada examenelor de corigență.

    cu alte cuvinte profesorii nu-și asumă că vor scoate medii de trecere la testările naționale din clasa a-VIII-a, dacă elevii nu sunt capabili nici de-un 7 la corigență, mi se pare decent din partea profesorilor, în norvegia și finlanda (țările alea cu cel mai bun învățământ, cele mai bune rezultate, cel mai… ) se aplică aceeași metodă: elevii sunt triați succesiv, în fcț de notele pe care le obțin la testările anuale, nu țin pasul, e spre binele lor să ajungă într-o clasă în care toți trag de la 6 să ajungă la 7

    00
    • Wow, deci mai exista „purtare” ca disciplina?!? :) Inca un semn cat de inapoiata e Romanika. Si let me guess, e posibil sa iei nota proasta la „purtare” daca te pui in gura cu dom’ parinte de religie, nu? Pai cacatul asta cu „purtare” e exact la fel ca pe vremea lui Ceasca.
      Iar despre liceele brasovene, e clar discriminare si ipocrizie. Cocalarism la nivel de 2019: cum sa pretindem ca suntem mai cu mot, mai speciali, la nivel de Ivy League + sa vb toti despre noi? Pai hai sa fim ridicol de restrictivi, hai sa pretindem ca suntem Plesi si Liiceni si sa le cerem la nefericitii astia un nivel imposibil de realizat. Si mai castigam si ceva $ in plus (numai cei ce trec prin pregatire privata cu Domnia Mea, numai aia au sa treaca!).

      00
    • NOU
      #80

      Problema e ca in Romania, „clasă în care toți trag de la 6 să ajungă la 7” e posibil sa fie aia unde te trezesti cu un cutit in beregata.

      00
    • dane, pe românul care-a făcut „gluma” cu alahu akbar l-au arestat și trimis la evaluare psihologică, ce propui să facă profesorii cu elevii care în loc să învețe să silabisească la clasa I, bat ritmuri e manele-n bancă? în norvegia ajung direct la protecția copilului fiindcă asta înseamnă că părinții nu sunt capabili să îi educe suficient de bine pentru a lua parte la activități în colectiv, îi dau statului să-i educe, care îi plasează în alte familii, la noi nu e legislație privind protecția copilului, ăla e lăsat la mila părinților care-i spun: „lasă tată, înveți tu să citești pe silabe până în clasa a-IV-a, nu te stresa, oricum ăia care învață să citească de la 7 ani ajung analfabeți”

      00
    • ciocolatiul: ‘ia lasă-mă, pe bune? cine-ar fi crezut că ăia de 6 au probleme de comportament și de-aia nu reușesc să-n-vețe direct din clasă, ca restul elevilor! majoritatea părinților insistă că profesorii sunt proști, că programa, că haules, că baules

      00
    • NOU
      #83

      Ce zic eu si ce intelegi tu…
      Nu inseamna ca daca esti de 6 7 sigur ai probleme de comportament, problema e ca in clasele/scolile unde sunt aruncate pleava, ciori si copiii cu probleme mintale, e mult mai probabil sa dai peste probleme. Aia nu e clasa de „sa avansezi de la 6 la 7” pentru ca nimeni care ajunge acolo nu are scopul asta si multi nu au nimic de pierdut(si asta e nasol).
      Banuiesc ca in finlanda nu e la fel.

      00
    • am înțeles din prima, vroiam doar să fiu ironico-sarcastică, bineînțeles că știu că în clasele alea se adună pleava, ăsta e un motiv în plus pentru ca părinții să-și stimuleze copiii să învețe la timp, că doar profesorii nu au target pe note, încă am greutăți în a înțelege cum un vorbitor nativ de limba română nu e-n stare să-nvețe singur la materia aia și să scoată măcar de-un 7 fără meditații, indiferent că-i bac sau testare națională, mai ales la cât de ușoare sunt examenele acum, practic ai 5-ul asigurat doar pentru că te-ai prezentat la examen cu pulsul și respirația la purtător

      00
  20. Regulamentul nu numai ca e discriminatoriu, dar si stupid. Da, ai voie sa testezi lumea la intrare si sa filtrezi pe baza unor criterii de admisie. Dar sa elimini dupa aia pe baza notelor e de un tembelism sinistru cu accente puternice comuniste.

    In tari cu apa calda notarea se face nu in sistem absolut, ci prin pozitionarea copiilor pe clopotul lui Gauss. Ai putini foarte buni, multi medii, putini care trebuie sa mai invete. Examene open ended din care rezolvi cate poti, si care te pun pe grila in functie de Gauss si de colegi.

    Sa ai pretentia ca un liceu intreg sa fie in 20% din distributia statistica de note este absolut stupid. Nu incurajeaza diversitate, nu incurajeaza dezvoltarea naturala a dinamicii de grup, e o idee atit de invechita incat nici nu exista comentarii.

    Cresti niste copii care stiu ca sunt ori super buni ori un complete failure (daca s-au mutat din liceul respectiv). Si toti copiii astia se vor lovi dupa aia cu capul de grinda de sus, vor ajunge in Politehnica unde vor afla ca 7 e nota foarte buna si daca iei sfantul 5 dai de baut. Si nu vor mai intelege nimic din nimic pentru ca ei au fost inconjurati doar de colegi de 9 si 10 timp de 8 ani de zile.

    00
    • Pozitionarea pe clopotul lui Gauss in acest context este o imbecilitate, avand in vedere modul de selectie al elevilor …

      00
  21. Bai Nilă, tu de ce citești ?
    Ca să știu.
    Ce să știi ?
    Ce nu știu.
    Și, apăi știi ?

    00
    • Totusi e amuzanta si partea cealalta, triaza copiii cu potential si apoi pun pariu ca spun ia uite ce profesori grozavi avem si in ce genii reusim sa ii transformam pe elevi.
      Cat despre ce zice @M poti face curba lui gauss si pe genii, nu am vazut pana acum prea multi cu exact acelasi nivel intelectual

      00
  22. de cand s-au scos examenele de admitere la liceu si la facultate s-a footut toata treaba.
    Tot ce a urmat dupa acest moment e de cacao mai mult sau mai putin

    00
  23. „Sa traga clasa in jos”? Ce mai e si tampenia asta?

    Cine e „clasa”? Ce e „clasa”? Are familie, are viitor ? In scolile voastre se fac raportari la hectar sau la cate o suta de elevi?

    Vai de pula lu’ Einstein, ca atata dopam copiii cu carte, ca numai loaze cu diplome ies.

    00
    • Unii traiesc intr-o realitate paralela in care cred ca majoritatea profesorilor isi adapteaza materia in functie de nivelul clasei. Majoritatea predau fix la fel indiferent de copii, fiindca nu exista un dialog/comunicare intre elevi-profi. Cum cct sa modifice predarea, daca niciodata in 12 ani elevul nu e intrebat bai cum ti se pare ce iti este predat/cum ti se pare cursul/cum ti se pare nivelul etc. Acelasi lucru se intampla si in facultati. Este penibil, iti trebuie doar 1 an de contact cu un sistem educational din alte tari, sa vezi cat de important e si feedback-ul elevilor/studentilor pentru predarea/rafinarea unui curs.

      00
    • @Venom, taică-mea e prof, și-a restrâns orele la o anumită școală și face naveta pt că în școala aia ajunseseră majoritări ăia pentru care s-a chinuit 3 ore să explice până să priceapă vreo doi (restul pauză) că 2×3 nu e egal cu 2 la puterea 3…
      și cam care crezi că va fi nivelul de predare/probleme/emulație când ai 2-3 d-ăștia în clasă pentru care trebuie să explici de 10000 ori, că ”dacă elevul nu pricepe, înseamnă că profesorul e prost”?!

      00
    • taică-meu*

      00
  24. Din punctul meu de vedere, fiind institutie PUBLICA este ilegal, si directorul care a trecut asta in ROI este cel putin tampit. Daca e liceu privat, poate sa puna ce criterii vor. Daca e un liceu (licee) atat de bun(e), atunci selectia se face la admitere si nu vin toti tampitii acolo. Daca toti au 10 pe linie, la toate materiile, cum se mai face motivarea elevului? Cum faci ca sa fi cel mai bun in acel liceu? LA BAC au luat toti 10 curat in ultimii 5 ani?
    Am impresia ca este vorba de tampenia asta ca toti trebuie sa fie de 10 la toate. Nu, daca un elev e talentat/bun la ceva, il incurajezi sa faca acel ceva, altfel nu iese nimic din el. Poate sa exceleze la 2-3 discipline si sa fie total zero barat la restul, nu pentru ca e prost ci pentru ca nu il intereseaza – spre exemplu – trestia lui Platon sau Euglena verde, daca el vrea sa fie programator.
    Aceasta situatie imi aduce aminte de perioada mea de liceu (91-95), cand s-au intamplat niste chestii:
    1. Eram cotat liceu bun in zona noastra, cu profesori foarte buni chiar genii, dar reteaua Novel primita moca de la Fundatia Soros, a zacut acolo doi ani pana am instalat-o cu inca 4 colegi si cu ajutorul unui baiat de la Soros din Bucuresti, pentru ca profesorii habar nu aveau, si nici de gand sa invete iar inginer de sistem era unu care ridica receptorul cand eram pe dial-up.
    2. Am avut un coleg geniu (acum e Quant pe la ceva banca prin prin SUA) care a fost patru ani in lotul national de olimpici si la matematica si la informatica, era sa ramana corigent la filozofie/istorie/sociologie si alte cacaturi din astea dar matura pe jos inclusiv cu geniile care aveau 10 la informatica si erau de la marile Colegii Nationale din tara. Pentru ca alea licee bune, ca si astea din Brasov, iar noi un paduchios de liceu de informatica din provincie.
    3. Eram un puturos, la cere ii placeau doar matematica, fizica, informatica si sportul. Cearta acasa si la scoala, abia treceam la romana, istorie, chimie si alte cacaturi la care era obligatoriu tocitul in forma impusa de marele profesor sau efectiv nu le intelegeam. Nici in ziua de azi nu inteleg de ce Chimia e o stiinta. Si am luat bacul al 3-lea pe liceu, inaintea copiilor de bani gata cu 10 pe linie, care au scris toti aceleasi comentarii sforaitoare la romana,dar au luat sub mine care am scris ce am gandit eu. Si noi astia primii 3 ca medie din toti am fost cei care nu am dat sport ci am dat fizica (desi eram bun la sport, faceam normele de BAC fluierand). Dar ceilalti erau catalogati destepti (aia care pot ramane acum in liceu) iar noi mediocrii si cretinii de 6 (cei care dupa logica liceelor astora ar trebui sa ne caram de acolo). Si am intrat la facultate (politehnica, e drept), iar jumatate din medicinisti (copii de doctori cu 10 pe linie, fortati sa dea la medicina) au picat la medicina, ghici la ce, la fizica. Cei de 10 pe linie cu dreptul, au intrat cativa, restul dupa un an, sau din prima pe repede inainte cu dosar toamna pe la mari centre universitare gen Ciocoflenderii din deal si Vascauti unde mai erau locuri.

    00
    • eram un puturos căruia* îi plăceau doar matematica… (fără legătură cu ”ce-a vrut poetul să spună”) :)

      00
    • Indignare level 1000+, bine, inteleg ca nu ti-au placut materiile din sfera socio-umana, dar asta nu-ti da un motiv intemeiat sa le clasifici drept „de cacat”, folosind sintagma ta. Si eu cred ca ai exagerat la partea legata de baiatul de geniu. Un pusti atat de inteligent poseda si un minim de cultura generala, hai cu predilectie pentru sociologie ca e observarea lumii in care traim si filosofie, la istorie nu ma pronunt ca se face cea a Romaniei si mai putin universala.

      00
    • Nici eu nu ma omoram cu chimia, ma luptam la limita corijentei. Totusi … nu intelegi de ce chimia e stiinta, dar fizica e OK? it’s the same shit :)

      00
  25. nu prea inteleg asta cu „trage clasa in jos”. eu stiam ca fiecare invata pt el si mai departe fiecare merge unde ii permite nota. daca un coleg d’al meu are 10 ma ajuta cu ceva pe mine daca eu sunt de nota 6 ???!!! e o prostie asta cu „trage clasa in jos”. si nici nu cred ca e bine ca toti elevii dintr-o clasa sa aiba note de 8 in sus….
    iar la brasov faza nasoala e ca aia au trecut in regulamentul scolii treaba asta, ceea ce e cam de kkt.

    00
    • Regulamentul scolii nu e absolut. Unele clauze pot fi ilegale. Si inca ceva la care nu m-am gandit; cel putin pe vremea mea, regulamentul era semnat de elev. Care e minor in 90% din cazuri… deci iar ilegal, deci teoretic hartia aia nu are nici o valoare. Cred ca elevii cu medie sub 8.50 erau presati sa se mute, ca altfel, nu prea aveau ce sa ii faca.

      00
    • au zis la tv ca acum semneaza parintii regulamentul ala ….. si pe vremea mea tot eu semnam

      00
    • ”trage clasa în jos” se traduce prin ăla cu note mai proaste are nevoie de mai mult timp să asimileze/să înțeleagă o anumită informație, așa că proful petrece mai mult explicând aceeași chestie de mai multe ori, preferabil în mai multe feluri.
      dacă ăla ar pricepe la fel de repede ca restul, proful ar putea să facă la clasă probleme mai complicate cu noțiunea explicată, să lucreze din gazeta matematică sau alte surse de top, în loc să rezolve exerciții de bază sau medii din manual.
      și dacă toți pricep la fel de repede proful poate trece să preda mai repede următoarea noțiune, în loc să bată apa-n piuă până pricepe și ultimul nărod.

      00
  26. Din datele directorului, in ultimii 6 ani din 790 de elevi doar 3 s-au transferat. Asadar unde-i stirea? Care din voi nu a avut macar un coleg de clasa in liceu care nu ar fi avut ce cauta acolo.

    00
    • Stirea e ca regulamentul asta e o mizerie care contine clauze ilegale, pana la urma.

      Nu e treaba unei scoli DE STAT sa refuze unui copil (care a fost admis/a fost acceptat acolo) dreptul de a invata in scoala aia pentru ca are media 6 la matematica sau media generala de 8,20.

      Sa il lase corijent sau repetent, daca e cazul. Dar sa o lase mai moale cu mutarea fortata la alta scoala daca nu ai nu stiu ce medie, ca nu au dreptul asta.

      A, oamenii vor sa fie absolut siguri ca or sa aiba niste rezultate fenomenale la evaluarile nationale? Sa isi faca o scoala particulara in care sa faca ce regulamente fantasmagorice vor ei si sa admita numai genii tocilare. Naspa, nici acolo nu o sa mearga: acolo admiterea si ramanerea in scoala se va face mai mult pe bani, si mai putin pe medii.

      P.S. Cunosc destui copii intrati in Bucuresti in clasele gimnaziale ale unor licee considerate tari in Bucuresti, mai peste tot dupa niste concursuri extrem de dure (exemplu, Liceul Gheorge Lazar). Dar asta e tot, nu exista astfel de aberatii acolo. Ai intrat, raman cu tine pe cap 4 ani.

      00
    • Lazar liceu bun?

      00
  27. La liceele brasovene amintite in articol, performantele elevilor se bazeaza in cea mai mare parte pe meditatii si nu pe prestatia profesorilor la clasa. Performantele acestor elevi sunt meritul parintilor si al profesorilor meditatori. Profesorii de la clasa doar evalueaza, predau putin si prost insa au pretentia ca au livrat “olimpici”. Ei bine, olimpicii aia ar fi olimpici si daca nu s-ar duce deloc la scoala.

    Cunosc o astfel de olimpica la clasa a 7-a care pentru olimpiada are dispensa si poate lipsi de la scoala ca sa se pregateasca la mate acasa. Cu taica-su si cu meditatorul.

    00
  28. Ok, elevul are note slabe. Asa, și daca e liceu de top, nu profesorii sunt cei care formeaza elevii pt ca ulterior ei sa ia note bune?

    Sau astea sunt licee unde dascalii o freaca iar elevii invata pe branci si parintii dau cu bani in meditatori?

    Asta e treaba tipic romaneasca. Note mari pe hartie sa dea bine in statistici, dar care inseamna ca elevii sunt speciali, si absolut nimic despre calitatea invatamantului.

    Nu stiu, dar rostul unui liceu este sa formeze un tânăr, nu sa ii testeze capacitățile intelectuale.

    00
  29. de cand elevii de nota 8 sunt considerati elevi slabi?

    00
  30. Intr-o lume ideala cu profesori ideali, ar fi ok. Insa avand experienta unui liceu de top, nu sunt de acord.

    In clasa a9a am avut o profesoara pe care o corectam noi, se enerva si urla. Era zero la materia ei. Am ajuns sa chiulim toti la ora ei. S-au sesizat parintii, discutii, lectie cu directoarea. S-a convins si directoarea. Am ramas cu ea si semestrul 2, pact – noi venim la ore, ea nu urla.

    Alta abia se misca, o carau colegele de la cancelarie. Avea si putina dementa, si incercam sa par simpatic si inofensiv. Dupa ce facea prezenta colegii ieseau tiptil pe usa (pe langa ea). Ramaneam 10 in clasa.

    La matematica aveam un geniu cica. Cel putin asa zicea lumea. Dadea note doar din teste. La care 3, 4, 5 si 6 era predominant. Ca sa nu aiba corigenti(politica liceului) dadea in batjocura un test pe semestru in care dadea numai 9 si 10. Doar ca nu stiai cand. Si trebuia sa accepti bataia de joc. De invatat, nu invatam nimic. Dar toti colegii il laudau. Banuiesc ca avea ceva pile mari si le era frica. Cand ii intrebam: pai si atunci de ce faci meditatii? Se blocau. Pentru ca 90% faceau meditatii, restul nu recunosteau. Sa inveti dupa manual? Scris tot de el, in aceeasi bataie de joc cu exercitii gresite. 4 ani de stres.

    La info- profilul liceului aveam toti 9 si 10. Proful ne explica si pleca. Toti rupeam miniclipul si baschetul in curte, fetele cu barfa. 3 oameni au invatat ceva din orele acelea. Unul care avea o vara la fac de info, eu de la el si de la prof. Si dintr-a 11a un coleg de la noi si de la prof. Cativa au facut ceva meditatii in a 12a ca sa nu zica ca au facut degeaba liceu de info.

    Concluzia:
    Notele nu reflecta intotdeauna situatia scolara a elevului.

    00
  31. Cu cat ii dai mai devreme afara, cu atat sunt sanse mai mici sa devina jurnalisti analfabeti: https://prnt.sc/mgsvy1

    00
  32. stupid e ca se intampla asta de ani buni si de aba acum s-au trezit unii sa faca plangeri. daca era vorba de institutii private atunci poate ca era ok dar sunt publice si atunci e gresit. e un abuz pur si simplu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.