Dacia Logan MCV Stepway

Dacia a anunțat azi modelul din titlu. Comunicatul de presă e plin de detalii inutile: ce capacitate are portbagajul, unde se produce, ce motorizări va avea și altele.

Mașina arată bine de tot, la 13.000€ e chiar o opțiune pe care aș lua-o în considerare (da, știu, mașină nouă, depreciere, dar pentru Dacia aș face o excepție, mai ales că aș avea și discount de blogger, prețul ar fi cu 10% mai mare).

Cele două informații utile în această situație, a fucking lansării unui model altfel decât ce ai până acum pe piață, lipsesc. Tracțiune? Nicăieri în comunicat. Cutie de viteze? Nicăieri în comunicat. Singura informație utilă, dincolo de poze, este că va avea garda la sol cu 5cm mai mare.

Bun. Hai să presupunem că nu va avea tracțiune integrală. Și aici apare întrebarea: ai deja Logan MCV, de ce să mai lansezi și asta? Ca să ce? Care e scopul ei, din moment ce nu oferi mijloace pentru a atinge acel scop. Toți, absolut toți care lansează modele din astea au acea opțiune. Octavia Scout are 4×4. Leon Xperience are 4×4. Golf Alltrack are 4×4. Passat Alltrack are 4×4. Polo Alltrack are 4×4. Tu vrei să oferi o variantă mai ieftină, dar nu oferi fix opțiunea pe care oamenii care cumpără mașinile alea o vor.

(mă rog, Renault oferă un Megane cu 4control, o variantă de 4×4 a cărei principală caracteristică e că virează toate 4 roțile în curbe, dar nu aici, ci în țările civilizate, acolo unde oferă și motorizări mai mari)

Mișto Duster cu 4×2, cred că opțiunea asta trebuie să existe. La fel cum ar fi mișto Logan MCV Stepway cu 4×2 și cu 4×4.

Și nu, aia cu “să nu canibalizeze alte modele din grup” nu e o scuză, tocmai pentru că nu are așa ceva în grup. Nicăieri. Nimeni nu se uită la Duster și spune, bă, mișto, dar hai că mai pun încă 15.000€ și îmi iau Kadjar.

Și da, presa auto e așa cum o știm. Nimeni nu se pricepe, nimeni nu poate pune întrebări, s-au bucurat la comunicat și se gudură la deplasările la lansări.

51 comentarii

  1. N-au zis nimic de cutie si tractiune de rusine, pentru ca sigur nu vor avea cutia automata cu dublu ambreiaj, ci Easy-R, si va fi doar cu tractiune pe fata.


    Comentariu apreciat. Thumb up 36 Thumb down 3
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 8 Thumb down 20
    • cred ca se va mai inghesui lumea….oricum cei de la dacia mai au o idiotenie la accesorii….pe Duster,Loggy,Doker au scaune incalzite…iar pe logan si sandero care se vand cel mai bi e NU

      Thumb up 2 Thumb down 2
    • avand in vedere ca in poza de lansare au pus o cutie manuala (poza 4 de aci) e cam clar. banuiesc ca aia e echiparea de top

      Thumb up 1 Thumb down 0
  2. Deci un Logan combi mai scump decat varianta normala…. k


    Comentariu apreciat. Thumb up 22 Thumb down 1
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 12 Thumb down 25
  4. Singura masina cu 4 nume. Dacia logan mcv stepway


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 3
  5. Stirea asta este sub cea data de NASA azi

    Thumb up 10 Thumb down 3
  6. o sa se vanda cat de cat pt. ca hai sa fim seriosi , de cate ori pe an ai nevoie de tractiune integrala ? si nu te duci cu asa ceva pe munti… si arata binisor…. si are portbagaj mare…romanii inca au nevoie de portbagaj mare pt ca isi permit doar o masina (cati isi permit….) …au evidentiat garda la sol mai mare tocmai pt ca in orasele noastre , primarii se imbogatesc punand borduri inalte si nu iau zapada de pe strazi…si cum nu sunt locuri de parcare, da , e bine fie mai sus, sa porti urca trotuare, sau sa nu ramai blocat cu burta pe zapada ….dezavantaje: tabla subtire ,sansele mari de ‘buba’ daca esti in ea in caz de accident ,motoarele anemice ….


    Comentariu apreciat. Thumb up 23 Thumb down 7
  7. Cred ca schimbatorul ala de viteze o sa fie la fel de sinistru si in 10 ani de-acum.


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 4
  8. uite citeva detalii de pe alte site uri

    http://adevarul.ro/life-style/auto/familia-dacia-mareste-noul-logan-mcv-stepway-1_58ad48845ab6550cb8b3d8bd/index.html

    Daca te decizi sa treci de la subi la mcv, cred ca in 6 luni va fi cel mai valoros giveaway aici…


    Comentariu apreciat. Thumb up 38 Thumb down 4
  9. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 11 Thumb down 37
  10. (ma rog, 4control nu are legatura cu tractiunea 4×4 si este oferit si la noi la varianta Megane GT)


    Comentariu apreciat. Thumb up 29 Thumb down 1
  11. Cand schimbi vitezele cu maciuca aia, nu risti sa spargi oglinda retrovizoare?


    Comentariu indecis. Tu ce zici? Thumb up 14 Thumb down 12
  12. Bre, am citit ușor amuzat articolul, mai ales ultima frază legată de presa auto… deci hai să te luminez ca să înțelegi și tu ceea ce noi știm deja:
    1. Logan MCV Stepway nu este un model nou, este doar o nouă variantă de echipare de top adusă și pe gama Logan MCV. Echiparea Stepway mai este disponibilă pe Sandero, Dokker și Lodgy,
    2. Nu sunt date legate de tracțiune pentru că toată lumea știe că Dacia vine cu tracțiune față (doar Duster are 4×4 în gama Dacia)
    3. Nu sunt anunțate motorizările pentru că sunt fix alea din gama MCV (pentru că versiune nouă, vezi la punctul 1), da va fi și cu EasyR (cutia aia pe care greșit o numiți automată/ sau hidramată cum mai zic samsarii)
    4. 4control de la Megane NU E TRACȚIUNE INTEGRALĂ!!!
    5. 4×4 pe Logan sau Stepway costa mai mult la R&D…
    Știi unde am învățat toate astea? În deplasările alea (mai ales în cele de la fabrică pe care îți recomand să o vizitezi pentru o privire mai de ansamblu asupra a ceea ce înseamnă producția auto)


    Comentariu apreciat. Thumb up 100 Thumb down 4
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. Thumb up 4 Thumb down 46
    • Ai dreptate, insa la punctele 2 si 3, as face o mica observatie..in momentul lansarii unui model, facelift sau a unei echipari, se mentioneaza si motorizarile existente in cazul respectivului producator, ca poate nu toata lumea stie ce e aia Tce, dci, Easy-R samd. Daca cineva care vede articolul apreciaza plasticele de la roti/spoilere si se duce cu gindul la un all-terrain, spune-i, frate, ca/daca are si 4×4.


      Comentariu apreciat. Thumb up 12 Thumb down 1
    • Alin e prost by default :)) Dan, ai dreptate, dar la Geneva ce vrei sa mai anunte? :))

      Thumb up 7 Thumb down 0
  13. Deci sa nu mai iau Insignia CDTI sh si sa iau d-asta nouă?

    Thumb up 6 Thumb down 12
  14. *Made in Maroc, sper ca stiti, da?


    Comentariu apreciat. Thumb up 25 Thumb down 6
  15. 70% din vanzarile de Sandero in Franta sunt pt varianta Stepway (tractiune fata).

    VW Cross Polo (nu exista Polo Alltrack) e tot cu tractiune fata.

    Megane 4control ii spune asa pt ca vireaza si rotile spate (nu e tractiune integrala).

    Era frumos un MCV cu tractiune integrala, dar pana la urma piata si vanzarile decid.


    Comentariu apreciat. Thumb up 33 Thumb down 2
  16. UUU … au copiat volanul de la Mercedes :)

    Thumb up 2 Thumb down 4
  17. 4Control nu e tractiune integrala.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  18. Nimeni nu mentioneaza ca Dacia Logan MCV II are 57% protectie in caz de impact frontal pentru locurile din fata.

    Comparati cu orice masina din aceeasi clasa si veti vedea ca este cea mai slaba masina la protectie.

    Mai multe detalii pe pagina http://www.euroncap.com/en/results/dacia/logan-mcv/7865

    Thumb up 2 Thumb down 10
    • De aceeq are(a avut) prețul mic. Și după vânzări, sunt multi atât la noi cât și in afară care sunt dispuși să renunțe la siguranța pentru un preț mai mic.

      Thumb up 6 Thumb down 3
    • Z, depinde. Alții renunță la siguranță pentru un preț mai mare (Ford Mustang – 2 stele).
      Iată, deci, cum Loganul este o mașină mai sigură decât o emblemă a industriei auto americane.


      Comentariu apreciat. Thumb up 10 Thumb down 0
  19. Discount de blogger, preț cub10% mai mare?! Băi, dar vă persecuta ăștia… :P

    Thumb up 7 Thumb down 3
  20. volan vs schimbator… 2015 vs 1996 serios, nu-mi plac cutiile automate, dar la Dacia as lua easy-r numai ca sa nu mai arate de parca as fi luat maneta de viteze de la un clio din 97, din dezmembrari…

    Thumb up 3 Thumb down 6
  21. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. Thumb up 8 Thumb down 27
  22. si totusi, vanzarile dacia merg bine, deci #cumva o fi ceva si de capul marketingului pe care isi bazeaza noile modele. dar zoso stie mai bine. daca il asculta pe el, NASA nu descopera 7 planete noi, ci macar 17.


    Comentariu apreciat. Thumb up 17 Thumb down 4
  23. dar nu i-am dat niciodata sfaturi lui becali despre cum sa faca si el un ban gramada

    Thumb up 10 Thumb down 3
  24. Nu va avea 4X4 din acelasi motiv pentru care Sandero nu a avut 4X4, pentru ca nu s-a dorit.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  25. Citeam zilele trecute,si nustiu in ce tara sau etc.este pe locu trei la fiabilitate Loganu.Tind sa cred acest lucru la firma avem si 1.5 si 1.4 cu GPL si ambele au peste 600000 km si merg bine spre foarte bine schimbat consumabile si cam atat.Da interioru este cam plastic da,la bani si cat de ok este treci peste lux.


    Comentariu apreciat. Thumb up 11 Thumb down 0
  26. http://imgur.com/a/kNFKX

    Cum arata dokker dupa un test real gen Euro’in’cap.

    Mai ganditi va ce puteti cumpara cu 13.000 euro pt siguranta voastra

    Thumb up 0 Thumb down 4
  27. Mă bag să-mi dau cu părerea doar pentru că am un Logan 1.6 MPI, cumpărat nou în noiembrie 2007.
    Am făcut cu el doar 37.000 de km (da, e ridicol de puțin, dar la drumurile lungi, gen concedii etc., mergem cu Toyota Corolla a nevesti-mii).
    Pentru mine, ca șofer de București, acest Logan e perfect. Nu resimt lipsa tracțiunii 4×4, pentru că nu prea am ce face cu ea. Cutie de viteze automată? Nu, mersi. Cele mai importante chestii de pe mașină mi se par geamurile electrice pe față (erau la opțiune, le-am adăugat împreună cu airbag-urile laterale) și proiectoarele de ceață. Când am bușit masca față într-o bordură mai înaltă, am luat una noua de pe olx, cu 125 de lei. Săptămâna trecută am schimbat uleiul (o fac la an, indiferent câți km se strâng), mă costă 100 de lei, cu tot cu filtru. Un filtru de aer e 28 de lei, le schimb la 3 luni. În concluzie, vorba lui CT Popescu, mașina e ok, mă ia din punctul X și mă duce în punctul Y. Siguranță? Cel mai sigur este să conduci prudent, ceea ce (sper că) fac. Nu de alta, dar Dumitru Tinu a murit într-un Volvo. Spart în figuri? Motorul e destul de puternic (e varianta intermediară, nu cel cu 16 valve), de la service mi se tot zice că e cea mai bun motorizare din gama Dacia, dar asta nu înseamnă că trebuie să mă iau la liniuțe cu toți țăranii-cu-bmw-negru-cu-geamuri-fumurii…
    Singura aroganță: schimbat radioul cu un mp3 player, să pot citi cd-uri cu selecții personale, gen https://www.youtube.com/watch?v=qex45aUki44.
    Așa că, apropo de cutii de viteze automate, o să-l parafrazez pe Cheloo: “WTF! nene, trăim în România, suntem toți niște white niggaz!!!”

    Thumb up 10 Thumb down 1

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.