Cum cumpărăm o mașină ieftină

Problemele cu mașinile ieftine sunt două:

  1. dacă sunt cumpărate din România, în 99% din cazuri au fost deținute și întreținute de săraci. adică cu cârpeli, cu piese ieftine, cu benzină ieftină, cu condus prost, cu zeci de prostii imaginabile și inimaginabile. am auzit zeci de povești horror la service-urile Renault, românii sunt foarte inventivi când e vorba de cârpeli.
  2. dacă sunt cumpărate din afară, cel mai probabil au fost mașini de flotă (adică ale unei companii, conduse mai mulți angajați, uneori mai bine, alteori nu), și au de două ori mai mulți kilometri decât ce vă spun samsarii și sunt la un an distanță să înceapă să pice, de aceea compania le-a vândut.

Rețineți asta înainte de a cumpăra o mașină din clasa ieftină și medie.

 

Și totuși, dacă nu avem bani de o mașină mai bună sau mai nouă, cum procedăm? Păi, simplu:

  1. acte. am mai spus asta, cereți de la oameni acte pentru mașină, pentru revizii, pentru reparații, pentru tot. nici nu vă uitați la mașină până nu vedeți actele ei. fiți atenți ca seria de șasiu să corespundă, la fel și norma de poluare.
  2. proprietar. dacă nu e proprietarul cel care a venit mașina, plecați lejer. dacă nu are cartea de service plecați. dacă nu are factura de la revizia de 60 sau 120.000km plecați. la asta ultima e simplă: închipuiți-vă că gigelul a dat 2.000 lei pe distribuție și nu poate dovedi asta.
  3. diagnostic. mergeți cu mașina la un service de marcă sau la unul de încredere. un diagnostic costă ~100 lei și poate economisi multă bătaie de cap. nu mergeți la un service indicat de vânzător și plecați dacă refuză diagnosticul.
  4. prietenul care se pricepe e bun la casa omului, dar nu înlocuiește nici unul din pașii de mai sus. el poate da un diagnostic ochiometric.
  5. țărani. evitați să cumpărați mașini de la țărani și ghiolbani. la fel cum vorbesc, la fel au întreținut mașina.
  6. presiune. dacă începe cu manele de genul “hai mai repede, că mă mai sună unii pentru ea” sau “îți las 200€ dacă o iei acum” puteți pleca. nu cedați la nici o presiune de acest gen, sunt destui care o fac și apoi regretă.
  7. revizia mare. interesați-vă de cât e revizia mare (aia de 60.000, 120.000 sau 180.000), cât e revizia anuală (filtre, ulei, 500 lei).
  8. anvelope. găsiți pe net ce anvelope are mașina și cât costă un set de iarnă și unul de vară, cel mai probabil va trebui să cumpărați un set nou, că oamenii care știu că vând mașina nu cumpără anvelope noi pentru un an. vedeți dacă vă permiteți un set nou de vară și unul de iarnă la 3-4 ani.
  9. fiscalul. dacă nu poate scoate fiscalul, nu cumpărați mașina. abureli de genul “ia-o și mai vedem noi, că nu mă grăbesc” nu își au locul.
  10. curiozitate. întrebați oameni la service de orice. cei mai mulți șoferi adoră să vorbească despre mașina lor.

 

Așa, acum partea delicată:

  • stabiliți scopul principal al mașinii. dacă scopul e mersul la muncă a doi oameni și un copil, luați o mașină corespunzătoare. nu luați o mașină mare, pentru că de două ori pe an plecați în concediu. puteți închiria o cutie de pus pe mașină sau puteți cumpăra una.
  • sunteți începător și prima mașină vreți să fie un RS sau un BMW cu tracțiune spate. abțineți-vă. puneți-vă bibilica la contribuție și încercați să înțelegeți că aveți nevoie să vă obișnuiți cu traficul și cu mașini până să puneți laba pe ceva mai special.
  • dacă tot ați cumpărat o gioarsă, evitați să conduceți tare/agresiv/periculos cu ea. nu e nimic greșit în a cumpăra o gioarsă, dar cunoașteți-vă mașina și circulați în concordanță. când circulam cu Matiz-ul soră-mii, o făceam pe banda 1 cu maxim 80.
  • tot din capitolul cunoașterea mașinii, verificați și încercați să înțelegeți opțiunile care ajută șoferul (ESP, DSP, VDC, ABS). când știi că mașina îți fuge de spate la 130km/h, nu te mai dai cocoș cu ea.

 

Ce mașini mi-aș lua pentru o familie cu copil de 6 ani, condus 50% oraș, 50% călătorii, dacă nu aș vrea să am ceva cai putere sub capotă:

  • japoneze mici și medii. pentru că sunt fiabile și de obicei au fost ale unor oameni care s-au purtat cu ele mai civilizat decât proprietarii de nemțești.
  • mărci rare. Mazda. Subaru. Suzuki. din același motiv ca mai sus.
  • nemțești testate mici. Fabia. Polo. Corsa.
  • coreene mai tinere de 5 ani. orizonul lor de exploatare e cam 7-9 ani, și aș vrea să am mașina minim doi ani până să mă apuc să bag bani în ea.
  • franțuzești testate. faza cu Renault-urile sh e cam așa: mașini ieftine, cumpărate și întreținute de săraci, cu cârpeli, cu piese ieftine, cu mers prost cu ele. și forumul de marcă confirmă asta de zeci de ori.
  • românești. pentru că se repară ieftin și sunt ieftine. un Logan e 2.000€, cu încă 1.000€ îl fac impecabil și merg încă 50.000km cu el fără probleme.

 

M-aș feri ca de tămâie de motoare prea mici și de ascuțitori turbo (Ecoboost, TSI, TCE), fiabilitatea lor e mai scăzută decât IQul fanilor lui Vadim.

 

Unde se găsesc mașinile ieftine:

  • pe la firmele medii și mari, care au mașini la final de exploatare și le vând la prețuri bune. dar rețineți ce am zis mai sus, dați cu 500€ mai puțin pe ea, dar veți băga banii ăia în mașină.
  • pe site-urile de licitații de la noi și din afară. de la noi nu știu, din afară este alcopa, locul de unde cumpără toți samsarii de la noi.
  • pe forumurile monomarcă.

 

masina-de-vanzare

“vânzător de mașini” via shutterstock

97 comentarii

  1. Un ghid simplu si elegant. Felicitari

    Thumb up 2 Thumb down 0
    • Japoneze -> la mana a doua, probleme cu piesele.
      Ale nemtesti sunt sfinte, sunt la doi pasi, gasesti piese si noi si la dezmembrari.

      Thumb up 1 Thumb down 4
  2. Poate gresesc, dar nu am mai citit un articol ca asta acum cativa ani? :-??

    Thumb up 0 Thumb down 1
  3. E destul de simplu sa gasesti o masina buna, chiar si pe autovit. Intri pe un site de vanzari ( autovit, olx, etc), bifezi ce doresti de la masina ( ce an, cutia, tractiunea etc) si dupa ordonezi lista de la cele mai scumpe la cele mai ieftine. Din experienta personala, masinile care merita vazute au cel putin 2000 de euro peste “full extraurile fara piele” ale samsarilor.

    Thumb up 1 Thumb down 1
    • atunci ce ar opri un samsar să vândă o gioarsă cu 2000 de euro mai mult decât face,? doar ştim că elitiştii cumpără numai maşinile care au un preţ mai ridicat decât preţul pieţii

      Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Sa păstrez facturile? De ce, când la orice reprezentanță se găsește istoricul mașinii? Păstrăm și eu facturi și deja după 5 ani aveam un biblioraft de hartoage ( cu trei daune casco, nu fiți răi )

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Si oare chiar atat de mult loc ocupa in casa un biblioraft cu toate reviziile??? Adica nu trb sa fie chiar la indemana in fiecare zi, dar la o eventuala vanzare biblioraftul ala e aur. Ca pana ajunge cumparatorul la service tu deja i-ai scos ochii cu foile ;)

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Eu pastrez facturile in format digital(scanate). Toate au acelasi beneficiar,devizul de service este si el acolo(ce piese/consumabile au fost schimbate). Pe langa operatiunile de service efectuate in reprezentanta mai am(scanate) si bonuri sau facturi pentru diverse alte consumabile(becuri, bonuri de la spalatorie ,facturi de anvelope). Daca viitorul propietar va dori un istoric complet va trebui sa imi dea un stick si se rezolva in 5 minute. Si nu, nu sunt la momentul in care sa vand masina care are 1 an si 6 luni si 50.000 km in bord. Probabil o voi vinde peste 2-3 ani dar macar voi avea un viitor propietar multumit de alegerea ce o va face.

      Thumb up 3 Thumb down 0
    • eu am revopsit elemenți, că erau zgâriați. am făcut poze inainte și după. și da, e bine să le strângi din timp.

  5. 99% detinute si intretinute de sarac? Cat de cretin esti ca sa zici asta? Pai daca tu iti vinzi masina si cumparatorul iti spune asta, ce ai sa zici? Ca tu esti 1%? Diagnostic? Unde duci masina, la spital? Aaaa, poate diagnoza… Mnah, cand Maria e curva si se apuca de medicina, ies oamenii direct in salvare de la ea din casa… asa si cu “bloagarul” care e mecanic.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  6. Mai sunt si exceptii si din pacate nu prea reusim sa vindem masinile din cauza paranoicilor care au citit prea multe povesti cu samsari.

    Ex: am un Volvo din 2006 care in primii 3 ani a alergat 106k km iar in urmatorii 6 doar 80k.
    Si am auzit urmatoarele imbecilitati:
    – cum dom’le doar 180k in 9 ani. Sigur ati umbla la kilometraj.
    – da’ de ce de la iesirea din garantie a masinii nu ati mai mers la service-ul reprezentantei? Ceva nu e in regula aici … (sunt la 400km de reprezentanta iar la un moment dat mi-au tinut masina aprox 5 saptamani pentru o problema pe care n-au fost in stare sa o rezolve dar pentru care facusera un deviz de vreo 6k lei)
    – da’ de unde stiu eu ca la service-ul mentionat in carte v-au pus consumabile de care trebuie?

    Concluzia e ca s-ar mai gasi niscaiva masini bune de vanzare dar se pierd in marea de samsari (nu doar de BV) care-si fac veacul pe site-urile consacrate.

    In regim buy-back am avut o oferta cu cca 2000€ mai putin decat un exemplar identic pe care respectivii il aveau la vanzare.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • da, știu, am întâlnit și eu din ăștia. rezolvarea a fost simplă. hai că ne pierdem vremea și nu aveți bani de mașina asta.

      unii sunt idioți, alții încearcă să tragă prețul în jos. favoriții mei sunt ăia cu “dar am văzut în altă parte mașina cu 500€ mai ieftină, la matale de ce e atâta? păi, coae, ăla are acte pe ea? are toate ștampilele pe cartea de revizie? arată interiorul așa curat?

    • Rezultatul e ca desi vroiam sa iau una noua inca din primavara … se pare ca tot la Volvo raman ca masina de familie (cu piese de Ford cum imi zicea unu’).
      Nu ca-mi displace dar pe masura ce cresc juniorii devine neincapatoare.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Am un passat de 8 ani care are 85k km (merg la servici cu metroul). Sa inteleg ca daca incerc sa il vand ma iau toti de samsar? Ca chiar ma gandeam sa fac upgrade.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • Nissan micra 2008 30.000 km. Cu seria verificata tot. Găsești da greu. Arată ca nouă.

      Thumb up 0 Thumb down 1
  7. Am un Polo din 2005 (ala cu faruri rotunde). L-am luat cu dotari minime, nici aer conditionat nu are. (nu m-a deranjat lipsa acestuia vara asta)
    A costat 2mii e, si avea ~110mii km la cumparare. Singura problema avuta cu masina a fost vara asta cu niste stergatoare intepenite. (s-a rezolvat cu putin degripant)

    Motorul e mic, de 1.2 benzina, dar eu sunt incepator. Nu vreau si nu am nevoie de o masina pe care sa nu o pot controla.

    Inainte sa o cumpar cerusem sfaturi pe un anumit forum. Cand am mentionat ca mi se pare normal sa evit persoanele care incearca sa imi vanda masina si habar nu au a vorbi corect au cam ras de mine. Eh, eu tot cum am vrut am facut si nu am avut ce regreta.

    Punctul 5. e mai important decat pare.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Ce bine ar fi sa nu mai consideram opiniile proprii si experientele proprii (aici includ si cele “ale unui prieten”) ca fiind adevaruri absolute si universal valabile. Unii uita ca toate scrierile astea contin un “parerea mea” la inceputul fiecarei afirmatii.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  9. Daca-ti fuge masina de spate la 130km/h nu mai apuci sa povestesti despre asta altora, parerea mea.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Pe forumurile unei marci gen Opel, Honda, BMW, etc. gasesti anunturi de la oameni pasionati de masina, majoritatea au si jurnal in care au scris istoricul masinii (probleme, intamplari din trafic, calatorii, revizii, etc.), si au si preturi destul de ok.
    In ultimii ani mi-am luat 2 masini gasite pe anunturi pe forumuri.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. si uite d-aia nu pot eu sa imi vand masina. Mereu uit sa iau cartea de service dupa mine (true story).
    much retard. many wow. so me

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Nu-i bai. Daca ai facturile si devizele ii poti vizita oricand pentru update.
      Am patit-o si eu de cateva ori dar cum i-am obisnuit sa-mi trimita detaliile si in format electronic le cer ocazional si completarea cartii de service.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Pastreaza un dosarel cu facturile, notele de reparatie.

      Eu le am pe toate de cand am luat masina. Era un nene pe Discovery la o emisiune de samsari care verifica mereu hartiile, am retinut si fac si eu ca el.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • mai greu cu astea cand faci totul in serviceul unui prieten. Mai greu la sensu ca eu duc masina, revin, dau banu si iau masina.

      Evident, nu e bine ce fac. Ar trebui sa merg cu cartea dupa mine. Noroc ca pune el stickere cu operatiunile facute si data (pe caroserie) sa stiu si eu cand trebuie sa ma duc inapoi.

      Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Am trecut de curand printr-un proces de achizitie al unei masini second-hand. Chiar daca nu sunt in Romania, articolul e oarecum universal valabil. As mai adauga la ce-ai spus tu cercetare – multa, multa cercetare. Am schimbat o Octavie pentru o Mazda3 (deh, am vrut piele, optiuni si putere, si design-ul noilor masini germane imi cam face greata), si am petrecut ore intregi pe toate forumurile de specialitate, cautand defecte obisnuite, probleme, costuri, etc. Plus, a ajutat si faptul ca a venit cu istoric service complet (care apropo, la Mazda este doar pe suport electronic mai nou, dar au trimis un extras). Deci odata hotarat la un model, trebuie sapat.Deja stiu la ce sa ma astept, la idiotenia cu urme de carburant varsat in ulei, DPF, etc. Dar per total, e OK :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. O poza mai gay nu aveai pentru articol?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Mersi mult pentru ghid. Chiar am in plan sa cumpar o masina second in viitorul apropiat. Mie imi facuse cu ochiul Citroen C4, sunt multe decente, cu nr rezonabil de km. Arata bine, se potriveste nevoilor pe care le am, am mai condus modelul si stiu cum se comporta. Ce mai trebuie sa caut e cat de fiabile sunt si care ar fi pretul pieselor, in caz ca.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. ‘dacă tot ați cumpărat o gioarsă, evitați să conduceți tare/agresiv/periculos cu ea. nu e nimic greșit în a cumpăra o gioarsă, dar cunoașteți-vă mașina și circulați în concordanță’
    Aici e problema a circa 90% din șoferii cu gioarse. Toți nimurucii care dau 3000 de euro pe o janghină – al cărei scop ar trebui să fie să te ducă din punctul A până în punctul B cu costuri minime – cred că și-au cumpărat mașini WRC. Tot o rablă conduc și eu, dar parcă-mi cunosc condiția: fără depășiri ‘la mustață’, fără viteză excesivă unde e posibil să apară obstacole pe drum, fără liniuțe și grabă inutilă și mai ales fără blițuri și road rage când întâlnesc o rablă mai rablă decât rabla mea… :D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. înainte de orice, punctul 0, cerut vin, dacă nu este postat în anunț, și verificat înainte de a vedea orice altceva. 50 de lei te pot scuti de multe neplăceri

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Corsa masina de familie ? ai pus 2 sacose si s-a umplut.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Eu am o Corsa B, iar anul ăsta am fost cu nevastă-mea şi copiii (două bucăţi) pînă în Lefkada şi înapoi. Depinde şi cum îţi educi nevasta să nu mai care toate jegurile inutile. Acum cîţiva ani ar fi fost în stare să umple şi un Sprinter pentru două zile.

      Thumb up 2 Thumb down 0
    • Un portbagaj mic e suficient pentru o familie 1+1(+1). incap asa: un bax de apa minerala (12l) + 4 plase pline de cumparaturi. Cam cat poti sa cumperi pentru o saptamana. Sau 2 valize medii. Sau 4 valize mici.

      http://olx.ro/oferta/vand-citroen-c1-targu-mures-ID44Rnv.html

      am si o masina dubla ca marime si portbagajul e gol. in oras, la 10000 km/an diferenta de cost sa plimb portbagajul pe jumatate gol e de 2000 lei.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  18. În cazul mașinilor foarte ieftine (sub 2500 de euro) cel mai bine e să alegi Logan. Mașinile vechi se defecteaza frecvent iar reparatiile pot depasi valoare automobilului. Pentru Logan există o mulțime de piese de schimb OEM la prețuri foarte mici. Ex: un kit de ambreiaj Exedy costa 180 de lei la Logan și 1100 de lei la Opel Astra. Manopera e mai ieftina la Dacia si mai scumpa la marcile straine (service de cartier, nu reprezentanta).

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Deci să înțeleg că dacă ești sărac conduci prost. Frumoasă mentalitate.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • dap. de obicei așa e. și faci revizia in spatele blocului, și ignori problemele care apar și mai mergi cu ea așa un pic, și o mai iei la ciocan din când în când, și nu faci și echilibrarea la roți, că e scumpă, și așa mai departe…

      uite exemplu: https://www.zoso.ro/masini-farurile-potrivesc/

    • Sunt de acord cu toate punctele mai puțin cu faptul că dacă ești sărac conduci prost.
      Asta e spusă doar să fie spusă.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • nu ești de acord pentru că ești excepția.

    • Eu am o alta vorba: “Ai masina pe care o meriti !”

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Mai Vali, aici te inseli. Este strict parerea mea si vorbesc din proprie experienta. Am permis de la 19 ani si am acum o varsta care imi confera o oarecare experienta la volan, mai cu seama ca sofez zilnic. Nu exista o legatura intre saracie si condusul prost, ba dimpotriva, as putea spune. Cand am avut primele doua masini eram atat de saraca incat mergeam cu cea mai mare grija pentru ca stiam ca nu am bani sa rezolv o anumita defectiune aparuta pe neasteptate.Nu faceam demaraje de formula 1, nu rupeam ambreiajul, evitam gropile cu mare maiestrie ceea ce mi-a ramas in sange, ca si acum le evit fara probleme, ii puneam cel mai ieftin ulei posibil pentru ca de altul nu aveam bani, dar in nici un caz nu mergeam prost. Dar da, daca nu ai bani, masina ajunge intr-o stare proasta, carpita, descentrata si ca vai de ea. In rest, perfect de acord cu intregul articol.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Se scria mai sus de masini germane.
    Foarte bine!
    Anul trecut mi-am luat si eu masina desi nu ma prea incanta ideea, dar asta e. Golf V nu am gasit unul fara minim 190.000 (asta era al unei cunostinte si stiam sigur ca e ok), la 5000 E ca si pret, dar trebuiau schimbate multe pe masina incepand cu ambreiaj si terminand cu bateria, asa cu de toate cam de vro 800E.
    In rest… se vad si pe siturile de vanzari, masinile stiu 3 kilometraje : 120, 160 si 180 mii km – reali bineinteles!
    Am verificat intre timp mai multe masini cu 160.000 km in anunt si +300.000 la reprezentanta, proaspat aduse din Germania.
    M-am reorientat spre Focus dar nu mai vechi de 2010. TDCI 1.6. Am gasit unul proaspat adus, reparat la bara de fata dar cu dotari si km putini pe verificate. Masina fusese de firma si reviziile s-au facut la termen cu precizie germana, sigurul scaun folosit in masina a fost cel al soferului.
    Un Golf echivalent sare lejer de 7000 si e plin de bube….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  21. Eu intru la categoria 2, masina adusa la pret bun si in stare mecanica buna dar nu ingrijita. Am fost foarte ok pentru ce mi-am propus sa fac cu ea, mai ales ca am luat-o prin reprezentanta si a venit cu garantie.

    Dar acum incepe sa isi arate varsta, si de aici dilema. Sa o pun la punct costa, si daca ma arunc la investitia asta ar fi si normal sa o fac si sa arate bine.

    Pe de alta parte, as putea sa o schimb cu altceva. Problema e ca nevoile mele nu s-au schimbat semnificativ intre timp si e greu sa justific stresul pe economii asociat unui investitii de genul.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  22. Tocmai ce am dat 2000 de euro pe un ford fiesta din 2002. Masina chiar a fost a unui batranel din germania care facea piata cu ea:)) in brief scrie ca omul e nascut in 1935. Masina are 140 de mii km si avea 88k in 2009 cand i-a fost facut revizia la climatizare.

    Cartile de service nu prea conteaza, iti pot face rost de carte pentru orice masina vrei:)

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • chestia cu bătrânelul sunt pe bune. un vecin al mătușii din germania avea un audi a8 alb, impecabil, căruia îi făcuse doar 6.000km in 3 ani. era mașina lui de fiță.

    • Habar nu am daca e adevarat sau nu insa vanzatorul nici macar nu a pomenit de batranel, am vazut eu pe brief dupa ce am luat masina. Vanzatorul mi-a spus ca masina a fost luata din germania la licitatie cu 1100 de euro si adusa pe platforma in romania. La test a iesit ok(de schimbat amortizoare si de facut revizia mare). In timp o sa vad si bubele ascunse :))

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Unchi-meu (neamț) are un șeptar ca ăla din Transporter 1 cu vreo 30k km la bord. La fel, mașina lui de duminică. A, și mai am un amic cu un clio de prin 2006 cu 19k or so. A fost a lu bunică-su luată de nouă iar omul a murit la scurt timp. I-a rămas amicului meu care n-o folosește pentru că e o janghină penală. 1.6 benzină sau o chestie de-asta. Mă rog, concluzia este că excepții mai sunt, dar în 99% din cazuri…nu.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Articol bun si la obiect. O mica observatie, cu toate ca nu se adreseaza celor cu masini noi, dar se va ajunge si acolo : la BMW din 2015 (cel putin in cazul meu) nu mai exita carte service scrisa. Toate datele sunt inmagazinate in cele 2 chei (care sunt probabil niste USB-uri inperecheate electronic cu computerul central al masinii). Citirea se poate la un service din retea si modificari se pot face tot acolo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. 21 shares. hai că se poate!!!

  25. Eu am avut noroc, stiam ce vreau si cum am vandut vechea masina am gasit din prima noua masina.
    De la primul proprietar, carte service, 1000-1500 euro peste pretul pietei, si totusi la limita de jos a preturilor din Germania.
    Pretul pietei e dat din pacate de samsarii care aduc ce gasesc mai ieftin, iar cand vrei sa vinzi sau sa cumperi o masina ok te lovesti de media asta de pret foarte scazuta.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  26. Foarte bun ghidul. Singurele lucruri pe care le-aș adăuga sunt:
    – dacă se ivește ocazia, cumpăratul de la un cunoscut care știi cum s-a purtat cu ea este aur;
    – o mașină cinstită bate o dotare care ne-a picat cu tronc și am pus-o aiurea pe lista de cerințe: am văzut foarte mulți oameni care au vrut de ex mașină de 3000Eur musai, dar musai cu scaune de piele și asta a însemnat gioarsă. Practic, trebuie să pui pe hârtie realist minimul acceptabil și să nu pui căcaturi în el: km maximi, anul minim eventual CC și CP minime, mărcile preferate, apoi vezi cât costă chestia asta și dacă te încadrezi. Dacă cerințele tale sunt să-ți iei BMW cu minim 200 de cai și boxe Bose la 2000 EUR o să-ți iei o căruță.
    – NU TE GRĂBI! Nu se poate și ieftin și bun și repede. Dacă iei repede, sacrifici din celelalte două.

    Altfel, cred că eu le-am bifat pe toate: cumpărat de la cunoscut, așa că știu exact cum a făcut cei 125k km, cumpărat japoneză mică (Mazda 2), primit dosar cu toate facturile și intervențiile la mașină, verificat mașina înainte. Suntem foarte fericiți de alegere.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  27. te-ai gandit sa oferi servicii de “ecspert” in masini ?

    Btw duci lipsa de logica, pe de o parte ceri neaparat facturi de la revizii de 60k 120k iar pe de alta parte ne zici de logan la 2000 euro, no sa te vad eu unde gasesti minunea asta.
    In practica tot universul din articol se da peste cap, cel putin la masini sub 5000 de euro. Da, eu la o masina de 2000 euro, am schimbat o serie de piese (flanse, rulmenti) la un dorel cu garaj, iar de la magazinul de piese am primit un bon fiscal amarat pe care l-am pierdut, am pastrat 1 cutiuta din 8.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  28. ma numar printre cei 1% care au grija excesiva fata de masina.
    ulei schimbat la 8000km, filtru de aer tot la 4000 km, placutele schimbate la 15.000km chiar daca nu erau uzate ci doar scartaiau usor, piese doar de calitate buna, masina intretinuta mai bine ca dupa manual.
    a venit momentul vanzarii, nimanui nu i-a pasat de faptul ca masina era intr-o stare tehnica si estetica foarte buna, dar mi se atragea atentia ca-n targ e mai ieftina si cu km mai putini “in bord” .
    dupa ce s-au dat 120.000km inapoi din bord, masina s-a vandut in 3 zile, mentionez c-am mers cu masina la reprezentanta la test unde a iesit totul conform “specificatiilor”, si culmea cica avea in 2009 50.000km ea avand pana acum o luna ~276.000km.
    masina avea turbina hybrid, si egr anulat dar specialistii de la reprezentanta au spus ca egr functioneaza si turbina face presiune, numai ca turbina facea presiune mai mult decat era normal lucru care ar fi distrus turbina stock in cateva sute de km.
    si dupa toate astea am ajuns la o concluzie, nu merita sa bagi banii in piese de calitate, pentru ca la final vine un ciumpalac care face ceva pe intretinerea ta…

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Eu bag bani in masina si in piese okay ca sa stiu ca eu si familia, suntem in siguranta (atat cat tine de mine). Ca masina ajunge la altul dupa aceea si asta face altceva, e problema lui.

      O piesa buna/okay inseamna mai putine probleme, mai putine drumuri la service, etc.. si de multe ori diferenta de pret nu face cat deranjul.

      Are englezu o vorba “penny wise, pound foolish”. Ne reprezinta foarte bine ca natie.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • lucrez in domeniul pieselor auto, cam stiu ce se monteaza in service-uri.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • Așa era tata, ingrijea mașina mereu. Piese lua de la muncă că era șef serviciu auto și își întreținea masinile perfect.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Am o Dacie cu motor TCE 90 (aka ascuțitoare turbo, fiabilitate scazuta).

    Poti sa-mi dai vreun punct de reper in acest sens (link, forum, etc) unde pot afla mai multe ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Fiind motor relativ nou, fiabilitatea o vezi după câțiva ani. Ori aștepți ori o vezi pe propria piele.

      Thumb up 0 Thumb down 0
    • La achizitie (masina noua, anul trecut), m-am interesat asupra fiabilitatii motorului TCE si nu am gasit ceva sa ma ingrijoreze.

      Acum vad la tine asta: m-aș feri ca de tămâie de motoare prea mici și de ascuțitori turbo (Ecoboost, TSI, **TCE**), fiabilitatea lor e mai scăzută decât IQul fanilor lui Vadim.

      In *general* apreciez ce spui despre masini. Asa ca te intreb: pe ce te bazezi referitor la fiabilitatea scazuta a motoarelor TCE ? Ma intereseaza “genuin”.

      Thumb up 1 Thumb down 0
    • fair enough. am câteva aici:

      1. experiența proprie cu fiesta 1 litru ecoboost. patru oameni în mașină, mașina abia a urcat un deal.
      2. fiabilitatea motorului TSI, vezi pe net discuții despre asta.
      3. class action suit-ul din america pentru f-100 de 3.5 ecoboost, care are probleme când pui greutate pe el.

      din ce am citit și ce am experimentat, motoarele astea mici suferă de un defect major: producătorul nu va spune niciodată “coae, vezi că nu e rachetă, mergi cu mașina mai cu grijă”, astfel că oamenii forjează mașina, iar motorul se uzează mai repede.

    • Nu stiu daca motorul de 1 L de Yaris intra la ascutitori, ala de la toyota (masina luata de noua de o gagica) a zis ca merge forja la maxim la motoras, cat il tin turele (altfel oricum nu face nici o branza). Pana acum nu s-a stricat nimic, 165 000 km, in afara de bara spate, bara fatza si o aripa de vreo 2 ori, dar alea nu intra la garantie :)

      Thumb up 1 Thumb down 0
  30. #72

    Cel mai important lucru cand cumperi o masina indiferent de an, marca si pret este sa o controlezi si’n cur … ma scuzati de expresie.
    Restul este noroc sau prostie.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. Punctul 1 este doar un mit. Carpelile nu tin cont de nationalitate. E vorba mai degraba de -la al catelea proprietar este masina-. Primul proprietar intotdeauna va fi cel grijuliu pt ca el pierde cel mai mult la revanzare.
    La 250mii km (de exemplu) poate sa fie proprietarul neamt sau suedez si sa-l cheme Hans (sau mai nou Hassan) ca pt el masina va fi doar un mijloc de locomotie de la A la B si nu va fi disperat sa bibileasca masina.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. Asta cu istoria din service e frectie. Am venit cu un gagiu de pe blalacar din germania pana in bv (am pierdut avionu ca retardu si la 55 eur a fost de nerefuzat). Omul aducea masini de afara, avea un VW caravelle + remorca. Vw asta il luase la 3xx.xxx km. Dupa 6 luni avea 5000 in plus pe bord desi el facea si 3000 / saptamana. O dadea inapoi apoi se ducea la reprezentanta care ii schimba un rahat de piesa ceva si punea stampila atestand km. Si tot asa, omul o scoate la 15 ooo pe an, cand are de 10 ori mai mult. Pentru interior pusese mocheta peste originala, imbracaminte de volan de 30 de lei de la auchan si cand e gata de vanzare o da la 15k km in plus, interior ca nou desi el a calarit-o de nu avea aer. Un mecanic bun cu diagnoza si in care sa ai incredere e cam singura solutie ptr un SH corect

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Eu zic ca era important de mentionat: inainte de toate, ia numarul de telefon din anunt si da un search pe google – daca vezi ca nr ala de telefon figureaza pe mai multe anunturi prin care se vand diverse masini / alte chestii, nu-ti bate capul. E clar vorba de un samsar.
    Stiu ca exista si samsari care schimba cartele de telefon la fiecare masina, dar de obicei la astea mai ieftine (<10k Euro) samsarii nu schimba telefoanele.
    Si nu, nu vrei sa iei masini de la samsari pt ca au 0 credibilitate, crede-ma, cunosc personal 3 astfel de oameni si fiecare are povesti despre tzepe pe care le-au dat (sau uneori le-au luat) cu masini aduse din germania / olanda / belgia /etc.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. este foaarte urat si cand esti cumparator de buna credinta, si vanzator de buna credinta. Cand cumperi ceva si te trezesti ca e o rabla, ai doua varinate: tot bagi bani in ea (5%), o carpesti si o vinzi mai departe (95%).

    Cand vinzi te trezesti ca tu ai o masina super buna, bine intretinuta si te bati la pret cu samsarul care dat 1000 euro pe ea si o vinde cu 3000, iar tu fie vinzi la 3000, fie astepti ani si ani pana o ia cineva.

    Am stat vreo 8 luni sa vand o masina foarte buna (era o mazda 3, cu 5 ani vechime, 60.000 km, cu revizii facute numai in reprezentanta, la 10.000 km sa fiu eu sigura ca e masina ok). O vindeam ca mai aveam una in familie care nu era condusa de nimeni si nu avea rost sa tin doua masini. Dupa ce m-am trezit cu tot felul de indivizi care incercau sa duca pretul in jos din motive penibile, am preferat sa vand la pretul pietei (dar masini mult mai prost intretinute) insa unui foarte bun prieten. Dupa 3 ani a bagat bani numai in consumabile si cauciucuri.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  35. În mare parte sunt de acord cu autorul articolului. Totusi in calitate de administrator de parc auto sunt total în dezacord cu recomandarea ce a cumpăra mașini neeuropene sau rare. Din experiență costul de întreținere a unei mașini neeuropene sau rară este mult mai mare decât o mașină comună.
    1 Prețul pieselor este mult mai mare, chiar dublu în unele situații pt mașini din aceiași clasă deoarece apar taxele vamale și transport și/sau nu se găsesc decât piese originale (la mărcile comune există o gamă variată de piese after market pe care dacă ști să le deosebești poți avea aceiași fiabilitate ca și piesele originale dar la un preț care poate fi chiar cu 1/3 mai mic.
    2. Se așteaptă f mult sosirea pieselor.
    3. Service-ul este f scump. Trebuie sa mergi doar la reprezentanță! Fiind o mașină mai rară nu este recomandat să faci reparatii/revizii la orice service multimarca deoarece este f posibil ca respectivul mecanic să nu fi reparat vreodată modelul respectiv și pt niște reparații banale îți poate defecta alte piese/componente deoarece nu cunoaște ordinea de montare/demontare, sculele și aparatele necesare pt acel tip de vehicul, etc

    Thumb up 1 Thumb down 0
  36. #78

    curaj mare sa expui sursa samsarilor. insa asta e o informatie excelenta pt omul de rand ca mine.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  37. Motor mic, taxe mici.
    Nu-i japoneza, nici foarte rara si nici nemteasca, macar navigatia e mai frumoasca ca a ta :)
    Ghici ce e !
    http://olx.ro/oferta/seat-ibiza-1-2-navigatie-android-taxa-platita-2011-ID4vG3V.html
    Mersi!

    Thumb up 0 Thumb down 1
  38. Când am luat mașina nu avea carte auto, dacă vrei una rapid găsești cu 100 lei, dacă vrei sa nu se prindă nimeni e cam 250-300 lei. Am verificat mașină ochiometric și am dus-o la mecanic. Avea mici chichițe, dar fiind second nu avea cum sa fie perfecta, important e sa nu aibă probleme mari.

    Și eu țin o folie cu ce am mai făcut la mașină, dar la cat de zgârciți sunt românii, prefera sa dea cu 500 euro mai puțin pt o mașină cu o carte care e “oficiala” și cu 60k mai puțin (30 lei).

    Pe scurt, da e bine sa faci asta pt cunoscatoricunoscători, dar oricum vinzi mai greu masina fiindcă ceri mai mult, ca doar știi ce ai băgat în ea.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. urmeaza cum cumparam o casa ieftina in bucuresti (cu prima casa) sa nu te intinzi….

    Thumb up 2 Thumb down 0
  40. singura teapa e sa iei o masina cu km in spate, atunci ai puso.
    Oricum este mmodalitate sa verifici daca masina are km dati in spate.

    1 Trebe sa ai cartea masinii, sa vezi exact cand a facut service la masina la cati km si cand a facut ultima data, asa vezi exact daca km sunt in regula.
    2 Poti merge la reprezentanta sa verifici masina, aici e mai greu ca nu toti merg sa faca service la reprezentanta in computer e notat la cati km ai facut service la ei.

    apropo, eu am un Golf 4 cu 280.000 Km, am bagat bani in el la 250.000 dar acuma merge bine dar nu il pot vinde ca pierd, asa il vand in familie la pret mai mic dar macar stiu ca nu pierd, ofer un cadou :) pe multi am auzit in Romania ca au avut probleme la Golf, dar aia au avut versiuni standard, far aoptiuni si asa mai departe si sar putea sa fi avut si km dati in spate. eu am versiunea 4Motion (4×4) si numai de la 250mii a facut figuri dar am reparat. masina era cumparata la 50.000 de la un mos batran!

    Acum caut sa-mi cumpar un Mercedes C220 Avantgarde din 2007-2009 maxim pana la 80.000 km si sunt constient ca la 50TKM sau 100TKM trebe facut service mare care costa… dar la anunturile din Austria cam 60% toti au carte la masina cu stampile de Mercedes, unele chiar mai au garantie si la altele iti adauga 300€ la pret si iti da garantie pe 1 an de zile.

    ce parere aveti voi despre o masina cu 70TKM si din anul 2007 (multe luate in leasing de aia au putine km)? se merita sa cumperi sau e mai bine o masina din 2010 cu 180.000 Km ? Multumesc pentru raspuns!

    Thumb up 1 Thumb down 0
  41. mulți trebuie să se gîndească și la ce le trebuie mașina, unde urmează să o folosească și cît timp estimează că o vor avea. unii vor doar o a doua mașină pentru fîțîit în oraș la job, cumpărături, mici treburi ici și colo, și să nu le pară rău dacă se întîmplă ceva cu ea. consum mic, zgîrieturi nenumărate în parcări. alții vor mașină pentru nevastă – job, dus-adus copilul, mici cumpărături. alții vor o mașină pentru că atîta au bugetul și nu își permit ceva mai mare. cei din urmă ar trebui, cred, să fie cei mai atenți la toate detaliile astea, pentru că vor face o achiziție pe termen lung și orice problemă mecanică poate însemna bani mulți și timp în service.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  42. Vad ca mai multi au ridicat problema la fileu asa ca o sa o fac si eu: ai aici un ghid foarte misto pentru cei carora le vie ideea de a isi face un blog. Nu vrei sa faci unul si pentru masini?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  43. La atâtea păreri de oameni cu (vizibilă) experiență, mi-e nu știu cum să expun filosofia mea.
    Sunt la a doua mașină cumpărată, un Logan 1.6 din nov. 2007. Anterior, în 2004, am cumpărat o Solenza, vândută în vara lui 2007 (avea 50.000 de km la bord).
    Am cumpărat ambele mașini noi, cu banii jos, de la dealeri autorizați Dacia Renault (unul mai prost ca altul, dar asta e altă poveste).

    Nu am avut niciodată obsesia autoturismului. Am ajuns în București ca student, transportul în comun mi-a fost suficient, inclusiv în primii ani de muncă.
    Când am cumpărat Solenza, ajunsesem la momentul la care începuse să se simtă nevoia de mașină și aveam banii, drept pentru care am aplicat strategia “mai bine iau o mașină nouă, dacă are probleme în garanție, măcar știu la cine mă rățoiesc”.
    Mi s-a părut cea mai bună abordare pentru că nu mă pricep la mașini în mod special și nici nu am amici sau colegi de serviciu care să se priceapă – lucrez într-un departament / birou pline de femei pentru care diferențele dintre mașini se rezumă la culoare și, eventual, numărul de portiere :)

    Fiind primul proprietar, pot să confirm ce spunea cineva mai sus – anume că am tratat mașinile cu cea mai mare atenție (revizii la termen și la service de marcă etc. ), conștient de faptul că dacă vreau să le vând, trebuie să arate OK.
    Solenza a fost ușor de dat, cu 2/3 din prețul de achiziție. O mai văd prin cartier, din când în când.
    Loganul nu mă gândesc să-l vând, că are de-abia 40.000 km (dap, din 2007, am fost plecat din țară o vreme), merge ca uns și este mașina de rezervă a familie, pe lângă Toyota Corolla a soției. Oricum, probabil că valoarea lui obiectivă ar fi pe la vreo trei mii de euro, la cât de bine întreținut este, dar e clar că sunt multe disponibile la 2.000 și ceva, așa că mai bine îl țin, eventual îl fac cadou fratelui meu care tocmai s-a apucat de școala de șoferi.

    Pentru următoarea mașină mi-am propus un Stepway. Nou. O cumnată are deja așa ceva de un an, e destul de mulțumită, aproape că am și banii, cred că în primăvară fac pasul.

    Subliniez că nu am nimic împotriva ideii de mașină second-hand, dar numai de la o persoană pe care o cunoști bine (amic, rudă, cel mult vecin de casă/bloc), astfel încât să fie cât de cât onest și să nu te mintă în față.

    În rest, ciurucurile din țară sau din străinătate sunt, înainte de orice, periculoase pentru siguranța celor din mașină și nu numai. Iar ideea de a cumpăra ceva de la un samsar mi se pare respingătoare, indiferent că e țigan, român, neamț, chinez etc., pentru că aș ajuta un escroc de meserie să continue să păcălească oamenii din jur.

    IMO, comerțul cu mașini s-h (mai ales chestiile gen reparații de mântuială și mânării prin service-uri) constituie o escrocherie gravă, cu posibile consecințe catastrofale, dar care, din nefericire, este tolerată de lege și autorități.
    Modele pentru un sistem decent de vânzare a autoturismelor s-h există, și mă refer la țări civilizate precum Danemarca (dau acest exemplu pentru că îl știu direct, prin rude aflate la fața locului și care au trecut prin experiența achiziției unei mașini sh la Copenhaga).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Eu mi-am cumparat Hyundai Tucson SH din 2009, benzina, dupa 14 ani de diverse VW si noi si SH dupa ce am cedat nervos sa repar cu piese OEM sau aftermarket scumpe si masina sa fie o parodie. Nu tolerez defecte la motor si cutie, asta era specialitate Dacia 1300. Am ramas impresionat ca Hyundai e ieftin la piese, e conversie din dolari, masinile sunt simple si in general copiate dupa japoneze mai vechi, cand aia faceau treaba.

    Apropozito, samsarii cumpara grav de tot de pe site-ul Cars on the Web, acolo e bataia pestelui, e cu ceva pantomima de licitatii.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  45. Unui începător care tocmai a luat permisul și ar vrea să se familiarizeze cu asfaltul ce îi recomanzi? Ceva low-bugget. Mersi.

    Thumb up 0 Thumb down 0
    • Matiz. Sfanta a fost pentru inceputul meu. Problema e ca daca in 2007 cand am inceput eu mai gaseai Matiz cu kilometri din 5 cifre, acum e foarte greu.
      Si neaparat argintie sau alba, ca inca nu stii sa intretii vopseaua si o sa plangi dupa ce te infigi cu buretele in ea.

      Thumb up 0 Thumb down 0
  46. Eu mă gândeam la un Corsa sau un Polo. Au preturi mai accesibile la mana a doua din cate am vazut.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Cine spune ca e prim propietar .. poate fi samsar sau de incredere? care e spilul?

    Multumesc

    Thumb up 0 Thumb down 0
  48. Salut,cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat ?
    Vreau sa mi cumpar o masina,am in jur de 6 000 € si m am gandit la un Passat B6 2007 -2008 sau un opel astra J. Ce parrre aveti?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.